A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Hollen en stilstaan, zo rij je 2500 km in de week, zo staat de CX 5 een week re niksen, inmiddels 114.000’km, en gaat doet gewoon zijn ding.

De C1 blijft gewoon een lekker karretje, afgelopen maanden wat meer mee gereden, was wat meer familie bezoek en dat is dan 240 km op en neer.

De Corvette was al even van stal geweest, uiteraard met de sneeuw van begin april en het mindere weer lekker droog gestaan. Zit wel wat werk aan, de stuurbekrachtingspomp lekt een beetje, een vrij normaal probleem, toch maar eens naar laten kijken en vervangen. Accu is wel vervangen, ging niet meer door de laad cyclus heen, een heuze Napa, aansluitingen aan de zijkant, dus even euro 199 neerleggen.

Komende week naar Duitsland, de week er op naar Denemarken, mooi dat het weer kan.

Is dat vrij goed te doen, qua geld, zo'n pompje wisselen? Want revisie is ook een optie, natuurlijk. Heb de adresjes wel.

Die pomp begeeft het na zoveel jaar weleens. Op mijn C4 ook vervangen vanwege de lekkage.

Tip: alle GM stuurbekrachting pompen zijn gelijk in jaren 70 en 80. Het verschil zit in de poelie en uiteraard is de poelie ook specifiek voor Corvette. Die poelie zit op de as gekrompen en kan je er dus niet zomaar afkrijgen. 9 van de 10 keer gaat de poelie stuk. Er is een poelie demontage en montage kit te koop waarmee de poelie heel blijft bij de amerikaanse onderdeelboeren. En anders even bij Andre Boer in Wezep langs gaan, dat is zo'n beetje de enige in NL die zo'n setje heeft.

Andre Bowr is het adres, maar mijn handige Sellers USA cars in Roden kan er ook wat van.
We hebben de tijd,

Weer even geleden en het is best saai op auto gebied, of het moet de 120k km beurt zijn voor de CX-5. Wel de eerste twee banden vervangen, was nodig.

Nog wel tussen door bij de Fryske V8 bijeenkomst geweest, een 80 tal V8ten, boerenerf, grasland,,bier, klompen en zware shag, super uurtjes!!!

120k km beurt vandaag, geen bijzonderheden of het moet de vervanging zijn van de remblokken voor. 120k km met 1 setje, eindelijk zei de garage.

De C1 heeft een probleem: raam bediening linkerzijde is er mee opgehouden. Maar eens gaan snuffelen naar wat dit kan zijn.

Piet, ook wel goed en spannend, wat dacht je van niet meer door de drive through en achteruit de parkeergarage in?

De afgelopen weken lekker bezig geweest, meeste werk zat hem toch in zoonlief naar Denemarken verhuizen waar hij 6 maanden werkervaring gaat opdoen. Ging niet helemaal vlekkeloos, niet logens plan, echter toch gelukt. Studio van een 40m2 inrichten, gelukkig geen schilderwerk. Dan is de Mazda te klein voor een bed van. 120x200…..opgelost, beetje creatief. zijn loont.

Hele week geweest, ook de stad, Herning, even verkent, alles op loopafstand, al is ons Deens slecht en een parkeerboete zal wel komen.

Het bedrijf kennen we al 25 jaar, en met open armen ontvangen, word een super tijd.

De reis in de vakantie periode duurt toch een 2-3 uur langer, wat een campers en caravans zijn er,……en niet alleen uit NL, de Denen kunnen er ook wat van. De
elbe tunnel was heenweg geblokkeerd, door de stad dan maar, toeristisch, het 4 Jahreszeiten hotel deed me teruggaan naar 1996, na te zijn doorgezakt, de volgende ochtend een aanbieding gehad om van baan te wisselen, nooit spijt van gehad.

De Corvette za de rondjes nu rijden zonder zoonlief, ‘t is even niet anders.

Inderdaad, dat zal even wennen worden zo zonder zoonlief. Maar je bent altijd welkom in het mooie Leek natuurlijk :D

En wat lees ik over een nieuwe baan? Ga je zelf ook de hort weer op?

Nou Pause, dat was in 1996, maar hier veranderd er ook eea. Nu ondernemer, en de Mazda gaat wellicht mee, of iets anders…..

Mooie tijden!!!

2 maandjes verder, veel gebeurt, mooiste is toch wel om als ondernemer verder te gaan. Gisteren besloten om het leasecontract van de Mazda over te nemen, andere optie was toch een diesel van 2-3 jaartjes oud, met max 100k km, automaat en CarPlay, C klasse, 3 serie, Insignia, V60 zijn er in NL niet veel van, over de grens iets makkelijker. Zal een 50-60k km per jaar worden, allemaal zakelijk……het is leuk!

Ah, baanswitch, van harte met keuze voor zelfstandigheid, als ik het juist interpreteer (y)
Het overnemen van een goed functionerende, goed bevallende leasebolide naar eigen gebruik heb ik net achter de rug met mijn A6. Was voor mij heel nuchter de beste optie en óók met het hart voor deze auto die is zoals je zelf hebt samengesteld en zelf hebt bereden.

Dank u wijze heren, als de stap niet was gezet dan was er ook geen andere auto gekomen. De CX-5 is een heerlijke auto, 6.5-7.5 ltr/100 km en daarmee redelijk zuinig voor een 1560 kg zware SUV. Totaal geen straf, weinig samengesteld simpel business comfort meen ik.

Van het voorjaar maar eens verder kijken.

Beurtje voor de CX-5, 168.000 km, remblokken achter, eindelijk:), verder niets aan de hand, blijft wel een goede auto. Nog 5 maanden en dan wat anders, maar wat…….ik weet het niet. Sowieso niet nieuw, en diesel……moeilijke keuze. De Mazda overnemen, we weten wat het is, gewoon goed, maar dan wel 195.000 km…..twee jaar verder en dan 320.000, privé overnemen…..

Of iets van 1-2 jaar oud, een C-klasse staat op mijn lijstje, koop je voor niet al te veel in Duitsland, BPM is betaalbaar.

Zakelijk gaat het goed, maar om 50k aan een auto uit te geven is wel een dingetje.

Bij de optelsom van 'niet nieuw' en liever niet 'cash out' aanschaffen, komt occassion lease in mij op. Wanneer dat vanuit de nieuwe werkafspraken een zinvolle gedachte is, kun je misschien in het voorjaar alvast beginnen met wat sites in de gaten te gaan houden.

A3 White zei:
Beurtje voor de CX-5, 168.000 km, remblokken achter, eindelijk:), verder niets aan de hand, blijft wel een goede auto. Nog 5 maanden en dan wat anders, maar wat…….ik weet het niet. Sowieso niet nieuw, en diesel……moeilijke keuze. De Mazda overnemen, we weten wat het is, gewoon goed, maar dan wel 195.000 km…..twee jaar verder en dan 320.000, privé overnemen…..

Of iets van 1-2 jaar oud, een C-klasse staat op mijn lijstje, koop je voor niet al te veel in Duitsland, BPM is betaalbaar.

Zakelijk gaat het goed, maar om 50k aan een auto uit te geven is wel een dingetje.

En een Youngtimer?

Eerst een updated, 180000 km plezier in de auto gehad tot de bandenwissel van zaterdag, de “coupe de” banden die de LM niet wilde vervangen op de voorkant gezet tijdens de bandenwissel. Na 500 mtr direct duidelijk, dit houden we niet lang vol, zijn nog de originele banden Yokohama’s met ik denk een 100.000 km ervaring. De LM nu als betaler een bericht gestuurd, we zullen we zien.

Het blijft wen goede auto, met geen klachten - op de bandjes na, maar dat is zo opgelost.

Lease kan nog verlengd worden, wie weet, of toch kopen, denk nog een 20k euro waard met 200.000 km.

De CX-5 mag van mij blijven…..

Heerlijk, die LM-en die stoppen met onderhoud als de auto er volgens hun begrippen bijna uit gaan..... Meegemaakt dat distributieriemen niet meer vervangen mogen worden.... gokken dat het goed gaat.

En jawel, nieuwe banden, wereld van een verschil.

Tevens een excel sheetje aan het maken, Mazda kopen en alternatief Mazda kopen naar prive, en een EV er naast, voor lange - > 600 km/dag ritten de Mazda, anders de EV -> Y long range……

We zullen zien, de Mazda nog 6 maanden langer leasen is ook een optie.

Collega heeft net wel een 330e aangeschaft, import uit Denemarken…….ook interessant, maar niet voor mij

Ik zie A3 ook niet snel in een BMW stappen. Mercedes zou nog net kunnen, maar ik gok erop dat de Mazda overgenomen wordt/is.

Ai, woensdagochtend was daar de eerste keer de ANWB, de CX5 had besloten om niets meer te doen, wat er is gebeurt?, geen idee, start hulp er op en jawel, weer goed. Daarna op naar Texel, afspraak bij een locale brouwerij, en met Koningsdag een dag erna besloten om de 2 volgende dagen er ook te verblijven. Angst om de CX5, ach wel “spannend” maar het beste heeft zich goed gehouden. Wel is de “auto”’sluit van de deur aan het bestuurders kant niet meer functioneel, komt weer lekker naar beneden.

Deze week veel op pad, Apeldoorn, Zonhoven, Breda, word al snel 190.000 km.

De Corvette is gestart, en rondje mee gereden, donderdag zal er een waarde bepaling plaatsvinden, we zullen zien.

Offerte voor een model Y is binnen, ik hik wel tegen het laden op de werkdag aan, met 4-5 dagen in de maand van 700 km moeten we laden en stilstaan. De Mazda privé overnemen en dan deze lange ritten belasten aan de zaak zou dan minder tijd kosten.

Een luxe probleem.

Bult kilometers voor een privebenzine die nog steeds fors moet rijden... Dan toch een jongere versie? Maar ik denk dat jij gewoon elektriek gaat. Stukje flexibiliteit inleveren maar snelle gewenning en heerlijk rijden.

De Corvette is gestart, en rondje mee gereden, donderdag zal er een waarde bepaling plaatsvinden, we zullen zien.

En dat op de eerste warme dag van het jaar!
Perfect weer om de T-tops thuis te laten en er een mooie rit aan vast te plakken :cool:

Maar waardebepaling… de C3 gaat toch niet verkocht worden?

Laatst bewerkt:
Ja precies, ik neem ook aan dat A3 de 3-jaarlijkse taxatie bedoelt. Ook nooit weg doen die Vette, veel te leuk! weet ik inmiddels uit eigen ervaring

Corvette is inderdaad voor de verzekering, geen veranderingen, dus tevreden.

Ik denk dat de Mazda blijft, ben er niet op uitgekeken, rijd goed en onderhoudskosten zijn laag. Weer wat ik koop……en zakelijk kopen met lening uit privé…….

Na drie weken USA berichtje hier ten aanzien van Corvette. Ik heb héél véél nieuw type Corvette gezien in LA, Las Vegas en San Francisco. Verraste me echt hoeveel er daar rondrijden. Tof ook dat ze er het meeste in flitsende kleuren rijden en nauwelijks in zwart of grijs.
Indrukwekkende auto (y) Maar nooit meer zo leuk als de classics, dus jij op naar mooie taxatie van de C3 en doorgaan met koesteren!

De CX-5 voor de APK, probleemloos, ook even de kosten van de dealer naar LM bekeken, Euro 4K incl 2 winterbanden, de zomerbanden zijn door Kwikfit gedaan.

Met 190k km op de teller komen we op iets over de 2ct per kilometer aan onderhoud, niets mis mee:)

Overname prijs ontvangen, valt niet tegen, had meer verwacht, KM stand is hoog, maar weet wat de auto heeft meegemaakt. Een met minder KM is direct een stuk in prijs omhoog, en meer dan een paar K Euro.

Ben er wel uit, de Mazda kan blijven, 1-2 jaartjes sturen, dan tegen zeer lage kosten over naar privé, dan zal er 350k km op staan. Kan vrouwlief er nog vele jaartjes in sturen.

Electrisch is te vroeg. 60-70k Km is te veel stilstand op de dag.

Voor het plezier hebben we de C3, blijvertje!

Koopcontract ontvangen, nu bezig met de verzekering, interessant kost zakelijk meer dan privé, zelfde rijder, evenveel KMters. Ook setje LM gekocht, mooi voor de winterbanden. Lang leve marktplaats, aardige verkoper, maar dat zijn de meeste Mazda rijders:)

C3 naar de garagist voor de APK, denk ook nieuwe startmotor, die word te heet en dan is de auto niet meer te starten. Tosti en een cola later en start alsof er niets is gebeurt.

C3 is afkeur, maar 2 nieuwe banden en dan zal het weer accoord zijn. Denk dat we van 225/70 naar 255/60 gaan…….

Word nog eens wat

Koopcontract ontvangen, nu bezig met de verzekering, interessant kost zakelijk meer dan privé, zelfde rijder, evenveel KMters.
Dat komt omdat de leasemij a) kwantumkorting bedingt b) veelal het cascodeel helemaal in eigen beheer heeft, waardoor er geen 21% assurantiebelasting over dat deel premie betaald hoeft te worden. c) misschien iets met inclusief btw van de verzekerde cat.waarde

Laatst bewerkt:
Balen van de afkeur van de c3, maar als dat twee rubbertjes zijn, dan is het te overzien. Vast duur zal, die specifieke dingen. Ga je daarom naar een andere maat?

Terug
Bovenaan