Hoogste kilometerstand waarmee je hebt gereden

Ik had een Mercedes 380SEC welke 765.000km ervaring had toen ik hem kocht..

Later verkocht met 980.000km (zelfde motor, nieteens een revisie oid) en een
nog steeds gezonde motor. Die wagen (duitse import trouwens) had ook echt
élk mogelijk beurtje stipt op tijd bij de mercedes-dealer gehad en elk dingetje wat
ook maar een beetje slijtage (interieur dus ook) vertoonde was al vervangen.
De wagen was van een vertegenwoordiger welke hem, toen hij met pensioen ging,
mee naar huis kreeg als afscheidsgeschenk. 2 jaar later overleed de beste man aan
een hartaanval en nam ik de wagen van zijn weduwe over. Ik had dat ding later echt
nooit moeten verkopen, spijt als haren op mijn hoofd.. :(
 
Met mijn huidige VW Golf 2 Madison 1.8 Cl km stand: 250.150 ( ongeveer 191.000 km zelf mee gereden ), and still going strong.

Wordt als tweede auto momenteel bereden. Altijd starten en lopen. Zie mijn review op Autoweek:

Vw Golf 1.8 i CL
 
Mijn 1e auto was een Bmw e30 met 3.5 ton, ruim 25.000 er gezet voor ik hem (toch helaas) weggedaan heb. Zal nu op 4 ton staan of meer, ergens 3 jaar later.
 
Mijn rijles auto :) Had 500.000 op de teller, toyota corolla 4 deurs :p

zo 1 in t grijs:
https://www.google.nl/imgres?q=toyota+corolla+5+deurs&hl=nl&biw=1366&bih=673&tbm=isch&tbnid=8eebCT66AAZVUM:&imgrefurl=https://autos.mitula.nl/autos/toyota-corolla-2001-limburg&docid=kKSQ--SdDTDo8M&imgurl=https://imganuncios.mitula.net/toyota_corolla_1_6_vvti_sol_5_deurs_95359882469202630.jpg&w=640&h=480&ei=sGb8T4ycKuPE0QWytYixBw&zoom=1&iact=hc&vpx=931&vpy=2&dur=192&hovh=194&hovw=259&tx=182&ty=88&sig=117704952625365477023&page=1&tbnh=149&tbnw=196&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:16,s:0,i:119
 
MRS zei:
Met mijn huidige VW Golf 2 Madison 1.8 Cl km stand: 242.329 ( 183.000 km zelf mee gereden ), and still going strong.

Wordt als tweede auto momenteel bereden. Altijd starten en lopen. Zie mijn review op Autoweek:

Vw Golf 1.8 i CL
@MRS: heb je al gezien dat we een Golf II/Jetta II-meeting gaan organiseren? Zie het gelijknamige topic. Misschien vind je het leuk om ook langs te komen.
 
Honda Accord had 350.000 km, Nissan Sunny had 340.000 km, Seat Toledo had 488.000 km, Peugeot 406 had 355.000 km, Seat Cordoba had 255.000 km, Mitsubishi Carisma had 253.000 km, en m'n Citroën C3 heeft nu 98 km :)
 
Mijn vorige polo had dik 2,7 ton erop staan. Als t niet meer was (teller deed het al een tijdje niet meer)
 
Mijn huidige Impreza uit '99 met 289.000 op de teller. En geen centje pijn.
 
Auto van mijn ouders zojuist nog in gereden: 441930 km. Nog steeds de brandstofpomp niet vervangen, ook nog steeds (sinds ze 'm in bezit hebben april 2005, aangekocht circa 186000 kilometer) geen koppelingsplaten vervangen. Gaat om een Opel Astra G 2.0 Diesel 16V Club uitvoering van 2000. Vrij sobertjes iig. Begint wel wat aangetast te raken door de roest aan de linkerwielkast achter.

Mijn eigen 505: ruim 317000 kilometers inmiddels, vanaf 170029 kilometer in bezit (september 2004). Is een 2.2 Automaat Gti, ook in mijn bezit (is bij 130000 kilometer wel een revisatie aan de automatische versnellingsbak gebeurd) nog geen revisie gehad van de automaatbak. Geheim is tijdig (elke 45000 kilometer) de automaatbakolie vervangen, en uiteraard netjes mee omgaan.
 
Ik zit nu zelf met de Astra op 302984, dus dat schiet ook al op. Nog geen Astra met deze km-stand op Lpg gereden.

Hoogste tot nog toe was een Rover 75 2.0 CTDi uit 99 met 490K op de klok.
 
Volkswagen Passat 1.9 TDI uit 1998, rijdt als een nieuwe, verbruikt naar Spanje heen en terug een halve liter olie. Heeft nu 480.000 gelopen.

Volkswagen LT 28 uit 1996, de oude hoekige zespitter, heeft nu 280.000 gelopen, alleen korte stukjes vaak beladen en met aanhanger. Heeft nu inmiddels wel een hoge carterdruk, loopt nog elke dag prima.

Groeten, Wesley
 
pff dat is sowieso een tijdje geleden
heb het klokje van de Alto toen ik net m'n rijbewijs had op 99999,9 km zien staan

tegen de tijd dat ik saaie (maar brave) beestje heb opgeruimd stond er weer ruim 35.000 op
 
Momenteel een Rover 75 cdti uit 2004 met 305dkms. Mijn vorige Peugeot 406 HDI ging in prima technische conditie de deur uit met 310dkms. In beide gevallen nooit startproblemen gehad (op een platte batterij na).
 
De huidige C3 met 241k. Nog een jonkie als je veel andere reactie's leest...
 
In oktober mijn BX TZD turbodiesel verkocht met 472.000 maar deze gaat bij de huidige eigenaar het half miljoen wel halen!
 
Mijn huidige auto, een Peugeot 406 HDI break, staat inmiddels op 542.000 km. Zie: https://www.autoweek.nl/autoreview/30562/peugeot-406-familiale-sr-20-hdi-110pk
 
Met een Citroen XM heb ik 420.000 km gereden, dat was het hoogst aantal gereden km met een eigen auto, zonder noemenswaardige kosten.
Maar een paar jaar geleden was ik in Lissabon en vroeg ik aan een ober of hij een taxi kon laten. Na enige tijd reed er Mercedes voor uit het begin van de 60er jaren. Ik stapte in en voelde de veren van de stoel. Het dashboard was helemaal open, geen kilometerteller, er hingen alleen draden uit. Ik vroeg aan de chauffeur: "Hoeveel km heeft deze auto gereden". Zijn antwoord was: "Dat weet ik niet precies, want bij 2.000.000 km ging de kilometerteller kapot".
 
Mijn huidige auto (Landcruiser LWB 1999) gaat richting de 4 ton (240k miles, het is een Ierse auto), ik heb ook een ZX gehad die bijna 4 ton gedraaid had (op diesel), tevens heb ik een CX turbodiesel gehad die na bijna 6 ton uit elkaar viel (motor ging nog als de spreekwoordelijke trein), verder hadden de meeste diesels die ik heb gehad allemaal tussen de 2 ton en de 3 ton gedraaid, 1x een auto gehad met (volgens mij) rond de 130k op de teller...
 
Onze Golf TDI uit 2001 staat nu op ongeveer 475.000 km. Gekocht in 2003 met 80k. Heeft nog originele turbo, koppeling, uitlaat. Twee jaar geleden wel een nieuwe accu ingezet.
 
Onze vorige Citroen C5 2.0 HDI (fase1) is ingeruild met 370.000 kilometer op de teller. Jammer genoeg per direct geëxporteerd. Was weinig mis mee, voor de apk moesten er 4 nieuwe banden op en een schokdemper worden vervangen. Toen hebben we hem ingeruild op een nieuwe c5.
Auto heeft ons altijd met uiterst comfort vervoerd en heeft ons nooit laten staan.
 
Dat is alleen zo bij de huidige C5, de phase 3. De phase 1 en 2 (2 was gewoon de facelift) hadden standaard Hydractive 3.
 
Stoterstangen90, U heeft gelijk, ik heb tijdens het typen van het bericht niet goed opgelet.
De schokdempers waren bij de inruil van de auto die we voor de Citroen hadden (een Peugeot 406 break). De c5 had zoals gezegd 4 nieuwe banden en remschijven nodig.

Excuses voor mijn onoplettendheid.
 
Mijn Volvo 940 met originele koppelingsplaat en 713800 km weer glansrijk door APK gerold.
Alleen kentekenplaatlampje moeten vervangen
 
Een W211 E220 met 702365 KM op de teller!
Me eerste auto C200 CDI 356xxx KM reed als een nieuwe en zag er ook uit als een nieuwe!
En een W210 E300 TURBODIESEL met 384069 KM zeer fijne auto!
Een Chevrolet Silverado 1994 5.7 V8 met 465xxx op de teller :D
En mijn huidige auto Mercedes E400 CDI W211 met pas 194818 KM origineel met NAP! :D:D
6100868360421356098

6100868772958901234
 
Eigen auto: mijn Mazda 323F die nu op 254.xxx staat.

Andere auto's, mja ik heb weleens in een gare Mercedes-bus en dito 205 gereden... aangezien zo'n bus eerder gaar wordt dan een 205 denk ik dat die 205 het wint. Was een dieseltje die toch wel over de 3 ton heen zat volgens mij.
 
Mijn Peugeot 406 HDI break nadert de 600.000 km, waarvan ik er zelf 430.000 heb afgelegd: https://www.autoweek.nl/autoreview/30562/peugeot-406-familiale-sr-20-hdi-110pk
 
Grappig dat hij ook niet terug naar 0 springt.

Niet heel bijzonder:
BMW 320d E90: 300.600 km
Mercedes Sprinter 208D: 330.000 km

Allebei in zeer goede staat.
 
ik heb een E290TD van 1999, van 245K gereden naar 310k.

een audi 4.2V8 A8 van 407k-420k gereden

nu rij ik zelf een passat(maand of 3) en heb al 6 duizend km gereden.

mijn vader heeft al 30duizend gedaan sinds maart met zijn 525D E39

ik rij ongeveer 20.000-30.000 per jaar.

me vader doed meestal 60.000- 110.000 km per jaar.
 
Hoogste kilometerstand waar ik zelf mee heb gereden was een Honda Prelude uit `00 op LPG. Stand was 364xxx maar de eigenaar (Gast van mijn leeftijd) Onderhoud de auto zelf. De laatste keer dat ik de auto zag was de stand 373xxx. still going strong dus.
 
Huidige dagelijkse 91'er VW Polo sedan van +/- 215dkm naar nu 294dkm gereden,
maar heb wel vals gespeeld: andere snellere motor bij 288dkm met een ton minder ervaring.
Niet omdat ie echt kapot was, reed nog prima, maar ik was dat trage een beetje beu.
 
Uhhh, 1,3 miljoen :D km

Weliswaar niet in een personenauto, maar in een DAF 95 (kilometer miljonair):p
 
375000.
na inruil had ik een auto gekocht met slechts 45000 op de teller.

Niet dat ik het daarom dee, ik had gewoon genoeg geld om een jonkie te kopen.

Jammer genoeg zal ik niet meer tonnen toveren op de teller want over een paar jaar koop ik nieuw met 0 op de teller.
 
Hmm:
Volvo v70 2.4 benzine, ruim 4 ton, schoonouders, rijdt nog
Ford focus tddi 370k, van ouders, rijdt nog
Ford focus 1.6tdci 360k van zwager, is verkocht, rijdt nog wel
Seat Ibiza 1.9d ging na 299999 naar de 0, 330k gehaald, rijdt niet meer
Peugeot 106d 273k toen ik hem verkocht schijnt nog ergens rond te rijden
Peugeot 206 1.4hdi, 270k toen ik hem verkocht, rijdt nog ergens rond
Seat Ibiza 1.4lpg 260k, export


Rijd zelf een c30 1.8 met voor nu 165k+
 
1 ding moge nu wel duidelijk zijn.
Schrikken voor hoge kilometerstanden wat veel mensen doen is echt niet meer nodig.
Vaak is de keuze voor een slechte auto met weinig kilometers op de teller een vergissing.
Daarom handig voor wie niet veel van auto's afweet en een auto gaat aanschaffen op een forum als dit wat kennis gaat vergaren en te googlen op het merk en model of het wel goed zit met de auto die men op het oog heeft.
Ik probeer zogoed als het gaat mensen te adviseren met een aankoop. Zie ik ze later in een Japanner rijden, dan haal ik opgelucht adem.
Ok, zelf weet ik wat goede Europeese modellen, maar dat komt door mijn instinkt om het juiste exemplaar eruit te pikken.
Neem bijvoorbeeld een Seat Toledo TDI van pak em beet 2001, en er is met die auto netjes omgegaan dan kan het zijn dat je astronomische kilometerstanden kan bereiken ermee.
 
586400 Alfa 164 TS. Vanaf 100k al 19.5 jaar bezig om te proberen het klokje rond te krijgen. Motorrevisie bij 500k
 
Volvo S40 II t5 Aut., bj. 01/2005, gekocht in 03/2008 met 26k, ingeruild in 07/2016 met 333k
Volvo V40 D3 Summum Aut., bj. 05/2015, gekocht in 07/2016 met 11k, huidige km-stand 103k...

Het zijn tevens de beide auto's welke ik steeds met plezier heb gereden, de laatstgenoemde zal wederom nog vele, verdere jaren in mijn bezit blijven.
 
Opel Corsa B 1.4. Gekocht in Juli 2017 met 346k op de klok. In April 2018 weggedaan met 362k op de klok en toen was 'ie ook wel echt op. Wilde niet meer harder dan 125-130, en had een waslijst aan dingen die mis waren dus uiteindelijk ingeruild.
Huidige auto is een Ford Focus welke ik in Mei gekocht heb met 248k op de klok en die wil ik rijden tot mijn 30e, dus ik ga uit van +- 300k.
Auto met de hoogste KMstand waarin ik heb meegereden was een Prelude met toen 398k op de klok, daar ligt nu een ander blok in en staat nu op 470k.
 
Sjon77 zei:
Huidige dagelijkse 91'er VW Polo sedan van +/- 215dkm naar nu 294dkm gereden,
maar heb wel vals gespeeld: andere snellere motor bij 288dkm met een ton minder ervaring.
Niet omdat ie echt kapot was, reed nog prima, maar ik was dat trage een beetje beu.
Ruim 10 jaar in bezit, km's komen er niet heel veel bij (afgelopen jaar amper 9000km), sinds vorige week 329dkm op de teller + verse apk.
 
Heb een tijdje bij een autobedrijf gewerkt en daar kwam toen een Hilux voorbij met bijna 7 ton. Dat was wel de hoogste.

Mijn eigen Corsa B gekocht met 191xxx en nu kruipt die richting de 280xxx
 
Terug
Bovenaan