Kristian: dakloos genieten

Nou, dat is inderdaad erg slordig. Geeft dan toch gelijk een onprettig gevoel.

Dravit Grau moest ik Googlen, maar het is een mooie grijstint (y)

Inderdaad, die mogen ze aan een ander verkopen.
Dravitgrau is wel een leuke (Individual) kleur. Eerst morgen maar even informeren hoe netjes hij erbij staat.
Sportline met zwarte hemelbekleding, volleder zwart, antraciethouten sierlijsten, Individual sportstuur, HK, panodak, metalen knopjes. Toch wel met smaak uitgevoerd. En natuurlijk de elektrisch wegklapbare trekhaak.
Eerst morgen maar even informeren hoe netjes hij erbij staat.

Maakt het ophalen wel makkelijker! Even door de garage naar de grens laten brengen en daarna op voorlopig kenteken verder.

Gek dat de "Punktliche" Duitsers zulke prijsfouten maken, maar goed dat kan natuurlijk. Maar ik zou ook denken, bekiek het maar.

Ben je al onderweg naar Gronau? ;) Ik ben nieuwsgierig naar de Dravitgrau, mooie kleur! Wat je zegt erover klinkt goed!

Ja zo in Gronau kijken. Auto was ook eerst Reserviert maar bleek toch niet zo dus Duitsers maken dus ook weleens een fout.

Die maken meer fouten dan ze willen toegeven ;) die bekende punktlichkeit/grundlichkeit is er wel wat vanaf gesleten de afgelopen jaren.

Veel plezier in Gronau!

Reed top, mooie uitvoering, lekkere kleur alleen een echte Leaserücklaufer. Achterbumper wat schaafplekken en een deuk, voorbumper wat krasjes onderaan en veel lakschade bij openen van linkerachterportier. Wordt allemaal met smartrepair onzichtbaar gefixed volgens verkoper. Ik twijfel alleen of dat wel realistisch is, ook gezien de speciale lak. Geen zin in kleurverschil.
Ander minpunt is het kleine Idrive display. Beetje lullig op zo’n auto. Mijn vrouw was heel enthousiast over de auto, ik nog niet helemaal overtuigd. Prijs was niet verkeerd, maar hij is van eind 2020 dus ook gewoon straks al 5 jaar oud.

Zaten lelijke winterwielen op, maar hoort een net setje bicolor 18 inch op. Ziet er zo niet fraai uit. En op een bewolkte dag oogt Dravit grau ook wat vlak en vuilniszakgrijs.

Laatst bewerkt:
Interieur is mooi met dat hout, en het scherm is wat mij betreft goed genoeg. Alleen de carrosseriekleur vind ik wat saai. Het is een beste investering voor 'nieuwer, maar verder niet heel veel anders'.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Poeh, staat er eerlijk gezegd niet heel fris bij. Die lakschade bij het linker achterportier zegt al genoeg hoe er mee is omgegaan, snap niet hoe mensen zoiets voor elkaar krijgen. Ik zou hem lekker laten staan, er zijn zeker weten mooiere te vinden.

Interieur is erg fraai zo, ik zou deze gezien de beschadigingen ook mooi laten staan. Top dat je wel een proefrit hebt kunnen doen!

Fijn dat je hebt kunnen rijden, zodat de rit niet voor niets is geweest. Maar wel zonde dat ze de beschadigingen niet vooraf hebben gecommuniceerd. Interieur ziet er keurig uit. Ik zou persoonlijk een wat mooier uitgevoerde en/of mooier samengesteld exemplaar afwachten met minder/geen beschadigingen.

Interieur is mooi met dat hout,

dacht ik ook gelijk, mooi!

Wel érg grijs zo allemaal.....

dat dacht ik ook, lijst wel een zwart/wit foto als je het interieur bekijkt :p

tjah die beschadigingen, zeker bij bij de deur is wel bijzonder...

Maar bij zoveel auto's, ook in NL word dat doorgaans vóór de verkoop klaargemaakt. Dan heb je er als koper ook totaal geen weet van. ergens moet je daar ook doorheen kunnen kijken. maar helpt niet mee met het gevoel.

tjah die kleine I-drive is ook bijzonder, vaak mis je dan ook nog wel wat ander dingen als je dat pakket van het grotere scherm niet hebt. zou daar ook niet vrolijk van worden

ik zou toch verder kijken

Ik zou ook verder kijken. Die beschadigingen zeggen wat over hoe er met de auto is omgegaan. Zou me ook niet verbazen als deze auto 1 onderhoudsbeurt per 30.000 km kreeg, is ook niet goed. De kleur oogt ook wat vuilniszakgrijs. Misschien helpt een poetsbeurt, maar er zijn meer sprekende kleuren. Door naar de volgende, zou ik zeggen.

Dravitgrau is inderdaad een hele mooie kleur. Grijstinte met een bruine gloed.

Wel een lastige kleur om de kleur goed op de foto te krijgen.

veel succes met de zoektocht.

Als ik naar deze foto kijk, dan denk ik "wow, lekkere 3 achter dat saaie grijze hok" ... :eek: ...

Dit plaatje lijkt mij voor jouzelf perfecte 'graadmeter'. Wanneer jij hiernaar kijkt, voel je vast heel snel welke van de twee het meeste 'grote blij' geeft. Ik had dat dit voorjaar bij zoektocht naar een nieuwe auto. Heel veel nieuwere bekeken en iedere keer werd ik gewoon meer blij van de A6 die ik had. Telkens dus beste reden voor mijzelf om van een koop af te zien.

Reed top, mooie uitvoering, lekkere kleur alleen een echte Leaserücklaufer. Achterbumper wat schaafplekken en een deuk, voorbumper wat krasjes onderaan en veel lakschade bij openen van linkerachterportier. Wordt allemaal met smartrepair onzichtbaar gefixed volgens verkoper. Ik twijfel alleen of dat wel realistisch is, ook gezien de speciale lak. Geen zin in kleurverschil.
Ander minpunt is het kleine Idrive display. Beetje lullig op zo’n auto. Mijn vrouw was heel enthousiast over de auto, ik nog niet helemaal overtuigd. Prijs was niet verkeerd, maar hij is van eind 2020 dus ook gewoon straks al 5 jaar oud.

Zaten lelijke winterwielen op, maar hoort een net setje bicolor 18 inch op. Ziet er zo niet fraai uit. En op een bewolkte dag oogt Dravit grau ook wat vlak en vuilniszakgrijs.
Dit klinkt niet als iemand die naar zijn nieuwe droomauto is wezen kijken. "Bij twijfel niet inhalen", zei mijn rijinstructeur altijd. Niet doen dus.

Als ik naar deze foto kijk, dan denk ik "wow, lekkere 3 achter dat saaie grijze hok" ... :eek: ...

Dit plaatje lijkt mij voor jouzelf perfecte 'graadmeter'. Wanneer jij hiernaar kijkt, voel je vast heel snel welke van de twee het meeste 'grote blij' geeft. Ik had dat dit voorjaar bij zoektocht naar een nieuwe auto. Heel veel nieuwere bekeken en iedere keer werd ik gewoon meer blij van de A6 die ik had. Telkens dus beste reden voor mijzelf om van een koop af te zien.
Die gedachte had ik ook maar wilde niet te flauw doen :p. Komt denk vooral door de kleur en kleine velgen. Plus zilver metallic staat altijd heel goed bij de drie Duitsers.

Hoe krijgt iemand dit in hemelsnaam voor elkaar? En dan ook nog bij het achterportier, wat zou er dan allemaal in de auto vervoerd zijn… waren er geen interieurbeschadigingen achterin? Wat instapschade bij de bestuurdersplek is altijd wel voor te stellen, hoewel ook dat sterk afhankelijk is van hoe je met een auto omgaat. Maar dit zegt wel het nodige over de vorige eigenaar, die heeft z’n auto in elk geval niet als een liefhebber gekoesterd. Ik zou hem laten staan.

Jullie reacties sluit prima aan bij mijn gevoel over de auto. Een toch wel erg grijze muis die interessant had geweest als ie er perfect had bijgestaan. Nu is het vooral een typische leasebak die weinig liefde heeft gehad en die er een stuk slechter bij staat dan de auto die hij moet opvolgen. Oké, hij is netjes geprijsd, maar dit is dan toch niet waarnaar ik op zoek ben.
Verder zoeken dus maar. Een gewone 320i of 330i behoort ook tot de mogelijkheden. Die zijn denk ik iets vaker door een particulier bereden. Nadeel is de fors hogere bpm.

Hoe krijgt iemand dit in hemelsnaam voor elkaar? En dan ook nog bij het achterportier, wat zou er dan allemaal in de auto vervoerd zijn… waren er geen interieurbeschadigingen achterin? Wat instapschade bij de bestuurdersplek is altijd wel voor te stellen, hoewel ook dat sterk afhankelijk is van hoe je met een auto omgaat. Maar dit zegt wel het nodige over de vorige eigenaar, die heeft z’n auto in elk geval niet als een liefhebber gekoesterd. Ik zou hem laten staan.
Ik dacht aan een hond op de achterbank, die bij het inspringen tellens met z’n halsband langs de rand gaat?
Ik zou hier wel op afknappen.

Nee die krassen zijn wat fijner (been there done that :( ). Ik denk zelf iets van de bouwmarkt ofzo verkeerd eruit getild. Of kinderstoeltje met de metalen kant van de isofix er vol over heen.

Dan moet de kinderstoel wel gekanteld er uit zijn gehaald en dan moet het nog heel vaak mis zijn gegaan ook.

Ik vermoed ook iets van de bouwmarkt. Ik vind het niet handig van de verkoper want zet je even de puntjes op de i bij zo'n auto dan kijk je er al heel anders tegenaan. Nu krijg je er toch een beetje raar gevoel van hoe er mee is omgegaan.

Sorry maar zo'n saaie uitvoering (wel mooi interieur) vind ik echt niet bij jou passen. Gewoon een huis-tuin-en-keuken-3. Je vind de nieuwe 3 qua looks geen verbetering dus dan moet je het wel wat compenseren met een mooie configuratie. Zwarte raamlijsten staat ook alleen mooi bij kleuren of iets lichts. Nu lijkt het een basisversie.

Je hóeft geen nieuwe auto he... gewoon wachten tot er een mooie blauwe voorbij komt die in je budget valt.

Waarschijnlijk van een vertegenwoordiger in bakstenen geweest ofzo.
Nee ik hoef niet perse een andere en rij zeker door tot ik eentje vindt die me echt aanstaat. Dagelijks maar even Mobile.de checken. Blauw zou mooi zijn, Mineralgrau of wit schiet ik ook niet meteen af. Dan wel als M-Sport.

Paar weken niet in je drie serie rijden doet wellicht wonderen. Hielp bij mij ook , al week of 2 niet op autoscout gekeken ;).

Ik ben met de dag weer blijer met de looks. De afwerking, de geur van het interieur. Je ziet het op een gegeven moment niet meer totdat het er een tijdje niet is

• Leuk
Waarderingen: Twix
De huidige is ook nog steeds een fantastische auto. Is alleen nu straks 7 jaar oud en wil graag een beetje jong blijven rijden. Nog een keer een 3-serie met benzinemotor, daarna zal het wel iets volledig elektrisch gaan worden.
Winterset heb ik deze week ook al verkocht. Leek me het juiste moment alleen misschien toch wat te voorbarig uiteindelijk. Luxeproblemen zijn het.

Ik kan begrijpen dat je wat jonger wil, maar het mooie is dat je nog een goede auto hebt, dus je kan echt kijken voor de perfecte auto. Geen druk. Afgezien van het feit dat je geen winterwielen meer hebt :ROFLMAO:

Ik kan begrijpen dat je wat jonger wil, maar het mooie is dat je nog een goede auto hebt, dus je kan echt kijken voor de perfecte auto. Geen druk. Afgezien van het feit dat je geen winterwielen meer hebt :ROFLMAO:
Precies, geduld. komt vast wel iets moois voorbij.

Dit lijkt ook geen hele gekke auto al heb ik wel de nodige vragen. Stuur lijkt me niet origineel, historie voor import.
Verder precies zoals ik hem zou willen. Aan de prijs maar nauwelijks kilometers gemaakt. Wel de vraag of dat een voordeel is hoor. Moet er niet aan denken dat er stokoude E10 benzine in zit.

330e Touring Tanzanitblau

Dit lijkt ook geen hele gekke auto al heb ik wel de nodige vragen. Stuur lijkt me niet origineel, historie voor import.
Verder precies zoals ik hem zou willen. Aan de prijs maar nauwelijks kilometers gemaakt. Wel de vraag of dat een voordeel is hoor. Moet er niet aan denken dat er stokoude E10 benzine in zit.

330e Touring Tanzanitblau

Die ziet er op de foto's een stuk frisser uit. Stuur lijkt mij ook niet OEM, kan vervangen zijn natuurlijk.

Als B-real nou eens zijn blauwe 330i Touring zat was….. ;)
Komt vast wel een keer wat leuks voorbij.

Die heeft in elk geval niet dergelijke krassen :cool:
Weet je trouwens wat het kleinere scherm ontbreekt aan functies tov het grote scherm zoals dat in NL standaard is?

Ik ben mijn Portimao blauwe 330i nog lang niet zat. Heel af en toe kijk ik wel eens naar het merk/model wat ik als mooie opvolger zou zien, maar het is wel even goed zo.

Tanzanit had ik op mijn vorige auto. Beide erg mooie kleuren, zeker als ze goed gepoetst en goed schijn zijn zijn het fanatastiche kleuren als de zomerzon er op schijnt. De een wat chiquer, de ander wat sportiever.

Staar je overigens niet teveel blind op een trekhaak. Ik heb deze site al een tijdje in mijn favorieten staan. Heb je voor +/- 1500eu een OEM BMW trekhaak onder je auto hangen. Als je dan een auto tegenkomt waarbij het plaatje klopt en alleen de trekhaak ontbreekt dan is dat ook een optie.

De mijne heeft namelijk ook (nog) geen trekhaak...

Dat is een prima adres. Deze man heeft bij mij o.a. Apple CarPlay gecodeerd. Heb ook al contact gehad over montage trekhaak.

Zaterdag de Tanzanitblauwe 330e bekijken. Ben benieuwd. Stuur is origineel M-Performance accessoire. Niet mijn smaak overigens maar is wel aan te passen. Schijnt bij aankoop er in gezeten te hebben.
Al flink wat contact gehad, lijkt vooralsnog wel een eerlijke auto.

Marktplaats zei:
Door ziekte is hij de afgelopen jaren veel te weinig gebruikt en om dezelfde reden nu te koop.

Wat is het verhaal van de auto? De eerste Duitse eigenaar was ziek en heeft 'm de eerste twee jaar nauwelijks gebruikt? En toen kwam de auto in mei 2023 in Nederland en de Nederlandse eigenaar was ook ziek zodat de auto nauwelijks werd gebruikt?

Zit er geen oude Euro 95 benzine in de tank?

Heb begrepen dat het meergewicht van de 330e (ten opzichte van de 330i) altijd te merken is, ook een aandachtspunt wellicht.

Eerste eigenaar die nieuw heeft aangeschaft werd ziek. Familie heeft auto naar NL gehaald. Daar is er nauwelijks mee gereden door rompslomp in de familie. Heeft nog wel een beurt gehad bij een universele garage in het dorp waar de olie is ververst. Kortom grote voorzichtigheid is echt geboden. Of het is een pareltje of een auto waar je heel lang buikpijn van krijgt.

Deze lijkt ook niet gek geprijsd . Alleen LCI interieur is niet echt fraai met grote scherm en Sensatec op de stoelen. Wel een panodak.
320e 2022

Meergewicht voel je wel maar rijdt alsnog erg goed. Eigenlijk ben ik in de 3-serie ook een overwegend rustige rijder. Denk dat zo’n plug-in hybride me goed zal bevallen.

Zou zelf geen plug-in nemen tweedehands. Onnodig veel extra kilo's en kwetsbaarder en je rijdt er toch niet zoveel mee, toch? Die donkerblauwe ziet er wel keurig uit, mooie stoelen. Kleur is wel wat 'zakelijk'.

Hmmm.... persoonlijk zou ik particulier, zonder garantie, geen tweedehands plugin hybride BMW aan durven te schaffen.
Sowieso geen BMW zonder garantie, maar zeker een plugin is een risico. Die mening was ik al toebedeeld vóórdat we de X5 kochten.

Het is wel een plaatje natuurlijk en een plugin rijdt wel bijzonder relaxed. Door die lage kilometerstand is die bijna nieuw.

Waarom huiverig voor hybride? De elektro-systemen zijn veel minder onderhoudsgevoelig dan een brandstofmotor. De elektronica om alles goed te laten werken, is wel meer complex natuurlijk. Maar ik hoor er niet of nauwelijks slechte verhalen over, ook niet bij de onderhoudsadressen die ik raadpleeg. Tijdig onderhoud geven, bewust met de techniek omgaan en V-Power erin omdat benzine lang(er) in de tank kan zitten.

Wij zijn nu 60.000km onderweg met de A3 hybride. Gekocht in mei 2020 met 17k km op de klok in 2,5 jaar (auto van 12/2017). En ik zelf bijna 30.000km met de A8 (auto van 3/2022, gekocht 2/2024 met slechts 3k op de klok). Alles probleemloos en met erg veel gebruiksplezier.

Extra gewicht merk ik totaal niet met onze rijstijlen. Ongetwijfeld dat je bij ruige rijstijl en circuitgebruik verschil zult merken, maar bij ons gebruik niet. Idem heb ik altijd met vakantiereizen; vol beladen met personen en bagage merkte ik ook nooit verschil. En dan zat er met 4 grote mannen met tassen toch nog echt wel méér extra gewicht in dan nu de accu's ;)

Ik ben ook niet zo huiverig. Sowieso is de kwaliteit van BMW tegenwoordig ook gewoon goed. De huidige is de beste auto die ik ooit gehad heb kan ik wel zeggen.

Ruige rijstijl hou ik er ook niet op na, voor wat sportievere ritjes heb ik de Z4 wel. Zuinig omspringen met de spullen is denk ik ook heel belangrijk. Dat doe ik altijd al. En stukgaan kan er altijd wel wat.

Of ik de particuliere 330e aandurf dat moet ik nog wel even bekijken hoor. Ja, ik kan hem voor een gunstige prijs overnemen en hij zou zo goed als nieuw zijn. Maar voor hetzelfde geld is er wel iets mis mee. Aankoopkeuring is echt noodzakelijk.

We rijden zo'n 15.000 per jaar en sinds de Up! weg is zijn dat ook veelal korte ritjes. In ons dorp zijn geen voorzieningen, supermarkt is 5 km verderop. Een PHEV is dan wel fijn hoor. Lekker elektrisch de korte ritjes doen, lijkt me uiteindelijk ook veel beter voor de techniek dan met een benzinemotor die nooit lekker warm wordt.

Eerste eigenaar die nieuw heeft aangeschaft werd ziek. Familie heeft auto naar NL gehaald. Daar is er nauwelijks mee gereden door rompslomp in de familie. Heeft nog wel een beurt gehad bij een universele garage in het dorp waar de olie is ververst. Kortom grote voorzichtigheid is echt geboden. Of het is een pareltje of een auto waar je heel lang buikpijn van krijgt.

Deze lijkt ook niet gek geprijsd . Alleen LCI interieur is niet echt fraai met grote scherm en Sensatec op de stoelen. Wel een panodak.
320e 2022

Meergewicht voel je wel maar rijdt alsnog erg goed. Eigenlijk ben ik in de 3-serie ook een overwegend rustige rijder. Denk dat zo’n plug-in hybride me goed zal bevallen.
Dat dash hield mij ook tegen, ik vind het echt teveel kermis.

Ik weet het, je geeft veel geld uit aan een auto, en dat je onderzoek moet doen, maar het wantrouwen lijkt met iedere auto groot. Ieder foutje word direct afgestraft.

Dat je zelf preventief onderhoud doet, geen monteur bent zou ik bij de verkoop van jouw auto ook niet vertellen Dik willen rijden en niet de dealer willen betalen zou zo maar een reactie van een koper kunnen zijn.

Ik zou juist de facelift versie nemen, ik vind het scherm juist mooi staan, het is nu 1 geheel ipv 2 aparte net niet passende schermen. Ik zou hem laten staan om de kleur.

Terug
Bovenaan