simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Hoi Wesley, welkom hier.
Woon je toevallig bij mij in de buurt (Aalderinkshoek)?.. jou 1100 is hier namelijk al een paar keer gespot.

Hoi,

ik werk daar wel op de pius aan de van renneslaan. ik woon op de ossenkoplerhoek. maar idd het spotten lukt dus wel op de ah neem de auto wel eens mee naar school .

Gr

Vandaag de Rancho maar eens even getest in de buitenlucht, het was er mooi weer voor.
En daarna alles ook gelijk maar even in de primer gespoten, ik ben al dat schuren en strak maken in de afgelopen maanden nu wel een keer zat.:}

Beste forummers,

Mijn 1501 staat te koop op Marktplaats.
Na lang overwegen heb ik besloten ( met enige pijn in mijn hart ) deze na 9 jaar van de
hand te doen omdat ik wat te veel auto's heb, 1100, 1501, Solara, Arizona (309) en 205....
Dus bieden maar als je interesse hebt of stuur me een pb'tje als je meer info wil.

groetjes,
WIM

holunder zei:
Beste forummers,

Na lang overwegen heb ik besloten ( met enige pijn in mijn hart ) deze na 9 jaar van de
hand te doen omdat ik wat te veel auto's heb, 1100, 1501, Solara, Arizona (309) en 205....
Dus bieden maar als je interesse hebt of stuur me een pb'tje als je meer info wil.

groetjes,
WIM

Prachtige auto (tu)
Jammer dat ik nu andere prioriteiten heb, maar je zult vast wel snel een liefhebber vinden.

Een ECHTE zou helemaal top zijn natuurlijk maar als die 309 goed gerebadged is, is dat ook leuk om te zien. Heb ik zelf ook wel eens aan zitten denken maar goede 309' s die zijn er steeds minder...

Na tijden weer 's internet op met zoekterm solara sx, en krijg wat, er bestaat al jaren een thread op autoweek??? Nooit gezien ....
Ik ben al zo'n jaar of 15 de trotse eigenaar van verschillende solara's, op dit moment heb ik een metallic blauwe sx automaat uit 81 in de stalling staan, wachtend op een mooi moment (nou ja, er zal wel wat werk in zitten) en ruimte(!) om rijklaar te maken.......

Er zullen nog wel wat vragen volgen, voor nu heb ik heel wat te lezen ....

Groeten,
Geert

zeg kent iemand die wit/grijze samba cabriolet die ik vaak s`morgens in woerden tegenkom?
volgens mij is ie recent overgespoten.... eerst dacht ik dat ie brons/goud van kleur was??
en laats (na spuiten?) reed ie zonder bumper!(-s? zag alleen de achterkant)

zal volgende keer wel een foto proberen te maken...

Giorgio Pocoloco zei:
Na tijden weer 's internet op met zoekterm solara sx, en krijg wat, er bestaat al jaren een thread op autoweek??? Nooit gezien ....
Ik ben al zo'n jaar of 15 de trotse eigenaar van verschillende solara's, op dit moment heb ik een metallic blauwe sx automaat uit 81 in de stalling staan, wachtend op een mooi moment (nou ja, er zal wel wat werk in zitten) en ruimte(!) om rijklaar te maken.......

Er zullen nog wel wat vragen volgen, voor nu heb ik heel wat te lezen ....

Groeten,
Geert

Hoi Geert,

Nou altijd leuk, weer iemand bij het leukste forum. Ik heb vorige week er ook een Solara bij gekocht. Dezelfde kleur had ik 23 jaar terug ook. Heb nu alleen vier hoofdsteunen en automaat. Kon ik toen alleen maar van dromen. Voel me ook ineens weer een stuk jonger B)

groet Harm

afgelopen week was de ti weer aan de beurt voor de 2 jaarlijkse keuring.
ff de remmen weer nalopen en afmelden maar weer!
kan er weer 2 jaar tegen.
ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om de ti maar weer te taxeren voor de verzekering.
ook die is weer 3 jaar geldig en van de taxateur de complimenten gekregen.
hij had vroeger ook een 1100 gehad en die reed in die tijd helemaal toppie!
als ik dat allemaal zo eens aanhoor krijg ik bijna alleen maar positieve reacties te horen over simca.
iedereen herinnert deze auto`s als snel en eenvoudig te rijden.
je ziet ze bijna niet meer in het straatbeeld is ook een veel gehoorde reactie.

simca-040.jpg

Ik stond gister op de Rommelmarkt in Roosteren en we hadden de Talbot 1100 vf2 meegenomen. En er komt op eens een man op ons af en die zegt: Hey leuke auto! En toen begon die te vertellen dat hij nog zo'n zelfde heeft alleen heeft hij een Simca 110 vf2 met ruiten aan de zijkant achter. Hij heeft er zo'n 7 jaar mee rond gereden en heeft hem daarna weg gezet. Achteraf dacht ik had ik het kenteken maar gevraagt om te kijken of jullie de auto al kennen, en was zelf ook wel benieuwd:}

Pedigreepaul zei:
Geen idee waar en wanneer, stond op het Opelforum
autosloopamersfoort47wd.jpg

En links onder een Horizon, aan de bekleding te zien een GLS. Deze staat ook niet meer bij het rdw ingeschreven helaas.

Nou, ik kan ook weer melden sinds lange tijd, weer met een Talbot gereden te hebben, met de Tagora, waar later deze week mijn garage zich hopelijk gaat ontfermen over het lekke membraan van de rembekrachtiger. Op de A27 vanavond, was er een Italiaan, die toch eens inhield op de linkerbaan, en naar rechts staarde, wat voor een prehistorisch automobiel zich daar voortbewoog.

Dit kwam hem op enkele lichtsignalen van achterliggende automobilisten te staan, waarschijnlijk bedoeld zijnde als: rijd toch door joh!

holunder zei:
Beste forummers,

groetjes,
WIM

Je 1501 staat al weer snel te koop.....

hallo,
al bekend in jullie register ?? van de week tegengekomen in een verlaten Talbotgarage...in de showroom hingen zelfs nog affiches van oa de Horizon... ! ook een verdwaalde Peugeot 505 en 504 cabriolet waren van de partij...

een gele Talbot 1100 LS 3-deurs geel HF-38-GV

en een Talbot Solara 1600 LS LJ-93-RS

allebei al een tijdje van de weg volgens de rdw

ik wist niet wat ik zag toen ik die 1100 zag staan, helaas kan ik de bijbehorende foto's niet plaatsen vanwege pc defect :(

grt

Zoals A. Brandhorst zegt: het is hier Marktplaats niet. Je bericht is strijdig met de forumregels. Ik stel voor dat je die eens rustig doorneemt:

Forumregel No. 5 zei:
Reclame maken voor commerciële producten, evenementen diensten of websites is niet toegestaan. Ook het aanbieden van commerciële producten, evenementen, diensten of websites is verboden, net als het houden van enquêtes of onderzoeken.

De tekst : voor de absolute liefhebber houdt vaak in: Voor de hoofdprijs te koop is mijn ervaring. Het is een leuke rij folders maar wij zijn als liefhebber toch niet gek?
groet Harm

robtil zei:
hallo,
al bekend in jullie register ?? van de week tegengekomen in een verlaten Talbotgarage...in de showroom hingen zelfs nog affiches van oa de Horizon... ! ook een verdwaalde Peugeot 505 en 504 cabriolet waren van de partij...

ik wist niet wat ik zag toen ik die 1100 zag staan, helaas kan ik de bijbehorende foto's niet plaatsen vanwege pc defect :(

grt

Hoi Robtil,

Ga eens snel je pc repareren dan.... Ik ben erg benieuwd,

Succes en groetjes

Harm

simca1006 zei:
Een ECHTE zou helemaal top zijn natuurlijk maar als die 309 goed gerebadged is, is dat ook leuk om te zien. Heb ik zelf ook wel eens aan zitten denken maar goede 309' s die zijn er steeds minder...

309's beginnen idd ook zeldzaam te worden.
Heb mijn 309 gisteren bij de garage achter moeten laten omdat de dorpels aan het doorrotten waren en bij de kofferbak werd het ook slechter.

Nu kan ik dus het beste de auto bij een erkend bedrijf laten tectileren werd mij gezegd.
Weten jullie misschien een goed adresje hiervoor?

De 309's beginnen al zeldzaam te worden en met name met een turboblok rijden er maar een stuk of 4 rond in NL, dus ik wil hem zeker beschermen tegen roestduivel :)

309 Turbo zei:
simca1006 zei:

Heb mijn 309 gisteren bij de garage achter moeten laten omdat de dorpels aan het doorrotten waren en bij de kofferbak werd het ook slechter.

Nu kan ik dus het beste de auto bij een erkend bedrijf laten tectileren werd mij gezegd.

De 309's beginnen al zeldzaam te worden en met name met een turboblok rijden er maar een stuk of 4 rond in NL, dus ik wil hem zeker beschermen tegen roestduivel :)

Roestige auto's tectyleren is lapwerk en uitstel van de executie. Juist nu zorgen dat alle doorgeroeste delen worden vervangen en de overige roest verwijderen/neutraliseren en dan pas in de roestbescherming zetten is mijn advies. Smeer je tectyl over de roest heen dan is dat slechts schijnzekerheid....

robtil zei:
hallo,

grt

Ik ken dat adresje...ik ben al heel lang in de weer met de eigenaar om daar wat "los te weken"....

Tis te doen in Eijsden vlakbij de grens, ik vraag mij sterk af in hoeverre de 1100 nog interessant is voor rijdend object (stond in de werkplaats samen met de 505), de Solara staat buiten. Zou leuk zijn om de garage te laten liggen en over 20 jaar nog eens te gaan kijken.
Tegenwoordig is dezelfde firma dealer van een frans merk in de nabijheid...beetje zoeken en ge zult vinden.
Heb voorlopig geen tijd om foto's te downloaden etc....Wellicht kan een ander foto's nemen en ze plaatsen...Iemand in de buurt die echt fan is van Simca rijdt er gerust zelf even naartoe.
Er ligt trouwens een verlaten tankstation met aparte bekende styling tegenover de verlaten garage. Nu in gebruik als opslagplaats voor landbouwwerktuigen.

Vraag me echter af of de Simca's bekend waren in het register ?

grt

lion605 zei:
309 Turbo zei:
simca1006 zei:

Roestige auto's tectyleren is lapwerk en uitstel van de executie. Juist nu zorgen dat alle doorgeroeste delen worden vervangen en de overige roest verwijderen/neutraliseren en dan pas in de roestbescherming zetten is mijn advies. Smeer je tectyl over de roest heen dan is dat slechts schijnzekerheid....

Sorry, ik had het niet echt duidelijk omschreven.
Auto staat nu dus bij de garage waar er nieuwe stukken in worden gelast, echter tectileren doen ze daar niet.
De verroeste stukken worder er dus op dit moment al uitgehaald.

Ga na de reparatie maar eerst eens kijken of alles strak is of dat het nog verder strak gemaakt moet worden.
Als dit goed is dan alles maar eerst eens heel goed schoonmaken en ontvetten, en eventueel alle holle delen ook gelijk eens goed uitspoelen met lauw/warm water.
Na drogen alles goed volspuiten met pure Owatrol-olie (dit spul impregneerd heel goed in roest), en een dag of wat laten uitlekken en drogen.
Dan neem je ijzermenie, meng hier 20% Owatrol-olie door en spuit dit in de holle delen en op de gerepareerde plekken.
Na droging de buitenkant voor een 2e keer behandelen met pure ijzermenie.
Als dit weer droog is kun je verder, eventueel eerst body-schutz (anti-steenslag) erop, dan aflakken en dan pas de tectyl.

Als je tectyl zo op blank metaal spuit kun je net zo goed niets erop spuiten, vocht kruipt er namelijk zo weer onder.

En een goed adres voor een anti-roestbehandeling?... neem dan eens contact op met Goslinga.

https://www.gosliga.com/

Ze zijn niet de goedkoopste, maar wel 1 van de besten.
Ze vertellen je daar eerlijk hoe de inwendige staat van alle holle ruimte's is en daar wordt de behandeling op afgestemd... en als de conditie te slecht is hoor je het ook, dan doen ze niets tot het gerepareerd is. (of je moet eigenwijs zijn en accoord gaat met geen garantie)
Dat is dus een heel andere manier van werken als het snel "zwart blazen" voor de looks wat de meesten doen.

simca1006 zei:
Ik word nu wel heel erg nieuwsgierig naar dat adresje..

Volgens mijn dealer lijst van 1982 is het Withuis 6 aldaar. Wisten jullie dat er toen ook nog een dealer in Dakar zat?

groet Harm

@MuddyBandit, Gosliga is juist wel een van de betaalbaarder adressen. Voor een honderd of zes, zeven ben je een heel eind en dan komen ze je auto thuis nog ophalen ook.

Terug
Bovenaan