• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Sloompie hoort volgens de regels rechts te rijden, zodat snelle Japie er links langs kan.
Op die manier weet sloompie waar hij op kan rekenen en Japie kan min of meer veilig inhalen.

aarom vind ik dat je dezelfde behandeling verdient die je krijgt als je dronken bent. Dan ben je ook een gevaar voor de andere weggebruikers.
Het probleem is alleen vaak dat snelle Japie ook iemand die inhaalt met 10km/u boven de maximum snelheid een sloompie vindt omdat Japie van mening is dat hij wel 20km/uur boven de maximum snelheid mag rijden. Ik heb alleen maar last van bumperklevers als ik al boven de maximum snelheid op de linkerbaan rij.

Maar als je, ondanks dat het niet hoeft volgens de regels, iemand voor laat gaan zou dat voor de rest van het verkeer geen probleem moeten zijn. Als ik rem voor iemand, ook al hoeft dat niet, is degene die tegen mij aanrijdt degene die fout bezig is.
Klopt. Relevantie?

Voor het handhaven van de verkeersregels hebben wij onze vrienden in blauw, maar dan moeten deze vrienden wel maatregelen kunnen nemen. En dan niet de softie-maatregelen die zo vaak de kop opsteken maar echte, werkende maatregelen.
Maatregelen zoals het rijbewijs invorderen, ga maar lopen. Je hebt immers aangetoond dat je het rijbewijs niet (meer) waard bent.
Klopt. Andere voorbeelden kunnen uit Oostenrijk ( inbeslagname van de auto boven 200 km/h op de snelweg), Denemarken ( inbeslagname van de auto bij roekeloos rijgedrag { vanvidtskorsel } of boven de 200 km/h, invordering van het rijbewijs voor max 10 jaar, het rijexamen weer laten afleggen bij 3 "klippen"/punten {zg voorwaardelijke rijontzegging} ) of Zwitserland ( inkomensafhankelijke boete, die wel tot een ton ( CHF 110.000 ) oploopt bij heftig bumperkleven) aangehaald worden.
Duitsland is ook interessant: weliswaar zijn de boetebedragen laag, maar bij te hardnekkig bumperkleven of rechts inhalen kan een rijverbod voor 2-3 maanden toebedeeld worden.

Zelfs de verplichting om een volkomen rijexamen ( theorie + afrijden ) opnieuw te moeten afleggen heeft afschrikkende werking.

Klopt. Andere voorbeelden kunnen uit Oostenrijk ( inbeslagname van de auto boven 200 km/h op de snelweg), Denemarken ( inbeslagname van de auto bij roekeloos rijgedrag { vanvidtskorsel } of boven de 200 km/h, invordering van het rijbewijs voor max 10 jaar, het rijexamen weer laten afleggen bij 3 "klippen"/punten {zg voorwaardelijke rijontzegging} ) of Zwitserland ( inkomensafhankelijke boete, die wel tot een ton ( CHF 110.000 ) oploopt bij heftig bumperkleven) aangehaald worden.
Duitsland is ook interessant: weliswaar zijn de boetebedragen laag, maar bij te hardnekkig bumperkleven of rechts inhalen kan een rijverbod voor 2-3 maanden toebedeeld worden.

Zelfs de verplichting om een volkomen rijexamen ( theorie + afrijden ) opnieuw te moeten afleggen heeft afschrikkende werking.
Misschien ook de doodstraf weer instellen?

Even mijn ei kwijt.. 33 jaar geleden kocht k mijn eerste brommer, een ouwe Honda met viertakt motor. Was toen erg populair bij ons in de regio/ in bepaalde kringen. Ik hoorde daar eigenlijk niet bij, maar ik kocht die Honda vanwege mijn liefde voor techniek en het bijbehorende mooie geluid. Ik knapte het ding op, en zo volgden er nog velen die ik opknapte voor het volk dat niet graag vuile handen maakte, of dat gewoon niet kon.

Anyway, terug naar vandaag. Een jaar geleden vond ik er 2 in een schuur op het platteland in het oosten van het land. Ik heb ze technisch in orde gemaakt, op kenteken weten te krijgen en heel af en toe rij ik er op. Rijbaanplicht op veel wegen in de bebouwde kom duwen mij al vooral richting het buitengebied want de acceleratie en topsnelheid zijn niet tot nauwelijks toereikend in het hedendaagse verkeer waarin iedereen haast lijkt te hebben en niemand fatsoen… Vandaag moest ik even in de bebouwde kom zijn om te tanken voordat het spul onder een dikke deken gaat, en wéér een miep in haar doorsnee pruttelkar constant vlak achter me rijden, om mij vervolgens te snijden/ het fietspad op te duwen. Toevallig stopte ze iets verderop, ik heb haar (niet vriendelijk, wel beleefd) aangesproken maar ze leek het totaal niet te (willen) begrijpen. Excuses of een normaal antwoord waren sowieso nicht im Frage..

Jammer dat iedereen hork lijkt te zijn tegenwoordig, bewust of onbewust. Geef aub bromfietsers en fietsers een beetje ruimte als u langs ze raast, of achter ze rijdt…

geef aub bromfietsers en fietsers een beetje ruimte als u langs ze raast, of achter ze rijdt…
Lijkt mij logisch. Het is overigens niet zo dat iedereen een hork is in het verkeer. Laten we zeggen 10% of zo en dan zijn het toch opeens heel veel automobilisten. Het betekend dat je als zwakke verkeersdeelnemer altijd defensief moet rijden.

Wat overigens ook niet helpt is dat in toenemende mate fietsers óp de rijbaan worden gebracht en de rijbaan optisch wordt versmald met fietsmarkeringstroken aan beide zijden op de rijbaan. Het doel hiervan is meestal om de snelheid uit het gemotoriseerd verkeer te halen en daarvoor worden dus fietsers en bromfietsers ingezet. Het schijnt te werken maar mijn gevoel van veiligheid op de fiets wordt er niet door verbeterd :confused: .

Tja de hork in et verkeer, dat is toch iets wat de "veilige" cocon van de auto creëert / mogelijk maakt kennelijk. Ik vraag me altijd af of mensen die voordringen met de auto, bv. een rij rechts voorbij jagen en em er dan tussen proppen, dat ook in de supermarkt zouden doen bij een kassa. De hele rij voorbij en dan je winkelwagentje ertussen beuken. Ik weet et antwoord wel.

Maar ik denk dat veel mensen zich anders gedragen in de auto. Mijn vader zei et een keer best aardig: "Nou ben ik al met pensioen en heb ik eigenlijk nooit haast, dus ik sta in de supermarkt gerust 10 minuten te praten met een bekende. Maar als iemand daarna op et parkeerterrein niet snel genoeg inparkeert of wegrijdt, begin ik meteen te mopperen, dan heb ik kennelijk ineens haast."

Alle tijd hebben en toch ineens haast als iemand treuzelt. Bij de hork zie je dat ook terug in bijvoorbeeld die dashcam filmpjes. Iemand aan de kant drukken en als et dan te lang duurt wel de tijd hebben om na het inhalen te brakechecken of zelfs te stoppen om verhaal te halen. De haast is dan ineens verdwenen.

Dus haast is et niet, maar meer dat iemand anders jou een lager tempo oplegt. Denk ik.

Dus haast is et niet, maar meer dat iemand anders jou een lager tempo oplegt. Denk ik.
Ja zou kunnen. Soms denk ik dat mensen gewoon niet willen remmen. Alsof ze de massatraagheid niet willen onderbreken. Misschien wordt het in de toekomst beter met de komst en verspreiding van automatische remsystemen (AEB ).

Overigens heb ik wel eens gehoord dat die AEB bij politieauto's een probleem zijn omdat ze het "inboxen" van verkeersovertreders verhinderd.

Tja de hork in et verkeer, dat is toch iets wat de "veilige" cocon van de auto creëert / mogelijk maakt kennelijk.

Het lijkt daar op.
Ik heb mijn rijbewijs al enkele jaren en ik hoor tot de mensen die iets meer dan gemiddeld op de weg zijn. Maar, 20 jaar geleden durfde ik nog dagelijks met de motor 100 km woonwerk door de spits af te leggen. Koud weer, nat weer, veel wind.... ik reed iedere werkdag op mijn motortje heen en weer.
Vandaag de dag staat mijn laatste motorfiets bijna vast te roesten. Af en toe rij ik er een paar kilometertjes op, eigenlijk alleen wanneer ik weet dat ik weinig verkeer ga tegenkomen. Ik ververs tegenwoordig de olie omdat die er al twee jaar in zit in plaats van iedere 7500 km.

De excessen die ik vandaag de dag meemaak waren echt onvoorstelbaar toen ik net mijn rijbewijs had. Vandaag de dag lijken ze normaal te zijn.
Dat "focusgrapje" gebeurt mij iedere kantoordag wel een keer, inhalen en daarna op het rempedaaltje trappen is ook dagelijkse kost, mij onvoldoende ruimte geven (ik heb de reactietijd van een naaktslak in een wietplantage) door het wrakje er tussen te proppen is ook al heel normaal, Stoplichten lijken wel een advies-licht te zijn (bij groen doorrijdenm, bij oranje extra gas geven en bij rood kan er wat gekraak hoorbaar zijn) en parkeren doen we bij voorkeur overdwars zodat ik via de kofferbak moet in/uitstappen.

Er was ooit een regeltje dat je bij 100 km/uur meer dan 50 meter afstand hoort te houden. Een "normale vrachtwagen (truck met oplegger) is bijna 19 meter lang, zo'n extra lange vrachtwagen is 25 meter lang.
Je zou dus mogen zeggen dat je zeker twee "normale" vrachtwagen afstand moet houden tot de auto voor je.

Helaas is dit een zeldzaam verschijnsel in de moderne spits.Sterker, als je ooit zo welwillend bent om zo veel afstand te houden, is er vast wel een dropveter die meent dat hij/zij dankzij de remhulpjes aan 1 meter meer dan voldoende afstand heeft. Totdat deze oude man zijn lompe botsdoos in de kofferbak parkeert met 100 km/uur.
Dat is slecht voor mijn gezondheid maar ook jouw bolide GTX-met trekhaak kan er slecht tegen dat ik mijn Roemeen rijdend in de kofferbak prak.
Ik rij tegenwoordig met een dashcam zodat ik bewijs heb zodra er stront aan den knikker komt.

.
fs_vracht-bestel_2020_schema1.png

Iemand aan de kant drukken en als et dan te lang duurt wel de tijd hebben om na het inhalen te brakechecken of zelfs te stoppen om verhaal te halen. De haast is dan ineens verdwenen.
Ik heb dit gehad, volgens mij ook wel eens geschreven hier. Advies, altijd doorrijden. Laat het gaan. Het is het niet waard.

Ik ging niet op tijd genoeg opzij , toen ik naar rechts ging wilde meneer daar inhalen, dacht dat ik het expres deed. Dwong mij te stoppen, dacht eerst naïef nog goh wat is er aan de hand. Kreeg direct een tik vol in m’n gezicht toen ik het raam open deed.

Maar als je dan kijkt hoe de gemiddelde fietser/bromfietser/fatbiker rijdt, dan zijn die geen haar beter dan. Als een kip zonder kop door het verkeer, zwart gekleed, vooral ook geen licht aan en dan ook schijt hebben aan de verkeersregels want ik ben zwakkere deelnemer en heb toch gelijk.
Ik snap het punt van op de motorrijder, maar ook daar rijden er steeds meer als een debiel in het verkeer.

Ik snap het punt van op de motorrijder, maar ook daar rijden er steeds meer als een debiel in het verkeer.
Dit valt mij ook wel echt op. Ik zie echt heel veel motorrijders op de A4, waar het vaak 80 km/u treintje is maar wel doorrijden, zigzaggend door het verkeer of er tussendoor. Of over afgescheiden verwevingsvakken snel inhalen.

En als je niet opzij gaat groot licht aan en irritant in je buitenspiegel hangen.

Of veel te hard tussen de file door knallen.

Vroeger kreeg ik altijd wel een voetje als ik ruimte maakte voor een motorrijder in de file. Nu zelden nog.

Ook daar zie je de verhuftering.

Ik heb 1x gehad dat ik bij het stoplicht groen had rechtdoor, en werd afgesneden door een motorrijder die op het links voorsorteren vak hard aan kwam aanrijden en snel rechtdoor pakte. Het scheelde echt héél weinig, ik zag hem zelf niet, godzijdank wel mijn auto.

Hij moest toevallig tanken bij het tankstation daarna, ik ben achter hem aangereden, uitgestapt en gezegd dat het echt hééél weinig scheelde en dat hij blij mocht zijn met mijn auto en echt moet uitkijken als je zo kwetsbaar bent.

Ik heb nog nooit iemand zo witbleek gezien en stamelend excuses aangeboden omdat hij er zelf ook echt van was geschrokken.

Helaas heb jij gelijk. Er is een groep van motorrijders die gevaarlijk op zo'n ding rijden. Ik noem het donorrijders, zij rijden voor de organen waar ze in het Erasmus Medisch Centrum met smart op wachten.

Maar, als iemand met zijn Jammerhout jouw deur tot schroot omtovert, is de kans dat hij ernstige medische schade oploopt veel groter dan jouw kans. Niet dat ik het scheuren daarmee goed wil praten, maar zo'n dwaze donorrijder geeft minder gevaar dan een dwaze drammer in een dikke Douwdie.

Toch, als oom agent ooit de mogelijkheid krijgt - en ook gebruik maakt van dat recht - om op basis van gevaarlijk gedrag het rijbewijs definitief in te vorderen, zal ik juichen wanneer er weer een donorrijder bekeerd wordt. Voor een wandelaar is die 300 kg van donorrijder plus rijstraket ook gevaarlijk.

Al is het maar omdat er een klein meisje een trauma kan oplopen van een motorrijder die zichzelf te pletter rijdt (en dat kleine meisje zag een motorrijder die zich erg netjes gedroeg maar schrok van een eend die opvloog)

P.s. Er is een film op youtube die je NIET moet bekijken: Niet zoeken op "een mechanische dood" uit 1961 dus.

Verhaal toch weer langer geworden, succes o_O:sleep:

Iets anders, maar ook een punt waar ik mij aan kan ergeren, al is het wel een "lichte vorm" van ergernis. Parkeren, hoe moeilijk is het, en dan vooral netjes parkeren. Waarbij je snapt dat je niet alleen op de wereld bent én je begrip toont voor de opmerkingen vanuit de school.

Bij mijn dochters op school worden veel kinderen gebracht met de auto, zeker in deze tijd van het jaar. Ook kinderen uit het dorp zelf, wat ik vrij belachelijk vind, gezien ouders vervolgens naar huis rijden en niet doorgaan naar hun werk. Maar dat is meer onbegrip dan ergernis.
Het probleem is dat mensen hun auto zo dicht mogelijk bij de school neer willen zetten. Tenslotte is 50m verder lopen natuurlijk doodsoorzaak nummer 1...
Nu is de situatie als volgt. Er is een kleine parkeerplaats en je kan de auto's langs de weg zetten. Genoeg ruimte. Tussen de parkeerplaats en het pad naar de school ligt nog een klein plein, voor een kerkgebouw. Hier parkeren veel ouders, terwijl de school meermaals heeft aangegeven dat dit niet wenselijk is. Heel begrijpelijk, want veel ruimte is er niet. Je blokkeert de doorgang, er lopen kinderen die niet uitkijken (dat is nou eenmaal zo) en er is genoeg ruimte in een straal van prima te belopen.

Dit gedrag is voor mij een ergernis. Daarnaast parkeren een aantal ouders zo schots en scheef dat het drie dubbel parkeren is. Dat zie je overal wel, ongeacht welke parkeerplaats. Nu ben ik zelf ook geen held in fileparkeren bij het gebrek aan oefening/ervaring, maar ik red mij wel. Ik sta hooguit iets verder van de trottoirband.

Oftewel, doe even "normaal", respecteer de logische verwachting vanuit de school/omgeving, zet de auto fatsoenlijk neer en wandel iets verder. Of ga überhaupt wandelen/fietsen. Everybody happy!

Nou, weer een ei kwijt.

Parkeren.
Een autobesitas botsdoos in een bewust klein getekend vakje proppen.

Als er bij ons in de straat twee batterijdozen naast elkaar staan te laden, moeten beide bestuurders er via de achterklep (indien mogelijk) uit klimmen.
Die 10 cm ruimte tussen de voertuigen is niet voldoende om normaal in of uit te stappen.

Nou ik weer... ik maakte vanmiddag iets mee wat mij echt ontzettend heeft verbaast. En nieuwsgierig heeft gemaakt... hoe bedenk je dit?
Hier in het dorp is er een weg richting een rotonde. Lekker ruim en halverwege is er een kruispunt.
Ik draai die weg op en rijd het dorp uit. Een tegenligger komt vanaf een rotonde juist het dorp in. Geeft voor dat kruispunt al richting aan naar links (voor mij dus rechts) maar rijdt vervolgens door. Bedenkt dan dat het volkomen logisch om naar rechts te gaan oftewel links te gaan rijden. Ik ben ook maar naar links gegaan. In mijn achteruitkijkspiegel zag ik dat de auto aan het eind van deze straat zijn/haar oprit op draaide. Echt hoe dan... deze actie snapte ik echt niet!
Op tijd richting aangeven, prima. Maar dit is zo gevaarlijk en totaal onbegrijpelijk in mijn ogen!
Goed, een verbaasde Magnifieke Malloot...

Toch kijken natuurlijk. Prima educatie om bij het CBR standaard te laten zien voordat je moet afrijden

Bedenk dat bij het instappen. "Ik ga gebruik maken van een levensgevaarlijk stuk gereedschap."...

Deze gedachte wordt sterk onderdrukt door reclame-uitingen van fabrikant zus-of-zo dat hun blikje zo extreem veilig is. Kijk eens, met snelheid tegen een betonblok botsen en toch ongedeerd uitstappen.

Maar als je kritisch kijkt naar werkelijke ongeval-filmpjes of foto's, zie je pas hoe veilig het verkeer is.
Moderne voertuigen die in een klap compleet gesloopt worden, (batterij-)auto's die spontaan veranderen in een crematie-oven, motorrijders / fietsers / wandelaars die in een fractie van een seconde gevierendeeld worden.

Als we allemaal verstandig zijn, zou dit topic door gebrek aan verhaaltjes moeten doodbloeden.

En ja, ik ben in mijn jeugd ook roekeloos en onbezonnen geweest. En ik heb ook van mevrouw Karma straf gehad.

Ja het helpt altijd wel weer met het besef wat je kan aanrichten qua schade. Maak mij zelf ook schuldig aan te hard rijden, gevoelsmatig nooit in een onveilige situatie ('s avonds laat) maar toch... De gevolgen zijn niet te overzien.

Ik heb dit gehad, volgens mij ook wel eens geschreven hier. Advies, altijd doorrijden. Laat het gaan. Het is het niet waard
Eens, ik reageer sowieso helemaal niet (meer) op anderen, hoe dom ze ook doen. En als ik zelf iets stoms uithaal probeer ik wel een soort van sorry gebaar te maken, wat soms wel overkomt en gewaardeerd wordt, maar meestal niet. Ook als iemand op m'n achterbumper hangt dan ga ik gewoon z.s.m. naar rechts, laat maar gaan dan ben ik er van af. Net als rechts inhalen als et rijtje op de linkerbaan even niet doorrijdt. Mag van mij hoor, ga er maar voor, ik word er niet (meer) warm of koud van.

Eens, ik reageer sowieso helemaal niet (meer) op anderen, hoe dom ze ook doen. En als ik zelf iets stoms uithaal probeer ik wel een soort van sorry gebaar te maken, wat soms wel overkomt en gewaardeerd wordt, maar meestal niet. Ook als iemand op m'n achterbumper hangt dan ga ik gewoon z.s.m. naar rechts, laat maar gaan dan ben ik er van af. Net als rechts inhalen als et rijtje op de linkerbaan even niet doorrijdt. Mag van mij hoor, ga er maar voor, ik word er niet (meer) warm of koud van.
Nee joh. Ik laat vrijwel altijd iedereen ook invoegen, je voelt het 9 van de 10x toch al aan dat iemand er tussen wilt. Heb zelf, hoe gek het ook klinkt (omdat ik wat forser doorreed dan gemiddelde verkeer), eigenlijk nóóit haast in de auto.

Ik ga altijd op tijd weg en als het tegenzit tsja. Dan zit het tegen. Kan er niks aan veranderen en ik heb nog nóóit iemand gehad die zei ik vind het heel vervelend dat je te laat bent gekomen omdat er onderweg een ongeluk is gebeurd en je daardoor in de file stond. ;)

Beetje Faces of death van vroeger, dat filmpje.
Bij een EMG cursus schijnen ze vergelijkbaar materiaal te laten zien, zij het minder heftig.
Ik zou dat wel een keer willen meemaken, ervaren wat die cursus inhoudt. Hij is alleen niet vrijwillig en voor een normaal bedrag te volgen dus helaas zal dat niet zomaar kunnen.

Ik zou dat wel een keer willen meemaken, ervaren wat die cursus inhoudt. Hij is alleen niet vrijwillig en voor een normaal bedrag te volgen dus helaas zal dat niet zomaar kunnen.
Wellicht kan ik je er uitgebreid over bijpraten tzt :ROFLMAO:. Al heb ik nog steeds niks gehoord...

Google soms...

Hoe bereid je je voor op een EMG-test?

Voordat u een EMG krijgt, moet u: Baden of douchen en comfortabele, loszittende kleding dragen . Vermijd het aanbrengen van crème, lotion of parfum op uw huid. Crèmes en lotions kunnen de nauwkeurigheid van de test beïnvloeden.

Ik zag het gisteren ook weer.
Er reed weer zo'n dwaze drammer zwabberend en duwend door de file, gevaarlijk voor iedereen. En verdorie, hij is zoveel sneller door die file dat ik mezelf heel lang mag ergeren aan die domheid.

Toen ik woonwerk op de motor reed, viel het mij op dat de drammende dwazen op de weg vaak net zo snel waren als de rustige rijders. (Als je met de motor tussen de file rijdt door rijdt, kom je al die haastige bestuurders weer tegen). Tegenwoordig rij ik altijd met navigatie (maps of waze) en nu valt het op dat de tijd van aankomst ook bij rustig rijden best nauwkeurig is - alleen is het risico veel kleiner.

Helaas heb jij gelijk. Er is een groep van motorrijders die gevaarlijk op zo'n ding rijden. Ik noem het donorrijders, zij rijden voor de organen waar ze in het Erasmus Medisch Centrum met smart op wachten.

Maar, als iemand met zijn Jammerhout jouw deur tot schroot omtovert, is de kans dat hij ernstige medische schade oploopt veel groter dan jouw kans. Niet dat ik het scheuren daarmee goed wil praten, maar zo'n dwaze donorrijder geeft minder gevaar dan een dwaze drammer in een dikke Douwdie.

Toch, als oom agent ooit de mogelijkheid krijgt - en ook gebruik maakt van dat recht - om op basis van gevaarlijk gedrag het rijbewijs definitief in te vorderen, zal ik juichen wanneer er weer een donorrijder bekeerd wordt. Voor een wandelaar is die 300 kg van donorrijder plus rijstraket ook gevaarlijk.

Al is het maar omdat er een klein meisje een trauma kan oplopen van een motorrijder die zichzelf te pletter rijdt (en dat kleine meisje zag een motorrijder die zich erg netjes gedroeg maar schrok van een eend die opvloog)

P.s. Er is een film op youtube die je NIET moet bekijken: Niet zoeken op "een mechanische dood" uit 1961 dus.
Voor horrorcrashes hoef je alleen maar het nieuws in Duitsland te volgen. Deze week nog bij Friesoyte 5 mensen dood door brand na een frontale crash.

Maar je geeft eigenlijk het probleem zelf al aan, doe even "normaal", iets wat voor een hoop mensen tegenwoordig erg moeilijk is.
Hoffelijkheid maakte geen deel meer uit van de opvoeding bij veel mensen. Dat zie je in de hele maatschappij terug. Gebrek aan vrijwilligers, jodenjacht, asielzoekers zijn untermenschen.

Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die wel fatsoen hebben, die vallen alleen minder op.

Google soms...

Hoe bereid je je voor op een EMG-test?

Voordat u een EMG krijgt, moet u: Baden of douchen en comfortabele, loszittende kleding dragen . Vermijd het aanbrengen van crème, lotion of parfum op uw huid. Crèmes en lotions kunnen de nauwkeurigheid van de test beïnvloeden.
EMG cursus zoeken. Niet test. Bij de cursus zijn crèmes, lotions en parfum voor bepaalde mensen juist een voordeel.

Laatst bewerkt:
Er reed weer zo'n dwaze drammer zwabberend en duwend door de file, gevaarlijk voor iedereen. En verdorie, hij is zoveel sneller door die file dat ik mezelf heel lang mag ergeren aan die domheid.
Maar met al die stress van opletten en gaat het goed situaties legt die meneer (het zijn altijd mannen) vast eerder het loodje. Voor een halve minuut sneller thuis.

Aan die gedachte houd ik mij maar altijd vast ;). Al is dat zelden hoor. Maandag had ik ook zo’n stoeptegel in een polo die zat te drukken en flitsen terwijl er denk wel 20 auto’s voor mij reden. In bocht tweebaans haalde hij mij rechts in om voor mijn voorligger erin te duiken, iedereen weer op de rem. Wie kom ik weer tegen 5 min later toen het verkeer meer uit elkaar getrokken was…

Over idiote acties gesproken.
Vanmorgen vroeg is er in Veenendaal een aanrijding geweest tussen een auto en een trein. De auto reed onder de slagbomen door tegen de trein aan, de auto had blijkbaar niet veel schade en is doorgereden, alleen zijn kentekenplaat heeft hij achtergelaten als souvenir.
Stel je voor dat je iets langer blijft wachten bij de overweg.

Voor horrorcrashes hoef je alleen maar het nieuws in Duitsland te volgen. Deze week nog bij Friesoyte 5 mensen dood door brand na een frontale crash.
In het Nederlandse nieuws zie je ook steeds vaker horror-stories. Ik weet niet of de oorzaak ligt in het steeds idioter drammen of dat de media eerder vertellen dat er weer zoveel mensen zwaar gewond geraakt zijn of zelfs overleden.

Ik vind het triest wanneer je met vier man in een Aygo zo hard de snelweg afgeramd wordt dat de helft overlijdt.
En de zwaar-gewonden? Jarenlang kasplantje spelen in huize Avondzon?

Fijn, en dat allemaal voor die nanoseconde van Jaap Dramlöl.

Bij deze mijn excuses maar man man man, de laatste paar dagen in Nederland onderweg geweest maar wat zijn de Nederlandsers slecht in auto rijden geworden zeg… wellicht is het biljartlaken van een snelweg zo oersaai dat we ons maar met andere dingen bezig houden (elkaar irriteren staat daar ook in de top 3 bij).

De helft rijdt veel te hard, prima moet je zelf weten, maar loop dan niet te klagen dat Nederland zo duur is geworden…

Ik heb een rit van ca 100 km op de cruise control gereden bij zo’n 110 km/u, ik word regelmatig door mensen met een moord tempo ingehaald (rijbewijs kwijt snelheid) die vervolgens ik dan weer inhaal omdat ze schijnbaar geen controle over het gaspedaal hebben. Blijkt een lastig pedaaltje te zijn om te bedwingen. Als ze merken dat ze dan weer te vaak zelf ingehaald worden en weer wakker geschud zijn moeten ze toch maar weer sneller rijden…

Of gewoon lekker op de telefoon zitten is tegenwoordig ook een nationale sport geworden… je ziet mensen gewoon lang naar beneden kijken!

schijnbaar moeten alle busjes ontzettend hard rijden, totdat er eentje met witte rook, onder de motorkap uit, op de linkerbaan uit het niets een ruk aan z’n stuur geeft (3-baans) om bijna een ketting botsing te veroorzaken omdat hij binnen 50 meter stil wilt staan op de vluchtstrook…

Oh en als je 110 rijdt is het niet snel genoeg, jullie willen graag dan op m’n achterbank zitten (althans in dit geval), als ik niet binnen 0.5 sec naar rechts ga… als je wilt carpoolen moet je gewoon ff bellen van te voren en niet bij mij bijna naar binnen rijden ;)

Rotondes zijn tegenwoordig trouwens ook wel een heel groot obstakel, het liefst gaan we daar dan ook met max 15 km/u overheen, het liefst ook nog even extra remmen, want dan halen we de hele flow (waar de rotondes voor gemaakt zijn) eruit ;)

Bij deze mijn excuses maar man man man, de laatste paar dagen in Nederland onderweg geweest maar wat zijn de Nederlandsers slecht in auto rijden geworden zeg… wellicht is het biljartlaken van een snelweg zo oersaai dat we ons maar met andere dingen bezig houden (elkaar irriteren staat daar ook in de top 3 bij).

De helft rijdt veel te hard, prima moet je zelf weten, maar loop dan niet te klagen dat Nederland zo duur is geworden…

Ik heb een rit van ca 100 km op de cruise control gereden bij zo’n 110 km/u, ik word regelmatig door mensen met een moord tempo ingehaald (rijbewijs kwijt snelheid) die vervolgens ik dan weer inhaal omdat ze schijnbaar geen controle over het gaspedaal hebben. Blijkt een lastig pedaaltje te zijn om te bedwingen. Als ze merken dat ze dan weer te vaak zelf ingehaald worden en weer wakker geschud zijn moeten ze toch maar weer sneller rijden…

Of gewoon lekker op de telefoon zitten is tegenwoordig ook een nationale sport geworden… je ziet mensen gewoon lang naar beneden kijken!

schijnbaar moeten alle busjes ontzettend hard rijden, totdat er eentje met witte rook, onder de motorkap uit, op de linkerbaan uit het niets een ruk aan z’n stuur geeft (3-baans) om bijna een ketting botsing te veroorzaken omdat hij binnen 50 meter stil wilt staan op de vluchtstrook…

Oh en als je 110 rijdt is het niet snel genoeg, jullie willen graag dan op m’n achterbank zitten (althans in dit geval), als ik niet binnen 0.5 sec naar rechts ga… als je wilt carpoolen moet je gewoon ff bellen van te voren en niet bij mij bijna naar binnen rijden ;)

Rotondes zijn tegenwoordig trouwens ook wel een heel groot obstakel, het liefst gaan we daar dan ook met max 15 km/u overheen, het liefst ook nog even extra remmen, want dan halen we de hele flow (waar de rotondes voor gemaakt zijn) eruit ;)
Ach ja... Ik reed op de N11, stond links bij het stoplicht wegens een vrachtwagen. Groen, geef vol gas (voor zover dat nut heeft met een Suzuki Alto) en tijdens het naar rechts gaan word ik meteen ingehaald door een daarvoor nog hevig bumperklevende Tesla. Even verderop is de trajectcontrole, Tesla gaat strak 100 rijden dus ik haal hem weer in met 108 op de teller. Het nut van zijn actie...

Ik was met een BMW X1 onderweg dit weekend dus niet de Tesla (want die past niet in m’n handbagage voor bij het vliegen ;))

Dat is wel een nadeeltje van de Tesla, de snelheid is goed af te lezen voor alle inzittenden... ik hoor ook met regelmaat "Je mag hier maar.....!!" van mevrouw Zoveel. "Je accelereert te snel!" "We zitten niet op Assen!".
Ik hoorde net een nieuwe: 'Je hoeft niet zo hard op te trekken, we zitten niet in de elektrische!'
Nee, ik trek niet asociaal hard op. Dat heeft geen eens zin met mijn auto :ROFLMAO: mevrouw stelt zich aan.

Parkeren.
Een autobesitas botsdoos in een bewust klein getekend vakje proppen.

Als er bij ons in de straat twee batterijdozen naast elkaar staan te laden, moeten beide bestuurders er via de achterklep (indien mogelijk) uit klimmen.
Die 10 cm ruimte tussen de voertuigen is niet voldoende om normaal in of uit te stappen.
Dat heb je dan toch ook bij twee obese brandstof auto’s?

Dat is wel een nadeeltje van de Tesla, de snelheid is goed af te lezen voor alle inzittenden... ik hoor ook met regelmaat "Je mag hier maar.....!!" van mevrouw Zoveel. "Je accelereert te snel hier!" "We zitten niet op Assen!".
Het is niet versnellen, het is energiebesparing - sneller er komen, minder uitgeven

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan