A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Ik schrik er zelf ook van, maar ja, van Groningen is Frankfurt (510km),Kortrijk (440km) en Kapelle (340km) een aardig stukje rijden.

Ga maar niet de brandstofkosten uitrekenen…..

Ah joh, centjes verdienen, rijden met dat hok. Daar is ie voor. Ik had deze week ook weer 1000km in 3 dagen. Mooi dat de MzCX-5 zo goed bevalt en heel blijft

Laatst bewerkt:
Vandaag na 360.674 km het motorstoringslampje aan. Stond met de motor aan met iemand te praten, zijn Alfa Guilietta heeft de koppakking zeer waarschijnlijk stuk, en ik zei deze heeft nooit wat, ondanks….

Dus motor uit, drie rondjes om de auto lopen, kop koffie, en, nee nog steeds aan. Dealer gebeld, check oliepeil, motortje loopt goed, dus dat zal het niet wezen. Lekker naar de dealer toe, uitlezen en code P0421, iets met opwarmen van de katalysator. Wat precies fout is, is onbekend, daarmee storing gewist, overleg dat we beginnen met een toevoeging aan de brandstof en E5 tanken voor de komende 2-3 keer en zien of de storing terugkomt. We zullen zien, nu inmiddels een 150 km gereden en lampje is nog uit.

Is een thuisbatterij niet iets voor jou? Kan je enig overschot opslaan en daarmee de Tesla opladen / pieken eruit halen als iedereen thuiskomt en gaat koken enzo.

CX5 zonder problemen weer door..........zit weer 600 km bij, lampje zal wel uitblijven.

Update: Lampje blijft uit, zal iets kleins zijn geweest. Lekker door kachelen, of…….

Vandaag in een Y gereden…een performance model, stil, snel, en dan gaan we weer denken……ik heb iedere dag 2-3 meetings buiten de deur. Maar veel op de bouw en laat daar nou……geen laadpalen. Het is zelfs zo erg in bv Amsterdam dat men de snelheid van de bouwliften aanpassen om er twee te kunnen laten werken. Je gaat toch denken, hoe kan ik de dagen beter plannen…..

Laatst bewerkt:
De CX5 doet na de storing en verwijderen melding gewoon weer zijn werk. Wat het was, geen idee, misschien iets te veel positief gepraat…….

De C3 staat bij de garage voor de APK en vullen A/C zodat deze weer lekker 2 jaar zorgeloos kan rijden. We horen het in de loop van de dag wel met wat er allemaal gedaan dient te worden, verwachting is enkel de handrem, en dat is geen eenvoudige klus.

De M3 gaat mee naar Texel, eens kijken wat we dit week einde allemaal te doen is.

Veel plezier op Texel Adrie, je hebt het weer in ieder geval mee!

Hopelijk valt het qua Corvette mee!

Recentelijk geleerd dat het befaamde Texelse schuumkopke wat op Texel gebrouwen wordt het eiland niet verlaat maar alleen voor "eigen consumptie" is. De rest van Nederland moet het met in Den Bosch gebrouwen vocht doen.
Proost in ieder geval!

En hoe is de ervaring met de EV: nou laat ik het zo zeggen, vele rijders zijn als Duitsers die een gat graven op het strand, als vakantie gangers die een handdoek leggen op een bedje: een soort van toe-eigening, zonder van de faciliteiten gebruik te maken.

Verder uiteraard een heerlijk week end.

Ik doe het ook weleens... Wanneer ik toch al te laat ben en geen tijd heb om eindeloos rond te rijden op een volle parking, dan geef ik soms toe aan die neiging om even egoïstisch te zijn. :censored: (Dat praat ik dan inderdaad goed met het idee "er staat een EV op een EV parking".)

Weet ik ook (AW heeft er zelfs een artikel aan gewijd), het is gewoon fout. Net zo goed als parkeren op een invalide parkeerplaats. Maar moreel gezien kom ik er in dit geval bij mezelf mee weg en bij het tweede niet.

Conclusie: Soms ben ik gewoon een eikel. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Er zijn al genoeg borden, dat we hiervoor een is uitgevonden is van het zotte.

Het is wel leuk om te zien dat de ook de prijs van een kWtje op het eiland naar 0.86 Euro gaat…….

Maandag ochtend in de Mazda: wilde wegrijden, maar helaas, ruitenwissers gingen aan. Gewend aan de Tesla met de schakelhandel aan de stuurkolom..............

Laatst bewerkt:
Jawel, de C3 heeft een mankement, en daarmee weer bewezen dat de APK een moment opname is: deze ochtend, auto starten, perfect, de garage uit, perfect, de weg op, en jawel, een raar geluid, sturen ging zwaarder en het was zichtbaar: 15 mtr oliespoor: slang die lekt, korrels op het spoor en straks maar even opvegen.

Vandaag kwam de Stuccadoor langs, onaangekondigd, maar altijd welkom, rijd namelijk ook in een Corvette uit ‘74. Kopje koffie, even kletsen, en weer door……..geen beweging in de startmotor te krijgen……startkabels er aan, en…..geen succes. Dan maar weten, over de polen stroom, maar zoals bij vele oudere auto’s is er lekstroom en plaats je een “kill switch”, dus ook over de kill switch meten, en jawel gevonden. Directe aansluiting gemaakt en starten, perfect.

Vandaag in Vaassen bij The Corvette Factory, stond vol met van alles, van C1 tot en met de C7, ook eea met een LS3 motor er in. Word ik best hebberig van.............maar gaat niet gebeuren. Slangen meegenomen en donderdag worden deze gemonteerd bij de lokale garage.

Ik zal direct vergeten dat er zoiets bestaat als een Corvette Factory :D Hopelijk is de incontinentie opgelost na donderdag.

Corvette bij de garage gezet, zal morgen worden gerepareerd.

De CX5 op de 366k Km, gaat erg snel, en komende weken worden het er een stuk meer, oa Lokeren, Lierop, IJmuiden en volop naar Oosterwolde (FR).

De C3 is weer klaar, en weer schoon gemaakt.

54615700659_5b667346f0_b.jpg

Er zat iets niet lekker, en min of meer doorgesleten. Weer op orde en klaar voor het week-end!

Laatst bewerkt:
Verbazing...............jawel, inmiddels een aantal keren buiten de deur geladen. In Lelystad in een parkeergarage staat er gewoon 0.00 aan kosten op de factuur, maar wel 12 kWh laden, ook staat de tijd niet correct met wanneer de aankomst is.

Maar ook bij Wieringermeer een Shell Recharge, lekker laden, maar geen Euro te betalen op de factuur. Dit verbaasd mij toch wel, misschien door de leverancier van de druppel welke zijn zaken niet op order heeft? Of spaart Shell alles op en laat je 1 keer in de maand betalen?

De Mazda mag donderdag voor de 370.000 km beurt.

Laatst bewerkt:
Bandje van de Tesla liep langzaam leeg, al even gecontroleerd en er zat een prop in. Profiel nog goed, toch even naar de Kwikfit, altijd goed daar op Atoomweg in 050. Tja, wat is wijsheid, band is van WK44-18, al eventjes oud, hoe lang de prop er in zit onbekend, maar waarschijnlijk door de ANWB gedaan gezien de kleur van de veter.

Dan maar twee nieuwe banden geplaatst, Pirelli Powergy, lag op voorraad en specs zijn voldoende.

Terug
Bovenaan