A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Kleine update, we blijven aan de gang, eea aan nummerborden, en andere prullarie opgehangen, weer altijd leuk om naar te kijken als we de garage in gaan.

49753979871_ba3354375a_k.jpg

Motorkap open na de winter, ziet er nog allemaal heerlijk uit:

49753447768_69f15fa17c_k.jpg

Ook de lader maar een vaste plek gegeven, en even simpel en effectief een "deurbescherming" gemaakt:

49753980321_ec4b202ff2_k.jpg

Punto, Clio en CX-5-ling:

49753446043_513190596e_k.jpg

Waarbij de clio onderhanden word genomen, eens kijken wat het word:

49753445638_5739dd6c6e_k.jpg

Niet alleen de auto's, ook in de tuin wat werk, paar bankjes gemaakt door zoonlief, stenen waren over van ergens anders in de tuin. Heerlijk dat hergebruik:

49753445043_cba3da0c9e_h.jpg

En dan lekker genieten:

49753448453_2a30eea88a_k.jpg

Lekker plekje aan het water; sfeervol.
Ik begrijp alleen de combi IPA en 0,0 niet.
In IPA zit/zat juist meer alcohol dan normaal. :confused:

Haarr, IPA is meer bitter en je zit er sneller van vol, veel meer hops, maar dat is geen recept voor meer alcohol.

Net de Corvette aangezwengeld, 4 maaanden stil gestaan, 5 keer rond en starten, toch een bliksemse klassieker. Wel ATF olie gelekt, even kijken waar dit vandaan komt, maar lig er niet wakker van.

Na 4 maanden stilstaan. (y)
Indian Pale Ale werd gebrouwen omdat gewoon pils op verre reizen, per boot, naar b.v. ZO Azië bedierf. Oplossing was iets meer hop waardoor het alcohol % ook iets hoger werd. En het bier iets langer houdbaar.

Haarr, lekker bier!! Zit je ook op untapped??

Net even een rondje in de C3, drie dingen; heerlijk, heerlijk, heerlijk, wat een plezier om na 4 maanden in te stappen en dat alles werkt. Olie plas was van de stuurbekrachtiging, die lekt vrij snel bij stilstand, was ook te horen, bijvullen en alles weer pico bello.

Nog even door Tolbert geweest Om bij Zeller USA cars even te gaan kijken, mannen gaan verhuizen, goede zaak!!

Wat plaatjes voor de nieuwe pagina, De lekkage:

49757856706_93d4af3a50_k.jpg

Even alle stof eraf:

49757328888_eb92e59b10_k.jpg

Het verbeterde dak van de Clio:

49758189117_48c98be552_k.jpg

ja, zo was het:

49309022893_43fbf28669_k.jpg

Uiteraard als je de hele dag binnen bent, kriebelt het om ook wat in de tuin te doen. Ditmaal een aantal plantenbakken gemaakt door zoonlief. Heerlijk om die gast te zien werken met weinig vloeken. Nog even in de verf zetten, en planten erin en weer een klusje klaar.

49801889856_81d87ac1ed_k.jpg

Dit was dan een klein projectje, maar wonderbaarlijk paste de nieuwe stekker niet ver genoeg in het bestaande stopcontact, met een verlengsnoer werkte alles wel...............gekheid maar waar. Inmiddels opgelost, al is het wonderlijk raar.

49801338103_a37273d5d8_k.jpg

Paar plankjes in de hoek van de garage, met wat oliekannen die nog wegegestopt stonden, toch lekker om het te zien.

49801339403_8e7311536d_k.jpg

En het mooiste is toch wel om de C3 op en top te houden, alhoewel na een uurtje sturen, in de garage stallen en na een uurtje of 2 de geur van een lekker warm gedraaid gietstalen blok.........ruikt als parfum!

49802196427_196544eaad_k.jpg

De Mazda, tja die staat stil, alleen even van zijn plek als er iets uit de garage moet. De Punto, wha, schakeld af en toe raar, maar eens naar laten kijken.

Vandaag de C3 opgestart en een ritje gemaakt, helemaal goed. Misschien wel de beste tot nu toe. Onderweg in Friesland even goed kijken waar we heen konden, kijken we naar links.

Een ‘65 Mustang Cabrio, en een eigenaar die naar op het terrein naar de weg loopt. Ik maak een handbeweging en krijg een reactie, omdraaien en even een praatje.

Wat blijkt, de man heeft 2 Corvettes, een ‘58 en een ‘61, allebij C1, en, loop even mee dan laat ik het zien. In de loods in een container, klaar om te rijden de ‘58, mooie patina, en het praatje gaat door.

De “61 is nog niet klaar, en stond in een container boven op de ‘58.

Werkelijk heerlijk om dit te zien. Ervaring rijker en een hele goede!

Eigenlijk is de spannendste auto de Punto. Vandaag even tuinaarde halen, daarna door voor aardbeiplanten en weer terug naar huis.

Even binnendoor, door Enumatil, rechtsaf, dan over de brug, tenminste.....jawel de bak schakelde niet terug dus stil staal op de brug, net breed genoeg voor een auto. Het verkeer, tja een 911 rijder die we ophielden, zoonlief uit de auto, drukken en aan de kant van de weg. 911 rijder was aardig, bood zijn hulp aan maar niet nodig, het is een rare auto die Punto. Auto uit, starten en hij doet het weer goed, tot aan huis, geen enkel probleem.

Tja, wat het kan zijn???,

Enerverend is het wel.

Had je Fryslântoertje gemist, klinkt mooi!! Leuk, zo'n hok met c1's. (En dan niet de franse)

Die punto, wel raar...valt gewoon uit onder het rijden? Heeft dat ding een handbak? Of zo'n gerobottiseerde handbak (wat vaak voor automaat wordt versleten)

Een automaat dus. Zou zeker de batterij eens testen. Automaten zijn hier vaak erg gevoelig voor, de mijne gaat dan gelijk in de noodloop. Krijg je een foutmelding toevallig of niet?

Jammer dat je niet wat dichterbij woont de scan tool voor de alfa zou ook op je Punto moeten werken. Loont wel om hem eens uit te lezen, je zou toch denken dat er een code wordt geregisterd, zelfs zonder dashboard lampje.

@sketcher, dat is een gedachte die ik ook heb, Ga eerst eens kijken naar de massa aansluiting van de solenoidklep.

Nou, een fout in een micro compressor.....moet door de dealer naar gekeken worden. Gaat de handelaar regelen.

Mechanisch rijd het lekker, en in de Punto meer spanning op pech dan in de C3, best leuk eigenlijk.

Telkens smullen van de belevenissen in dit topic (y) Corvette C1 zeldzaam en dan tref je nota bene in Fryslân iemand die er ook nog eens twee heeft. Wow.
Huize ketelapper gaat binnenkort afscheid nemen van die andere C1, die Franse ;)

Sterker, van ons naar Gaarkeuken, voor de brug naar links......jawel een heuse C3 “68 cabrio.......

Zoon is aan de klus, en jawel deel van de 76 verflagen weg, gips en geduld, komt goed hoop ik. Hoef alleen te kijken, doet alles zelf, ook betalen, perfect!!

Zo is het Nico, tijdens een open dag voor facility management zei een van de voordragers zittend werken is het nieuwe roken, dus nu een zit sta bureau, moest wel het ingebouwde bureau weg....iets meer werk dan alleen verf.

Mooi lijnenspel van een zilvergrijze C3.

Overigens ook complimenten voor het (=niet autogerelateerd, maar toch) terras, heerlijk zo aan het water (y)

A3 White zei:
Zo is het Nico, tijdens een open dag voor facility management zei een van de voordragers zittend werken is het nieuwe roken, dus nu een zit sta bureau, moest wel het ingebouwde bureau weg....iets meer werk dan alleen verf.

Dat is wel heel waar. Je zit toch al gauw 6 uur per dag op een gemiddelde werkdag.

Mooie updates trouwens. Waar gaat Zeller heen? Industrieterrein Leek dat ze aan het verbouwen zijn?

Straks even tanken met de Mazda......10 weken geleden voor het laatst een volgegooid. Morgen naar oa Gorinchem, wel even lekker om op pad te zijn.

Kijk dat is mooi nieuws Adrie!! Gek dat je bij iets banaals als tanken blij wordt he? Ik moest laatst ook tanken, dacht toen ook "hey eindelijk..."

Mooi is de garage geworden, je terras ook!

Pas zag ik een Ypsilon zoals jullie n ik hadden. Die had een dak net als wat jullie met de Clio hebben gedaan, dat zag er tof uit!

Goede reis morgen, ben benieuwd hoe het 100 km/h zal zijn voor je.

Op en neer naar Gorinchem, heerlijk en 100 km/uur zonder file en, het viel me op, er word meer afstand gehouden. Komende tijd wat meer in het westen van het land, het is even niet anders. 1st week van juli in Denemarken.

De Punto gisteren naar de garage gebracht, we zullen wel horen wat het is en dan nemen we een besluit.

Oh mooi om te horen Adrie! 1 ju-lei (zoals je het schijnbaar nu hoort te zeggen) is al bijna! :)

Toch raar die Punto, ik ben benieuwd wat de garage zegt!

De Punto, weer terug op het nest, wel leuk, deze ochtend was het idee om met vrouwlief op pad te gaan in de C3, gewoon in de buurt wat touren. Garage appte, Punto stond klaar dus dan maar daarheen. Auto opgehaald en toen maar met de Punto op stap. Zeker een uur gereden, en de bak deed het weer als vanouds. Totdat, yep, we thuis op de oprit stonden en de neutraal niet meer was in te schakelen.

Wat heeft de garage gedaan, accu vervangen en de software opnieuw ingelezen. We merken wel verschil, maar opgelost, niet helemaal. Nou is het misschien raar, maar zou de motor bij verminderen toerental tijdens teug en opschakelen te laag zijn, veroorzaakt door E10 benzine?????

Jij zou niet de eerste zijn die last heeft met die e10 troep. De chemische samenstelling is anders dan de Belgische en Duitse e10. Snel te ontdekken, gooi er twee of drie tanken lang e5 98 in en kijk dan eens wat gebeurt. Bij sommige Tango's, BP ultimate of shell V power bijvoorbeeld.

In Grijpskerk heeft de TanQyou 102RON. Die tank ik met de e21 323i en de e30 325iA cabrio. Beetje duurder, maar ze lopen er echt mooi op.

Volgens mij heeft 102 een lagere verbrandingssnelheid dan 98 en 95.... Eigenlijk laat je de piek verbrandingsdruk net na het optimale punt plaatsvinden en zet je min of meer de ontsteking 3 graden later..... Alleen auto's met een pingelsensor kunnen zelf de ontstekingspunt bepalen en die zitten niet in een E30 of E21

Ik zou bij zo'n auto altijd e5 tanken. In Duitsland bij vrijwel iedere pomp verkrijgbaar. 2 tot 3 cent duurder dan e10 per liter. Of het nu 95 of 98 is is imo minder interessant.

Pietzoveel, compressie is ook bepalend. Mijn 323i heeft een licht aangepaste motor. Die heeft een compressie waarmee 95 al niet wil, zonder pingelen. Heb dus brandstof nodig met een hogere klopvastheid. Hoe hoger hoe beter.

@A3:
Ik zou inderdaad ook even overschakelen naar iets als V-Power of BP Ultimate. Gaat er hier ook in, in beide auto's. De Modus doet ook gekke dingen op E10, voornamelijk bij optrekken en afremmen. Dan duikt de motor ineens naar bijna stationair. Op BP Ultimate doet die dat niet. Vel Satis rijdt ook merkbaar beter en zuiniger op euro98.

@pause, gaan we doen, het vermoeden word bevestigt.

Vandaag getanked met de Mazda: 685 km / 43 ltr, niet slecht denk ik zo.

Feest met de Punto......niet echt, maandag op weg naar huis wederom problemen. Dus motor uit, sleutel uit het contactslot en weer starten.....sleutel was niet meer om te draaien......van alles geprobeert. 112 bellen, stonden redelijk gevaarlijk, berger kwam ook, op de wagen en weggezet. Vandaag nogmaals geprobeert maar helaas. Garage heeft de auto opgehaald en na een half uur: contactslot stuk.......die word vervangen en dan nog eens kijken naar de versnellingsbak.

Mooiste was: zoonlief is met zijn rijbewijs bezig en heeft nu ook dit meegemaakt.

De Punto is weer thuis, contactslot vervangen, duurde langer dan verwacht, unit was niet voorradig, en de nieuw geslepen sleutel was te kort???? Auto mee naar huis, echter deuren achter kan je niet handmatig op slot doen......

Vanochtend even junior naar de campus gebracht, auto reed goed, geen storingen, dus dat was een goede 30 km.

We zullen zien wat er nog meer te beleven valt.

De C3 weer heerlijk opgestart en super benzine erin, lijkt invloed te hebben, hoeveel geen idee.

Terug
Bovenaan