Kaal topic

D. Elzinga zei:
A collaboration between Japanese retail company Muji, famous for its "no brand" approach to its business of selling retail goods, and Nissan, the Muji Car 1000 is a badgeless and decontented second generation Nissan March/Micra, limited to 1,000 units in 2001. The car, sold exclusively through Muji's online network as a test subject for said system, was a spartan vehicle, sold with basic hubcaps, vinyl-upholstered rear seats and only one choice of engine and transmission. It also followed Henry Ford's idea of one sole body colour as well, since it was only sold in "marble white

muji1.jpg

8644.jpg

Maar wel getint glas en een ruitenwisser en verwarming op de achterruit. Eigenlijk nog best wel decadent.

Karig weetje: de vorige Swift is ook kortstondig als GA leverbaar geweest. Uiterlijk vooral herkenbaar door de (te) kleine wieltjes, raamslingers, en een groot gat in het dashboard waar anders de audio zit ingebouwd.

suzuki-swift-1-3-ga-12718878-1.jpg

suzuki-swift-1-3-ga-12718878-8.jpg

suzuki-swift-1-3-ga-stuurbekr-119-000km-nl-auto-13147298-3.jpg

Deze Picanto lijkt me wel behoorlijk kaal. Er was niet eens geld meer om dezelfde tint grijs op de hele auto te gebruiken! :eek:

19550522972_5c76da187c_c.jpg

Zo'n kleintje met zwarte bumpers en stalen velgjes vind ik wel leuk! Net als de Skoda Citigo: standaard stalen wieltjes met een zwart kapje in het midden. Geweldig!

Die Swift daarentegen vind ik vreselijk. Die stepwieltjes, dat kan echt niet.

Klassiekerrijder zei:
Wow. Klust Stevie Wonder tegenwoordig bij als schadehersteller?

Nee, dit was in België. Stefke Miroakel werkt hier bij de schadehersteller. ;)

Rob0032 zei:
Klassiekerrijder zei:
Wow. Klust Stevie Wonder tegenwoordig bij als schadehersteller?

Nee, dit was in België. Stefke Miroakel werkt hier bij de schadehersteller. ;)

Zeg ff tegen hem dat hij niet steeds met die stok tegen het achterportier moet tikken. Straks heeft ook zijn Labrador nog op de achterbank geslapen.

Dat interieur verkeert inderdaad echt in 'perfecte staat'...
Overigens had 'm ook zonder meegespoten buitenspiegels. Het kan dus kaler!

Die golf is echt in Crisisuitvoering! Volgens mij is de enige optie 5 deuren ipv 3.
Origineel is hij volgens mij alleen met meegespoten buitenspiegels geleverd. Tenminste de Golf 4 al wel, en ik kan mij niet herinneren ooit een golf 5 zonder te hebben gezien.

Ik zie nog altijd elektrisch bedienbare ruiten voor en achter, elektrische spiegelverstelling, getint glas en een toerenteller. Wat nou crisis?

Op Curaçao zag ik meerdere malen een nieuwe Picanto met zwarte kunststof bumpers, en zonder achterwisser en derde remlicht!

Heerlijk die golf.
Ik denk dat als je het type plaatje in de kofferbak gaat checken(die met het kleur nummer) dat je vast wel wat opties kan zien.

Goedendag zei:
Die golf is echt in Crisisuitvoering! Volgens mij is de enige optie 5 deuren ipv 3.
Origineel is hij volgens mij alleen met meegespoten buitenspiegels geleverd. Tenminste de Golf 4 al wel, en ik kan mij niet herinneren ooit een golf 5 zonder te hebben gezien.

Nee hoor. Zelfs de 6 was er met ongespoten spiegels.

5132703_4.jpg

volkswagen-golf-stationwagen-diesel-wit--100062220-Medium.jpg

1893372_1.jpg

volkswagen-golf-hatchback-benzine-wit--99047781-Medium.jpg

Rob dat wist ik niet! Erg apart om hem te zien met zwarte spiegels! zo heb ik ze nooit gezien. (misschien een enkele bestickerde bedrijfswagen, maar dan valt het niet op)

Die zwarte spiegelkappen kunnen deze wagens (zeker op wit) best hebben. Voor de harmonie wel even de deurgrepen onder de gordel wit laten spuiten dan.

Je ziet dan ook steeds vaker zwartgelakt bij nieuwe auto's. Ik vind het afhangen van kleur en ontwerp. Bij de Volvo ben ik blij dat ze in kleur zijn, maar bij de Saab vind ik het niet storend dat ze niet gespoten zijn.

Weliswaar niet origineel, maar zo'n witte A3 ziet er dan ineens nog meer basis uit!

21301143839_9a3ccab963_c.jpg

Ja dat ding staat gewoon al heel lang stil. Apk is ook al jaren verlopen.

21300002150_f295800228_c.jpg

Mijn oom kocht altijd een nieuwe auto. Mijn familie zo jaloers als git.
Maar wat mijn oom kocht waren de kale basis versies. Altijd een witte auto want dat kost geen extra geld.
Met de insteek een nieuwe auto te kopen trachte hij ook minder kwijt te zijn aan onderhoud want nieuwe auto's gaan nog niet kapot.

Als klap op de vuurpijl werden zijn auto's tot op het draad versleten gebruikt.

Op latere leeftijd begon hij in te zien dat leuke auto's beter zijn dan steeds maar een basis auto nieuw te kopen.
Toen vond hij het ook zonde en pijnlijk dat ze zijn Nissan 200NX in de brand getoken hadden en een flinke aanrijding met zijn Ford Puma vond hij zo zonde dat hij ervan zijn kluts even kwijt was. Dus niet zomaar gebruikers blik dat je na wat jaren afdankt.

Een rijtje van zijn kale auto's:

Volkswagen Jetta mk1.
Renault 19 mk1.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m964779457-opel-kadett-opel-kadett-1-3n-ls-1986-102000km-originele-staa.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Lekker simpel en de kleur doet ook 'n duit in 't zakje. Wel jammer van die decadente rechter buitenspiegel en dat patserige klokje. Gelukkig geen stootstrips, kaartenvakken, 5e versnelling of radio....

Geweldig, die Kadett LS! Mijn vader had er precies zo een vroeger, maar dan donkergrijs. Kenteken was SR-20-KB

Die 10E was idd kaal, evenals de 11E. Alleen de 3 deurs toonde nog erger, zonder zwarte raamlijsten.
Verder heel dun stuur, soort gespannen zeil als hoedenplank enzo. Woog ook geen drol. De 1400 3d woog 686 kg. Denk dat de 10 tegen de 65 kg zat. Dat zijn oude tijden.

Ron H zei:
Die 10E was idd kaal, evenals de 11E. Alleen de 3 deurs toonde nog erger, zonder zwarte raamlijsten.
Verder heel dun stuur, soort gespannen zeil als hoedenplank enzo. Woog ook geen drol. De 1400 3d woog 686 kg. Denk dat de 10 tegen de 65 kg zat. Dat zijn oude tijden.

Daardoor ook verbazingewekkend rap, zelfs met een 1.1 van 60pk. Rij nu maar eens een Fiesta 1.25 60pk, gewoon niet vooruit te schoppen...

Alleen heeft de Phase 1 nog de handchoke. Dat is wennen en niet meer voor de jonge generatie..... De TE, TGE en TZX zijn van na de facelift en hebben injectie.

Ik zag afgelopen week zo'n extreem kale Fabia, met grijze bumpers. Hongaars kenteken, in het wit en als Combi in grijskentekenuitvoering.

Terug
Bovenaan