106XS: Peugeot 106 XS Phase I/Citroën BX 19GTI Dossier Airco, genieten en een dure foto...

Jacob106xs

Net ingestapt
Hallo Autoweek forummers,

Als 18-jarige student met een rijbewijs was ik nog altijd aangewezen op het openbaar vervoer. Omdat dit, zacht gezegd, soms een drama is, wilde ik graag een auto. Als tweede auto hebben wij 11 jaar een witte peugeot 205 1.4 XS gehad (pre-facelift). Deze auto was gigantisch betrouwbaar. Ik vond (en vind het nog steeds) het een gave auto, door de frontspoiler en open dak. Dus als eerste auto wilde ik net zo'n peugeot 205 XS!

Helaas, na lang zoeken, kwam ik erachter dat de meeste XS'en inmiddels op de sloop waren beland. Degenen die er nog wel waren hadden meestal hun beste tijd gehad en >200.000 op de teller. Dus dat werd niks. :(

De 106, de indirecte opvolger van de 205, vond ik ook altijd al een leuk modelletje (zowel van voor als na de facelift). Dus toen ben ik op zoek gegaan naar een 106 die het meeste aan de beschrijving van de 205 voldeed. En dit keer had ik succes!! :)

Dus sinds een paar maand ben ik in het bezit van mijn eerste auto, een peugeot 106 XS van net voor de facelift! :D
Het autootje had nog maar 107.000 kilometers op de teller en voor de prijs die er gevraagd werd, kon ik 'm niet laten staan.

Hieronder even wat foto's
DSC_0781_zpsdbcd8838.jpg

DSC_0724_zps047902c2.jpg

DSC_0725_zpsfbd68ad1.jpg

DSC_0727_zps96df7028.jpg

DSC_0726_zps232380b3.jpg

DSC_0688_zps4b7c9e17.jpg

De auto heeft een 1400cc motor met 75 pk, wat leuke extraatjes, zoals de elektrische arko, startonderbreking met code en velgen.

De prijs was niet hoog, en daar was de auto ook naar. Technisch prima, maar optisch heeft ie betere tijden gehad.
Het autootje heeft meer winkelwagendeukjes dan er kraters op de maan zijn en de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk met de bumper een andere auto gekust. Als student is het het budget beperkt. Dus werken ik en mijn vader alles een beetje bij waar mogelijk.

Tot nu toe hebben we het volgende al aangepakt:
- Roestplekje op de motorkap verwijderd en overgespoten
- de velgen geschuurd en gespoten
- de ventilatie losgemaakt en de asbak van een nieuwe veer voorzien
- lekke einddemper vervangen.

Er is nog een dingetje dat ik wil aanpakken, maar ik kan het nergens vinden. Het gaat om de tape (?) die op de b-stijl van de auto zit (op de portieren).
Deze tape heeft de tand des tijds niet goed doorstaan, dus wil ik dit vervangen. Weet iemand waar ik dit kan bestellen? Alvast bedankt!

DSC_0793_zpsf4710763.jpg

p.s. = Ik ben nieuw op dit forum. Iemand een idee hoe ik deze foto's er goed op krijg? :p
Edit= Inmiddels opgelost, bedankt voor jullie tips!!! :)

Ja, de IMG link rechts naast de foto nemen.

Tof gebakje, leuke kleur. De b-stijlen kun je wrappen of plastidippen, werkt allebei goed hiervoor.

speedtouch zei:
106XS phase1 zei:
wat leuke extraatjes, zoals de elektrische arko

Wat is de elektriche arko? Een airco knop kan ik niet zien. Bedoel je soms stuurbekrachtiging?

Dit zijn de elektrische ramen (Alle Ramen Kunnen Open) ;)
Bij deze auto is het ouderwets spierballen kweken, deze auto heeft namelijk geen stuurbekrachtiging!

@Micha D. : lijkt erop dat het aan de foto's ligt. Zie ze namelijk nog steeds niet.

Je moet de link pakken die eindigt op .jpg en vervolgens tussen [ img] en [ /img] (zonder spaties) zetten.

[IMG ]https://i1060.photobucket.com/albums/t450/Jacob_Elzinga/DSC_0781_zpsdbcd8838.jpg[/IMG ]

Maar dan zonder de spaties
Staat achter het kopje IMG onder: Links to share this photo

Ziet er heel mooi uit. Leuke autootjes zijn het en erg betrouwbaar inderdaad. Peugeot was in die tijd koning in het maken van leuke, kleine en betrouwbare autootjes. Ook best wel een tijdloos model. In mijn ogen zie je er niet aan af dat het ontwerp al ruim de twintig jaar is gepasseerd. (y)

XS dat is nog een snelle en luxe wagen ook.
Mooie kleur, [sub]nog even gele lampjes er in[/sub]
Ik heb ook wel in 205 en 106 gereden, ik vond dat de 106 van binnen ruimer was dan de 205.

Volgens mij kun je zo'n topper beter rijden dan een jaar abbonement op de trein.

Plezier d'r mee

Iedereen bedankt voor de leuke reacties! Ik ben ook van plan om deze auto voor de langere termijn aan te houden (langer dan 1 jaar in ieder geval).

Het verbruik van deze 18 jaar oude hatchback valt mij ook nog reuze mee. Ondanks de baksteen in mijn rechtervoet, deed hij bij de laatste tankbeurt 1:14,1. (hier een link naar de verbruiksmonitor: https://www.autoweek.nl/verbruik/13090/peugeot-106-xs-14i-1996)

Ik houdt jullie op de hoogte!

p.s. = @stif: gele lampjes lijken mij ook wel leuk staan bij deze fransoos. Wie weet, als ik nog een paar mooie gele verstralers vind... ;)

@JW01: Ik heb ze idd gezien. Maar ik vond dat een beetje te ver rijden (vanuit het noorden van Friesland) en het is niet echt mijn kleur. :p
Wel een mooie volledige 205 die in Eijsden te koop staat :)

Leuk autootje in een goeie uitvoering! Veel plezier ermee :)

106XS phase1 zei:
p.s. = @stif: gele lampjes lijken mij ook wel leuk staan bij deze fransoos. Wie weet, als ik nog een paar mooie gele verstralers vind... ;)
Zeker doen!

106XS phase1 zei:

@106XS phase1: Forumlid Bhuddymahn heeft eerder zijn mistlampen in een 206 aangepakt met gele folie. Foto's (voor en na) hieronder te zien.
Van hem heb ik een stuk gele folie gekregen en heb nu nog een deel over.
Stuur maar een PB als er interesse is in het rest deel.
Tevens had ik nog een aantal adressen voor gele verlichting in mijn archiefje staan.

Bhuddymahn zei:
Dit is het resultaat:
10rr908.jpg

2gsevso.jpg
;)

Uit mijn archief betreffende gele verlichting:
gele verlichting
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4259004
Zo, we hebben niet stilgezeten de afgelopen tijd.

Ik wilde één ding nog heel graag op de Xantia hebben. Wellicht past het er niet echt bij, maar ik vond de gele lampen in m'n BX erg prettig. Na lang twijfelen om het wel of niet te doen, kwam ik een poos terug dit topic tegen. Na dat doorgelezen te hebben, en dan met name dit bericht, was ik om. Ik wilde weer gele verlichting.

In dat topic stond dus dat de lampen van Luminics het mooie Franse geel zijn. Dus ik op zoek naar een setje H1 van Luminics. Alleen verkrijgbaar in de VS, dus via Ebay. Ik heb wel een poosje moeten wachten op de lampen, maar een paar dagen geleden heb ik ze eindelijk binnen gekregen. Diezelfde dag er in gezet, en echt prachtig! En inderdaad, echt Frans geel, super. Meteen ook een setje gele lampenhoesjes om m'n stadlichten gedaan. Paar foto's, het blijft lastig om gele verlichting goed op de foto te zetten, maar het is echt mooi geel:

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/200597/
Mensen,
Ik weet niet of dit het juiste topic is. Ik ben nu al geruime tijd aan het zoeken naar GOEDE gele lampen voor de xm. Nu ben ik via diverse fora uit allerlei landen er uit dat in diverse vergelijken LUMINICS Yellow er het beste uit komen..
In verband met de kosten en eventueel interesse van meer mensen wil ik gaan kijken wat we met de prijs kunnen doen. Dingen moeten uit Amerika komen en hoe meer we er bestellen hoe lager de shipping per stuk kan worden…
Ik hoor graag wie interesse hebben! Ze zijn er in alle voeten.

En een voorbeeldje…
Voor 2 sets H1 voor mijzelf kom ik op ongeveer 25 euro per set.
Street Address:
LuminicsBulbs.com | Notorious Industries
501 30th Street
Newport Beach, Ca 92663
https://www.luminicsbulbs.com/
shipping is trouwens helemaal niet duur naar Nederland.
ik denk niet dat iemand dat goedkoper kan doen.
zelfs als ik 40 setjes bestel in het maar 18,50$
Ik denk alleen wel dat je bij grotere bestellingen importbelasting gaat betalen.
https://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen.html#P0_0

Gele koplampen
En de meest opvallende update de Michida Goldvision h4 lampen. Geeft een waanzinnig beeld ’s-Nachts

In een Ford Focus
https://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=26833&page=2

gele duplo lampjes:
ENTE had een webshop gevonden maar ik heb PB per ongeluk verwijderd en ik kan de site niet meer vinden. Nu kan ik alleen Citromobile ofzo vinden maar ik vertrouw die website niet (ik moet online betalen).
Deze site, J@sper : https://www.2cv-onderdelen.nl/ betalen via Ideal\\

Eend it Something,
alle onderdelen voor 2CV, Ami, Dyane etc.

Tevens reparatie, in- en verkoop.
Verlengde Hoofdstraat 1a
9693 AB Nieuweschans
Tel: 0597-522049
Mobiel: 06-23433332
Email: info@2cv-onderdelen.nl

@ Timo en Altai: Dat staat jullie auto's niet verkeerd!(y) Misschien dat ik dit ook nog doe.
Maar ik vervang dan eerst de verstralers. Die vallen zowat van ellende uit elkaar (staan ze bekend om!:LOL: ) (oké na 18 jaar mag dat ook wel!)

Betreft de verlichting Altai wij kunnen met elkaar praten! De goldvision h4 heb ik vanochtend bij de post binnengekregen en na school direct in de koplampen gepriegeld :)

Hieronder een paar foto's

DSC_0797_zps6d127104.jpg

DSC_0798_zps4302dd47.jpg
DSC_0799_zps18e0dc4a.jpg

Vanavond maak ik nog wel eentje als het wat donkerder is ;)
Edit:

Hier nog een paar:
DSC_08101_zps65f4e7af.jpg

DSC_08111_zpsd9a1d7f9.jpg

DSC_08121_zps4db3577e.jpg

De verstralers zijn nu nog gewoon halogeen

(y) TOP

Eén van mijn verstralers is op de bevestiging ook compleet verrot en flikkert er bijna uit... Peugeot-kwaaltje?

.Timo zei:
(y) TOP

Eén van mijn verstralers is op de bevestiging ook compleet verrot en flikkert er bijna uit... Peugeot-kwaaltje?

Tsja, wij hebben hier 11 jaar een 205 XS gehad, die heeft twee paar versleten (een stukkie karakter! :) )

106XS phase1 zei:
Dat staat jullie auto's niet verkeerd

@ 106XS phase1: de 206 in de foto is niet van mij. Is van Forumlid Bhuddymahn. Het was om een indruk te geven hoe een -Franse- auto erop vooruit gaat met een stukje folie.

En zoals tevens blijkt bij de 106 met gele verlichting: (y)(y)
Meer geel op straat!:D

Altai zei:
106XS phase1 zei:
Dat staat jullie auto's niet verkeerd

@ 106XS phase1: de 206 in de foto is niet van mij. Is van Forumlid Bhuddymahn. Het was om een indruk te geven hoe een -Franse- auto erop vooruit gaat met een stukje folie.

En zoals tevens blijkt bij de 106 met gele verlichting: (y)(y)
Meer geel op straat!:D

@Altai, haha dat zag ik over het hoofd. Ben zeker tevreden met de verlichting! :)

Hallo forummers,

Tijd voor een update!

Deze week heb ik via een kennis mijn auto laten uitdeuken. De diagnose: 22 deukjes, €150,-. Goeie deal dacht ik zo! :)
Het is niet zo duidelijk op een foto te zien maar oordeel zelf over het resultaat! ;)

DSC_08211_zps4e5fc64e.jpg

DSC_08221_zpsf55a5f24.jpg

Verder heb ik met dank aan de lokale PSA-dealer nog een paar B-stijl vinylstrips op de kop getikt.
Dit is een klusje voor zaterdag, als het weer meezit. :cool:

DSC_08261_zpsba52bb32.jpg

DSC_08271_zpsa31964a2.jpg

Dan wil ik deze update eindigen met een oproepje. Bij aankoop van deze auto was één van de stootstrips vastgeplakt met dubbelzijdig ductape. Geen probleem in principe, ware het niet dat de stootstrip compleet verbogen is. Kit en ductape houden het niet lang vol, dus ik ben op zoek naar een nieuwe stootlijst. Helaas zijn die dingen nogal moeilijk te vinden op het internet en de lokale PSA dealer kan er ook niet aan komen. Dus mocht iemand nog een stootlijst linksachter voor de Peugeot kunnen vinden, dan hoor ik het graag! (een volledige set zeg ik trouwens ook geen nee tegen! :LOL: )

Nog even een plaatje bij het praatje:

DSC_08231_zpsbaa7f245.jpg

DSC_08241_zps63a8e720.jpg

De tape is al eerder verwijderd, de kit is ook gesneuveld.

Leuk, deze fransoos.
Heerlijk om met beperkte middelen er toch een mooie auto van te maken.

Ziet er netjes uit(y) en bij een liefhebber terecht gekomen.

Ben je al bekend met het Fransrijders topic op dit forum? Is te vinden in het Autoliefde roest niet topic.

Forummer FD heeft zijn 106 te koop staan, wellicht kan die als donor gebruikt worden ;)

Durashift zei:
Leuk, deze fransoos.
Heerlijk om met beperkte middelen er toch een mooie auto van te maken.

Ziet er netjes uit(y) en bij een liefhebber terecht gekomen.

Ben je al bekend met het Fransrijders topic op dit forum? Is te vinden in het Autoliefde roest niet topic.

Forummer FD heeft zijn 106 te koop staan, wellicht kan die als donor gebruikt worden ;)

Hé leuk dat je mijn kleine opknapprojectje volgt! :) Ik zal zeker eens op het fransrijderstopic kijken!
FD heeft een leuke auto, maar ik het de financiële middelen noch de ruimte om deze auto op te vangen! :(
Grappig dingetje: zijn auto is 3 dagen jonger (kenteken NH-HN-11, 13-01-1996 geregistreerd) dan de mijne (NH-HN-22, registratie 10-01-1996) :LOL:

@General Custom: had ik eerder kunnen bedenken! :p

Inmiddels heb ik er werk van gemaakt, alle sloperijen in de buurt gebeld. Helaas niks gevonden, totdat ik terecht kwam bij een sloperij in Drachten (op 3-kwartier rijden van hier (incl. avondspits)). Hier moest een vloot 106'jes opgestapeld staan. Dus ik moest maar even langskomen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb een tijdje staan zoeken, geen XS te vinden (hoe zou het ook anders!). Het leek weer niks te worden, totdat ik een rode 106 XN uit 1995 tegenkwam met bijna 2 ton op de teller. Deze had precies de juiste stootlijst erop zitten en was, op een beetje mos na, nog helemaal OK! :D
Dus na een beetje gezaag (klinkt erger dan het was ;) ) en gesjor, heb ik een nieuwe zijstrip! :)

DSC_08341_zps9ef6f74d.jpg

Fotootje is btw op de kop ;)

Morgen een update over de stootlijst en de vinylstrips! :)

Vandaag dan eindelijk de B-stijlen en de stootlijst aangepakt! Eerder heb ik al geschreven, dat het vinyl op de B-stijlen zijn beste tijd heeft gehad.
Met een geleende verfföhn van de PSA dealer om de hoek, hebben ik en mijn vader dit eerst eraf gehaald. dan ging makkelijker dan ik had verwacht! Helaas juichte ik te vroeg, vervolgens heb ik anderhalf uur staan te poetsen met wasbenzine om de plakkerige, bijna hars-achtige resten eraf te halen.

Daarna kon eindelijk de nieuwe vinyllaag erover, dit was ook nog niet zo makkelijk. Met een soort bijgeleverde krabber (lees pinpas XXL ;) ) alles zo recht mogelijk erop plakken lukte nog, maar er bleven na een paar pogingen nog steeds luchtbellen in zitten. Het waren er gelukkig niet veel en met een naald leegprikken en weer gladstrijken loste alles weer op! :LOL:

Dan was er nog de stootlijst. De oude was nog redelijk, maar moest er echt af. Het oppervlakte heb ik schoon geschuurd met een karamelschijf. Daarna is de 'nieuwe' stootlijst er met dubbelzijdige tape opgeplakt. Mission accomplished! :)

Nog even een plaatje bij het praatje:

DSC_0836_zps336f597d.jpg

Hier is de hars nog duidelijk zichtbaar (voor als je je op een zaterdagmiddag verveeld! :p )

DSC_0837_zps517fb1c7.jpg

DSC_0793_zpsf4710763.jpg

Bestuurderszijde voor

DSC_0838_zpscd17a9aa.jpg

Bestuurderszijde na

DSC_0839_zpsc6a65279.jpg

Passagierszijde resultaat

DSC_08231_zpsbaa7f245.jpg

Stootlijst voor

DSC_0841_zpsd03ff501.jpg

Anndddd it's gone! :eek: :p

DSC_0842_zps5374e574.jpg

Stootlijst na

Iedereen een heel fijn weekend toegewenst!

Prachtige 106 in een leuke uitvoering.
Complimenten voor alle zorg die in de wagen gestoken wordt (y)

Mooi werk, goed bezig. Zo gaat de 106 er langzaam maar zeker weer als nieuw uitzien.

De 106 is een leuke auto en je zou niet zeggen dat de auto al zo oud is. Hij ziet er gewoon nog erg goed uit. Wees er zuinig op.

Bedankt voor de leuke reacties allemaal! :D
Zodra de portemonnee het weer toelaat, ga ik verder met het opknappen van de blauwe leeuw! :LOL:

Voor de b-stijl had je ook plak folie uit de bouwmarkt kunnen nemen, scheelt je een hoop centen en je kan het er net zo mooi op krijgen als origineel.
Wel leuk om dit topic zo door te lezen. Iemand die helemaal gek is van zijn 1e autootje.

Ga zo door!

- Quatrelle - zei:
Voor de b-stijl had je ook plak folie uit de bouwmarkt kunnen nemen, scheelt je een hoop centen en je kan het er net zo mooi op krijgen als origineel.
Wel leuk om dit topic zo door te lezen. Iemand die helemaal gek is van zijn 1e autootje.

Ga zo door!

Ja, eigenlijk was dat wel goedkoper geweest. Maar goed, this is the real deal! ;)
Die gekte zit in de familie. Ik heb gehoord dat mijn vader zijn eerste auto (golf 1 turbodiesel GT) ook zo'n luxe behandeling gegeven. :p

Als er weer eens iets te melden valt, dan schrijf ik hier weer een end weg! :cool:
(de apk komt er ook aan!)

Het is al weer een tijdje terug dat ik voor het laatst iets heb geschreven over de Peus. Dus tijd voor een kleine update!

Vorige week vrijdag mijn voiture de 'magische grens' van 110.000 gepasseerd en hij tuft vrolijk door.

DSC_1350_zps4ab6a0c5.jpg

DSC_1351_zps7950edc5.jpg

DSC_1353_zpsd3592ba6.jpg

De auto moest begin oktober voor de apk. Omdat ik nu nog vrij ben, heb ik hem er vanmorgen voor gegooid. Ik heb er bij aangegeven dat de auto van voren kraakt als hij over de drempels vliegt.

Al drinkende aan de koffie om wakker te worden werd ik gebeld door de garage dat de apk al klaar was (!). De auto is er met vlag en wimpel doorheen gekomen!! :) De monteur complimenteerde de auto voor zijn uitzonderlijk goeie staat vergeleken met de meeste leeftijdsgenoten (die overigens grotendeels op de sloop staan weg te roesten). Het gekraak werd veroorzaakt door de rubbers van de stabilisatorstang. Deze waren een beetje uitgedroogd. De garage heeft dat eerst verholpen door ze goed door te smeren en ik vervang ze waarschijnlijk in het voorjaar volgens jaar, gezamenlijk met de remschijven voor die nu op 50% zitten.

Dus met een apk tot oktober 2015 kan ik de winter tegemoet gaan!
Daarover gesproken; er zit nog een plek op de kofferbakklep, die ga ik nog aanpakken voor het winter wordt. Nog wat tectyl erbij(de auto zal in de winter ook dienst doen, hetzij verminderd ivm pekel) en klaar is kees.

Tot zover mijn update! Als ik aan de kofferbakklep begin horen jullie wel weer van mij! ;)

Mooi om te lezen! (y)

Toffe wagentjes die sportieve 106jes! Fase 1 spreekt mij het meeste aan!

Leuk om te lezen!

Ik herinner me de tellers :) brings back the memories
Ik heb er zelf ook een paar gehad (de na- facelift variant)
Ook de 75 pk 1.4 unit hebben wij gehad, mijn vrouw (toen vriendin) reed hierin. ze mist m nog steeds...

Veel plezier met je project!

Lekker bezig! (y) Ik waardeer de details waarop je de auto aanpakt. Waarschijnlijk zal niemand in je omgeving er acht op slaan, of ze verklaren je zelfs voor gek met 'het gepruts aan dat oude gebakje'. Maar hier zien we de 106 toch echt steeds mooier worden. Ga zo door!

Je woont trouwens in het noorden des lands? Dan mag die uitdeuk-kennis zich ook wel 's over mijn auto ontfermen :)...

Joep83 zei:
Mooi om te lezen! (y)

Toffe wagentjes die sportieve 106jes! Fase 1 spreekt mij het meeste aan!

Thnx Joep83! Ik ga ook voor de fase 1! :p Het hoekige design spreekt mij vooral aan. ;)

@Arw. thnx, het zijn ook gewoon geniale autootjes met een oerdegelijke motor.

@Elco: Dankjewel, en inderdaad er zijn genoeg mensen (vriendengroep, broertjes (ús heit en soms mem)) denken er het zijne over. Ik weet gewoon dat ik iets heb wat niet veel meer voorkomt. Dus dat wil ik zo mooi en goed mogelijk houden! :) Ik heb mijn auto laten uitdeuken bij een bedrijf in Dokkum (noordelijker kan bijna niet :p ) Dit is hun website: slimuitdeuken.nl.

@Durashift: thnx, succes volgende maand met de twingo (correct me if I'm wrong ;) )!

zoals ik een paar weken terug schreef, is de auto toe aan een paar verse rubbers bij de stabilisatorstang. Als ik deze wil bestellen op mijnautoonderdelen.nl dan krijg ik de keuze uit een diameter van 19mm of 21mm.

Weet iemand ook welke bij mijn auto van toepassing is? Het staat namelijk niet in de handleiding.

Alvast bedankt! :)

Groetnis út Fryslân van 106xsphase1

Gaaf dat je zoveel aandacht besteedt aan de kleine details! Bij ons op de sloop staan ook nog wat 106'en. Ook een 1.8 8V dus ik weet niet of dat een XS is..

Als je wat nodig hebt doe maar een bericht, kan altijd kijken voor je

@Matthijs-b: thnx, dit autootje verdient het gewoon! ;)

Die rubbers wilde ik gewoon nieuw bestellen. Is een universeel onderdeel kost maar €5,- voor een setje.
de 1ste serie had alleen een 1.4i en 1.6i XS, misschien dat hier iets in is gelepeld. Maar zou je kunnen kijken of er iets aan info op die rubbers staat (de diameteromvang)? Alvast bedankt! :D

106XS phase1 zei:
@Durashift: thnx, succes volgende maand met de twingo (correct me if I'm wrong ;) )!

Die is er niet meer;) [size=x-small]althans, niet bij mij[/size]

De AX staat ervoor, deze week.. Mag morgen nog ff de uitlaat met een beetje pasta behandelen en de koplamp links creatief maar deugdelijk bevestigen ;-)

Die stab.rubbers.. Tja, je zou denken dat je de dikste moet hebben, het is een XS en die is toch wat sportiever gebouwd..

ff langs de lokale Peugeot dealer rijden en kijken wat er bij hun uit het systeem rolt? Hoeft niet veel duurder (geen bezorgkosten) te zijn en je weet dat je de goede hebt.

Terug
Bovenaan