[size=large]Voor iedereen in deze discussie (en iedereen die deze leest).[/size]
Mijn zoon bezit zelf een voertuig die is omgekeurd.
Hij mag
technisch gezien 45 km per uur, net zoals mijn auto technisch gezien 200 km per uur mag.
Degene die hem aan hem verkocht beweerde dat de auto absoluut 45 km per uur mocht.
De auto(in dit geval een Fiat Scudo) is omgebouwd naar de wettelijke eisen en rijd geen streep harder dan 45.
De verzekering is gevraagd of deze inderdaad 45 mocht en die bevestigden dat.
Hij is dus ook verzekerd en de bestuurder is in het bezit van een bromfietscertificaat.
Alle kenmerken zoals de driehoek en de kentekenplaat met daarop de vermelding 45 km zijn aangebracht,,evenals het verzekeringsplaatje.
Hij is nu in een radar gereden met 44 km per uur en heeft een verbaal gekregen van
168 Euro.
Dit omdat hij volgens de
wettelijke regels maar 25km per uur mag, een overschrijding dus van 19km..
De
wettelijke regels zijn allemaal terug te lezen op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/wegen/vraag-en-antwoord/wat-is-de-maximumsnelheid-voor-het-wegverkeer.html
[size=large]Laat iedereen zich niets wijsmaken, een voertuig met beperkte snelheid mag in weerwil van wat hij technisch kan,
wettelijk maar
[size=large]25 km[/size].[/size]
Een scootmobiel mag zelfs harder.
Misschien ten overvloede.....Nagenoeg elke auto in Nederland kan harder dan 200km, technisch gezien mag dat maar waar in NL mag je zo snel ?????
Juist,.... nergens, want je mag Maximaal maar [size=large]130[/size]
Mijn advies luid dan ook, houd je geld in je zak, de prijzen die je voor deze voertuigen moet betalen liegen er niet om.
Deze kun je beter besteden aan het rijbewijs, zeker als je zoals her en der kunt lezen dat de verbalen achter je aan vliegen.
Let er ook op dat per 1 januari 2015 de wet aangepast gaat worden,dus om voor een half jaartje zoveel geld uit te geven niet verstandig.
Ik persoonlijk vind Nederland hier weer op zijn smalst maar het is niet anders, en nee.....ik ben geen politieagent.
Met vriendelijke groet,
Robert1955