A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

De C1, heerlijk karretje, zwart, automaat, airco, cruise control (achteraf inbouw van John Gold model CM3). De eerste 200 km gereden, klein stukje snelweg, en met 100 km/uur best te doen. Mooiste is wel het torretje voorin, klinkt lekker.

Een plaatje:
50527470721_821ea82dc0_h.jpg

Altijd leuk, en zag nog een stukje striping liggen in de garage, zit ook op de C3, dus.......

Voor:

50527471466_f84f5bfe44_k.jpg

Na

50526742998_792ba7dd55_k.jpg

Vrouwlief had het eerst niet in de gaten, maar afgelopen vrijdag toch het verzoek gekregen om het te verwijderen, dus maar gedaan.

En verder, geinvesteerd in een nieuw brandmeld systeem, alle unit, 8 stuks, worden aan elkaar gekoppeld, als er een afgaat gaan ze allemaal. Batterijtest vanaf de bank, en uit te breiden naar een volledig alarm systeem. Komende week installeren en in de app koppelen, heb er zin in.

As vrijdag de eerste grote rit, dwz 120 km snelweg, vrouwlief gaat rijden, en ik......ga er lekker naar zitten, schouder aan schouder.

Was lekker, vrouwlief reed, ik zat er naast, teams meeting, helemaal super. 4G dekking in NL is gewoon goed. Heen weg dus vrouwlief gereden, verbruik 6.7 ltr/100km, terugweg zat ik achter het stuur, gemiddeld terug naar 5.8 ltr/100 km. Een groot verschil, simpel te verklaren als verschil in rijden, gas geven, cruise control. Maar, de C1 doet het lekker, top wagentje, geluid is zo lekker, geeft ook een lach.

Gisteren de C3 van stal gehaald, even naar Damwald gereden, naar Zijlstra USA cars, weinig Amerikaans, vee Jaguar en Mercedes, wel dan weer import uit de VS. de beste man woont deels van het jaar in de VS, en geloof het of niet woont daar een 500 mtr bij een familielid van ons vandaan. Waar, even zoeken op the lost dutchman en je zal het vinden.

Maar goed de C3, maandje stil gestaan, sleutel om en draaien, heerlijk ritje, dak open kachel aan, goed vertoeven.

A3 White zei:
Was lekker, vrouwlief reed, ik zat er naast, teams meeting, helemaal super. 4G dekking in NL is gewoon goed. Heen weg dus vrouwlief gereden, verbruik 6.7 ltr/100km, terugweg zat ik achter het stuur, gemiddeld terug naar 5.8 ltr/100 km. Een groot verschil, simpel te verklaren als verschil in rijden, gas geven, cruise control. Maar, de C1 doet het lekker, top wagentje, geluid is zo lekker, geeft ook een lach. (...)

Onderschat ook het effect van de wind niet. :)

Damwald, dichtbij! Net nog langsgereden, onderweg naar huis van het zomervakantieadres, jou wel bekend.

Fijn dat de C1 goed bevalt en dat de c3 gewoon lekker doet wat hij doen moet!!

Vandaag getanked met de C1, 30 ltr op 530 Km, de helft snelweg, de rest in en om het dorp. Tevreden al zeg ik het zelf.

Na lang zoeken, uitlopend model, niet reële administratie- en verzendkosten toch gevonden, gekregen en geïnstalleerd: een nieuwe drukknop voor de garagedeur. Gelijk aan die van de andere deur, waar je al niet “blij” van kan worden.

De Clio, ja die hebben we ook nog, vandaag even aan de lader gezet, morgen even starten, iets opschuiven in de garage zodat de werkbank wat vrij komt. Kunnen we aan de elektrische antenne van de C3 beginnen, moet een nieuwe spriet en veer in, die hebben we al een jaar of twee liggen, toch maar eens aan beginnen. Daarna de radio monteren, boxen terug plaatsen, staat dan toch iets netter. Niet dat we de radio aanhebben, alhoewel deze zomer wel de Bose speaker mee gehad en laten draaien op de telefoon.

Geen zorgen, Corona is er maar beïnvloed tot op heden niet al te veel.

Clio was morsdood, de druppellader deed niets, de Mazda ervoor, kabels ertussen, gas erop, nee de Clio werkte niet mee. Accu was wel “wakker” en de druppellader doet zijn werk. Morgen maar eens proberen, geen haast..

Nog wat kleine klusjes in huis gedaan, waaronder iets meer licht op kantoor, werkt toch lekkerder.

De C3 staat ingepakt; de hoes doet zijn werk. We hopen op nog een paar mooie dagen deze winter dan kan er gereden worden.Haakse slijper met betonschuurschijf besteldd, garage vloer kan hiermee worden opgeruwd en dan kan we wat aan de bekleding gedaan worden.

Waarschijnlijk eind deze week naar het zuiden van het land, laserlassen bekijken, vele voordelen.

Niet geplanned......vandaag op en neer naar het zuiden van het land, 600 km......op 1 tank benzine ga 44 ltr, en niet met 100 km/uur.

Ha, nee de Clio staat nog even stil. Volgende week. naar denemakren,, negatieve Corona test en invitatie vroeg en we kunnen de grens over. Voor de teat, mijn tweede keer, gewoon de huisarts gebeld en uitgelegd, geen probleem kom maar langs, en het word geregeld.

Niets sneltest, ggd-straat, gewoon bij de huisarts en binnen 24 uur het resultaat.

Test was negatief, dus op weg naar Denemakren, met 15 km/uur de grens over en niet gecontroleerd. Restaurants zijn gewoon open wel overal binnen een mondkapje op, geen thuis gemaakte creatieve modellen, de witte en blauwe die we in NL maar weinig zien.

Op kantoor super geregeld, en de mensen houden zich er aan.

De Mazda heeft zich goed gehouden, denk wel dat we zijn geflitst, een 15 km/ uur te hard op een lege snelweg.

Ah, netjes. Vandaag weer terug of was je gister alweer thuis? Flitserij, tja. All in the game, denk ik. Betalen en doorrrrr(rijden).

Vandaag tijd voor de winterbandenwissel, afspraak bij Kwikfit, Hendrik zat er weer, aardige gast, kent zijn talen, monteur schrok toen ik zei: pas op het stuur is heet.

Kwikfit, daar loopt van alles naar binnen, ook hier, lekker met zijn twee, geen mondkapje, niet even de handen desinfecteren, en dat voor een lampje wisselen. Dan denk ik, kom alleen binnen.....zo een een familie met kind, die uiteraard moet rennen en huppelen, handstand, en ja, dan ook een huilbui. Het is “vroeg”, misschien zeur ik te veel.

Fijne kerst allemaal,

Haha, herkenbaar hoor. Overigens, zelf maar 1X bij kwik fit geweest en toen vrij slechte ervaring gehad. Onvriendelijk, kortaf personeel... en toen ik mn auto kwam ophalen was opeens het hendeltje om de tankdop te openen afgebroken, en dat was ie eerst zéker niet. Toen ik ze daarop aansprak zeiden ze glashard dat dat al zo was voordat zij aan de auto hadden gezeten :confused:
Sindsdien dus niet meer daar terug geweest, maar uiteraard snap ik dat dit een persoonlijke ervaring is en dat dit niet representatief hoeft te zijn voor kwik fit in zijn geheel.

En idd, fijne feestdagen! :)

Laatste update van het jaar:
Dan mag je een cijfer geven, ik ga toch richting de 9, gezondheid van ons drieën was dit jaar best, geen nachtjes verbleven in het ziekenhuis, een hele verandering. Uiteraard veel thuis gewerkt, meer dan verwacht. en ook Junior is dit jaar 1 keer op “school” geweest. Gaat goed met zijn opleiding, begint tegenwoordig Spaans te praten.....Si, zeg ik dan maar.

De Clio: gisteren maar weer de schorsing verlengd met een jaar, het rijbewijs is nog wel even weg, rijscholen zijn dicht en geen haast geboden.

De plannen: weinig, of toch, in het voorjaar eea aan de C3, wiellagers linksvoor, olie / bougies, APK. De C3 doet zijn ding, niets aan te doen, de CX5 eens goed uitzuigen. In en om het huis, garage vloer voorzien van tegels, heb nog een adresje:), badkamer beneden aanpassen, deels nieuwe tegels, en het gaat er nu toch van komen zonnepanelen.

Dat is me een wereld, de een weet het beter dan de ander, en prijzen die verschillen enorm, van 1 €/KW tot 1.56 €/KW, optimizers voor alle panelen tot geen. Koehandel, bijna wel, Garantie is ook leuk, of best wazig. Wel interessant dat men eerst vraagt wat is het verbruik, waarom, het past op je dak of niet.

We zullen zien wat 2021 gaat brengen, heb er zin in!

Een 9, da's mooi! Hier hetzelfde. De cabrio weinig gebruikt, de (andere) sloep des te meer... Gezondheid ook ok! Alvast de beste wensen voor 2021!

Twee weken in het nieuwe jaar, de CX-5 is een keer van zijn plek geweest, retourtje randstad. Weer even kijken en voelen waar alle knopjes zitten. Dinsdag weer even de weg op, blijft mogelijk om afspraken te maken, wel zie je dat vooral het MKB op de kantoren zit. Is het verstandig, voor het eerst nu wel een COVID overledene aan een naam kunnen linken, dat zet je aan het denken, dat de beste man 73 was, een Duitser, en niet mijn “vriend”, maar het zet je aan het denken, wil ik nog op bezoek op onbekende plaatsen: Nee.

Verstandig, denk ik. Teveel mensen doen nog steeds gewoon of het allemaal losloopt. Paar zware coronagevallen van dichtbij en je gaat er toch anders over denken... Ik wil ook gewoon zo graag op wintersport. Maar het wordt 'm dit seizoen niet. Is niet anders. Maar is toch. Ik kom nagenoeg nergens meer. Volhouden maar. Hoprlijk is het snel zomer...

Herkenbaar. Om moedeloos van te worden. Alleen maar thuis zitten/werken met schoolgaande kinderen en zonder leuke dingen in het verschiet. En anderzijds mogen we ook niet klagen want nog werk, gezond en met gezin ook nog niet eenzaam.
Hier ook gewoon zoveel mogelijk aan de regels houden. En dan hopelijk komende maanden ook weer wat positievere berichten. Heb nu het idee dat de tunnel alleen maar langer wordt i.p.v. dat er ergens licht aan het einde is. We moeten met zijn allen maar blijven volhouden.

Het is wat het is, en Kristian, er zijn heel veel leuke dingen in het verschiet, de tijd dat ze komen duurt gewoon wat langer.

Thuis de kids lesgeven lijkt mij ook moeilijk, maar een goede vriendin heeft een student ingeroepen om les te geven, kan ze zelf op de dag werken en de kids vinden het super gaaf.

Het is zover na 55.800 km I de CX-5 de eerste bekeuring, het kan dus toch, een Hèze snelheidsovertreding van 4 km/uur na correctie, 34 euro,

Naja, zeg. Doe es normaal man. Met 4 kilometer per uur te snel. Dat is nà correctie.... dus jij reed wel 5 of 5,7 ofzo te snel. 34 euro, dat zal je leren. Nog 2 erbij en je had een avond de straat op gekund....

Ik heb al wel wat bekeuring gehad, maar na 2008 viel het wel mee, maar wel in constatering: Altijd binnen de laatste 3 km van de volgende bestemming. Die in Engeland van £800 pond was wel kostbaar.

Maandag Corona test dag, super bij de huisarts, volgende ochtend bericht juist voor de eerste afspraak - doorgang bij negatief -: dus “safe” van mijn kant: 905 km, rond 22.00 uur thuis.

Wat viel op: het is net zo druk als aders, ik zag geen verschil .....wellicht minder “loslopend” in de grote steden maar niet in de auto.

Maar wel fijn er opuit geweest. Is inderdaad niet minder druk in Nederland, alleen in de spits scheelt het wel. Dus ik denk dat er wel serieus minder kantoorvolk onderweg is, maar de ambulante jongens en meisjes blijven op pad gaan.

Vooral het MKB is bezig, de bouw draait as een gek, veel in de vis, vlees, ook eea in de kaas.

Overigens, de spiegels van de CX5 vriezen vast, das niet fijn, en dus met gepaste kracht maar bewegen, het werkt nog allemaal; vrijdag 12e onderhoudsbeurt, 57k km, word we ook even naar de volume knop gekeken, doe werkte van de week niet, aan en uit van de motor, en voila het werkt.....software dingetje.

A3 White zei:
Het is zover na 55.800 km I de CX-5 de eerste bekeuring, het kan dus toch, een Hèze snelheidsovertreding van 4 km/uur na correctie, 34 euro,
Uiteraard volledig geautomatiseerd: want stel je voor de Nederlandse staat zou meer politieagenten moeten aannemen, om daadwerkelijk te handhaven inplaats er een big brother staat van te maken.

Vandaag even voor onderhoud geweest, zat er met nog drie andere mensen, frappant dat bij alle auto’s de ruitenwissers strepen lieten zien, en jawel, allemaal vervangen. Zout is zo slecht...........de marges beregoed:)

Verder geen rare dingen, software update dus alle wegen zouden er nu wel op staan.

Fijn schaatsweek einde!

Het gaat kriebelen, dus de eerste stappen gezet, de hoes van de C3, rondje om de auto, oliepijl bekeken, luchtfilterhuis opengehaald, accu aan de lader, morgen starten, wellicht een rondje rijden.

De C1 gewassen, gaat snel en uitrekken is niet nodig. Blijft een leuk autootje om te rijden, de 3 cilinder doet lekker zijn ding, tegen de 1:18 aan, vrouwlief doet haar rondjes.

De ClioC tja die is voor het tweede haar geschorst, accu heeft het wel begeven, maar eens een keer een nieuwe scoren.

De CX5, doet zijn ding, kan je geen buil aan vallen.

Het idee om een tegelvloer in de garage te lessen moet ik nog eens goed bekijken, lijkt dat grondwater door de beton naar boven komt niet dat er plassen of zo staan, meer de het jan de hechting van de tegel beïnvloeden. Een epoxy lijm kan dan wel, maar ja........

En, contact, sleutel om, en.........loopt!! Rondje gereden, alles werkt, veel motorrijders, zal er wel weer een verongelukken......

Oh heerlijk om de Corvette weer te kunnen bewegen. Ik moet helaas nog een weekje wachten want de verzekering dekt pas vanaf 1 Maart (winterstalling voorwaarde). Dat is nog nooit een probleem geweest want meestal is het pas vanaf half Maart enigzins te doen. Dit keer baal ik wel.
Net als bij jou heb ik al wel de garage's en de auto's opengegooid om de boel te luchten en de vloeistoffen even te controleren.
Verder was het op de weg en in de omgeving wel goed te merken inderdaad. Zo druk was het in tijden al niet meer.

Mijn garage's zijn "bekleed" met stoeptegels direct op zand. Ligt verbazend strak. Wel merk je dat vocht optrekt als het een tijdje veel geregend heeft maar er is wel goede ventilatie. Wel een verbazing; in een van de garage's zijn hoopjes zand uit de vloer omhoog gekomen. Ik sta nog even voor een raadsel hoe dat kan.

Ik zag dat je ook bezig was met zonnepanelen; hier heb ik ze net besteld. Ik werd ook gek van alle aanbieders met de mooiste beloftes. Idem met isolatie. Onze gemeente heeft een energieloket en die gaven veel onpartijdige informatie. Daarnaast hadden die ook wat collectieve inkoop acties lopen; dus ik ben uiteindelijk die route gegaan.

@buur, dacht ik ook!

@engineer, allemaal cowboys, de illegale uit Mexico mag het bij mij doen, na 3.5 jaar terugverdient, minder dan 1 euro / Kw met deels optimizers......

@piet, ik denk ook aan mieren, voordeel is dat er geen onkruid groeit.

De V8 klonk inderdaad mooi bij het starten! Ook fijn dat ze in één keer wilde starten. Toch ook een beetje eer van je werk.

@adrie, no way, Pamala en Stacey waren ook dames. En een beetje liefhebber weet waar ik het over heb. 12 en 13.

Terug
Bovenaan