Twix
Asfaltkampioen
In jouw geval zou vervoer toch geen probleem mogen zijnEn in de tussentijd zit je ook nog eens zonder dagelijks vervoer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In jouw geval zou vervoer toch geen probleem mogen zijnEn in de tussentijd zit je ook nog eens zonder dagelijks vervoer.
Ik was heel even onder de indruk dat je wagenpark was uitgebreid met een Panhard, maar nu heb ik het hele verhaal even doorgelezen! Leuk zeg, en nog van harte gefeliciteerd met de bruiloft!
En voor de Cadillac, de BMW én de Insight wordt nog goed gezorgd zie ik. Leuk wagenpark bij elkaar! Interessant trouwens, dat vroege Mini's compatibel zijn met Honda-velgen (en vice versa). Ik kan me herinneren dat Rover in die tijd ook zaken deed met Honda, misschien dat er daar een soort van linkje zit? (Ik moet wel bekennen dat ik het ontwerp van de OEM velgen beter vind staan dan de Mini-velgen, maar dat terzijde)
Uiteraard zal ik iedere 3 jaar de taxatie moeten laten vernieuwen, met een beetje geluk stijgt de waarde weer wat door marktwerking of door zelf uitgevoerde verbeteringen. Al moet dat laatste nog wel even wachten, eerst maar de spaarrekening terug spekken.Mooi om bij te lezen weer
Denk je er wel aan om de taxatie iedere drie jaar te laten vernieuwen? Anders valt verzekering na die tijd alsnog terug naar een dagwaarde-schijntje.
Nee precies, geen idee ook hoe die sensor ooit afgebroken is. Wellicht iemand er tegenaan gestoten met het afstellen van het dak? Ik weet dat er ooit een nieuwe softtop op gekomen is, volgens het chassisnummer zat er oorspronkelijk een grijs dak op.Balen, maar daar heeft die auto geen schuld aan. Voor nu mooi dat het weer is opgelost!
Nu hopen dat die zon terugkomt!!
Dat lijkt wel mee te vallen. Voor het mooie mag het spatbord linksvoor vervangen worden, verder maar zien wat we aan roestplekjes willen aanpakken en natuurlijk de stotterende motor verhelpen (ik gok op vervuilde injector).Wat leuk! Moet er nog iets spannends aan gebeuren, of valt dat mee?
Hij is, zeker van een afstandje, best goed ja. De tijd heeft wel zijn tol ge-eist. Ook het op- en van het schip takelen is helaas niet altijd even voorzichtig verlopen, hierdoor heeft hij toch wel wat beste krassen links en rechts.Wat een gave BX! En zo te zien is 'ie erg goed gehouden door de jaren heen, die heeft duidelijk goede eigenaren gekend.
Heel veel rij- en sleutelplezier gewenst! Ik kijk uit naar je updates![]()
Precies, hij hoeft ook zeker niet perfect te worden, zolang hij er maar net wat netter bij staat. Overigens is gisteren bij het poetsen van het interieur (let wel, ik had een emmertje lauw water zonder schoonmaakmiddel) de rode lak van het citroënlogo op het stuur gekomen.Mooie updates! Had al wat meegekregen maar ik zie nu de foto's pas op een groot scherm.
Die deuk RA moet er wel uit te drukken zijn. In ieder geval zo dat het niet meer opvallend is. Dan de wielafdekkingen achter even nalopen en inderdaad dat spatbord LV en je bent al een heel eind.
Leuk dat je veel van de historie weet
Ik had er zelf niet eens bij stilgestaan maar inderdaad, dat euvel is deze BX bespaard gebleven.Ik zie dat ie iets unieks heeft voor een BX: een niet doorgezakte achterspoiler!!
Dankjewel! Voor zover ik weet heb je gewoon een krik nodig, geen idee hoe dit anders zou kunnen. Je kan de hoogte niet per wiel instellen.Leuke BX, gefeliciteerd!
Benieuwd wat je ermee gaat doen.
Kun je nu ook gewoon een wiel wisselen zonder krik, met het bollensysteem?
Gefeliciteerd met de vrolijke onverwachte nieuwkomer!
Dank jullie welGefeliciteerd met je nieuwe oude auto Dirk! Veel BX-plezier!
Haha, dat is een mooie. De naam komt echter uit een tijd dat iedereen (ikzelf deed er net zo hard aan mee) hier op het forum steeds grotere en meer ingewikkelde nicknames nam. Hier werd ik op den duur zo moe van dat ik er maar gewoon Dirk van maakte.Gezien je autoverzameling wordt het langzamerhand tijd dat je je naam wijzigt naar "Bijzonder Dirk"![]()
Thanks! Gelukkig weegt het niet veel meer dan een natte zaterdagkrant dus die MRB is ook nog wel te overzien.Ook al wordt deze niet belastingvrij, toch erg leuk!
Die motor is zeker een felle. Het haperen geschiedt nu voornamelijk tussen de 2000 en 2750 toeren. Daarboven trekt ie er lekker aan. Het lage gewicht helpt daar zeker ook bij. Het montenbakje weet ik wel maar de schrijftafel zegt me zo snel even niets.Onverwachte wending, leuk Dirk! De 16 TRI schijnt een erg felle, fijne motor te zijn. Dus die stotter eruit halen is sowieso de moeite! Verder zie ik inderdaad wat optisch opknapwerk, maar dat is aan jou wel besteed. De schrijftafel en het muntenbakje van zo'n latere BX blijven toch ook erg leuk...
Dankjewel! De vorige eigenaar is niet alleen liefhebber maar liet me ook weten dat als ik ergens niet aan uit kwam hij me zeker wel wilde helpen.Wat een leuke aanwinst weer. Ziet er nog netjes uit en leuk dat hij van een liefhebber komt.
Dankje! Het comfort is een mooie tegenhanger voor de cabriolet met M sport pakket.Wel leuk, twee zeer comfortabele wagens.
Dankjewel! Vergeet ook niet de APK voor de BMWGefeliciteerd met de APK voor de Don en uiteraard met je nieuwe aanwinst. Een BX blijft leuk.
In de hoogste stand zetten, 'iets' onder de auto duwen, in de laagste stand zetten. Dan trekt hij zelf zijn wieltjes op.Dankjewel! Voor zover ik weet heb je gewoon een krik nodig, geen idee hoe dit anders zou kunnen. Je kan de hoogte niet per wiel instellen.
Oh ja! Nou bij deze dan alsnog.Dankjewel! Voor zover ik weet heb je gewoon een krik nodig, geen idee hoe dit anders zou kunnen. Je kan de hoogte niet per wiel instellen
Dankjewel! Vergeet ook niet de APK voor de BMW![]()
Mocht ie een keer weggaan dan hou ik je in gedachte.Ik vond het ook een heel leuk ding ja!![]()
Dankjewel! Het zijn vrij taaie auto's volgens mij dus deze blijft vast nog wel een poos rijden.Leuke auto, goed dat je 'm verder gaat verzorgen en op de weg houdt. Veel plezier ermee!![]()
Ach, natuurlijk, dat is wel een goede. Handig om te weten als ik een keer onder de auto moet zijn.In de hoogste stand zetten, 'iets' onder de auto duwen, in de laagste stand zetten. Dan trekt hij zelf zijn wieltjes op.
De schrijftafel is de bijnaam van het stuur. Kan je mooi een kladblok op leggen.
Haha, dankjewel.Oh ja! Nou bij deze dan alsnog.![]()
Ja die sleutel ben ik zelf ook erg content mee, zeker omdat ik geen reservesleutel heb voor de Don.Leuk, die accessoires! Vooral die gouden sleutel vind ik een gaaf detail. En knap dat ze nog gloedje nieuw te vinden zijn.
Uiteraard was ik lekker aan het spelen met die hoogteverstelling, meneertje heeft ook eens een keer met hydropneumatische vering.Leuk, weer een BX op het forum, maar: staat ie niet wat hoog op de pootjes? Of heb je em voor de foto in de hogere stand gezet.
Eigenarenoverzicht kun je ook hier terugvinden.
Met mijn leken-oog (ik weet niks van BX-en) lijkt die "nieuwe" inderdaad wat meer 'vlees' bij dat kantelpunt te hebben. Ziet er iig een stuk frisser uit!Mooi opgelost. Is die "nieuwe" dan een verbeterde versie? Ziet er anders uit, in ieder geval.
Oh, wat is dat herkenbaar!Het was in eerste instantie enorm frustrerend dat dit gebeurde maar uiteindelijk zodra ik het dan opgelost heb was het toch wel een erg leuke klus om te doen. Vooral vanwege de voldoening na het succesvol diagnose stellen en verhelpen van het euvel.