AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

Dik apparaat hoor. Gefeliciteerd! Mijn toen nieuwe e81 118d Msport zat ook binnen de kortste keren vol steenslag. Maar mijn latere 2015 f30 na 200k km nog steeds niet. Die 118d vrat ook voorruiten. Ik denk dat dat allemaal echt met de stand van de bumper, motorkap en ruit te maken heeft.

Carbonschwartz is een prachtkleur!
 
Op zwart is steenslag veel meer zichtbaar dan op iedere andere kleur, maar ook eenvoudig weg te werken. Mijn Z4 had ook wat lichte steenslag, maar zonder overspuiten zie je er nu niets meer van.
 
Gefeliciteerd Joost, mooi dat je je 'droomauto' gevonden hebt!

Dikke wagen, mooie kleurcombinatie en fijne opties;
Ik vind carbonschwarz een fraaie, ingetogen kleur. Staat ook dit model erg goed!


Konden ze de velgen niet omwisselen met de ander Fünfer die ze hebben staan? :p
 
Dik apparaat hoor. Gefeliciteerd! Mijn toen nieuwe e81 118d Msport zat ook binnen de kortste keren vol steenslag. Maar mijn latere 2015 f30 na 200k km nog steeds niet. Die 118d vrat ook voorruiten. Ik denk dat dat allemaal echt met de stand van de bumper, motorkap en ruit te maken heeft.

ja dat hoorde ik ook. Mijn zwager die een F10 M-sport rijd zei ook al dat zijn auto ook erg gevoelig is voor steenslag. volgens hem door de vorm van de bumper. Klein beetje is ook niet te voorkomen, de insignia heeft ook enkel putje hier en daar. Maar de 5 ziet er wel een stuk beroerder uit als je met de neus er bovenop staat.

Op zwart is steenslag veel meer zichtbaar dan op iedere andere kleur, maar ook eenvoudig weg te werken. Mijn Z4 had ook wat lichte steenslag, maar zonder overspuiten zie je er nu niets meer van.

weg te werken in de zin van polijsten/poetsen?

Konden ze de velgen niet omwisselen met de ander Fünfer die ze hebben staan?

zei ik ook al, maar daar werd niet heel enthousiast op gereageerd. :p Hij wilde wel kijken voor een nieuw goed merk immitatie setje en nieuwe banden en daar een scherpe prijs voor maken. Maar ik heb liever OEM wielen.
 
Hij wilde wel kijken voor een nieuw goed merk immitatie setje en nieuwe banden en daar een scherpe prijs voor maken. Maar ik heb liever OEM wielen.
als je imitatie doet even goed kijken naar of ze TUV goedgekeurd zijn.

Welkom in de wereld van BMW: het onderstel is per definitie méééga gevoelig, zeker de 5 serie Touring met lucht vering achter….

Ga daar idd liefst voor OEM
 
Wow, hele mooie funfer gevonden! Wat @De Dude hierboven aangeeft hoor ik ook bij een maat van mij met dezelfde auto. Onderstel is gevoelig voor trillingen waardoor OEM en goed balanceren echt aan te raden is.

Veel veilige kilometers gewenst!

Steenslag is overigens met alleen polijsten niet weg te werken. Op een donkere kleur wel makkelijker op de vullen met lak en daarna eventueel vlakschuren en polijsten.

Met enkel opvullen maak je het al vele malen beter. Uiteraard is spuiten en daarna PPF de beste optie maar dan ben je met € 1.000,- niet klaar denk ik.
 
Echt mooi ding man! Gefeliciteerd! Ik zou er hier op het werk haast niet m durven voor komen rijden..dikkere auto dan de directeur en het gehele personeelsbestand..;)

Insignia heb je dan niet lang gehad. Vond de stap van de Mercedes naar de Opel altijd al wat een bijzondere voor jou.
 
Mooie auto! gefeliciteerd!
Vreemd dat de verkopende partij niet weet wat de leasemaatschappij was, ik neem aan dat ze hem daarvan hebben gekocht?
Als je de onderhoudshistorie kent kun je misschien informeren bij de dealer die het onderhoud heeft verzorgt?
 
Met enkel opvullen maak je het al vele malen beter. Uiteraard is spuiten en daarna PPF de beste optie maar dan ben je met € 1.000,- niet klaar denk ik.

heb hier en daar nog wel adresjes voor spuiten dus misschien is er iets te regelen. Voor ppf weet ik zo niemand, heb ook geen idee welke kosten je daar moet verwachten

Echt mooi ding man! Gefeliciteerd! Ik zou er hier op het werk haast niet m durven voor komen rijden..dikkere auto dan de directeur en het gehele personeelsbestand

ik grapte al toen ik aan gaf gisteren dat ik even niet aanwezig was , maar dat de reden niet goed is voor mijn salaris onderhandeling en dus niet wilde delen :p Ik heb zeker niet de dikste auto hoor. 1 iemand rijd een ferrari, (niet als daily uiteraard) een BMW M3 heeft iemand. Directeur rijd een Enyaq , dus nee, daar kan ik hem beter niet naast zetten.

Vreemd dat de verkopende partij niet weet wat de leasemaatschappij was, ik neem aan dat ze hem daarvan hebben gekocht?

ja vond ik ook gek, maar misschien niet rechtstreeks bij de leasemaatschappij gekocht.

Als je de onderhoudshistorie kent kun je misschien informeren bij de dealer die het onderhoud heeft verzorgt?

Historie is allemaal digitaal, geen idee hoe het precies werkt bij BMW. er staat wel een nummer bij van de officiële dealer, maar geen idee of dat aan de hand daarvan te achterhalen is welke dealer dat is geweest. Laat staan of die de gegevens willen delen van de vorige eigenaar
 
Origineel zitten daar fraaie 19 inch M-sport wielen onder. Nu ik de optielijst kijken obv chassisnummer is deze zelfs met de optionele 20 inch de fabriek verlaten. Dit is een losse winterset die er bij is geleverd. Zo is de auto waarschijnlijk ingeleverd door de berijder.
En die berijder heeft nu een mooie 20 inch set over voor zijn volgende BMW. :LOL: Is 'ie mooi mee weggekomen.
 
(y) Van harte !!! (y)

Van een hele mooie Insignia naar een hele mooie Fünfer. Zoals je zelf al schrijft, een andere beleving maar allebei top. De samenstelling van de 5 is heel erg smaakvol. Eerste 'eigenaar' heeft duidelijk met smaak en liefhebberij gekozen. Heb jij mooi profijt van!

Even wat tijd investeren in uitpluizen wie leasemij is geweest en achter de velgen aangaan, kan wel de moeite lonen. Of de garagehouder laten doen, wanneer hij de auto direct van de leasemij heeft ingekocht.

Voor jouw kleine verbeterpuntjes: mooi adres is Jurgh Cardetailing (detailing.nl). Daar kunnen ze steenslag herstellen en meteen het front in ppf zetten. Plus nog allerlei cosmetische dingen die je zou willen, zo ook leerreiniging en bescherming. Jurgen doet heel veel exclusief spul, maar is gelukkig altijd net zo gepassioneerd voor 'bread and butter' auto's.
 
Wat vind mevrouw AsconaGT er eigenlijk van, ik lees alles over jouw droomauto en wat je graag wilt, maar vind zij er van?
Steenslag zie je helaas bij veel moderne auto's, het probleem is de watergedragen lak die er tegenwoordig op zit, die is vele malen zwakker dan de oude lakken.
 
Fraai Joost!

Interieur is erg mooi, wel besmettelijk maar altijd wel weer schoon te krijgen. Ik zou een setje van Gyeon kopen, zelf ook erg tevreden over.

CarPlay is wel te activeren (als je de juiste antenne hebt). Wellicht zelfs vanuit de auto via BMW zelf, dat is wel duurder en wellicht heb je dan geen fullscreen CarPlay. Zoek dus even een handige Harry op die dat voor je kan doen voor minder geld en gelijk fullscreen. Als de juiste antenne niet hebt kan zo iemand dat ook voor je doen, is niet duur en moeilijk voor zover ik begrepen heb.

Fijn ook dat de remmerij voor aflevering nog gedaan wordt. De M-Sport remmerij is niet goedkoop. Ik kreeg een kleine hartverzakking toen ik laatst mijn achterremblokken heb laten vervangen bij de dealer :eek:
 
Ik heb niet de M-sport remmen, (blauwe klauwen toch?) is ook weer een losse optie.

En idd, goede leder beschermer is nodig. Maar denk dat het wel mee zal vallen. Scheelt enorm dat de vloerbedekking zwart is.

Activeren doe ik niet via bmw maar zo’n mannetje en idd gelijk full screen. Juiste hardware schijnt er in te zitten
 
Ik heb dat bij de Mini Clubman ook laten doen, bedrijf heet NDH Automotive in Veldhoven. Voor jou wat uit de richting verwacht ik,m aar hebben toen de Apple Carplay vrijgegeven, Navigatie en software up to date gebracht, fullscreen optie, wat zaken gecodeerd mbt. verlichting etc. en de British Flag achterlichten gemonteerd en aangesloten en gecodeerd.
 
Ja zulke bedrijfjes zitten er hier ook wel denk ik.

heb ook wel iemand in mijn omgeving met bimmercode, maar volgens mij is dat niet heel uitgebreid qua coderen. Wel makkelijk zelf te doen. Eerst maar eens zien wat ik liever ander zie in de praktijk. In ieder geval ook start/stop aanpassen
 
Wauw, topic al even niet gevolg dus ik moest teruglezen, maar voor de verandering eens niet heel ver. Gefeliciteerd met een hele 'dikke BeeMWee' ;-)

Top-prio zou zijn die wielen te achterhalen. Gaat vast lukken. Tenzij de berijder ze echt zelf achter de hand heeft gehouden moeten ze nog ergens liggen lijkt me. Hoe ver is de lease-registratie geleden?
 
aan de wielen word gewerkt. Al contact gehad met de leasemaatschappij en dealer waar deze in onderhoud is geweest

Was even wat telefoontjes, maar de plek waar ze zouden moeten liggen volgens de registraties bij de dealer , daar liggen ze niet… ze gaan nog 1x zoeken en anders loopt het spoor dood.

Voor de leasemaatschappij is de auto al uit de boeken en kreeg de indruk dat ze zich er ook niet druk om willen maken, en dus de dealer ook niet als ze niet gevonden worden.
 
Ja tegenwoordig werken er artsen en advocaten aan auto's...
Als je kijkt naar het aantal uren bijscholing zijn artsen en autotechnici redelijk aan elkaar gewaagd inderdaad. Mede daarom is het jammer dat de mensen in de werkplaats niet heel veel terugzien van het gehanteerde tarief.
 
Als je kijkt naar het aantal uren bijscholing zijn artsen en autotechnici redelijk aan elkaar gewaagd inderdaad. Mede daarom is het jammer dat de mensen in de werkplaats niet heel veel terugzien van het gehanteerde tarief.
Kijk eens aan, hebben we zomaar twee overeenkomsten gevonden want ook artsen (en ander zorgpersoneel) ziet niet veel terug van de gehanteerde tarieven.
 
Uurloon moet ook de hele garage dekken. Werkplaats receptie personeel, water, gas licht. Onderhoud aan bruggen en al het gereedschap en dure apparatuur wat nodig tegenwoordig.
Beurtjes en zo zijn pakket prijzen, dat is vaak nog te overzien. Met uurtje factuurtje word het wel erg prijzig
 
Voor de leasemaatschappij is de auto al uit de boeken en kreeg de indruk dat ze zich er ook niet druk om willen maken, en dus de dealer ook niet als ze niet gevonden worden.
Ik denk dat ze bij de berijder liggen ;), of lagen ...

Niettemin, toffe opvolger van de Insignia!
 
Zullen inderdaad wel verkocht zijn via marktplaats

straks koop ik ze nog :p we gaan het zien. Heb nog een klein sprankje hoop dat de dealer belt dat ze ze toch nog hebben gevonden.

Wat vind mevrouw AsconaGT er eigenlijk van, ik lees alles over jouw droomauto en wat je graag wilt, maar vind zij er van?
Steenslag zie je helaas bij veel moderne auto's, het probleem is de watergedragen lak die er tegenwoordig op zit, die is vele malen zwakker dan de oude lakken.

Haar maakt het allemaal niet heel veel uit, ze vond de Insignia ook fijn maar groot en dat zal ze hier ook van vinden. Ze heeft niet gereden.

Rationeel gezien is zo'n 5 natuurlijk niet te verkopen. Minder vermogen, minder luxe en iets meer kilometers voor meer geld. Ze pakt doorgaans altijd in de twingo. Alleen als ze verder rijd pakt ze de Insignia en rijd ze er wel eens in als ik geen zin heb om te rijden en we samen weg zijn, zoals afgelopen zondag terug uit amsterdam. ze ziet echt wel waar het geld in zit, maar voor haar is het het niet waard. maar vind het wel een hele mooie auto, dat zeker.

Ze vind het alleen jammer dat er geen stuurverwarming op zit (koukleum) en is (terecht?) sceptisch hoe het straks gaat met lichte bekleding en de kinderen.
 
Laatst bewerkt:
Wat een prachtig interieur zeg. Sowieso een hele mooie 5. Setje alu wielen zou het afmaken, in lijn met de chromen raamlijsting.
 
2x bij BVA gekocht en alleen een factuur van BVA...
...

uwbuurman
Ik heb oyster dakota in de f31. Daar zitten de kinderen ook in, blauwe spijkerbroeken, vuile paardrijbroeken etc. Is prima schoon te houden met normaal onderhoud.
De bezwaren tegen licht leer zijn wat mij betreft zwaar overdreven, met een zacht borsteltje en wat APC achter de hand houd je het makkelijk in perfecte staat. Sterker, ik vind het resultaat na reinigen vaak mooier dan bij zwart leer waarbij rimpels en plooien meer opvallen. Lichte stoffen bekleding is een ander verhaal, dat is zonder specialistische apparatuur moeilijker mooi te houden/krijgen.
 
Goh! Toch de kogel door de kerk? Gefeliciteerd, indrukwekkende verschijning zo'n 5 serie en soms is gewoon 200 pk meer dan genoeg. Heel veel plezier alvast en ik hoop dat je de originele wielen kunt vinden.
 
De dealer kan de velgen niet vinden, ik ga deze week nog 1x bellen of ze toevallig zijn gevonden. Ergens wel bijzonder dat de dealer een set kwijt is, maar het zijn feitelijk nog niet mijn velgen ondanks ik de toezegging van de leasemaatschappij wel heb dat ik ze mag overnemen. Ga er ook niet van uit dat de leasemaatschappij enige druk gaat zetten om de zet te vinden aangezien de auto en de wielen al uit hun boekhouding is en ze duidelijk niet heel veel interesseert.

Kan ook een andere set hier in de buurt overnemen, 19 inch velgen zoals die origineel onder de auto horen en ook nog voor een redelijke prijs. Neem ik die misschien wel over, mocht de andere set dan alsnog boven water komen, komt het ook wel weer goed ;)



Verder zie ik bij de kinderzitjes dat het leer toch wel wat afdrukken geeft in het leer van de Insignia. Het hersteld waarschijnlijk wel weer, maar wil toch zien of ik dat in de BMW wat kan voorkomen. Iemand tips?


Voor bescherming van het leder ga ik voor een setje van Gyeon. Nog nooit hebben die producten mij teleurgesteld en de recenties van Leather Shield zijn ook erg goed. Helaas black friday net voorbij, toen waren er leuke aanbiedingen.
 
Ik zou wel de leasemaatschappij nog even informeren dat de dealer ze niet kan vinden en dat je daar niet blij mee bent. Want van zulk gedrag van een dealer gaat een leasemaatschappij als grote klant zijnde wel wat vinden.
 
De dealer vermoed dat de leastemaatschappij de bandenset al heeft afgeroepen en naar de vrije handel heeft gestuurd. Maar dat hun systeem nog niet is bijgewerkt.
De leastemaatschappij kan dat niet bevestigen in hun systeem dat de banden daadwerkelijk zijn opgeroepen, maar 'het zou ook zomaar kunnen'. (geeft wel aan dat ze er niet veel belang bij hebben)

Geen idee hoe goed de administratie is daar, en hoe normaal om word gegaan met overgebleven bandensets, maar ik vind het maar vaag.
 
Jep ik heb zo’n matje net als @Twix die je er tussen doet met kussentjes erin. Ik zoek ff op voor je welke ik heb. Was ietsje duurder wel dan €11.

Edit: Lionstrong onderlegger @Amazon

Voor de vieze voetjes: Anti kick mat @Aliexpress

Normaal geen fan van AliExpress , maar die zijn echt top. Zitten mooi strak tegen de stoel door haakje die je onder de stoel aan midden element van de comfort stoel kan vastmaken.

Verder haal ik ze 1x in zoveel tijd eraf zodat het leder beetje terug veert. Meer voor gemoedstoestand
 
Laatst bewerkt:
Voor bescherming van het leder ga ik voor een setje van Gyeon. Nog nooit hebben die producten mij teleurgesteld en de recenties van Leather Shield zijn ook erg goed
Ben benieuwd , ik hou het in de gaten.

Overigens heb ik als shield nu een setje van colourlock bedenk ik mij.

Die kreeg ik erbij als onderdeel voor stuur reparatie , nog meer dan voldoende over
 
Terug
Bovenaan