MB 300SL
Kilometervreter
Ik denk het niet. Ben er nu wel achter dat wel of niet de juiste banden onder een bepaalde auto een enorm verschil kan maken.Ik denk dat het meer een marketingdingetje is.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk het niet. Ben er nu wel achter dat wel of niet de juiste banden onder een bepaalde auto een enorm verschil kan maken.Ik denk dat het meer een marketingdingetje is.
Moderator
Precies. Ik vraag me echt af of die specs dan anders zijn en of je dat merkt onder eenmaster van het betreffende merk en onder een auto van een ander merk.Barri doelt op het ‘MO’ gedeelte denk ik. Ik vraag mij af of er echt verschillen in specificaties zitten? Kan mij best voorstellen dat MB wat eigen ‘regels’ heeft.
De automaat pook van de model3 was van een MB!Hm een tesla kan alleen maar beter gaan rijden van MB gerelateerde zaken.
Over die Akra en air intake twijfel ik nog. Ik heb besloten er eerst ff mee te gaan rijden en dan in het voorjaar te beslissen. Al die spoilers en latjes laat ik schieten. Dat geloof ik verder wel.Het lange wachten is een opgave hè…
Ik zag laatst in de serie ‘keek op de week” van John van de Rijt aanpassingen aan een nieuwe M5. Akra, andere luchtinlaat en skirts, spoilers, wielen en de hele rimram. Hij klonk wel een stuk beter daarna…
Het probleem wat ik had met de Pirelli’s (bonkig wegglijden bij grotere stuuruitslag bij lagere temperaturen) schijnt de laatste jaren dus echt een dingetje te zijn bij Mercedes. Dat zal men dan willen oplossen en met de bandenproducenten om tafel gaan. Ik heb nooit last gehad van dit probleem, maar heb ook altijd op Michelin MO zomerbanden gereden. Er kan dus zeker wel een verschil zijn, een net iets ander profiel of net iets zachter rubber, zeg het maar. Nu ik weet hoeveel verschil het kan maken tussen in dit geval Pirelli PZ4 en de af fabriek geleverde Michelin’s ga ik geen risico’s meer nemen. Als deze banden versleten zijn dan laat ik er door Wensink weer exact dezelfde onder zetten, dan weet ik dat het goed is. En is er dan toch iets dan moeten zij het maar oplossen.Barri doelt op het ‘MO’ gedeelte denk ik. Ik vraag mij af of er echt verschillen in specificaties zitten? Kan mij best voorstellen dat MB wat eigen ‘regels’ heeft.
Dat zal er vast toe bijdragen, volgens mij heeft BMW dat minder en die hebben dan ook een iets grotere draaicirkel (BMW 5 Touring 12,3 en E Estate 11,6 meter)Klinkt logisch inderdaad. Moet zeggen dat ik het altijd bijzonder vindt hoe fijn de draaicirkel is bij grote Benzen. Dankzij het kantelen meen ik.
Bij Mercedes kost de SL ongeveer het dubbele van een Z4 en een Corvette is hier inclusief BPM al helemaal onbetaalbaar. En Lexus levert hier toch ook al heel lang geen cabrio meer?Lexus, Corvette, Mercedes, Caterham (voor de echte die hards), Lomax (andere kant van het spectrum, maar met evenveel buitenlucht)
een 911 is natuurlijk een heel andere prijsklasse en geen conccurrent van een z4. De z4 is er vanaf 60k, een 911 cabrio vanaf 175k. Dan kun je ook nog Bentley, Ferrari of zelfs Pagani noemen.Het wordt wel schaars, Porsche? En in Nederland, met een kleine afzetmarkt, is het voor veel merkenniet lucratief om wel te gaan importeren (buiten de absurde belastingen). De Lexus zit voor modeljaar 2026 nog wel in het programma
https://www.lexus.com/models/LC-convertible Zal dan een grijze import moeten worden?
Zelf rijden ze nooit, daarom zien ze ook niet dat zoeken naar een laadpaal en dan 30+min laden een probleem kan zijn.Dergelijke leuke auto's heb je in eerste instantie niet voor het vervoer van A naar B, maar vooral om leuke plezierritten mee te maken op mooie landelijke wegen. En ja, eigenlijk mag dat natuurlijk niet meer van die vreselijke Diederikjes en Wobkes in Brussel die het zogenaamd zo goed met alles voorhebben.
Ik heb cabrio's en coupes qua bruikbaarheid en aantrekkingskracht ook nooit zo begrepen. Ja, het ziet er mooi uit en biedt wat extra's, bijvoorbeeld met lekker weer, maar het is meestal vooral onhandig, ruimte op de verkeerde plekken, gigantische dode hoek schuinachter, dat soort dingen. Dan is een hatchback of SUV/Crossover/MPV gewoon veel praktischer en daarom logischerwijs populairder.Er zijn heel veel mensen die prima uit de voeten met een coupe of cabrio als auto, maar toch vinden dat ze een praktischer voertuig moeten hebben voor die ene keer in het jaar dat er meer dan 2 personen in de auto moeten. Denk dat de grote hoeveelheid gebruikte coupes en cabrio's het ook moeilijker maakt om nieuwe exemplaren te verkopen. Dit soort auto's worden als tweede of derde auto gekocht, waarom voor een nieuw model gaan als je er toch maar een paar 1000 km per jaar mee rijdt.
Inderdaad, daarnaast waren die fun autos toch ook een leuke promotor, ging eerder even bij de dealer kijken naar die leuke coupe, om dan toch met die saaie gezinstuffer thuis te komen.Het wegvallen van veel cabrio’s, coupé’s en roadsters zal vooral komen doordat fabrikanten er geen budget meer voor hebben. Er moet door dwang vanuit Brussel zoveel geïnvesteerd worden in elektrificatie en uitstootvermindering, terwijl de omzet van EV moeizaam verloopt dus dat kost alleen maar heel veel geld. Daarom zal er wel bezuinigd moeten worden op materiaalgebruik en leuke fun-modellen.
Nog mooier was het begin jaren ‘80. 3, 5, 6 en 7-Serie. Wat een top-auto’s waren dat destijds, en allemaal even mooi afgewerkt.Hoe mooi was de bmw dealer eind jaren 90/begin 00: z3, z8, e46 cabrio, 8 serie!
bij ons in het dorp moest ook een zero emission zone komen, waarschijnlijk vanuit de eu of madrid ofzo? Hebben ze 1 straatje uitgezocht waar je toch al niet met de auto kon komen. Zo, ... opgelostzero emissie zones