25 km voertuig

Gepost door gandalf300 
Re: 25 km voertuig
25-08-2019 03:31
Als ik dit bericht goed begrijp.. dan zijn er ondertussen 1105 MMBS voertuigen in beslag genomen..
Of dit een landelijk cijfer of regionaal is (ik denk het eerste) wordt niet vermeld.

Bron: [www.omroepgelderland.nl]

Goede zaak dat dit fenomeen met regelmaat wordt aangepakt, vind ik. thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-08-2019 03:32 door Durashift.
25-08-2019 08:09
Durashift
Als ik dit bericht goed begrijp.. dan zijn er ondertussen 1105 MMBS voertuigen in beslag genomen..
Of dit een landelijk cijfer of regionaal is (ik denk het eerste) wordt niet vermeld.

Bron: [www.omroepgelderland.nl]

Goede zaak dat dit fenomeen met regelmaat wordt aangepakt, vind ik. thumbs up

Is dat niet gewoon het tijdstip?
25-08-2019 09:01
Dat lijkt me wel, tenzij het er een paar dagen eerder al 2004 waren.

25-08-2019 17:44
gelukkig zijn deze voertuigen op tijd van de weg gehaald zonder schade of persoonlijke ongelukken. zodra het voertuig niet meer aan de eisen voldoet kan de verzekering heel makkelijk zeggen in geval van een ongeval of schade, dat er niks wordt uitgekeerd. gelukkig is de wetgeving inmiddels aangepast en worden ze van de weg gehaalddrinking smiley
25-08-2019 19:08
Voor deze categorie is er niets aangepast dacht ik? Kwestie van handhaving, dat lijkt nu te gebeuren in ieder geval. thumbs up
25-08-2019 20:16
Ik reed net nog achter zo’n voertuig hij heeft niet harder dan 40 gereden.
25-08-2019 20:27
Dakloos
Voor deze categorie is er niets aangepast dacht ik? (..) thumbs up

Er wordt waarschijnlijk bedoelt dat de categorie indeling etc. zijn aangepast om het oneigenlijk gebruik/toepassing ervan aan banden te leggen.
Iets met T5 categorie. terreinvoertuig en brede banden.. zo uit mijn hoofd.
Zal ongetwijfeld wel ergens in dit draadje staan.

Voor reeds gekeurde voertuigen is niks veranderd.. zolang men zich dus aan de snelheid etc. houdt.
27-08-2019 22:49
Dat klopt, maar je kunt nog steeds een auto laten keuren tot de categorie Z1 25 km van bovenstaande Caddy's.

Moet je er natuurlijk geen 100+ mee gaan scheuren want dan kom je vanzelf een keer oom agent tegen.
17-09-2019 23:12
zonder APK, zonder autorijbewijs....hoe kan men dit toestaan? pas die wet aan.
18-09-2019 08:08
T-rijbewijs is wel verplicht (tenzij je bij invoering van T-rijbewijs al een B-rijbewijs had).
21-05-2020 16:11
Eerste kamer is akkoord gegaan met invoering van een registratie en keuringsplicht voor o.a. tractoren en andere bosbouwtrekkers op wielen + de door die voertuigen voortgetrokken aanhangers.

E.e.a. is wel voor toekomstige, in verkeer gebrachte, voertuigen, als ik het goed begrepen heb.
Dus ja, een einde aan de omgebouwde personen- en bedrijfsauto's naar MMBS voertuigen zal wel, voorzover dat nog niet was, ten einde komen lijkt mij. thumbs up

Eerstekamer.nl
Dit wetsvoorstel implementeert richtlijn 2014/45/EU in de Wegenverkeerswet 1994 en enkele andere wetten in verband met de verplichte APK keuring voor landbouw- of bosbouwtrekkers op wielen (LBT’s) met een maximumconstructiesnelheid van meer dan 40 kilometer per uur (snelle LBT’s). (..) Om de APK-plicht te kunnen handhaven komt er een kentekenplicht voor LBT's, mobiele machines (MM's), motorrijtuigen met een beperkte snelheid (MMBS) en aanhangwagens die door dergelijke voertuigen worden getrokken.

Daarnaast komt er met dit voorstel de, door de Tweede Kamer gewenste, snelheidsverhoging voor LBT's, een betere toegang voor landbouwvoertuigen tot gebiedsontsluitingswegen en rondwegen en de ontwikkeling van een centraal ontheffingensysteem. Ook wordt een eind gemaakt aan de vlucht van gekentekende voertuigen naar landbouw- of bosbouwtrekkers en motorrijtuigen met beperkte snelheid. (..)

[www.eerstekamer.nl]

De gewijzigde wetteksten:

[www.eerstekamer.nl]
16-06-2020 17:59
Ik kom bij het surfen ineens de Ellenator tegen, een tot 'driewieler' omgebouwde Fiat 500. Wordt serieus aangeboden in Duitsland. Vermogen teruggedraaid tot 20 pk, maar kennelijk kan dat verdraaide ding daarmee nog 90 km/h halen. De oude tijden van de Fiat 500 uit 1957 herleven!

Toegegeven, die dichtgelaste wielkasten achter zien er wat vreemd uit, maar verder zit alles erop en eraan wat de 500/500 Cabrio aantrekkelijk maakt voor velen. Wel even sparen, want je kunt hem pas vanaf € 5.580,- plus de prijs van de gewone 500 meenemen.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.