24 - 26 september 2026, Zandvoort: EV Experience

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Hét evenement voor iemand die kijkt naar elektrisch rijden. Bezoekers kunnen verschillende elektrische auto’s testen en zo direct ervaren hoe modellen van elkaar verschillen op het gebied van comfort, acceleratie, geluidsniveau en bediening. Daarnaast zijn er aparte onderdelen voor elektrische bedrijfswagens, e-trucks, lichte elektrische voertuigen en offroad-modellen. In het EV-paviljoen is ruimte voor onder meer elektrische fietsen, cargobikes, motorfietsen en andere lichte voertuigen. Voor bedrijfswagens en onderhoud is onder meer de Paddock Club ingericht.

Dat maakt EV Experience vooral interessant voor bezoekers die meerdere auto’s op één dag willen vergelijken. Waar een reguliere proefrit meestal rond één specifiek model draait, staan in Zandvoort tientallen merken en voertuigtypen dicht bij elkaar.

Donderdag en vrijdag zijn B2B days en gericht op zakelijke bezoekers, de zaterdag is ook ingericht met workshops voor particuliere rijders.

Locatie: Circuitpark Zandvoort, Burgemeester van Alphenstraat 108, Zandvoort
Openingstijden: 24 - 26 september, 10.00 - 17..00 uur
Website

Worden er dit jaar ook weer vrijkaarten gegeven? Ik wil dit jaar ook weer gaan, er is genoeg interessants wasr ik een rondje circuit mee wil doen, de Id Polo en de Leapmotor B5 en nog wat nieuwkomers.
Ik heb al twee jaar achter elkaar vrijkaarten gekregen, anderen hebben voorrang op mij.

Ik ga zeker. Sterker nog, samen met mijn ouders en Marvant gaan we een paar dagen in het bungalowpark zitten. Marvant gaat met mijn moeder ergens stadten en met mijn vader ga ik twee dagen naar de Experience. De Spring loopt volgend jaar uit de Private Lease en er moet een opvolger komen. De lijst met auto's die ik wil rijden is wel lang en ik weet niet of ze er allemaal zullen zijn:

Alpine A290 (geen Springopvolger)
Alfa Romeo Junior (geen Springopvolger)
BYD Dolphin
Citroën ë-C3
Dacia Sandero Electric (als deze er is/überhaupt komt)
Dacia Spring (op Twingo basis)
Dacia Spring (de huidige 100 pk versie, maar die zal waarschijnlijk niet zijn en is al niet meer leverbaar dus geen potentiële opvolger van mijn Spring)
Dongfeng Box
Fiat 500 (Cabrio)
Fiat Grande Panda
Ford Fiësta EV (als deze er is/überhaupt komt)
Hyundai Inster (nummer 1 kandidaat!)
Kia EV2
Lancia Ypsilon (geen Springopvolger)
Leapmotor T03
Lotus Eletra en Emeya (gewoon omdat het kan)
Nissan Micra
Renault 4 (omdat het kan)
Renault 5 (nummer 2 kandidaat)
Renault Twingo Electric
Volkswagen ID.Polo

Afgezien van de Leapmotor ontbreekt nog elk signaal dat Stellantis aanwezig zal zijn.

Ik heb meegedaan aan enkele verlotingen van kaarten voor de EV Experience. Nu heb ik verschillende keren gewonnen, dus ik heb meer kaarten dan nodig. Ik heb 2x 2 gratis kaarten in de aanbieding (normale prijs € 35). Je kan kiezen uit donderdag, vrijdag of zaterdag. Als je mij een DM stuurt met je voornaam + achternaam, emailadres en organisatie (nodig voor de businessdagen donderdag en vrijdag), dan zorg ik dat ze op jouw naam komen. Je kaarten zie je dan vanzelf in je mailbox verschijnen. Je gegevens wis ik direct weer na het op naam zetten. Zolang de voorraad strekt..

Jeetje, dan ben je wel actief bezig geweest zeg!
Dat valt op zich mee, even googlen en wat webformuliertjes invullen. Maar ik heb bij alledrie de weggeefacties/prijsvragen dus gewonnen. Blijkbaar lukt het ze niet zo goed de kaarten kwijt te raken..

Ik vermoed dat veel mensen uit de sector zelf al (relatie)kaarten hebben/krijgen vanuit hun eigen bedrijf of activiteit.

• Leuk
Waarderingen: Zim
Ik ben aanstaande vrijdag bij de EV Experience, ik probeer redelijk vroeg te zijn. Vind je het leuk even te spreken (optioneel, niet verplicht)? Of een bakkie te doen? Stuur me een pb of laat het hieronder, dan regelen we iets! Of proberen we dat want de ervaring leert dat het best een uitdaging kan zijn (de tijd vliegt als het leuk is).

• Leuk
Ik ben aanstaande vrijdag bij de EV Experience, ik probeer redelijk vroeg te zijn. Vind je het leuk even te spreken (optioneel, niet verplicht)? Of een bakkie te doen? Stuur me een pb of laat het hieronder, dan regelen we iets! Of proberen we dat want de ervaring leert dat het best een uitdaging kan zijn (de tijd vliegt als het leuk is).
Lijkt me leuk! Ik ga ook op de vrijdag, samen met een collega. Ik ben er van 10:00 uur tot een uur of 14:00 uur. Prima dus om even af te spreken. Hebben jullie vanuit Autoweek zelf ook een stand ergens? Of spreken we ergens om een bepaalde tijd af?

Lijkt me leuk! Ik ga ook op de vrijdag, samen met een collega. Ik ben er van 10:00 uur tot een uur of 14:00 uur. Prima dus om even af te spreken. Hebben jullie vanuit Autoweek zelf ook een stand ergens? Of spreken we ergens om een bepaalde tijd af?
Wat mij betreft 11.00 uur - we hebben van AutoWeek vooral de wervingstand maar ik denk eerder aan een koffiebar. Als we het tijdstip vasthouden en de locatie vrijdagochtend bepalen (via DM of zo)?

• Leuk
Ik heb meegedaan aan enkele verlotingen van kaarten voor de EV Experience. Nu heb ik verschillende keren gewonnen, dus ik heb meer kaarten dan nodig. Ik heb 2x 2 gratis kaarten in de aanbieding (normale prijs € 35). Je kan kiezen uit donderdag, vrijdag of zaterdag. Als je mij een DM stuurt met je voornaam + achternaam, emailadres en organisatie (nodig voor de businessdagen donderdag en vrijdag), dan zorg ik dat ze op jouw naam komen. Je kaarten zie je dan vanzelf in je mailbox verschijnen. Je gegevens wis ik direct weer na het op naam zetten. Zolang de voorraad strekt..
Heb je nog een kaart voor zaterdag?

Hier een verslagje van mijn belevenissen op de EV-experience. Niet alles kunnen rijden wat ik hierboven heb vermeld. Ook omdat mijn neef ook auto's wilde rijden.

En voor AutoWeek: bedankt voor de gewonnen kaarten. Fijne dag gehad met uitstekend nazomerweer.

Geely E2: volwassen rijdende auto. Auto is groter dan je op de plaatjes denkt dat die is. Niet snel maar voldoende vlot. In de gereden meest luxe variant zit er veel luxe op en aan. Minpunt: de bagageruimte waarbij de hoedeplank veel te laag is gemonteerd.

De Leapmotor B05: op Youtube een filmpje gezien waarbij wordt gesugereerd dat het rijdt als een Alfa voor een prijs van een Polo. Als je ziet hoeveel auto je voor je geld krijgt dan verbaasd dat zeker. Door een wat langere wielbasis ligt de auto mooi stabiel, stuurt fijn. Maar zo scherp als een Alfa? Dat is overdreven. Maar de B05 is in mijn ogen veel meer een rijdersauto dan de B10 die ik vorig behoorlijk doods vond.

Hyundai Ioniq3: ik vermoed dat Hyundai een potentiële kaskraker in huis heeft. Was erg veel publieke belangstelling voor de auto. Waar bij de Geely de kofferruimte tegenviel was de Ioniq3 dit juist een enorm pluspunt. Onder de bagagevloer zit nog een enorme ruimte verstopt waardoor de Ioniq3 echt flink wat vakantiebagage aan kan. Auto reed lekker, stuur en stoel prima instelbaar. Fijn stuurgevoel, auto geeft fijne feedback. Goed onderstel. Mooi of lelijk? Daar ben im nog niet uit. Hij valt in elk geval lekker op en dat kan ik zeker waarderen.

Kia EV2: die zou het bij mij toch verliezen van de Ioniq3. Door de hogere bouw net wat minder reikwijdte en ook hier weer, de minder praktische bagageruimte. Voor de rest is het een kwestie van smaak.

Nissan Leaf: ik weet niet wat Nissan verkeerd doet maar de belangstelling voor de Leaf was minimaal. Rondje gereden met het grootste accupakket. Was voor mij ook de duurste auto. Deze had ook een mooi headup display waarbij de gereden snelheid op een fijne afstand voor je op de weg wordt geprojecteerd. Deze auto verdient gewoon veel meer aandacht.

Skoda Epiq: ook hier de duurste versie gereden. Hier wel een duidelijk minpunt: bij vol vermogen voelde je aandrijfreacties in het stuur. Verder een mooi interieur met net voldkende

Met net voldoende fysieke knoppen.

Mijn neef (21) koos vooral auto's uit het duurdere segment. Veelal auto's met een overkilll aan vermogen. De Genesis GV70 had een boist knop, 10 seconden geeft die dan een piekvermogen af. Ik zat achterin en ik had echt het idee dat ik in een Boeing zat vlak voor het opstijgen. Niet echt prettig.

Erg mooie Denza sportauto gezien. Voor mij de auto met het mooiste exterieur.

Aan de andere kant van het spectrum een L7e autootje gezien van het Chinese merk Hudson. Echt nog nooit van gehoord. Vond het een net autootje. Ben naar wat info gaan zoeken en dan blijkt dat ding 18.997 euro te kosten. Meteen kansloos. Immers een Spring, Pixo of Twingo ligt dan binnen handbereik.

De Pixo stond er al. De voorkant komt wat geforceerd over. Ook even ingezeten. De acculading stond op 60% en het rijbereik op 104km. Dat zou een rijbereik zijn van nog geen 180 kilometer. Dat is wel heel karig.

De Leaf heb ik niet mee gereden wel binnen bewonderd. Erg nette auto. Prima prijs ook. Be het met je eens dat er te weinig aandacht voor dat model is.

Laatst bewerkt:
Hyundai Ioniq3: ik vermoed dat Hyundai een potentiële kaskraker in huis heeft. Was erg veel publieke belangstelling voor de auto. Waar bij de Geely de kofferruimte tegenviel was de Ioniq3 dit juist een enorm pluspunt. Onder de bagagevloer zit nog een enorme ruimte verstopt waardoor de Ioniq3 echt flink wat vakantiebagage aan kan. Auto reed lekker, stuur en stoel prima instelbaar. Fijn stuurgevoel, auto geeft fijne feedback. Goed onderstel. Mooi of lelijk? Daar ben im nog niet uit. Hij valt in elk geval lekker op en dat kan ik zeker waarderen.
Lijkt mij ook een topper, voor € 31.995 heb je al een uitvoering met 497 km actieradius! (y)

Ik heb de Ioniq 3 helaas niet gereden. Wel de EV2. En ondanks de 135pk viel het me niet tegen. Fijn ding.

Nissan Leaf: ik weet niet wat Nissan verkeerd doet maar de belangstelling voor de Leaf was minimaal.

Besmette naam, denk ik. Net zoals een Laguna 3. Hele goede auto maar verkocht nooit wat de eerste generatie in de eerste jaren deed.

Complimenten aan de EV Experience vanuit de vak(branche) journalist ;)

(..)Als importeurs ondanks een beperkt aanbod aan elektrische auto’s toch hun vaste plek innemen, uit angst er volgend jaar anders niet meer tussen te komen, weet je dat een evenement serieus wordt genomen. En de tijd dat EV's een niche zijn, is (met dank aan de pseudo-eindheffing) ook definitief voorbij. De EV Experience kroont zichzelf daarmee tot nieuwe hoogmis van de Nederlandse autobranche. En dat is bijzonder knap gedaan, want vele partijen doken in het gat dat viel na het einde van AutoRAI. (..)

(..)Bijna alle importeurs staan inmiddels op het event. Ford, BMW en de meeste Stellantis-merken ontbraken. (..) Dat BMW er niet stond, is gênant, want al zijn zakelijke afnemers waren (en zijn) er wel en die klaagden hardop dat ze niet in de nieuwe i3 konden rijden, net zoals ze vorig jaar klaagden over het ontbreken van de iX3. (..)

Ik was op vrijdag naar de EV Experience getogen, was verrast door het weer: geen hoosbuien, orkaankracht wind en of andere vormen van noodweer. Dat hebben we wel eens anders gezien en dit was toch wel vele malen prettiger.
Ik vind het altijd een prachtige gelegenheid om auto's in gelijke omgeving te ervaren - het is natuurlijk ook afwachten of je de auto's die je wilt rijden beschikbaar zijn (ook gezien de mogelijke belangstelling). So far, so good. Een aantal zaken viel me op als we het hebben over de auto's:
  • Niet aanwezig: BMW en Ford miste ik
  • Stellantis was alleen met Leapmotor vertegenwoordigd voor de presentatie en tests, wel enkele microcars (Fiat Topolino / Citroën Ami bijvoorbeeld)
  • Renault bijvoorbeeld was er wel (met Alpine), maar je kon er niet mee rijden.
Gelukkig was er genoeg te beleven! Gezien mijn verblijf in Göteborg vorige maand wilde ik zeker een Volvo rijden, dat werd de EX30 Cross Country. Die had ik een paar jaar geleden ook al bestuurd (als duurtester) en wilde de evolutie zien. Nog altijd een fijne auto die zich op het circuit ook goed 'hield'.
Verder had ik ritten gemaakt in zowel de Cupra Raval en de Volkswagen ID.Polo. Ik heb daarbij een betere indruk qua gevoel overgehouden aan de Cupra. Die lag net wat steviger op de weg en de stoelen leken nét wat meer ondersteuning te geven. Het dashboard (ietswat retro op gebied van de klokken) van de Polo vond ik echter prettiger maar dat mag de pret niet drukken.
Mijn grote verrassing/verbazing was wel de Geely E2: een compleet nieuw merk voor de Nederlandse markt voor een bodemprijs. Zag er goed uit, ook qua afwerking en uitrusting voor de pakweg 21.000 euro die op het prijskaartje staat. Ik zou dan toch een stapje hoger zetten voor de iets grotere accu waarmee je (uiteraard) het bereik wat groter maakt. Rondje gereden en zeker relatief was ik best tevreden. Nee, je rijdt er de straatstenen niet mee uit de weg maar voor gewoon alledaags gebruik is het ruim voldoende, de stoelen zitten gewoonweg goed. Daar gaan we meer van horen.
BmfX6Pc

Ik had eigenlijk de Firefly duurtester mee willen nemen maar die was deze vrijdag al bezet door een collega. Dus moest de auto hier maar even ervaren. Ook deze liet een goede indruk achter, blijft dus op mijn netvlies staan.
LTJA9EU

Zoals gezegd: bij Renault was de 5 niet beschikbaar om te rijden, bij Nissan kon dat wel met de Micra. Daar heeft de auto op verschillende punten goed bij me gescoord, rijdt lekker, goede stoelen, fijne bediening. Leuk bij Nissan was overigens dat de Pixo er ook (al) was, niet om in te rijden maar je kreeg wel een indruk van de auto 'in het echt'. Na de Micra reed ik in de Nissan Leaf. Dan merk je tijdens het rijden op circuit dat de auto iets groter is en meer op comfort is afgestemd. Vond ik wat minder prettig in deze vergelijking maar dat was wellicht voorspelbaar.

JhhZt5i

Dan een stapje grotere genomen, de verkoper van onze Citroën ë-C4 enkele jaren geleden is tegenwoordig actief met Jaecoo en Omoda. Was een mooie aanleiding om deze aan de tand te voelen. Het werd de Omoda 5. Uiteraard ruimer dan de andere auto's die ik had gereden en verder gewoon okay. Leuk was dat ze op de stand in de paddock de aandacht trokken met een actief robohondje. Jazeker, rondlopen, opzitten en 'pootje geven' kon het 'diertje' zeker!
FYw46TF

Mijn laatste rit van de dag was in een Hyundai Ioniq 3. Deze is wel gepresenteerd maar nog niet bij de dealers, dus dat had wel een aanzuigende werking op me. Een mooie auto, netjes afgewerkt, lekker ruim met een uitgekiende kofferbak. Reed ook nog eens goed (had ik eerlijk gezegd ook verwacht) - met de juiste prijsstelling zal deze zeker hoge ogen gaan gooien in de markt. In de stand stond ze er in mat-rood, dat zou mijn voorkeur niet hebben (vooral het matte niet), maar dat mag de pret niet drukken. Ik reed op het circuit een grijze en hoorde dat de auto ook de nodige ritten achter de rug heeft. Er was dus best goede belangstelling voor.
GSJDF6d

Buiten deze auto's heb ik ook nog gereden met de smart #3. Lekker laag, ruim maar toch compact - kan ook zo op mijn lijstje.
Alles bij elkaar (ik had op meerdere stands gevoeld en gesproken) gaan de Chinese écht erop vooruit. Vooral op gebied van value for money en dat zal in de praktijk zijn waar veel autokopers toch naar kijken. Zeker de particulieren die nu in groteren getale de elektrische automarkt verkennen.
En op de valreep zag ik nog de Cybertruck van Tesla langskomen! Het blijft een bijzondere verschijning.
5eSZCm4

Zoals misschien bekend rijd ik met een Dacia Spring. Daarover heb ik al enkele topics geplaatst en deze bevalt prima op 2 onhebbelijkheden na. Hij heeft geen cruise control, apart aangezien hij wel de begrenzer heeft en het puur softwarematig en één schakelaar is. Ergerlijker is de interval van de ruitenwisser die 13 seconden is,veel te lang.

Een ander punt is dat de Spring in een private lease loopt van 60 maanden/5 jaar en ik inmiddels met jaar 5 bezig ben. In juni volgend jaar wordt het afscheid nemen. Dan kan ik kiezen tussen lopen, fietsen of een nieuwe private lease auto. Is er dan een betere gelegenheid om met (potentiële) kandidaten te rijden om een eerste indruk op te doen? Niet in zo'n korte tijd. Ik had al wel door dat dit niet in één dag zou gaan lukken maar samen met Pensionado, Mrs daf-xf en Marvant hebben we een huisje op het bungalowpark gehuurd en ben ik met Pensionado op de donderdag en vrijdag naar het circuit gewandeld om met een hele stapel auto's te rijden.

Om allereerst op mijn wensenlijstje terug te komen:

Alpine A290 - wel aanwezig, niet te rijden.
Alfa Romeo Junior - niet aanwezig, net als de rest van Stellantis.

BYD Dolphin

Hij was er en ik heb er meer gereden. Het is danwel de Dolphin Surf, maar toch. Reed goed en deed wat het moet doen.

Citroën ë-C3 - niet aanwezig, net als de rest van Stellantis
Dacia Sandero Electric - niet aanwezig, maar ook nog niet officieel dat deze komt.
Dacia Spring - niet aanwezig, net als meer Renault producten
Dacia Spring - de huidige 100 pk versie, inderdaad niet aanwezig

Dongfeng Box

Ook met deze heb ik kunnen rijden. Het is wel de enige auto waarbij ik een minder gevoel heb. Niet direct goedkoper, want nog steeds afgeladen met luxe, maar wel het gevoel dat de andere auto's die ik reed net een stapje meer waren, net wat verfijnder, wat beter; zonder meteen de Box als 'slecht' te bestempelen.

Fiat 500 (Cabrio) - niet aanwezig, net als de rest van Stellantis
Fiat Grande Panda - niet aanwezig, net als de rest van Stellantis
Ford Fiësta EV (als deze er is/überhaupt komt)

Hyundai Inster (nummer 1 kandidaat!)

Tja... De Inster was aanwezig op de stand van Hyundai... Maar niet om mee te rijden. Er was er maar één en daarvan was de kofferruimte ingezet als baristaplek. Erg teleurstellend, maar in ieder geval had Hyundai een goede verklaring: aangezien de Inster al anderhalf/twee jaar geleden gelanceerd is (en de Ioniq3 net vers is) hebben ze de Inster niet mee.

Hyundai Ioniq3

Als de Inster er niet is... Die Ioniq3 staat er wel, dus laat ik daar maar mee gaan rijden. Bevalt ook prima en verrassend genoeg niet zo heel veel duurder dan de Inster. Die vind ik wel leuker als auto, maar de Ioniq3 is meer volwassen.

Kia EV2

Pas de derde auto op mijn lijst om te rijden, maar komt ook goed over. Je merkt aan wat knopjes dat het familie is van Hyundai, maar met een eigen karakter. Leuke auto.

Lancia Ypsilon - niet aanwezig, net als de rest van Stellantis

Leapmotor T03

Hmm, tja... ja. Leapmotor was er wel, als enige Stellantis tak, maar geen T03. Wel een B03x en die heb ik maar gereden. Niets mis mee, doet was het moet doen, maar niet echt een wow factor.

Lotus Eletra en Emeya (gewoon omdat het kan)

Daar wilde ik de vrijdag mee rijden, nadat ik het 'werk' gedaan heb, maar helaas, al volgeboekt tot midden op de zaterdag.

Nissan Micra

Als broer van de Renault 5 natuurlijk interessant, maar wordt, alsdus Damiaan, meer premium gebracht. Zag er goed uit, rijdt ook prima, maar doordat de R5 zo duidelijk knipoogt naar de SuperCinq uit de jaren tachtig, vind ik deze nieuwe Micra juist minder geslaagd.

Renault 4 - niet aanwezig, net als meer Renault producten
Renault 5- niet aanwezig, net als meer Renault producten
Renault Twingo Electric- niet aanwezig, net als meer Renault producten

Volkswagen ID.Polo

Een verrassende toevoeging aan de lijst. In eerste instantie denk je, Volkswagen... Polo... goed, maar duur. Minstens 30.000 voor een 30 kWh accupakket... Maar nee, begint bij 25.000. Rijdt goed, degelijk. Niet spannend maar goed.

*

Sinds het plaatsen van mijn lijst zijn er ook auto's op de lijst gekomen. Ik dacht dat er een MG2 zou zijn of komen. Dat niet, maar blijkbaar wel een MG3. Die was er overigens ook niet maar ik zou wel kunnen rijden met de MG4 Urban, ook op mijn lijst 2.0. Dat werd een avontuur opzicht. De eerste poging was op donderdag, maar de kongeman vertelde me dat de auto er wel was, maar niet om te rijden. Jammer, maar daar waren er meer van, zoals de Nissan Pixo bijvoorbeeld. Wel even gekeken en aardige auto. Ik wandel even later bij Alpine naar binnen, toen nog niet wetende dat er geen auto's om te rijden waren, als ik door de jongeman van MG wordt aangeschoten dat de MG4 Urban toch gereden kan worden. Ah, mooi. Ik wandel dus mee en meld me aan. Maar helaas, de MG4 Urban staat net aan de lader. Het kan, het moet, het is een EV. Geen probleem, dan probeer ik het later nog een keer. Later nog een keer. Ik ben weer bij MG voor de derde poging. Helaas, de lader en de auto hebben een communicatieprobleem en de lader moet opnieuw geprogrammeerd worden. De auto is dus nauwelijks geladen. Maar op de vrijdag, bij poging 4 lukt het eindelijk! Rijdt goed en financieel ook te doen, maar niet enthousiasmerend.

Ook ik reed met de Geely E2. Ik wist van Geely, maar niet dat ze ook onder eigen naam auto's bouwen. Reed ook goed, maar dat vreesde ik na de eerste rit (met de Micra) al, dat er eigenlijk geen slechte auto's meer zijn. Ik reed ook nog met de BYD Atto2, ook een goede auto, maar zeker te groot voor mij. De Firefly reed ook prima, deed erg aan de Honda e denken en had een zeer enthousiaste en kundige vertegenwoordiger bij zich.

Daarnaast reed ik ook nog met de Mercedes eSprinter, omdat het kan.

Algemeen: als pluspunt dat ik veel auto's heb kunnen rijden en (wat) wijzer ben geworden. Nadeel: mijn persoonlijke top 3 was er niet (of niet te rijden) en gewoon slecht (maar niet van de organisatie): geen Stellantis (behalve Leapmotor), geen (rijdbare) Renault of Dacia en geen BMW/Mini. Vooral het ontbreken van Stellantis valt me op. Er wordt veel geklaagd over de opkomst van de Chinese merken en dan ben je hier niet om het publiek (en dus potentiële klanten) te laten merken dat prijs één ding is, maar een auto bouwen meer inhoudt. Dat ze van een Geely in een Opel stappen en merken waarom de Opel duurder is.

Terug
Bovenaan