Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Je zult zo'n ding maar nieuw tegen de hoofdprijs hebben gekocht en erachter komen dat je je dagelijks km's er niet mee kunt maken zonder tussendoor te (snel)laden.

en er met inruil achter komen dat zo'n ding in 3 jaar zo'n 20.000 euro heeft afgeschreven...

en er met inruil achter komen dat zo'n ding in 3 jaar zo'n 20.000 euro heeft afgeschreven...
Als je hem privé nieuw hebt gekocht is dat wel zuur inderdaad. Configureer ik de (ver)nieuw(d)e Mokka zoals wij hem hebben, ga ik ook nu nog over de 41k. Echt teveel geld voor een auto in deze klasse. Ben wel benieuwd hoever de vernieuwde Mokka komt, het accupakket heeft wel goeie updates gehad in tussentijd.

20k afschrijven op de Mokka gaat ons in ieder geval nooit lukken ;)

Zag gisteren trouwens bij ons aan de grens de (onopvallende) politie ook nog een beetje stoeien. Reden in een Zwarte Megane en een Donkergrijze Astra GSE. Die stoven er samen best vandoor. Ze kloppen dus toch nog wel bij Opel aan voor de onopvallende wagens.

De tijden dat je alleen op de donkergrijze en donkerblauwe VAG modellen moest letten vwb onopvallende politie auto's is wel geweest.

Ik weet dat hier in de omgeving in elk geval een donkerblauwe Hyundai coupe (exacte model weet ik even niet) rijdt en een donkergrijze 3-serie. Vriend van mij is al eens staande gehouden door een Suzuki. Kortom, ze rijden dus van alles.

Zorgt er wel voor dat als ik dan op de snelweg eens iets te hard rijd en merk dat er telkens iemand gelijk met mij op rijdt, ik deze maar lekker voor laat.

20k afschrijven op de Mokka gaat ons in ieder geval nooit lukken ;)

precies, als gebruikt is de eerste giga afschrijving al gedaan en word een EV al een stuk interessanter. En als 2e auto kun je met de nadelen van de mokka ook prima leven lijkt mij.

Zag laatst ook een KIA C'eed staan als onopvallende auto. blauw licht was aan dus toen niet echt onopvallend :LOL: Leek ook een wat sportiever modelletje (of het was alleen uiterlijke opsmuk). Maar de keuze is inderdaad heel divers.

Toen ik nog bij de dealer werkte hadden ze ook een Vectra GTS (met gele T) 2.8 V6 (dus niet OPC), was ook een gaaf en zeldzaam ding

Maar ff in Opel-modus, de eerste rijtesten van de Grandland Hybrid zijn best positief. Hij blinkt nergens echt in uit, maar over het algemeen zijn ze goed te spreken. Nadeel is dat er mega-veel concurrentie is in dit segment.

Ben de grandland 1x tegen gekomen (he, zie ik een verlicht opel-logo naderen) maar was in het donker. Ben erg benieuwd hoe ik hem in het echt vind. Op de één of andere manier vind ik het front heel smal/minimalistisch over komen op de foto's.

Ps. Bijna de 500e pagina...... hebben we ons toch 10 Opelings gespaard. ;)

Het is niet mijn type auto, maar vind de grandland wel goed gelukt. De wat strak vorm gegeven achterkant vind mooi op een SUV. geeft hem wel wat stoers. Beetje frontera/monterey look.
Verder wat je zegt; mega veel concurrentie. En die verlichte logo's, dat mag van mij gelijk afgeschaft worden.

Midje!

Politie; hier rijdt in elk geval een SX4 en een Golf. Die SX4 vind ik een bijzondere keuze, maar anoniem lukt daarmee zeker.

@elektrisch: laatste tijd worden de vanafprijzen van elektrische auto's eigenlijk niet meer zoveel aangescherpt. Net als dat de flinke PL-aanbiedingen er niet meer zijn.
Zag gisteren nog iets van Zeekr, maar het aantal km is dan zo weinig, dat het niet interessant is.

@verlichte logo's vreselijk. Zag laatst een bmw met een hele verlichte randrond de grille. Wat een kitsch...

Ja die logo's mogen ze van mij weer gewoon standaard maken. Lijkt wel kermis soms, met led strips en verlichte logo's.

Geen idee waar de politie hier in rijdt, wit met blauw/oranje zie ik meestal wel vanaf een afstandje :rolleyes:

Onopvallende politieauto's..zou echt niet weten wat ze hier rijden..ik let meer op de flitsers... :) maar daar is ook geen pijl op te trekken. De ene keer een oude Zafira's B en de andere keer transporters of Caddy's..

Grandland heb ik nog niet gezien. Ben wel benieuwd hoe hij in het echt lijkt. Op de plaatjes vind ik hem erg clean...

En die verlichting..heb het ook al vaker aangegeven..onbegegrijpelijk dat het allemaal mag.

Toppunt is inderdaad de grille van de bmw Xm en de 5 serie. Afzichtelijk zeg..En wat is die 5-serie een lelijk model geworden zeg..kont en neus vind ik echt zo Chinees en kloppen gewoon niet...

Toppunt is inderdaad de grille van de bmw Xm en de 5 serie. Afzichtelijk zeg..En wat is die 5-serie een lelijk model geworden zeg..kont en neus vind ik echt zo Chinees en kloppen gewoon niet...

ik vraag mij ook af of mensen dat echt willen. Voor mijn BMW was het destijds mogelijk als accessoire voor iets van 400 euro. Voor BMW begrippen niet duur natuurlijk. Alleen niemand deed dat, althans, ik heb nog nooit gezien. Blijkbaar vinden mensen het niet mooi en/of ze hebben er geen geld voor over in ieder geval.

63172466465-ekris-webshop-responsive.jpg

Mijn collega heeft net een nieuwe Enyaq met zo'n grille. Had van hem ook niet gehoeven, maar als je de topuitvoering neemt dan zit dat er dus standaard op. Als het zijn eigen auto was had hij waarschijnlijk wel ergens een stekker los getrokken, maar het is lease. En vermoed dat dat voor de meeste auto's geld. Zet het als losse optie op de optielijst en ik gok dat 99% van de mensen dit niet neemt. Ziet het straatbeeld er ook weer een beetje fatsoenlijk uit.

Ach, gok dat ze in bepaalde landen hier wel warm voor lopen, maar ken eerlijk gezegd weinig (of eigenlijk niemand) die de verlichte logo's en zeker niet de verlichte grill mooi vind

Onopvallende politieauto's..zou echt niet weten wat ze hier rijden..ik let meer op de flitsers... :)

Parkeerwachters zijn ook onopvallend weet ik inmiddels.
Te laat mijn parkeer app aangezet. Parkeerboete kost dus 80eu :eek:

Eigen stomme schuld, maar deze vind ik zuurder dan een snelheidsboete :(

Parkeerboete typte wat vlotter dan "naheffingsaangslag parkeerbelasting", welke voor 78,80 bestaat uit de naheffingsaanslag en voor 1,95 uit parkeerbelasting (je moet standaard 1u betalen).

Maakt voor de mate van zuurheid niet uit kan ik je vertellen :p

Mogguh,

Wat een bedragen he... helaas gaat men bij de tarieven van boete's steeds meer uit van het bewust overtreden, wat ontmoedigd moet worden. Degene die onbewust dan een keer een fout maakt is ook buitenproportioneel de sjaak.
Helaas leven we in een wereld waarin dit soort maatregelen nodig is, om te zorgen dat regels nog worden opgevolgd.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dongels voor draadloos carplay. Zowel de Mokka als de Astra hebben alleen bedraad carplay. Echter valt die verbinding regelmatig weg, als je net een bocht maakt en de telefoon wat weg glijd.
Het het idee dat het ook aan de connector in mijn (jaar oude) Ipone ligt, maar zou graag naar een draadloze optie gaan.

In de kennissenkring een Opel-rijder minder. Kameraad heeft zijn Astra L hatch ingeruild op een Peugeot 5008.
De Astra gekocht toen hij singel was, kort ernaar een dame leren kennen (met kind)....en zal dit jaar papa worden van een eigen kind. Vrouw heeft last van de rug, dus Astra was én te krap voor een gezin met 2 kids én te lage instap.
Hij was er (buiten 1x forse lijst storingen) goed tevreden mee.

geen idee Ruud,

de Fiat heeft het bedraad (enkel muziek) de Mini gewoon draadloos af fabriek, werkt wel erg goed en is bij een volgende auto sowieso een must.

Hier waarschijnlijk binnenkort een Opelrijder erbij, als tijdelijke auto zal ik waarschijnlijk een Opel Corsa krijgen, die zou vanaf 1 april "stil" komen te staan en ik start 1 mei. De kans is dus groot dat ik straks iig. weer tijdelijk in een Opel rijd.

Mogguh,

Wat een bedragen he... helaas gaat men bij de tarieven van boete's steeds meer uit van het bewust overtreden, wat ontmoedigd moet worden. Degene die onbewust dan een keer een fout maakt is ook buitenproportioneel de sjaak.
Helaas leven we in een wereld waarin dit soort maatregelen nodig is, om te zorgen dat regels nog worden opgevolgd.
Mijn vrouw is een soort van 'bang' voor flitspalen om die reden, dus zou serieus omrijden om een flitspaal te ontwijken. Ze wil niet bij een flitspaal langsrijden als het licht op oranje springt (bijv. als je met 3 auto's afslaat bij een verkeerslicht en je bent de achterste). Ze rijdt dan liever om, om die situatie te voorkomen.

Gisteren nog wat moois: verkeerslichten bij een fietsoversteek die 5 minuten lang op rood bleven staan. Storing ofzo. Maar 100 meter verderop was een fietser aangereden en stond politie. Gevolg: niemand durfde door rood te rijden :D Na wat getoeter en geroep naar de voorste auto durfde die toch en reden we allemaal voorzichtig door rood. Heel apart. De hele omgeving stond inmiddels helemaal vast :D :D

Nu jullie het zeggen..ik heb nog steeds geen post van het CJIB voor die keer dat ik, in een moment van afleiding, veel te hard langs de mobiele flitspaal bij kantoor langs reed ..zal ik dan mazzel hebben..

Zijn er mensen die ervaring hebben met dongels voor draadloos carplay. Zowel de Mokka als de Astra hebben alleen bedraad carplay. Echter valt die verbinding regelmatig weg, als je net een bocht maakt en de telefoon wat weg glijd.
Het het idee dat het ook aan de connector in mijn (jaar oude) Ipone ligt, maar zou graag naar een draadloze optie gaan.

Als de vebinding steeds wegvalt ligt het of aan je snoer of aan de poort van je telefoon..zou niet zo moeten zijn.
Kijk even op het K forum (nu het nog kan..:)) ..zijn genoeg opties voor draadloze opties. Ik wil echter wel dat mijn foon ook oplaadt en houdt hem dus mooi aan de kabel.

Zijn hier ook stiekem wat aan het oriënteren naar een opvolger voor de C3..moet in juli voor flinke beurt en apk en is allemaal de vraag of dat nog de investering waard is. Airco doet niks meer, begint bij een deur aan de binnenkant licht te roesten, stuurinrichting kraakt en nu begint er ook vanuit onderstel wat te bonken.

Maar voor dat kleine grut (met nog een redelijk lage km stand) vragen ze ook goud geld zeg en je moet goed zoeken naar wat leuks.
Mijn vrouw wil graag een praktische veilige auto met vijf deuren, niet te groot en wel wat power.

De Opel Karl staat absoluut op nr 1. Maar dan wel als Cosmo/Innovation. Auto's als Mini, 500 heeft ze helaas helemaal niks mee en zijn achterin voor ons ook te klein. Iemand nog leuke tips?

Zowel de Mini als de 500 bevallen ons prima, ja de 500 is wat krap achterin, maar wanneer zit je met 4 in die auto?
Ik vind een Karl juist echt totaal niets en zou dan denk ik eerder voor een Picanto gaan.

Ik wil echter wel dat mijn foon ook oplaadt en houdt hem dus mooi aan de kabel

precies, ik heb in de BMW wel draadloos carplay. Maar bij langere ritten zet ik hem toch aan de kabel omwille van de batterij. Heb ook draadloos opladen vakje. maar carplay, google maps en draadloos opladen trekt de telefoon niet. Na een uur word hij te warm en schakelt hij zichzelf uit.

in de Insignia was het altijd bedraad en werkte ook prima.

maar zijn genoeg van die dongels te koop volgens mij, maar heb er zelf geen ervaring mee

Kijk even op het K forum (nu het nog kan..:))

gaat deze groep weg?

Maar voor dat kleine grut (met nog een redelijk lage km stand) vragen ze ook goud geld zeg en je moet goed zoeken naar wat leuks.
Mijn vrouw wil graag een praktische veilige auto met vijf deuren, niet te groot en wel wat power.

geen benzine twingo in ieder geval. al schijnt het na de facelift wel goed te zijn

maar ik zou sowieso de Kia PIcanto op de shortlist zetten en een i10. Maar zeker niet goedkoop, maar dat geld voor bijna al die kleine A segment dingen weet ik nog van 2 jaar geleden.

Haha als het het Berry lukt om Rob in een EV te krijgen dan vreet ik m'n schoen op :ROFLMAO:

Draadloos CarPlay is ideaal. Draadloos laden is in elke auto en met elke telefoon die ik heb gehad ellende. Soms werkt het best aardig, maar heel vaak wordt de telefoon zo warm dat deze stopt met opladen. Geen optie dus voor lange ritten, dan gebruik ik een kabel.
Ik denk dat een telefoon gewoon niet stil en vlak genoeg ligt in een auto om draadloos te kunnen laden waardoor er met inductie laden gewoon teveel warmte wordt gegenereerd.

Nu hoef ik ook niet perse in de auto te laden. Heb altijd een kabeltje in mijn werktas, dus laad op het werk. Thuis op mijn bureau staat een draadloze lader, daar werkt draadloos laden wel prima op.

In de Astra gebruikte ik CarPlay/AA wel altijd bedraad en elke dag. Op een gegeven moment merkte ik toch dat ook dat minder wordt. Stekkers, maar ook oplaadpoorten worden gewoon gaar.

Haha als het het Berry lukt om Rob in een EV te krijgen dan vreet ik m'n schoen op

Bespaar je de moeite. Dat gaat hem echt niet worden. Up vinden we best leuk maar dan wel als 75pk en die is rete-zeldzaam. Met de woonwerkkilometers en de client naar client ritten en geen laadmogelijkheden tijdens haar werk gaan we echt niet aan een ev beginnen.
Je koopt ze wel voor een prikkie..niemand wil ze hebben.,.:)

Picanto staat idd ook op het lijstje..maar dan wel het 2018-plus model..I10 vind ik van buiten oke maar van binnen er grijs, kil en veel plastic. Nadeel van deze modelletjes is dat ze wel erg aan de onderkant zitten met hun power..65 pk houdt echt niet over. Dat vind ik de plus van de Karl met 10 pk extra.

een benzine twingo in ieder geval. al schijnt het na de facelift wel goed te zijn

Ik hoor je er vaker over. Wat is er mis mee? Valt me wel op dat ze verhoudingsgewijs veel goedkoper zijn.

Ik hoor je er vaker over. Wat is er mis mee? Valt me wel op dat ze verhoudingsgewijs veel goedkoper zijn.

zij-wind gevoelligheid, en dan met name op de snelweg. Onze EV heb ik er eigenlijk geen last van, waarschijnlijk omdat de auto zwaarder is en het zwaartepunt laag is en dus beter op de weg. Na de facelift hebben ze de ophanging aangepast waardoor het veel beter moet zijn.
er zit trouwens een zij-wind correctie op, heb het lampje nog nooit aan zien aan. Maar voelt als een pleister op een in de basis matig ontwerp; ken dat eigenlijk alleen van bestelbussen.

andere klacht is wel dat de bagageruimte warm word. Heb ik geen last van. Sowieso is die niet super ruim.

En ik vind zelf de zitpositie niet echt top. B is kleiner en dit zit er perfect in. Ik niet, kortere stukjes wat wij er mee doen gaat prima, maar een uur of langer zit ik er liever niet in. Terwijl de Up ik prima een uur kon zitten.

Voordeel is wel dat ze wat luxer zijn, je hebt ze ook veel met een turboblokje (90PK), geen 13 in een dozijn auto en dat ze wat betaalbaarder zijn. En ze zijn extreem wendbaar. de voorwielen kunnen zowat dwars.

Maar als het budget het toe laat zou ik eerder voor een picanto gaan of iets. al zijn die ook fors aan de prijs

Ik dacht dat de 60pk Upjes motorisch gelijk waren aan de 75pk versie en dat alleen de software anders is. Voor 350eu ga je naar 85pk en 105Nm LINK. De 75pk versie gaat naar hetzelfde vermogen, dus lijkt mij dan gewoon hetzelfde blok.

De 1.0 TSi, maakt niet uit welke versie, gaat naar 140pk en 240Nm. Die variant zal vast een stukje duurder zijn.

Met 85pk in een Up heb je toch een prima vermogen lijkt mij. En ik ga er vanuit dat het ook niet uitmaakt of je de Mii of Citigo neemt.

Ik heb nog nooit in een benzineversie van een Up/Mii/Citigo gereden, dat is wel bijzonder. Wel in enkele EV versies.

Daar vlakt de 60pk versie af inderdaad en doet de gekietelde versie er nog een schepje bij. Als ik de grafiek bekijk zit de getunede versie er wel telkens een stukje boven, dat moet je goed merken op een relatief klein vermogen en lichte auto.
Het koppel zit er over de hele linie ook een goed stuk boven, dat moet je bij normaal rijden ook goed merken.

Ik denk dat je er een hele andere auto van krijgt, maar niet direct een **** GTI nee.

Overigens acht ik de kans dat er bij Rob een ** komt maar marginaal groter dan de komst van een EV :ROFLMAO:
Hier waarschijnlijk binnenkort een Opelrijder erbij, als tijdelijke auto zal ik waarschijnlijk een Opel Corsa krijgen, die zou vanaf 1 april "stil" komen te staan en ik start 1 mei. De kans is dus groot dat ik straks iig. weer tijdelijk in een Opel rijd.

Nieuwe baan komt dus ook met lease auto?

Nieuwe baan komt dus ook met lease auto?

Ja klopt, optie was km. vergoeding tot een maximum bedrag per maand of een leaseauto. Zal hoogstwaarschijnlijk eerst de Corsa zijn, daarna dan ga ik wel eens wat proefrijden en rondkijken wat er mogelijk is binnen het budget en de regels van het bedrijf. Voor mij nieuw, maar zal ook allemaal wel weer goed komen.

Daarom opperde ik ook een ** EV ;)
Wat Rob betreft mogen we beter die laatste twee letters wegbliepen denk ik
Laat ik hier maar niet op ingaan maar jullie weten mijn mening.

k dacht dat de 60pk Upjes motorisch gelijk waren aan de 75pk versie en dat alleen de software anders is. Voor 350eu ga je naar 85pk en 105Nm LINK. De 75pk versie gaat naar hetzelfde vermogen, dus lijkt mij dan gewoon hetzelfde blok.

De 1.0 TSi, maakt niet uit welke versie, gaat naar 140pk en 240Nm. Die variant zal vast een stukje duurder zijn.

Met 85pk in een Up heb je toch een prima vermogen lijkt mij. En ik ga er vanuit dat het ook niet uitmaakt of je de Mii of Citigo neemt.

Dat is ook niet echt het issue bij de up. Ze zijn vaak erg kaal uitgerust en de prijs ligt ook nog eens flink boven de concurrentie terwijl bv de picanto of de Karl een beter totaalpakket bieden.

80.000 km een up in ons huishouden gehad. vond vooral de stoelen en het volwassen rijgedrag heel erg goed van de Up. zelfs een lange snelwegrit was eigenlijk heel prima, (eenmaal op snelheid). En op een paar beurtjes en ruitenwissers na ook nooit iets mee gebeurd. zelfs geen band of lampje stuk. Maar de afwerking is matig en opties waren relatief prijzig en dus vind je veel kale exemplaren, om die reden zou ik er niet snel voor kiezen

Opel Mokka 1.2T......of de Crossland. (Al blijf ik de Mokka A ook mooi vinden, en is ruim genoeg achterin voor de kids. Nadeel is wel de dorstigere 1.4T)

Als de vebinding steeds wegvalt ligt het of aan je snoer of aan de poort van je telefoon..zou niet zo moeten zijn.
Denk idd. dat het aan de poort ligt..... daar maar eens naar laten kijken.

Ja klopt, optie was km. vergoeding tot een maximum bedrag per maand of een leaseauto. Zal hoogstwaarschijnlijk eerst de Corsa zijn, daarna dan ga ik wel eens wat proefrijden en rondkijken wat er mogelijk is binnen het budget en de regels van het bedrijf. Voor mij nieuw, maar zal ook allemaal wel weer goed komen.
Kom je ook nog in aanmerking voor een maandelijkse vergoeding voor afzien bedrijfsauto? Want bijtelling tikt maandelijks toch nog best aan, zeker als je de auto privé niet zoveel gebruikt.

Kom je ook nog in aanmerking voor een maandelijkse vergoeding voor afzien bedrijfsauto? Want bijtelling tikt maandelijks toch nog best aan, zeker als je de auto privé niet zoveel gebruikt.
Helaas niet, was ook mijn 1e vraag en voorkeur, maar dat bieden ze niet, of KM vergoeding tot een max, of een leaseauto. Een simpel rekensommetje leerde mij al snel dat ik met de KM vergoeding en slijtage/verbruik/afschrijving etc. ivm. (veel) meer KM, meer kwijt ga zijn per maand dan dat ik aan bijtelling zal gaan betalen.
De Fiat gaat er na 1 mei uit en de Mini zal blijven voorlopig, misschien dat die na de keuze voor een eigen model ook zal worden vervangen voor iets anders, Mini cabrio ofzo..

Je kunt er ook nog voor kiezen om de auto alleen zakelijk en dus zonder bijtelling te rijden.
Tzt even het totaalplaatje bekijken en rekenen, want heeft (naast de euro's) ook zo zijn voor en nadelen natuurlijk.

Opel Mokka 1.2T......of de Crossland. (Al blijf ik de Mokka A ook mooi vinden, en is ruim genoeg achterin voor de kids. Nadeel is wel de dorstigere 1.4T)

Mokka B ligt buiten ons budget....Crossland past misschien net maar vreselijk model en allebei veel te groot. Klein karretje met lage lasten vinden we meer dan prima.

Klein karretje met lage lasten vinden we meer dan prima.
kleiner (van binnen) dan de C3 of (min of meer) gelijk of misschien iets ruimer, voor de opgroeiende kinderen?

Up! vind ik maar krap achterin, lage instap ook, C3 is toch iets hoger.

Ik zou ook ff naar de klasse van een i20/ Rio kijken.

'Niet te groot', en dan kom je met een Mokka
Een Mokka kun je toch echt niet groot noemen, geen volwaardige gezinsauto ofzo. Denk dat de C3 die D nu heeft niks onderdoet aan grootte tov de Mokka. Maar Rob geeft al aan dat het geen optie is. :)

Ik verbaas me wel over de 2e hands prijzen. En daarin zijn ook de kleintjes geen uitzondering.
Maar een Karl/I20 of Picanto zijn dan wel interessante auto's.

Mokka oogt naar mijn idee wel groter dan een C3, maar Rob, een nieuwe C3 geen optie dan?
iets groter dan de kleintjes, maar in aanschaf misschien wel prettiger.

Mokka oogt naar mijn idee wel groter dan een C3, maar Rob, een nieuwe C3 geen optie dan?
iets groter dan de kleintjes, maar in aanschaf misschien wel prettiger.
Dan moet je wel een Puretech motor aandurven...
De blik verruimen naar het B-segment is wel een goede, want die hoeven niet duurder te zijn dan een A-segmenter.
Maar een Mokka is wel echt groter, onoverzichtelijker en zwaarder dan een gewone B segmenter.

lage instap ook, C3 is toch iets hoger.

Een wat hogere instap vindt de mijn vrouw wel heel prettig ivm haar werk in de thuiszorg en continu in en uitstappen.

Daarom ook geen Mini of 500...

Maar zoals Barri zegt de C3 heeft de puretech en ga ik me niet aan branden.

Clio is nog wel een optie.. vaak luxe en 90 pk voor een leuke prijs.

We gaan tzt wel eens wat modellen bekijken maar Picanto van 2018+ vindt ze ook erg leuk. En wat haast ook wel een must is een multimediascherm met Android auto e.d. en dan moet je de luxere versies hebben.

B segment (valt C3 ook onder) snap ik wel. Maar dan niet zo'n crossover modelletje. Blijft het toch wat ongelukkig ogen bij de meeste auto's zo'n korte wielbasis en dan toch hoog waarbij ze allerlei truckjes uit halen om het nog redelijk te laten ogen. Doe dan net als de Meriva A, ziet er ongelukkig uit, maar geen moeite om dat te verberg, gewoon functioneel. Daarnaast zwaarder en populair en dus duurder in aanschaf.

Het gewone B segment snap ik wel. Leuke clio of fiesta

Een Mokka kun je toch echt niet groot noemen, geen volwaardige gezinsauto ofzo.

Qua ruimte niet, maar formaat echt een B segment+.

Wij hebben altijd de twingo II gehad, toen de Up en nu de twingo III. En dat gaat meer dan goed. Ruim genoeg, ook voor de kinderen, super wendbaar, heel goedkoop om te rijden. Wekelijkse boodschappen doen we er ook mee. Kom echt nooit iets te kort voor wat we er mee doen. En omdat de voorstoel ook plat kan kun je iets van 2 meter ook nog zo naar binnen schuiven.

Terug
Bovenaan