Damian's Volkswagen Up! TSI '18 en BMW 330CI -> Nürburgring en nieuwe velgen

Ben benieuwd. Moet natuurlijk me ook wat verdiepen in alle mogelijke mod's voor de Up! :D
Zo'n spoiler is op een 60pk natuurlijk lachwekkend, gaat ie nog langzamer.

Hahaha, airride, goudwrap, 20 inch:T

Maar sowieso hoedenplanktouwtjes, drl voor led vervangen en nog een aantal kleine zaken

Op forum al heel wat foute aanpassingen gezien.

Eerst maar eens de mistlampen zien te regelen. Die mis ik wel. Touwtjes hoedenplank is wel handig maar heeft zelfs de Swingt nog niet....
Maps en More heb ik ook niet maar daar zijn de meningen ook wel verdeeld over. Voor een 2e auto ook geen must hoor.

Damian, foto's bij de Makro zo te zien. Rij de volgende keer de parkeergarage (voor 22.00 uur) bij Ikea in. Daar heb je ook gaaf licht om mooie foto's te maken.

En verder, we moeten nog een keer 'meeten'. Op hemelsbreed 1500 m van elkaar en heb de Up! nog niet gespot. Nouja, spot veel zwarte UP's, maar niet deze dikke ;). Spoiler doet hem zeker goed!

Thanks allen(y)

Is inderdaad bij de macro genomen, was vlak voor 23u pas in westervoort dus was snel even een verlichte locatie zoeken zodat er ook iets te zien valt :p
Meeting is zeker leuk, overigens zie ik regelmatig een iron bleu gt, maar altijd met SB-xxx of PN-XXX

RF-xxx en SF-xxx zijn ook twee station GT205's in het dorp hier. RN-xxx-H en je maakt grote kans dat ik het ben :)

Begint echt een kleine fast&furious UP! te worden zo he? :p
Maar ziet er heel netjes uit hoor, glimt ook weer als een malle. (y)

Zeker fast en furious, misschien een neonset en oranje wrap overwegen:T Het is nu wel klaar met mods eigenlijk, auto is echt naar mijn zin nu(y)

Damianw26 zei:
Zeker fast en furious, misschien een neonset en oranje wrap overwegen:T

Vergeet de racestrepen niet, zie je ook op a-segmenters (helaas) wel vaker en geeft minimaal 10 pk extra.:T

Maar serieus, die spoiler staat echt wel heel goed icm de andere modificaties(y)

Absoluut, zag laatst een pre facelift met aftermarket diffuser. Even opzoeken moment

Foto's staan hier, samen met wat ander niet originele aanpassingen :cry:
https://vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=5842&p=87874&hilit=diffuser#p87874

Damianw26 zei:
Foto's staan hier, samen met wat ander niet originele aanpassingen :cry:
https://vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=5842&p=87874&hilit=diffuser#p87874

Wat oogt dat goedkoop, zo met dat glimmende zwart en die grove vormen...

Eerlijk is eerlijk, het is gewoon een heel stoer karretje zo, en de prestaties zijn ook top! (y)

ik zou inderdaad ook niet weten wat er nu nog anders zou moeten, nu gewoon lekker rijden en genieten :D

(y)(y)

Vandaag de 10.000e km erop gezet sinds 10 januari, gaat erg hard met de kilometers. Met minimaal 600km per week en een aantal tripjes wil het ook wel, al pak ik ook zeer regelmatig de audi mee. Vanaf komende maand zal het weer rustig aan gaan met de kilometers, zomervakantie en meer kansen om de audi te pakken, ik gok op 25.000 km per jaar.

10.000 km already by Damian Willemsen, on Flickr

De auto bevalt uitstekend en ik kan eigenlijk niet echt iets bedenken wat ik mis. Hij is snel, klinkt goed, rijdt leuk, lekkere opties en hij ziet er m.i top uit. Een mod die er een keer nog aankomt zijn RVS pedaalkappen uit de audi a1.

Verder wat data na 10.000km, het verbruik valt mij echt positief op.

10.000km gereden, waarvan precies 5100 gechipt
Gem verbruik na 20 tankbeurten: 1 op 18,7/ 5,34L/100km/, altijd op 98. Chippen heeft geen effect gehad, zelfs iets zuiniger geworden. Off-boost is deze motor dankzij de directe injectie met gelaagde verbranding echt heul zuinig, 60 km lang 110 op de teller met niet te veel wind levert op:
Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

Olieverbruik: Het peil staat nu op de helft vd peilstok, niet meer of minder verbruik sinds het chippen, prima dus.

:rolleyes: wow wat een cijfers.....tikkeltje jaloers wel!

[size=x-small]Tijd voor een andere motor dus. :T[/size]

Fijn dat die bevalt! :D

Swap naar een 1.2 tce ;) Overigens als je echt aan het stampen gaat doet ie het nog goed, de tankbeurt inclusief maat tuning resulteerde alsnog in 1 op 15:T

Over de up is weinig te melden, blijft echt een geweldig leuke auto. Sinds een goede vriend van mij een abarth 500 heeft geïmporteerd, blijkt nog weer eens hoe snel mijn auto is. De abarth is getuned naar 180 pk en 250nm (rare waardes, savalli haalt er flink meer koppel uit) volgens de uitdraai van de vorige Duitse eigenaar, maar echt wegrijden lukt niet, behalve als ik naar de 5 schakel. Zal wel slecht getuned zijn :T Deze week mijn laatste tentamens en dan heeft de auto ook wat vakantie, althans we denken erover om in de vakantie een leuke tourrit te gaan maken, maar waarnaartoe nog geen idee. Een leuke stuurroute is een absoluut een vereiste :)

En vandaag na maanden stilstand mijn andere voertuig uit de schuur getrokken, startte in een keer maar wel met een hele hoop rook (het blijft een 11 jaar oude 2 takt :T ) Eigenlijk wel vergeten hoe lekker het is om met dit weer scooter te rijden.

9-6-18 by Damian Willemsen, on Flickr

Blijft een topwagen zo'n luxe Up als die van jou (y)

Voor een goede chip zou ik je kameraad Squadra adviseren en dan ook het aangepaste luchtfilter.
het huidige Savali vind ik erg twijfelachtig.

https://www.squadra-tuning.nl/chiptuning/abarth/500-abarth/135140-pk-euro-5/

Ik denk niet dat hij hem op korte termijn opnieuw laat chippen, komende vanuit een auto met atmosferische motor met weinig vermogen en nog minder koppel (ik ook ;) ) voelt alles ineens heel snel aan.

Wat raar, beetje verdunde azijn doet ook niets?

Lijkt alsof de glasscoating een reactie aangegaan is, maar met wat...
Edit: Van heel dichtbij lijken het inderdaad gewoon kalkvlekken, moeten er met verdunde azijn of licht polijsten wel af gaan.

Bij de wasbox geweest? Ik had zo straks, bij diezelfde wasbox, ook wat wit opgedroogde vlekjes op de ramen en glasdak. Normaal eigenlijk niet echt last van.

Met spray/wipe was het echter er wel af. Bij jou is het hardnekkiger?

Edit: Van heel dichtbij lijken het inderdaad gewoon kalkvlekken, moeten er met verdunde azijn of licht polijsten wel af gaan.

is alleen wel zonde van de coating. ik zou contact opnemen met de persoon die de coating heeft aangebracht.

Carfanatic zei:

is alleen wel zonde van de coating. ik zou contact opnemen met de persoon die de coating heeft aangebracht.

Dat is niet moeilijk, dat was Damian zelf...

Wel vervelend dat het er zo lastig afgaat.. ik zou de tip van CK gewoon proberen, desnoods eerst op een klein minst opvallend stukje

Carfanatic zei:

Van een beetje verdund azijn gaat de coating er echt niet af hoor, maar de tip van Lycan om het eerst op een onopvallende plaats te proberen is uiteraard een goed idee.
En ik heb het ook wel eens gehad bij een wasbox, de waterontharder was stuk.
Kon meteen de hele auto laten poetsen maar dat stond gelukkig toch al op de planning.

Terug
Bovenaan