Mercedes-Benz E-Klasse (W214)

y3edVrF.png

onyx16O.png

8ULPL0I.png

MB 300SL zei:

Gewaagd voor Mercedes: zo'n lichte stoelbekleding en donkere hoofdsteunen.
Begrijpelijk als je naar de opzet van het gehele interieur kijkt maar geslaagd vind ik het niet.

In een pre-productie/testmodel is de color & trim nog niet hetzelfde als het productiemodel, dus denk dat je conclusie wat voorbarig is.

Jan 7666490 zei:
In een pre-productie/testmodel is de color & trim nog niet hetzelfde als het productiemodel, dus denk dat je conclusie wat voorbarig is.

Ik schrijf helemaal niet wat er al dan niet in productie gaat, ik heb geen glazen bol. Ik schrijf enkel dat ik de combinatie in die wagen niet geslaagd vind.
Je veronderstellingen zijn duidelijk voorbarig.

Zoals ik het lees worden er wel conclusies getrokken.

Maar maakt al niet meer uit, inmiddels kunnen we al zien dat er op stoelen met lichte bekleding gewoon lichte hoofdsteunen worden gemonteerd.

8kNVv19.png

iDS zei:
Jan 7666490 zei:

Ik schrijf helemaal niet wat er al dan niet in productie gaat, ik heb geen glazen bol. Ik schrijf enkel dat ik de combinatie in die wagen niet geslaagd vind.
Je veronderstellingen zijn duidelijk voorbarig.

Je schrijft dat je het een gewaagde keuze vindt, en veronderstelt dus dat het een keuze is van MB om deze hoogsteunen met stoelen te combineren. Zoals je op de foto hierboven ziet, heeft MB die keuze dan ook niet gemaakt. vandaar mijn opmerking over je voorbarige conclusie; bij testmodellen valt er weinig te zeggen over uiteindelijke materialen/kleuren en kwaliteit.

Ik ben eens naar een preview geweest van de nieuwe (2e generatie) BMW X3, de auto die daar stond had op veel plaatsen glimmend hard plastic (portiervakken en delen van het dashboard). Uiteindelijk zag dat er natuurlijk heel anders uit met mooiere materialen.

Jan 7666490 zei:
Je schrijft dat je het een gewaagde keuze vindt, en veronderstelt dus dat het een keuze is van MB om deze hoogsteunen met stoelen te combineren. Zoals je op de foto hierboven ziet, heeft MB die keuze dan ook niet gemaakt. vandaar mijn opmerking over je voorbarige conclusie; bij testmodellen valt er weinig te zeggen over uiteindelijke materialen/kleuren en kwaliteit.
Niet recht praten wat krom is: jij veronderstelt, ik geef commentaar op wat ik op de foto zie.
En waarschijnlijk is de uiteindelijke situatie zoals MB 300SL ze laat zien aangezien de deurpanelen ook de 2-kleurige afwerking hebben in combinatie met de donkere dakhemel.
Het is trouwens best mogelijk dat de optie overwogen is (voor de slechte lezer: dit is een probabiliteit, géén vaststelling): niet alle voorstellen van ontwerpteams halen de productiefase: naast goedkeuring door de hiërarchie binnen het bedrijf, zijn er ook de clinics met belangrijke klanten. Daar wordt ook wel een en ander afgeschoten.

iDS zei:
Jan 7666490 zei:
Niet recht praten wat krom is: jij veronderstelt, ik geef commentaar op wat ik op de foto zie.
En waarschijnlijk is de uiteindelijke situatie zoals MB 300SL ze laat zien aangezien de deurpanelen ook de 2-kleurige afwerking hebben in combinatie met de donkere dakhemel.
Het is een officiële foto, dus dat is heel waarschijnlijk jao_O

Het is trouwens best mogelijk dat de optie overwogen is (voor de slechte lezer: dit is een probabiliteit, géén vaststelling): niet alle voorstellen van ontwerpteams halen de productiefase: naast goedkeuring door de hiërarchie binnen het bedrijf, zijn er ook de clinics met belangrijke klanten. Daar wordt ook wel een en ander afgeschoten.

Over recht lullen gesproken... In een testmodel maakt het 0,0 uit welke kleuren overwogen zijn, dan is het gewoon plaatsen wat voor handen. Als je de rij-eigenschappen test, maakt een kleur geen ene moer uit namelijk;) Dat is anders als je de materialen en kleuren test, of een clinic doet, maar dat gebeurt in afgesloten ruimtes waar jij denk ik nog nooit geweest bent;) Die auto's belanden 'nooit' op de weg (zijn namelijk vaak geen auto's;)).

Waarom is één LED streep onder dat computerscherm niet genoeg? Lijkt mij veel chiquer.

Voor chique hoef je al een tijdje niet meer bij Mercedes-Benz te zijn, voor protserig wel. Inmiddels kan daar bordeelesque aan toegevoegd worden.

Stellantis rules zei:
Voor chique hoef je al een tijdje niet meer bij Mercedes-Benz te zijn, voor protserig wel. Inmiddels kan daar bordeelesque aan toegevoegd worden.

Wen er maar aan, andere merken zullen er voorbeeld aan nemen en binnen een paar jaar is dit de standaard. Kijk maar naar de brede schermen in de W222 en W213, in het begin werden ze verafschuwd maar inmiddels vinden de meesten het mooi en zien we ze in alle nieuwe BMW’s, in Opels en in vele Aziatische en Amerikasnse auto’s.

Brr, wat een vreselijk dash! Op die laatste foto is ie iets minder vreselijk. Ik zou die hele plaat dan van mat hout willen hebben!

Op een van de foto's lijkt het of er alleen maar kinderen achterin passen. Maximaal schoenmaat 32? En voorin ergens een poetslap met schoonmaakmiddel om de vingerafdrukken van je scherm te kunnen poetsen.... armoedige uitstraling zo.

Barri zei:
Brr, wat een vreselijk dash! Op die laatste foto is ie iets minder vreselijk. Ik zou die hele plaat dan van mat hout willen hebben!

Precies, net als bij de S-Klasse moet je de juiste keuzes maken en heb je een prachtige auto (y)

Knap dat jij dat zo al kan zien…
Maar ik neem aan dat de ruimte niet kleiner wordt dan in de huidige E (zeer waarschijnlijk zelfs groter, want ook de C-Klasse is flink gegroeid t.o.v. de W205) dus dan zal dat best goed komen.

Pietzoveel zei:
MB 300SL zei:
Pietzoveel zei:
Op een van de foto's lijkt het of er alleen maar kinderen achterin passen. Maximaal schoenmaat 32?

Niet gezien hoe ver die stoel naar achteren staat?

Jazekers, maar wordt met een lang persoon voorin wel krap achterin. En dit was toch de taxiklasse?

Ik ben best lang, maar ik heb nog nooit zo ver naar achteren gemoeten dat de gordel vóór me zat. Dus die stoel staat echt heel ver naar achteren.

Prachtig dat hout.

De achterlampen laten al iets meer zien. Dat bijzondere waar Jan het over had moet dan in het deel van de achterklep zijn.. :T

Het zou wel fijn zijn als de Stellantis-fan even wacht met z’n negatieve commentaren totdat de auto onthuld is en bekend is wat er allemaal te kiezen valt. Sowieso zijn dat al 4 soorten afwerkingen en wellicht komt daar nog meer bij. Voor elk wat wils dus, zoals dat bij Mercedes tot nu toe altijd al geweest is. Daar kunnen de Stellantis-merkjes nog wel een puntje aan zuigen… ;)

MB 300SL zei:
Het zou wel fijn zijn als de Stellantis-fan even wacht met z’n negatieve commentaren totdat de auto onthuld is en bekend is wat er allemaal te kiezen valt. Sowieso zijn dat al 4 soorten afwerkingen en wellicht komt daar nog meer bij. Voor elk wat wils dus, zoals dat bij Mercedes tot nu toe altijd al geweest is. Daar kunnen de Stellantis-merkjes nog wel een puntje aan zuigen… ;)

Klopt dat Mercedes heel veel afwerkopties aanbiedt (en ook mooie), maar waarom daar toch altijd de meest gruwelijke combinaties bij moeten zitten??
En dat hout zoals afgebeeld vind ik (!) echt niet mooi; hoort zo op een boot, niet in een auto. Kwestie van (wan)smaak.

Die combinaties kan je zelf maken. Probeer de configurator eens. Zitten genoeg ingetogen kleuren bij en daar kan je ook weer een hout, carbon of iets anders bij kiezen. Bij DS valt vrijwel niets te kiezen.

Ik vind het juist wel mooi, maar met die “streepjes” vervolgens ook over het hele dashboardpaneel zou het ook teveel kunnen worden. Voorlopig zou dit hout dan ook mijn keuze zijn, dus met het kleinere beeldscherm i.p.v. dashboard-breed.

P4h9vSg.jpg

MCW 84 zei:
Prachtig dat hout.

De achterlampen laten al iets meer zien. Dat bijzondere waar Jan het over had moet dan in het deel van de achterklep zijn.. :T

Je kan het ook gewoon vragen, in plaats van aannames te doen;)

Verrijk ons met je kennis, Jan. Want tot nu toe zien we vergelijkbare units als die van de C en S maar dan met Mercedes-ster in 3D-achtige look.

De vorm van de achterlampen is iig dus niet bijzonder. Ben benieuwd... en profil de mooiste van de drie sedans maar dat vind ik van de huidige ook. Hopelijk verpesten ze de W214 niet met de facelift zoals ze bij de W212 (neus) en W213 (kont) hebben gedaan.

Het origineel is vaak het mooiste, bij te grote facelifts klopt het totale plaatje vaak niet meer. Ook worden pre-facelifts vaak veel mooier oud, dat zie je nu al goed bij de W212.

Wat er zo bijzonder is aan de achterlampen. Dat beweerde jij... of jouw hand moet snel gevuld zijn met een Mercedesster-figuurtje :)

MCW 84 zei:
Wat er zo bijzonder is aan de achterlampen. Dat beweerde jij... of jouw hand moet snel gevuld zijn met een Mercedesster-figuurtje :)

Dat is inderdaad 'deel 1', dat de E-Klasse onderscheidt van de C- en S- en het huidige model;)

Als de E sterretjes in de achterlichten krijgt dan weet je één ding zeker, en dat is dat de andere modellen dat met de facelift ook krijgen. Dus dat onderscheid zal waarschijnlijk slechts tijdelijk zijn.

Terug
Bovenaan