Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Meen je niet, Moet iets niet goed gemonteerd zijn oid. Kan toch niet anders.

@Gerwin, nog updates? Ik ben ook wel benieuwd.

@ Onderhoudscontract: als ik het verhaal van Richard lees, dan begrijp ik helemaal dat je daarvoor kiest. Als ik het van Joost lees, begrijp ik ook dat je er juist niet voor kiest... dus erg afhankelijk van de situatie.

@ Mini: verkoper zou vanmorgen bij de garage zijn en dan terugkoppeling over de status geven. Maar gezien de ervaringen uit het verleden verwacht ik dat ik vanmiddag zelf even moet informeren ;)

@ Joost: Meen je :eek: dat compleet waardeloos... jij kunt dus helemaal niet meer rijden?

Ik zit eraan te denken om de remmen van de astra zelf te gaan vervangen. Die zijn bijna aan de beurt..Bij de dealer betaal je een godsvermogen en is bij de astra heel goed zelf te doen mede door de servicemodus van de elektronische handrem.
Knap dat je dat soort werkzaamheden toch met regelmaat zelf doet Rob, ik vertrouw me er nooit zo in.
Zou het indien mogelijk wel uitstellen naar een wat warmere tijd van het jaar, nu buiten met koud metaal liggen te knoeien.....

@ Joost: Shit zeg, weer die dop?

Mini-update:

Half uurtje geleden een appje van de verkoper; auto is klaar!
Maar hij vroeg of het goed was dat hij er morgen nog even een flink stuk mee ging rijden om te kijken of alles nu goed en het lampje uit bleef.
Dus dat is positief en dan kunnen we 'm zaterdag weer ophalen.

Kortom: fijne berichten

ja dat was de olie. dat is opgelost. bleek toen knullig de dop te zijn.

maar ik was voor 3 weken geleden gestrand met leeg vaatje koelvloeistof. auto opgehaald door garagebedrijf waar die nog in de garantie zit en bleek een bekend zwak punt te zijn. defect thermostaat module. Enorme klus qua arbeid, inlaattraject moet er af, veel gedemonteerd. de auto heeft er een week gestaan. heb zelf ook wat bijbetaald om wat zaken preventief te vervangen die ook bekend staan als zwak nu alles toch los ligt en ik dus alleen de onderdeel prijzen moet betalen. nu weet ik zeker dat alles goed is.....

Heb de auto nu een week terug, en nu is het vaatje weer leeg :( enige hoop is een enorme luchtbel

Half uurtje geleden een appje van de verkoper; auto is klaar!
Maar hij vroeg of het goed was dat hij er morgen nog even een flink stuk mee ging rijden om te kijken of alles nu goed en het lampje uit bleef.

goed nieuws! grote mini update (y) hadden ze nog verteld wat ze gedaan hebben?

Laten we hopen dat dit positief is. Ik ben misschien wat wantrouwig geworden maar je kunt het ook zien als tijd kopen of wat nu als het lampje morgen tijdens zijn rit weer gaat branden? Ik zou pas echt gerust zijn als ze gewoon zouden zeggen hij staat klaar en je kunt hem ophalen.

Maar hoop dat je hem zaterdag inderdaad op kunt halen en de eerste lampjes die je weer ziet branden de lampjes in jullie kerstboom zijn...:)

Heb de auto nu een week terug, en nu is het vaatje weer leeg :( enige hoop is een enorme luchtbel

Pfff...ook bij jou zit het niet mee...

goed nieuws! grote mini update (y) hadden ze nog verteld wat ze gedaan hebben?
Nee, vraag ik zaterdag bij het ophalen even!

Laten we hopen dat dit positief is. Ik ben misschien wat wantrouwig geworden maar je kunt het ook zien als tijd kopen of wat nu als het lampje morgen tijdens zijn rit weer gaat branden? Ik zou pas echt gerust zijn als ze gewoon zouden zeggen hij staat klaar en je kunt hem ophalen.
Ik had 'm morgen ook mogen ophalen maar ik heb liever dat hij er eerst mee gaat rijden...
Geeft alsnog geen garanties, maar ik vind het wel een prettig signaal dat hij het serieus neemt en zelf eerst een testrit wil maken (naar t midden van t land ;))

@ Joost: shit man.... dus nu weer bij de garage?

Mooi nieuws Gerwin, Ik ben ook wel benieuwd wat er "nog" mis was, gezien de onze richting de 100K kruipt kan ik er misschien rekening mee houden.

Ik ben nog wat achterdochtig. Naar aanleiding van wat ik hier op het forum eerder las denk ik ook dat de ketting iets uitgerekt is. Dat los je niet zo snel op. Je kan de vanos op de inlaat en op de uitlaat onderling uitwisselen begreep ik, dan kan je daarmee vaststellen waar het probleem in moet zitten.

Oh, dat onderbuikgevoel heb ik ook nog hoor. Maar als er nu weer wat gebeurt, dan schakel ik de rechtsbijstand even in ter ondersteuning: lijkt me verstandig. Gewoon om zaken op de correcte manier af te handelen.
Want dan is het vertrouwen in de auto (en de herstellende garage) wel verdwenen, dus dan moet de auto gewoon retour.

Mooi nieuws Gerwin, Ik ben ook wel benieuwd wat er "nog" mis was, gezien de onze richting de 100K kruipt kan ik er misschien rekening mee houden.
Magneetventiel, versleten tandwielen vanos of opgerekte ketting: dat zijn wat onhebbelijkheden die ik de laatste tijd voorbij heb zien komen ;)

Ja dat zijn wel kritische dingen die met elkaar verband houden.
Misschien toch maar inruilen voor een Cooper S cabrio voor die tijd :censored:

Daar zit ik ook wel eens naar te kijken. Leuke auto's! Heb wel een een Clubman JCW gereden, ook heel leuk spul. Niet ruim, wel leuk. Maar een S vind ik goed genoeg. En die vind je soms in verrassend leuke configuraties.

@ Joost: shit man.... dus nu weer bij de garage?

1,2 liter bijgevuld. het loopt er niet gelijk uit dus kan een enorme luchtbel zijn. Ben nog niet gelijk overtuigd maar ga het nu nauwlettend in de gaten houden

Laatst bewerkt:
Dat moet wel een hele flink zijn. ik heb het bij de 7 ook weleens gehad, maar dat kan je gezien techniek natuurlijk niet vergelijken.

Hoe is het nu met de BMW Joost?

Vanmorgen de Mini opgehaald en nog even gezellig met de verkoper gekletst.
Alles aan de Vanos is nu vervangen; inlaat, uitlaat en de solenoids.
Dus in principe zou het probleem opgelost moeten zijn... maarja; garanties durfde hij ook niet meer te geven.

Kregen het ook nog over mankementen van andere auto's:
Zijn garage had een IDnogwat met net iets meer dan 160k op de teller en daarvan waren accucellen(oid) kapot.
Garantie ging tot 160 en dus: jammer joh! Met vriendelijke groet, PON.
12.000 euro om te vervangen had de VWdealer aangegeven.

Porsche Cayenne uit 2020 waarvan het leer op het dashboard loslaat; bekend probleem aldus fora maar ook geen garantie.
Zag er niet uit, het golfde erover. Bizar bij zo'n dure auto.

Sofarsogood, gedn oranje lampje. Maar ik klop het af ;) Heb 'm in elk geval net even gewassen, misschien helpt dat

^^ knap dat je nog zo met zo'n kerel kan ouwehoeren na al die moeizame contacten.

Ik denk dat je bij zo'n EV nog beter af bent als het buiten de garantie valt. Kan je naar alternatieven zoeken.

Ik zat gisteren naar een vlog te kijken waarin momenteel een garantiegeval van een Passat GTE batterij speelt. Import auto maar na diagnose eind oktober (kapotte cellen door koelvloeistof lekkage begreep ik) en de bijbehorende documentatie is de garantie toegekend door VW. Maar ja.. nu wachten op de levering van een nieuwe hybride batterij.. de datum op de backorderlijst is nu verschoven naar begin januari. Dat kan kennelijk zó verspringen, want een week eerder stond ie nog november en was de , ja daar is tie weer, de communicatie naar belanghebbenden: 'volgende week verwacht ik 'm binnen'..

Tja, wat doe je eraan? Waarom moeten zaken zo moeizaam gaan, soms, denk ik al snel. Men zal ook wel de kerstperiode incalculeren, dus die twee weken verlies je ook al snel.

^^ knap dat je nog zo met zo'n kerel kan ouwehoeren na al die moeizame contacten.
Dankje, maar kost mij geen moeite. ;)
Als het nou verder een verschrikkelijke kerel zou zijn, dan was het een ander verhaal...

Maar, buiten de moeizame communicatie om, is het is gewoon een prima vent.

Nouja, hopelijk is het nu gewoon opgelost :)

Waarom moeten zaken zo moeizaam gaan, soms, denk ik al snel. Men zal ook wel de kerstperiode incalculeren, dus die twee weken verlies je ook al snel.
Eens, af en toe denk je dat ze het er om doen...maar zal wel komen door de grote vraag naar elektrischgerelateerde producten.
Of er zijn zoveel GTE's met problemen dat ze daardoor onderdelentekort hebben ;)

@Fer: mijn hemel, 9 weken vanwege één onderdeel. En al dat gedoe door een idioot die tegen je aan rijdt. Hoe beviel de Ceed?
Beetje late reactie, maar de Ceed was niet mijn vriend. In de basis een prima auto, maar ik miste vooral een gevoelsmatige vriendschap met de auto die ik direct wel had met de Astra.
Vooral het zwaar sturen (zonder enig gevoel) en de agressieve rijbaan-assistentie waren echt minpunten. En 100pk is echt te weinig voor een auto van dit formaat.
Infotainment: onwennig
Ruimte: meer dan prima.

@ Fer: Fijn dat de Astra weer terug is, heeft inderdaad lang geduurd. Hopen dat je hem nu niet meer zo lang hoeft te missen. (Ps. Hoelang denk je er nog in te blijven rijden?)
Mijn leasecontract heeft een looptijd van 54 maanden. Heb ‘m 18 maanden geleden gekregen dus nog 3 jaar.

Laatst bewerkt:
Hoe is het nu met de BMW Joost?

nog geen melding, heb ook nog niet zoveel gereden overigens sinds het bijvullen. komend weekend naar Amsterdam op en neer. daarna maar eens kijken

Vanmorgen de Mini opgehaald en nog even gezellig met de verkoper gekletst.
Alles aan de Vanos is nu vervangen; inlaat, uitlaat en de solenoids.
Dus in principe zou het probleem opgelost moeten zijn... maarja; garanties durfde hij ook niet meer te geven.

hopelijk dan nu ook echt genieten met de mini

Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag velgen gewisseld voor de nieuwe wintervelgen. Perfecte timing, want gisteren hadden we sneeuw! Niet veel, maar het was sneeuw :D

Wel even wennen aan de twee maatjes kleinere velgen, maar het staat goed. Qua comfort geen verschil eigenlijk, dat is denk ik vooral een compliment voor de 20" en/of het onderstel.
Merkte wel met het koude weer dat de Michelin Pilot Sport's het ook echt koud hadden, daar moest eerst even een beetje temperatuur in komen om wat soepeler te worden. De Bridgestone winterbanden maken wel een fractie meer rolgeluid.

Na wisselen gelijk de zomervelgen maar eens goed schoongemaakt. Dat klusje is een stuk minder vervelend als je de velgen goed neer kunt leggen en kunt draaien.

Na wisselen gelijk de zomervelgen maar eens goed schoongemaakt. Dat klusje is een stuk minder vervelend als je de velgen goed neer kunt leggen en kunt draaien.

ik leg ze altijd op een oude dweil buiten op de afvalcontainer. even wat iron remover er op, afspoelen en ze zijn brandschoon. Ik rij nog op de zomerwielen, merk ook zeker dat de voorbanden (pirelli?) merkbaar stugger worden als ze koud zijn en wat begingen de wringen met koude bochten. die staat sowieso op de nominatie om vervangen te worden.

wil de winters er binnenkort ook onder gooien

Ik heb ook even gezocht naar de beste optie om ze op schoon te maken. Container ook overwogen, maar de 20" velgen zijn dan nog best onhandige zware loeders. Container vond ik dus te hoog en te onhandig.
Heb ook zo'n knikladder staan, die je dus als soort van tafel neer kunt zetten. Teveel gedoe.

Handigste was de oude rubberen kofferbakmat gebruiken, maar daar stonden inmiddels een paar grote zware potten met tuinplanten op. Ook teveel gedoe om die mat er onderuit te trekken.

De tuintafel of gewoon op het gras leek mij ook niet zo'n goed idee qua vuil en velgenreiniger.

Toen kwam ik het gratis gekregen caravankrukje tegen. Op elke uiteinde een velg schuin neer gelegd, kon ik ze mooi per twee schoonmaken. Eerst afgespoten, toen velgenreiniger op, velgenborstel erover, oude washandschoen erover, velgen draaien en binnenkant op dezelfde manier. Afspuiten, laten drogen en laatste druppels met een droogdoek.

Ennnnnn..... nog steeds niet helemaal brandschoon. Lang leven (deels) zwarte velgen!
Op een later moment nog maar eens een poging, wil ze eigenlijk ook nog in de coating zetten.

k rij nog op de zomerwielen, merk ook zeker dat de voorbanden (pirelli?) merkbaar stugger worden als ze koud zijn en wat begingen de wringen met koude bochten.

Exact dat herken ik ook van de Pirelli's die ik voorheen had en de Michelin's nu, maar dat ligt niet zozeer aan de merken. Komt denk ik gewoon omdat het redelijk sportieve zomerbanden zijn, die vinden kou gewoon wat minder leuk. Al is/blijft de grip prima, maar de eerste km's bij echt koud weer moeten ze even op temperatuur komen lijkt het.

Ik heb gisteren de winterbanden van de C3 nog verkocht..heb ze er vorige week opgezet gezien de naderende sneeuw en kou en zaterdag ontplofte de berichtenbox volledig..daarvoor waren het allemaal van die gelukszoekers die ze voor 100 euro direct wilden ophalen..zaterdag wilde de een na de ander ze wel ophalen voor de vraagprijs.
Toen de koper ze gisteren kwam ophalen begon het net te sneeuwen...:)

De Corsa staat op all seasons; de astra moet ik ook nog wisselen. Maar kom momenteel domweg niet aan de auto's toe...zien er allebei ook niet uit...

Donderdag had ik bijna de Astra aan de zijkant in elkaar. Oudere man in V40 voegde op de A7 in vanaf tankstation en schoof direct door naar linkerbaan terwijl ik daar reed achter een andere auto. Had me volgens mij helemaal niet gezien. Flinke stuurcorrectie naar links en flink toeteren en toen werd de man wakker. Anders had hij zichzelf zo in mijn rechter voorzijde geboord. Heb de beelden op de dashcam nog even terug gezien. De eerste keer overigens...

Toen kwam ik het gratis gekregen caravankrukje tegen. Op elke uiteinde een velg schuin neer gelegd, kon ik ze mooi per twee schoonmaken. Eerst afgespoten, toen velgenreiniger op, velgenborstel erover, oude washandschoen erover, velgen draaien en binnenkant op dezelfde manier. Afspuiten, laten drogen en laatste druppels met een droogdoek.

Dat werkt prima..ik zet ze altijd schuin tegen het muurtje rondom onze voortuin of gewoon schuin tegen de muur.

Mogguh! Onze auto's zijn ook al een paar weken niet meer gewassen, dat gebeurt me niet vaak.
Ze staan nog op zomerbanden, bij de Golf beginnen de winterbanden ook wat minder te worden. En vorige week was ik dus erg blij met de vrij nieuwe zomerbanden. Op droog, maar ook op nat, zullen die nog beter presteren dan de winterbanden.
Maar met de sneeuw moet ie eigenlijk weer op winters. Misschien komend weekend doen, of een weekje later. Het moet ook weer niet te koud zijn natuurlijk.

Rob: schrikken zeg, zo'n klojo die zomaar opzij stuurt. Gelukkig net goed gegaan.

@ Winterbanden: hebben we niet. Maar eens kijken of we dat alsnog doen, of niet... tot nu toe eigenlijk maar 1x echt nodig gehad in het eerste jaar dat we de Volvo hadden.

daarvoor waren het allemaal van die gelukszoekers die ze voor 100 euro direct wilden ophalen..zaterdag wilde de een na de ander ze wel ophalen voor de vraagprijs.
Toen de koper ze gisteren kwam ophalen begon het net te sneeuwen...
Haha, ja dat zijn mooie dingen: betere timing. Mooi dat je ze goed hebt kunnen verkopen.
Net als een cabrio verkopen rond het voorjaar bij het eerste mooie weer, werkt ook het beste. (of net na de zomer)

Mogguh,

We hebben het gemakkelijk gekregen met de Opels, beiden staan op all-seasons. Heb de set winterbanden van de Astra vorige week net aan een lid uit de Astra-FB groep verkocht. Ruimt weer mooi op in de garage, en scheelt weer werk en opslagkosten (lagen voorheen bij garage in opslag). Op een wasbeurt moeten de auto's nog even wachten....misschien dat ik de komende weekenden nog een keer tijd heb.

Afgelopen week een set bewakingscamera's van Eufy aangeschaft. Mooi betaalbaar systeem zonder dure abbo kosten. En goed beeld met de camera's, en dat alles zonder bedrading.

Verder druk met de Kids met sinterklaas. Met een leeftijd van 2 & 3,5 begint dat nu volop te leveren.
Vorige week de aankomst in NL en in ons dorp, dit weekend kwam hij bij de brandweer.....volgend weekend vieren we het met de familie van B haar kant, week erop met onze familie. Oftewel, weer veel gezellige momenten deze tijd van het jaar.

@Gerwin, nu te hopen dat je echt kan genieten want daar zijn Mini's toch voor bedoeld!

Ja dat klopt wel, de rubbersamenstelling is gericht op warmer weer en ze moeten letterlijk een beetje warm zijn. Zeker sportief zomer rubber.
Hier inmiddels ook op de wintervelgen, staal met wieldoppen op de Mégane. de Clubman staat op all season banden.

De lease is ook rond, het wordt een Renault Scenic, grijs met zwart dak in 220PK Techno long range uitvoering.
Ben benieuwd, zal vast prima bevallen :)
scenic1.png

Mooi ding Jimmy! Al zie je wel heel goed dat hij door een ex Peugeot ontwerper is getekend. Maar dat is geen straf!

Verder druk met de Kids met sinterklaas. Met een leeftijd van 2 & 3,5 begint dat nu volop te leveren.
Vorige week de aankomst in NL en in ons dorp, dit weekend kwam hij bij de brandweer.....volgend weekend vieren we het met de familie van B haar kant, week erop met onze familie. Oftewel, weer veel gezellige momenten deze tijd van het jaar.

Voor de kids een leuk feest maar ook een erg overprikkelende tijd. Het is gewoon te veel. Op school, op de opvang, op het werk, op tv, prive. Dochterlief gelooft sinds vorig jaar al niet meer maar merk dat onze kids er helemaal hoteldebotel van worden. Vant weekend hadden we het ook op het werk maar hebben daarna de intocht in het dorp overgeslagen. We vieren het hier nog een keer thuis met het gezin en dan is het wel klaar.

Thanks, ja vind het ook een erg mooie auto in dit segment. ruim zonder echt lomp/groot te ogen.

Nu alleen nog verdiepen in een lader, want dat is ook een wirwar aan aanbieders en modellen/opties.

Sint is hier al even over, we kijken wel getrouw het Sinterklaasjournaal, en met de neefje/nichtje vieren we het wel, maar verder niet. De overprikkeling was ook hier altijd hot topic, want waar ligt de balans.
Maar nu in groep 8, keuzes voor middelbare school, sport, huiswerk en (Cito)-toetsen is het ook erg druk momenteel.

Afgelopen week een set bewakingscamera's van Eufy aangeschaft. Mooi betaalbaar systeem zonder dure abbo kosten. En goed beeld met de camera's, en dat alles zonder bedrading.

Tot 5 jaar geleden kende ik Eufy niet. Toen we echter opzoek gingen naar een babyfoon/babycamera op Eufy uitgekomen. Voor 35eu een prima cameraatje met goede huildetectie. Doet het veel beter dan analoge babyfoon die we ook nog hebben en (niet eens camerafunctie) van 100+ euro.

Vader en broertje hebben ook meerdere camera's van Eufy en zijn er ook over te spreken. Zit er ook wel eens aan te denken om nog wat aan de woning te halen. Aan de andere kant, er valt hier niets te halen :D

De lease is ook rond, het wordt een Renault Scenic, grijs met zwart dak in 220PK Techno long range uitvoering.
Ben benieuwd, zal vast prima bevallen :)

Fraai Jimmy! Geen straf om mee te rijden.
Levering nog dit jaar denk ik dan?

Voor de kids een leuk feest maar ook een erg overprikkelende tijd. Het is gewoon te veel.

Klopt, merken we hier ook. We overwegen zelfs wel eens behang zodat we de oudste er achter kunnen plakken. En toch ben ik blij dat ze de magie van het Sinterklaas feest nog mee mogen krijgen, heb er zelf vroeger ook van genoten.

Ja levering eind dit jaar.

Wij hebben 1 camera, al een paar jaar, maar tegenwoordig zijn ze zoveel beter dat ik ook kijk naar een set, 1 voor, 1 achter. wel zo handig. De huidige is niet uit te breiden.

Ah, daar ben ik ook naar aan het kijken. Heb nu een systeem wat ik ca. 6 jaar geleden voor wènig via Amazon heb gekocht, maar dat is niet fantastisch.

Ik wil 2 camera's buiten en 1 binnen; die laatste vooral om de hond in de gaten te houden :cool:

Ik vond het in eerste instantie jammer dat ze 'm zo op een Peugeot hebben laten lijken, maar het is wel een mooi model geworden.

Voor de kids een leuk feest maar ook een erg overprikkelende tijd.
Nou, dat kan ik me voorstellen. Als ik zie wat er ook allemaal georganiseerd wordt: intocht, sinthuis, sint speurtocht, sint voorstelling, sint koopmiddag...

Maar ach: met de muziek mogen we dan ook wel eens ergens spelen, dus dat is voor mij de leuke kant ;)

ik ook! ben wel bewust voor de bedrade versie gegaan. ligt toch al stroom daar waar ze moeten komen. heb een 14 jaar oude van logitech maar word niet meer ondersteund met updates en beveiliging

Nette auto Jimmy!

Eufy: lijkt me ook goed spul! Wij hebben alles van Ring, want de deurbel hadden we al iets eerder. Maar anders had ik ook Eufy gekocht. Ben erg blij met de kwaliteit van de Ring camera's overigens.
Sinterklaastijd: ik heb er niks mee, maar afgelopen zaterdag met de muziek wel twee intochten meegemaakt. Wel leuk omdat ik daar best veel mensen ken, maar als kinderloos gezin gaat het verder best aan je voorbij.

Hier ook een Ring beldeur (beeld kwaliteit is prima; materiaalkwaliteit is slecht) maar dat is wat mij betreft wel voldoende. Wij hebben een hond en die beveiligt ons huis hopelijk wel..:) Al is het wel het type dat de deur open doet, al kwispelend koffie zet voor de inbreker en dan ook nog eens graag aangehaald wordt..:) Maar het schrikt iig af en we hebben ook zo'n bordje voor het raam.

We overwegen zelfs wel eens behang zodat we de oudste er achter kunnen plakken.

Doe mij ook een paar van die rollen. We hebben hier twee kids met een sterke eigen wil en hebben de handjes er vol aan..:)

Al is het wel het type dat de deur open doet, al kwispelend koffie zet voor de inbreker en dan ook nog eens graag aangehaald wordt..:) Maar het schrikt iig af en we hebben ook zo'n bordje voor het raam.
:ROFLMAO:
Bij die van ons zal het net andersom zijn: de grootte schrikt niet af, maar tegen vreemden is ze niet zo enthousiast.

@ Eufy: ik zat eerst uit te kijken naar de Hue beveiligingscamera's.
Maar die hebben me toch wat 'moois' bedacht: de camera zit met een magneet bevestigd op de houder aan de muur.

Als men kwaad wil, gebeurd het toch maar je hoeft 't ze ook niet makkelijker te maken ;)

Met een magneet is het wel heel handig inderdaad :oops: Eufy hoor en lees ik inderdaad wel goede dingen over, makkelijk te installeren en koppelen en volgens mij prima kwaliteit.

Gefeliciteerd met de Scenic Jimmy. We hebben er vorig jaar ook naar gekeken en was er echt van onder de indruk.
Lekker sportief uiterlijk, modern van binnen met mooi groot scherm. Stond destijds ook op onze short-list als we voor een Leaser waren gegaan.

Ik zie nu meerdere testen van de Mokka GSE. Uiteraard gaat het geen verkoopaantallen opleveren, maar vind het echt een leuk wagentje. Eigenlijk is dit zoals de Mokka hoort te zijn, het sportieve rijkarakter past precies bij zijn sportieve en jeugdige uitstraling.

Ben overigens heel benieuwd of er nog een opvolger van de Mokka komt. De eerste versie was een verkooptopper, de 2e heeft dit door zijn slechtere gebruiksgemak nooit meer kunnen opvolgen. Ben bang dat Stellantis ons straks meer met auto's gaat overladen met chinese basis.

Thanks Ruud, zo zie ik hem ook. zal als hij er is ook even wat irl. foto's maken en indruk plaatsen.

Mijn ouders hebben de "oude Mokka X" rijden niet heel veel meer, maar zijn er wel erg tevreden over, enige grote nadeel is dat het blok half vervangen is geweest ivm. kettingproblemen. Maar gelukkig is hun schoonzoon (vriend van mijn zus) APK monteur en heeft hij dit in de vrije uurtjes voor ze gefixt.

Laatst bewerkt:
Die Mokka GSE zit er leuk uit; leuker dan de astra GSE. Maar wie gaat dit soort bedragen betalen voor een compact autootje die eigenlijk te klein is om als eerste auto te fungeren....waanzin...

De Astras GSE zijn ook nog eens enorme afschijvingsknallers....

Die Mokka GSE zit er leuk uit; leuker dan de astra GSE. Maar wie gaat dit soort bedragen betalen voor een compact autootje die eigenlijk te klein is om als eerste auto te fungeren....waanzin...

De Astras GSE zijn ook nog eens enorme afschijvingsknallers....

De mokka verkoopt ook heel slecht, las laatst weer dat ze de fabriek een tijdje stil hebben gezet. Zo'n dure GSE gaat hem al helemaal niet worden en word helemaal een potentieel afschrijvingskanon. Doet mij beetje denken aan de Meriva OPC van destijds. Geinig, maar binnen de doelgroep echt geen markt voor. Het is dat stellantis dit toch zo op de plank had liggen voor de Peugeot 208 GTI en Lancia HF en de alfa junior veloce.

Eigenlijk is dit zoals de Mokka hoort te zijn, het sportieve rijkarakter past precies bij zijn sportieve en jeugdige uitstraling.

Daar zijn de meningen over verdeeld :LOL: toen ik de groene mokka EV een keer mee had naar huis zei B gelijk; ohja, daar rijden die 65+ers allemaal in die hip proberen te doen. Wil ik niet in gezien worden. En mijn moeder; Opgeleukte bejaardenauto, nee niets voor mij. dat laatste is wel grappig want ze is gewoon 64, en een meriva B waar ze nu in rijden heeft een beetje het zelfde imago als 'bejaardenbak' ondanks opel hem voor voor jonge gezinnen heeft bedacht.

aan de ander kant, die doelgroep heeft wel nog eventueel geld, de toyota dealer hier doet volgens mij goede zaken met de Aygo X en Yaris X die gevoelsmatig gretig aftrek vinden bij de oudere doelgroep.

Laatst bewerkt:
de Yaris cross doet het volgens mij erg goed in die doelgroep ja, wat hogere instap, niet te groot, herkenbaar duidelijk interieur. Ik zie ze ook geregeld rijden.

Wat ik wel steeds minder zie rijden zijn Astra H modellen, ik kom er zo af en toe eens 1 tegen onderweg naar mijn werk, maar ze vallen op omdat ik ze zo weinig zie.

Wat ik wel steeds minder zie rijden zijn Astra H modellen, ik kom er zo af en toe eens 1 tegen onderweg naar mijn werk, maar ze vallen op omdat ik ze zo weinig zie.

mijn buurman heeft er een. rijd er al een jaar of 15 in zonder gekke dingen. zijn ze zo slecht geworden met de jaren of populair bij de export? Vectra C zie je ook nagenoeg niet meer, ook daarvan staat er een station hier in de straat.

Vectra C inderdaad ook niet, in de wijk hier rijdt een zwarte sedan met wieldoppen. Ik heb het idee dat de auto's 2004-2012 zo ene beetje verdwijnen en dat het of ouder, of nieuwer is.

Ik heb het idee dat de auto's 2004-2012 zo ene beetje verdwijnen en dat het of ouder, of nieuwer is.

Als ik er zo over nadenk heb ik dat gevoel ook wel inderdaad. Was dat dan net de periode dat de auto's technisch ingewikkelder werden en dat die techniek dus wat minder lang mee gaat?

Aan de andere kant, het is ook al weer bijna 22-14 jaar oud...
In 2004 had ik mijn rijbewijs nog niet eens :D

ik weet nog wel goed dat de astra H geïntroduceerd werd. werkte nog niet lang bij de opel dealer. Hoewel de vectra ook al deels canbus was ging de astra een stuk verder. Misschien technisch gezien wel de grootste verandering van de astra generaties tov de astra G. niet alleen canbus maar ook commonrail diesel techniek deed zijn intrede, zaken als panorama dak, bi-xenon maar dus ook de techniek daarachter zorgde voor monteurs voorr de nodige trainingen en andere manier van denken. overgang naar de J daarna was een stuk kleiner.

Ik zag laatst een Signum staan: gelijk even op Autotrack gekeken :cool: vond ik altijd een fantastisch model net als de Vectra; el de facelift ;)

We hadden bij mijn werkgever toen een donkergroene Signum V6 staan met zwarte lederen bekleding en 'hout'-inleg. Ohja en een koelkastje! Fantastisch ding.

Ik had toen zelf regelmatig een Astra GTC 1.8 mee; wát een fijne auto vond ik dat en ik voelde mij er altijd heel stoer in haha

Een mooie Opel-tijd was dat.

Terug
Bovenaan