A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

A3-White zei:
@BMW4Life: Dank je wel voor de complimenten! Ik ben uiteraard al een oude knar, en heb alles geleerd met vallen en opstaan. Het voordeel van internet moet je gewoon erg goed benutten. De meeste informatie vind je op de forums op internet. Autoweek is dan leuk, maar het audi forum, motor-talk.de (zeer goed for BMW!) het avengerforumz.com, en www.cryslerpartdirect.com zijn dan wel plaatsen waar je veel in detail kan vinden.

Voordeel is ook dat je je taal goed kan leren, er veel handleidingen zijn te vinden van kleine updates zoals bv de A6 handgrepen op een A3 kan plaatsen zonder al te veel pijn (Euro's) en moeite. www.vertalen.nu kan je er misschien ook bij gebruiken, lekker online vertalen.

We zijn allemaal dom geboren, en je leert alleen van de fouten, waar je trots op mag zijn, als je het maar niet bewust of twee keer dezelfde doet.

:)

Als het allemaal Engels is, dan vind ik dat geweldig. Ben helemaal gek op Engels. Duits wil ik graag verder leren, heb het nu wel op school maar dat stelt niets voor natuurlijk. Wie weet leer ik dat wel verder!

Gelukkig zijn er mensen als jij als voorbeeld! Een hele inspiratie.
Thanks for the information.

Nieuwe pagina, nieuwe foto:
1015.jpg

Net tijdens de lunch de spatlappen voor achteren gehaald. Zal ze deze week eens monteren. Spiegelglas was er nog niet, eind van de week denk ik zo.

BMW4Life zei:
A3-White zei:
@BMW4Life: Dank je wel voor de complimenten! Ik ben uiteraard al een oude knar, en heb alles geleerd met vallen en opstaan. Het voordeel van internet moet je gewoon erg goed benutten. De meeste informatie vind je op de forums op internet. Autoweek is dan leuk, maar het audi forum, motor-talk.de (zeer goed for BMW!) het avengerforumz.com, en www.cryslerpartdirect.com zijn dan wel plaatsen waar je veel in detail kan vinden.

Voordeel is ook dat je je taal goed kan leren, er veel handleidingen zijn te vinden van kleine updates zoals bv de A6 handgrepen op een A3 kan plaatsen zonder al te veel pijn (Euro's) en moeite. www.vertalen.nu kan je er misschien ook bij gebruiken, lekker online vertalen.

We zijn allemaal dom geboren, en je leert alleen van de fouten, waar je trots op mag zijn, als je het maar niet bewust of twee keer dezelfde doet.

Als het allemaal Engels is, dan vind ik dat geweldig. Ben helemaal gek op Engels. Duits wil ik graag verder leren, heb het nu wel op school maar dat stelt niets voor natuurlijk. Wie weet leer ik dat wel verder!

Talen leer je door het te spreken; wat je op school leert is slechts een basis.

A3-White zei:
Nieuwe pagina, nieuwe foto:

De eerste echte overzichtsfoto waarbij je het uitlaatstukje meer van de zijkant ziet. Ziet er prima uit zo!(y)

Oh en een dagje te laat: Happy Thanksgiving:D

Hey A3-White!

Ik volg je topic al een tijdje en het is allemaal leuk om te lezen. Heb toch nog een paar vraagjes (heb niet het gehele topic doorgelezen).

- Ik las ergens Friesland. Woonde je daar en waar?
- Waarom ben je eigenlijk geëmigreerd? Was het nodig voor je werk of een nog niet vervulde droom?
- Wat doe je daar voor werk eigenlijk?

Houd ons op de hoogte en veel succes in the states!

Toen white zn witte A3 wegdeed durfde hij zich in NL gewoon nergens meer te vertonen :)

Adinxs, ben zelf ook druk bezig met mijn eigen bolle wielkasten:)
Meeuw, je slaat de spijker op zijn kop!, dank je (ex)vriend

Pjedro: Friesland, daar woonde ik niet, maar heb er wel een "zomerhuisje", welke nog steeds in mijn bezit is. Verhuisd voor het werk, maar ook de persoonlijke ambitie en de familiale wens. Ik doe wat in tegeltjes voor werkplaatsen.

Wessee: Beter laat dan nooit. Heb het gisteren erg gezellig gehad. Waren uitegenodigd door onze accountant, en hadden een heerlijke maaltijd met 21 personen, op de Wii gespeeld, football kijken, bier drinken, cheerleaders aanmoedigen:D

Maar goed het is nu weer vrijdag, en heb woesdag avond een spiegel omgebouwd naar verwarmbaar:
th_1007-2.jpg
th_1008-1.jpg
th_1004-2.jpg
th_1009-1.jpg
th_1010-1.jpg

Het leuke is dat het ook nog allemaal werkt. Vandaag de tweede spiegel onderhanden nemen, en zoonlief gaat de spatlappen monteren inclusief het boren van twee gaatjes (3/32")

Het werk: volgende week naar Dallas (dinsdag / woensdag) en Atlanta (vrijdag/zaterdag).

meeuw zei:

Maar wel complex die tehorie op school:

wè? <=> zou u dat eens willen herhalen?
dè kèn <=> dit behoort tot de mogelijkheden.
ge wit mar nôot <=> daarover kan ik u geen enkele zekerheid bieden.
ge wit ôot nôot nie <=> als ik zou kunnen voorspellen, stond ik wel op de kermis.
dè denk (nie) <=> zulks ben ik geenszins van plan.
zôddè? <=> ligt dat in de lijn der verwachtingen?
gemak zat <=> hiermee denk ik geen problemen te ondervinden.

@White lekker klusser de klus
kabouter-klus.jpg

meeuw zei:
BMW4Life zei:
A3-White zei:

Lol, I know.
Ben 8 keer in Ierland geweest, en deze zomer in Engeland. :)
Zou voor de ervaring er graag eens voor langere tijd heengaan.

A3-White zei:
@Fast: Dat liekt wel Grunings, dan kunnen we Ketel ook uutnodigen.
Maar ben jij ook niet aan de klus?

Da's ABT ... Algemeen Beschaafd Tilburgs. Kijk op twitter en je weet het ;). Nope 17-12 krijgen we de sleutel en gaan we de 19e aan de slag. Tegelzetter is al geregeld.

Zoonleif aan de gang met de spatlappen en daarna nog even de auto gewassen.
1001-2.jpg

Met is mooier, en voor Euro 32.00 geen geld, en ja, de benzine tank zullen we ook even zwart spuiten want zo is het geen gezicht.
1003-3.jpg

Zal een dezer dagen eens gaat optellen hoeveel we aan de modificaties hebben uitgegeven. Volgende wijzigingen zullen wel wat kostbaarder zijn: stoelverwarming (probeer ook de achterzijde te doen, af fabriek niet mogelijk), winterbanden, en voor de lente setje nieuwe velgen. Het nadeel is dat de Amerikanen de velgen of zeer open, of verchroomd hebben. Zelf hou ik daar niet van dus heb het volgende op het oog:

th_untitled.jpg

Wie o wie photoshopped ze er even onder. Standaard wielen zijn 17" met 215/55 banden, dit wordt dan 19" met 235/40 banden.

Black, dank je maar krijg er geen Dodge Avenger in,........................wel een BMW 3 serie

Maar goed, was al bekend dat er ook twee nieuwe banden dienen te worden vervangen. Niet vanwege profiel maar in een van de banden zit een snee.

Vandaag wat wezen kijken en denk dat er maar een setje van 4 winterbanden worden aangeschaft, of............ 2 nieuwe banden met nieuw profiel voor de winter en 2 oude met ca 6 mm, kosten US$ 280.-- We zullen deze winter misschien 5000 km rijden, en temp begint nu toch richting 0 graden te zakken.

Op het oog: Firestone Winterforce 215/55/17" - kosten ca. US$ 450.-- / 4 stuks inclusief montage / balanceren.

Na de winter de gedachte van 19"

Zie de reacties wel

Stoelverwarming is makkelijker dan het lijkt denk ik. Bekleding loshalen, van die matjes eronder plakken en het spul weer vast maken (y)

Leuk om alle verhalen te lezen White :)
Hoe vindt je zoon het tot nu toe, lijkt me voor zo'n jongen erg lastig om tussen allemaal vreemd sprekende mensen te zitten

@Meeuw: Firestone banden hier zien er anders uit qua profiel dan de ADAC. Ben vandaag langs een bandenboer geweest en vraagt voor 4 x stalen velg, de Firestone band, balanceren en monteren totaal incl. bealsting US$ 707.00. (band per stuk ca. 70.00 / velg 70.00 / monteren 22.00 per stuk en de "btw"), men wil ze ook op de auto plaatsen en dan krijg je "gratis" uitlijnen - en reken er maar op dat je dan mag betalen.

Moet goedkoper kunnen en hoop de velgen voor ca. 50 per stuk aan te schaffen (bij de dealer US$ 70.00, en daar kan ik wel wat vanaf halen). Morgen even langs gaan.

@Breal: Zoonlief gaat het erg goed mee. Zei van de week tegen hem bij de stomerij als "harde NL" homor in het Engels "shut up", zij toen tegen mij: dad you are evil, moest toen erg lachen, en kon het zeer goed waarderen dat ook in het Engels er geen slecht woord uit hem komt. Was al niet zo in NL.

Vandaag dan uiteindelijk vernomen dat de container door de douane heen is: dwz woensdag staat de verhuiswagen voor de deur, maar:
Donderdag tot en met zaterdag ben ik in Atlanta, zaterdag komt mijn baas mee tot de zaterdag daarop en kan heerlijk zeggen: Vriend, je bent op jezelf de komende week, want ik heb 144 dozen uit te pakken.

Moet zeggen kijk er erg naar uit om te eten vanaf mijn eigen bord, mijn eigen bestek, mokken en pannen (alhoewel ik niet kook), de eetkamertafel, stoelen, alle kunst (en kitch). Ook het bed van zoonlief komt, evenals zijn speelgoed / een doos of drie playmobiel, lego, zijn nieuwe fiets, een voetbaldoel, en nog eea.

Wordt een drukke week, en zal wel een kilotje of wat verliezen.

@Black: ben aan het vechten met het programma, werkt voor geen meter,.....................: eerst de container dan maar eens wat gaan zoeken.

Winterbanden zou ik zeker aanraden, wil niet anders meer!(y) Heb zelf goede ervaringen met de continental snowcontacts (vorige (lease-)wagen) en de vredestein snowtracs (mn huidige). Vredesteins zijn prima banden en net ff wat minder duur dan bijv de conti's.

Kleine update : Prive : Ja., de container komt, blij, hmmmmmmmmmmm: eerst US$ 3008.50 overgemaakt voor douane inspectie, opslag container haven, spoorwegen,.................maar ja als je niet betaald, dan gaat het alleen maar meer kosten en heb je je spullen ook nog niet.

Morgen om 08.00 staan ze op de oprit. Dus nu aan de slag, alles wat we niet willen wat in het huis staat gaat in de opslag. Ook een bed, welke weg gegooid kan worden, echter,................te mooi, te oud, te leuk, en wie weet voor iets als we naar NL terugkomen.

Vandaag 4 stalen velgen, 16" ET 40 5 x 114.3 mm, gekocht voor US$ 125.00 , komen van een Huyndai Santa Fe 2009 en passen op de Avenger.
29d8w2s.jpg

Zakelijk : Kleine overwinning: Als het allemaal waar is 2de week february op de National Aftersales Meeting voor AUDI,...................vreselijk, het is in Florida, nor erger, in week 3 heb ik daar ook een beurs (NADA 2010), dus twee weken Florida,..................vrouw en zoonlief kijken er ook al naar uit.

Leuk al die verrassingen uit NL in de container.

Ships ............................... waar was dat ene ding! o_O

NADA is in Orlando toch White? Dan heb ik nog wel wat tips voor je om te doen en te bezoeken, voor de rest van de fam.(y)

@Fast: Inderdaad, "heb je mijn niet passende pak uit 1993" ook ingepakt? Antwoord, Ja dan had je maar wat vaker thuis moeten zijn!

@Wessee: Orlando zou best kunnen, en op internet is veel te vinden, moet wel een beetje rekening met de familie houden, mijn zoon is niet jouw leeftijd.

Goed, reis naar Atlanta was goed, terugreis wel 2 uur vertraging, maar met dat soort dingen aak ik me geen zorgen.

Vandaag eerst naar een vlooienmarkt geweest, zoonlief had er zin in: Logisch, we waren nog niet binnen of: Pap ik ruik popcorn. Daarna de rest van de stoel betaald, is binnen gekomen, wordt donderdag gebracht. Toen de verkoper van de stalen velgen gebeld: Ja, kom maar ben de hele dag thuis, dus daarheen gereden, geld overhandigd, velgen in de kofferbak en naar huis. Maar ja, met het standaard krikje de auto omhoog,.........Nee dat zag ik niet zitten dus naar de winkel.

Prachtig 3 tons krikje, met steuntjes en zo een rollende plank gekocht. Je tilkt je een breuk,..........
00950188000-2.jpg

Morgen de banden bestellen en laten monteren, en dan nog even wiel dopjes scoren, of origineel a 25 US$ per stuk, of Copies a 11 US$ per stuk. Copies dus.

(y)Mooie werkspulletjes.

A3-White zei:
@Wessee: Orlando zou best kunnen, en op internet is veel te vinden, moet wel een beetje rekening met de familie houden, mijn zoon is niet jouw leeftijd.

Nee, ik heb juist tips voor kids van die leeftijd. Orlando is een droomstad voor hun.;)

Vandaag de banden besteld, zowel voor de Avenger als voor de Camry. Totaal ca. Euro 675,00 voor 8 banden, 4 stalen velgen inclusief montage & balanceren.

Het sneeuwt als een gek, niet voor niets de winterbanden besteld, nu nog ophalen en monteren. Mooi klusje voor donderdag.

Vandaag eerst maar eens vanuit St. Jozef, MO naar Chicago rijden in de sneeuw.

Je zou juist nu in Orlando FL moeten ziteen :D. Hier in Nederland kunnen de winterbanden ook uit het vet. Van de week lagere temperaturen en kans op (natte) sneeuw. Morgen ook bij mij maar eens de wintervelgen er onder gooien. Zo'n krikje werkt trouwens erg prettig.

Gisteren een vakantie naar Florida geboekt voor de meivakantie... Heen van Düsseldorf naar Miami, terug van Ft Myers naar Düsseldorf. 16 dagen een Full size auto van Hertz onder m'n achterwerk (iets van een Chevy Impala)

Mietjes, gewoon 4 keer met de standaard krik! Vrijdag doe ik de cabrio en volgende week de A3.

I'm with stupid (;))

Vorige week met de standaard krik zelf gedaan. Gaat best. Op 45 minuutjes was het kunstje klaar.

Een echte Meeuw doet twee auto's in een dag, maar goed dat was 32.345 jaar geleden:p

Wat een weer, zeker een vrachtwagen of 35 geschaard gezien, 120 auto's in de berm. IJsrijden, sneeuw, veels te gek met de Toyo! Ik ga op zoek naar iets anders per 01.04.2010 moet hij of zij er zijn. Wordt ik verliefd of gebruik ik mijn verstand, een Toyota Venza?, Dodge Journee? Belangrijk: 4WD / geen kofferklep maar 5de deur. Ik ga op zoek.

Wat een verhalen White :)

Hier verwachten ze volgende week ook wat lichte sneeuwval. Heb er zin in :)
Rij inmiddels al 3 weken op winterbanden, maar slechts 2 dagen is het onder de 7 graden geweest volgens mij :confused:

Succes daar(y)

Zo, heb even de winterwieltjes klaargelegd voor morgen (foonfotootje):
DSC00313.jpg

Roy R zei:
Jouw cabrio heeft 6 wielen? :):T

Da's snel (verwachtte het al).

Maar het gaan om 2 auto's (cabrio + A3) en bij beide ligt het 4e wiel in de auto als reservewiel. Overigens gelijke wintervelden voor beide.

Heb geen winterbanden, maar dit weekend toch de originele velgen er maar weer onder om de dure Sportecs te sparen tegen het zout.

@White, geen foto's van al dat wit daar? :)

@meeuw: zoiets verwachtte ik al. Je kan trouwens slechtere velgen treffen voor de winterbanden.

Zoals ik: Stalen velgen ...en omdat ik zwarte velgen foeilelijk vind heb ik er 4 doppen van de A4 uit '96 op. Je moet toch wat.

Roy R zei:
@meeuw: zoiets verwachtte ik al. Je kan trouwens slechtere velgen treffen voor de winterbanden.

Zoals ik: Stalen velgen ...en omdat ik zwarte velgen foeilelijk vind heb ik er 4 doppen van de A4 uit '96 op. Je moet toch wat.

1 setje velgen is de originele 16" die waar mijn cabrio werd geleverd, het 2e setje heb ik met winterbanden op Marktplaats gekocht.

Ik heb nog een setje Ambition velgen met lichte stoeprandschade voor weinig voor je liggen!

[/quote]Wat een weer, zeker een vrachtwagen of 35 geschaard gezien, 120 auto's in de berm. IJsrijden, sneeuw, veels te gek met de Toyo! Ik ga op zoek naar iets anders per 01.04.2010 moet hij of zij er zijn. Wordt ik verliefd of gebruik ik mijn verstand, een Toyota Venza?, Dodge Journee? Belangrijk: 4WD / geen kofferklep maar 5de deur. Ik ga op zoek.[/quote]

Ik bespeur wat heimwee naar Audi Quattro.....:)

Hier het sfeer plaatje: genomen deze middag uit de woonkamer: Het is hier op de moment 3 graden F: voor de goede rekenaar -17 graden C.
087.jpg

Lexer: Ja je hebt gelijk, maar ga niet 45.000 US$ betalen voor een A4, terwijl ik voor 18.000 US$ een 2009 Dodge Journey rij met AWD, 3.5 V6, en 20000 mijl op de teller. Moet de financials hier goed in de gaten houden, en voor dit verschil heb ik het basissalaris van een medewerker voor ca. 8 maanden bij elkaar.

Nog alijd een bijzonder interressant onderwerp om te volgen. (y)

Succes met de sneeuw daar!

Mooi plaatje, zo zien wij het maar weinig in NL.

Even mn kopje koffie opdrinken en dan ga ik aan de (winterbanden-)slag. Nu de cabrio en vanmiddag misschien de A3 (mijn rug doet nu al pijn :cry: ).

Ik vind dit een leuk topic om te lezen A3-White. Ga zo door daar in the States, leuk om het inburgeringsproces (op autogebied ;)) te lezen en alles wat daarbij komt kijken!

Mooi plaatje White. Winter Wonderland.:):D
Wat betreft de Journey, lekker kijken naar een R/T AWD. Net dat beetje meer dan een SXT.(y)

journey_photogal_ext02.jpg

Re: Winterbanden.

Les 1: Ga niet met een autokrik op een gladde tegelvloer werken.

Die kende ik dus al.

Les 2: Doe dat ook niet als je denkt dat een rubber matje ertussen stroef genoeg is.

Die kende ik dus niet.

Dus gleed bij band nr. 3 de krik (wat een sullige dingetjes, maar goed) onder de auto uit en boorde zich in de kunststof dorpel. Dikke schade dus.

Heb het gelijk gehad met de zelfwerkzaamheid en heb beide auto's door de dorpsgarage hier vlak naast laten doen. Kan ik dat werk doen waar ik wel voor heb geleerd :rolleyes:

Is idd wel beter voor mijn rug zo :)

Maar het is de cabrio (en das jammer, want die is privé en de A3 staat op de zaak).

Terug
Bovenaan