Officieel: Mazda 6

Gepost door Mach1 
Re: Officieel: Mazda 6
03-12-2017 21:38
Gisteren nog in een vrij recente gezeten. Doet flink onder aan recenter uitgebrachte D-segmenters, mist ook nog eens stijl imo, maar dat is subjectief.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-12-2017 21:38 door Roder.
03-12-2017 22:10
Ik heb vorige week een proefrit gehad en ben het met je eens: van binnen heb je niet het gevoel van luxe. Goedkoop aandoende glimmers ed, op de foto zie je dat niet maar van dichtbij wel. Ook bijvoorbeeld de deurkrukken komen zeer goedkoop over, alsof ze zullen afbreken. Misschien dat bij deze facelift het een stuk beter is, maar de huidige mazda 6 haalt het echt niet bij de gemiddelde d-segmenter.

Rijgedrag daarentegen is wel goed, hij houdt van bochten maar vond het stuur erg trillen bij snelheden boven de 110 km/u.
Tja model is dan ook al een aantal jaren oud. Toen had je nog de vorige Ford Mondeo, vorige Opel Insignia, vorige Renault Laguna en vorige Volkswagen Passat.. helaas zie je hem weinig met wit leer maar wel veel met dit interieur

Weinig mis mee. En juist de 2e facelift is er om het weer naar een hoger plan te brengen
03-12-2017 23:41
Ik ben nooit uitgesproken fan geweest van de Mazda6, maar deze facelift heeft voor mij net dat beetje extra gegeven wat 'ie in mijn ogen nodig had. En dat interieur.... pfoeh, dat is echt heel fraai geworden. thumbs up thumbs up
Nieuwe foto's sedan: [www.netcarshow.com]
Nieuwe foto's SportBreak: [www.netcarshow.com]

Waar de sedan nog nieuwe achterlampen kreeg en gewijzigde chromen strip achterop en licht aangepaste bumper, lijkt de SportBreak (afgezien van kleine wijziging aan de bumper) hetzelfde als voor de facelift. Gemiste kans. Ik had juist de kont ook wat strakker gezien. Verder nog steeds een fraaie auto
Schitterend interieur. Rust, eenvoud en strakke lijnen zonder dat het saai wordt. thumbs up
07-03-2018 14:17
Misschien met al het geweld van tegenwoordig wat rustig en saai, maar ik vind 'm prachtig! thumbs up De mooiste D-segmenter wat mij betreft!
Dat van de 508 is erg gaaf maar gaat eerder vervelen denk ik. Uiteindelijk wil je gewoon een rustig dashboard waar alles zit waar je het verwacht
Ik vind het trouwens een positief ding dat Mazda met de CX-3 en ook met de CX-5 maar vooral met deze Mazda6 laten zien dat 'gaten' om de mistlampen (die er vaak niet eens meer zijn) gewoon niet nodig is voor het ontwerp. Zoals Audi bv nog wel steeds doet: [www.audi.de]
07-03-2018 16:26
Live @ Autosalon van Genève:

Meer foto's: [car.watch.impress.co.jp]
Mazda stand: [www.omniauto.it]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-03-2018 17:04 door D-C.
Nog steeds een schitterende wagen! Net weer wat strakker. Vooral het interieur ziet er erg strak uit.
08-03-2018 16:49
Ik blijf die chromen strip op de kont lelijk vinden. Vooral bij de station.
08-03-2018 18:48
Oogt nog steeds zeer eigentijds en modern, erg mooie wagen
Mazda heeft de eerste prijzen bekend gemaakt van de vernieuwde Mazda6, zoals deze vanaf begin juli leverbaar zal zijn in Nederland. Voor de versie met SKYACTIV-G 145 benzinemotor en handgeschakelde zesversnellingsbak beginnen de prijzen bij € 36.990,-, inclusief kosten rijklaarmaken. De meest luxe uitvoering is de Signature met SKYACTIV-G 165, die alles biedt wat er mogelijk is op dit model, voor een rijklaarprijs van € 44.240,-.

Met de introductie van de vernieuwde Mazda6 zal het topmodel van Mazda standaard voorzien zijn van veel meer opties dan voorheen. Voorbeelden daarvan zijn o.a. navigatie, een head-up display met projectie op de voorruit, LED verlichting (vóór en achter), stoel- & stuurverwarming, climate controle in twee zones en een achteruitrijcamera. Op het gebied van veiligheid geldt hetzelfde, ook daar zijn vanaf nu zaken als adaptieve bochtenverlichting, High Beam Control, Traffic Sign Recognition, Lane Keep Assist, Blind Spot Monitoring, Smart Brake Support en Mazda Radar Cruise Control standaard op elke Mazda6.

De meerprijs voor de SKYACTIV-G 165 met 20 pk extra is € 1000,-. Voor de zestraps automaat op de benzine-uitvoering moet ook € 1000,- meer betaald worden. De Sportbreak heeft een meerprijs van € 1500,- ten opzichte van de Sedan.

De SKYACTIV-G 194 (bekend van de Mazda CX-5, met cilinderuitschakeling) zal ook beschikbaar komen op de Mazda6. Meer details over prijzen en uitvoeringen van deze versie worden later bekend gemaakt. Naast de motoriseringen kan de klant van de al rijk uitgeruste Mazda6 ook een keuze maken uit specifieke pakketten naar persoonlijke voorkeur (meer informatie hierover volgt later). Vanaf nu zal de Mazda6 ook beschikbaar komen in de kleur Soul Red Crystal.

Als absolute topuitvoering introduceert Mazda de Signature, die gezien kan worden als de fraaiste keuze van de designers van Mazda. Voorzien van de SKYACTIV-G 165 benzinemotor in combinatie met de handgeschakelde zesversnellingsbak komt deze versie op een rijklaarprijs van € 44.240,-. De Signature is ook beschikbaar met SKYACTIV-G 194 benzinemotor en met de hieronder genoemde dieselmotoren. In vergelijking met de basisversie is de Signature uitgerust met o.a. 19-inch velgen, een 7-inch digitale meterset, een Bose® geluidsysteem en een schuifkanteldak. Wat de Signature echt uniek maakt zijn de vele luxe elementen, zoals Nappa-leder interieur, sierpanelen van echt Sen-hout, materialen met suède-afwerking, een zwarte interieurhemel en een randloze binnenspiegel.

Dieselen met de SKYACTIV-D 150 en 6MT begint bij een prijs van € 43.490,- inclusief kosten rijklaarmaken. In Signature uitvoering is de dieselvariant leverbaar vanaf € 48.740,-. De prijzen voor de versie met zestrapsautomaat en de nieuw beschikbare SKYACTIV-D 184 (handgeschakeld, dan wel automaat) worden op een later moment bekend gemaakt. [www.mazda.nl]
Prachtig interieur heeft de 6 hoor. Voelt ook goed aan.
19-04-2018 12:05

Mazda maakt overige prijzen vernieuwde 6 bekend
Autonieuws • 19 april 2018 • Tekst: Bob Kroese

Mazda heeft de overige prijzen van de nieuwe 6 bekend gemaakt. Het gaat om die van de sterkste benzine- en dieselmotoren.

Mazda maakt de prijslijst van de vernieuwde 6 compleet door de prijzen van de Skyactiv-G 194 en Skyactiv-D 184 bekend te maken. De twee krachtigste motoren zijn in de vernieuwde 6 verkrijgbaar vanaf 44.490 euro en 55.750 euro. De genoemde Skyactiv-G is een benzinemotor met 194 pk, de Skyactiv-D rijdt op diesel en brengt 184 pk op de voorwielen over. Beide motorversies zijn standaard gekoppeld aan een zestraps automaat. De andere prijzen van de vernieuwde 6 zijn eerder al bekend gemaakt.

Mazda heeft het aantal uitvoeringen vereenvoudigd tot twee: Essence en Signature. Deze vervangen de oude uitvoeringen S, TS, TS+ en GT-M. De Essence is al zeer luxe uitgerust, met onder andere adaptieve cruise control, een navigatiesysteem, een regensensor en een head-up display. Middels diverse pakketten, die worden aangeboden onder de naam Choices, is het mogelijk om de uitrusting verder aan te kleden. Zo is de sportief ogende uitvoering GT-M is nu vervangen door het pakket Aestetic Choice.

De vernieuwde Mazda 6 is vanaf juli te verkrijgen.

Bron: [www.autokopen.nl]
Logisch, D-segment ligt grotendeels op z'n gat en de Mazda6 is nooit een verkooptopper geweest, ondanks dat iedereen hem "de mooiste" vind en/of het "de benchmark" noemt. Men gaat eerder voor de ruime en goeie CX-5 of een luxe C-segmenter dus kan de MZ6 toch niet concurreren in de onderste markt van het D-segment. Overigens is het in de UK en NA niet zo dat er maar twee luxeversies zijn en wellicht straks in meerdere Europese landen. Dus het zal wel een Nederlands dingetje zijn. Overigens zijn de prijzen echt niet te hoog

6 SkyActiv-G 2.0 165 TS+ € 36.950 (oud)
6 SkyActiv-G 2.0 165 Essence € 37.990 (nieuw)
Talisman TCe 150 Intens € 36.600
Passat 1.4 TSI 125pk Highline € 37.135
Nu te bestellen in Japan en vanaf 21 juni daar in de showrooms. De topversies zijn nu nog beter te bekijken van binnen. Mooi om te zien hoe dicht bij 'premium' normale merken komen. 508 ziet er ook zo hoogwaardig uit maar ik heb liever een rustiger dashboard zoals in de Mazda6

Oud vs nieuw

Ik denk ook dat Mazda op dit moment aan de top behoort van Japan (afgezien van Lexus, hoewel die nog steeds rommelige en goedkope knopjes gebruiken). Waar andere merken nog bv logge, losse knoppen voor bv stoelverwarming gebruikt is Mazda daar eindelijk van afgestapt

Meer foto's [car.watch.impress.co.jp] en [carview.yahoo.co.jp]
En ook goedkopere versies:

Nederlandse prijslijst: [www.mazda.nl]
24-05-2018 11:44
Bird Nerd
508 ziet er ook zo hoogwaardig uit maar ik heb liever een rustiger dashboard zoals in de Mazda6
Lijkt aan elkaar gewaagd maar is qua stijl totaal verschillend natuurlijk. Waar de Mazda wat mij betreft nu al keihard op wint van de Peugeot is de ergonomie. Fysieke knoppen voor climate control, iDrive-achtige bediening voor infotainment, zo heurt 't! thumbs up
Mazda is en blijft één van mijn favoriete automerken. Voor de afwerking van de meest luxe 6 heb je geen Audi, BMW of Mercedes nodig. Ziet er fraai uit en zal kwalitatief hoogwaardig blijken te zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-05-2018 14:02 door verlichting2.
Wat een schitterend interieur! Precies zoals het hoort. Knoppen voor de navi en climate. Geen vervelende touchscreens. Echt helemaal dikke prima zo! thumbs up
Doe mij er maar 1, maar dan wel met het stuur aan de linkerkant winking smiley
24-05-2018 13:29
Ik ben het helemaal met jullie eens, maar waarom zien we dan zo weinig Mazda's op de weg? Echt zonde!
24-05-2018 14:36
Barri
Ik ben het helemaal met jullie eens, maar waarom zien we dan zo weinig Mazda's op de weg? Echt zonde!
Ik zie de 6 best vaak...
Duurder in de lease (dan bv een Passat) of simpelweg niet te kiezen als iemand mag leasen. Daarnaast ligt het normale D-segment toch al grotendeels op z'n gat
Inderdaad, mij mening na bij de Mazda dealer binnengelopen te zijn in 2014: relatief duur in de lease, motoren met weinig punch, geluidsisolatie matig, weinig keuze mogelijk.
Mazda gaat nu ook serieus werk maken van private lease. Dit hebben zij uitbesteed aan ALD Automotive (verzorgen o.a. private lease van Ford, Kia, Renault en Opel in NL), dus denk dat het met het toenemen van het aantal Mazda's in Nederland wel goed zit.
Dat klinkt goed, ze maken fantastisch mooie auto´s.
Hoop dat ze ooit nog eens mee gaan doen met het turbo-gebeuren, dit vanwege de uitstoot-toeslagen.
Is Mazda NL/Europe nou zo slecht hierin of vinden de autojournalisten die voor elke VAG-scheet komen opdraven dit gewoon niet interessant? De Mazda6 staat al bij de dealers maar geen rijimpressie in het buitenland of in NL gezien.. eye rolling smiley

Enig minpunt vind ik infotainment systeem. Klein scherm en gedateerde graphics. Hadden ze bij zo'n grote facelift best mogen aanpassen

Wel een erg plezier dashboard hoor

Ook in het zwart (Essense) als je niet van bruin of wit (Signature) houdt..

Bird Nerd
Is Mazda NL/Europe nou zo slecht hierin of vinden de autojournalisten die voor elke VAG-scheet komen opdraven dit gewoon niet interessant? De Mazda6 staat al bij de dealers maar geen rijimpressie in het buitenland of in NL gezien.. eye rolling smiley

Hey Nerd, wat heeft VAG hiermee te maken?
Is het jou niet opgevallen dat ze voor elk nieuw model/facelift een uitgebreide video maken? Zie ik bij andere merken/concerns veel en veel minder. Bij de A1 kregen we uitleg over elk lijntje en detail maar bv de Mazda6 kwam alleen even voor in een algemeen filmpje van een autoshow..
Je hebt wel een punt. Verbaast mij ook. Auto is op heel veel punten verbeterd dus ik had op zijn minst al een uitgebreide rijimpressie verwacht.....
Mazda heeft volgens mij niet echt een denderend marketing-team.

Ik was laatst bij Mazda voor de CX-5, daar hebben ze een hele leuke actie mee, met gratis trekhaak en weet ik het.
Tot ik bij de dealer was nergens iets over gezien. Ook op de website niet echt lekker in beeld geweest.
Toch zonde.

Doen ze bij VAG, maar ook bij PSA beter.
18-07-2018 18:09
@matthijs

Achillis hiel bij veel Japanse merken helaas.
Antwoord van Mazda NL: "de pers is op dit moment de nieuwe Mazda6 aan het testen, dus we verwachten binnenkort de meningen van de pers". Toch raar dat Mazda Europe niet eerder een Europese persintroductie icl rijden heeft georganiseerd. Soms lijkt het alsof ze gewoon niet willen verkopen..
Het was en blijft echt een hele mooie auto. Vooral die donkerblauwe oogt gewoon erg dik en chique..
18-07-2018 20:42
Wat een prachtig interieur!
Prachtige auto.
Alleen jammer dat de leasemaatschappijen hem zo onaantrekkelijk maken.
19-07-2018 11:38
danielauto
Prachtige auto.
Alleen jammer dat de leasemaatschappijen hem zo onaantrekkelijk maken.

Waarschijnlijk vinden de leasemaatschappijen het jammer dat de importeur de auto voor hen zo onaantrekkelijk maakt...
Ligt het dus aan Mazda Europe. Bizar dat ze zo laat een persintroductie doen terwijl hij al in de showrooms staat

"Kleine wijzigingen aan de neus en van het dashboard" aldus Roy. Behalve dan dat vrijwel het hele dashboard nieuw is nut smiley
Ja, dashboard ziet er keurig uit voor een auto uit 2016.

oh wacht. grinning smiley
Carfanatic
Ja, dashboard ziet er keurig uit voor een auto uit 2016.

oh wacht. grinning smiley

Zegt iemand met een VAG product voor de deur grinning smiley
20-07-2018 16:40
Bird Nerd
Is het jou niet opgevallen dat ze voor elk nieuw model/facelift een uitgebreide video maken? Zie ik bij andere merken/concerns veel en veel minder. Bij de A1 kregen we uitleg over elk lijntje en detail maar bv de Mazda6 kwam alleen even voor in een algemeen filmpje van een autoshow..
De A1 wordt 5 keer zoveel verkocht, en het is een nieuwe auto. De Mazda is een facelift en met 240 stuks verkopen zelfs voor een D-segmenter een rariteit. Mazda is op dit moment vooral het merk van de SUV’s. Daar verkopen ze er aanzienlijk meer van. En van die modellen wordt ook aanzienlijk meer aandacht in de perst besteed.
Zeer positief verslag van AV: [www.youtube.com]

Enig minpunt is de infotainment. Verder blijft het de AV redactie favoriet
Petje af Mazda. Mijn 2012 versie rijdt al heel erg fijn dus dit is dan helemaal een topper.
Autovisie weet ook wat er echt toe doet bij een auto, dat de multimedia niet state of the art is, is dus bijzaak.
AW rijimpressie zal wel stuk negatiever uitvallen.
En autogefuhl met natuurlijk een uitgebreid verslag:
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.