Kristian: G21 320e | E85 Z4 3.0i

Net als bij de X5 LCI past het puntige lange scherm eigenlijk niet bij de rest van het (vrij klassiek vormgegeven) dashboard.
 
Waarom huiverig voor hybride? De elektro-systemen zijn veel minder onderhoudsgevoelig dan een brandstofmotor. De elektronica om alles goed te laten werken, is wel meer complex natuurlijk. Maar ik hoor er niet of nauwelijks slechte verhalen over, ook niet bij de onderhoudsadressen die ik raadpleeg. Tijdig onderhoud geven, bewust met de techniek omgaan en V-Power erin omdat benzine lang(er) in de tank kan zitten.
Laat ik voorop stellen dat wij tot nu toe gewoon pech hebben, maar bij onze 2016 X5 40e is inmiddels USD 35.000 aan garantiewerk gedaan.
 
Ik weet het, je geeft veel geld uit aan een auto, en dat je onderzoek moet doen, maar het wantrouwen lijkt met iedere auto groot. Ieder foutje word direct afgestraft.

Dat je zelf preventief onderhoud doet, geen monteur bent zou ik bij de verkoop van jouw auto ook niet vertellen Dik willen rijden en niet de dealer willen betalen zou zo maar een reactie van een koper kunnen zijn.

Lijkt me redelijk als je zoveel geld achterlaat bij een particulier. Verhaal geeft genoeg aanleiding om even te verifiëren. En een aankoopkeuring is ook geen overbodige luxe. Voor hetzelfde geld heeft ie een keer tot het dashboard in het water gestaan. Misschien vind je het gek, ik doe ook even een rondje met de lakdiktemeter. Paneel dat is overgespoten hoeft niet erg te zijn, maar ik wil het wel voor aankoop weten.

Aan de 3-serie heb ik zelf niet gesleuteld, die is keurig dealeronderhouden. Zelfs de tussentijdse oliewissels zijn door een gerenommeerde BMW-specialist uitgevoerd. Die auto durf ik met een gerust hart particulier te verkopen.
 
Facelift vond ik eerst ook lelijk (interieur dan, van buiten vind ik de LCI mooier), maar ik wilde wel een LCI en nu ben ik daar juist wel blij om. Scherm werkt erg fijn, alleen die malle steun is nog steeds raar, maar die zie je niet achter et stuur. Vind et wel fijn om in de meeste verse variant te rijden. Mijn 330e heeft inmiddels 77k op de klok en is probleemloos. Geen storing, geen rammeltje, helemaal niks. Gewicht heb ik in dagelijks gebruik geen last van en hij kan alsnog tamelijk hard over een klaverblad als je dat wilt. Uiteraard zijn er wel nadelen maar die liggen voor de hand (tankinhoud en kofferbak). Zou me in ieder geval geen zorgen maken over de kwaliteit. Of ik die Tanzaniet blauwe zou nemen, dat weet ik dan weer niet, maar goed, daar ben je zelf bij. Die afweging is jou wel toevertrouwd. Succes met die afwegingen in ieder geval!
 
Ook schermen zullen wennen en denk dat spraakbesturing e.d. ook goed helpt. Zou zelf ook voorkeur hebben voor één normaal scherm en wat fysieke knoppen maar bij BMW hebben ze het wel goed voor elkaar. Vind de neus ook hele verbetering alleen die achterbumpers worden steeds opzichtiger

Hoop alleen niet dat dit zo'n 6 Sportbreak-verhaal wordt, dat je er nog eentje koopt maar snel weer inruilt omdat je toch iets anders zocht; lees 330i (ofzo) ipv 330e.
 
Nee hoor, niet bang voor. Oké een 340i is wel de ultieme 3-er. Zonder Z4 stond die absoluut bovenaan het lijstje.
En een waardig alternatief voor een 3-serie? Ik kom niet verder dan de V60 die ik heel mooi vind maar zeker niet als een BMW rijdt. Mercedes heb ik niets mee en een A4 of A5 is ook niet mijn ding. SUV’s zie me ook niet in rijden. Een 5-serie sedan vind ik wel prachtig maar is me te lomp en onhandig. Nee een 3-serie Touring is en blijft voor mij de perfecte auto.
 
Of ik de particuliere 330e aandurf dat moet ik nog wel even bekijken hoor. Ja, ik kan hem voor een gunstige prijs overnemen en hij zou zo goed als nieuw zijn. Maar voor hetzelfde geld is er wel iets mis mee. Aankoopkeuring is echt noodzakelijk.

ik zou het wel aandurven , mits de prijs goed is. als een vergelijkbare auto zeg een 7000 euro duurder is bij de dealer, hoe groot is dan de kans dat je 7000 euro aan reparatiekosten hebt. Vrijwel nihil met zo'n jonge auto. Uiteindelijk betaal je gewoon voor dat jaar of 2 garantie.

Ik zou juist de facelift versie nemen, ik vind het scherm juist mooi staan, het is nu 1 geheel ipv 2 aparte net niet passende schermen

hoe wel andere merken het nog erger maken vind ik de facelift minder geslaagd zo. wel heel modern want steeds meer automerken doet dit. Maar kwestie van smaak. En de kleur is ook zeker niet mijn smaak van die witte 320e. Maar ook dat is smaak

Ik kom niet verder dan de V60 die ik heel mooi vind maar zeker niet als een BMW rijdt

een V60 heb ik meerdere keren in gereden. En ik vind het een hele fijne auto, maar het verschil met bijvoorbeeld de Insignia die in de basis al een stuk ouder is , is niet zo heel groot. Alleen motorisch vond ik de volvo een stuk prettiger en infotainment stuk uitgebreider. maar verder is het gewoon een fijne auto die er mooi uit ziet vind ik persoonlijk. Maar absoluut niet te vergelijken met een 3-serie of C-klasse. Niet qua rijden, niet qua afwerking.
 
Maar gaat een nieuwere 3 echt brengen wat je wil? Ik denk dat de stap vanuit je huidige 3 nooit groot genoeg zal zijn om zo’n grote investering te verantwoorden.
Je hoeft ook niet echt wat nieuws toch?
 
Verkoper van de blauwe heeft de afspraak geannuleerd en auto van MP gehaald. Teveel gedoe in de familie naar het schijnt. Jammer maar had ook wel m’n twijfels.

Ik hoef inderdaad niet perse wat nieuws. Het is meer dat ie straks 7 jaar oud wordt en ik weer wat jongers wil met minder kilometers. Stap is inderdaad niet super groot, maar hoeft ook niet. Een superfijne auto die nog net weer een stukje beter is.
 
Voordeel is dat je niet hele specifieke eisen hebt qua kleur of uitvoering en het zijn gewilde auto's = redelijk wat aanbod

Meeste tourings zijn ergens in 2020-2021 op de markt gebracht en veelal lease. Dus verwacht dat ergen begin volgend jaar ook nog wel een aardig pluk op de markt komt. Keuze is reuze, mits je een beetje geduld hebt.
 
Laatst bewerkt:
Maar gaat een nieuwere 3 echt brengen wat je wil? Ik denk dat de stap vanuit je huidige 3 nooit groot genoeg zal zijn om zo’n grote investering te verantwoorden.
Je hoeft ook niet echt wat nieuws toch?

Nu is dat voor iedereen anders, maar ik vond de stap van een vorige generatie 4-serie (= grotendeels 3-serie) naar een nieuwe 3-serie gigantisch.
De vorige was zeker niet slecht, maar het model komt oorspronkelijk uit 2012 oid en de huidige is echt een nieuwe generatie en dat merk je op heel veel vlakken.

Afgezien daarvan kan een F31 echt nog wel even mee, het model verveelt mij nog altijd niet.
 
Inderdaad @B Real dat is erg persoonlijk. Ik vind de nieuwere BMW's vooral plastic dingen die veel en veel te zwaar zijn. Ik heb de XM aan de tand mogen voelen, in de Eifel, 2700 kilo en voldoende vermogen om dat te compenseren bij optrekken. Giga remmen om het spul weer naar 0 te krijgen, maar wat een lop ding. Maar ook de "normalere BMW's worden lomp en zwaar. Ik heb nu verschillende g21's gereden. Maar ik kan er nog niet aan wennen, ook niet aan de Lci.

Mijn f31 lci en mijn f36 rijden erg lekker, maar de e91 ervoor stuurde beter (hydraulische stuurbrkrachtiging) en ik kon er veel harder mee door de bochten. Die trend zet alleen maar door, met de nieuwere modellen. Voor de gemiddelde rechtuitrijder en snelwegtijger is al die software vast lekker, je auto houdt afstand, past op dat je binnen de lijntjes kleurt en het is een BMW, dus het zit prima en er is met de juiste motor voldoende vermogen om een stukje te kunnen doorvegen op illegale snelheden.

Maar is het de betere stuurauto? Voor mij niet. Te lomp, te zwaar. Ik zal er wel niet aan ontkomen, over een paar jaar. Maar ik rij eerst nog even door in die oude f31 en f36. Ze zijn mooi, ze zijn vlot en zuinig als ik wil.
 
Alleen motorisch vond ik de volvo een stuk prettiger en infotainment stuk uitgebreider. maar verder is het gewoon een fijne auto die er mooi uit ziet vind ik persoonlijk. Maar absoluut niet te vergelijken met een 3-serie of C-klasse. Niet qua rijden, niet qua afwerking.
Ja euhm, ik heb met beide een 4-5 jaar gereden (V60 - 3), dus dan mag ik wel oordelen zeker? Met dat eerste (rijden) ben ik het 100% eens, met dat 2de (afwerking) absoluut niet. De V60 is echt veel beter dan de 3-serie met al zijn harde plastics (en bij nieuwere is het nog erger, idem 5-serie trouwens) op dat vlak.

Het zijn 2 totaal verschillende auto's, na de 3 wou ik een supercomfortabele auto met zoveel mogelijk goodies die me het leven aangenaam maken om... in de file te staan in en rond Antwerpen. De 3 is de leukere voor in het weekend rond te bollen, maar daar heb ik mijn MX-5 voor.
 
Wat leuk dat er een opvolger is Kristian! Gefeliciteerd, ik ben benieuwd.

Ik vind jouw zoektocht, overpeinzingen en alles juist heel erg leuk om te lezen.

Hoewel ik zelf anders in de wedstrijd sta maakt dat het Forum juist leuk vind ik.
 
Oh heeft iemand lopen mekkeren in een ander topic? Laat je de kop niet gekmaken, blijf ajb posten met je omzwervingen in autoland! Veel te leuk leesvoer!!

Ben erg benieuwd naar de verhalen over de 3e...
 
Ik wil jullie niet blijven vermoeien met mijn ellenlange zoektochten. Kom mijn naam ook in andere discussies weleens tegen. Opvolger is gekocht , update volgt wel als ie voor de deur staat.
Kom Kristian. Daar spreekt toch alleen maar uit dat je beslommeringen wel degelijk worden gelezen!
Ik voel me aangesproken omdat ik je inderdaad noemde, maar er stond ook een smiley achter.

Persoonlijk vind ik het heel leuk om je zoektochten te volgen. We zitten hier toch met z’n allen omdat we autogek zijn?!
Laat je alsjeblieft niet ontmoedigen door deze (echt grappig bedoelde) verwijzingen.
Maar ik merk dat je het je aantrekt, dus bij deze mijn excuses voor de verwijzing.

En ondertussen zit ik op het puntje van mijn stoel om te weten te komen wat die opvolger geworden is……..:p
 
Ik herken het wel Kristian. Digitaal is gewoon lastig inschatten hoe iemand bepaalde "goedbedoelde" opmerkingen bedoelt, vaak ook omdat het om personen gaat die je niet (goed) kent.

En als je dan iemand bent die veel deelt op een forum en zaken op een manier beleeft dan anderen of meer over dingen nadenkt, dan wordt daar sneller grappend over gepraat.

Ik vind het jammer, want ik vind je overpeinzingen en overwegingen ook juist interessant en leerzaam, maar ik snap het wel. Zelf deel ik ook al minder dan eerder, al doende leert men zullen we maar zeggen.

Ben heel benieuwd naar de nieuwe wagen in ieder geval! :)
 
Idd Harmen hier hetzelfde, in die 20 jaar autoweek al heel wat meegemaakt hier :ROFLMAO:
Overigens hoofdzakelijk heel erg leuke mensen vooral, en zelfs echte vriendschappen met sommigen door zijn ontstaan.
Zeer benieuwd naar de opvolger Kristiaan!
 
Als ik je verhaal doorleest.

Ik denk dat je weer een BMW 3-serie heb gekocht ook gezien het feit dat je titel 3+Z4 is.

Benieuwd naar je auto.
Heb je hem in Nederland of in Duitsland gekocht.

Ps. Ik leest graag je verhalen.
 
Laatst bewerkt:
Juist mooi dat je je beslommeringen deelt Kristian! Dat is waar zo'n forum op draait ;)

Gefeliciteerd met de nieuwe grijze :p
 
Je moet je kostbare dan tijd ook zeker niet verdoen aan vermoeiende of oninteressante topics.

Ik zal voor degene die het wel interesseert morgen even een korte update geven.
Verwacht overigen geen heel spannend apparaat, een mintgroene M3 Touring pastte helaas net niet binnen het budget.
 
Potverdorie, een van de meest vermakelijke topics hier, waarvoor ik elke dag even kijk of er weer ontwikkelingen zijn. Huplakee, doorgaan!
 
Gewoon posten hier, niks aantrekken van van al dan niet jaloerse reaguurders. Vind dit altijd een leuk topic dat ik met een smile op mijn gezicht volg en lees.
 
Waarom een korte update? We zijn allemaal nieuwsgierig wat je hebt gekocht, waarom, wat je van plan bent etc!

Commentaar, wat ik kan bedenken is dat je vaak in herhaling valt over auto's die je toch niet wilde of vaak zei dat je 3-serie nog goed bevalt, je de nieuwe niet mooier vind en je de Z4 al hebt voor de fun enzo. Wellicht meer om jezelf te overtuigen ;) Staat tegenover dat je keuzes altijd interessant zijn en je updates van je huidige auto's altijd top zijn.
 
Functioneel schopje om Kristian in staat te stellen een nieuwe pagina te beginnen met de aanwinst! Ik ben ook zeer benieuwd..... alvast een voorzichtig +je voor het merk en het model. Mooi design en dat is moeilijk zoeken tegenwoordig, zelfs bij BMW.
 
Nog maar een functioneel schopje dan van een inmiddels meer mee-lezer dan reageerder (of noemen we ons ook al reaguurders). Op naar die 3-ling op een nieuwe pagina (y)
 
Terug
Bovenaan