Bij deze mijn excuses maar man man man, de laatste paar dagen in Nederland onderweg geweest maar wat zijn de Nederlandsers slecht in auto rijden geworden zeg… wellicht is het biljartlaken van een snelweg zo oersaai dat we ons maar met andere dingen bezig houden (elkaar irriteren staat daar ook in de top 3 bij).
De helft rijdt veel te hard, prima moet je zelf weten, maar loop dan niet te klagen dat Nederland zo duur is geworden…
Ik heb een rit van ca 100 km op de cruise control gereden bij zo’n 110 km/u, ik word regelmatig door mensen met een moord tempo ingehaald (rijbewijs kwijt snelheid) die vervolgens ik dan weer inhaal omdat ze schijnbaar geen controle over het gaspedaal hebben. Blijkt een lastig pedaaltje te zijn om te bedwingen. Als ze merken dat ze dan weer te vaak zelf ingehaald worden en weer wakker geschud zijn moeten ze toch maar weer sneller rijden…
Of gewoon lekker op de telefoon zitten is tegenwoordig ook een nationale sport geworden… je ziet mensen gewoon lang naar beneden kijken!
schijnbaar moeten alle busjes ontzettend hard rijden, totdat er eentje met witte rook, onder de motorkap uit, op de linkerbaan uit het niets een ruk aan z’n stuur geeft (3-baans) om bijna een ketting botsing te veroorzaken omdat hij binnen 50 meter stil wilt staan op de vluchtstrook…
Oh en als je 110 rijdt is het niet snel genoeg, jullie willen graag dan op m’n achterbank zitten (althans in dit geval), als ik niet binnen 0.5 sec naar rechts ga… als je wilt carpoolen moet je gewoon ff bellen van te voren en niet bij mij bijna naar binnen rijden
Rotondes zijn tegenwoordig trouwens ook wel een heel groot obstakel, het liefst gaan we daar dan ook met max 15 km/u overheen, het liefst ook nog even extra remmen, want dan halen we de hele flow (waar de rotondes voor gemaakt zijn) eruit