forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniem

Guest
Forummers,

Zoals inmiddels wel bekend is zijn er wat problemen met de website/het forum. De 503-meldingen zijn zeer irritant en alom aanwezig. De traagheid van het forum en de "kan de website niet laden"-meldingen zijn ook goed vertegenwoordigd. Niemand wordt gespaard...

In tegenstelling tot wat sommigen soms spijtig genoeg beweren wordt er achter de schermen wel degelijk hard gewerkt om dit probleem aan te pakken en op te lossen.

Dit topic dient dan ook niet zozeer om je hart te luchten of nogmaals alle problemen op te ratelen, maar meer om mee te delen dat er wel degelijk met aanzienlijke mankracht wordt gewerkt om de problemen aan te pakken.

We (ik spreek ook even namens de technische mensen achter het forum en de website) hopen dat e.e.a. snel opgelost zal zijn.
Tot die tijd hopen we op jullie, inmiddels aardig op de proef gestelde, begrip en geduld en wensen we jullie veel forumplezier toe.

[size=x-small]Mocht er toch een 503-melding komen... tel even tot 503 ;)[/size]

CorZa
Moderator AutoWeek.nl

Dankuwel voor de goedbedoelde mededeling CorZa,
maar het ware overtuigender geweest mocht er een statement in die zin gekomen zijn vanwege Jan Renting of Nic De Boer,
zeker omdat je collega-mods op andere plaatsen op het forum bevestigd hebben dat in hun mailverkeer met de redactie de problemen boudweg ontkend worden.

PeHa zei:
(...) zeker omdat je collega-mods op andere plaatsen op het forum bevestigd hebben dat in hun mailverkeer met de redactie de problemen boudweg ontkend worden.

Wij zijn gistermiddag geïnformeerd over de stand van zaken. ;)

Allé, dan heeft mijn gezaag en geklaag uiteindelijk toch weerklank gevonden.
We zullen nog even de kat uit de boom kijken en duimen op een succesvol verloop (y)

Wat mij betreft mogen ze mijn posts allemaal in de prullebak gooien. Lekker een fris begin. Geef dat maar door hoor. Als het de snelheid verbetert is het nog voor een goed doel ook nog.

Verder, succes. Mijn zegen hebben jullie.
(Ik vind het ook wel vreemd dat de ICT van het forum zich achter de ruggen van de moderators verbergt, maar ja, het is nu eenmaal zo gegaan).

Kijk, zo moeilijk is het niet maar met dezelfde mededeling een paar maanden eerder had ook niemand 'spijtig genoeg hoeven beweren dat...'. Maar goed, beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.

als er met man en macht aan de forumproblemen gewerkt wordt vind ik het toch wel vreemd dat die problemen zich al enkele weken voordoen.

Carfanatic zei:
als er met man en macht aan de forumproblemen gewerkt wordt vind ik het toch wel vreemd dat die problemen zich al enkele weken voordoen.

Om de beurt op de hometrainer, denk ik. ;)

Wegens bundeling volgt hier de reactie die ik in het andere topic had willen posten.

Rob076 zei:
der Magistrat zei:
Ik ben zo'n 15 tot 20% kwijtgeraakt. Niet schokkend, wel vreemd. Ik vind het vooral jammer dat een dergelijke actie (onafhankelijk van wat er exact gebeurd is) in lijn ligt met het AW-forumbeleid. Het aantal posts is bedroevend laag, een vicieuze cirkel is al enige tijd aan de gang. Helaas.

Je legt hier een aantal connecties, die er helemaal niet zijn.

- De server is slecht/verouderd/etc., dus er verdwijnen oude posts.
- Er wordt minder gepost. Oorzaak? Sfeer, diepgang, andere/kundigere fora, etc.
- AW-forumbeleid... (zie huisregels)?

Leuke zin, ik leg die connecties toch? Of ze er objectief zijn valt vanzelfsprekend te betwijfelen, ík zíe echter wel een link. Wat mij betreft past een krakkemikkige server binnen het kopje 'beleid'. Het mindere posten ligt inderdaad aan tal van zaken, ik durf te stellen dat talloze 503's een van de redenen is (zie daarvoor mijn vorige zin). En je puntje 3 koppel ik weer aan mijn 2e zin, met hier de toevoeging dat mijn vorige bericht niet bedoeld is als communicatie naar AutoWeek.

CorZa zei:
Dit topic dient dan ook niet zozeer om je hart te luchten of nogmaals alle problemen op te ratelen, maar meer om mee te delen dat er wel degelijk met aanzienlijke mankracht wordt gewerkt om de problemen aan te pakken.

Yellow Cab in diefstaltopic & traagheidstopic zei:
We brengen deze discussie onder in dit topic.

Dus we mogen voortaan dan toch ons hart hier luchten :confused:
Of mag dit helemaal niet meer?

Fijn dat Autoweek de problemen onderkent. Het forum bestaat intussen al 12½ jaar (tijd voor een feestje?), dus ik kan me voorstellen dat er veel rommel op de server staat.

tja dat men massaal klaagt is natuurlijk niet leuk voor autoweek.. zwak om dan maar dat andere topic te sluiten en feitelijk men verbiedt om nog over de problemen te discussieren..

Met welke criteria worden er daadwerkelijk posts en topics verwijderd?

En nu niet de flauwe opmerking graag dat al mijn posts nutteloos zijn en dus worden verwijderd.

Ongelooflijk wat een gepruts daar achter de schermen... Veel te laat komen met het "onderkennen" van problemen, nu nog jaartje of wat wachten op de oplossing. Site (en forum) gaat beetje dezelfde kant op als het blaadje...

down-the-drain.jpg

Mooi dat er eindelijk een bericht is. Echter vraag ik me sterk af of het niet "geruststellen" is. Terwijl gisteren bijvoorbeeld de complete website eruit lag.

De vraag die nog steeds onbeantwoord is gebleven:

Waarom heeft het zo lang geduurd voor dat er überhaupt op gereageerd is geworden op de problemen?

Aangezien diverse mails naar jullie zijn gestuurd waar simpelweg geen reactie of een ontkenning op kwam. Naar het idee van: als we niks zeggen houden ze vanzelf wel op.

Feit is wel dat jullie het discussietopic nu hebben gesloten. Alsof een dictator een opstandelijke partij simpelweg verbied, omdat ze commentaar hebben op het beleid. Zeer kwalijke zaak.

Buiten dat valt het me sowieso op dat moderators hier veelal niet aanwezig zijn of gewoonweg niets doen. En als er wat word gedaan is het juist weer veel te ingrijpend en verkeerd, zonder research/logisch nadenken.

Pobresh zei:
Feit is wel dat jullie het discussietopic nu hebben gesloten. Alsof een dictator een opstandige partij simpelweg verbied, omdat ze commentaar hebben op het beleid. Zeer kwalijke zaak.

Lekker tendentieus. De beide discussietopics zijn gesloten om de discussie centraal te voeren in het topic waar de meest recente informatie in staat.

Pobresh zei:
Buiten dat valt het me sowieso op dat moderators hier veelal niet aanwezig zijn of gewoonweg niets doen. En als er wat word gedaan is het juist weer veel te ingrijpend en verkeerd, zonder research/logisch nadenken.

Ik spreek nu even alleen voor mezelf, maar ik ben hier vrijwel dagelijks. Meer dan driekwart van de moderaties die ik uitvoer, vindt plaats in stilte, buiten het gezichtsveld van de meeste forummers. Als ik zichtbaar modereer, is dat omdat ik het nodig acht. Nog los van het feit dat moderators ook mensen zijn - ik wel tenminste - en dus menselijke fouten kunnen maken.

Laat ik de hoop uitspreken dat de 503 topics snel tot het verleden behoren :rolleyes:

@pobresh
M.i. volkomen onterechte kritiek op de mods. Zij werken in alle stilte, onopvallend doch efficiënt. Dat was ooit anders, toen andere personen nog moderator waren.

De onverholen kritiek aan de internetredactie kan ik vanzelfsprekend enkel bijtreden. Die komt gewoon amateuristisch over, eerst ontkennen dat er een probleem is en dan de communicatie aan anderen overlaten is geen stijl en staat niet voor degelijk crisismanagement!

Over het modereren van mijn kant geen enkele klacht. Ik weet dat jullie dit ook gewoon in eigen tijd, en onbezoldigd, doen.

Als ik tijd genoeg heb, zal ik vanavond mijn Touring voorstellen. :)

Buitengewoon vermakelijk hoe sommige forummers doen alsof hun hoofdwaterleiding al weken is afgesloten, en ze op het randje van uitdroging balanceren. Mensen, het is maar een forum! Ja, het is irritant, maar het is maar een forum. AutoWeek heeft z'n kwaliteit al jaren terug verloren. Het enige wat dit bewijst is dat dit overal is terug te zien. It's not the end of the world, just the first step... ;)

Rob076, ik denk dat er wel een aantal mensen stevige afkickverschijnselen zullen krijgen als het forum ineens stopt hoor ;)

P504Coupé zei:
Over het modereren van mijn kant geen enkele klacht. Ik weet dat jullie dit ook gewoon in eigen tijd, en onbezoldigd, doen.

Een Autoweekabonnement en een tweejaarlijks uitje (testrit op circuit, dagje terreinrijden, ...) is niet meteen onbezoldigd ;)

Als ze alle posts tot een paar jaar terug verwijderen, begrijp ik dat ik in de Geelhoedstatistieken ver weg zak. De laatste jaren post ik veel minder dan voorheen. Zowel Barri als PeHa liggen nu dan ook lichtjaren op me voor. :D

PeHa zei:
P504Coupé zei:

Een Autoweekabonnement en een tweejaarlijks uitje (testrit op circuit, dagje terreinrijden, ...) is niet meteen onbezoldigd ;)

Da's minder dan een fooi... een abo op AW... houden ze op die manier het abo-bestand in stand? :)

P504Coupé zei:
Als ze alle posts tot een paar jaar terug verwijderen, begrijp ik dat ik in de Geelhoedstatistieken ver weg zak. De laatste jaren post ik veel minder dan voorheen. Zowel Barri als PeHa liggen nu dan ook lichtjaren op me voor. :D

Alsof die posts me ook maar een zier interesseren.
Het gaat me over het dedain dat hier ten toon gespreid wordt, de minachting van Autoweek voor zijn eigen forummers (en het onaangekondigd afnemen van posts hoort daarbij).

Slechts eenmaal heeft JR zch gemeld. Die bijdrage heb ik nog gekopieerd naar het andere gesloten topic.
Het grote zwaktebod is dat men de mods het laat opknappen... à raison d'un abonnement...

Aangezien sinds enkele dagen elke nacht mijn posttotaal met enkele eenheden zakt, heb ik het idee dat ze bij de start van elke nieuwe dag een oude dag posts wissen...

helemaal niet verkeerd. als de snelheid van het forum er beter van wordt..

In ieder geval laatste 1,5 uur nog geen foutmelding gehad! :)

Goed dat het probleem eindelijk wordt onderkend. (y) Mocht wel tijd worden, want dit is toch zeker al een jaar aan de gang, met pieken en dalen, dat wel.

Bedankt voor het bericht CorZa

Ik wens alle betrokkenen veel succes met het oplossen van de problemen.(y)

Ik heb onlangs via het algemene contactformulier geïnformeerd naar de forumstoringen en kreeg deze reactie:

Bedankt voor je mail. Vervelend om hierover te horen, op de redactie waren we niet bekend met deze problemen. Er zijn inmiddels meer mensen die mailen, dus er is inderdaad iets raars aan de hand.

De techniek van het forum valt onder een andere afdeling, maar ik heb even voor je gevraagd of zij weten wat er aan de hand is. De persoon die weet wat er speelt, is er deze week helaas niet. Ik begreep (maar nogmaals: ik ben redacteur en heb dus niet kennis van de techniek achter het forum) dat de enorme hoeveelheid posts die er in de loop der jaren op het forum zijn verschenen ervoor heeft gezorgd dat het is 'dichtgeslibd'. Het zou dus kunnen zijn dat iemand een limiet aan het aantal nieuwe topics heeft ingesteld, maar dat is voor mij ook gissen.

Een officiële verklaring van wat er aan de hand is, kan ik nu dus helaas ook niet geven. Ik zal zorgen dat de betreffende persoon van de problemen hoor. En ik zal ook de moderators nog even hierover inlichten, dan weten zij ook beter wat er speelt.

Dus ten onder aan het succes van weleer? :rolleyes:

Blijkbaar zijn de mods dus niet geïnstrueerd.

Was jouw vraag van voor of na het optreden van Jan Renting?

Geweldig!!!:)

Ik vind het een prachtverhaal. Eindelijk een blik inside. Autoweek gaat aan zijn eigen succes ten onder. We hebben de boel plat geforummed:)
Als je er eigenlijk over na denkt is het niet raar. Een forum is bedoeld voor een wekelijkse vraag als "Mijn ventiel is lek". Ondertussen is het een stadscafe geworden hier.

En de verantwoordelijke man was op vakantie. Die hebben ze zeker uit Benidorm teruggeroepen. (Jongen, het gaat hier niet goed)

Heren, jullie moeten je schamen met die tienduizenden posts. De mensen bij Autoweek slapen er niet meer door. Lopen te ijsberen door de woonkamer en durven niet meer naar de wc te gaan, puur om de stress.

soloman zei:
Geweldig!!!:)

Ik vind het een prachtverhaal. Eindelijk een blik inside. Autoweek gaat aan zijn eigen succes ten onder. We hebben de boel plat geforummed:)
Als je er eigenlijk over na denkt is het niet raar. Een forum is bedoeld voor een wekelijkse vraag als "Mijn ventiel is lek". Ondertussen is het een stadscafe geworden hier.

En de verantwoordelijke man was op vakantie. Die hebben ze zeker uit Benidorm teruggeroepen. (Jongen, het gaat hier niet goed)

Heren, jullie moeten je schamen met die tienduizenden posts. De mensen bij Autoweek slapen er niet meer door. Lopen te ijsberen door de woonkamer en durven niet meer naar de wc te gaan, puur om de stress.

Nou dat plasje is nog wel oke (y) maar de technische man is denk ik terug, want vandaag gaat het goed (y) Een vakantieverbod voor de betreffende medewerker is helaas nu wel een noodzaak gebleken. :confused: Bij de volgende cars en coffe meeting maar een biertje meenemen als troost voor het verder ontberen van de komende vakanties :D

Als je te groot word, breid je je servercapaciteit normaal gezien uit. of maak je een 2e forum aan, dat als archief dient en alleen te lezen is. Dus een 2e database op een andere server, hierdoor blijven alle posts bewaard (bijvoorbeeld alles waarbij de laatste post ouder dan 1 jaar is), maar heeft het hoofdforum geen last van. Doordat de 2e database 90% van de tijd niet word aangesproken, kan die dus ook een stuk beter gecomprimeerd worden.
Via google blijven die topics nog altijd traceerbaar.

Het snoeien in posts is eigenlijk alleen dweilen met de kraan open. Daarbij gaat er ook nuttige informatie verloren zoals in het techniek gedeelte. Wat toch wel erg sneu is.

Beleidsvoering is duidelijk niet de meest sterke kant hier.

:)

@Wouter82: jij hebt tenminste nog een reactie gekregen. Ik wacht er nog steeds op...

Het forum werkt vandaag overigens prima!

Ik heb zelfs kunnen zoeken op alle posts van een gebruiker. Ik heb er 15032 en volgens mijn profiel nog 7 meer.

Laat ik maar toegeven dat ik erachter zit. Ik zou en móest van die akelige topnotering achter het anoniempje af...

PeHa zei:
Aangezien sinds enkele dagen elke nacht mijn posttotaal met enkele eenheden zakt, heb ik het idee dat ze bij de start van elke nieuwe dag een oude dag posts wissen...

Weer een 5-tal eenheden eraf.
Mijn als grap bedoelde suggestie zal straks nog blijken te kloppen, elke nieuwe dag een oude postdag wissen (n)

Dutch Finnatic zei:
Mag ik zeggen dat het forum lekker snel is?

https://4.bp.blogspot.com/-39WRRJ8JzPc/T4I4sk8W8iI/AAAAAAAAMeg/NBkleU2A5PI/s640/hip+hip+hooray+(blue+on+white).jpg

Ja hoor, dat mag jij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan