Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik tank niet zo vaak meer, maar de laatste keer schrok ik ook wel van de prijs. Overigens tank ik standaard 98.

@Joost: 700 Nm, wauw!
@Richard: haha, gelijk al chippen :D Ik heb de Focus niet gechipt, maar zit er wel eens aan te denken. Gewoon lekker om nét wat meer koppel te hebben in het gebied wat je het vaakst gebruikt.

700Nm, dat vreet wel banden :D
Moet wel zeggen dat de gegevens op die site bij veel types wel wat optimistisch lijken met de cijfers die ik van andere bedrijven ken.

En ach, gelijk chippen. Heb het uiteindelijk bij de Leon ook nooit gedaan, ook al was deze er behoorlijk geschikt voor. Achteraf wel spijt van als ik nu naar de Leon 2.0 TFSI van mijn broertje kijk, die heeft nu ook 270pk en dat gaat toch behoorlijk rap van zijn plek. Inhalen in welke versnelling dan ook geeft echt een glimlach op je gezicht :)

Kijk ik naar een 320D dan gaat deze van 184pk en 400Nm naar 220pk en 440Nm. Leuk, maar meer ook niet.
Een 320i echter gaat van 184pk en 270Nm naar 260pk en 400Nm, dat is de moeite! :D
Dat blok is nagenoeg gelijk aan de 330i waardoor deze waardes prima haalbaar zijn. Voor de automaten is ook andere software beschikbaar met verschillende standen waardoor in "D" de auto net wat meer gebruikt maakt van het koppel en dus comfortabeler is, waarbij in "S" alles wat vlotter gaat en sportiever gaat.

Een GTE gaat van 218pk en 350Nm naar 295pk en 500Nm, ook leuk maar zou ik niet aandurven denk ik.
Een TDI met 120pk en 250Nm gaat naar 150pk en 330Nm, dat is eigenlijk wel een must :T

En toch mis ik het vermogen in de Focus nu ook niet. Is echt prima voor dagelijks gebruik. Denk ik dan weer aan een vakantietrip waarbij je lekker op de Autobahn rijdt, het net iets teveel heuvelop gaat en de snelheid dus terugloopt en/of je terug moet schakelen. Dan is wat meer vermogen wel prettig.... omdat het kan, niet omdat het moet.

700Nm, dat vreet wel banden big smile smiley

standaard 600 Nm ook als je dat geregeld aanspreekt :T

En tot een bepaald niveau is het echt fijn en functioneel. Zoals rob van 150 naar 180 PK. Dat ga je echt wel merken, ook dagelijks. Maar als je al 200+ PK hebt en je gaat dan nog chippen dan is het ook met name 'omdat het kan'. Ik spreek de 280PK ook maar heel zelden aan. Vorige week zondag even inhalen, even bewust het gas heel diep ingetrapt en dan gat hij als een idioot er vandoor en enkel seconden daarna staan er al waardes op waar je het rose pasje kan inleveren. Dus maar wel weer iets rustiger aan gedaan.

Mijn broer heeft zijn auto inmiddels in bezit. Even zien of ik er dit weekend een rondje in kan maken. Hij heeft een EDE, die heeft iets van 164 PK meende ik. mogelijk gaat hij daar nog wel iets aan doen tzt.

Chiptunen wil ik eigenlijk ook nog wel.
De V40 gaat dan van 120 naar 170pk en van 280 naar 380nm, dus dat zijn mooie getallen :T

Ik wil dan gelijk de motorinlaat schoon laten maken en de EGR dichtprogrammeren: lees veel goede verhalen op het web en in FB-groep daarover. Als ik zie hoe ontzettend vervuild de inlaatsensor nu al is: 1 zwarte roetklomp (n)
Maar ja, kost wel 825 euro met elkaar...

Van harte Fer! Gaat hard met de Kids!

Vandaag tripje naar Ter Apel gedaan. 1,5 uur enkele reis maar wel hele mooie fietskar voor de jongste op de kop getikt. Kunnen we straks op vakantie heerlijk fietsen.
En de astra keurig op 5,5 l per 100..(y) met veel 100 wegen is ie echt zuinig.

Welke plaatsje woon jij ook alweer Richard? Heb alle plaatsjes rondom Emmen vandaag wel gezien.
Wel grappig: kwam nog Astra van het K forum tegen. Opvallende verschijning in Emmen vanwege zijn bestickering.

Middag!
Gefeliciteerd Fer, 15 alweer!

Vandaag even naar Noordwijk geweest, even uitwaaien!
Net op de terugweg op de A2 (daar waar het vijf banen breed is) zag ik in de verte over de hele breedte remlichten en auto's beide vluchtstroken op schieten. Een paar tellen erna stond ik op de linkervluchtstook stil. Een Transporter had een Picanto geramd, de onderdelen lagen overal. Wiel, schokbreker, veer, brandblusser. Bizar.
Er stond al tien man om de Picanto heen, in alle andere auto's zaten mensen maar te kijken denk ik? Bizar, want over de hele breedte stonden auto's stil. Ik kon er uiteindelijk tussendoor en ben maar doorgereden want er stond al heel veel volk. Maar man, wat moet dat hard gegaan zijn. Dan besef je je wel even dat je misschien wel geluk had met dat oranje verkeerslicht 20km terug, voordat je de snelweg op reed.

Thnx voor de felicitaties! Ik denk dat de 2 oudste Hotpuppies inmiddels Hotdog jr. mogen heten. De 2e is inmiddels langer dan ik ben :)

@berry, door het oog van de naald dus!

Hotdog zei:
Zal ik wat grappigs vertellen?

Vandaag is Hotpuppy v1 15 jaar geworden.. :eek:

Nog van harte!
Ze zijn inmiddels wel puppy af inderdaad. Man, tijd gaat hard!

rjthefrisian zei:
Van harte Fer! Gaat hard met de Kids!

Vandaag tripje naar Ter Apel gedaan. 1,5 uur enkele reis maar wel hele mooie fietskar voor de jongste op de kop getikt. Kunnen we straks op vakantie heerlijk fietsen.
En de astra keurig op 5,5 l per 100..(y) met veel 100 wegen is ie echt zuinig.

Welke plaatsje woon jij ook alweer Richard? Heb alle plaatsjes rondom Emmen vandaag wel gezien.
Wel grappig: kwam nog Astra van het K forum tegen. Opvallende verschijning in Emmen vanwege zijn bestickering.

Hoe ben je gereden? Via Groningen of de N381?
In het laatste geval ben je in de buurt geweest, anders zeker niet :D
Ik woon tussen Emmen en Assen in, vlakbij de N381.

@ Barri, wat een klapper moet dat zijn geweest! :eek:
Hoe krijgen ze het ook voor elkaar op zo'n weg vraag je je dan ook af.

Zo dat zijn geen kleintjes meer Fer, nog even en je kunt de steutels van de astra inleveren :)

1 serie van mijn broer staat te koop, mochten er nog liefhebbers zijn. Eigenlijk is het een serieus mooie auto met de juiste opties. En vrijwel alleen maar snelweg kilometers

Meesten hebben niet de fijne stoelen, grote navigatie met hardschijf en extra functies hebben veruit de meeste exemplaren ook niet. Leren bekleding, trekhaak, xenon, gewoon helemaal top. Hij heeft hem gevoelsmatig wel wat hoog in de markt gezet vind ik zelf :p

Hoe ben je gereden? Via Groningen of de N381?
In het laatste geval ben je in de buurt geweest, anders zeker niet big smile smiley
Ik woon tussen Emmen en Assen in, vlakbij de N381.

Via de N381 en dan naar Ter Apel via allemaal binnendoor weggetjes. Kleindijk, Sleen, Valthermond (wat stonden aan die doorgaande lange weg daar veel huizen te koop)

@Joost, mooie versie inderdaad. zoiets zoeken wij ook maar dan een jaar of 5 jonger, 2 deuren extra en een ton minder gelopen :)
Zoiets

@Fer, soow 15 ja dat gaat gewoon door. Zo zie je dat wij inderdaad oud worden. o_O

Hier een lekker wekeend gehad, een schilder over de vloer gehad die een offerte gaf waarvan ik spontaan begon te hyperventileren, dus vandaag en mogen komen er nog 2 om een offerte uit te brengen. Als dat rond hetzelfde ligt dan gaan we er toch maar zelf aan beginnen dit voorjaar.
Verder lekker in de tuin bezig geweest en die weer netjes gemaakt, beukenhaag gesnoeid en wat biertjes gedronken met een vriend :) u met dit heerlijke weer op kantoor :9 Maar morgen lekker thuis!

@Berry, inderdaad, ik zag die foto van die Picanto in de krant staan, dat moet hard zijn gegaan ja. vreselijk!

Hier een lekker wekeend gehad, een schilder over de vloer gehad die een offerte gaf waarvan ik spontaan begon te hyperventileren, dus vandaag en mogen komen er nog 2 om een offerte uit te brengen. Als dat rond hetzelfde ligt dan gaan we er toch maar zelf aan beginnen dit voorjaar.

jaa, die weten ook dat er schaarste is in hun vakgebied. Ik hoorde de buurman er ook al over :) Voor een paar jaar geleden kon je nog wel een keer een goedkoop adresje vinden die prima werk aflevert en ook nog binnen een reeeel tijdsbestek kon beginnen. Maar dat kun je nu wel vergeten. o_O

@Joost, mooie versie inderdaad. zoiets zoeken wij ook maar dan een jaar of 5 jonger, 2 deuren extra en een ton minder gelopen smiling smiley

Tonnetje minder is aan de computer zo geregeld :) maar die 2 deuren extra word wel lastig.

:) @ Joost

ja bizar, van veel had ik al gehoord dat het dit jaar sowieso niets meer wordt, maargoed. ik wacht vanavond en morgen nog even af.

Vakmensen zijn schaars en weten hun prijzen te vragen inderdaad. 80% van het "schilderwerk" bestaat uit schuren, kost gewoon tijd en is duur. Het schilderen zelf kost veel minder tijd. Wellicht nog een optie om het schuren zelf te doen Jimmy? Is ook gelijk het minst leuke, maar kan wel serieus geld schelen.

@ Joost, dat is inderdaad een mooie auto met de juiste opties (y)
Ik heb dit weekend de opgeslagen zoekopdrachten in diverse occasion apps even aangepast. O.a. de prijs had ik nogal laag staan, nu komt er (logischerwijs) veel meer spul voorbij wat aan de wensen zou kunnen voldoen.

@ Rob, PB'tje gestuurd.

Dit weekend mijn broertje ook weer even geholpen. Na de douchewand van vorige week, moest er dit weekend nog een bed naar boven. Ging prima, behalve de achterwand. Inmiddels weten we hoe makkelijk het dakraam eruit kan, dus ook die hadden we snel binnen :D
Nu weer aan de bak met deze week lekker weer in het vooruitzicht, wat langer licht 's avonds en een lang weekend voor de deur (y)

Ongeval-N360-Garrelsweer_3674.jpg

Ai..ook wel pijnlijk..twee dagen op naam, 627 pk, dikke 2 ton en al flink in de poeier...

Corsa 20SEH zei:
Ja dat is balen!

Dit is toch fantastisch! benieuwd waar hij voro weggaat uiteindelijk:

Speedster met maar 4.000 km op de teller.

Tot nu toe een koopje. Staan er een paar op gaspedaal maar die staan er al een tijdje.
Gaat vanaf 18.500 tot een kleine 30k ( waarbij de laatste een 2.0 Turbo is )
Staat ook een hele mooie donkergroene op met ook maar 13k op de teller, die staat er ook al een tijdje, daar vragen ze 29k voor.
Op basis van deze kilometerstand en historie etc zou je toch minimaal een 25k verwachten lijkt me.

Ja die prijs gaat denk ik ook wel richting de 25K. Er zit de laatste tijd weinig beweging in inderdaad, maar de prijzen blijven echt stabiel en stijgende.
Dit blijft toch mijn "droomauto" binnen betaalbare grens. de 7 +10K moet toch lukken o_O:):LOL:

Mooi hoor die speedster!

Ja de tijd dat je voor 15.000 een mooi fris origineel exemplaar kon kopen is nu wel echt voorbij. (zag ze zelfs wel eens voor 10K te koop).

Als ik de ruimte had, had ik die heel graag als fun auto willen hebben. Echt iets unieks wat je in vrijwel geen enkele auto kan ervaren (Hoewel wat anders komt de 7 van jimmy mogelijk wat in de buurt).

Maarja, heb het geld er niet voor, en ook geen garage waar ik dat ding in kan krijgen :)

Ai..ook wel pijnlijk..twee dagen op naam, 627 pk, dikke 2 ton en al flink in de poeier...

pijnlijk, maar nog prima te herstellen zo lijkt het . Denk dat de deuk in het ego groter is :)

@Joost, een Speedster is toch nog wat praktischer denk ik :) en wat "stabieler".

@ Marc, heel mooi die groene! maar bijna 30K pfff

Ja ik ken de 7 niet. speedster wel. En die ervaring heb ik in weinig andere auto's ervaren. Als er dan toch een 3e auto moet komen dan moet het ook wel echt wat toevoegen aan het dagelijk vervoer. Dat doet zo'n speedster wel! Maar ik wil hem dan wel droog binnen stallen

30K is wel prijzig, bijna de nieuwprijs op het eind destijds o_O

Gefeliciteerd!Maar eh: 15?! ... wauw! Ik word oud...
Haha, precies mijn gedachte :)

Even er "tussenuit" geweest ivm drukte op het werk. Afgelopen week slecht geslapen en zaterdag ook maar naar het werk gegaan om even weer aan te komen met werk. Een dag lekker alleen op kantoor, eigen muziekje erop, weinig mensen die je storen.....en het mooiste was, ik kwam aan het eind van de dag zo lekker voldaan thuis. Sindsdien ook weer de nachten heerlijk geslapen, en redelijk wat zaken die nu weer lopen. Dat was nog eens een nuttige dag.....brengt alleen wel dat de overurenteller deze maand al 100uur aanwijst. :)

Scheelt wel, nu het mooie voorjaarsweer (op gisteren t/m morgen na) uit blijft is het ook geen enkel probleem om langer / vaker te werken. Even relativerend, weet ik ook dat over iets meer als een maand de drukte alweer voorbij is. Dan denk je altijd "is 't seizoen nu al weer gedaan?"

Blijft een plaatje, zo'n Speedster. Zou Gerard al spijt hebben dat hij hem toen verkocht heeft? Al heeft die nu ook weer een hele gave GT in de garage staan :cool:

Mogguh!
Fijn dat je op deze manier je hoofd wat hebt leeggemaakt Ruud. Wel grappig. De meesten moeten juist het werk even los laten om tot rust te komen.
Maar als dit voor jou helpt..wat zal ik er dan van zeggen..(y)

Blijft een plaatje, zo'n Speedster. Zou Gerard al spijt hebben dat hij hem toen verkocht heeft? Al heeft die nu ook weer een hele gave GT in de garage staan

Namen blijven wel een dingetje voor je..:) Frans heeft een Focus RS en had/heeft een GT en Gerard had wel een Speedster maar heeft nu een Alfa 4C..;)

Mogguh!

Het, dat 'uitproberen' ging even mis gok ik ;)

@ Speedster: ook wel een (redelijk) betaalbare droomauto van mijn kant. Maar inderdaad; geld en ruimte zijn wel 2 belangrijke zaken die ontbreken :D

Zou Gerard al spijt hebben dat hij hem toen verkocht heeft? Al heeft die nu ook weer een hele gave GT in de garage staan
Volgens mij vermaakt ie zich prima met z'n 4c! Maar de Speedster als verzamelobject was nooit gek geweest ;)

AsconaGT zei:
Ja ik ken de 7 niet. speedster wel. En die ervaring heb ik in weinig andere auto's ervaren. Als er dan toch een 3e auto moet komen dan moet het ook wel echt wat toevoegen aan het dagelijk vervoer. Dat doet zo'n speedster wel! Maar ik wil hem dan wel droog binnen stallen

Spartaans, korte draaicirkel, strakke stuurrespons, 11 cm. van de grond, uitlaat naast je oor.(je ruikt ook echt naar auto als je eruit komt), weinig ruimte en geen luxe, minimale vering. (al is dat op de duurdere modellen wel beter!) Maar ik vind het erg leuk rijden, voor erbij, maar ook hier twijfel ik weleens, totdat ik er weer in gereden heb. Dan ben ik weer helemaal happy. de kosten zijn extreem laag. minder dan 30,- in de maand, tanken is 98 en loopt 1op 6, omdat je toch wilt "spelen". :). Afwerking is natuurlijk niet op fabrieksniveau, maar goed :D
pak je een Westfield van 25K dan is dat comfortabeler, zuiniger minder lawaaig en loopt strakker. Maargoed, voor onder de 10K kan ik me geen leuker speelgoed bedenken :) en ben zeker dankbaar dat ik dit kan. Jullie zijn welkom in Brabant voor een meet en drive ;)

Als vervanging komt een Speedster/Elise het meest in de buurt, ook omdat dit wat praktischer is in gebruik met een dakje enzo. Maargoed die zijn voor mij gewoon te prijzig voor "erbij".

@ Ruud, ja zo een dagje lekker doorgaan kan een mens ook weer energie brengen en goed doen.

Zo een 4C als Gerard heeft is natuurlijk helemaal dik!

Heerlijk weertje! :cool:

gisteren heerlijk met raampje open naar huis wezen cruizen. genieten! Ook een keer tennissen bij daglicht en lekker temperatuur was erg fijn :D

Helaas is het na vandaag al weer gedaan, en overdag weinig tijd om er van te genieten.

Binnenkort even de winterbandjes van de Up halen

Goedemorgen! Geweldig weertje he. Nu ook al, maarja, hele dag achter de pc.
Eergister een rondje gereden met de Kever, gisteravond 35km gefietst; genieten!

Het was inderdaad heerlijk..jammer alleen dat ik aan het werk was maar we hebben tussen de middag heerlijk blok gewandeld en dat is het voordeel van thuiswerken..je kunt lekker je dag zelf wat indelen...(y)

Had gisteravond alleen bestuursvergadering van de EHBO. Had dat liever op een ander moment gehad..:) Maar was wel even essentieel ivm benoeming bestuursfuncties en ben vanaf vandaag officieel penningmeester. Ik vind het belangrijk om wat voor de maatschappij te doen en zo mijn steentje bij te dragen.

Ik zal vanavond de winterbandjes nog onder de c3 weg halen. Eerder nog geen tijd voor gehad.
En ben nog wat met het prutsen met het OBD scherm in mijn Astra. Je kunt het behoorlijk personaliseren en layout en kleuren en achtergrond aanpassen.
Ik had alleen een verkeerde scanner op Ali besteld. Wifi ipv BT en daardoor heb ik geen internet meer op mijn foon als ik de OBD in de auto aan heb...:)
Maar de nieuwe komt vandaag alweer.

Ah ja, ik zal binnenkort ook de administratie van onze vereniging weer eens bijwerken. In coronatijd gebeurt er (helaas) niet zoveel, maar heb er dan ook weinig werk van.

Nog twee dagen zwoegen en dan even twee dagen naar Limburg er tussenuit :cool:

Mogguh!
Voorbije dagen amper actief geweest omdat er gewoon niks te melden is.
Wel zaterdag stiekem even de grens overgestoken om de sleutel van de strandcabine op te halen en genoten van de zeelucht.
Hopelijk gaat die grens vlug weer open, wat ik mis de wijdsheid en openheid van Zeeland.

Mogguh

Kijk, allemaal vrijwilligers! Na mijn voorzitterschap ben ik gelijk weer in een andere vrijwilligersfunctie gerold, was eigenlijk mijn bedoeling om eens een paar jaar 'rust' te hebben. Maar door corona was het allemaal al rustig, dus toch maar weer iets opgepakt.
Denk dat ik inmiddels zo'n 20 jaar achter elkaar vrijwilligerswerk doe en dat is al met al best leerzaam (geweest)!

Moet trouwens even iets bedenken wat katten tegenhoudt in onze tuin: gisteren sinds 4 weken weer kattenpoep geruimd en op 10 plekken lag wat. Vreselijk smerig.
En anders moet ik maar vallen zetten en die beesten naar het asiel brengen, het is niet anders.
De vroegere buren gaven overlastgevend katten altijd duikles, maar dat kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen.

Nog twee dagen zwoegen en dan even twee dagen naar Limburg er tussenuit cool smiley
Alvast veel plezier!

Wel zaterdag stiekem even de grens overgestoken om de sleutel van de strandcabine op te halen en genoten van de zeelucht.
Kun je geen barrel op NL kenteken komen om zo wat minder opvallend door NL te rijden? :p

Sanoma zei:
Kun je geen barrel op NL kenteken komen om zo wat minder opvallend door NL te rijden? :p

In NL mag ik rijden.
Het is BE dat niet toelaat de grens over te steken voor "niet-essentiële" verplaatsingen.
En een tweede verblijf is per definitie niet-essentieel.
Maar heb weer mijn grindwegje ergens te velde genomen om de grens te dwarsen (grenspaal staat precies aan begin van de 100 meter lange grindweg - voor en na is er gewoon betonverharding ;)

@Gerwin, waterpistool met een goede stevige straal. Werktte bij ons oude huis altijd goed. :) Ik heb er ook een hekel aan als er katten in de tuin zitten. zeker ook omdat onze konijnen daar zitten, maar ook omdat katten alles ondersch**ten.

@Peter, inderdaad mijn Be colelga's hebben ook weer een verklaring nodig om de grens te mogen passeren. Maar als ik de HLN goed heb gelezen mogen jullie binnenkomrt weer alles :)

@ Vrijwilligersrswerk, heel knap dat jullie dit doen. Ik heb er neits mee, maar zla in de toekomst wel moeten vrees ik. L. wilt dolgraag op hockey, en het is een vereiste om lid te mogen worden dat je als ouder dan dus actief bijdraagt aan de vereniging....

Corsa 20SEH zei:
@Peter, inderdaad mijn Be colelga's hebben ook weer een verklaring nodig om de grens te mogen passeren. Maar als ik de HLN goed heb gelezen mogen jullie binnenkomrt weer alles :)

Is een puur juridische kwestie.
Jullie hebben in NL - dacht ik - dezelfde discussie gehad (onwettig verklaring van de avondklok).
Alle beperkende covid-maatregelen werden in BE genomen door de minister(s), maar de rechtbank is thans van oordeel dat dit bij wet moet (pandemiewet), gestemd in het parlement na advies van de raad van state en een parlementair debat.

Wij hebben zelf een kat, en ik zeg het de buren ook : komt ie in je tuin en wil je dat niet, gooi een emmer water over hem heen want dan laat ie het wel uit z'n kop om nog een keer die kant op te gaan.

Hier ook helemaal gek van katten. Tenminste, we worden er gek van omdat ze onze tuin ook constant als toilet gebruiken.
Daarom heb ik een tijdje geleden een aantal strikken gezet. Ijzerdraadje vastmaken aan een struik en dan afwachten..
De opbrengst is 4 katten en een egel, ik denk dat die vermoedelijk toevallig langs kwam.
Het grappige is dat voor 2 katten een paar dagen later allemaal briefjes in de buurt hingen met Vermist er op. Terwijl ze gewoon bij ons in de groene container lagen :)

1 april :p

Ik zie in onze tuin eigenlijk maar één kat lopen, die gebruikt onze tuin als doorlooproute dus dat is niet zo'n ramp.

Toen we een hond hadden, hadden we weinig last van katten..nu schijten ze ook onze tuin weer vol. Zo smerig.

Ik heb helemaal niks met die rotbeesten.

Mogguh!

@ Peter: Mmm, dat schiet dan niks op inderdaad...

Het grappige is dat voor 2 katten een paar dagen later allemaal briefjes in de buurt hingen met Vermist er op. Terwijl ze gewoon bij ons in de groene container lagen
En daar ging de koffie weer terug het bekertje in *proest* :)

@Gerwin, waterpistool met een goede stevige straal. Werktte bij ons oude huis altijd goed
Als we thuis zijn, zie ik die beesten nooit lopen :( lijkt wel of ze 's avonds de daad verrichten....

Je hebt me ook gelijk door

Ik niet :eek: dat duurde 5 minuten. Zelfs nadat er al een plakbandje onder mijn muis was geplakt door mijn collega o_O Moet 's ochtends duidelijk nog wakker worden

Onze kat komt ook wel eens buiten. Heb jaren geprobeerd om hem binnen te houden, maar is toch wel lastig. Hij schiet naar buiten zodra de deur open gaat, zeker nu met kinderen. Ene buren hebben een grote hond dus daar durft hij niet te komen en de andere kant heb ik goede afspraken gemaakt. Maar gelukkig zit hij voornamelijk in de tuin en loopt soms even om, om bij de voordeur te liggen.

's avonds / 's nachts is hij sowieso altijd binnen

Overigens komt hij doorgaans netjes binnen om te poepen. In onze tuin en ook die van de buren ligt dus nooit wat gelukkig.

Mogguh!

Ik niet eye popping smiley dat duurde 5 minuten. Zelfs nadat er al een plakbandje onder mijn muis was geplakt door mijn collega nut smiley Moet 's ochtends duidelijk nog wakker worden
Opzich ben ik er al wel redelijk verdacht op, wat door de media komt. Ze beginnen steeds vroeger met 1-april grappen, waardoor je tegenwoordig een week vooraf al waakzaam moet zijn.

Wat heerlijk, een dag waarop de duitsers vrij zijn...... vanochtend toen ik rond half 7 naar het werk reed kwam ik gewoon niemand tegen. Rijdt wel lekker, met cruisecontrol op 120 :)

Terug
Bovenaan