A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

@davidoff: Klopt dat veel dealers het hier moeilijk hebben, echter wij richten ons op het duurdere segment, BMW, MB, Lexus, Infiniti, Acura, Audi, Porsche, VW (ja, is hier ook relatief duur), Mini, en daarin wordt niet vreselijk veel minder verkocht. Auto's hebben ook onderhoud nodig en als het wagenpark ouder wordt is dit interessant voor ons.

De Europese merken blijven lange tijd in onderhoud bij de dealers, langer dan bij ons in Europa mede omdat de techniek (electronica) heel anders is dan bij de Amerikaanse merken. Tevens de beschikbaarheid van onderdelen voor deze auto's is minder.

@red: Ja de Mustang is ook wel wat, maar zie ook wel wat in een Jetski/Quad voor in het week-end achter de Jeep aan. Maar eerst de auto voor vrouwlief, dan de speeltjes.

Nieuwe pagina nieuwe foto:

Medium_5C67E32D-09DF-A190-7530-7F2571A4502C.jpg

Medium_26D42350-D147-E3A1-8390-BBED2B00A4B0.jpg

Medium_57137432-AA33-FAAE-A29C-0CEC989F60A1.jpg

Medium_CCB950B8-38F1-9107-3A43-91068FDD2650.jpg

Vorige week hoorde ik dat BMW haar voorraadauto's voor de VS weggehaald heeft en verstuurd naar Azië om aldaar verkocht te worden. Juist dit segment kent problemen op dit moment.

Het gaat om een sneeuwgevoelig gebied begrijp ik? Dan zou ik in principe voor een Jeep of een Equinox kiezen.

A3 SB quattro. De grote bakken zijn passé, ook in de VS! (maar kan je daardoor wel goedkoop 2e hands kopen)

meeuw Schreef:
-------------------------------------------------------
> A3 SB quattro. De grote bakken zijn passé, ook in
> de VS! (maar kan je daardoor wel goedkoop 2e hands
> kopen)

En in het wit natuurlijk :):):)

Wel leuke voorzijde op die Ford: Caractere uitlaatjes van Red!!
DSC02287.jpg

Zo als het er nu naar uit ziet wordt het een Amerikaans uitstapje, als we terugkomen kopen we een nieuwe, 6 maansjes van te voren, zonder btw en zonder bpm invoeren. Wat, dat zien we dan wel weer. het is ook wel wat om in NL met een unieke auto te rijden. Maar goed dat is later aan de orde.

In ieder geval, de keuze is hier reuze! Zag hier vandaag een Pontiac G8, ook niet slecht!

Net nog even wezen kijken naar de Jeep. Voor vrouwlief helemaal OK, dus hebben besloten om bij deze dealer (Richards Jeep) een auto te kopen, en wel een Jeep. Kleur afhankelijk van beschikbaarheid, maar dat moet geen probleem zijn. Zal een Laredo worden, van 2005/2006.

Kan van alles als aftermarket worden aangeschaft, chroom grilletje $150.-- Uitlaatpijpjes, $50.--, en nog veel van dit spul, en past zo ook op een model 2009.

Toch ook nog naar een nieuwe met Hemi motor fully loaded : $43.000,-- gekeken, ook interessant, en wie weet,.......... Ja ook hier betaal je bijtelling voor de zakelijke auto, dus..............

We zullen zien, maar die Jeep die komt er!!

A3 white

succes later in de us of A

vooral voor een grote dikke motor kiezen!!

ik ben tegenwoordig ook maar aan de sportback gegaan!!

He White,

Snel besloten maar geen verkeerde keus denk ik zo.
Vrouw en zoonlief rijden in ieder geval beschermd rond

enne.....HEMI :eek:
Kwijl kwijl.....

Wat is de bijtelling in th US of A voor zo'n apparaat ?

HEMI is een typische Amerikaanse marketing term, stelt niet zo veel voor vergelijk het met de Twinspark van Alfa Romeo. Zo goed dat de meeste auto merken het niet toepassen.

@Joogle, de nieuwe hemi heeft 2 bougies per cylinder, maar heeft in principe niets met het aantal bougies te maken. Hemi heeft alleen te maken met de vorm van de verbrandingsruimte. Marketingterm jazeker, maar daar is iets waar Amerikanen erg goed in zijn.

@Red, bijtelling weet ik niet, zal deze auto prive rijden en de Toyota (mits deze blijft) zakelijk.

Voor wat betreft de brandstof kosten :
tanken 17-10 $ 3.29 per gallon
tanken 24-10 $ 2.89 per gallon

De nieuwe Jeep (2009) met. 5.7 ltr V8 schakelt onstekening deels uit bij weinig belasting, scheelt 6% brandstof. Lijkt niet veel, maar alle kleine beetjes helpen.

Is White nu in de ban van Amerikaans,als je er bent zeker doen!! Moet ook nog even de caravan gaan vervangen, en dus:
imagehandler.ashx

Nee, niet zo erg als het topic doet vermoeden:

Krijg het dashboardkastje niet meer open!!

Graag advies van het gilde!

Yep, werkt niet.
IJsbreker werkt niet, breekt wel.

En wil zo graag mijn n**i, t*****s, a**********n, c****a, de nodige o******s eruit halen.

Ben je geen lid van de ANWB of in jouw 2e taal de ADAC ???

Gewoon laten komen onder het om van krijg het slot niet open (hoef je toch niet te zeggen welk slot :D)

@red, zou best kunnen, maar zit bij de autopapieren, en die liggen............

en ja misschien staat er iets in de boekjes, maar ja die liggen...............

Was het kastje maar zo groot als voor wat hij was bedoeld en benoemd: Handschoenen, maat ja die liggen gewoon hier in de hal.

dus in het kastje liggen:

En wil zo graag mijn navi, tankpas, autotelefoon, camera, de nodige o******s eruit halen.

grmpfffff....wat is dat laatste nou toch, wil graga die hoofdprijs winnen :(

autopapieren

en volgens mij is die laatste niet zo moeilijk, is familie van iets wat jij altijd op kantoor laat liggen.

Maar goed, kastje is nog steeds niet toegangkelijk:cry:

Gewoon je hele dashboard open schroeven :eek: Maar wil je het slot heel houden of maakt dat niet uit? Zo nee, gewoon een schroevendraaier erin slaan en opendraaien maar :eek:

Snoertje !!!!

maar wat is daar familie van :

Oplader, nee kan niet, eindigt niet op een SSSSS

Nog steeds niet open ???
Tjee...ff Topic open bij Techniek of op het Audi forum
Zou eerlijk gezegd niet weten hoe je zo kastje zonder te slopen open maakt.

de nodige oplader[size=x-large]S[/size]

Denk ook dat het slopen wordt, en laat dit dan liever door de dealer doen. Maar, vertrek morgen naar Zuid Africa, en zou wel het een en ander mee willen nemen.

Misschien heeft beunhaas Evo een idee, heeft toch veel geleerd tijdens zijn stage.

Is white nu buiten met zn klepje aan het spelen? White, als het nog niet is gelukt loop ik wel even naar buiten om te zien hoe de constuctie precies is.

Kom net binnen, heb het kapje rechts van het dashboardkastje verwijderd, zie wat gaten, morgenvroeg eens verder kijken.

kwam dit linkje nog tegen, dus................... white heeft hoop,
https://www.motor-talk.de/forum/handschuhfach-laesst-sich-nicht-mehr-oeffnen-t1045716.html?highlight=Handschuh#post8696624

Ik heb nog even in het kastje gekeken. Het slotgat waar de schuif van het sluitsysteem invalt loopt diep door naar rechts. Dus het lijkt dat het open is als je de zijklep eraf hebt. Als je dan vanaf de zijkant tegen de sluitklip drukt (naar binnen schuiven de klep in), gaat de andere sluitklip (dus links) ook terug de klep in (tenzij natuurlijk de verbinding tussen de 2 sluitklips weg is). Dus zou zo moeten lukken.

Succes, ook in SA!

Bedankt Meeuw,
Ga morgenvroeg even kijken,

Zit nu aan de wijn, Zuid Africaans, Stellenbosch en laat ik daar nu net ook heen gaan. White heeft het zo slecht:cry:

:D

Slecht geslapen: malen malen malen hoe krijg ik mijn n**i, t*****s, a**********n, c****a, de nodige o******s uit mijn dashboard kastje.

1) verwijder aan de rechterzijde het afdekplaatje

2) links boven kan je met een schroevendraaier een pen indrukken

3) kastje valt open, en jawel alles lag er nog maar ook nog c************e.

Heerlijk internet met daarop linkjes en Meeuw!

Gelukkig White :D

Kan je toch nog mooi je Camera met de Oplader(s) opladen en wat foto's schieten in het mooie SA

:D

Mooi land he SA, stellenbosch is ook erg mooi. Als je de kans krijgt moet je een keer over Chapmans Peak drive rijden een van de mooiste passen ter wereld, zie je ook vaak terug komen op promo filmpjes.

Klein berichtje hier uit SA:

400 km in een Chevrolet Aveo Automaat: :cry:

gisteren 300 km in een Toyo Avensis Automaat: :) - met de opmerking dat het dashboard erg reflecteerd in het voorruit.

Het weer hier : REGEN!!!!!,

Her rijden :
1 -Werd beticht van sexuele intimidatie toen ik mijn gordel wilde pakken.
2 -Schakelpook zoeken in de deur,
3 -Voetsteun zit niet rechts,
4 -Bij het instappen denken van waar is mijn stuur.

En kom ik hier nog een keer: Hopelijk want er is handel genoeg!

A3-White Schreef:
> Her rijden :
> 1 -Werd beticht van sexuele intimidatie toen ik
> mijn gordel wilde pakken. :LOL:

>
> En kom ik hier nog een keer: Hopelijk want er is
> handel genoeg!

Ga's even een beejte acquisitie plegen voor Edje! :)

Best aardig hier vandaag, een en ander van Volvo Vrachtwagens gesproken met had hier in Nederburg/distell een introductie.

Meer aandacht voor de wijnen dan voor de vrachtwagens!!

Gegeten tapas, struisvogel carpacio, ettelijke wijnen bij Seidelberg.co.za, 3 flessen wijn, en de genoemde etenswaren voor 22 euro, whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, aij aij aij White is meer roze en moet nog rijden. LOL!! is allemaal OK hier, risico dat je auto wordt gestolen of aangehouden te worden is veel groter,..............

White !!!!!

GEDRAAG JE !!!!!!

[size=x-small]
Code:
Doe niets wat ik ook niet zou doen en doe vooral wat ik ook zou doen
[/size]

:)

White is back!

Nederburg, Seidelberg, Kanonkop, Fort Simon, Laborie, Zevenwacht, en ga zo maar door. Dit is niets voor 23 jarigen, nee, voor de op een zekere leeftijd (op verzoek van Raket gewijzigd) genietende mens, Meeuw, Red, Raket, White, en wie nog meer. Denk iets beter dan de trip naar Boerbosgoed.

40 wijnproeverijen op een stuk van 40km, .......................: kaasjes, olijfjes, vers broodje en wat niet meer, het leuke is: je kan bij vele ook nog eens een kamertje boeken.

Ik wil terug!

Welcome home! Vraag me af in hoeverre je werkgever op de hoogte is van deze culinaire decadente uitstpatting ;)

Leuk dat je me schaart onder "genietende mens", jammer dat ik dan ook meteen als "oud" bestempeld wordt :x

A3-White Schreef:
> White is back!
>
> Nederburg, Seidelberg, Kanonkop, Fort Simon,
> Laborie, Zevenwacht, en ga zo maar door. Dit is
> niets voor 23 jarigen, nee, voor de op een zekere
> leeftijd (op verzoek van Raket gewijzigd)
> genietende mens, Meeuw, Red, Raket, White, en wie
> nog meer. Denk iets beter dan de trip naar
> Boerbosgoed.
>
> 40 wijnproeverijen op een stuk van 40km,
> .......................: kaasjes, olijfjes, vers
> broodje en wat niet meer, het leuke is: je kan bij
> vele ook nog eens een kamertje boeken.
>
> Ik wil terug!

[size=x-large]IK WIL MEE !!!!![/size]

Paar uurtjes hier aan tafel vertoeven is geen straf:

DSC01603.jpg

Kaap de goede hoop: Fototje, de handen daar gedoopt in het water, en een steen mee naar huis.

DSC01614.jpg

Verder, de Toyota heeft zijn werk goed gedaan, zuinig; JA, maar dat stuur rechts, das moeilijk wennen, achteruit rijden, kijk je tegen de B-stijl aan.

White,
wees van harte uitgenodigd cq. uitgedaagd om de organisatie van de allereerste AutoWeek-forumreis op je geweten te krijgen :) weekje SA wijnproeverijen, natuur, cultuur en gasoline-talking...

Terug
Bovenaan