Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Nieuwe daily voor Ruud!

$_57.jpg

Op deze manier ontstaat er inderdaad een golfbeweging.
De eventuele kopers van deze "wrakken" hebben exact deze specifieke onderdelen nodig om er weer een complete auto van te kunnen maken.

misschien komen exact de zelfde onderdelen wel weer op de zelfde auto terecht :)

Gisteren nog even met de mercedes sinds tijden weer een lang stuk op benzine gereden. via almelo, marienberg, balkbrug naar de lichtmis. Super rustig op de weg, mooi weer, heerlijk genieten van de rust, comfort en luxe. Pa mee genomen die vind zulke ritjes ook wel mooi.

Heb de auto bewust op sport gezet zodat hij niet telkens op elektro over gaat om zo lekker de benzinemotor warm te draaien. (in sport+ word de auto vervelend zenuachtig) Dat rijden op benzine is al even niet meer gebeurd. Ondanks geforceerd op benzine rijden nog 6.1 / 100 km gehaald over meer dan 100 km. Oke ik zat zowel de heen als de terugweg achter een vrachtwagen, dus 87 km/h op de cruise control. Ideale omstandigheden voor een perfect verbruik. Laatste stuk over de A35 was het na 19 uur en dus lekker stukje 140 gereden. Dat voelt lekker rap als je dat al even niet meer hebt gedaan. Viel mij op dat veel mensen nog steed stug 100 bleven rijden, ondanks het 20.30 uur was en super rustig op de weg.

Bank plat, skelter met aanhanger achterin (gewoon als nieuw! 1 jaar oud maar wel 50% van de nieuwprijs), Bij iemand anders gedropt totdat de oudste jarig is. Hier thuis verstoppen gaat hem niet worden :)

Haha grappig...gisteren bijna hetzelfde. Ik en met de Astra op pad geweest voor cadeau voor dochterlief. Ook in de Astra naar Drachten geknald, bankje plat en trampoline op afspraak opgehaald bij de winkel, nog even flink wat inkopen gedaan bij de Welkoop en weer naar huis. Wat blijft zo'n ST dan fijn.
Bij ons wel in de garage gelegd tot het zover is maar dat zit in dozen en met de plaatjes aan de onderzijde en kleed eroverheen hoop ik dat ze het niet doorheeft..:)

Denk dat mijn verbruik wat minder was aangezien ik flink heb doorgereden..dan merk ik pas he veel soepeler en sneller deze Astra is.

Mogguh!!

Leuk joost, dat zijn wel heerlijk relaxte ritjes. En dat met de mooie avondzon is wel genieten (tenzij je steeds tegen de laagstaande zon in moet kijken) :).
En voor David zal het niet uitmaken of die skelter 100% nieuw is of licht gebruikt.....plezier is er niet minder om. Wat zal ie trots zijn straks!

Gisteravond was mijn standaard "wachtdienstavond" en toen we net aan de thee zaten ging de pieper voor een ongeval beknelling. Een daihatsu cuore was van de weg geraakt en zijdelings tegen een boom tot stilstand gekomen. Een best pittige inzet, die gelukkig vanuit onze kant wel goed verliep.
Maar altijd weer indrukwekkend wat er allemaal los komt. 3x politie, 2x brandweer, 3x ambu, 1x heli.......dan komt er snel veel volk op de been.

Maargoed, ben dan altijd wel weer blij met iets meer auto om me heen. Al blijft zijdelingse impact wel de meest riskante.

Vanochtend de cabrio maar weer eens mee genomen naar het werk. 't motortje bromde er weer vrolijk op los.
Moest met invoegen nog even stevig optrekken, maar dan is dat 2.2 blokkie ook wel erg lekker wakker. Dan merk je bij 3500rpm nog echt een duw in de rug, dat terwijl de Leaf heel constant versneld.

Ik had nog een vraagje Ruud als verstokte Leaf rijder. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat een Leaf als een slak over de weg reed.
Gisteren op de terugweg ook reed er een op de 80 weg voor ons dorp en reed continu maar 50..hij werd gewoon ingehaald door melkwagens en vrachtwagens en ik ben er ook omheen gegaan. Is de accu dan bijna leeg of rijden ze op een of andere stand dat ze de auto uit laten rollen?

Vind het opvallend want heb het nu al drie keer meegemaakt dat een Leaf heel langzaam reed.

En voor David zal het niet uitmaken of die skelter 100% nieuw is of licht gebruikt.....plezier is er niet minder om. Wat zal ie trots zijn straks!

Klopt, hij ziet dat echt niet. Het is ook gewoon verder heel net ding, zonder echte beschadigingen. maar nu voor 200 ipv 400 euro. En van ons, mijn broer en zusje krijgt hij de skelter en van mijn schoonvader de bijbehorende aanhangwagen. Anders vind ik het nog steeds een veel te gek kado.

Een daihatsu cuore was van de weg geraakt en zijdelings tegen een boom tot stilstand gekomen. Een best pittige inzet, die gelukkig vanuit onze kant wel goed verliep.

ik zag er een foto van voorbij komen. Een zwarte. Denk ook altijd; hoe krijg je het voor elkaar.

Nu geloof ik ook wel dat de bouwkwaliteit van die Daihatsu gebakjes ook echt wel minder is dan hedendaagse auto's. Zeker met die zij-aanrijdingen waar meer en meer de focus op word gelegd. Alleen al wat zij-airbags en wat meer stevigheid doet al wonderen.

Gisteren op de N36 ook, een SUV met paardetrailer (volgens mij wel leeg) zowel enkele auto's achter mij als de vrachtwagen voor mij ging inhalen. Dat ging allemaal net goed, al schrokken de tegenliggers wel blijkbaar door met groot licht te knipperen. Als dat mis gaat zijn de gevolgen niet te overzien.

Gisteren op de terugweg ook reed er een op de 80 weg voor ons dorp en reed continu maar 50..hij werd gewoon ingehaald door melkwagens en vrachtwagens en ik ben er ook omheen gegaan. Is de accu dan bijna leeg of rijden ze op een of andere stand dat ze de auto uit laten rollen?

Gewoon gevaarlijk. Ik vrees ook dat met de toenemende EV's dit beeld wel meer gaat komen. zeker als meer en meer Nederlanders met steeds betaalbare kleine gebakjes langere afstanden gaan rijden (wat we nu ook doen op benzine). En last krijgen van range stress.

Middag! Lang weekend, m'n eerste dag verlof van dit jaar. De derde vanaf september...
Maandag zo'n 300km erbij gezet bij de Focus. Helaas wel met de rechterwielen een naar randje van een stoeprand geraakt bij het manouvreren in de drukte in de stad... :(
Maar wat fijn om weer even zo'n lang ritje te rijden! (y)

Nog even wat mijn buurmeisje betreft: we hebben proefgereden in 2 Focussen. een 1.0 100 PK en een 1.0 125 PK.

Ondanks het feit dat het in beide gevallen om een 3 cilinder gaat viel het me beslist niet tegen ! Het is de 125 PK versie geworden met een leuke uitrusting en niet iets meer dan 100.000 km. Gekocht bij een garage waar ik destijds zakelijk aan verbonden was. Leuk !

@Rob, zo hadden wij het ook gedaan inderdaad en toen Lize op bed lag, met een vriend die trampoline in elkaar gezet met een groot lint en strik eromheen :).

goed nieuws Hans! is ook een goede keuze denk ik.

Hier inmiddels de 3e vrije dag :). om 09.00 de 7 naar de APK gereden. Het achteruitrijden licht deed het niet, na wat friemelen helaas kortsluiting en de kabel van de achteruitrijlamp helemaal weggesmeuld :(. Toen terug naar huis, ding op en en uit elkaar, oude versmeulde kabel eruit, nieuwe getrokken netjes weggewerkt en aangesloten.. alles teruggebouwd en 2 uur later stonden Lize en ik weer voor de APK.. Alles was goed, dus wel mogen weer een jaartje.

Gisteren al een flik stuk gereden, bijna 100 km. en vandaag ook weer een flink stuk dus de Kilometers komen er wel op zo :).

@Rob, zo hadden wij het ook gedaan inderdaad en toen Lize op bed lag, met een vriend die trampoline in elkaar gezet met een groot lint en strik eromheen smiling smiley.

Ook exact ons plan..had hem stiekum gisteren al in elkaar willen zetten en zelf er even op los willen gaan maar we moeten nog tot 12 mei wachten..;)
De dame is vandaag eerst weer naar school geweest dus zal wel kapot zijn.

Gewoon gevaarlijk. Ik vrees ook dat met de toenemende EV's dit beeld wel meer gaat komen. zeker als meer en meer Nederlanders met steeds betaalbare kleine gebakjes langere afstanden gaan rijden (wat we nu ook doen op benzine). En last krijgen van range stress.

tsja weet niet of dat het is of dat ze gewon niet weten hoe ze zo'n leaf moeten bedienen maar valt me echt vaak op dat ik juist de Leaf heel vaak achter vrachtwagens zie plakken of gevaarlijk traag over de weg zie rijden.

Ik heb weer smakelijk zitten lachen om de enorme rijen bij de Primark...wat is de mensheid ook compleet doorgeslagen. Waarom zou je in godsnaam direct de eerste dag bij de Primark in de rij gaan staan. Waanzin ten top.

Nou lekker dan, de Astra is overleden. Afgekeurd vanwege roest aan de dorpel, had er geen idee van en zelf nog niet gezien ook. Nu bedenken wat te doen. Plan A is beunhaas zoeken die er een nieuw stuk dorpel in kan lassen. :cry:

@Hans: goede keus! (y) Wens haar veel plezier met de Focus!

Waarom zou je in godsnaam direct de eerste dag bij de Primark in de rij gaan staan.
Ik vind mijn eigen uren daar teveel voor waard. Dan is dat goedkope spul direct zo goedkoop niet meer, los van de kwaliteit en de kinderhandjes die er aan gewerkt hebben...

@Marc: he, balen! Toch maar een 4GC kopen dan!

Ah das zonde Marc!
Als je het weet en dus ziet aankomen kun je er iets meer rekening mee houden. Nu moet je halsoverkop naar een oplossing voor reparatie of een andere auto, dat is nooit prettig.

@ Hans, prima keuze lijkt mij (y)
De 125pk versie is qua vermogen "oke", denk dat de 100pk versie wellicht net te kort komt. De vraag is natuurlijk in hoeverre ze dat überhaupt zou merken.

Waarom zou je in godsnaam direct de eerste dag bij de Primark in de rij gaan staan.

Mijn vriendin is er afgelopen vrijdag naar toe geweest samen met een zwangere vriendin. Netjes een afspraak gemaakt, konden bij de ingang zo door lopen en in alle rust een uur shoppen. Voor weinig geld de kledingkast voor de kleine nog verder gevuld. Kwaliteit is niet super, maar daar is de prijs dan ook naar.

B Real zei:
De 125pk versie is qua vermogen "oke", denk dat de 100pk versie wellicht net te kort komt. De vraag is natuurlijk in hoeverre ze dat überhaupt zou merken.
De 100pk presteert niet heel veel minder, alleen heb je dan een vijfbak in plaats van een zesbak. En dat vind ik wel een belangrijk verschil.

Barri zei:
@Hans: goede keus! (y) Wens haar veel plezier met de Focus!

@Marc: he, balen! Toch maar een 4GC kopen dan!

Zal ik doen ! Ze is erg enthousiast ! Ze rijdt nu een 17 jaar oude Colt met ruim 250.000 km op de teller. Een enorme stap vooruit

@ Marc, balen man ! Ik zou ook voor jouw plan A gaan. Voor een relatief bescheiden bedrag kun je er een nieuwe dorpel in laten lassen...

Barri zei:
B Real zei:
De 100pk presteert niet heel veel minder, alleen heb je dan een vijfbak in plaats van een zesbak. En dat vind ik wel een belangrijk verschil.

Dat is een belangrijke doorslaggevende factor. Ik vond de 100 PK opvallend levendig. Gelukkig koos ze voor de 125 PK versie, beter uitgerust, met lichtmetaal, voorruitverwarming, links en rechts gescheiden airco en sportstoelen, aan de buitenkant mistlampen en een chromen strip onder de zij-ramen

Een Titanium dus, heb ik ook. Zit gewoon prima in de opties inderdaad. Ik heb 'm bijna 3,5 jaar en hoef eigenlijk nog geen andere auto... Dat is voor mijn doen best bijzonder!

Net met mijn bakkes onder de auto gelegen ( zo goed en kwaad als het kan ) en ik zie echt helemaal 0,0 nergens roest of schade aan de dorpels.
Volgens die gast zou er over een lengte van 26 cm roestschade ( gaten ) zitten in zowel de binnen als buiten dorpel, maar ik zie echt helemaal niks.
Ook getracht met camera te filmen en ook daar zie ik niks.
Misschien morgen even met de krik een stukje omhoog zetten en kijken of ik dan wel wat zie.
Beetje erg raar dit hoor, dorpel leek me kneiterhard wat ik zag.
Heb code 5.2.3/6.1.1.c op het keuringsrapport gekregen ( roestschade dorpel )
Wordt vervolgd!

@Marc, anders gewoon 2nd opnion vragen voor de dorpel. Als je het zelf niet ziet, en er zitten geen skirts overheen dan moet het toch meevallen.
Anders inderdaad dit laten bakken en nog een jaartje rijden.

Hier vandaag op het terras gezeten. De speeltuin mocht niet open, maar als je als ouder reserveerde voor het aangrenzende terras, mochten de kids wel in de speeltuin. Dus Lize en een vriendinnetje hebben zicht heerlijk vermaakt, en K. en ikzelf ook :)

@Jimmy Achterlijk toch? Die gozer ( receptionist van amper 20 gok ik ) gaf aan roest over 26 cm op rechterdorpel, binnen en buiten. Dus ik ging er vanuit grote gapende gaten te zien zodra ik onder de auto keek, maar helemaal niks. Kan natuurlijk aan de binnenkant van de dorpel zitten wat je bijna niet kan zien van de zijkant/onderaf. Maar heb nog een zooi flink staan kloppen op de dorpels, ook niks. Had ik dat geweten had ik in de garage zelf wel even willen meekijken nog. Morgen nog even zelf kijken en anders maar even rondbellen. Of 1 van de oud collega plaatwerkers of mijn oude buurman die ook garage/APK keuringsstation heeft.

Is het een adres waar je vaker komt? Ik vind vertrouwen wel een dingetje, daarom ga ik voor veel van dit soort dingen graag naar hetzelfde adres.

Barri zei:
Is het een adres waar je vaker komt? Ik vind vertrouwen wel een dingetje, daarom ga ik voor veel van dit soort dingen graag naar hetzelfde adres.

Officiele Opel-dealer in mijn woonplaats waar ik vroeger ( ander pand, andere werknemers ) 4 jaar lang gewerkt heb, 2 auto's gekocht heb, mijn broer een auto gekocht heeft en waar al mijn auto's al een jaar of 22 in onderhoud zijn geweest. Is dat een Ja? :)

Al moet ik wel zeggen dat ik destijds bij conclusie Astra Coupe ( gescheurde cilinderkop ) ook al mijn twijfels had.

Paar jaar terug liepen er nog wel wat monteurs rond uit mijn periode ( waaronder een leidinggevende ) maar nu zag ik niet 1 bekende meer.

Natuurlijk al weer 18 jaar terug dat ik daar werkte o_O

Barri zei:
Dat is wel jammer! Maarja, ze kennen jou dus ook niet (meer) daar.

Nope. Toen die jongen mij uit begon te leggen wat een dorpel precies was en dat ik daarvoor naar een schadebedrijf moest omdat de dealer dit niet zelf kon repareren heb ik hem wel even uitgelegd hoe het zat ( dat ik dus bij het schadebedrijf van de dealer gewerkt had ). Op oude locatie liep ik jaren later nog zo dwars door werkplaats en magazijnen heen omdat iedereen mij daar nog kon natuurlijk, maar zoals gezegd, inmiddels erg lang geleden. Morgen maar even goed kijken hoe of wat en wat belletjes plegen.

Ik had nog een vraagje Ruud als verstokte Leaf rijder. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat een Leaf als een slak over de weg reed.

Dan tref je hem wel op een uniek moment Rob.
Als de accu volgens de indicator leeg is (0%) kun je nog altijd een km. of 7-10 rijden met 80 km/h. Naarmate je leger rijdt raak je wel meer vermogen kwijt, wat vooral merkbaar is bij accelereren. Op een gegeven moment gaat hij in turtle-modus, waarbij je idd. nog maar iets van 50-70 km/h kunt rijden. Echter, dat hou je geen 3km vol....dan is de accu echt leeg. Denk dat de persoon er zelf voor heeft gekozen zo langzaam mogelijk te rijden. En ja, dat is erg irritant voor mede-weggebruikers.

@ Marc: Ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt. Eigenlijk is de coupé toen toch ook vrij onverwacht overleden? Meen dat jij ook het 2.2 blok had toch? In de basis toch een erg betrouwbaar blok.

Total Loss zei:
Morgen maar even goed kijken hoe of wat en wat belletjes plegen.

Wagen ergens op de brug proberen zetten.
En met jouw ervaring in een schade-bedrijf zie je ongetwijfeld dan wel meer.
Al lijkt het me sterk, een wagen die amper rijdt het ene jaar geen enkele indicatie van roest en het jaar daarop rotte dorpels.

Jimmy zei:
Gisteren al een flik stuk gereden, bijna 100 km. en vandaag ook weer een flink stuk dus de Kilometers komen er wel op zo

Bij de A5 lopen de kilometers ook snel op.
Zoonlief ziet de herstart van de horeca (en de bijhorende 70 tot 80u werken per week) niet meer zitten en heeft ontslag genomen; hij wil zijn gezin verder blijven zien en zijn kinderen zien opgroeien. Daarbij werd ook de Giulia van de zaak achtergelaten.
Heeft nu een nieuwe Partner met 3 zitplaatsen in bestelling tegen begin juni; tot dan rijdt hij met de A5.

Mogguh!

Nog 2 daagjes werken en dan lekker op vakantie; zin in :D

@ Hans: prima keuze lijkt me en met 125pk ook vlot zat.

Alles was goed, dus wel mogen weer een jaartje.
(y) Mooi man, fijn dat het weer gelukt is.

Al lijkt het me sterk, een wagen die amper rijdt het ene jaar geen enkele indicatie van roest en het jaar daarop rotte dorpels.
Precies mijn idee: in een jaar kunnen de dorpels toch niet van goed naar APK-afkeur. Dan had het toch vorig jaar al een opmerking moeten zijn oid?

Second opinion lijkt me verstandig!

En ja, dat is erg irritant voor mede-weggebruikers.

Ach, als ze achter een vrachtwagen rijden en het overige verkeer verder niet ophouden heb ik er geen moeite mee. Eigen keuze.
Andersom verwacht ik dan ook wat inlevingsvermogen als ik bijv. op de linkerbaan wat harder dan de Vmax rijd, maak daar dan ook geen punt van.

@ Gerwin, lekker! Waar gaat de reis naar toe?

Hier twee frustratie puntjes.
1) Mijn koffie apparaat is kaduuk :(
Ga hem nog wel even open schroeven om te kijken of ik het zelf kan fixen, maar ik zit nu dus verplicht aan de thee :T

2) Ik krijg van diverse auto zoek sites mailtjes/push berichten als er een auto te koop komt die voldoet aan mijn criteria. Ontzettend handig!
Echter, 9 van de 10 keer is het een advertentie zonder foto's en met de mededeling "binnekort verwacht". Daar heb ik dus niets aan, dan moet ik zelf maar gewoon bijhouden wanneer de foto's online komen (n)

En ja, als je echt op zoek bent en weet wat je wilt kun je in zo'n geval gelijk een afspraak maken om te kijken maar zo ver ben ik nog niet.

Kennen jullie trouwens dasimport.nl? Lijkt mij wel een goede organisatie als je een auto uit Duitsland wilt importeren.
Kost natuurlijk geld, maar je hoeft zelf niet op en neer naar Duitsland, zij regelen alles (dus geen goede qua taalbarrière, een auto kopen is toch iets anders dan een Wienerschnitzel bestellen op vakantie), leveren hem desgewenst thuis af en ze onderhandelen zelfs over de prijs als je wilt waar ze 15% van inhouden.
Nadeel is wel dat je redelijk ongezien een auto koopt, dat ene lelijke krasje kun je dan wellicht over het hoofd zien.

Barri zei:
Een Titanium dus, heb ik ook. Zit gewoon prima in de opties inderdaad. Ik heb 'm bijna 3,5 jaar en hoef eigenlijk nog geen andere auto... Dat is voor mijn doen best bijzonder!

Dat heb ik nou met mijn Insignia.....op 2 auto's na het langst in mijn bezit t.w. een Kadett 2.0 GSI en een Vectra 1.8 SW Sport (y)

Astra K Turbo zei:
Barri zei:

Dat heb ik nou met mijn Insignia.....op 2 auto's na het langst in mijn bezit t.w. een Kadett 2.0 GSI en een Vectra 1.8 SW Sport (y)
Dat kan ik me goed voorstellen. Mijn vorige Insignia beviel al goed, ik hoop dat deze mij met zo goed blijft bevallen. Tot nu toe zou ik niet wat anders willen.
In de tijd dat de garage het vage geluid van mijn auto niet kon oplossen wel gekeken naar eventueel alternatieven maar weinig geschikt tegen gekomen.

Kennen jullie trouwens dasimport.nl? Lijkt mij wel een goede organisatie als je een auto uit Duitsland wilt importeren.

Ik ken het niet goed, geen praktijkervaring, maar mijn broer had het er ook over en heb even het e.e.a. gegoogled. Volgens mij prima bedrijf. Maar toch onder aan de streep is het verschil met NL exemplaren heel minimaal uiteindelijk als auto's wat ouder worden. Grootste voordeel is dat je wel veel meer keuze hebt in het buitenland, fijn als je specifieke opties of kleuren zoekt.

Maar de nadelen is wel dat je dus niet even kunt proefrijden, even kunt 'voelen', of kleine krasjes op merkt. Even kijken hoe de vorige eigenaar er mee is om gegaan. Het is toch een fiks bedrag. Daarom heeft mijn broer besloten om dat niet te doen.

Koop je een auto bij een dealer met een paar duizend km van een half jaar oud met fabrieksgarantie, premium selection garantie, jung sterne garantie, etc. waarbij je ook in NL gewoon terecht kunt, en je vind daar een auto helemaal naar wens dan kan het behoorlijk wat schelen en dan zou ik het wel zo aandurven en mag je simpelweg geen gebruikerssporen verwachten.

Die gozer ( receptionist van amper 20 gok ik ) gaf aan roest over 26 cm op rechterdorpel, binnen en buiten. Dus ik ging er vanuit grote gapende gaten te zien zodra ik onder de auto keek, maar helemaal niks. Kan natuurlijk aan de binnenkant van de dorpel zitten wat je bijna niet kan zien van de zijkant/onderaf. Maar heb nog een zooi flink staan kloppen op de dorpels, ook niks. Had ik dat geweten had ik in de garage zelf wel even willen meekijken nog.

die jongen verteld ook gewoon wat de monteur op de werkorder heeft geschreven. Ik ga er van uit dat er echt wel iets is. Waarschijnlijk aan de binnenkant van de dorpel. Mooiste was natuurlijk dat je dat zelf even kon beoordelen. destijds kwam er ook wel eens die vraag en omdat dealers al een niet al te beste reputatie hadden werd er dan zonder gemor of kosten de auto op de brug gezet om samen met klant en de monteur verder te kijken wat hij heeft gezien. 9 van de 10 x is er daarna alle begrip en is het vaak een kwestie van bepaalde verwachtingen, plotse onkosten, etc. waardoor men soms best argwanend word. Dat is de enige manier op dat netjes op te lossen.

En ja, de dealer zelf doet verder niets met dorpels, deden wij ook al niet. We hadden wel een schadebedrijf die er naast zat (met universele uitstraling) maar zelfs daar word er weinig gelast. De oude rotten waren daar wel handig in maar die jonge gastjes kon je beter geen dorpel of wielkastrand laten vervangen.

Ik zou inderdaad een goede beunhaas of oude rot in het vak zoeken, dan is dat voor weinig op te lossen. Kijk ook de andere dorpels en roetsschade na en beetje tectyl doet al wonderen om nog een paar jaartjes langer uit te zingen.

Dorpel zelf kost maar 17,50; KLIK, 4 uurtjes werk. Mag de hoofdprijs niet kosten als je adresjes hebt.

Kennis van me, met wie ik een paar jaar terug een nette Jazz (2005) bij een particulier heb gekocht, kreeg bij de APK een offerte van €1500. Helemaal geschrokken: 'vorige APK had ie niets'. Rijdt van APK naar APK en nu moet de remmerij rondom en de gehele uitlaat... Sja, autorijden kost geld.
Ben wel benieuwd naar de roest aan die Astra, je zou 'm echt even ergens op een brug moeten zetten.

@Peter, Ik kan me voorstellen dat hij de werkdruk en uren gekoppeld aan de horeca icm. een gezin niet meer ziet zitten.

@Richard, Kapotte kapotte machine.. :( Dat is exact de reden dat ik altijd een potje oploskoffie in huis heb. Zeker ook neit lekker, maar dat lijkt dan nog enigzins op koffie.

@All, vandaag even werken. De rest van de week was ik vrij, wat klusjes gedaan, maar vooral veel met Lize bezig geweest. K. was werken, dus was prima quality time. Lekker samen met de 7 gereden, maar natuurlijk ook geknutseld, Animal crossing gespeeld, en natuurlijk met de LOL poppetjes en toebehoren gespeeld :). Woensdag heerlijk bij de speeltuin een afspraak gemaakt, een vriendinnetje meegenomen en K. en ik op het terras en die kids lekker spelen. Heerlijk.

@Dasimport, ik heb die ook bekeken maar met de bijbehorende kosten is het vorodeel mbt. € niet meer aanwezig. Wel meer keuze, dat zeker.

Klinkt als een gezellig weekje, Jimmy!
Dochterlief heeft hier haar laatste wendagen op school gehad en volgende week nog twee keer naar de kinderoovang en dan echt naar school. Gaat hartstikke goed en ze is er aan toe!
Juf zei dat ze hier wel 20 van in de klas kon hebben.

En zoonlief is even wat minder in zijn sas omdat zijn eerste tandje vandeweek is doorgekomen. Maar blijft een ontzettend lief en makkelijk kereltje waar we totaal geen werk van hebben.

Vandeweek even bij die vrienden van ons op kraamvisite waarbij de vrouw corona kreeg en de baby gehaald is.
Vriend van mij gisteren voor het eerst telefonisch aan de lijn gehad en wat hebben zij een heftige periode gehad. Pfoeh..
Baby is nu acht weken oud maar zou officieel deze week geboren moeten worden. Ze hebben geestelijk en lichamelijk nog een hele lange weg te gaan en het is even kijken hoe de baby zich ontwikkeld maar gaat de goede kant op.

Ik was ook 9 weken te vroeg, dus het kan nog goedkomen :) maar dacht er laatst nog even aan, ahv jou verhaal. gelukkig gaat het de goede kant op.

Hier is de oudste ook toe aan school, maar die moet nog even wachten en stroomt pas in september in.

Wel grappig; ik krijg de hele dag de vraag; "wat is dat voor automerk" en dan zeg maar 100x :) Verassend hoe veel hij er weet. Laatst zei hij, 'dat is de opel die opa en oma ook hebben' . Ik dacht, dat is niet zo. waren andere auto's. Maar inderdaad, nog heel veel verder stond inderdaad een identieke meriva :)
Lekker samen met de 7 gereden,

heerlijk!

Wel grappig; ik krijg de hele dag de vraag; "wat is dat voor automerk" en dan zeg maar 100x grinning smiley Verassend hoe veel hij er weet. Laatst zei hij, 'dat is de opel die opa en oma ook hebben' . Ik dacht, dat is niet zo. waren andere auto's. Maar inderdaad, nog heel veel verder stond inderdaad een identieke meriva grinning smiley

Lekker samen met de 7 gereden,

Daar heeft dochterlief ook een neusje voor. Die vist feilloos overal de astra's K en citroens C3 eruit. Ook de Astra J weet ze nog dondersgoed te benoemen als oude auto van pappa. Maar ook de bmw en mini van opa en oma pikt ze overal zo uit.

Mijn neefje (bijna 2) is helemaal gek van Mini's. Als je met 'm onderweg bent herkent ie elke Mini! De Fiat 500 was eerst ook een Mini, maar dat is over. Volkswagens (Golfswagen noemt ie ze) begint ie ook te herkennen. De rest blijft op het niveau van 'Jeep' en 'sportwagen'.
Prachtig he, met die kinderen.

We kwamen vorige week een Volvo P1800 tegen, die nogal geluid maakte. Mijn dochter noemde dat "een motor-auto". Blijkbaar hebben alleen auto's die veel geluid maken motoren :)
Mijn kinderen waren helemaal gek van de Mini van mijn vrouw. Die gingen liever daar mee dan met mijn vorige Insignia. Nu met de huidige Insigna willen ze daar ook wel in zitten. Vooral mijn zoon vind het dashboard gaaf, vooral dat ik dat kan veranderen en is ook helemaal weg van de achterbank verwarming. Dat dat niet werkt door zijn kinderstoel wil hij nog niet echt accepteren.

Als het maar gadgets heeft he :)

Ik zit de laatste tijd toch wat meer te zoeken op Mini's : Clubman Cooper S van het laatste type. Begin er toch wel een zwak voor te krijgen: vrij vlot, sportief, compact, praktisch. Maar ook weer zo'n model waarbij je snel essentiële uitrusting kan missen, viel me al op.
Binnenkort de JCW Clubman van de monteur eens beter bekijken. Zou m nog eens in de wax zetten, dan kan ik gelijk eens kijken of het model wat voor mij zou zijn.
Nog wel even sparen, want auto's zijn duur...

Zo'n clubman vind ik ook wel leuk.

Het is wel echt een lel van een auto. Valt nu echt in het C segment. Zou leuk zijn als er weer echt een mini-mini komt

En idd, het komt van BMW, dus heel goed opletten of alle vinkjes wel zijn aangekruist, en leuke exemplaren zijn erg prijzig

Klopt helemaal Berry, de leuke versies zijn duur. en je kan zomaar iets simpels missen en er wel luxe elektrische stoelen op hebben zitten.
Kwaliteit van de laatste generatie is ook prima volgens mij, zover ik heb kunnen vinden.

Dochterlief heeft hier haar laatste wendagen op school gehad en volgende week nog twee keer naar de kinderoovang en dan echt naar school. Gaat hartstikke goed en ze is er aan toe!
Leuk vooruitzicht Rob. Voor kids veelal ook leuk, veel spelen met leeftijdsgenootjes....maar veelal zijn ze er ook wel aan toe zich te ontwikkelen.

Met het goede weer in het vooruitzicht hebben wij ook maar besloten tussen hemelvaart en pinksteren lekker op vakantie te gaan. De Cabrio is vandaag voor APK, en ze kijken de v-snaar na of vervanging aan te raden is. Verder verwacht ik eigenlijk weinig bijzonders, kilometers maakt de Astra niet :)
Vanavond maar eens kijken of we nog ergens een kampeerplekkie kunnen bemachtigen, het zal niet heel makkelijk worden.....maar kan me niet voorstellen dat alle campings al 100% vol staan. We hebben gelukkig ook niet veel eisen.

En een meevaller, de Polo van B blijkt een ketting te hebben dus vervanging is voorlopig niet aan de orde.

Als je weinig eisen hebt is er nog genoeg te vinden volgens mij

collega heeft vorige week ook iets geboekt, zelfde periode als waar jij het over hebt. Die heeft wel wat eisen qua locatie, voorzieningen niet te groot niet te klein en prijs. Dus dat moet goedkomen (y)

APK ook vast wel, (y) al slijt het spul ook wel van stilstaan. Uitdrogende rubbers, banden, ruitenvegers, etc.

En een meevaller, de Polo van B blijkt een ketting te hebben dus vervanging is voorlopig niet aan de orde.

zo'n TFSI ketting? De beruchte ketting? Weet niet of ik daar blij van zou worden. Bij een vriend van mij (eigenlijk zijn vrouw) is dat ding ook opgerekt waardoor er fikse motorschade is ontstaan. ze hoorde al wel wat maar dacht; ach ik vraag het bij de beurt over een paar maand wel. Maar dat hebben ze niet gehaald. Ook niet laten repareren en een Toyota CH-R gekocht. Ondanks ik het geen mooie auto vind en de baggageruimte en achterbank belachelijk klein is reed zo'n CH-R niet onaardig.

Ik zou het goed in de gaten houden. als hij van zich laat horen tijdens het starten op tijd laten vervangen of anders de auto weg doen en een mooie cascada voor in de plaats halen ;)

Mijn zusje rijd nu ook met een A4 (of A5?) cabrio. (2.0 TDI) in de youngtimer regeling. Met de kinderen gaat het prima zegt ze, die zet je er zo in. Ze mist die achterdeuren niet. Bagageruimte is groot genoeg voor boodschappen / buggy en andere zooi. en voor vakanties en dergelijke hebben ze een grotere 5-serie E61 touring (ook youngimer) er bij. als ze echt meer ruimte nodig hebben.

Lekker vooruitzicht Ruud! Maar gaat het dan eindelijk eens goed weer worden Ruud?
Tot nu toe is dit voorjaar drie keer niks. Vanmorgen viel hier veel regen, kwam er flink wat hagel naar beneden en onweerde het zelfs. Komende dagen wordt ook weer veel wind regen en kou..brrr..

Dat is inderdaad afwachten...;)

Komende weken allemaal gebroken weken. Denk dat het voor mij wel even goed is. Erg veel achter de pc met dat thuis werken en begin last te krijgen van beginnende rsi klachten in mijn rechterarm....dove en zeurende arm en wordt erger bij muiswerk of mobiel bedienen...

Volgens weekend voorspellen ze super mooi weer! :cool:

Tot die tijd word het nog afzien. Maar moet zeggen dat er (hier) ook genoeg mooie momenten bij zitten hoor. Hier is het tot nu toe hele dag droog en vrij zonnig. Net nog rondje buiten gelopen, heerlijk. Voor de tuin is even flink wat regen ook niet verkeerd. Vannacht en morgen gaat er veel vallen. (y)

zo'n TFSI ketting? De beruchte ketting? Weet niet of ik daar blij van zou worden.
Volgens mij niet, gaat om turboloze Polo uit 2015.

Tot die tijd word het nog afzien
Als je maar gewoon aan het werk bent, dan is de week zo om.....

Net bericht gehad. Cabrio is weer door de APK gekomen, voorbanden komen er een keer aan maar vervangen werd nog niet geadviseerd.
De multiriem vertoonde wel wat ouderdomsverschijnselen, is dus wel aan vervanging toe....pakken ze meteen op. En olielekkage/zweten rondom het blok is nog wel genoemd, maar kon er nog wel mee doorrijden. Was mij al bekend, is volgens mij ook wel een kwaaltje van de 2.2 motoren op leeftijd. Gezien de weinige km. die ik rijdt is het voor mij geen probleem.

Ondanks dat ik het relatief druk heb op het werk vind ik die gebroken weken in het voorjaar heerlijk. Je hopt van vrije dag naar lang weekend en daarmee vliegen de weken om, zeker als het ook nog eens wat beter weer is. Ik houd er wel van! :cool:

Goed nieuws aan deze kant!
Ik heb mijn koffiezet apparaat "gerepareerd" :T
Wilde hem afgelopen weekend openschroeven, blijk je voor die krengen een speciaal D/ovaal-vormig sleuteltje/bitje voor te moeten hebben. Die had ik niet, maar is wel te bestellen. Duurt echter wel weer een week en dus een week geen koffie. Ik las echter ook dat ontkalken ook nog wel eens wonderen verricht.
Aangezien het apparaat mijn cupjes niet perforeerde dacht ik dat het mechanisme gewoon kapot was na x jaar en dat ontkalken dat niet ging oplossen. Had mij al neergelegd bij de kosten van vervangende onderdelen en/of een nieuw apparaat. Maar ach, schoonmaakazijn had ik wel voor het grijpen en dat sleuteltje/bitje niet. Dus eerst maar eens ontkalken.............. half uurtje later had ik weer koffie o_O:p:T

Ik ontkalk het apparaat niet zo vaak. Drink thuis ook niet zoveel koffie, maar dat is met het thuiswerken wel veranderd natuurlijk.

Tot nu toe is dit voorjaar drie keer niks. Vanmorgen viel hier veel regen, kwam er flink wat hagel naar beneden en onweerde het zelfs. Komende dagen wordt ook weer veel wind regen en kou..brrr

Inderdaad, vies koud is het! Gisterenmiddag zelfs boven de ramen dicht gedaan, normaal staat altijd minimaal één raam 24/7 op de kantelstand maar ik vond het gewoon te fris.
Ik zit ook te wachten op wat droger weer, wil mijn gras graag verticuteren. Geen zin om dat met een zeiknat gazon te doen, dus het liefst wat droge en relatieve warme dagen er voor.

Nog autonieuws dan? (om ook nog even ontopic te gaan)
Nee, niets. Ze staan vooral veel stil.

Er was gisteren een meeting met het Astra K forum. Leuke plaatjes en leuk spul. Was echter helemaal in Oosterhout Brabant en vond ik wat te gortig.
Bovendien moest mijn vrouw werken.

Goed nieuws aan deze kant!
Ik heb mijn koffiezet apparaat "gerepareerd" drinking smiley
Wilde hem afgelopen weekend openschroeven, blijk je voor die krengen een speciaal D/ovaal-vormig sleuteltje/bitje voor te moeten hebben. Die had ik niet, maar is wel te bestellen. Duurt echter wel weer een week en dus een week geen koffie. Ik las echter ook dat ontkalken ook nog wel eens wonderen verricht.
Aangezien het apparaat mijn cupjes niet perforeerde dacht ik dat het mechanisme gewoon kapot was na x jaar en dat ontkalken dat niet ging oplossen. Had mij al neergelegd bij de kosten van vervangende onderdelen en/of een nieuw apparaat. Maar ach, schoonmaakazijn had ik wel voor het grijpen en dat sleuteltje/bitje niet. Dus eerst maar eens ontkalken.............. half uurtje later had ik weer koffie moody smileyspinning smiley sticking its tongue outdrinking smiley

Ik ontkalk het apparaat niet zo vaak. Drink thuis ook niet zoveel koffie, maar dat is met het thuiswerken wel veranderd natuurlijk.

Wat voor cupjesapparaat heb je dan? Wij hebben zo'n luxe nespresso met geïntegreerde melkopschuimer waar je ook zo cappuccino mee kunt zetten. Die geeft zelf aan dat je hem periodiek moet ontkalken en dat is ook vrij essentieel..;) Ik heb er ook al eens een onderdeel van vervangen. Het mechanisme van de cupjesperforator was kapot. Kon je zo op het net los bestellen en zelf weer geïnstalleerd. Maar inmiddels ook al heel wat jaartjes oud en wordt intensief gebruikt en verwacht dat ie binnenkort ook wel eens op is.

Volgens mij niet, gaat om turboloze Polo uit 2015.

Wist niet dat die nog geleverd waren in die bouwjaren. volgens mij gaat dat wel goed als er geen turbo op zit (y)

En olielekkage/zweten rondom het blok is nog wel genoemd, maar kon er nog wel mee doorrijden. Was mij al bekend, is volgens mij ook wel een kwaaltje van de 2.2 motoren op leeftijd. Gezien de weinige km. die ik rijdt is het voor mij geen probleem.

had die van mij ook iets inderdaad. Heb er ook nooit iets aan gedaan. hoefde tussen de jaarlijkse beurten nooit bij te vullen dus dan valt het ook allemaal wel mee

Ik zit ook te wachten op wat droger weer, wil mijn gras graag verticuteren. Geen zin om dat met een zeiknat gazon te doen, dus het liefst wat droge en relatieve warme dagen er voor.

hier is het echt gortdroog. afgelopen donderdag viel er wel iets regen en zonet een mini buitje, maar daarvoor heeft het zeker een 2 weken niet geregend. Denk dat los van het toplaagje de grond daaronder ook super droog is.

Onze bonenapparaat geeft chronisch aan dat hij ontkalkt moet worden. maar dat doet hij gewoon om de zoveel kopjes. We hebben een waterontharder dus vrijwel geen last van kalk. (y)

Autonieuws is er hier ook niet. Up word dagelijks wel gebruikt om de kinderen naar opvang te brengen, werk, boodschappen. Maar dat zijn van die mini stukjes. Hij moet om de 15.000 km (of 1x per jaar) een beurt hebben. Weet nog dat we de auto kregen in april en dat in september de eerste 15.000 op de klok stond. Werd flink mee gereden. Nu is het gewoon een jaar later omdat we de 15.000 (net) niet halen.

De mercedes rijd bijna alleen maar op dinsdag en donderdag naar mijn werk op en neer en staat verder ook stil. Eind juni heb ik hem al weer een jaar en moet hij eigenlijk een beurt. Maar in november verloopt de APK. Dus wil hem eigenlijk 1x wegbrengen voor kleine beurt en apk 2 maar voor de verloopdatum. Dus eind september ergens. Mag geen problemen geven gezien er weinig mee gereden word.

Terug
Bovenaan