Wel even eerlijk vergelijken hè jongens

Een Quooker mag dan 1000eu kosten, maar wat kost een goede kraan in je nieuwe keuken? En wat kost een losse boiler voor warm water?
Dan wordt het verschil al rap kleiner.
Ik zal de laatste zijn die zegt dat het een must is, is echt wel een vorm van luxe die niet perse nodig is maar wel een fijn apparaat in een nieuwe keuken. Echter kun je je euro's ook maar één keer uitgeven en kun je prima zonder.
Ik deed de kraan open voor onze oudste om de handen te wassen. bij de buren, zat te klooien met die kraan en toen kwam er kokend water uit.
Dan was het vast geen Quooker maar een ander merk. Je moet de geribbelde ring boven het rode randje (= lampje welke aangeeft of hij aan het verwarmen is) 2x vlot indrukken en draaien. Als je de kraan niet kent zit je daar niet zomaar aan en gebruik je dus de normale hendel voor warm en koud zoals bij een normale kraan.
Ik zou mijn kind er wel alleen mee durven laten.
De keuken bij ons is ook al 16 jaar oud, destijds op maat gemaakt, ook wat hoger dan standaard. Heerlijk, de apparatuur is de afgelopen 5 jaar allemaal vervangen door de vorige eigenaar. Alleen de ene zijde was rood. Die wordt nu dus zwart.
Een goede keuken waar netjes mee om wordt gegaan gaat natuurlijk prima lang mee. Het is vaak een kwestie van smaak dat deze verouderd aanvoelt. Sterker nog, als er een hagelnieuwe keuken in zat moet het ook maar net je smaak zijn als je de woning koopt.
De keuze was bij ons makkelijk wat dat betreft. De oude keuken was een bij elkaar geraapt zooitje, oude apparatuur en nieuwe apparatuur van een budget merk door elkaar en het viel van ellende nog net niet in elkaar. Kortom, toen we de woning gingen bekijken stond al vast dat deze eruit ging
Vorig jaar nog complimenten van oud bewoners gehad hoe wij het geheel hadden veranderd. Vonden we een mooi compliment, maar de oud bewoners vonden het ook fijn dat hun (zelf gebouwde) huis in goede handen was gekomen.