Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Vandaag bestelling geplaatst!

Geen Golf of Superb, maar toch de Mercedes-Benz.
Om precies te zijn een CLA 250e Shooting Brake Business Solution Luxury in het hightech zilver metallic.
Met schuifmans en het macchiatobeige/zwarte interieur. Afgetopt met 18 inch multispaaks.

Gefeliciteerd, ziet er spraakmakend uit, volgens mij.

Vanochtend reed een EQB mij voorbij en toen dacht ik: die stond toch ook op een lijstje bij jou?
Het is nog niet de tijd voor jou om volledig elektrisch te gaan?

• Leuk
Waarderingen: ENTE

ach wansmaak, wansmaak. Ieder heeft zo zijn smaak, mijn smaak is het niet, maar met mijn oude bedrijf hadden we veel russische en arabische klanten, alles moest groot, glimmend, goud of dierenvellen. Ik noemde dat in het begin ook wansmaak, maar het is gewoon een andere smaak. Net als in de vs waar veel autos gecustomiseerd werden, chromen velgen etc. Ze vonden de hollandse doe maar normaal dan doe je al gek genoeg smaak juist heel suf.

en bij autos is het vrij eenvoudig, de velgen zijn zo vervangen, als het onderhoud maar wordt gedaan.

Gefeliciteerd, ziet er spraakmakend uit, volgens mij.

Vanochtend reed een EQB mij voorbij en toen dacht ik: die stond toch ook op een lijstje bij jou?
Het is nog niet de tijd voor jou om volledig elektrisch te gaan?

Klopt, er rijden een aantal EQB’s bij ons, mooi maar niet mijn auto. Hou liever van laag zitten. CLA stond al meerdere keren op de shortlist altijd mooi gevonden!

Keuze voor niet elektrisch voornamelijk gebaseerd op het leggen van de benodigde extra dikke kabel. Ik moet ruim 60 meter overbruggen en alles moet dan letterlijk op de schop. Dus thuisladen is geen optie en dan valt 100% elektrisch voor mij al af.
Afijn, dan maar gewoon in 230v stopcontact en aftoppen met duivelssap :ROFLMAO:

en bij autos is het vrij eenvoudig, de velgen zijn zo vervangen, als het onderhoud maar wordt gedaan.
Helemaal waar natuurlijk, maar toch. Als ik naar een tweedehandsje zoek en er zitten van die afzichtelijke wielen op, dan is et me direct ook over en hoef ik de rest ook niet te zien. Ongetwijfeld mis ik dan wat pareltjes, maar ik kan er slecht tegen. Ik kijk altijd wel naar S212 exemplaren in Duitsland. Als ze daar een ster in de grill hebben geprutst en er onnozele wielen omzitten, dan geloof ik et wel, ook al is ie scheckheftgepflegt. En ook al is et makkelijk te verhelpen.

Prachtige uitvoering in zo te zien hele nette staat. Enige wat mij opvalt is dat de kleur van het hout van het stuurwiel nogal afwijkt van de houten decorlijsten.

^^ hup, gelijk achterdocht. ;)

Misschien was het wel een fanatieke eigenaresse met smetvrees die het stuur van een ander, na aanschaf, direct vervangen heeft...

Maar, eerste generatie directe benzineinjectie, was dat nou een beetje kwaliteit bij MB destijds of toch ook last van vervuiling enzo? Bij CGI dacht ik eerst aan de aardgasvariant maar dat is dan weer de NGD afkorting.

Bij autos ben ik idd vrijwel altijd achterdochtig, en meestal heb ik gelijk, een eigenaresse die het perfect wil, neemt eentje met hetzelfde hout. Een snelle handelaar die een schadebak snel wil verkopen vind het zo wel goed genoeg :D

Die 350 stonden toch ook niet goed bekend? Kan me daar nog vaag wat van herinneren

Laatst bewerkt:
Full-Size-Render.jpg
Full-Size-Render.jpg
Full-Size-Render.jpg
Afgelopen weekend nog wat brochures bekeken en gezien waar m’n obsessie voor lichte MB interieurs z’n oorsprong heeft.

Vanaf m’n kinderjaren de brochures gehouden die pa Ente meenam bij z’n zakelijke relatie -Zandstra in Emmeloord.
Meerdere keren stond er een Mercedes op het menu als er weer een auto gekocht werd, de brochures getuigen van de W123 en W124 alsook van de 190-serie.
Nimmer werd het een MB maar telkens een Fiat; de 132 2000, de 131 2000TC Supermirafiori en een Argenta 2000, gekocht bij weer een andere relatie.

Waar ik me nooit bewust van was, de W123 heeft ook ronde ventilatieroosters!

In vergelijk met die 200 best aan de prijs ja. Denk dat de metamorfose nog afgekocht dient te worden :ROFLMAO:
Beide wel prachtig origineel. Ook de dealerplaatjes er nog mooi op, heerlijke details.

Waar ik me nooit bewust van was, de W123 heeft ook ronde ventilatieroosters!
En de R/C107 ook.

Ik heb de mijne vandaag weer opgehaald na de interieurrestauratie. Fantastisch werk geleverd, is werkelijk als nieuw, met op het nieuwe tapijt en de kunstlederen rand op het cabriodak-deksel na alle materialen origineel.

Voor:
MIKd1B9.jpeg

Na:
L7lipjv.jpeg

Laatst bewerkt:
Ik heb er ooit een strook leer vanwege instapschade laten vervangen. Het zijn toppers
Zag toen wat ze deden met complete interieurs, vakmensen. 100%

Wat een prachtige wagen zo’n SL.

Ik heb contact met ze over de stoel uit mijn r107. Die zit wat scheef. Maar een nieuwe kokosmat en verenset is gewoon €2.200. Best geld. Moet wel zeggen dat de communicatie heel goed is en ze echt heel goed werk leveren.

Overigens is alles aan de R107 duur. Zaten nog Amerikaanse verstralers onder de bumper gefrummeld zonder de wenkbrauw. Setje nieuwe ook gewoon €500. Maar ja beter duur dan niet te krijgen.

ja, eens. Dat is zo niet meer bij te houden.

Gisteren heb ik de 550e touring een dagje mee gehad. Ik moet zeggen: echt wel weer een goed rijdend apparaat. In de juiste samenstelling is het gewoon weer een heel fijne auto, ik zou er prima mee uit de voeten kunnen. Het gemis van de schuifmans blijft, maar daar doen we toch niks aan.

Zo jammer van de nieuwe opzet van het forum dat je niet meer direct kan kijken naar het wagenpark van de schrijvert…

Ik ben soms even kwijt wat een ieder in de garage heeft staan.:oops:
Ik ben dus niet de enige die dat heeft. Gelukkig maar, ik dacht dat het aan mij lag.

• Leuk
Ik sta voor de keuze tussen een BMW 1 serie, of een 3 serie, welk model zouden jullie kiezen?

Het gaat niet specifiek om deze exemplaren, maar om het model.

3-serie. Ik vind de proporties mooier, het fijner rijden en het interieur net wat verfijnder.

• Leuk
Waarderingen: funf
Absoluut de 3-serie. Achterwielaandrijving zoals het ook hoort bij een BMW. Bovendien lees ik in testen vaak dat het onderstel van de 1-serie niet zo uitgebalanceerd is. Dynamisch maar ook stug, nerveus en oncomfortabel. Ik vind zelf de zitpositie in de 1-serie ook net iets te hoog.

• Leuk
De drie serie. Los van dat het een klasse hoger is, vind ik de 1 serie echt niet fijn rijden. Heb een week lang een 118i op sport onderstel gehad als leen auto.. reed echt niet prettig. Vond m ook qua sturen lastig de auto ‘positioneren’ - bij bochten moest ik voor m’n gevoel continu bijsturen waar je bij BMW normaliter de auto zelf voelt gaan.

Als dit overzicht? Je zou natuurlijk een link naar je overzichtspagina in de handtekening kunnen zetten.
Beetje omslachtig, vroeger was het direct te zien. Maar wel goed om te weten dat het zou kunnen met een handtekening. Nu nog mensen zover krijgen dat ze de moeite nemen om een handtekening te plaatsen. Ik zal het goede voorbeeld geven :LOL:

Ik sta voor de keuze tussen een BMW 1 serie, of een 3 serie, welk model zouden jullie kiezen?

Heb de 3 uitvoerig beproefd als 320e paar jaar geleden. Hele fijne uitgebalanceerde auto. Achterwielaandrijving had dat exemplaar.
De 1 heb ik nooit gereden, wel de 2 Grand Coupé. Volgens mij zal dat niet veel verschil maken met een 1-serie.
Die bewuste 2 heb ik enkele kilometers mee gereden om ‘m gelijk weer bij de dealer neer te zetten. Niet mijn type auto. Erg uit balans zal ik maar zeggen. Qua zit ook BMW onwaardig, te hoog!
Neus van de 1 m.i. ook vreselijk lachwekkend met die enorme nieren. Ik weet dat je daar niets van merkt tijdens het rijden, maar als ie geparkeerd staat zie je toch altijd zo’n konijn met enorme tanden voor je staan ;)

Dus de 3!

Laatst bewerkt:
Ik zelf neig inderdaad ook naar een 3 serie, nu nog een exemplaar tegenkomen met de opties erop die ik wil hebben, met een leuke kleur, de 3 serie is er ook met xdrive, maar hier in Nederland heb je dat volgens mij niet echt nodig, meer voor wintersportgebieden, denk ik.

• Leuk
Zo jammer van de nieuwe opzet van het forum dat je niet meer direct kan kijken naar het wagenpark van de schrijvert…

Ik ben soms even kwijt wat een ieder in de garage heeft staan.:oops:
Die van mij is makkelijk gewoon op de site kijken. Het wisselt nogal ;-).

Verder de 3. Zonder twijfel.

• Haha
Totaal niet mijn smaak. Saai grijs, zwarte velgen en veel te donkere ruiten.
Ik was deze week in Florida en heb geen auto met zwarte velgen gezien. Een beetje Benz of BMW heeft daar zilveren velgen en chroomrandjes. Ze snappen niet alles daar, maar dat wel :)

Beetje omslachtig, vroeger was het direct te zien. Maar wel goed om te weten dat het zou kunnen met een handtekening. Nu nog mensen zover krijgen dat ze de moeite nemen om een handtekening te plaatsen. Ik zal het goede voorbeeld geven :LOL:
Ik gebruik het forum op mijn telefoon, zonder handtekeningen...

Maar ter herinnering:

2016 Ford Expedition EL
2016 BMW X5
2023 Ford Bronco

Ik gebruik het forum op mijn telefoon, zonder handtekeningen...

Maar ter herinnering:

2016 Ford Expedition EL
2016 BMW X5
2023 Ford Bronco
Hier hetzelfde eigenlijk ik zou niet weten wat er onder meer staat…. Dan blijf ik de lijst verversen

Terug
Bovenaan