Hoogste kilometerstand waarmee je hebt gereden

503k in een BMW X5 3.0d. Er was alles behalve zuinig met die auto omgegaan en eigenlijk was het ook wel einde verhaal.

460k km in mijn V70 Classic op LPG, helaas te duur voor een student. Dus moeten verkopen.

Vandaag mijn V70N facelift op LPG over de 450000km gereden, deze wil ik wel over de 5 ton halen.
De Classic rijdt nu (2 jaar later) nog steeds rond, heeft zo te zien net een verse APK gekregen. Ben heel benieuwd hoe hij er nu bij staat, (zal al wel over de 5 ton zijn)

Mijn eigen BMW Z3 heeft 329000 km gelopen rijd en stuurt heerlijk wel reparatie gedaan in de BMW garage diverse pakkingen vernieuwd ook benzineleidingen het hard van de motor loop nog prima ,houden maar.

Ook hier heeft de moderator de onzin bericht van een Nitwit weggehaald en kan het in dit topic weer over de hoogste kilometerstanden hebben, ik heb er gelijk een die momenteel van zijn welverdiende pensioen geniet, de W124 300 E van mijn vader die de afgelopen jaren door mijn broer bereden is, ik heb laatst nog het genoegen om er een klein blokje om mee te kunnen rijden, kilometerstand 320.500 km, bouwjaar 1989.

Twee Saabs, een 9000 uit 1989 op LPG, door mij naar 475.000 gereden, de volgende eigenaar gaf het op bij 750.000km toen de bak het opgaf, en roest aan de ophanging.

Mijn 9-5 Aero Estate uit 2002 naar de 535.000km gereden, de volgende eigenaar tot 660.000km, toen was het op, kop kapot.

Leuk topic! Het record dat ik heb gehad was een Mercedes-Benz C200cdi (W203) uit 2003, sedan. Ik kocht deze in 2008 met 167.000 km op de teller en hij verliet mijn oprit in 2017 met 543.000 km op de klok.

Achtergrond: hij hoefde niet dringend weg, maar met deze leeftijd vond ik het met vier nieuwe banden die ik bij de volgende beurt zou moeten monteren en wat roestplekken op vreemde locaties (zoals achter het voorruitrubber) tijd worden voor iets nieuws (ik reed in die tijd zo'n 40.000 km/jaar, hoofdzakelijk snelweg). Ik ging 'm ook vergelijken met die oude, trouwe sneakers die gewoon lekker lopen.

Aanvulling: als je een auto wil kopen met een hoge kilometerstand hebben we tips waar je op moet letten.

Laatst bewerkt:
Hoogste km-stand waarmee ik heb gereden was een Volvo V70 uit 2002 met zo'n 5 ton op de teller. Auto reed op LPG en had nog wel eens de neiging om tijdens het rijden uit te vallen.

Hoogste kilometerstand die ik zelf heb gehad is rond de 365.000 km. Eerst de W202 die met die kilometerstand verkocht is en momenteel staat de 944 ook op zo'n 366.000 km.

Toen ik voor mijn werk auto's innam voor een occasiondealer pakte ik altijd de exportauto's met astronomische kilometerstanden mee voor een rondje, om te kijken hoe dat nog reed. Enorme verschillen die duidelijk te maken hadden met onderhoud, er waren er bij die met 2 ton reden als een supertanker in een orkaan en ook auto's met 5 ton die opmerkelijk strak aanvoelden. Grootste verrassing was een Alfa 156 met 7,5 ton op de teller die reed als een nieuwe. Wat een fijne auto was dat, helaas niet meer in Nederland te verkopen.

Voor mij een gehuurde Ford Transit met ongeveer drieënhalve ton. Die was van binnen goed versleten maar liep alsof hij nog jaren meekon.

Als ik alleen personenauto's tel was het een BMW 528i van eind jaren '90 met drie ton en wisselgeld. Reed top, daar was ik blij verrast door, ik heb er nieuwere met minder kms gereden die minder fris waren.

De ouders van een goede vriend hebben hun V70 D5 (2004 ongeveer) voorbij de zes ton gereden. Toen ingeruild omdat ze een hogere zit wouden.

Terug
Bovenaan