AsconaGT: Mercedes Benz C350e (2015) - VW Move Up! (2018) - Dashcam

Gepost door AsconaGT 
Quote

ik heb de app op de telefoon en kan van alles met de auto op afstand, maar zit nog even te kijken hoe de voorklimatisering werkt.

Ik weet niet hoe dat bij de C350e geregeld is, maar bij mijn auto gaat voorklimatisering gewoon via de sleutel. In het menu zet je het aan zeg maar en dan doet ie et gewoon als je de auto van slot doet met de sleutel. Als de auto in de brandende zon staat, zo vroeg mogelijk open knippen met de sleutel en dan staat ie als een malle te koelen als je bij de auto bent.
Als je dagelijkse ritjes passen binnen de actieradius van de accu dan rijd je behoorlijk goedkoop inderdaad!
Sprak laatst met een teamgenoot, zij hebben een Passat GTE. Hij kan zijn woonwerkverkeer dagelijks precies doen op een acculading. Thuis hangt de auto aan de stekker en dat kost nagenoeg niets a.g.v. de zonnepanelen.

Ze hebben de auto nu een paar maanden en zitten op een gemiddeld benzineverbruik van 1:58. Dan is het dus absoluut wel de moeite en gaat het verbruik voor jou ook nog wel iets gunstiger uitpakken.
Dan is zo'n hybride qua vaste lasten en wellicht onderhoud iets duurder, maar zo bespaar je wel flink op brandstofkosten natuurlijk.
Quote

Dat is typisch Mercedes, en inderdaad even wennen. Werkt wel echt goed met die 4 indicatoren hoor, alleen even je hoofd opnieuw calibreren om niet op de piepjes te wachten.

ik noemde het daarom ook 'even wennen' winking smiley Ik denk dat het dat is inderdaad. Ik ga nog steeds veel rustiger naar achteren dan de laguna om bang te zijn dat ik iets mis, ook al is het visueel goed te zien inderdaad thumbs up

Quote

Ik weet niet hoe dat bij de C350e geregeld is, maar bij mijn auto gaat voorklimatisering gewoon via de sleutel. In het menu zet je het aan zeg maar en dan doet ie et gewoon als je de auto van slot doet met de sleutel. Als de auto in de brandende zon staat, zo vroeg mogelijk open knippen met de sleutel en dan staat ie als een malle te koelen als je bij de auto bent.

Die optie heb ik ook gezien in de auto. Maar dan gaat de auto altijd voorverwarmen dus als ik de auto ontgrendel? Welke temperatuur pakt hij dan, zoals voor het laatst ingesteld in de climat control?

Quote

Ze hebben de auto nu een paar maanden en zitten op een gemiddeld benzineverbruik van 1:58. Dan is het dus absoluut wel de moeite en gaat het verbruik voor jou ook nog wel iets gunstiger uitpakken.
Dan is zo'n hybride qua vaste lasten en wellicht onderhoud iets duurder, maar zo bespaar je wel flink op brandstofkosten natuurlijk.

Als ik alleen woon-werk verkeer met de Benz ga doen ga ik zulke waarden ook misschien wel een keer halen thumbs up. Het is absoluut niet de hoofdreden om deze auto te kopen maar het is zeker mooi meegenomen. Ook in vaste lasten is de auto stuk goedkoper dan de laguna door halftarief MRB. Onderhoud kan ik nog weinig van zeggen maar verwacht ook daar eigenlijk geen bijzondere dingen; puur onderhoud is de auto niet veel anders dan een gewone benzine.

Als ik dit weekend een beetje tijd heb en het is een beetje fatsoenlijk weer, dan zal ik wel wat leuke foto's maken van wat (voor mij) leuke of opmerkelijke details
Quote

Die optie heb ik ook gezien in de auto. Maar dan gaat de auto altijd voorverwarmen dus als ik de auto ontgrendel? Welke temperatuur pakt hij dan, zoals voor het laatst ingesteld in de climat control?

Voorverwarmen doet ie bij mij nauwelijks. Accu capaciteit is natuurlijk ook een ander verhaal bij mij. Wel gaat de stoelverwarming alvast aan als het koud is. Hij is wel heel snel warm binnen als je op pad gaat, maar het is, bij mij, niet zo dat het lekker warm is als ik in stap. In de zomer werkt het wel top, als je em wat eerder van slot doet dan je normaal zou doen, is het lekker koel in de auto bij het instappen. Hikje is wel dat hij het alleen doet als je em geparkeerd hebt nadat de motor gelopen heeft. Als je tussendoor nog een een keer iets uit de auto moet pakken en dan niet de motor start, maar wel van slot - op slot doet, dan doet ie et niet meer: "Voorklimatisering niet beschikbaar" of zoiets zegt ie dan.
Stel,

je komt 's ochtends aan en het komt met bakken uit de lucht regenen. Je stapt snel uit, auto aan de lader aldaar en je gaat snel naar binnen. Stukje lopen nog en aangekomen bij je bureau krijg je een melding op de telefoon dat de auto niet vergrendeld is. Ik zoek de autosleutel en waarrempel, die heb ik niet op zak en ligt dus nog in de auto ergens. Ik had een afspraak staan dus dat stuk weer terug lopen was geen optie dus via de app heel handig de auto even vergrendeld, enkele seconden later krijg ik de melding dat de auto op slot is gezet thumbs up super!

Rond het middaguur loop ik toch even naar de auto om de sleutel er uit te halen en ontgrendel de auto met de app, en dat duurt.... en duurt.... en je krijgt de volgende melding;



ja dan loop je maar weer terug naar de computer om het via daar te proberen. Immers was er gisteren net een nieuwe mercedes me app uitgekomen die ik had geinstalleerd. Dus als dan via de computer proberen. Inloggen, auto ontgrendelen en je krijgt deze melding, stel dat, wat zou je doen?



Stel je zou ook dit overkomen, dan bel je mercedes me klantenservice op. Geen storingen bekend, ze konden het voertuig wel benaderen dus aan de verbinding lag het ook niet. Ik kon met de app ook wel allerlei andere info zoals accustatus zien. Dan krijg je het advies om de wegsleepdienst maar te bellen. Als je ze dan voor legt dat de auto aan de laadpaal staat met de stekker vergrendeld in de auto en je dus de auto niet kunt wegslepen, stel dat je dat zegt, dan hebben ze ook geen oplossing.

Nou dat is mij dus vanmiddag overkomen nut smiley

Gelukkig was ik niet ver van huis en mijn vrouw in de gelegenheid om de reserversleutel langs te brengen. Ik hoefde ook nog niet weg daar en had geen haast. Sleutel gebracht. Auto openen en ja hoor, die lag nog in de auto. Dat ver- en ontgrendelen gebruik ik dus niet weer.

Gelukkig kan het altijd erger, las ook een verhaal van iemand in de USA die zonder sleutel in de auto zat en de auto had vergrendeld en ook niet meer open kreeg met de app. Na uren zitten heeft hij de hulpdiensten maar gebeld nut smiley
Zo, dat is wel een avontuur inderdaad! Goede les voor de volgende keer, die apps zijn leuk, maar je moet er niet op willen vertrouwen.
Lang leve de technische, in casu elektronische, vooruitgang. confused smiley
Mooi avontuur, zal wel even voor een verhoogde hartslag en een druppeltje zweet hebben gezorgd grinning smiley

Daarom hebik altijd een kleine sleutelbos. Autosleutel, met daaraan drie sleutels die ik vaak gebruik. Verder niets. Die heb ik dus eigenlijk altijd in mijn broekzak (of jas/tas in geval van een pantalon). De Astra claxoneerde 2x vlak achter elkaar als de sleutel wel nog in de auto lag en de deur werd gesloten, de auto ging dan niet op slot. Nooit geprobeerd of ik hem dan met mijn telefoon wel op slot kon zetten.
@B Real
Wij hebben een Astra station met Key-less entry... Dat claxoneren doet ie dus alleen met de portieren, niet met achterklep. Zo heeft mijn vrouw ooit de auto afgesloten, vervolgens de kofferklep geopend (dan ontgrendelen de portieren niet) en de handtas met de sleutel erin in de kofferbak gezet om een boodschappentas te pakken. Helaas vergeten de handtas weer uit de kofferbak te pakken voordat ze de kofferklep dicht gooide. Je raadt het waarschijnlijk al, handtas met sleutel in de auto en alle portieren vergrendeld. Het was gelukkig maar een half uurtje rijden voor mij dus ik kon haar gaan redden met de reservesleutel.

Onze Talisman vergrendelt de deuren niet als de sleutel in de auto is. Wel zo fijn met dit soort menselijke vergissingen.
Quote

Mooi avontuur, zal wel even voor een verhoogde hartslag en een druppeltje zweet hebben gezorgd

nee dat niet, ik wist vanaf het eerste moment al dat ik mijn vrouw als backup kon vragen en had ook met een collega mee kunnen rijden naar huis. Maar ik had wel zoiets van "dat heb ik weer" grinning smiley En mijn collega's zaten mij al lekker te plagen natuurlijk big smile smiley

Quote

Onze Talisman vergrendelt de deuren niet als de sleutel in de auto is. Wel zo fijn met dit soort menselijke vergissingen.

de laguna vergrendelde ook niet als de kaart in de auto zat. Maar ook de Mercedes gaat niet op slot als er een sleutel in de auto ligt. Maar de app overruled dat, juist voor bijvoorbeeld een situatie waar ik in zat. Maar dan moet je hem er wel weer vanaf kunnen halen. Ga morgen wel even thuis nog een keer proberen of ik hem kan ontgrendelen via de app. Voor het huis, met de sleutels buiten de auto grinning smiley

Morgen ga ik mijn semi-zelf gemaakte laadpaal voor het huis installeren. Hoef ik niet elke dag die kabel in de auto of in huis te laten
De soort van home made laadpaal staat voor het huis. Hierin zit oplader van mercedes benz op 240 V. Voordeel is dat deze nu niet gestolen kan worden en vergrendeld achter een deur. Aan de buitenkant heb ik een schakelaar gemaakt waarmee ik de stroom er af kan halen. Een 230V stopcontact waar continu stroom op staat en een controlelampje. En een ophangbeugel waar ik de kabel kan ophalen.

Ik hoef nu niet de kabel in de auto te leggen of mee te nemen in huis thumbs up



De kofferbak valt een beetje tegen. De kinderwagen past wel hoor, maar de laguna was net wat langer en tikkeltje breder. Ik heb al een zoekopdracht uit staan op marktplaats voor een dakdragerset voor als we tzt een keer met autovakantie gaan. Maar dat zal dit jaar toch niet het geval zijn.

Ik heb alleen ervaring met Thule, topspul maar man wat een geld. Maar wil het wel goed voor elkaar hebben dus daar maar eens naar op zoek, of OEM mercedes. Een baggagebox kan ik eventueel lenen van iemand.



Hier ben ik eigenlijk echt voor gevallen toen ik met deze auto reed, en nog steeds is dat een van de grootste pluspunten waar je elke dag tegen aan kijkt en aan raakt. Het prachtige interieur! Ik vind het jammer soms dat ik zo weinig auto rij grinning smiley Het voelt gewoon alsof het 100 jaar mee moet gaan


Alle details zoals lampjes overal, sfeerverlichting in alle deuren, verlichte instaplijsten is toch wel erg mooi. heb helaas maar 1x in het donker gereden nog. Maar zulke details vind ik ook erg mooi.


Het burmester geluidsysteem. Ik geef er wat minder om maar er zit inderdaad een waanzinnig goed geluid in. subwoofers onder de stoelen, speakers in de deuren, bij de voorruit, plafond. Maar het mooiste vind ik nog de aluminium roostertjes. Bijzonder fraai gedetailleerd


Verder is het rijden, wat grotendeels in EV gebeurd in mijn geval heerlijk in alle rust. De auto is bloedsnel maar eigenlijk ben ik geneigd hem heel rustig en relaxed te rijden. Heerlijk! Vanmiddag was de motor warm en even in Sport+ beetje gas zitten geven. man man wat gaat dat hard big smile smiley je zit veel te snel op hoogst illegale snelheiden. Zelfs het sturen gaat heel vertrouwd en direct. Je merkt wel dat het een zware auto is, maar als je wil kun je er ook een flink potje mee sturen. Maar nee, terug in comfort is toch fijner, met de hybridestand op E-mode of hybrid. Dan is hij overigens ook nog steeds heel erg snel.

Ik ben nog steeds op zoek waar ik de koelvloeistof en/of olietemperatuur kan aflezen, en zo zijn er nog wat kleinigheden waar ik nog wil uitzoeken



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-07-2020 20:28 door AsconaGT.
Quote

Ik ben nog steeds op zoek waar ik de koelvloeistof en/of olietemperatuur kan aflezen, en zo zijn er nog wat kleinigheden waar ik nog wil uitzoeken

Koelvloeistof: Menu tussen je tellers. -> Service en daar naar onder scrollen. (tenminste, daar is ie bij mij verstopt)

In een ander topic las ik over de bagageruimte en hoog opstapelen. Voordeel van de Mercedes ten opzichte van de Laguna is dat er standaard een bagagenet in zit. Kun je zo naar boven trekken. Maar dat had je vast al gezien.
Dus eigenlijk heb je nu nog meer een Shooting Brake? Vind de Laguna al niet zo ruim en praktisch....
Quote

Dus eigenlijk heb je nu nog meer een Shooting Brake? Vind de Laguna al niet zo ruim en praktisch....

het verschil is heel klein, 490 liter voor de benz en 505 voor de laguna. De laguna heeft alleen een iets bredere laadruimte en iets langer. De schuin aflopende ruit snoepte weer wat liters op. De mercedes is wat korter en smaller en het hybride systeem snoept ook wat liters op maar kun je wel wat hoger oppakken.

Als ik echt voor de ruimte had willen gaan had ik beter een passat GTE kunnen kiezen of een Superb, of om bij mercedes te blijven een dikke E klasse. Maar ik ga geen grotere auto kopen voor die ene keer per jaar vakantie. 99% van de overige ritjes is de mercedes ruim genoeg voor zowel de achterpassagiers als baggageruimte.

Ik heb daarom wel originele MB dakdragers gekocht op marktplaats en toen kon ik van die zelfde mensen ook relatief goedkoop een mooie hoogglans thule dakkoffer overnemen. Die haal ik morgenavond op. Ben benieuwd of deze niet te groot gaat zijn. Is 600 liter en heb geen idee of dat niet een beetje té is. En anders verkoop ik hem wel weer en koop ik een iets kleinere.

Quote

Voordeel van de Mercedes ten opzichte van de Laguna is dat er standaard een bagagenet in zit. Kun je zo naar boven trekken. Maar dat had je vast al gezien.

klopt! Had ik vroeger met de 3 serie ook. Wel zo veilig.

Quote

Koelvloeistof: Menu tussen je tellers. -> Service en daar naar onder scrollen. (tenminste, daar is ie bij mij verstopt)

ga vanmiddag gelijk even checken thumbs up
Voor wie interesse heeft in een hele mooie, prima onderhouden Laguna GT 205:

KLIK
Okay, je hebt de Benz dus niet bij de gelijknamige dealer gekocht.

Verwarrend, een bedrijf dat merkspecialist is voor een aantal merken en dan nét niet voor die met de ster, welke qua naam gelijkheid (bij mij) wel associatie oproept.
Quote
Durashift
Okay, je hebt de Benz dus niet bij de gelijknamige dealer gekocht.

Verwarrend, een bedrijf dat merkspecialist is voor een aantal merken en dan nét niet voor die met de ster, welke qua naam gelijkheid (bij mij) wel associatie oproept.

Klopt, heel verwarrend. Toen ik belde voor de mercedes kreeg ik een medewerker aan de telefoon die nog niet wist dat deze C klasse net binnen was. Dus kreeg al gelijk de vraag; moet je niet bij de MB dealer zijn? nut smiley Dit is een voormalig saab dealer (nu saab en volvo specialist) met 2 locaties. Beide locaties zitten pal naast de gelijknamige MB dealer. dat kan haast geen toeval zijn. Ik vermoed dat in het verleden dit 1 en de zelfde eigenaar is geweest. maar geen idee hoe en wat precies

Maakt mij verder niet uit. ik ben erg tevreden over deze garage, ze kennen de auto vanaf dag 1 en gaf mij veel vertrouwen in dat ze goed werk willen leveren. Ik kreeg vorige week nog een brief van deze garage met wat pasjes. Blijkbaar had ik 1 vakje in de laguna niet goed leeg gemaakt smiling smiley
Afgelopen donderdag dakkoffer en dakdragers opgehaald in zwolle. Die man zei gekscherend dat hij die koffer wel 20x had kunnen verkopen en overspoeld was door telefoontjes en dat de prijs nu 200 euro hoger was geworden nut smiley. zelfs nadat de advertentie al op gereserveerd stond op MP kreeg hij diverse telefoontjes. En dan met name veel handelaren. Blijkbaar zit er een goede handel in die dakkoffers nut smiley

Maar hij was blij dat ik zowel de dakdragers als koffer kwam ophalen als set en dat hij bij iemand kwam die er blij mee was ipv zo'n handelaar. Koffer was maar 2x gebruikt, dakdragers iets vaker maar beide als nieuw. Samen het spul op de auto bevestigd. Nog tijdje met hem gepraat, hij reed C350e nu 5 jaar en gaat ook binnenkort uit de lease. Laaiend enthousiast was hij over de auto. Hij had wel wat op en aanmerkingen die ik wel kon beamen en hij heeft al die jaren 0,0 problemen gehad. Was wel leuk om even elkaars auto's te bekijken, enkele details waren van hem toch wel wat anders.

Tot 100 km/h hoor je de box niet maar stuk 120 gereden dan hoor je hem wel heel iets suizen maar niet storend. baggageruimte is zo van 490 naar 1090 gegaan. voldoende lijkt mij zo om een hele bult zooi mee te nemen

Heen en weer zwolle (heen volle accu, terug lege accu en dakkoffer) 1 op 21 thumbs up Heerlijk genieten op rustige wegen van de auto




Inmiddels ook gepoetst, had nog wat black hole staan van de Twingo. Nu glimt hij als een dolle grinning smiley
Mooie koffer. Viel me gisteren onderweg op hoeveel C’s je met dakkoffer ziet rijden. Is de kofferbak van de hybride echt een stuk krapper?
Quote
Kristian
Mooie koffer. Viel me gisteren onderweg op hoeveel C’s je met dakkoffer ziet rijden. Is de kofferbak van de hybride echt een stuk krapper?



de bodem ligt zo'n 5 cm hoger.
Ik weet niet hoe het precies zit qua liters, maar de kofferruimte is vergelijkbaar met een 3 serie. De hybrid vloer ligt inderdaad paar cm hoger. Snoept wel iets ruimte af maar geen schokkende verschillen. De batterij ligt overigens op de achterwielen, daar voor zit nog gewoon eeen aflegvak voor bijvoorbeeld de laadsnoeren. De laadvloer schanier je zo open om er toegang toe te krijgen



Ook met een gewone C-klasse of 3 serie was er waarschijnlijk wel een koffer gekomen. Voor dagelijkse dingen is de ruimte prima, maar voor vakanties is wat extra ruimte wel heel erg fijn. Zelfs met de laguna was het de laatste vakantie erg proppen en kon niet alles mee. Nu hoef ik het ook niet zo hoog op te pakken in de kofferruimte, wel zo fijn.

Misschien nemen C-klasse eigenaren wel altijd te veel spullen mee nut smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-07-2020 13:25 door AsconaGT.
Mijn C-klasse heeft de performance remmerij er onder. Dan krijg je niet alleen grote remschijven met gaatjes maar ook grote klauwen met mooi mercedes benz er op.

Na al die kilometers was daar weinig van te zien. Helemal zwart. Had al wel geprobeerd het iets schoon te spuiten van buitenaf maar weinig resultaat, toen zag het er nog steeds zo uit;



Toen maar het wiel er af, eerst met spul van stipt polish point er over, super spul en al het smeer ging er zo vanaf. Maar er bleven zwarte plekjes. Toen kwam de buurman nog langs en vroeg wat ik met de nieuwe auto aan het doen was. Toen ik zei dat ik de remklauwen aan het schoonmaken was verklaarde hij mij voor gek nut smileygrinning smiley

Toen met Iron-X er op. Met tandenborstel goed ingewreven. Daar werd het minimaal beter van. Die plekjes zijn er gewoon helemaal in gebrand of gecorrodeerd. Je poetst het in ieder geval nergens mee schoon.

Ergens niet tevreden, aan de andere kant een heel stuk beter wat het was, en het zijn maar remklauwen



Voorlopig laat ik het zo smiling smiley
Al een heel stuk beter, maar ik snap de teleurstelling. Je kan ze altijd spuiten en vervolgens de Mercedes stickers terug plaatsen.
Mooi werk, staat bij mij ook nog op het lijstje. Ik zou ze in jouw geval netjes lakken en nieuwe stickers aanbrengen om het echt strak te krijgen. Ik denk dat Rick van Stipt ook graag had gezien dat je de wielkasten even fabrieksnieuw had gemaakt smiling smiley Had de buurman vast ook wel gesnapt.
Quote

Al een heel stuk beter, maar ik snap de teleurstelling. Je kan ze altijd spuiten en vervolgens de Mercedes stickers terug plaatsen.

ja dat is denk ik de beste oplossing, maar dat is niet even wat je doet op een dagje in het weekend. Voorlopig ben ik gematigd tevreden smiling smiley al zijn er denk ik maar weinig mensen die het op zal vallen.

Quote

k denk dat Rick van Stipt ook graag had gezien dat je de wielkasten even fabrieksnieuw had gemaakt

Ben er wel even met een borstel door gegaan grinning smiley maar ergens houd het wel op voor mij. Als ik meer tijd had, een eigen brug, en de auto niet dagelijks nodig, dan was ik misschien wel zo gek nut smiley nu liggen de prioriteiten bij andere zaken


Net als met de Laguna ga ik de Mercedes nog wel een keer groots onderhanden nemen. Ik heb nog een fles(je) Gyeon Mohs glascoating.

Ik vond dat zo geweldig spul dat ik het, toen het een keer in de aanbieding was, weer heb gekocht voor als ik een andere auto zal kopen. En dat ga ik dus ook doen. Dat spul heeft zeker 2 jaar lang goed vuilafstotend gewerkt en auto wassen was zo gedaan. super glimmen! Uiteraard ook polijsten en goed wassen voor ik dat spul aan breng.

maargoed, in het voorjaar dus als de huidige verkoopwax er af is, ik het iets rustiger heb ga ik er lekker een dag voor uit trekken om hem weer mooi strak te krijgen thumbs up brug even gebruiken van een familielid zodat ik lekker droog op hoogte kan werken.
Apart dat ze er zo uitzien zeg. Op de AMG van mijn vader zijn ze nog bijna als nieuw na 15 jaar en ruim 180.000 km.
Ik heb ook geen idee wat het is, ik zal er eens op letten bij andere c-klasses. Het lijkt op een soort putcorrosie. Ze zijn ook niet gelakt. Beste was gewoon poedercoating of fatsoenlijke verf. Het is geen remstof in ieder geval. Met het wiel er op valt het nauwelijks op gelukkig.
I heb de auto nu een maand, even een beetje de balans opmaken. Eerst het onderstaande, dat verbruik! eye popping smiley

1 op 38 eye popping smiley



Dat komt er op neer dat ik zo'n 1000 euro per jaar aan brandstofkosten bespaar als ik de stroom van mijn huis verreken. (op werk gratis laden) De vraag is wel hoe dat in de winter gaat natuurlijk, dan zal het wel wat stijgen.

wegenbelasting is 131 euro per kwartaal, de laguna 217, scheelt ook weer 344 euro aan wegenbelasting per jaar. thumbs up En natuurlijk schrijft de Mercedes fors meer af dan de laguna, veel jongere auto en prijziger maar kosten per kilometer is absoluut iets wat in mijn geval in de praktijk gunstig uit valt (meer dan gehoopt)


Wat bevalt heel goed;

- super comfortabel zonder zweverig te zijn. Hij stuurt juist ook heel direct. Ik denk dat de luchtvering de reden is, maar heb nog nooit in een gereden zonder.
- Geweldige afwerking, het lijkt wel of alles uit 1 stuk is gemaakt. Alles voelt alsof het 100 jaar mee moet gaan, ik geniet er toch elke kilometer van
- Door de elektromotor motor rij je altijd vanaf stilstand met heel veel koppel weg. Het voelt super krachtig en soepel aan. En de stilte en serene gevoel in EV modus
- allerlei luxe zaken zoals super fijne stoelen, dimmende binnen en buitenspiegels, sfeerverlichting, mooie houtinleg, snelle mooie multimedia, fijne geluidsinstallatie, en de looks natuurlijk. Elke dag genieten.

Gagdets wat ik weinig gebruik
- het vermogen, het klinkt gek maar ik gebruik het vermogen maar zelden. 100PK minder was ook prima geweest. Natuurlijk is het gaaf om in sport+ in iets meer dan 6 tellen naar de 100 te knallen, maar ik doe dat nooit. Nu rij ik wel met name woon-werk verkeer en weinig leuke weggetjes tot nu toe. Maar het is gewoon geen gezinsauto natuurlijk.
- ik heb de voetsensor onder de achterklep nog niet gebruikt en ga ik ook niet doen denk ik, ondanks ik er een aantal keer boodschappen mee ben wezen doen
- allerlei internet dingetjes zoals het weer, internetten en ook DVD kijken, etc. Leuk, maar ga het nooit gebruiken
- automatisch inparkeren, het werk heel goed, maar ik kan het gewoon sneller zonder 'gedoe'
- touchpad op middenconsole, je kunt er van alles op schrijven en doen. ik gebruik gewoon de 'i-drive knop'.

Wat kan er beter;

- de automaat is heel goed, maar in de BMW weet je gewoon dat het gewoon nog beter kan
- geen USB poorten of andere stroomvoorziening voor de achterpassagiers, beetje muggenziften maar veel andere auto's hebben het wel
- ik moet nog steeds wennen aan de parkeersensoren in de achterruitkijk spiegel, mede omdat ik normaal nooit in die spiegel kijk met parkeren.
Mooi dat ie goed bevalt!

Quote

- het vermogen, het klinkt gek maar ik gebruik het vermogen maar zelden. 100PK minder was ook prima geweest. Natuurlijk is het gaaf om in sport+ in iets meer dan 6 tellen naar de 100 te knallen, maar ik doe dat nooit. Nu rij ik wel met name woon-werk verkeer en weinig leuke weggetjes tot nu toe. Maar het is gewoon geen gezinsauto natuurlijk.

Dat is het verschil tussen BMW en Mercedes. Een BMW daagt je uit, een Mercedes is in eerste aanleg een rustige auto. Het kan heel hard als je wilt, maar echt uitnodigen doet de auto niet. Ik vind het heerlijk.

Quote

touchpad op middenconsole, je kunt er van alles op schrijven en doen. ik gebruik gewoon de 'i-drive knop'.
Gebruik ik ook letterlijk nooit. De knop werkt prima en dat touchpad heeft geen meerwaarde.

Quote

de automaat is heel goed, maar in de BMW weet je gewoon dat het gewoon nog beter kan
Geloof ik graag. Bovendien, tenminste bij mijn auto, is de automaat bij terugschakelen tijdens afremmen ook nog wel eens wat bokkig icm et hybride systeem. Maar dat zal ongetwijfeld bij mijn diesel hybride erger zijn dan bij jou.
Mooi dat ie zo goed bevalt! Gebruikskosten zijn inderdaad erg gunstig.
Ben wel benieuwd hoe het gaat als het halftarief voor de MRB eraf gaat in 2024. Dan is zo'n auto vanwege het gewicht weinig interessant meer om aan te schaffen en dat ga je vast in de restwaarde zien. Zeker i.c.m. een kilometerstand van ruim over de 2 ton. Accupakket is dan waarschijnlijk aan zijn eind ook. Is deze al een keer vervangen bij jou?

Quote

Dat is het verschil tussen BMW en Mercedes. Een BMW daagt je uit, een Mercedes is in eerste aanleg een rustige auto. Het kan heel hard als je wilt, maar echt uitnodigen doet de auto niet. Ik vind het heerlijk.

Door het karakter van het turboblok in mijn BMW nodigt deze ook niet meteen uit tot sportief rijden. De beleving van toeren en geluid die de Mazda gaf heb ik helemaal niet in de BMW. Veel koppel onderin i.c.m. automaat maakt ook de 3-serie auto tot een heerlijke comfortabele reisauto. Pas in de Sport-stand wordt ie echt wakker.
Quote

Ben wel benieuwd hoe het gaat als het halftarief voor de MRB eraf gaat in 2024. Dan is zo'n auto vanwege het gewicht weinig interessant meer om aan te schaffen en dat ga je vast in de restwaarde zien. Zeker i.c.m. een kilometerstand van ruim over de 2 ton. Accupakket is dan waarschijnlijk aan zijn eind ook. Is deze al een keer vervangen bij jou?

Is zeker interessant. Het deels koffiedik kijken natuurlijk.

Over de kilometerstand, klopt. Over 2 jaar zal ik waarschijnlijk de 2 ton passeren. Dat ga je terug zien in de restwaarde. Door deze kilometerstand scheelt ook dat de auto al zeker minimaal 5000 goedkoper was dan eentje met wat minder kilometers tijden de aanschaf. De vraag is in hoeverre je die 5000 euro tegen die tijd terug gaat zien.

Over de MRB, in 2025 betaal je nog driekwart tarief, daarna het volle tarief. Dat betekend in het geval van de benz dat hij 2 belastingtarieven hoger komt te liggen in 2026 dan een gewone C-klasse . Zoals de regels nu zijn 23 euro per maand meer. Dat haal je met het goedkoper rijden, afhankelijk van hoe je rijd en stekkert, er makkelijk uit. Maar kan mij voorstellen dat het mensen het gewicht zou kunnen afschrikken. Maar dan heb ik al 6 jaar relatief gunstig kunnen rijden. AL zal hij meer afschrijven, daar schrik ik dan minder van.

Over het accupakket (komt volgens mij van LG) dat is ook de vraag inderdaad. hoe dat is over een paar jaar Tot nu toe lijken ze wel iets minder te worden maar procentueel tenopzichte van nieuw is het niet heel veel. Zelfs auto's met 3 ton op de klok halen best prima waarden nog. Je gaat het met name merken in de range volledige EV rijden in de toekomst zeggen de experts. Het hybride zelf rijden heeft er geen invloed op, zelfs als de accucapaciteit zal halveren. We zullen zien, niemand weet hoe ze zijn over 10 jaar. Maar als het de zelfde kwaliteit heeft als de toyota's of bijvoorbeeld opel ampera's, dan zit het goed. Je hoort eigenlijk weinig problemen met de wat oudere hybride auto's van diverse merken.

Over 5 jaar zal ik jou bericht even weer aanhalen met de actuele situatie smileys with beer



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-07-2020 20:48 door AsconaGT.
Van de week de nieuwe dashcam geinstalleerd; speciaal voor mijn auto gemaakt. Het hele paneel onder de spiegel klik je er uit en een nieuwe, waar de camera, speaker, controlelampje, knopje en SD kaart slot in is verwerkt, klik je er zo weer in. Vrijwel onzichtbaar! Voelt ook hoogwaardig aan, het paneel valt totaal niet uit de toom bij de andere interieurdelen. Met 10 minuten alles er uit en weer geïnstalleerd. Oude paneel uiteraard bewaard, kan het ook zo weer binnen 10 minuten terug zetten.

Heb geen goede voor en na foto's, maar zo ziet het er uit





ik was een beetje sceptisch maar het ziet er gewoon uit alsof het OEM is. En ook de camerabeelden zijn goed thumbs up

mooie oplossing toch? Alleen elke keer als ik de auto start hoor ik even een 'pling' geluidje. Dat wil ik nog even uit zetten.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-08-2020 17:46 door AsconaGT.
Mooi systeem, zie dat zoiets ook voor BMW is. In China besteld?
Zijn mooi weggewerkte systemen.
Heb er ook al naar gekeken, maar mijn “oude” dashcam doet zijn ding nog steeds goed, dus heb die er maar weer ingehangen.

Op Ali zie je alleen door de dashcam-bomen het bos niet meer. Er is zoveel aanbod. Welke moet je hebben?
Hoe heb jij specifiek deze gekozen?
Ziet er goed uit! Waar heb je deze besteld? Zal er dan ook wel zijn voor de W213.
Waar haal je de voeding vandaan? Normaliter moet er dan een kabel gelegd worden vanuit de zekeringkast via de A-stijl naar boven.
En werkt het vervolgens via een app?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.