.

M. X zei:
Zaken als een volledig uit koolstofvezel opgetrokken koets en torque vectoring op de achteras staan op papier in elk geval al garant voor een potje stevig sturen.

...En een potje stevig betalen ;)

Maar wat is 'ie mooi.

Polestar-One-01.jpg

Polestar-One-02.jpg

Polestar-One-03.jpg

Polestar-One-04.jpg

Polestar-One-05.jpg

Polestar-One-06.jpg

Polestar-One-07.jpg

Polestar-One-24.jpg

Polestar-One-31.jpg

Polestar-One-23.jpg

Polestar-One-13.jpg

Polestar-One-09.jpg

Polestar-One-10.jpg

Polestar-One-11.jpg

Prachtige auto. Maar had liever gewoon Volvo-logo's opgezien. Die submerken vind ik vaak maar een beetje flauw

Hij kan dan wel lang zijn, maar ik vind de auto en profil juist net wat te kort ogen. Verder wel een stoer ding, niet zo subtiel en chic als de C70, maar tof dat ze zoiets op de markt brengen.

Bird Nerd zei:
Prachtige auto. Maar had liever gewoon Volvo-logo's opgezien. Die submerken vind ik vaak maar een beetje flauw

Eens, ik vind het een prachtige auto, maar dat de auto onder door een 'fantasiemerk' wordt verkocht vind ik afbreuk doen aan de auto bovendien mist Volvo nu een fraai visitekaartje. Blijkbaar komen er meer Polestar-modellen aan. En premium Geely's onder de naam Lynk & Co.

Mooie auto, maar ik begrijp er geen fluit van. Echter, als dit betekent dat Polestars in China worden gemaakt, en de Volvo's uit Europa blijven komen, vind ik het best.

M. X zei:
Heel leuk dat Volvo is trouw gebleven aan hun coupé van 2013. Een heel mooie opvolger voor de eerste generatie C70 (1996-2004). Deze was toen gebaseerd op de Volvo V70, heel lang en één van de enige coupés toen in het E-segment.

Ooit gehoord van de Mercedes-Benz CLK? Bovendien is dat E-segment enigszins discutabel. De 70-serie viel er behoorlijk tussen namelijk. En als je gaat kijken naar formaat dan kun je ook de 3-serie Coupé en 406 Coupé erbij optellen, evenals de Kappa Coupé. Bovendien liggen de jaren iets anders; 1998-2005 (NL).

@M.X:
groot detail: het rooster, de volledige achterpartij en het dashboard wijzen erop dat de wagen naast de S90 wordt gepositioneerd, zou ik zo denken.
Het ontwerpdetail van de doorschietende dagrijverlichting lijkt me eerder gebruikt om de wagen een sportiever uiterlijk te geven dan de 90-serie.
Behalve dat kleine stukje verlichting is er verder ook niks dat naar de 60-serie verwijst.

Daarnaast vind ik de wagen trouwens iéts te kort: dat achterste zijraampje had wat langer gemogen, zoals bij de C70. Daarvan vind ik het zijprofiel beter geslaagd. Wat nog niet wilt zeggen dat dik dit een lelijke wagen vind, in tegendeel!
Nu de shooting brake nog uitbrengen :D

Live @ Autosalon van Genève: https://www.gims.swiss/en/photos-premiers/hybrid/polestar-1-12691

_dmp8260.jpg

_dmp8255.jpg

_dmp8254.jpg

_dmp8252.jpg

_dmp8250.jpg

Prachtig, maar mag 'ie alsjeblieft Volvo C90 worden genoemd? Dan mag Polestar samen met Cupra in de shredder als submerk.

D-C zei:
Prachtig, maar mag 'ie alsjeblieft Volvo C90 worden genoemd? Dan mag Polestar samen met Cupra in de shredder als submerk.

Helemaal mee eens. Schitterende auto, maar zo'n "nieuw" merk is imo alleen zinvol als je qua design echt iets anders gaat doen ten opzichte van de reguliere modellen. Deze Polestar 1 echter is qua uiterlijk zo overduidelijk een Volvo dat ik bang ben dat je regelmatig mag gaan uitleggen dat dat het niet is. Klein ongemak natuurlijk, maar niet bepaald een pluspunt...

bf4f6a9b6541919c0836136e51b91556af141a70.jpg

90dada8108c15dec770d96368c683cf300ed0b4f.jpg

044eedf7f9e97632c9cce8df2fcd21cd81ccc257.jpg

2ff807da553ee08a6698ff365c91f461a9d39892.jpg

d0ef422452d4882e1eb84d87feaaefd1ac22d9a7.jpg

f0604eb06695220a2de312b7b43dda1516bd2f62.jpg

Meer pics: https://www.autotrader.ca/expert/20191105/2020-polestar-1-review/

THE GOOD
Massive power boost when charged
Subtle yet sporting style
Longest range PHEV on the market – plus quick charging

THE BAD
Rear-seat headroom, even for children
Expensive for a four-cylinder vehicle
Limited trunk space

Schitterende auto zeg. Maarre.. komt ie ooit nog deze kant op? We zijn al ruim 2 jaar verder..!

Zo jmmr dat Volvo geen s90 van dit ontwerp heeft gemaakt met tevens een cabrio en shooting brake.

Curlew zei:
Schitterende auto zeg. Maarre.. komt ie ooit nog deze kant op? We zijn al ruim 2 jaar verder..!

Waarschijnlijk niet en dan ongetwijfeld "omdat er geen markt is voor coupés in Europa".

Totaal mislukt. Voor en achterkant van een S90 (die echt een vr-es-el-ijke achterkant heeft), een "nieuwe naam", een hoge prijs en weinig ruimte. Vind ik dan...

929V6 zei:
Curlew zei:

Waarschijnlijk niet en dan ongetwijfeld "omdat er geen markt is voor coupés in Europa".

Huh? Hoe kom je daar bij?
https://www.polestar.com/nl/polestar-1/configurator/eyJTIjoiMjMyQkQxMzBEMTE5NzA3MDBSQjczMDBfMDAxMTExOTAwMzk1XyIsIlAiOmZhbHNlLCJFIjpudWxsfQ

assumption-t-shirt.jpg

929V6 zei:
Curlew zei:

Jawel, hij komt.
Had deze namiddag een meeting met de directie van Volvo Cars.
Hij moet een alternatief vormen voor de grote Tesla. En een afwijkende koets moet daar oa voor zorgen.

Er zit inderdaad geen enkel verband tussen tekst en foto's. :)

Inmiddels zijn er overigens 6 op kenteken gezet.

Terug
Bovenaan