A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Ja is goed, mijn aanmelding heb je. Zuid-afrika staat met stip op nr. 1 waar ik ooit naar toe wil! :T

Zoiets:
We hebben:
A3-White & Vrouwlief
Edraket
A6-Red
Ketelapper & Ketelapster
Meeuw & Meeuwin

Slapen bij: Zevenwacht
DSC01622.jpg

Testrit : Dag 1 :
Simon's Town naar Cape of Good Hope
DSC01618.jpg

Testrit : Dag 2 :
Franschhoek Pass
- impressie volgt

Met dank aan:
McCarthy en Barloworld Motors

Ik heb zeker belangstelling! Maar denk dat Meeuwin dan ook mee wil. Verder hangt het af van wanneer. Het is voor mij op het ogenblik (en ik weet niet hoe lang dat blijft) vrij lastig om zo maar even weg te gaan van de zaak.

ketelapster zal ook wel meewillen! doen we "partner programme" voor onze men's talk momenten :rolleyes:
succes White! eind september / begin oktober :confused: en journalist mee van AutoWeek, want dit verdient toch wel aandacht in het blad (en hebben wij een Bob voor het busje na de proeverijen die White gaat plannen...) :)

A3-White Schreef:
Verder, de Toyota heeft zijn werk goed gedaan,
zuinig; JA, maar dat stuur links, das moeilijk
wennen, achteruit rijden, kijk je tegen de B-stijl
aan.

Ik weet niet aan welke kant jij normaal instapt, maar hier in nederland is links heel normaal ;)

Ziet er verder overigens goed uit daar (y)

ketelapper Schreef:
-------------------------------------------------------
> ketelapster zal ook wel meewillen! doen we
> "partner programme" voor onze men's talk momenten
> :rolleyes:
> succes White! eind september / begin oktober :confused: en
> journalist mee van AutoWeek, want dit verdient
> toch wel aandacht in het blad (en hebben wij een
> Bob voor het busje na de proeverijen die White
> gaat plannen...) :)

Hoi ik ben BOB, drink niet of zelden!! :p

@white
in australie had ik het zelfde, veelal automaat gereden maar wanneer ik moest schakelen was het zeker wennen. ook het spiegelen is dan leuk.

Huren we voor Sjoeritzz een leuk 12(+)-persoons busje met 3.2 V6-motor, verlaagd en LM 19"

ik heb ooit een Feestbus of Veegbus(2x revisie) gehad: een sharan vr6 full options (maar ook echt alles)
alleen was er plek voor 6 personen in lederen captains seats, soms ging er iemand mee met econnomie class(stoffe stoel die werd bij geplaats en dan was er plek voor 7)
foto interieur sharan!!
sharan2.jpg

@meeuw
minimaal 3.2, volgende keer laten weten wanneer je in het zuiden bent:T!!

@Sjoeritz: Wist wel dat ik in Maastricht zou zijn (met groepje vrienden), maar het programma was nog een verrassing (afgezien van een ruim kroegenbezoek)..

Die sfeer plaatjes van SA zien er niet verkeerd uit :T

@Meeuw, Maastricht heeft leuke kroegen als je de juiste weet te vinden waar het niet vol zit met studenten ballen.

als het goed is gaan we rond 20-12 die kant weer op. Dit hotel is zeker een aanrader:

Westin Grand Cape voorheen Arabella Sheraton

https://www.starwoodhotels.com/sheraton/property/features/index.html?propertyID=1445

vooral het zwembad en sauna is spectaculair! Prachtig uitzicht over V&A (wel erg toeristisch vond ik)

ideale uitvalbasis voor een tripje naar Franschoek, Paarl of the cape. Eten en drinken kost idd geen dr*l vergeleken met nl. En het is veel lekkerder vooral het vlees..

Als vervoer hadden we een splinternieuwe golf II (!) die ze daar nog steeds bouwen of importeren. Mooi in hip wit. Met de airline discount (dankzij Storm-in) betaalde ik 20 euro per dag geloof ik.

Heerlijk land, niet echt typisch Z-A (dan zou je toch meer richting J-burg moeten) qua toerisme en natuur enzo maar wel heel leuk. Ook geen tijdsverschil (1 uurtje dacht ik) en je vliegt 's nachts terug dus lekker slapen aan boord.

Is nog niet helemaal zeker of we gaan, maar ik zou het wel weer super vinden. Sluit me dus qua superlatieven helemaal aan bij A3-White!!!!

@Roy-R: Wij zijn ook nog in Thorn geweest. Rondgelopen en gelunched.
Wat kroegen betreft heb je idd ook kroegen met minder studenten. Zoals iets met Struisvogel op het Vrijthof en een kroeg meteen rechts op de markt (vanaf Vrijthof voor de kippenwagen rechtsaf). Maar de studentenkroegen zijn ook wel leuk. Het groepje waarmee ik op stap was (meestem zijn 50+) staat meteen uitgebreid te l@llen met Jan en Alleman, meisjes van 18 of 'dames' van 60. Opvallend was dat in veel kroegen gewoon werd gerookt. Alleen in die Struisvogel niet, maar die had dan ook net 5 man moeten ontslaan :(

Zijn genoeg kroegen die (nog) zoiets hebben van "dikke vinger" over dat roken.

Bij de 'Struys' komt normaal veel kouwe kak (sorry Meeuw)

@Struys: dat van de koude kak kun je idd wel gelijk mee hebben. Denk dat de verhouding met jongeren daar 50/50 was, maar wat de ouderen betreft liepen er wel wat gevallen rond.

Wat het roken betreft vertelde een kroegbaas dat ze met een aantal kroegen een pool in Maastricht hebben gemaakt waaruit de boetes worden betaald. En rokers die in die kroegen komen storten ook elke keer een paar Euro in de kroeg voor de poolbijdrage.

Vorige week in Frankrijk nog hetzelfde gehad. Kroegbaas stak zelf een peuk op. Vroeg (spottend)of dat wel mocht, maar kreeg (met een lach) de vinger...:)

Als ze hem zouden betrappen, kost hem dat in Frankrijk €700,-.

Als Meeuw even over Thorn is gevlogen dan heeft hij ook gezien dat het maar een klein dorp is, weliswaar met 6 cafés :T

@Roy: Daar hebben wij dus idd de eerste biertjes van het weekend geconsumeerd :D

sorry A3 white mijn excuses voor het aansteken van deze spam reeks!!

ontopic: S-A alleen voor 40+?:p

kijk in februari kan ik mijn leef tijd omdraaien om bij 40+ te horen:p

sjoeritzz (in de ban van) Schreef:
-------------------------------------------------------
> sorry A3 white mijn excuses voor het aansteken van
> deze spam reeks!!
>
>
>
> ontopic: S-A alleen voor 40+?:p
>
> kijk in februari kan ik mijn leef tijd omdraaien
> om bij 40+ te horen:p

He Sjoeritzzz, wordt je dan 04 jaar :)

Chauffeur is altijd welkom, zeker eentje die een vlaai vanuit Limburg heelhuids in Easterwood kan afleveren.

@red[size=x-small](spammen mag niet meer bij mij:D)[/size]
nee toch 42!

Sjauffeur is altijd welkom, komt voor elkaar alleen nog even melden welke periode!

volgende keer gaan die vlaai via tnt naar easterwood en dat elke laatste vrijdag van de maand, moet dit alleen nog met red kort sluiten.

Niet in de eerste weken van november, dan ga ik naar Aruba (met het groepje waarmee ik nu in Limbabwe was).

Het mooie is, dat we in Limburg ook basisscholen hebben waar we nederlands leren. Speciaal voor jullie gedaan :p

Zuid Afrikaans klinkt inderdaad een beetje als Limburgs je kunt het vaak wel verstaan alleen hebben ze voor sommige dingen wel andere vaak simpelere woorden. Een stoplicht is bijvoorbeeld een verkeersrobot, een helm een pletterpet en een drempel is een spoedwal. Heb hier thuis een boek met de Zuid Afrikaanse verkeers regels (cadeautje was namelijk met mijn 18e verjaardag daar) leuk om een keer door dat boek te bladeren.

Klein updatetje :
Winterbandjes op stalen velgen met dopjes zijn gemonteerd, maar wat een herrie maken die banden.

Dashboard kastje functioneerd ook weer.

Remblokken voor vervangen.

KM stand 242.000

Ik heb gisteren een paar 100 km. rondgereden in de A3 van E. met nieuwe winterbanden (Dunlops op 16" lichtmetaal). Hoor dus absoluut geen verschil met de Conti zomerbanden.

Viel mij trouwens op dat veel winterbanden al een hogere load index hebben. Ik heb er nu 94 onder.

Niet te technisch voor mij meeuw!, zal eens kijken wat er op mijn banden staat.

205/55/16 H91 Pirelli Snowsport

H91 wil zeggen 615 kg per band. Totaal dus 2.430 kg draagvermogen. Voor de banden mag je met je Audi ongeveer nog 800 kg laden (leeggewicht 1.590 kg). Wordt dus 2 keer laden :eek:

91 is normaal voor een A3/4. Denk dat op een A6 nu wel standaard 94 wordt geleverd.

En ik heb geen trekhaak voor een aanhanger.

Leeggewicht * 65 ltr diesel + laptop + mijn ledig gewicht : zal de calculator er even bij gaan halen.

Die 2430 haal je niet, dan zakt de auto door zn hoeven. Zou wel even de bandenspanning op volle belasting zetten.

Heb er zelf al wel een m2 of 10 in gehad, en ging OK, dus nog 5m2 en 2 x rijden,..........

Komt goed Fast!! Denk dat jij ook twee keer kan rijden,

Denk het wel. Kijk even of ik een aanhanger of busje kan lenen. Als ze op locatie zijn PB me dan even het adres en afhaalmomenten.

@Meeuw
Wie het breed heeft laat het breed hangen :LOL:

@Red ik spreek je om wat af te spreken. PS 13e kom ik toch. Trekhaak heb ik zelf.

@Meeuw
torenvanpisa1.jpg

Terug
Bovenaan