A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Terug in Chicago, heerlijk in de sneeuw.

Kristian: Ha, ha, wat zien van het land: luchthavens, hotels, restaurants, en autodealers zal je bedoelen.

Morgen met de familie op pad: 20 jaar samen met vrouwlief (ga mezelf verwennen:) met een gereedschapskist op wielen, plaatjes volgt). Zal de auto ook maar eens wassen, en wat fototjes schieten hier op de oprit.

Afgelopen drie dagen in een Kia Sorrento gereden met 3.5 ltr V6: Heerlijk, maar wel overhellen. Niks voor mij dus. Some met schakelen een hapering in de aandrijving, zonde maar ja wat wil je auto kost nieuw 20.000 US$!!!

De aanwinst:
th_00913600000-1.jpg

th_00913603000-1.jpg

Ja, dat is wel makkelijk he. Ikzelf heb nergens ruimte voor.
Moest afgelopen week een steeksleuteltje hebben helaas pindakaas.

Facom: dat kennen ze hier niet, alles is hier Craftsman, levenslange garantie.

Voor wat betreft de vulling: weer met Crafstman voor de inches, en metrisch met Hazet.

Ik had ook nooit de ruimte, alles in bakken en moest het stapelen, nu ook, alleen met lades, auto uit de garage en kan overal goed bij.

Facom: dat kennen ze hier niet, alles is hier Craftsman, levenslange garantie.

Het lijkt er in ieder geval veel op qua kleuren, design en plaatsing van de logo's. :p

Was het een week of vier geleden vloeken op de onvriendelijk monteur omtrend het aandraaien van de wielmoeren, vandaag dan een momentsleutel gekocht. Ja, mag dan misschien niet noodzakelijk zijn, maar de winkel was open, en om de hoek, in de aanbieding, je weet hoe het gaat.

00944595000-1.jpg

Ben niet aan de drank, rook niet, ga niet naar de kroeg, .................en heb een leuke baan.

A3-White zei:
Was het een week of vier geleden vloeken op de onvriendelijk monteur omtrend het aandraaien van de wielmoeren, vandaag dan een momentsleutel gekocht. Ja, mag dan misschien niet noodzakelijk zijn, maar de winkel was open, en om de hoek, in de aanbieding, je weet hoe het gaat.

Ben niet aan de drank, rook niet, ga niet naar de kroeg, .................en drink met regelmaat een flinke fles wijn.

:D

Fast, dank je! Maar moet bekennen dat ik hier minder alcohol drink dan in DE en NL.

Planning is nog wat strakker:

27-29 jan : Los Angeles (CA)
2-3 feb : Arlington (VA)
7-16 feb : Orlando (FL)

Vrouwlief is er niet blij mee,................

Deze week maar eens een paar keer samen op de lunch gaan, dan komt het allemaal goed.

Ah, Craftsman! Zeker bij Sears gekocht, he? Goed spul, hoor.

White zei:
Planning is nog wat strakker:

27-29 jan : Los Angeles (CA)
7-16 feb : Orlando (FL)

Vrouwlief is er niet blij mee,................

Kan ik me voorstellen, je laat haar in de sneeuw zitten en zelf ga je lekker naar de warmere oorden :)

@White: Ik zag een foto van Hancock Building voorbij komen. Als je dan toch in Chicago bent, dan kan ik je Joe's Seafood van harte aanbevelen.

60 East Grand Avenue
Chicago, IL 60611-3533, United States
(312) 379-5637

Wel vantevoren reserveren, want het is populair. Ik heb er 2x gegeten en beide keren zeer gezellige avond gehad.

Dank je vroem ben zondag in Chicago voor het volgende:

www.JasperAgainstBatten.org

Een kleine kerel die erg ziek is en waar geen behandeling voor is,............................

A3-White zei:
Dank je vroem ben zondag in Chicago voor het volgende:

www.JasperAgainstBatten.org

Een kleine kerel die erg ziek is en waar geen behandeling voor is,............................

Oh, best wel emotioneel, lijkt me.:)

Een ziek kind is nooit leuk, helemaal niet als je weet dat het dagelijks slechter gaat, zonder behandeling mogelijk.

PS: Even duidelijk, is niet mijn zoon, of familie, maar steun het initiatief wel.

Maandag ook weer op pad, 2 uurtjes heen en terug naar Madison. Het wordt druk, heerlijk, geen gestress, San Diego wordt HOT voor ons, verschillende opdrachten die worden afgesloten in de komende 3 weken,....................

Ja, is dat eigenlijk nodig zo'n moment sleutel?

Ik geef er altijd maar een draai aan vast is vast... Of niet...?

Ik normaal ook, maar was in de aanbieding voor weinig, in NL toch snel Euro 150.00 hier een stuk minder,............

@White: niet echt een moment om gezellig uit eten te gaan, lijkt me. Ik heb het verhaal gelezen en het filmpje gekeken. Wel aangrijpend. Zelf een dochter van acht.

Gezellig uiteten is hier overigens wel anders dan in NL, veel is toch een veredelde snackbar, met dito interieur. Niets te klagen over het eten, maar als je bord leeg is, is hij ook weg ook al zit de rest nog te eten. Vraagt men ook direct al voor een dessert, bij Nee, dan is de rekening direct op tafel. Heel anders dan Europa, voordeel is dat je nooit hoeft te zeggen dat je weinig tijd hebt.

Het filmpje heb ik ook bekeken, en zelf ook een zoon van 9.

A4-Black zei:
Ja, is dat eigenlijk nodig zo'n moment sleutel?

Ik geef er altijd maar een draai aan vast is vast... Of niet...?

ik breng 'm gewoon naar de garage (ex Forddealer) en wandel op
m'n gemakkie naar huis met de hond en hoor 't wel als ie klaar is.

White zei:
Vraagt men ook direct al voor een dessert, bij Nee, dan is de rekening direct op tafel

Gewoon pas het hoofdgerecht bestellen als je het voorgerecht op hebt, dan heb je al een beetje extra tijd. Als ze de rekening al op tafel leggen als je je hoofdgerecht nog niet op hebben, lekker laten liggen.

Laat dan wel even een grotere fooi achter, want het personeel verdient (bijna) alleen de fooien en willen dus "hun" tafels zo vaak mogelijk op een avond bezet hebben. Als jij die tafel dus bezet houdt, missen ze de fooi die de volgende klant zou hebben gegeven.

Tja, gezellig is anders, maar het hoort bij de cultuur daar....

@Bart, ik heb er geen problemen mee, en stuur mijn eten ook terug als het niet goed is, een haar in zit, of een botje. Fooitje geven heb ik geen problemen mee en doe het graag. Men verkoopt hier de tafel 4 keer per avond, in NL met geluk 2 keer, daar zit hem ook een deel van het grote prijsverschil in.

@Flop: Ik heb vooroordelen over taxi chauffeurs, maar dat ze wandelen is een positieve draai en stond niet in mijn lijstje.

Een andere antenneo_O

Waarom is mij ontgaan, maar zal de instructies opvolgen.

Spoiler is ook besteld, in kleur en al, even wachten op beter weer en dan zullen we de boel gaan monteren.

Een fiets:
fiets.jpg

Zal er zelf ook op moeten gaan want conditie gaat achteruit en de winters duren hier wat langer.

Ik heb niet hele topic gelezen alleen snel foto's gekeken. Beetje jammer dat je een Camry rijdt hoor. Dat is daar zoals een Mondeo hier is; dodelijk saai (maar wat oubolliger) en zie je op elke straathoek. Avenger is dan wel weer geinig maar zo'n plasticgehalte van binnen dat het niet eens meer grappig is. Raar dat iemand daar geen moeite mee heeft na een Audi A3 te hebben gehad o_O

Courlis zei:
Ik heb niet hele topic gelezen alleen snel foto's gekeken. Beetje jammer dat je een Camry rijdt hoor. Dat is daar zoals een Mondeo hier is; dodelijk saai (maar wat oubolliger) en zie je op elke straathoek. Avenger is dan wel weer geinig maar zo'n plasticgehalte van binnen dat het niet eens meer grappig is. Raar dat iemand daar geen moeite mee heeft na een Audi A3 te hebben gehad o_O

Jij bent wel een zeikstraal in elk topic zeg...... Als iemand blij is met zijn wagens, dan is dat toch prima!?

Hij heeft wel een punt in de USA zijn de zoveel leuke wagens voor weinig te koop dat het heel verleidelijk is om eens een keer iets geks te doen, tja Camry & Avenger how safe can you go , mijn keuze zou het ook niet zijn maar ik woon daar niet en als White er maar tevreden mee is daar gaat het tenslote om .

Juist als hij er maar blij mee is. Maar op een forum krijg je reacties met meningen dus moet je ook niet gaan zeuren als die niet overeenkomen met jouw mening. Een A3 wordt vaak gekozen vanwege het hoogwaardig gevoel dat het geeft. Dan vind ik het best opmerkelijk dat er daarna wordt gekozen voor een model met interieur dat op zeer laag niveau zit

Over de Camry; als het dan doorsnee moest zijn dan liever de Accord. Die heeft best een stoere neus nog

Audi zei:
Courlis zei:

Jij bent wel een zeikstraal in elk topic zeg...... Als iemand blij is met zijn wagens, dan is dat toch prima!?

Tja, je hebt op elk forum wel een forumzeiker :) Nog maar net op t forum en dan al zo'n "naam" hebben

@A3-White:

Ben nu 4x in Amerika op vakantie geweest en kan niet wachten om weer terug te gaan!

Courlis:
Als je even de moeite had genomen om de hele boel door te lezen, of gewoon te vragen waarom een Camry en Avenger was je een stuk sympathieker dan nu.

1) De Camry is zakelijk, en was al in het bezit van de firma, restwaarde is OK, al zal hij nu wel gezakt zijn 2) het was ook niet mijn keuze geweest, en de Honda valt ook direct af want is net zo een grijze veilige muis, 3) Plastic in de Avenger: dat is allemaal zwaar overdreven, 4) in de Avenger wordt ca. 5000 mijl per jaar gereden, en of hij saai is, een Golf is niet saai?, 6) de avenger in mijn ogen niet saai is, een dashboard heeft met nette klokkenwinkel, erg goede radio CD / en climate control welke net zo geruisloos en krachtig zijn werk doet als de Golf V of A3. 7) de A3 enkel zakelijk werd gereden en werd geleased.

Tja, 528: Wat leukers te koop, tuurlijk, er is altijd wat leukers. Voor ons was de Avenger groot genoeg, luxe genoeg, veilig en relatief goedkoop. Een oude hebben we niet voor gekozen ivm onderhoud en de nodige reparaties die altijd ongepast komen: dwz als ik weer eens op reis ben, en de Camry op het vliegveld staat?

Waarom zou ik 40.000 dollar spenderen aan een auto waar ik (80% vrouwlief) alleen mee naar de supermarkt, school en zwembad rij?

Leuke auto's in de US: 2010 Camaro, ja heerlijk rij er nu met V8, in het oranje:
IMG00023.jpg

, die heupen, gaaf als je in de spiegel kijkt. Hier in Santa Monica over de boulevard,.....................

Fast / Shopaholic,.................zou je bijna denken (je hebt P:cool:

Kijk je wel uit met die Camry, voor je het weet gaat hij er uit zichzelf vandoor :)

Mag je er nog wel mee rijden van je dealer? Zij mogen ze namelijk niet meer verkopen en er worden er weer 1,1 miljoen (niet alleen Camrys) teruggeroepen, bovenop de 4,3 miljoen van afgelopen herfst..... Er zijn zelfs modellen die nu voor de 2e keer terug moeten.

Doe in elk geval maar voorzichtig!

Ad: Niets is overdreven! Prachtige auto, raampjes wat klein, nutteloze achterbank en een kofferbak met 400 ltr inhoud, maar waar geen samsonite in past, maar verder helemaal goed en veel koppen draaien om.

Over Toyota/Lexus: Daar was ik gisteren op het hoofdkantoor: 8 modellen = 66% van de totale verkoop productie gestopt. 2ehands en nieuwe voorraad bij dealers mag niet meer worden verkocht. Als er hier een Lakerman is,..................................Heb nog geen foto's of iets gezien van het betreffende deel, maar zal goed rond kijken.

Ben niet bang voor onze Camry, in N zetten, remmen en van contact.

En de gemiddelde Europeaan is wel wat handiger met auto's dan de Amerikanen. Want het is natuurlijk hooguit 2x voorgekomen dat een gaspedaal bleef steken. En zeer waarschijnlijk doordat er een hamburger tussen de pedalen is blijven steken...maar wel een slecht verhaal vor Kloyota.

Alles wordt hier vergroot, maar Toyota heeft deze terugroepactie niet uit zichzelf gedaan maar op aanraden van het highway traffic safety agency. Deze hebben verschillende zaken onderzocht,..................

Kan best een tocht zijn van de achterzakken om de Amerikaanse drie er boven op te krijgen. GM adverteerd al met 1000 dollar extra korting als men een toyota van de terugroepactie inruilen. De een zijn ................................: NIEUWS: Gaan geruchten over ook problemen met de Prius!!

De Camaro is fantastisch, 400 pk, V8, automaat, Oranje, 20": zelfs bij de Porsche dealer kwamen de verkopers even kijken, praten en luisteren. Leuke was bij een MINI dealer vandaag. De BMW/MINI area manager mompelde iets van waar staat jullie auto, o daar op de parkeerplaats. Hij zij, hebben jullie die Camaro gezien,...............ehmmmmmmmm ja daar rijden wij in. Gaf hem de sleutels, reed een rondje, en had een grijns op zijn gezicht bij terugkomst, en zij: Stom dat jullie hier maar 3 dagen zijn.

Foto's volgen, kabeltje vergeten,.........aan wie o wie doet ons dit denken.

Vreselijk, wat leuk!

034.jpg

032.jpg

031.jpg

3 dagen LA / San Diego in een Camaro V8: Allemaal doen, doen, doen, en neem niet een grijze, als je toch deze auto neemt kies dan voor Rood, Oranje of Geel. Een auto die meer koppen draait dan een Ferrari of Porsche, waarom: American built, available fully loaded voor US$ 37.000!!!!, Een brullende V8 met 420 pk, handgeschakeld of tegen meerprijs 400 pk (automaat).

Leuke boordcomputer, 20" lichtmetaal, Brembo remmen, fantastisch meubilair, dashboard met verlichting welke in de deur door loopt. De reacties op de weg, mensen die willen racen, duimpje op.

Het verbruik : 13.8 gallon / 200 mijl ; 1; 6.2 / niet slecht voor 400 pk, en twee 40tigers die vreselijk hebben genoten, medewegebruikers hebben laten mee genieten (vooral van de achterkant en de brullende V8).

027.jpg

Zakelijk de reis goed overleefd, 4 opdrachten die er aan komen, waarvan 1xAudi, 2xMini, 1xBMW. De economie trekt weer aan, geld rolt weer, en dat is goed, erg goed.

Strakke bak. Lijkt me wat voor Red en Meeuw. Laad er maar vast een paar in zeecontainers ;)

Edit: typo

Nee, Meeuw, je wordt 55, doe nog een keer stoer, wees cool, brilletje op en toeren, brullen met die motor.

12-chevrolet-camaro-convert.jpg

Chromen A-stijl is gelijk aan de A4,................

Edit: foto gewijzigd

Leuke foto's van die Camaro, White! Lijkt me ook geweldig om daarin door California te cruisen.(y)

Duidelijk.:)

Even wat nieuws, goed en slecht:

Goede nieuws, twee opdrachten deze week, Mercedes Benz of Southampton en BMW of Alexandria.

Slechte nieuws, twee dagen in een een Huyndai Sonata gereden: Niet Kopen,..............

A3-White zei:
Nee, Meeuw, je wordt 55, doe nog een keer stoer, wees cool, brilletje op en toeren, brullen met die motor.

12-chevrolet-camaro-convert.jpg

Chromen A-stijl is gelijk aan de A4,................

Edit: foto gewijzigd

Die moet je dan wel 2e hands kopen. Als je de (nieuwe) auto bij de dealer ophaalt is die nog maar een kwart waard :)

Terug
Bovenaan