Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Maar ook leuk om de "groene Duitsers" van Afentoe te zien, en vooral omdat ze origineel Nederlands zijn, 9 van 10 die ik zie (vooral de W123) zijn imports hier in het Noorden.
Dankjewel!
Ik moet er wel bij zeggen dat de Mercedes ook een import is, even uit mijn hoofd is hij pas een jaar na de 1e toelating naar NL gehaald. Neemt niet weg dat het een leuk ding is.

Honda CRX zie je inderdaad niet zo vaak meer, een Del Sol zie ik af en toe nog weleens rijden, laatst toevallig nog 1, de 26-ZP-DS.

Deze was ook bij die toerrit maar kwam ik vandaag tegen dus mag ie in dit topic ;)

Alfa Romeo Giulietta Sprint ‘62
Uv5rTeZ.jpeg

Ik dacht eigenlijk dat de rage van een imperial vol grofvuil passé was, of is de wens hier de moeder van de gedachte?
2LuNjc5.jpg

Een LMI YM200, een Twizy-achtige EV-driewieler met een maximumsnelheid van 45 km/u
69WUvib.jpg

cAiPsV8.jpg

Tijdje geleden dat ik voor het laatst deze generatie Charade zag. Deze was in prima staat zo te zien
7QM1ZfZ.jpg

De meeste Combo B's zijn al lang gerecycled. Dit is ook een aparte, een 1.4 op LPG
lMCl9O0.jpg

De Previa is ook geen alledaagse spot
BBaQotM.jpg

Vroeger deden we met Sinterklaas een wedstrijdje 'herken de inhoud aan de vorm van de verpakking'. Dit cadeau is een Karmann Ghia
UnWj149.jpg

Mooie auto zo'n A8 D2, hoewel ik een voorkeur heb voor de prefacelift-versie
n2ykP0d.jpg

Strak exemplaar!
OkD515f.jpg

Mijn eerste spot van de Inster was een oranje metallic exemplaar. Die vond ik stukken leuker dan deze suffe witte. Het helpt ook niet dat ik geen afstand kon nemen voor de foto van de voorkant
UB6eysZ.jpg

5naXknT.jpg

Deze was ik ook nog niet eerder tegengekomen. Best een grappig retro-ontwerp
xBounXS.jpg

mVdfqwQ.jpg

Leuk, zo’n Charade, veruit de leukste generatie wat mij betreft. Ik zag vorige week een GTti hier in ‘t dorp rijden, hopelijk komt ie nog een keer voorbij m’n lens rijden ;)

Ook leuk; een 2001 Eclipse die na anderhalf jaar al het land werd binnengehaald…

CEeH4zW.jpeg

En een Land Cruiser 70 FRP (die met de witte 'hard-top') 4.2 D zonder T, gewoon origineel Nederlands in 2000 op kenteken gezet. Best jong nog...

BS6qesj.jpeg

Ik dacht eigenlijk dat de rage van een imperial vol grofvuil passé was, of is de wens hier de moeder van de gedachte?
2LuNjc5.jpg

Een LMI YM200, een Twizy-achtige EV-driewieler met een maximumsnelheid van 45 km/u
69WUvib.jpg

cAiPsV8.jpg

Tijdje geleden dat ik voor het laatst deze generatie Charade zag. Deze was in prima staat zo te zien
7QM1ZfZ.jpg

De meeste Combo B's zijn al lang gerecycled. Dit is ook een aparte, een 1.4 op LPG
lMCl9O0.jpg

De Previa is ook geen alledaagse spot
BBaQotM.jpg

Vroeger deden we met Sinterklaas een wedstrijdje 'herken de inhoud aan de vorm van de verpakking'. Dit cadeau is een Karmann Ghia
UnWj149.jpg

Mooie auto zo'n A8 D2, hoewel ik een voorkeur heb voor de prefacelift-versie
n2ykP0d.jpg

Strak exemplaar!
OkD515f.jpg

Mijn eerste spot van de Inster was een oranje metallic exemplaar. Die vond ik stukken leuker dan deze suffe witte. Het helpt ook niet dat ik geen afstand kon nemen voor de foto van de voorkant
UB6eysZ.jpg

5naXknT.jpg

Deze was ik ook nog niet eerder tegengekomen. Best een grappig retro-ontwerp
xBounXS.jpg

mVdfqwQ.jpg
Utrecht? (door de Karmann Ghia)

Ik kwam dit vanochtend tegen:
AP1GczOeStZ_AO4uknbIN8830cd-rbG7Ji53ygwiGS_i5TzB2k1yr3Xo-4s1p1HusKTtGH5GresX24Yr9EHtRBLU7T39nFL2myy6ysyInv7P-XsDMeTaXbbYr1qydwLN3-S9fLYy22C9cZEChW3UhunY4RgNkA=w1016-h762-s-no

AP1GczMgofQ0QgkYhV4_dy7vE13UFwxPKM8WAXfiiCwXtiAe9BvSVZ-xws6zuFi3l602l1Gqatzr8ZPFZkHiBishafDROJ271Ds2Mga-2sb4DLYQNnX0Iaw0bdnoxZcteVb9bu6Ol3Go2LA4eUvC4CHyJDdGbQ=w1016-h762-s-no

Er zit bijna net zoveel tijd tussen de Model A en de Sierra als dat de Sierra oud is! :LOL:
Edit: Als je het zo bekijkt: de technische vooruitgang tussen de Sierra en Model A is waarschijnlijk net zo groot als de vooruitgang tussen de Sierra en een hedendaagse Mach E of Capri. ;)

Is er overigens een manier om te achterhalen wat de mutaties bij de RDW zijn geweest op de beschrijving van een auto? Deze Sierra was een jaartje geleden volgens mij nog een 2 liter en niet een 2.8i V6 XR4X

Laatst bewerkt:
Ik kwam dit vanochtend tegenIs er overigens een manier om te achterhalen wat de mutaties bij de RDW zijn geweest op de beschrijving van een auto? Deze Sierra was een jaartje geleden volgens mij nog een 2 liter en niet een 2.8i V6 XR4X
Bij mijn weten is dat niet te achterhalen, maar Flickr leert dat deze Sierra in 2017 al een 2.8i was.

#KR,
*Dat waren idd de leukere charade's, herinner mij dat ik laatst een rode vierdeurs zag rijden, een sedan(netje) ja.

*Zijn dat daadwerkelijk Fiats, die groene leendingen?

*De Inster, tja, ik vind het voorraam te hoog, vooral als hij op je afkomt rijden heb ik een beetje het Engelse taxi, multipla en opel combo idee.
Ne de verhoudingen van vooraf kloppen niet naar mijn idee.

Mijn favoriete Charade-generatie is de 'patrijspoort', maar deze is ook leuk. Vooral de pittige versie.
Die Fiat EV heet Topolino. Het zal je niet verbazen dat het een broertje is van de Opel Rocks en (huidige) Citroen Ami.

@Banpei, volgens de RDW is de Sierra ook grijs. Mogelijk is er wat met kentekenplaten gerommeld hier.

Laatst bewerkt:
@Banpei, volgens de RDW is de Sierra ook grijs. Mogelijk is er wat met kentekenplaten gerommeld hier.
Dan kan ie nooit op kenteken staan als een echte Sierra 2.8i XR4X4, en dat staat ie wel.
Ik ben door mijn archief heen gegaan van alle foto's die door de jaren ik van deze Sierra heb gemaakt, maar deze heeft al zeker sinds 2018 dezelfde platen. Ik kan me ook echt niet anders herinneren dat deze altijd al wit was en dat ik hem ergens in de afgelopen jaren bij de rdw opgezocht heb. Toen stond deze als een 2 liter en daarom nooit echt door gehad dat het een bijzondere auto was. Ik ben er al zo vaak langs gelopen en heb er foto's van gemaakt met het idee dat het een leuk opgedirkte Sierra is. Ik zal waarschijnlijk wel een foutje hebben gemaakt met het kenteken invoeren bij de rdw.

De eigenaar is overigens ook nog een vader: er zit op de passagiersstoel altijd een kinderzitje. Kun je als kind mooi zeggen dat je vader je in een gestripte 2.8 XR4X4 naar school brengt! :LOL:

• Leuk
Waarderingen: XBXG
Ja, moet zeggen dat ik enigszins verrast was toen ik zag hoeveel er in totaal geproduceerd waren. Enig idee hoeveel exemplaren er nog over zijn in Nederland? Weet dat er websites zijn waarop je dat kan zien maar heb ze zelf nog niet kunnen vinden.
Mooie auto blij dat ik er dagelijks mee mag rijden

Die 991 Speedster heeft wel hele vreemde verhoudingen zeg, neem dan "gewoon" de cabrio.

Vorige week zijn we een weekend naar Ameland geweest. Hoewel ik niet had verwacht dat dat "the place to be" is om auto's te spotten, ben ik toch een paar opvallend leuke auto's tegengekomen.

Heel lang niet gezien, een 205 Terberg.
54587600210_b6350369e3_b.jpg

54587600205_2777b9fde3_b.jpg

Auto is al 3 jaar niet APK gekeurd, maar wordt duidelijk nog gewoon gebruikt. Heb ook een paar auto's zien rijden zonder kentekenplaten...
54587288286_8f6faf5680_b.jpg

54587476969_b8d4d12a70_b.jpg

54587507753_d23b6725dc_b.jpg

En heel veel oude Vitara's gezien. Een betere foto is niet gelukt ivm de vele (Duitse) toeristen die ervoor langs liepen...
54587476974_850baedee5_b.jpg

Ik ben vandaag niet gaan spotten maar moest wel langs een paar winkels en zag onderweg deze Opel Kadett Coupé uit 1973 staan:

Later zag ik nog een G-Wagon die mij eigenlijk alleen opviel omdat de kentekenplaten mij de indruk gaven dat de auto uit de eerste helft van de jaren 80 stamde. Volgens de RDW is de auto inderdaad uit 1980, maar staat hij pas sinds 2020 op Nederlands kenteken. Een herinvoer, denk ik dan.

Tot slot nog 2 auto's die herspots bleken te zijn (ik kwam ze nu op/in een andere plaats tegen): een Cadillac Seville uit 1976 die vooral onder de achterruit nu meer lijkt te roesten dan 4 jaar geleden, en een Datsun 100A uit 1977, die gewoon bij de Gamma stond.

Laatst bewerkt:
Mooi oranje op die Microlino! Ik kom bijna nooit in de grote steden - behalve Eindhoven, als dat daaronder valt - dus heb eigenlijk geen idee hoe ze verkopen. Ik vind ze leuk, als ik nou in Parijs of Milaan had gewoond wist ik het wel :)
Las onlangs vergelijkingstest op Autozeitung, o.a. met Topolino , de remwerking, nou ja werking...., van de Microlino was desastreus, zo instabiel dat hij nog net niet kantelde

Las onlangs vergelijkingstest op Autozeitung, o.a. met Topolino , de remwerking, nou ja werking...., van de Microlino was desastreus, zo instabiel dat hij nog net niet kantelde
Het is toch 'boem is ho' in dat soort steden. ;)

2014 Alpina D5 Biturbo Touring
De trouwe meelezer zal weten dat ik dol ben op Alpina's. Ik had er al een ruim jaar geen meer voor de lens gehad maar gisteren werd ik verrast door dit exemplaar. Kom maar door. (y)

Ik moet toch een mooie dashcam aan gaan schaffen denk ik. Laatst de 991 speedster gemist en vandaag een in 'AM Racing Green' DB12 Volante gemist.

Hoe doen jullie dat achter het stuur? Of gaat dat net als bij mij gewoon verloren?

Ik heb wel eens beelden uit een dashcam voor spots gebruikt, maar na croppen waren zelfs full HD-beelden nauwelijks herkenbaar. Alleen als je vlak achter een auto zit, wordt het bruikbaar.

Helaas niet op de foto: een witte Toyota AE86.

Uitzicht gisteren tijdens het genieten van een Italiaans ijsje
IoaVEe2.jpg

Fe6o932.jpg

Het lijkt alsof alle 1e generatie Panda's de laatste tijd van het Young-actiemodel zijn
7qqmVkp.jpg

De A3 8L begint uit te sterven, de S3 is helemaal zeldzaam. Het kenteken komt me vaag bekend voor, als dit de Pon-demo was heb ik er een keer een fijn rondje mee gestuurd
8YISaXz.jpg

j21G9uP.jpg

Lang geleden dat ik een Subaru Mini Jumbo zag
ZF7Hp8E.jpg

Ik neem de foto's meestal als ik te voet ben of met de fiets (en in dat laatste geval maak ik dan een - nood - stop als het nodig is). In de auto vraag ik meestal (als ik rijd) of mijn vrouw de foto neemt; in de hoop dat ze het 'doel' ook snel genoeg in de gaten heeft.

Terug
Bovenaan