Toetsje
Startmotor
schudde zei:Diesel is wel iets anders hé, Een wervel/voorkamer heeft een openverbinding met de verbrandingskamer. Tijdens de compressieslag wordt er diesel ingespoten, Wanneer de kleppen dus gesloten zijn. Bij een benzine motor wordt er idd in de inlaat net voor de klep ingespoten.
Klopt, voor een wervel of voorkamer diesel gaat deze vlieger niet op.
schudde zei:Vaker inspuiten per arbeidslag heeft te maken met electronische verstuivers, welke je op elk gewenst moment kunt laten inspuiten. Dit staat los van direct of indirecte inspuiting (bij een diesel). Alleen vind je bij een indirecte inspuiting nooit electronische verstuivers.
Ik denk dat meerdere malen injecteren in een indirect ingespoten diesel niet echt gaat werken. De voor of wervel kamer zal namelijk weer gevuld moeten worden met lucht om een mengsel te kunnen maken, wat moeilijk zal gaan als de zuiger naar beneden gaat. Bij een direct ingespoten diesel kun je nogmaals injecteren om de explosie "aan te wakkeren".