De auto heeft al sinds aanschaf twee problemen. Probleem a: De schokdempers rondom zijn re-de-lijk gaar, en dat zorgt er (denk ik?) voor dat bij een bocht naar links (en de auto dus rechtsvoor inveert) het net voelt alsof ik een platte band heb. Hij "hobbelt" dan heel erg, terwijl de banden gewoon goed op spanning zijn. Wat zou zoiets kunnen zijn? Doet het alleen in een redelijk scherpe bocht naar links, rechtuit en naar rechts gebeurt er niks geks. Nou wil ik in Oktober toch de complete set schokdempers gaan vervangen, maar zou dat het kunnen zijn? Een vriend van mij zei "het kan ook je draagarm zijn" maar dat lijkt mij niet het geval.
Probleem b: Heel sporadisch bij stationair draaien begint de auto te trillen en te vibreren alsof 'ie opeens op 1 cylinder minder loopt maar dat doet 'ie niet. En meestal als ik daarna weer een keer goed gas geef of als ik een paar 100 meter heb gereden en daarna weer stationair draai gebeurt het niet. Wat zou dat kunnen zijn? Bougies en luchtfilter wil ik binnenkort vervangen maar het lijkt mij niet dat dat het kan veroorzaken toch? Auto loopt verder heel netjes, verbruikt zeer weinig brandstof.
Iemand die mij zou kunnen helpen? Ondertussen een maand verder en nog steeds na volle tevredenheid. Auto loopt als een zonnetje en op de redelijk gare schokdempers na rijd 'ie ook goed, en spoort goed. Maar, misschien ben ik een doemdenker hier in? Auto heeft nu 179 gelopen. Het is "maar" een 1.0 16v, ik ben er zeer tevreden mee en wil er een lange tijd mee doen. Wat voor kilometerstand zou zo'n blokje moeten kunnen halen met goed onderhoud?