A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

leuk inkijkje bij huize A3White. Handig werkbankje. Voor dit soort dingetjes is trouwen Sketchup ideaal om te ontwerpen.
Nette Punto ook. Is hoe die achterklep afgehangen is een staaltje Italiaans vakmanschap of heeft ie in zijn lange leven een keer een aanvaring gehad?
 
Kristian, zoals wij geen sketchup gebruiken kijken we ook niet naar het touch and go verleden van de Punto. Mechanisch In orde, voor het oog aardig, voor de detailist twee a4tjes vol.
 
Ideale auto om gewoon op een krappe parkeerplaats neer te zetten zonder je druk te hoeven maken om een krasje of putje.
 
20-08 Word de Corvette klaar gemaakt voor de RDW keuring, handrem rechtsachter is niet goed, rammelt, piept en schuurt tijdens een ritje, denk dat alles los ligt......oorzaak : geen idee maar de boel was twee jaar geleden vervangen In de UK, bij de laatste 2 x MOT nipt goedgekeurd. Een ritje binnendoor, afgelopen week, was de uiteindelijke boosdoener.

Wil nu wel even blijven kijken als het word losgehaald, vertrouwen van de garagist (niet specialist) is een beetje weg.

Koplampen met E-keur en pakking/ filter set voor de automaat besteld, binnen 1 uurtje de tracking details ontvangen, AJ speedshop In Lelystad.

Lampen gemonteerd, ook doosje uit de VS binnen oa dashboard bescherming, en originele ‘79 Corvette brochure.
 
Zo, wat dagen verder en wat meer gebeurt:

De werkbank is weer wat meer uitgebreid met gereedschap, maar ook gaten om eea aan gereedschap vast te zetten. Al aardig bebruikt ook, carport is voor de helft dicht gemaak, komende dagen de andere helft en dan eens gaan kijken naar isolatie. Niet te makkelijk, helaas, vele oplossingen gekregen en klinken van simpel tot logisch.

48599527857_5bae54c348_k.jpg


Vandaag naar ZellerUSA cars geweest, de Corvette had wat problemen met de handrem, dat is opgelost, ook direct de automaat olie en filter laten vervangen.

48599390496_d14539746e_k.jpg
[/url]

48599527087_a43d86b88e_k.jpg


Verder de auto bekeken voor het RDW bezoek: tja, het rechter voorwiel was aan speling onderhevig, niet te voelen of te horen, maar lager was al aardig uitgesleten:

48599527937_ee0cbc0fde_k.jpg


Veel geluk gehad hiermee, en door de garage direct opgelost, onderdelen waren op voorraad, uurtje later en alles zat er weer op.

Miste ook een bout van de bladveer, er uit gerammeld, nieuwe er In een klaar.

Direct afspraak gemaakt voor 3 september om de auto aan te bieden bij het RDW. Heb het niet zo op het RDW, heb mijn rijbewijs nog niet dus afgelopen dinsdag maar even bellen hoe het is met mijn rijbewijs, de 5 dagen termijn waren er inmiddels 12................een uur later een email dat het rijbewijs word gemaakt. Snap de logica nog steeds niet: moest aangeven waar mijn oude NL rijbewijs is, tja die moest ik inleveren bij het krijgen van mijn UK rijbewijs​, ja dat weten wij wel maar we hebben daar een handtekening voor nodig, ah....dus op de computer briefje gemaakt, electronic handtekening (lijkt nergens op..........) en alles was goed. Tja, werkverschaffing.

Stonden best wat leuke wagens, waaronder deze, lijkt slecht maar niet doorgerot, je moet wel zelf handig zijn anders heb loop je aardig leeg.

48599388401_ff2e12cc0c_k.jpg
[/url]
 
Vanochtend gebeld met de gemeente, of mij rijbewijs is aan gekomen, Ja hoor we hebben hem, rij er heen: Nee hij is er nog niet........
 
A3 White zei:
Vanochtend gebeld met de gemeente, of mij rijbewijs is aan gekomen, Ja hoor we hebben hem, rij er heen: Nee hij is er nog niet........

Van dat soort dingen kan ik zo geïrriteerd raken.. Echt, als je het over langs elkaar heen werken hebt (n)
 
Moet je daar nog voor bellen dan?

Kent de betreffende dienst geen SMS service?
Ik heb daar prima ervaringen mee, ID en rijbewijs.. na documentaanvraag was het SMS bericht dat de documenten afgehaald konden worden er altijd eerder dan verwacht én de documenten ook daadwerkelijk op hun plek op het gemeentehuis. (y)
 
@dura, Nee dat hoeft niet, echter moest naar Denemarken, dus Dan zou je miscchien een rijbewijs meenemen, vandaar een belletje......Maandag In Denemarken telefoontje gehad van de gemeente, rijbewijs ligt klaar. Maandag proberen op te halen, agenda is vol met afspraken.........


Deze week op en neer naar Denemarken, 4444km en 5555 km op de teller gepasseerd. De Mazda doet het goed, en Ja ook 140 km/uur is lekker rijden, verbruik gaat dan wel omhoog. De laatste 1600 km zitten we op 8.2 ltr / 100 km. Daar zit ook veel kilometers in waarbij de snelheid over de 180km/uur ging. Dan doet zich wel een probleem voor, een zoemend geluid In de linker voordeur/deurstijl. Is dit storend, wha over het algemeen niet, maar wel bij deze snelheid.

Zal ook door de dealer moeijlijk te controleren zijn.

Bij snelheden boven de 140 km/uur een beetje versnellen of een heuveltje dan is het direct terugschakelen. Dan is de diesel toch prettiger.

Denk dat we deze week de 6666 km zullen aanraken, tevreden met de Mazda!
 
A3-White zei:
Direct afspraak gemaakt voor 3 september om de auto aan te bieden bij het RDW. Heb het niet zo op het RDW, heb mijn rijbewijs nog niet dus afgelopen dinsdag maar even bellen hoe het is met mijn rijbewijs, de 5 dagen termijn waren er inmiddels 12................een uur later een email dat het rijbewijs word gemaakt. Snap de logica nog steeds niet: moest aangeven waar mijn oude NL rijbewijs is, tja die moest ik inleveren bij het krijgen van mijn UK rijbewijs​, ja dat weten wij wel maar we hebben daar een handtekening voor nodig, ah....dus op de computer briefje gemaakt, electronic handtekening (lijkt nergens op..........) en alles was goed. Tja, werkverschaffing.

Volgens mij haal je hier de RDW (best oké) en het CBR (categorie beroepsprutsers, meteen afschaffen) door elkaar.
 
Hmm, Elco, op de brieven omtrend het rijbewijs staat toch echt RDW.........men schrijft binnen 3-5 werkdagen bericht, na 10’dagen bellen en dan binnen een uur een email krijjgen dat het alles accoord is. Wat als je niet had gebeld......

Nog een beetje uitgerust gisteren, schuurtje komt In de verf en plots kwam de buurvrouw: Ja, wij zitten In de voortuin en die witte auto maakt zoveel lawaai en hij stinkt. Sorry maar wij hebben geen witte auto.....en die dan, dat is zilver, nou die dan. Tja, toen kwam de tirade van de lichamelijke gebreken, waaronder kortademigheid, hartfalen, astma. Dus maar gezegd we zullen er rekening mee houden, maar hoe?, het probleem was 45 seconden stationair draaien bij het opened van de garage......tja onze auto’s stinken niet zo......een Megane Diesel is uiteraard zeer goed voor onze gezindheid.

Een uur later komt de folderbezorger Met een vraag, hej meneer is dat een Corvette?, jazeker, ah, mijn vader heeft er ook een, foto’s worden op de telefoon heroine, een mooie witte uit 77,
 
@dura, zo is het, de hele zomer niets gehoord, tot gisteren dan. We doen er niets mee, dat is wel duidelijk.
 
Hoi White,
Sorry, langere tijd weinig gelezen hier. Bel je eens? Je hebt mijn nummer en ik jouw NL-nummer (nog) niet ;)
CX-5 van pa uit Zwolle, Freeroad.
 
Het was weer een waanzinnige ochtend: mijn rijbewijs was er, wel wat probleempjes, maar meneer De Wit alles werkt, super toch?, hoefde niet eens een legitimatie te laten zien, wat een vertrouwen, of........

Juist, vanmiddag naar de garage, die doen morgen de RDW afspraak en dus een machtigjng via de RDW website regelen, dus rijbewijs nummer er In, geboortedatum, en en en, rijbewijs is niet geldig........

Morgen maar eens bellen, rustug blijven Adrie, loop niet rood aan.
 
Twee keer gelukt: rijbewijs en de C3 door de RDW keuring en APK, nog een weekje en de papieren zijn in orde, en de NL platen kunnen er dan op.

Word een ceremonie, vind zoonlief leuk!
 
Bijzonder dat de RDW over het rijbewijs gaat... Maar nog bijzonderder is die buurvrouw. Een combinatie van nieuwsgierigheid, verveling, burgerlijkheid en een gebrek aan menselijk contact. Ze heeft haar verhaal gedaan, dus nu kun je 'm gerust minutenlang laten draaien.
 
@elco, nog maar even gekeken naar de bijzonderheid van het RDW en het rijbewijs:

Uw nederlandse rijbewijs is vandaag afgegeven. U zult in de loop van de week een brief van de RDW ontvangen en u kunt het rijbewijs dan binnen vijf werkdagen ophalen bij uw gemeente.

Ik ben toch niet gek?
 
Weer even in Denemarken, heerlijk gisteren tegen de avond vertrokken en voor middernacht op bestemming, 650 km verder. Nu weten we allemsal hoe kostbaar benzine is aan de snelweg, maar Duitsland is dan misschien wel misdadig, snelweg €1.64 in de stad Bremen €1.32, is toch €12 op een tank, en het broodje smaakte ook nog beter.

Gaat we goed met de kilometers, einde volgende week zullen we op de 10.000 km staan. Geen moment spijt gehad, we zijn tevreden over eerste Japannener sinds 1993.
 
Hmm, ja de tijd dat het echt loonde om te tanken in Duitsland is wel een beetje voorbij he? "Vroeger" scheelde het echt veel, dan gingen we ook wel een dagje naar Leer of Papenburg, wat boodschappen en tanken. Benzine is nu niet zoveel goedkoper meer, en ik vind bepaalde dingen ook niet veel goedkoper meer. Ja alcohol is wel een eind goedkoper, maar om nu een wijnkelder aan te leggen.

Mooi dat de Mazda bevalt!

Is het kenteken binnen? Wanneer is trouwens de beurs in Leek? Dat duurt ook niet zo lang meer toch?
 
@peter, bij ons in het dorp betalen we €1.55 liter, dus nog aardig verschil Met Duitsland, maar 80 km enkele reis......iets te ver.

Kreeg net bericht dan kenteken binnen is, platen worden besteld, maandag ophalen.

Ook geatart met isoleren van de garage, 40 mm pir met aan twee zijde. Aluminum, straks maar even wat foto”s plaatsen. We lekker dat de Corvette nu even weg is, geeft net wat meer ruimte.

En wat meer;
De "carport", meer tuinhuis met geisoleerd dak:

48722901876_f8345e7e18_k.jpg


48722567758_b05657f41f_k.jpg


Meten is weten:

48722902126_7c75bf8f25_k.jpg


En ja, dan is het dus zo dat het niet zo eenvoudig is als het lijkt, meer dan 60 cm tussen de delen, en ook tussen de staanders geen 122, maar gemiddeld 148 cm, dan vullen we de kieren / lege stukken op met PUR. Wat delen voor de luchtplaats te creeren:

48723076242_e9dab0a3a5_k.jpg


Isolatie opgehaald, heerlijk B-keuze, niets mis mee:

48722567923_5c4483d442_k.jpg


48722567908_c0d81a2c70_k.jpg


48723076092_836913813f_k.jpg


En de OSB plaatjes zijn inmiddels ook gebracht:

48723074832_1dce44fdbd_h.jpg


En het mooiste: Zoonlief heeft dit allemaal in elkaar gezet!
 
Zaterdag avond, gisteren terug uit DK, en wederom toch een vervelend geluid bij de raamstijl, de wind stond nu wel anders, maar zelfde snelheid, video gemaakt en de dealer zal wel bellen volgende week.

Vandaag heerlijk aan de klus, veel zaagwerk, hoh= hart op hart, maat is geen standaard materiaal maatvoering....schiet best op, de C3 mag naar huis komen.
 
A3 White zei:
Zaterdag avond, gisteren terug uit DK, en wederom een toch verve day geluid bij de raamstijl, de wind stone nu wel anders, maar zellfde snelheid, video gemaakt en de dealer zal wel bellen volgende week.

Vandaag heerlijk aan de klus, veel zaagwerk, hoh maar is geen standaard materiaal maatvoeribg....schist beet op, de C3 mag naar huis komen.

Toetsenbord stuk of stuk in de kraag? :confused:
 
@wijn, ik zie het nu ook. Engelse telefoon en slecht licht in de avond, en dus toch prioriteit om de lampen op te hangen.

Foto’s volgen.......
 
A3 White zei:
Weer even in Denemarken, heerlijk gisteren tegen de avond vertrokken en voor middernacht op bestemming, 650 km verder. Nu weten we allemsal hoe kostbaar benzine is aan de snelweg, maar Duitsland is dan misschien wel misdadig, snelweg €1.64 in de stad Bremen €1.32, is toch €12 op een tank, en het broodje smaakte ook nog beter.

Gaat we goed met de kilometers, einde volgende week zullen we op de 10.000 km staan. Geen moment spijt gehad, we zijn tevreden over eerste Japannener sinds 1993.

Wij tanken in DE niet op de snelweg, maar bij een Autohof vlak naast de snelweg. Een paar km voor de betreffende afslag wordt met borden op de snelweg aangegeven dat 'daar' een Autohof is. Is op minder dan een km vanaf de snelweg, meestal direct aan het eind van de afslag. Op sommige ANWB-kaarten worden ze ook aangegeven.

En dan is de literprijs tussen € 1,40 en 1,50 (in augustus voor Super Fuelsave 95 bijvoorbeeld).
 
G-902-FK

En een bericht:

Voor @wijn, de lamp in kwestie:
48735341128_e8dbfe3e8c_k.jpg


Dan toch het echte werk, isolatie aan een zijde gereed en de OSB erop:

48731965883_b2aaa7c0a8_k.jpg


48732472707_3ccda654cd_h.jpg


48735668921_f4b854ec72_k.jpg


48744717442_cb4d261883_k.jpg


Dan een leuke gebeurtenis:

48743727988_9bcddf0018_k.jpg


48743727963_e1cbb7e2dd_z.jpg


Plaatje is wel erg klein en vult het "gat" niet echt, nog een oplossing voor vinden.......

Voorzijde is wel accoord:

48744061101_5f97294870_z.jpg


Nog een week-end en dan is de garage wel klaar, alhoewel een mooi tegelvloertje er nog wel in gaat komen.

Over de Corvette zelf: zijn wel motorische gedaan, oa electroniwche ontsteking, inlaattraject, carburateur, maar ook nokkenassen. Ontsteking is nu ook op tijd gezet, hij lijkt wat beter rond te draaien.
 
Nog geen bod gehad op de Chevy BelAir longboard, is er maar een van in NL, en de artiest is helaas met de werkzaamheden gestopt.

Bericht binnen van de Leek Klassieker show, tweede weekend van Oktober, gaat de auto een paar dagen staan.

Met een beetje geluk zullen we vandaag omlijsting voor de nummerborden ontvangen, de standaard US lijsten passen niet dus wat anders, best mooi ontwerp geworden, we zullen zien.

Isolatie project gaat lekker door, toch wel op de helft, veel meten en zagen. Nog niet besloten hoe we de deuren gaan afwerken. OSB over de isolatie, of deze In de verf zetten.....onderzijde van de wanden worden ook geschilderd. Zal mooi zijn tov de nu nog betonvloer.

De Mazda staat op 10k km, heerlijke auto, verbruik valt wat tegen, maar het is niet anders.

De Punto, die rijd niet veel, maar vrouwlief kan gaan en staan waar ze wil, alles laat het toe, dus een blij man hier.
 
Je kunt even bellen met Van Dorp kentekenplaten in Den Haag, of zij een geel retroreflecterend bord kunnen leveren zonder opdruk in de maat 34x21. Die kun je dan zelf op maat maken en achter de kentekenplaat zetten. Dan vult dat het gat mooi op. Op funplaten.nl worden ook onbedrukte usa platen aangeboden, mogelijk dat dat ook nog een optie is.
 
Ah, je bent alweer in Nederland! Mooi om het avontuur zo terug te kunnen lezen, en goed om te lezen dat je vrouw gelukkig niet lang in het ziekenhuis hoefde te zijn. Veel plezier in het hoge Noorden :D
 
Zo, plaatjes zijn binnen en de omlijsting ook, past niet helemaal perfect, de 18:2 plaat die we in NL hebben is geen lekkere maat.......nog even priegellen en dat zal het er netjes uitzien. Niet al te veel In de garage geweest, iets te veel te doen In de avond.

Maandag komt de taxateur, een stuk kijken wat de C3 doet, hij schijnt met een Kever te komen, we zullen zien.

Nu moet ik nog even kijken hoe we de C3 in Leek krijgen op 11/10, zit dan zelf In Denemarken, denk aan een dagen eerder naar huis.

Ook goed nieuws: de C3 is oud genoeg om MRB vrij door het leven te gaan, is toch 274 euro per kwartaal wat we nu aan benzine kunnen besteden.
 
Ga je weer naar Denemarken?
Ik heb nog 250 Deens Kronen over. Kom daar voorlopig toch niet meer. Als je je adres pm-t stuur ik ze wel op.
 
Zo, taxatie is gedaan, een verassing was het zeker, toch wel een hele nette eerlijke auto, en een redelijk hoge waarde. Tevreden hier!!
 
De Mazda staat inmiddels over de 11k km, veel snelweg, meeste In ons buurland. 160 km/uur is dan makkelijk te doen, koppel is wel laag en brug op word er dan terug geschakeld.

Verbruik, mwaa gisteren de laatste 450 km toch 1:10.....veel over de 180......raam blijft gieren.
 
A3 White zei:
.....veel over de 180......raam blijft gieren.

Heb een aantal jaar in een Superb II gereden welke ook windlekkages had langs de ramen. Door de druk werden de ramen aan de bovenzijde minimaal naar binnen gedrukt. Heb toen een tip geprobeerd van een of ander forum, een dun touwtje (vergelijkbaar sisal, maar dan van nylon) door de rubber geleid. Het raam kon nog normaal open en dicht, maar kon niet meer ‘in het rubber’ gedrukt worden op hoge snelheid. Een heel verschil.
 
Heb je al eens een andere vergelijkbare Mazda gereden? Dan kun je vergelijken en wellicht vaststellen dat het alleen de jouwe betreft en dus af te stellen is, of dat het een CX5 ding is.

Congrats met de taxatie(waarde) van de c3!
 
Taxatiewaarde is inderdaad lekker, als is het bij verkoop wat de gek er voor geeft. Taxateur was zekers onder de indruk van het interieur, iets waar zoonlief hard aan heeft gewerkt: nieuwe vloerbekleding, stoelbekleding, een frisse verschijning.
 
Ik had al even niet meer bijgelezen. Goed te horen dat je na alle papier perikelen weer mag rijden en de C3 op kenteken hebt. Ik heb na verschillende jaren gedoe met in meerdere landen werken, wonen, belastingen, auto's en dergelijke tegenwoordig ook alles weer in orde. Ik heb er dan ook een fles wijn op geopend toen de laatste inkomstenbelasting aangifte naar Duitsland de deur uitging een paar weken terug. Het duurt nog wel 3 jaar voordat Nederland en Duitsland er onderling uitzijn welke land hoeveel terug moet betalen maar de papier winkel is tenminste gedaan.

Qua C3 en Nederlandse platen: ik heb toen ook gedacht aan een USA kentekenplaat houder en een "lege" kentekenplaat als opvulling. Dat ging al mis doordat een kleine NL plaat niet in een USA kentekenplaat houder past. Ik heb uiteindelijk een stukje zwart rubber gebruikt om de opening netjes te vullen en daar boven op de plaat gemonteerd. Achter had ik zo nog net ruimte voor een klein NL ovaaltje wat je officieel wel moet voeren.

Mooi dat je wegenbelastign vrij bent. Had ik ook wel verwacht aangezien veel C4's dat ook zijn. Het is dat je een import kenteken hebt anders had je misschien ook blauwe platen mogen voeren. Kan misschien nog?

U mag alleen rijden met donkerblauwe kentekenplaten als:
de datum waarop het voertuig voor het eerst op de weg is toegelaten (datum eerste toelating) vóór 1 januari 1978 ligt én
het kenteken uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters bestaat.

Voertuig met kleine kentekenplaat
Heeft u een voertuig met een kleine donkerblauwe Amerikaanse kentekenplaat, dan moet deze ook voldoen aan de voorwaarden van een Amerikaanse kentekenplaat.
Voertuig uit buitenland ingevoerd
Personenauto’s, bedrijfsauto’s, motoren, trikes en quads met een datum eerste toelating vóór 1 januari 1978, krijgen bij invoer automatisch een kenteken waarmee u blauwe kentekenplaten mag voeren.
 
Een illegale nummerbord.........zou ik wel aandurven, G9-02-FK, denk niet dat veel (politie) mensen er raar van op kijken.

Op dit moment de voorzijde:
48860297641_416150d4e0_k.jpg


Achterzijde:

48847710406_b3b2179e93_k.jpg


De 10K km in de Mazda reeds gepasseerd, denk zo vrijdag op 13K km., weer even naar Denemarken. Winterbanden zijn besteld, worden Pirelli's, geen idee over het model.

48847350618_4de1d0dc62_k.jpg


Voor diegene die een keer een kop koffie komt halen is er plaats aan de bar.

48847350558_54aa099846_k.jpg


Ja, en dan begint Junior toch aan een auto to denken:

48847350458_a2eba013e3_k.jpg


Waarbij ik dan toch..........

48847349718_0ca3f23ce5_h.jpg


Van 10 tot 14 November naar de UK, heb er best zin in.
 
Zowel met de figaro als met de elise met illegale platen rondgereden. 1 keer met de elise een bekeuring gehad.

Op de figaro zaten ook blauwe platen. Auto kwam uit 1991 en met importplaten met drie letters in het midden. Gewoon doen als je het mooi vind.

Mr2 is wel grappig vond hem alleen erg hard afgeveerd en nul baggageruimte.
 
Wat nou als je een setje platen pakt uit de usa, die je leuk vindt, daar de gele gewoon op kit of popnagelt oid en dan dat pakketje in een US plaathouder stopt?

@bar: kom ik een keer bekijken hahaha. Moet alleen geen koffie.
@ UK: leuk!!
 
De 18/2 plaat is net iets te Bree’s om de huidige houder voor te passen, en de bevestingsgaten achterop zitten te laag, echter met wat freubelen zit het nu voor beide best aardig.

En Buur, kom maar eens langs met jouw G platen.
 
Terug
Bovenaan