Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

@Joost, Duitsland is zeker een optie, zeker de 1 serie is daar relatief voordelig te koop.
Mooie 125i, zal ook vast heerlijk rijden, alleen gewoon zwarte stoelen graag o_O.

We gaan t zien.

Gisteren een preview foto van de nieuw gespoten keuken gekregen. :) dat gaat ook erg mooi worden! :) Zo krijgt het otch steeds meer vorm :D

AsconaGT zei:
zo'n 3 cilinder zal vast 'oke' rijden.

Maar persoonlijk verwacht ik als ik een premium product koop voor premium geld dat op de meeste vlakken de auto ook net wat beter / mooier / fijner is dan een 'normale' auto. En dat doet zo'n 3 cilinder niet echt lijkt mij.
Die discussie is er toch ook al geweest toen BMW van de 6 naar de 4 cilinders ging voor de 320? Uiteindelijk is dat nu ook redelijk geaccepteerd.

Motor opeling;

6
opel_50.jpg

4
autowp.ru_opel_unsorted_3.jpg

3
opel_maxx_concept_38.jpg

Die discussie is er toch ook al geweest toen BMW van de 6 naar de 4 cilinders ging voor de 320? Uiteindelijk is dat nu ook redelijk geaccepteerd.

zeker, en natuurlijk is dat er nu ook nog steeds op dat gebied. Een 325i, 328i of 330i waren 10 jaar geleden ook gewoon nog lekkere 6-in-lijn blokjes. Maar toen gebruikte BMW ook al wel 4 cilinders in hun 3 series. De eerste M3 was ook gewoon een 4-clinder. 4-cilinders zijn wel soort van geaccepteerd en al bekend dat die ook gewoon mooi kunnen lopen en presteren.

Maar een 3 cilinder is van nature veel minder in balans, moet met allerlei foefjes zoals balansassen, allerlei software en turbo's worden getweekt om beetje fatsoenlijk te lopen. Dat lukt ze aardig bij veel merken; en logisch dat ze dat doen in bepaalde auto's in bepaalde segmenten omwille van de Co2. Maar of het echt bij een premium product past?

Ik ben ook geen fan van de 3-cilinder motoren, maar ik moet zeggen dat ik qua soepelheid de huidige auto echt niet onder doet voor een 4-cilinder. Dat komt, naar mijn mening, door het kleine hybride systeem dat er in zit deze compenseert precies de nadelen van een 3-cilinder.

Daar waar in mijn vorige auto's de 3-cilinders in in lage toerentallen geen thuis geven geeft deze geen kick, ook vanaf 1000rpm niet. Sterker nog, een turbogat of een dipje bij het wegrijden merkte ik bij de Astra (4-cilinder) wel maar bij de Focus absoluut niet.

Je kunt deze 3-cilinder niet vergelijken met Aygo/Up en hun consorten of de oudere 3-cilinder naar mijn mening en dat zal vast ook voor de motoren van BMW gelden.

Verbruik houd ik nooit zo bij, ik denk dat de Focus iets zuiniger is dan de Astra. Bij alledaags gebruik incl sportief en snelweg. Een gigantisch verschil is het naar mijn mening ook weer niet.

Gisteren een preview foto van de nieuw gespoten keuken gekregen. smiling smiley dat gaat ook erg mooi worden! smiling smiley Zo krijgt het otch steeds meer vorm

Dezelfde keuken die toch totaal anders gaat aanvoelen, tof!
Wij zijn ook nog steeds erg blij met onze nieuwe keuken. Laatst zeiden we nog tegen elkaar dat we eigenlijk niets konden verzinnen wat we anders zouden willen doen omdat iets niet mooi of praktisch blijkt te zijn in de praktijk. Teken dat we een goede keuze hebben gemaakt destijds.

Inderdaad Richard, de keuken is nog veel te goed om te vernieuwen, maar op deze manier toch een eigen draai en kleur! Wordt erg mooi zo :) tegen een lage prijs :)

Ik denk zomaar richard dat zo'n hybride enorm veel toe voegt aan de tekortkomingen van een 3 cilinder. En mogelijk zelfs beter dan ee 4 cilinder zonder. Maar de BMW 3 cilinders zijn hier niet mee uitgerust volgens mij.

Vlak voordat wij het huis kochten hebben de vorige bewoners ook de keuken laten herspuiten.. (6 jaar geleden). De keuken is nu 21 jaar oud en ziet er nog steeds uit als nieuw! Het is met name de apparatuur wat nu echt oud begint te worden. Ook vind ik het aanrecht niet mooi, wasbak wat geen inbouw is totaal niet praktisch, wil geen warm waeter meer uit de CV van zolder, duurt te lang dus gewoon elektrisch waterboilertje onderin de keuken, inductiekookplaat, liefst vaatwasser op hoogte, en zijn er nog wat andere zaken die ik graag anders zou willen.
Dus over 3 jaar gaat hij er uit, ondanks hij er nog goed uit ziet. (mede dankszij het her spuiten)

AsconaGT zei:
Ik denk zomaar richard dat zo'n hybride enorm veel toe voegt aan de tekortkomingen van een 3 cilinder. En mogelijk zelfs beter dan ee 4 cilinder zonder. Maar de BMW 3 cilinders zijn hier niet mee uitgerust volgens mij.

Vlak voordat wij het huis kochten hebben de vorige bewoners ook de keuken laten herspuiten.. (6 jaar geleden). De keuken is nu 21 jaar oud en ziet er nog steeds uit als nieuw! Het is met name de apparatuur wat nu echt oud begint te worden. Ook vind ik het aanrecht niet mooi, wasbak wat geen inbouw is totaal niet praktisch, wil geen warm waeter meer uit de CV van zolder, duurt te lang dus gewoon elektrisch waterboilertje onderin de keuken, inductiekookplaat, liefst vaatwasser op hoogte, en zijn er nog wat andere zaken die ik graag anders zou willen.
Dus over 3 jaar gaat hij er uit, ondanks hij er nog goed uit ziet. (mede dankszij het her spuiten)

Warmwater-uit-een-boiler kan je mooi combineren met een Quooker. Die hebben tegenwoordig de mogelijkheid niet alleen koken water te maken maar ook te mengen zodat je normaal temperatuur water hebt. Dat zou je nu al aan kunnen schaffen en gelijk van profiteren.

Warmwater-uit-een-boiler kan je mooi combineren met een Quooker. Die hebben tegenwoordig de mogelijkheid niet alleen koken water te maken maar ook te mengen zodat je normaal temperatuur water hebt. Dat zou je nu al aan kunnen schaffen en gelijk van profiteren.

klopt, maar als ik zie hoe dat werkt met zo'n Quooker (volgens mij hebben ze dat merk bij de buren, er zijn meerdere aanbieders met verlijkbare systemen) o_O zal misschien gewenning zijn, maar ik vind het bijzonder onhandig waarbij ik 1x perrongeluk bijna kokend water over de handen van mijn zoontje laten gaan. Maar ik ben niet overtuigd. Een warm water boilertje kost een keer 150 euro. zo'n quooker 1000+ euro. warm water in de keuken gebruiken we met name voor handen wassen en vaat afspoelen., verder niet. Daar is zo'n klein elektrisch boilertje onderin de keuken prima voor.

Voor water koken gebruik ik wel een waterkoker. van 30 euro ;)

straks even plantjes halen bij de kweker. Mercedes staat aan de lader, bijna vol, het is 20 km retour. Moet volledig EV kunnen als ik niet te veel van de verwarming en andere zaken vraag. (y) en ik gewoon normaal wil rijden Word dus geen wilde rit. :)
Is wel een spot om het te halen met de EV range, en gewoon normaal tempo te maken. Zonder dat je stil valt, of met geknepen billen rijd, in het ergste geval zijn de laatste km op benzine. :cool: En bij thuiskomst weer met de zonnestroom opladen

Astra F zei:
Mogguh,

Ik las gisteren nog berichten van mensen die uit een Astra 1.4 van voor de facelift naar een 3-pitter van na de facelift zijn gegaan.
Verbruik bij de 3-cylinder ligt volgens hen hoger als de 4 cylinder..
Haha, dat was op FB onder zo’n reclamebericht van Opel of niet? Geweldig hoe mutsig de marketingafdeling telkens reageren, echt te slecht soms :)

Quooker hebben we op het werk, zou er thuis ook wel een willen. Super handig, maar dat hij ook ijskoud water geeft hoeft van mij ook weer niet.

klopt, maar als ik zie hoe dat werkt met zo'n Quooker (volgens mij hebben ze dat merk bij de buren, er zijn meerdere aanbieders met verlijkbare systemen) nut smiley zal misschien gewenning zijn, maar ik vind het bijzonder onhandig waarbij ik 1x perrongeluk bijna kokend water over de handen van mijn zoontje laten gaan. Maar ik ben niet overtuigd. Een warm water boilertje kost een keer 150 euro. zo'n quooker 1000+ euro. warm water in de keuken gebruiken we met name voor handen wassen en vaat afspoelen., verder niet. Daar is zo'n klein elektrisch boilertje onderin de keuken prima voor.

Quooker is duur, maar ook de enige die écht kokend water (dus 100 graden) geeft. Alle andere merken komen niet verder dan 97 á 98 graden én zijn kwalitatief een stuk minder. Plus dat Quooker, in geval van problemen, bijzonder coulant is naar het schijnt. Kortom, goedkoop kan duurkoop zijn in dit geval.

Ik weet verder niet hoe het bij andere merken zit, maar bij een Quooker kan een klein kind echt niet per ongeluk kokend water pakken. Je moet een separate draairing 2x snel indrukken en draaien, lukt mij nog regelmatig niet in 1x laat staan een kind :D
Warm water krijgen wij ook uit de Quooker, omdat het via de CV ketel (op zolder) te lang duurt. Dat is dus instant warm water á 60 graden (dacht ik), iets kouder dan via de CV in elk geval en daar brand je je absoluut niet aan. Hoef je overigens geen speciale uitvoering voor aan te schaffen, ligt er puur aan hoe je hem aansluit (y)

Nu vond ik kokend water geen must, mijn vriendin die verstokt theeleut is vond van wel. Moest ook een Quooker zijn omdat dit dus de enige is die 100 graden levert. Inmiddels is het wel handig hoor, pannen vullen met kokend water is net wat makkelijk als via waterkoker of op het gas/elektra.

Ook vind ik het aanrecht niet mooi, wasbak wat geen inbouw is totaal niet praktisch, wil geen warm waeter meer uit de CV van zolder, duurt te lang dus gewoon elektrisch waterboilertje onderin de keuken, inductiekookplaat, liefst vaatwasser op hoogte, en zijn er nog wat andere zaken die ik graag anders zou willen.

Vooral die vaatwasser op hoogte is een genot! Misschien wel het fijnste aan de hele keuken :D
Bij veel keukenboeren moet je daar extra voor betalen kwamen wij achter, onze keukenboer doet het standaard. Zo zijn er meer kleine details die bij ons standaard zijn en elders extra kosten. Terwijl we onderaan de streep positief verbaasd waren over de totaalprijs. Ons complete wensenlijstje is afgevinkt voor een lagere prijs dan dat we elders kregen voor een keuken waarbij we concessies moesten doen.

Maar goed, als je op zoek gaat naar een andere keuken ga je er nog wel achter komen hoe sommige winkels offertes met een vork schrijven en je heel goed moet opletten of je geen zaken over het hoofd ziet. Tip: sla alles van de Mandemakers Groep per definitie over. Zonde van de tijd. Zoek een lokale keukenzaak die al jarenlang goed bekend staat.

Ja van de mandenmakersgroep ga ik ook niet naar toe (daarbij valt 50% van de keukenboeren af of zo o_O ). maar heb mij er niet al te veel in verdiept nog. speelt pas over 3 jaar als we ook vloervewarming doen en de hele benedenverdieping aanpakken. Dan maar even rond kijken.

Ik deed de kraan open voor onze oudste om de handen te wassen. bij de buren, zat te klooien met die kraan en toen kwam er kokend water uit. Geloof best dat het top spul is. maar ik wil alleen warm water voor handen wassen en vaat afspoelen en verder niet. daarvoor hoef ik geen 1000-1500 euro kostende kraan. We hebben nu een supersonische waterkoker die ook snel kokend water verzorgd, 30 euro. Voor ons ook prima ;) Gebruik die 1000 euro dan liever voor andere zaken.

De buren kregen hem er gratis bij de keuken. Anders hadden ze hem ook niet gehaald.

Leuke dingen, zo'n Quooker....maar voor dat bedrag doe ik liever andere dingen.
Een kleine boiler die onder de keukenkastjes zou passen zou wel een mooie uitvinding zijn, dan slikt het niet meteen een half aanrechtkastje op.
Ik zou dat dan ook verkiezen en voor het 1x per dag eten koken kook ik wel wat water in een waterkoker.

Maargoed, gemak dient de mens natuurlijk. En in een auto zou ik ook wel 1000 euro betalen voor een airco...ookal gebruik je die ook maar 80 dagen per jaar.

Ik heb een gewone kraan, werkt prima.
De keuken bij ons is ook al 16 jaar oud, destijds op maat gemaakt, ook wat hoger dan standaard. Heerlijk, de apparatuur is de afgelopen 5 jaar allemaal vervangen door de vorige eigenaar. Alleen de ene zijde was rood. Die wordt nu dus zwart.

Wel even eerlijk vergelijken hè jongens :)
Een Quooker mag dan 1000eu kosten, maar wat kost een goede kraan in je nieuwe keuken? En wat kost een losse boiler voor warm water?
Dan wordt het verschil al rap kleiner.

Ik zal de laatste zijn die zegt dat het een must is, is echt wel een vorm van luxe die niet perse nodig is maar wel een fijn apparaat in een nieuwe keuken. Echter kun je je euro's ook maar één keer uitgeven en kun je prima zonder.

Ik deed de kraan open voor onze oudste om de handen te wassen. bij de buren, zat te klooien met die kraan en toen kwam er kokend water uit.

Dan was het vast geen Quooker maar een ander merk. Je moet de geribbelde ring boven het rode randje (= lampje welke aangeeft of hij aan het verwarmen is) 2x vlot indrukken en draaien. Als je de kraan niet kent zit je daar niet zomaar aan en gebruik je dus de normale hendel voor warm en koud zoals bij een normale kraan.
Ik zou mijn kind er wel alleen mee durven laten.

Quooker-flex-RVS.jpg

De keuken bij ons is ook al 16 jaar oud, destijds op maat gemaakt, ook wat hoger dan standaard. Heerlijk, de apparatuur is de afgelopen 5 jaar allemaal vervangen door de vorige eigenaar. Alleen de ene zijde was rood. Die wordt nu dus zwart.

Een goede keuken waar netjes mee om wordt gegaan gaat natuurlijk prima lang mee. Het is vaak een kwestie van smaak dat deze verouderd aanvoelt. Sterker nog, als er een hagelnieuwe keuken in zat moet het ook maar net je smaak zijn als je de woning koopt.
De keuze was bij ons makkelijk wat dat betreft. De oude keuken was een bij elkaar geraapt zooitje, oude apparatuur en nieuwe apparatuur van een budget merk door elkaar en het viel van ellende nog net niet in elkaar. Kortom, toen we de woning gingen bekijken stond al vast dat deze eruit ging :D

Vorig jaar nog complimenten van oud bewoners gehad hoe wij het geheel hadden veranderd. Vonden we een mooi compliment, maar de oud bewoners vonden het ook fijn dat hun (zelf gebouwde) huis in goede handen was gekomen.

We gebruiken de Quooker best veel. Niet alleen voor thee te maken maar ook als we kokend water voor eten nodig hebben. Ook toen de kinderen nog vleesvoeding kregen was het makkelijk.
Je moet inderdaad wel je best doen om er kokend water uit te krijgen.
Men zegt dat het minder gebruikt dan af en toe een waterkoker gebruiken omdat je altijd precies genoeg water op warmt. Of dat echt zo is weet ik niet, geen idee wat dat zou kosten.

Zelfs met 20% bezetting op kantoor is er parkeergezeik:
Graag vragen wij nogmaals jullie aandacht voor de nieuwe parkeersituatie. We zien dat niet-elektrische auto's parkeren op de parkeerplekken met een laadpaal. Wij begrijpen dat iedereen moet wennen aan de nieuwe situatie, maar wij vragen jullie om hier goed op te letten en zo veel mogelijk op/in de parkeerliften te parkeren, zodat elektrische auto's altijd de mogelijkheid hebben om te laden.
Niet zo gek als de helft van de 'gewone' parkeerplekken gereserveerd zijn voor EV's...

Op mijn werk hadden we die Quookers ook.
Sterker nog, we hadden per pantry 2 kranen, 1 Quooker voor heet water en een aparte kraan waaruit gekoeld gefilterd water kwam ( eventueel inclusief bubbels ) Had toen al eens opgezocht, stond in iedere pantry voor Euro 2.500 aan kranen ( en er waren 4 van die pantry's in het gebouw ) Erg makkelijk maar belachelijk veel geld.

Hier ook een keuken waarbij alle apparatuur vernieuwd is. Moet eigenlijk ook wat nieuws in maar dat doen de volgrnde bewoners maar...:)

Zit nu heerlijk van het zonnetje te genieten met een HJ'tje. Heerlijk weer vandaag. Lekker aangeromneld. Auto gewassen, thuis gedaan. Heerlijk!

Morgen ga ik met twee vrienden naar Schiermonnikoog. Effe lekker deruit. Fietsje huren, biertje drinken en genieten van de vrijheid en het lekkere weer!

B Real zei:
Wel even eerlijk vergelijken hè jongens :)
Een Quooker mag dan 1000eu kosten, maar wat kost een goede kraan in je nieuwe keuken? En wat kost een losse boiler voor warm water?
Dan wordt het verschil al rap kleiner.

Ik zal de laatste zijn die zegt dat het een must is, is echt wel een vorm van luxe die niet perse nodig is maar wel een fijn apparaat in een nieuwe keuken. Echter kun je je euro's ook maar één keer uitgeven en kun je prima zonder.

Ik deed de kraan open voor onze oudste om de handen te wassen. bij de buren, zat te klooien met die kraan en toen kwam er kokend water uit.

Dan was het vast geen Quooker maar een ander merk. Je moet de geribbelde ring boven het rode randje (= lampje welke aangeeft of hij aan het verwarmen is) 2x vlot indrukken en draaien. Als je de kraan niet kent zit je daar niet zomaar aan en gebruik je dus de normale hendel voor warm en koud zoals bij een normale kraan.
Ik zou mijn kind er wel alleen mee durven laten.

Quooker-flex-RVS.jpg

Een goede keuken waar netjes mee om wordt gegaan gaat natuurlijk prima lang mee. Het is vaak een kwestie van smaak dat deze verouderd aanvoelt. Sterker nog, als er een hagelnieuwe keuken in zat moet het ook maar net je smaak zijn als je de woning koopt.
De keuze was bij ons makkelijk wat dat betreft. De oude keuken was een bij elkaar geraapt zooitje, oude apparatuur en nieuwe apparatuur van een budget merk door elkaar en het viel van ellende nog net niet in elkaar. Kortom, toen we de woning gingen bekijken stond al vast dat deze eruit ging :D

Vorig jaar nog complimenten van oud bewoners gehad hoe wij het geheel hadden veranderd. Vonden we een mooi compliment, maar de oud bewoners vonden het ook fijn dat hun (zelf gebouwde) huis in goede handen was gekomen.
Er is nog wel een voorloper geweest van deze kraan, waarbij je een losse kraan had. Die was wel wat makkelijker te bedienen, namelijk indrukken en draaien. Maar wij hebben een vergelijkbare zoals je laat zien, en daar laat in inderdaad rustig de kinderen mee spelen.

Barri zei:
Op het werk heb je toch een koffie automaat die ook heet water geeft? :)

Nee hoor, wij hadden koffiemachines die met verse koffiebonen werkten. Je zal er vast ook alleen heet water uit gekregen hebben maar speciaal voor de theeleuten waren er die Quooker kranen.

Om weer over auto's te hebben, er staat toevallig een test op de voorpagina tussen een Mazda cx30 en een Mini Countryman. Deze laatste met de 1.5 3 cilinder. Volgens de tester een prima motor die het op kan nemen tegen de 4 cilinder van de Mazda.

Paar mooie 1-series voor Zjimmy :

118i ( jammer genoeg mag het geen blauwe zijn, wel kleine navi, leuk dat de voorletters van jullie gezin in het kenteken zitten! )

116i ( helaas ook met kleine navi )

118i ( helaas ook verkeer kleur, donkerblauw deze keer )

118i ( jammer van de rode sierlijsten )

Dankjewel TL, nu zit ik ook 1-series te zoeken :D
Als de kofferbak breed genoeg is past ie mij ook wel! (y)

Ik zie in jouw lijstje twee verschillende 118's staan: de viercilinder en de driecilinder.
De viercilinder heeft 220Nm en 136pk, beide iets meer dan de Focus. Maar hij is wel zo'n 60kg zwaarder. Wat mij opvalt: de 0-100 tijd is bijna 3 seconden sneller!
En zowel de viercilinder als de driecilinder is nog wat meer uit te halen zag ik.

Zoals deze zie ik echt wel zitten: <https://www.autowereld.nl/bmw/1-serie/118i-high-executive-leder-gr-navi-nl-auto-nap-34847210/details.html>

Kwam deze Astra nog tegen. Heel erg dik ding, daar is zowat alles op aangevinkt.

Aangezien een 3-serie als te groot wordt ervaren en een 1-serie wellicht net wat te krap ( I know, geen BMW maar probeer het lekker toch )

opel-astra-1-6-200-pk-innovation-inovation-intellilink-leder-stoelen-en-winter-pack-18-lm.jpg

Die 1-serie van hierboven heeft geen regensensor, hoe kan met zoiets nu vergeten... Dat is wel het nadeel van dit soort merken; je moet echt goed opletten bij bestellen en configureren.
Die Astra is ook gaaf, heerlijk kleurtje!

Ja, erg vreemd dat sommige dingen niet standaard zijn o_O. Kleine navi vind ik niet zo een probleem, dat is later te veranderen, sommige dingen niet. Aanstekelijk dat auto zoeken, mijn vader is ook " ineens". aan het kijken.

Die 2e, de grijze 116i in Sittard staat zeker op de favorieten lijst. Erg mooi, in Emmen staat ook een mooie met shadowline pakket. maar zo *#*@ ver weg allemaal.

Geen M pakket, wel mooie uitvoering:
118i

Straks de gespoten motoronderdelen ophalen :) ben benieuwd!

@Speedtouch, ja is een 1.5 driecilinder.

@Marc, ja 20K is echt hard hard. Anders wordt het wat te gek denk ik :) die zwarte en grijze 2019 heb ik over geïnformeerd, als hij er zaterdag nog is gaan we daar kijken,

@Jimmy Nice! Weet je dat die in jouw geval ook bij mij op 1 zouden staan! Zo goed als nieuw met vrij weinig kilometers, geen dikke motor maar wel fijne luxe. Al met al kan zo'n auto als gezinsauto nog heel erg lang mee. Geeft jou de kans om over een paar jaar een leuk speeltje te kunnen kopen. Althans, dat was mijn visie (y)

@Jimmy Lag de grens echt bij de 20k? Mooie 118i

:)

Over een jaar; "ligt de grens echt bij 30K, want voor 35 heb je dit mooie exemplaar" :)

Ergens moet het ophouden natuurlijk, Bij mij was het budget ook 15 K , afhankelijk van de inruil. Uiteindelijk nog heel iets opgehoogd en meer gekregen voor de inruil. Maar het is altijd verleidelijk want voor 2000 meer heb je een nóg mooier exemplaar.

En toch zou ik gaan voor een 2.0I :) Dat geeft echt de meerwaarde aan een BMW....gisteren met mijn pa even meegereden in de X1 en dat is echt een heerlijke motor.
En als ie weg rijdt geeft het in combi met de automaat echt een heerlijk geluid uit de uitlaat.

Verder goed weekend gehad allemaal?

Vrijdagavond de promotie van mijn voetbalcluppie naar de eredivisie mogen vieren. Justice!

Zaterdag met twee vrienden dagje naar Schiermonnikoog geweest. Beetje fietsen, over het eiland, biertje drinken en in het zonnetje zitten. Ouderwets zeg maar. Echt genieten!
We waren met de S90..wat is dat ding schoffterig snel..maar het is geen sportieve auto. Echt een snelle limousine.
Gisteren was ook een heerlijke dag.

Vandaag zit ik helaas weer met twee kids thuis..donderdag kreeg ik ze allebei snotverkouden mee naar huis van de opvang en het is nog niet over.
Maar weer even behelpen vandaag. Gelukkig niet al te veel afspraken.

Eensch hoor Rob, 120i lijkt me ook heerlijk! maar we hebben nu ook een 1.6 in de 1serie en die doet het ook prima :)

@ Marc, zo redeneer ik ook. Al heb ik al een garage vol speelgoed :) Dus dat zit wel goed. :)

Proficiat met je club Rob! Ik volg het voetbal niet, maar ik snap dat je dat even hebt moeten vieren, wel even minder dat de kids niet naar school/opvang kunnen.

@Joost, ja hier was het ook 15, maar da tis gewoon net te weinig. Dus incl. inruil/verkoop Megane max 20K. ik zoek ook niet hoger :)

Hier een rustig weekend, ik was jarig, 38 alweer, maarja wat doe je dan he.. maar van het lekkere zonnetje genoten en wat gefietst en in/aan huis gedaan.

Mogguh!

Heerlijk weekendje achter de rug; spontaan bezoek, verjaardag, online quiz, kroamschuddn.
In tijden niet zo'n leuk weekend gehad, heerlijk :)

Volvo doet wel wat eigenzinnig: moet alweer een halve liter olie bijvullen. Zo'n beetje eens in de 3000km nu. Nouja; gelukkig nog een maand garantie ;)
Veel kleine dingetjes met de V40 al met al met die wat aandacht verdienen. Ga er vanuit dat de verkopende partij het allemaal netjes oplost.

@ Qooker: ken meerdere mensen met zo'n ding en ik heb nog geen wanklank gehoord. Dus die gaat er bij ons ook komen als we nieuwbouwen. Hoef alleen geen bruiswater uit de kraan te hebben.

Tip: sla alles van de Mandemakers Groep per definitie over. Zonde van de tijd. Zoek een lokale keukenzaak die al jarenlang goed bekend staat.
Ken ook mensen die bij die keten goed zijn geslaagd; die vonden alleen het afdingen al een leuke uitdaging.
Las laatst ook een verhaal op internet dat je 50% van de prijs af zou moeten kunnen krijgen als je het spelletje goed speelt; als je dat maar in je achterhoofd houdt, ga je toch met een andere insteek naar zo'n bedrijf :)

Zaterdag met twee vrienden dagje naar Schiermonnikoog geweest. Beetje fietsen, over het eiland, biertje drinken en in het zonnetje zitten. Ouderwets zeg maar. Echt genieten!
Heerlijk! En schitterend weer natuurlijk (y)

@Jimmy Lag de grens echt bij de 20k? Mooie 118i
Pfoeh, fraai exemplaar! Gewoon 2k afdingen :p

Aanstekelijk dat auto zoeken, mijn vader is ook " ineens". aan het kijken.
Mijn ouders en zusje zijn ook aan het kijken. Allebei naar een Captur (facelift en pre-facelift)
Ik probeer bij mijn ouders steeds nog iets met de Stonic, X-Ceed, Ford Puma of een wat oudere X1, Q3 of GLA... maar die Captur blijft bovenaan tot nu toe.

Hier ook een prima weekend achter de rug.

Trainen kan weer enigszins met inachtneming van de maatregelen. De koelbox met ijskoude biertjes die een teamgenoot mee had genomen viel niet helemaal binnen de maatregelen, maar smaakten wel uitermate lekker na afloop :T

Zaterdag de huishoudelijke taakjes gedaan en flink in de voortuin bezig geweest. 's Avonds online borrel met vrienden, ook weer erg gezellig met een leuke activiteit. Zondag opnieuw in de tuin bezig geweest en vrienden op bezoek gehad.
Auto ook nog door de wasstraat getrokken. Valt me bij deze auto wel op dat er teveel hoekjes zitten die niet helemaal lekker schoon worden en/of meer opvallen in vergelijking met voorgaande auto's.

Minpuntje? Verlengsnoer stukje ingekort met de heggenschaar o_O
Ik deed nog zo voorzichtig maar kwam blijkbaar toch iets te dichtbij :)

Zo'n Captur is een prima ding. Het is totaal niet mijn type auto maar ze hebben een auto met korte wielbasis en hoge koets met hun design toch zo weten te maken dat het er heel aardig uit ziet. De achterburen hebben toevallig zo'n ding gekocht een tijd geleden. Een 120 met EDC automaat. Super tevreden zijn ze er over. Zijn ook belachelijk veel verkocht dus ook lekker veel keuze.

DEZE ziet er wel mooi uit. 2-tone binnenkant, 2-tone buitenkant. Mooie exterieurkleur, automaat met dubbele koppeling, fatsoenlijke 4 cilinder, leer stoelen en dashboard, etc.

In de basis het het wel een B segment auto, en dat zie je wel terug. Zowel positief als wegenbelasting als verbruik, als negatief qua afwerking en zo. Een X-Ceed vind ik ook heel veel mooier overigens, klasse hoger (C segment), (maar denk ook een stuk duurder). Net als de C segment premium merken.

Ach voor mijn zusje is de pre-facelift helemaal prima: ze wil vanwege medische redenen graag een hoge zit en eventueel xenon voor een beter zicht; moet niet een te stoere uitstraling hebben en dan is zo'n Captur erg leuk
Maar goed: ze moeten er eerst maar eens mee gaan rijden of het voldoet. Zusje is kritisch als het gaat om comfort.

Mijn vader wil juist een auto met een stoerdere uitstraling, 4 cilinder en moet wat power hebben.
Maar de auto moet niet te groot aanvoelen; dan durft mijn moeder er nog in te rijden.
De ASX die ze nu hebben, vindt mijn moeder echt te groot. Denk dat je al met al bij de Captur wel veel auto voor je geld krijgt.

Qua afwerking zijn ze een ASX gewend en ik kan je zeggen: dat is niet heel best.
Maar nu zijn de garages nog dicht, dus ze wachten rustig af. Maar wel leuk om tzt even mee te kijken :)

Die Initiale die je laat zien is wel een plaatje: zou echt iets voor mijn zusje kunnen zijn, maar voor hun wat te duur denk ik (zou hun tweede auto zijn)
Ik zal 'm eens doorsturen :D

Minpuntje? Verlengsnoer stukje ingekort met de heggenschaar
Ik deed nog zo voorzichtig maar kwam blijkbaar toch iets te dichtbij
:) :) herkenbaar! Ik heb een verlengsnoer met een zwart krimpkousje op de plek waar ik 'm heb geraakt. Mijn vader had 'm even weer gefixt ;)

Auto ook nog door de wasstraat getrokken. Valt me bij deze auto wel op dat er teveel hoekjes zitten die niet helemaal lekker schoon worden en/of meer opvallen in vergelijking met voorgaande auto's.

bij de Up is dat ook erg. Met name aan de achterkant en de goedkoper wasstraat

Ik ga nu altijd met de up naar een wasstraat (van mijn oude werkgever). daar word de auto van te voren helemaal al schoongemaakt en ook alle hoekjes schoongemaakt. pas daarna gaat hij de wasstraat in en echt 100% schoon. Is wel iets duurder , maar al die hoekjes zijn ook super schoon, net als dorpels, wielkasten, wielen, etc. (y)

Van het weekend even de winterwielen wisselen van de Up. Verwacht nu weinig koud weer meer.

Minpuntje? Verlengsnoer stukje ingekort met de heggenschaar moody smiley
Ik deed nog zo voorzichtig maar kwam blijkbaar toch iets te dichtbij

Is mij ook gebeurd paar jaar geleden o_O we hebben heel veel beukenhaag rondom huis die 2x per jaar wel moet en dat was al een oude heggeschaar die ik had gekregen had. Dus kreeg voor vaderdag een helemaal nieuwe heggeschaar op Accu. Wat een uitvinding :) Later nog een grasmaaier gekocht die de zelfde accu gebruikt. Ook echt super fijn!

Ik ben nu wel die gene die geregeld het gras moet maken op het buurtpleintje vlak bij ons. Anderen zaten altijd te klooien met dubbele verlengsnoeren en zo. Maar vind het niet zo erg of af en toe een uurtje te maaien. Ik sla het onkruid wieden met de buurt dan wel over. :p

Wanneer moet je de Fofo inleveren?

Ik haal de auto's zelden door de krasstraat. Ze worden hier ook vaak niet goed schoon bij de bumpers en rare hoekjes. Zeker de velgen moet je toch echt op de hand doen.
Ik doe ook vaak de binnenzijden van de deuren en dergelijke. Dat doet een wasstraat ook niet. Nee ik ga alleen in hoge nood door de automatische wasstraat.
Liever de wasbox of gewoon op de oprit.

De astra is voor mijn aanschaf ook te vaak door de wasstraat gehaald. Je ziet veel swirls. Op mijn verjaardagslijstje staat dan ook een DAP machine.

Volvo doet wel wat eigenzinnig: moet alweer een halve liter olie bijvullen. Zo'n beetje eens in de 3000km nu. Nouja; gelukkig nog een maand garantie winking smiley
Veel kleine dingetjes met de V40 al met al met die wat aandacht verdienen. Ga er vanuit dat de verkopende partij het allemaal netjes oplost.

Oei..das best veel...

Zo'n Captur is een prima ding. Het is totaal niet mijn type auto maar ze hebben een auto met korte wielbasis en hoge koets met hun design toch zo weten te maken dat het er heel aardig uit ziet. De achterburen hebben toevallig zo'n ding gekocht een tijd geleden. Een 120 met EDC automaat. Super tevreden zijn ze er over. Zijn ook belachelijk veel verkocht dus ook lekker veel keuze.
Dat ben ik helemaal met je eens, een leuk ding om te zien. Vind de 2e generatie ook heel goed gelukt, die lijkt een stuk stoerder.
Wat dat betreft ben ik best enthousiast over het exterieurdesign van de huidige generatie Renaults. De Talisman, Megane, Clio, Captur.....stuk voor stuk mooie auto's. Ik vind ze een goede mix van chique, speels en robuust hebben. Het interieur vind ik dan weer minder, te veel hard plastic.

Op mijn verjaardagslijstje staat dan ook een DAP machine.
Pas maar op, want dan heb je ook veel tijd nodig :)

Dit weekend de Cabrio ook maar opgehaald. Ondanks dat hij in een vorstvrije schuur stond komt er toch wel wat schimmel in het interieur (stuur) en slaat het dak wat groen uit.
Komend weekend bij goed weer zowel de auto als de kap maar eens goed wassen en nadien de kap weer impregneren.
Over 2 weken gaat hij voor de APK, oliewissel en kijken ze naar de staat/leeftijd van de multiriem en wordt die indien aan te raden ook vervangen. Hopelijk kan dan over een week of 3 de caravan er achter. :cool:

De clio 4, die richard had, (en afgeleide captur) was het interieur een zwak punt. maar als ik de nieuwe clio zie dan hebben ze daar echt van geleerd en lijkt het wel een van de betere in het segment te zijn. Hele mooie materialen, voelt allemaal hoogwaardig aan, zeker in dat segment.

Ik zat vorige week nog een een Skoda Karoq. Positief was wel het motortje, een 1.5 TSI. Prima ding, lekker vlot. Auto weegt relatief weinig dus je komt lekker weg. Stoelen ware ook top (sportline stoelen). Maar het interieur vond ik toch wel tegen vallen. Alles grijs. Digitale dashboard was wat goedkoop, maar zeker ook zaken zoals deurpanelen erg goedkoop gemaakt en zo voelt het ook. ook achterin. Had wel verwacht dat in dit segment dit al wat beter voor elkaar was.

Ondanks dat hij in een vorstvrije schuur stond komt er toch wel wat schimmel in het interieur (stuur) en slaat het dak wat groen uit.

denk dat het met name te maken heeft met vocht in de ruimte icm slechte ventilatie.

Ik heb de cabrio ook een hele winter in mijn garagebox gehad die ik toen huurde. Niet geïsoleerd en dus zeker niet vorst-vrij. Maar zaten wel roosters. in de deuren Niets geen schimmelvorming. (y)

Waar moest je de caravan ook alweer ophalen? Aardig stukje rijden toch?

Hoi allemaal. Mijn oud-buurmeisje is op zoek naar een andere auto.. Ze heeft destijds op mijn advies en aanraden een Mitsubishi Colt gekocht en daar in 7 jaar 200.000 km mee gereden.

Nu zoekt ze een alternatief. Prijs tussen de 8.000 en 10.000 . Het liefst een station waarin ze eventueel kan slapen. Ze is succesvol muzikante treedt in het hele land op en is soms zo moe dat ze na een optreden in de auto gaat slapen .. ze zoekt iets in de richting van een Ford Focus sw / Skoda Octavia. Een auto waar een matrasje in past..

Ik ben niet per sé geneigd om haar in een Opel te praten. Hebben jullie suggesties ?

Ik heb een aantal prima stations gezien: Ford Focus 1.0 in Station uitvoering, Een Megane, Astra... Skoda.

Zij kijkt naar auto's met een kilometerstand van rond de 160.000 km en een prijs van rond de 9.500 euro. Mijn advies is om voor een auto te gaan met een veel lagere kilometerstand en een wat ouder bouwjaar. Ik heb mijn advies wel klaar maar stel jullie input op prijs !

Een Focus 1.0 is vanaf 2013 hetzelfde, alleen heb je die facelift. Inderdaad niet gek om een oudere met wat meer kilometers te pakken. Bij deze motor moet de distributieriem, die in de olie loopt, elke 10 jaar of 240dkm. Wel iets om op te letten.
Maar ligt het lekker, in de kofferbak? Ik weet niet of je het zou gebruiken. Liever dan een powernapje op een voorstoel.

Terug
Bovenaan