Dat zien we nooit meer terug.....

SjaakD Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat vindt je dan van de tankopening achter het
> roostertje op de (rechter) C-stijl zoals bij de
> Kadett C sedan en coupe?
> Ik zelf vind dit in ieder geval ook een erg
> elegante oplossing.

Minder elegant zijn het gekraak waarmee het ding opengaat en de vulpijp die pontificaal via het interieur de hoedenplank door gaat. Bovendien zag je bij veel versleten Kadettjes dat het ding er niet meer zat, dus afbreken kwam vast ook nog weleens voor.

D. Elzinga Schreef:
> De Cadillac van modeljaar '59 had de tankdop
> achter het achterlicht.

Welk model dan?

Verrek ja,

1952_Cadillac_Hidden_Fuel_Filler_detail.jpg

Klein detail, het was het model uit 1952 o_O

Dafpoetser Schreef:
> Verrek ja,
>
> https://oldcarandtruckpictures.com/Cadillac/1952_Ca
> dillac_Hidden_Fuel_Filler_detail.jpg
>
> Klein detail, het was het model uit 1952 o_O

Maar de modellen van 1959 hadden het ook hoor, bekijk maar eens een foto, geen tankdopje te zien.

Shady Schreef:
> Ziet er erg vet uit!
> Nog meer foto's?

Foto's niet, maar bij de prototypen van de Daf 600 is ook nog geexperimenteerd met het tankdop in het achterlicht, net zoals bovenstaande Cadillacs.

Ik heb zelf een 600 (gehad)

de rechtervuldop was echt, de linker zat er voor de symetrie.

De vleugeltjes van de 600 waren duidelijk gebaseerd op de amerikaanse mode, alleen uiteraard minder uitbundig dan bijvoorbeeld Caddilac.

Komen we gelijk op een ander punt dat de 600 had en dat je niet meer terugziet: knipperlichten in de raamstijl!

122604_657_1186596459446-daf_600.gif

Dafpoetser Schreef:
> Ik heb zelf een 600 (gehad)

Heb je hem niet meer?? Daar krijg je toch spijt van, want dat was de eerste DAF personenwagen die op de markt kwam toch??:rolleyes:

ik heb 'm verruild voor de 30, enja..inderdaad, het eerste model Daf.

Dafpoetser Schreef:
> ik heb 'm verruild voor de 30, enja..inderdaad,
> het eerste model Daf.

Sorry dat had ik nooit gedaan als ik jou was, want de 600 is echt uniek voor de vaderlandse autoindustrie Dafpoetser.;)

Net effe te veel lampen voorop, of zo'n foute zwarte, kunststof achterspoiler...

lancerfg95pp14mh1.jpg

murenazs91jzschuinachtexm7.jpg

En carbidlampen. Het zou best eens kunnen dat dat kistje geen gereedschap bevat, maar de generator van die lampen.

Omdat carbidlampen niet heel veel licht geven, had de Alldays&Onions een soort vergrootglas met een lamp erin. Dat zal je ook nooit meer zien.

Die APK stickers op het nummerbord achter.

Ronde stickers iig. Laatste keer dat ik ze heb gezien was op een grijze Sierra uit 1983

Gaiajohan zei:
Die APK stickers op het nummerbord achter.

Ronde stickers iig. Laatste keer dat ik ze heb gezien was op een grijze Sierra uit 1983

Logisch, de kentekenplaten waar ze op zaten zijn sinds de invoering van de GAIK-platen (1999) zo goed als allemaal vervangen. Behalve de blauwe, en daar kun je ze dus nog op aantreffen (mits de auto in de eerste APK-jaren al in Nederland rondreed). De bruine sticker zal ongetwijfeld het minst voorkomen, die is namelijk van het eerste jaar (1985/1986).
Zo'n VVN-sticker zit op de voorruit van m'n Visa, dus die zie ik nog regelmatig (vooral in spiegelbeeld :)).

Onze Sierra met nummerbord KF-97-TB had iig tot 1995 de bruine sticker zichtbaar. Er zaten op 2 plekken zo'n sticker. Een bruine en volgens mij die aan de andere kant een groene. Wat ik me kan herinneren.

En laten we de EU stickers voor op het nummerbord niet vergeten tot de nieuwe platen kwamen:
Even snel een pic gemaakt:
hgj996.jpg

:) Let vooral ook op de kleur van de plaat, lichtblauw!

is van mijn Dyane - 1977... en ja, ik had nog een paar apk-stickers liggen die van 1994 en 1995 stammen.

Twee extra remlichten, model losse mistlamp, op de hoedenplank. Een 'zwaaihandje' op zuignap op de achterruit. Een sticker 'mijn auto leeft, hij rookt en zuipt' of 'lach niet mevrouw, uw dochter heeft op de achterbank gelegen', 'de jouwe is mooier maar de mijne betaald' en dergelijke smaakvolle uitingen. Een zwarte jaloezie op de achterruit en zelfs op de achterste zijruiten. Bizarre plastic opbouwen (omgekeerde badkuip) om van een gewone auto een grijs kenteken-auto te maken. NACA-ducts in de motorkap (Opel Kadett GSI) of van die losse luchthappers van zwart plastic, bij voorkeur op een motorkap zonder luchtroosters. Vinnetjes op de wisserarmen om ze aan te drukken. Spatlappen met een reflecterend merklogo. Van die aarde-stripjes onder de auto tegen wagenziekte. Lange antennes op een veer met vosse(n)staart eraan. 27 MC-bakkies in personenauto's. Aftermarket stootstrips van plastic 'chroom', deurbumpers van rubber met reflectors erin. Lichtkranten op de hoedeplank (behalve bij de heren in het blauw). Aftermarket achterruitverwarmingen die je zelf moest opplakken. Voorruitverwarmingen, zo'n zuignap die je in het midden van de ruit plakte. Deflectors boven de koplampen (die lijken op verduisteringsschilden uit WOII) en van die kappen aan de bovenkant van de voorruit. Plastic windgeleiders voor auto's met open dak, die je op het dak monteerde. Windgeleiders voor de portieren waardoor je zonder tocht of inregenen het raam een stukje open kon zetten. Doe het zelf-striping die je auto lelijk en rommelig maakt, maar wel anders dan die van de buren. Van die buigbare strips die je om de randen van de deuren en de wielkasten kon doen zodat het eronder harder kon roesten... eh, zodat ze niet beschadigden.
Helaas kan ik geen plaatje vinden, maar die jaren-'70 extra's in de vorm van blikken wieldoppen die sterk leken op Fuchs-velgen van een 911. Wielsierringen van chroom. Stootblokken op je bumpers. Matzwarte panelen (uit de rallysport, zogenaamd tegen reflecties- zijn inmiddels vervangen door fake carbon). Losse dagtellers. Windsplitters op de voorschermen of de A-stijlen.

Klassiekerrijder zei:
Twee extra remlichten, model losse mistlamp, op de hoedenplank. Een 'zwaaihandje' op zuignap op de achterruit. Een sticker 'mijn auto leeft, hij rookt en zuipt' of 'lach niet mevrouw, uw dochter heeft op de achterbank gelegen', 'de jouwe is mooier maar de mijne betaald' en dergelijke smaakvolle uitingen. Een zwarte jaloezie op de achterruit en zelfs op de achterste zijruiten. Bizarre plastic opbouwen (omgekeerde badkuip) om van een gewone auto een grijs kenteken-auto te maken. NACA-ducts in de motorkap (Opel Kadett GSI) of van die losse luchthappers van zwart plastic, bij voorkeur op een motorkap zonder luchtroosters. Vinnetjes op de wisserarmen om ze aan te drukken. Spatlappen met een reflecterend merklogo. Van die aarde-stripjes onder de auto tegen wagenziekte. Lange antennes op een veer met vosse(n)staart eraan. 27 MC-bakkies in personenauto's. Aftermarket stootstrips van plastic 'chroom', deurbumpers van rubber met reflectors erin. Lichtkranten op de hoedeplank (behalve bij de heren in het blauw). Aftermarket achterruitverwarmingen die je zelf moest opplakken. Voorruitverwarmingen, zo'n zuignap die je in het midden van de ruit plakte. Deflectors boven de koplampen (die lijken op verduisteringsschilden uit WOII) en van die kappen aan de bovenkant van de voorruit. Plastic windgeleiders voor auto's met open dak, die je op het dak monteerde. Windgeleiders voor de portieren waardoor je zonder tocht of inregenen het raam een stukje open kon zetten. Doe het zelf-striping die je auto lelijk en rommelig maakt, maar wel anders dan die van de buren. Van die buigbare strips die je om de randen van de deuren en de wielkasten kon doen zodat het eronder harder kon roesten... eh, zodat ze niet beschadigden.
Helaas kan ik geen plaatje vinden, maar die jaren-'70 extra's in de vorm van blikken wieldoppen die sterk leken op Fuchs-velgen van een 911. Wielsierringen van chroom. Stootblokken op je bumpers. Matzwarte panelen (uit de rallysport, zogenaamd tegen reflecties- zijn inmiddels vervangen door fake carbon). Losse dagtellers. Windsplitters op de voorschermen of de A-stijlen.

Flinke lijst, het meeste is hier op foto al voorbij gekomen(y)

Klassiekerrijder zei:
Het aftermarket zonnedak wat er duidelijk bovenop ligt, met zo'n roestende rand eromheen en een verweerde spiegelende glasplaat.
die zeker ook nog erg lekt......

Ja, die heb ik ook nog in de Marina.

Enzo Dizono zei:
Van die aarde-stripjes onder de auto tegen wagenziekte.

Ja, ik snap wel dat je die niet meer ziet:LOL:. Een rubber stripje zal niet echt helpen tegen wagenziekte me dunkt...

placebo: geneesmiddel zonder werking

Wat ik hier mee wil zeggen is dat door erin te geloven zoiets wel degelijk kan helpen.

De magneet voor brandstofbesparing: ik heb er eentje gekregen om te verkopen. Ik kan hem niet zonder glimlach aanprijzen. Ik geloof er niet in en kan dus ook geen enkele klant overtuigen om hem te kopen. Kan ik hem voor de gein op mijn eigen auto monteren, maar blijkt het dat deze magneet alleen voor benzinemotoren is bedoeld.... Alsof ie daar minder niet op werkt dan op een dieselmotor...
Placebo! Men gaat anders rijden om de magneet goed te kunnen praten.

https://www.youtube.com/watch?v=IHoVoTfVSlU&feature=related

https://www.youtube.com/watch?v=wC9d9rxjuhg

https://www.youtube.com/watch?v=SJY7SsYCEV4

enkele klassieke filmkes (y)

Mur1na zei:
Net effe te veel lampen voorop, of zo'n foute zwarte, kunststof achterspoiler...
De lampen zijn tegenwoordig LEDs en de zwarte kunststof spoiler is vervangen door een universele F1-vleugel van nep-carbon. Plus que ca change...

Buitenspiegels die je nog moet stellen door de spiegel zelf te verzetten..

Wat we ook niet meer zien zijn indicaties van afwerkingsgraad op een auto aan de hand van letters.
L, LX, SLX SGX biij Nissan
L, S, LS, GLS, GLX , ... bij VW
Bij Citroën waren ze er zeer sterk in : E, RE, TRE, RS, TRS, TGD, TZS, TZD enzovoort met uiteraard de Citroën "CX 25 TRD Turbo 2 Limousine" als klap op de vuurpijl. Jammer genoeg heb ik er geen foto van.
Bij Toyota hebben ze nog een tijd met een wereldbol(Linea Terra), maantje (Linea Luna) en zonnetje (Linea sol) gewerkt nadat ze van DX,XL en GL waren afgestapt.
En zo vergeet ik nog een hoop merken zoals Peugeot, Renault en andere die zo werkten.

Mechelman zei:
Wat we ook niet meer zien zijn indicaties van afwerkingsgraad op een auto aan de hand van letters.
L, LX, SLX SGX biij Nissan
L, S, LS, GLS, GLX , ... bij VW
Bij Citroën waren ze er zeer sterk in : E, RE, TRE, RS, TRS, TGD, TZS, TZD enzovoort met uiteraard de Citroën "CX 25 TRD Turbo 2 Limousine" als klap op de vuurpijl. Jammer genoeg heb ik er geen foto van.
Bij Toyota hebben ze nog een tijd met een wereldbol(Linea Terra), maantje (Linea Luna) en zonnetje (Linea sol) gewerkt nadat ze van DX,XL en GL waren afgestapt.
En zo vergeet ik nog een hoop merken zoals Peugeot, Renault en andere die zo werkten.

- Ford kon er begin jaren '70 ook wat van..... basis, L, XL, GXL voor de luxe en GT en R voor de sportiviteit. En dat alles was te combineren, dus van L tot GXLTR....
- Saab 99: type motor en uitrusting werden met een letter aangegeven: GLCM (enkele carburateur, handbak), GLTA (dubbele carb., automaat)

Ja leuk: de langste autonaam... Wat me te binnen schiet was een auto bij ons in de buurt: Fiat 131 supermirafiori 2500 diesel panorama (en dat stond allemaal op de achterklep...)

Terug
Bovenaan