Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Het is ook gewoon allemaal erg duur tegenwoordig. Bij de Golf heb ik de voorruit laten vervangen want er vloog ineens een barst in. Ruim €1200!
 
Komt denk ik ook door de adas systemen. ruit van de BMW kost ook 1600 euro. Daar zit dan wel een laagje in voor de HUD, maar dat is ook inclusief adas calibratie. niet eens een OEM ruit.

1600 euro voor een beurt, banden en remmen is ook fors inderdaad! maar sta er ook niet van te kijken. alles is inderdaad gewoon erg duur. Moet nog steeds kijken waar ik onderhoud voor de BMW ga doen.
 
Vriendin van me heeft een Mini uit 2015, deed onderhoud bij een dealer, offerte met een uurtarief van € 137.50 excl BTW.... remklauw achter € 425,- excl BTW en montage.... Dan kan het hard gaan!
 
Ja dat is bizar, ik ga met de Mini naar een Mini/BMW specialist, wel OE onderdelen, prijzig maar uurloon is de helft van hierboven genoemde prijs. en vaak niet te moeilijk.. :)
 
Ja het is jammer dat ik geen echte BMW specialist hier in de buurt zit. sommigen pretenderen dat wel maar dat zeggen ze dan over vrijwel alle merken :LOL:
Als ik niet naar de dealer ga wil ik wel een garage die in de BMW systemen kan en dus het onderhoud kan wegschrijven in het BMW register (en dus in de auto). maar je kunt nergens checken welke garage dat doet en toegang heeft tot die systemen
 
Had vroeger een buurman met een Bora GTD.... liet z'n auto op de Porsche afdeling bij de dealer onderhouden, "beter gemotiveerd personeel"
 
Had vroeger een buurman met een Bora GTD.... liet z'n auto op de Porsche afdeling bij de dealer onderhouden, "beter gemotiveerd personeel"

denk dat bij elk merk garage wel toppers en floppers hebt. In mijn tijd bij opel / kia had je ook hele goed monteurs en monteurs die bij de Kwikfit ook prima tot hun recht kwamen. Aan de andere kant; die monteurs plande ik dan vaak ik voor winterwielenwissel en standaard beurtjes , lampjes, airco vullen, etc. waarbij de 'toppers' de wat meer uitdagende klussen kregen of diagnose van storingen. Ja sommigen zijn dan minder gemotiveerd en keken uit naar de vakanties of pension, maar deden hun werk verder prima.
 
Wij gaan hierheen met de Mini, voor jou niet te doen, maar erg fijne garage en denkt ook mee. Gemotiveerd en eerlijk!
Mini BMW specialist
Nog een forumlid gaat hierheen, met een blauwe 1 serie cabrio volgens mij.

Toppers en floppers heb je overal wel denk ik ja. dat maakt het ook lastig.
 
ah kijk, zoiets zoek ik dus ook. maar in de buurt niet te vinden. dichtstbijzijnde specialist is 39 minuten rijden van hier. daar heb ik geen trek in eerlijk gezegd. MB specialist zit hier wel, vag specialist wel. maar geen BMW/mini. je zou verwachten dat er wel markt is. nu nog iemand die daar aan wil beginnen. Maar misschien wel nu naar de dealer voor reguliere beurtjes. En andere zaken via mijn adresjes.
 
Ik heb gisteren filmpjes bekeken voor het vervangen van remschijven en blokken voor en achter bij de astra. Pice of cookie en ga vant weekend brembo spul bestellen en het in de kerstvakantie monteren. Scheelt echt bakken met geld.

Zag vant weekend iets op FB voorbij komen in 5 setie groep..worden van 5 series heel veel spiegels gejat. Schijnen bij de dealer 2300 euro te kosten!
 
Ik heb gisteren filmpjes bekeken voor het vervangen van remschijven en blokken voor en achter bij de astra. Pice of cookie en ga vant weekend brembo spul bestellen en het in de kerstvakantie monteren. Scheelt echt bakken met geld.

Zag vant weekend iets op FB voorbij komen in 5 setie groep..worden van 5 series heel veel spiegels gejat. Schijnen bij de dealer 2300 euro te kosten!

remmerij heb ik bij de laguna rondom ook gedaan. is inderdaad goed te doen als je de tijd er voor neemt, goed kijkt hoe het zat dan kan het bijna niet mis gaan. Ook online delen bestellen scheelt echt enorm.

maar 2300 voor een spiegel , bizar! zal dan wel verwarmbaar, automatisch dimmend, elektrisch inklapbaar met 360 graden camera er in zijn en dodehoek sensor of iets. maar dan nog. Hopelijk door het ontbreken van de 360 graden camera blijven ze bij die van mij wel af.
 
Ik heb gisteren filmpjes bekeken voor het vervangen van remschijven en blokken voor en achter bij de astra. Pice of cookie en ga vant weekend brembo spul bestellen en het in de kerstvakantie monteren. Scheelt echt bakken met geld.

Zag vant weekend iets op FB voorbij komen in 5 setie groep..worden van 5 series heel veel spiegels gejat. Schijnen bij de dealer 2300 euro te kosten!
Vervang gelijk de glijpennen waar de remklauw op beweegt. Vaak worden die wat roestig, bewegen stroef etc. Kosten maar een paar cent!
 
Wat is er zo bijzonder aan 5-serie spiegels dan? Moet dan wel om de camera's gaan.
Al heb ik wel vaker gelezen dat de gedimde glazen (bij meerdere merken) ook schrikbaren duur zijn, maar ook weer geen 2300eu.

Wat wellicht ook het geval is bij diefstal, is dat ze de boel niet netjes afkoppelen maar gewoon de kabels doorknippen. Dan kun je dus een kabelboom vervangen, wat duur is qua materiaal en arbeid. Dat maakt het bij het vorige type 3-serie vaak ook zo verschrikkelijk duur als de navigatiesystemen jatten. Het scherm netjes met de stekker losmaken is eenvoudig, maar duurt toch twee tellen langer dan de kabel doorknippen.

@ Joost, ik ben met de 4GC eenmaal bij ProCar in Zwolle geweest. Ook een goed aangeschreven club, maar ook weer een uurtje rijden voor jou.
Persoonlijk ook goede ervaring met Oostland in Almelo. Daar komt mijn auto vandaan en heb daar de eerste +/- 1,5 jaar ook het onderhoud gedaan. Doe ik inmiddels bij een dealer dichterbij huis.
 
@ Joost, ik ben met de 4GC eenmaal bij ProCar in Zwolle geweest. Ook een goed aangeschreven club, maar ook weer een uurtje rijden voor jou.
Persoonlijk ook goede ervaring met Oostland in Almelo. Daar komt mijn auto vandaan en heb daar de eerste +/- 1,5 jaar ook het onderhoud gedaan. Doe ik inmiddels bij een dealer dichterbij huis.

Procar heb ik vaker gehoord ook inderdaad, maar ikheb geen zin om een uur van mijn huis onderhoud te doen met heen en weer rijden, leenauto en gedoe. Oostland is de dichtstbijzijnde dealer voor mij. Moet daar toch heen voor de terugroepactie en hoor wel vaker goede verhalen. dus ga daar wel naar toe om gelijk eens te vragen hoe dat nu zit met dat service contract wat je krijgt voor je geld. Wil eigenlijk ook de bak nog een keer doen.
 
Ik heb de auto's niet bij een specialist oid in onderhoud. Gewoon bij een fijne, meedenkende garage.
Heb je iets, kun je altijd langskomen en ik krijg niet voor elk wissewasje een factuur. (lampje vervangen of wat olie bijvullen)

Nu heb ik dan een keer een hogere rekening en dan twijfel ik of bepaalde zaken niet wat goedkoper gekund hadden, maar aan de andere kant krijgen we er zoveel service voor terug en zijn er momenten dat ik denk 'goh, das voordelig' dat ik er geen probleem van maak.

@ spiegel BMW: 2300 euro :oops: dat slaat helemaal nergens op.... maar ja; met die moderne technieken die overal in verwerkt worden, worden de prijzen van de onderdelen ook hoger. Ruiten, koplampen, etc
 
Ik heb gisteren filmpjes bekeken voor het vervangen van remschijven en blokken voor en achter bij de astra. Pice of cookie en ga vant weekend brembo spul bestellen en het in de kerstvakantie monteren. Scheelt echt bakken met geld.

Zag vant weekend iets op FB voorbij komen in 5 setie groep..worden van 5 series heel veel spiegels gejat. Schijnen bij de dealer 2300 euro te kosten!
Vergeet niet de bijbehorende glijbussen, pot kopervet en 2 spuitbussen remmenreiniger erbij te bestellen.
Met name die glijbussen zijn van een zacht metaal, die trek je zo stuk (overkwam mij op een zaterdagmiddag rond 16:30 destijds met de Mondeo. Probeer dan maar eens aan die bussen te komen)
 
Die remmenreiniger en vet had ik wel op mijn lijstje staan. Die glijbussen niet...thanx voor de tips!

Maar moet morgen eerst zelf voor onderhoud. Eind vorig jaar ben ik tijdens sporten flink door mijn enkel gedaan. Leek langzaam weg te trekken maar heb nu opnieuw pijn aan mijn enkelbanden en ga morgen voor röntgenfoto.
 
^^ Kopervet is ook uit de tijd. Beter een speciale remvet of een keramisch vet gebruiken.

(..)We raden aan om GEEN kopervet te gebruiken om het milieu te beschermen. We hebben ook opgemerkt in onze garantie-expertise dat kopervet na verloop van tijd kan veranderen in een kleine harde korst die tussen de ABS-sensoren kan blijven steken, wat kan leiden tot een foutmelding op het dashboard. (..)


geen echte BMW specialist hier in de buurt zit. sommigen pretenderen dat wel maar dat zeggen ze dan over vrijwel alle merken

Ja, bijzonder vind ik dat altijd. De woorden specialist in / voor zeggen mij steeds minder iets. Ik kom ook weleens langs zo'n zelfbenoemde BMW specialist (en is ook nog gespecialiseerd in elektrisch rijden..) waar dan buiten voor de zaak een hele rij Mercedes-Benz Sprinter bussen voor de handel staan.. :confused: Klopt (voor mij) niet.
 
Ik kom ook weleens langs zo'n zelfbenoemde BMW specialist (en is ook nog gespecialiseerd in elektrisch rijden..) waar dan buiten voor de zaak een hele rij Mercedes-Benz Sprinter bussen voor de handel staan..
Haha, zoiets heb ik inderdaad ook wel eens gezien. Specialist in merk A en een hele voorraad van merk B...misschien heeft ie dan voordelig ergens een bundelkoop kunnen doen? Vreemd is het wel.

@ Rob; hoe is het gegaan?
 
Hopelijk valt het verder mee, gelukkig niet gebroken. Hopelijk bij jou ook een positief bericht.

Kopervet inderdaad beter vervangen door keramisch vet, ik heb zo een potje staan. Wordt niet slecht en smeer het ook op bouten/moer verbindingen die nat worden. keramisch vet
 
Ik heb nog een hele pot kopervet staan. Moet ik die nu weggooien?

Vanmiddag even gekeken bij een Corsa 1.0t uit 2015. 3 deurs, nog geen ton gelopen.
Ben na de proefrit maar weer vertrokken, de algehele staat beviel me niet (teveel puntjes waar ik het gevoel had dat het hele circus zoals rond de aankoop van de Up! opnieuw begon)

Ik zoek rustig verder. Ben er al wel over uit dat een Adam te klein is en een Corsa 3-deurs te grote deuren heeft. Ik kijk nu uit naar een 5-deurs en met een schuin oog naar een A1, een Fiësta en een Rio. Allemaal 5 deurs, turbo blokje en minstens cruise control als optie.
 
Zij heeft de 1.2 TSI, de ketting is al een keer vervangen maar dat is geen al te grote klus. De 1.0 TSI is een stuk beter. Weinig problemen bekend en erg zuinig.
 
Mijn buurvrouw heeft haar Corsa e 1.0t te koop..het is alleen een 3 deurs...maar ze komt oorspronkelijk uit Harderwijk.. misschien helpt dat..:)

Opel Corsa-E OPC (Turbo) 90PK met trekhaak € 8.000,00 https://link.marktplaats.nl/m2342544438?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Clio hebben we ook naar gekeken maar vindt het veel plastic, ibiza vond ik het dash erg zwart en plastic.

A1 is hier onder de jeugd heel populair.. maar is van binnen megakrap...dan ga je er qua ruimte misschien nog wel op achteruit.

Corsa zijn we nog steeds heel blij mee..het motortje is echt heerlijk rap...en het is haast een volwaardige gezinsauto met voldoende ruimte.
 
Haha..had ik nog geeneens gezien...die van ons en een van iemand die bij de buren op visite was...

Jammer dat die witte up die ook op visite was het beeld verstoord....
 
Zelfs met trekhaak!
Drie deuren is alleen niet zo handig en de caravan mag er ook net niet achter :p

Wel wonderbaarlijk dat zo'n Corsa 1.200kg mag trekken...
 
Blijft wel een leuke auto die Corsa, zit ook prima in elkaar volgens mij.
Misschien heb ik het gemist, is Fer zoekende naar een andere (2e) auto?
 
Mogguh,

Ik heb gisteren filmpjes bekeken voor het vervangen van remschijven en blokken voor en achter bij de astra. Pice of cookie en ga vant weekend brembo spul bestellen en het in de kerstvakantie monteren. Scheelt echt bakken met geld.
Ben nadien benieuwd hoe het is gegaan Rob. Heb er respect voor hoeveel je zelf doet aan de auto.

@ Fer: Is de Mokka nog een idee, of vallen die nog buiten budget? Is niet veel groter als een Corsa, maar wel meteen een makkelijke instap. Vind hem lekker vlot rijden, en zit nog redelijk ruimte in.
 
Mogguh!

@ 2e auto: Corsa 1.0 zijn erg interessant inderdaad, net als de Clio interessant geprijsd.
Zag een paar weken geleden bij een autobedrijf in de buurt een rode Ibiza staan uit 2018 met FR-pakketje: erg tof hoor, mag zo voor de deur staan.
 
Ben nadien benieuwd hoe het is gegaan Rob. Heb er respect voor hoeveel je zelf doet aan de auto.

Kerstvakantie is nog niet begonnen, he...dat duurt nog even. Wilde het tzt in garage ouders doen maar die staat tjokvol..hebben buurman van hun gevraagd met grote loods en mag het daar tzt doen.

Wel wonderbaarlijk dat zo'n Corsa 1.200kg mag trekken...

In de basis is het een wat oudere model en volgens mij nog wat steviger gebouwd dan het lichtgewicht spul van tegenwoordig. Die van ons kan idd ook 1200 kg trekken. Zit alleen geen trekhaak onder..:)

Net uitslag van de enkel..gelukkig geen breuken, artrose, scheuring, oid...advies om naar fysio te gaan..eerste keer in mijn leven...
 
Clio ben ik niet zo’n fan van. Een maat van me had er één, ik vond de bouwkwaliteit erg matig. Verder zit er wel alles op en aan en de 0.9TCe is ook prima

bouwkwaliteit is inderdaad niet het sterkste punt, na de facelift hebben ze wel mooiere materialen en betere geluidsisolatie. Maar technisch is het wel een goed ding veel aanbod en best luxe. zeker zo'n initiale ziet er niet goedkoop uit. maar zijn moeilijk te vinden en niet goedkoop.

moest er aan denken omdat een collega voor zo'n clio is gegaan en kwam juist uit een corsa E. wat hij ook een prima auto vond overigens.

 
Nice jullie inbreng! Ik had het budget er uiteraard niet bij gezegd, maar ik heb geleerd van iemand met een oranje huid dat je deals moet sluiten (waar je vervolgens altijd beter van wordt) :)

Ik wil de Up inruilen om tot een leuke deal te komen en hooguit 2,5 à 3K bijleggen. Dat betekent goed zoeken en voor lief nemen dat de kmstand iets hoger ligt dan de 114k van de Up.

Een Mokka gaat het zeker niet worden. Helemaal niet met het argument dat het een hoge instap heeft. Vrouwlief is nog lang niet bejaard en is nog lenig genoeg om in lage auto’s te stappen. And so do I ;)
 
misschien dat de marge op die kleintjes wat minder is en dat als je naar hogere km standen kijkt je wel iets moderners kunt krijgen. Maar echt een flinke stap voorwaarts gaat het niet worden inderdaad.

Gelukkig zijn upjes wel redelijk gewild
 
Volgens mij de ruimte met opgroeiende kids...die is bij een Corsa E dik voor elkaar..zat laatst een keer achterin en zat daar echt vorstelijk..zie je tegenwoordig zelden meer en denk dat een Astra L , Corsa F, Mokka B achterin krapper is...
 
Maar bedrijven verkopen weinig occasions die laag geprijsd zijn, omdat ze daar 12 maanden garantie op moeten geven. Dus dat maakt de spoeling dun (en autoprijzen hoger).
 
daarom zie je ook die belachelijk hoge ' afleveringskosten', omdat daar de 12 maand bovag garantie bij in zit. wat uiteindelijk gewoon een reservering is voor garantie

maar die kinderen rijden toch bijna zelf inmiddels? :p

ik zat vrijdag nog achterin de twingo, was eigenlijk best te doen. Dat gold voor de Up overigens ook. Nadeel van beide is wel dat er maar 2 zitplaatsen zijn op de achterbank.


Ik zag vanmiddag weer een Renault 5 rijden (de nieuwe) , ben er echt gek van. echt heel gaaf. :love: Twingo is met subsidie gekocht en moet dan nog tot half juli sowieso rijden. Maar ook daarna verwacht ik de prijzen van die dingen nog bizar hoog zijn in leuke uitvoering en moet met inruil van de twingo die nu nog maar 30.000km heeft gereden er nog steeds flink wat bij.
Al lijkt een demo / exemplaar met wat kilometers met het kleine accupakket wat minder gewild en meer af te schrijven. De vraag is of je zelf dat kleine accupakket wil, al komen wij daar ook prima mee weg met wat wij er mee doen. Misschien komt D66 nog wel met een 'groene' aankoop subsidie wat ons over de streep kan trekken loop van volgend jaar :)
 
Laatst bewerkt:
Snap je..zon 5 is een leuk ding en oogt wel heel stuk dikker dan de erg ielige twingo....mijn vrouw noemt het altijd een brommobieltje omdat ie zo smal lijkt...heb heb het altijd niet een echte renault gevonden omdat je ziet dat hij samen met smart is ontwikkeld. De nieuwste is weer een stuk beter en echt een leuk ding en een echte Renault.

De vijf zie ik ontzettend veel maar bijna altijd bedrijfswagentjes. Bij ons rijden bijna alle woningcorporaties erin. Logisch..voorheen waren dat altijd zoe's.
 
Snap je..zon 5 is een leuk ding en oogt wel heel stuk dikker dan de erg ielige twingo....mijn vrouw noemt het altijd een brommobieltje omdat ie zo smal lijkt...heb heb het altijd niet een echte renault gevonden omdat je ziet dat hij samen met smart is ontwikkeld. De nieuwste is weer een stuk beter en echt een leuk ding en een echte Renault.

De vijf zie ik ontzettend veel maar bijna altijd bedrijfswagentjes. Bij ons rijden bijna alle woningcorporaties erin. Logisch..voorheen waren dat altijd zoe's.

Onze huidige twingo is net iets te hoog waardoor hij wat ielig oogt inderdaad. zeker van voren. Zo rijd het gelukkig niet, maar zal ook wel komen door de accu onder de voorstoelen.
De nieuwe Twingo vind mijn vrouw helemaal niks, vrij resoluut. :LOL: die gaat er hier dus ook niet komen. Al zou dat hier als 2e auto ook prima kunnen passen.

De 5 worden schijnbaar erg goed verkocht, af en toe zie ik ze ook wel rijden, maar niet veel en zeker geen bedrijven vooralsnog. recensies over het rijden zijn ook heel erg goed. Maar valt mij wel op dat er ook enorme aantallen te koop staan op de occasion sites. Helemaal nieuw of vrijwel nieuw. , momenteel 470 stuks in nederland (!). iets te groot ingekocht door dealers? Hopelijk doet het wat met de prijs , want voor nu zijn ze nog veel te duur. zelfs exemplaren van een jaar oud en een paar duizend kilometer zijn amper afgeschreven
 
Terug
Bovenaan