Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op deze manier ontstaat er inderdaad een golfbeweging.
De eventuele kopers van deze "wrakken" hebben exact deze specifieke onderdelen nodig om er weer een complete auto van te kunnen maken.
En voor David zal het niet uitmaken of die skelter 100% nieuw is of licht gebruikt.....plezier is er niet minder om. Wat zal ie trots zijn straks!
Een daihatsu cuore was van de weg geraakt en zijdelings tegen een boom tot stilstand gekomen. Een best pittige inzet, die gelukkig vanuit onze kant wel goed verliep.
Gisteren op de terugweg ook reed er een op de 80 weg voor ons dorp en reed continu maar 50..hij werd gewoon ingehaald door melkwagens en vrachtwagens en ik ben er ook omheen gegaan. Is de accu dan bijna leeg of rijden ze op een of andere stand dat ze de auto uit laten rollen?
Moderator
@Rob, zo hadden wij het ook gedaan inderdaad en toen Lize op bed lag, met een vriend die trampoline in elkaar gezet met een groot lint en strik eromheen smiling smiley.
Gewoon gevaarlijk. Ik vrees ook dat met de toenemende EV's dit beeld wel meer gaat komen. zeker als meer en meer Nederlanders met steeds betaalbare kleine gebakjes langere afstanden gaan rijden (wat we nu ook doen op benzine). En last krijgen van range stress.
Moderator
Ik vind mijn eigen uren daar teveel voor waard. Dan is dat goedkope spul direct zo goedkoop niet meer, los van de kwaliteit en de kinderhandjes die er aan gewerkt hebben...Waarom zou je in godsnaam direct de eerste dag bij de Primark in de rij gaan staan.
Waarom zou je in godsnaam direct de eerste dag bij de Primark in de rij gaan staan.
Moderator
De 100pk presteert niet heel veel minder, alleen heb je dan een vijfbak in plaats van een zesbak. En dat vind ik wel een belangrijk verschil.B Real zei:De 125pk versie is qua vermogen "oke", denk dat de 100pk versie wellicht net te kort komt. De vraag is natuurlijk in hoeverre ze dat überhaupt zou merken.
Barri zei:@Hans: goede keus!Wens haar veel plezier met de Focus!
@Marc: he, balen! Toch maar een 4GC kopen dan!
Barri zei:De 100pk presteert niet heel veel minder, alleen heb je dan een vijfbak in plaats van een zesbak. En dat vind ik wel een belangrijk verschil.B Real zei:De 125pk versie is qua vermogen "oke", denk dat de 100pk versie wellicht net te kort komt. De vraag is natuurlijk in hoeverre ze dat überhaupt zou merken.
Barri zei:Is het een adres waar je vaker komt? Ik vind vertrouwen wel een dingetje, daarom ga ik voor veel van dit soort dingen graag naar hetzelfde adres.
Barri zei:Dat is wel jammer! Maarja, ze kennen jou dus ook niet (meer) daar.
Ik had nog een vraagje Ruud als verstokte Leaf rijder. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat een Leaf als een slak over de weg reed.
Gisteren op de terugweg ook reed er een op de 80 weg voor ons dorp en reed continu maar 50..hij werd gewoon ingehaald door melkwagens en vrachtwagens en ik ben er ook omheen gegaan. Is de accu dan bijna leeg of rijden ze op een of andere stand dat ze de auto uit laten rollen?
Total Loss zei:Morgen maar even goed kijken hoe of wat en wat belletjes plegen.
Jimmy zei:Gisteren al een flik stuk gereden, bijna 100 km. en vandaag ook weer een flink stuk dus de Kilometers komen er wel op zo
Alles was goed, dus wel mogen weer een jaartje.
Precies mijn idee: in een jaar kunnen de dorpels toch niet van goed naar APK-afkeur. Dan had het toch vorig jaar al een opmerking moeten zijn oid?Al lijkt het me sterk, een wagen die amper rijdt het ene jaar geen enkele indicatie van roest en het jaar daarop rotte dorpels.
En ja, dat is erg irritant voor mede-weggebruikers.
Barri zei:Een Titanium dus, heb ik ook. Zit gewoon prima in de opties inderdaad. Ik heb 'm bijna 3,5 jaar en hoef eigenlijk nog geen andere auto... Dat is voor mijn doen best bijzonder!
Dat kan ik me goed voorstellen. Mijn vorige Insignia beviel al goed, ik hoop dat deze mij met zo goed blijft bevallen. Tot nu toe zou ik niet wat anders willen.Astra K Turbo zei:Barri zei:Een Titanium dus, heb ik ook. Zit gewoon prima in de opties inderdaad. Ik heb 'm bijna 3,5 jaar en hoef eigenlijk nog geen andere auto... Dat is voor mijn doen best bijzonder!
Dat heb ik nou met mijn Insignia.....op 2 auto's na het langst in mijn bezit t.w. een Kadett 2.0 GSI en een Vectra 1.8 SW Sport![]()
Kennen jullie trouwens dasimport.nl? Lijkt mij wel een goede organisatie als je een auto uit Duitsland wilt importeren.
Die gozer ( receptionist van amper 20 gok ik ) gaf aan roest over 26 cm op rechterdorpel, binnen en buiten. Dus ik ging er vanuit grote gapende gaten te zien zodra ik onder de auto keek, maar helemaal niks. Kan natuurlijk aan de binnenkant van de dorpel zitten wat je bijna niet kan zien van de zijkant/onderaf. Maar heb nog een zooi flink staan kloppen op de dorpels, ook niks. Had ik dat geweten had ik in de garage zelf wel even willen meekijken nog.
Moderator
Lekker samen met de 7 gereden,
Wel grappig; ik krijg de hele dag de vraag; "wat is dat voor automerk" en dan zeg maar 100x grinning smiley Verassend hoe veel hij er weet. Laatst zei hij, 'dat is de opel die opa en oma ook hebben' . Ik dacht, dat is niet zo. waren andere auto's. Maar inderdaad, nog heel veel verder stond inderdaad een identieke meriva grinning smiley
Lekker samen met de 7 gereden,
Moderator
Moderator
Leuk vooruitzicht Rob. Voor kids veelal ook leuk, veel spelen met leeftijdsgenootjes....maar veelal zijn ze er ook wel aan toe zich te ontwikkelen.Dochterlief heeft hier haar laatste wendagen op school gehad en volgende week nog twee keer naar de kinderoovang en dan echt naar school. Gaat hartstikke goed en ze is er aan toe!
En een meevaller, de Polo van B blijkt een ketting te hebben dus vervanging is voorlopig niet aan de orde.
En een meevaller, de Polo van B blijkt een ketting te hebben dus vervanging is voorlopig niet aan de orde.
Volgens mij niet, gaat om turboloze Polo uit 2015.zo'n TFSI ketting? De beruchte ketting? Weet niet of ik daar blij van zou worden.
Als je maar gewoon aan het werk bent, dan is de week zo om.....Tot die tijd word het nog afzien
Tot nu toe is dit voorjaar drie keer niks. Vanmorgen viel hier veel regen, kwam er flink wat hagel naar beneden en onweerde het zelfs. Komende dagen wordt ook weer veel wind regen en kou..brrr
Goed nieuws aan deze kant!
Ik heb mijn koffiezet apparaat "gerepareerd" drinking smiley
Wilde hem afgelopen weekend openschroeven, blijk je voor die krengen een speciaal D/ovaal-vormig sleuteltje/bitje voor te moeten hebben. Die had ik niet, maar is wel te bestellen. Duurt echter wel weer een week en dus een week geen koffie. Ik las echter ook dat ontkalken ook nog wel eens wonderen verricht.
Aangezien het apparaat mijn cupjes niet perforeerde dacht ik dat het mechanisme gewoon kapot was na x jaar en dat ontkalken dat niet ging oplossen. Had mij al neergelegd bij de kosten van vervangende onderdelen en/of een nieuw apparaat. Maar ach, schoonmaakazijn had ik wel voor het grijpen en dat sleuteltje/bitje niet. Dus eerst maar eens ontkalken.............. half uurtje later had ik weer koffie moody smileyspinning smiley sticking its tongue outdrinking smiley
Ik ontkalk het apparaat niet zo vaak. Drink thuis ook niet zoveel koffie, maar dat is met het thuiswerken wel veranderd natuurlijk.
Volgens mij niet, gaat om turboloze Polo uit 2015.
En olielekkage/zweten rondom het blok is nog wel genoemd, maar kon er nog wel mee doorrijden. Was mij al bekend, is volgens mij ook wel een kwaaltje van de 2.2 motoren op leeftijd. Gezien de weinige km. die ik rijdt is het voor mij geen probleem.
Ik zit ook te wachten op wat droger weer, wil mijn gras graag verticuteren. Geen zin om dat met een zeiknat gazon te doen, dus het liefst wat droge en relatieve warme dagen er voor.