Mercedes-Benz E-Klasse (W214)

ebcgps.jpg


4hqmsl.jpg


Inderdaad prachtig! Verlichting belooft bijzonder te worden, ben benieuwd…

Wat dan...?
 
Het samenvoegen van topics gaat nog niet helemaal lekker zie ik, maar ik heb een poging gewaagd. Graag inhoudelijk verder hier, anders krijgen er wat mensen forumvakantie.

Barri, Autoweek Moderator
 
2023-mercedes-benz-e-class-front-view-spy-photo.jpg


2023-mercedes-benz-e-class-front-view-spy-photo.jpg


2023-mercedes-benz-e-class-side-view-spy-photo.jpg


2023-mercedes-benz-e-class-side-view-spy-photo.jpg


2023-mercedes-benz-e-class-side-view-spy-photo.jpg


2023-mercedes-benz-e-class-rear-view-spy-photo.jpg


a8w4t8H.jpg


ceDc2y8.jpg


TuAm86a.jpg


A2RdtgE.jpg


B3rhgDK.jpg


2023-mercedes-benz-e-class-interior-view-spy-photo.jpg


Alle foto's: https://www.carscoops.com/2022/11/2024-mercedes-e-class-photographed-inside-and-out-in-latest-scoop/ Eerdere foto's:

X2p64Zr.jpg


ZxqHv9X.jpg


Lvv9rJT.jpg


Plaatje hoor! Erg herkenbaar als kleine S-klasse maar met andere schouder/spatbordlijnen.

E
UJ5USN0.jpg


S (Lang)
RrUSrEK.jpg
 
MCW 84 zei:
Iedereen is weer afgekoeld, hoop ik :D Nieuwe spy shots die ik toch wel graag wil delen.

2023-mercedes-benz-e-class-front-view-spy-photo.jpg


2023-mercedes-benz-e-class-front-view-spy-photo.jpg


2023-mercedes-benz-e-class-side-view-spy-photo.jpg


2023-mercedes-benz-e-class-side-view-spy-photo.jpg


2023-mercedes-benz-e-class-side-view-spy-photo.jpg


2023-mercedes-benz-e-class-rear-view-spy-photo.jpg


a8w4t8H.jpg


ceDc2y8.jpg


TuAm86a.jpg


A2RdtgE.jpg


B3rhgDK.jpg


2023-mercedes-benz-e-class-interior-view-spy-photo.jpg


Alle foto's: https://www.carscoops.com/2022/11/2024-mercedes-e-class-photographed-inside-and-out-in-latest-scoop/ Eerdere foto's:

X2p64Zr.jpg


ZxqHv9X.jpg


Lvv9rJT.jpg


Plaatje hoor! Erg herkenbaar als kleine S-klasse maar met andere schouder/spatbordlijnen.

Donkere/zwarte laat duidelijk zien hoe elegant de E wordt. MB laat, itt BMW en Audi, duidelijk zien dat de toekomst veelbelovend is:)
 
IOZU1B3.jpg


Op basis van deze foto’s…
yuoDKpI.jpg


lnugQGN.jpg


…lijkt dit ongeveer het front te worden van de nieuwe E
6qsl6Ng.jpg


t7jvEhV.jpg


De grille zou dan omrand worden door een zwart gedeelte. Mooi of niet mooi, het zou wel meer de familiebanden met de EQ modellen tot uitdrukking brengen. Is de carosserie zwart dan komt dit natuurlijk weer minder tot uiting, of valt het zelfs geheel weg.
 
Het is weer een prachtige auto geworden zo te zien. De onderkant van de koplampen lijkt op basis van bovenstaande plaatjes net niet te frivool, en zorgt voor een beetje meer onderscheid tov de S.
 
Geen idee natuurlijk of die er ook in werkelijk zo uit komt te zien, maar ik kan het niet mooi vinden. Mercedes verloochent zijn historie. Van de mooie klassieke gril met ster blijft bitter weinig over.. Dit ziet er nogal goedkoop uit naar mijn mening...
 
Waarom toch zo'n goedkoop hyperscreen, oogt niet chique, Mercedes onwaardig bovendien lijken de modellen zo veel teveel op elkaar.
 
Nog een impressie van het front:

N1F6CGx.jpg


mH0t5Rl.jpg


Dit kon wel eens dicht bij de werkelijkheid liggen, en ik vind het er goed uitzien zo.
 
Het is m.i. erg wennen, oogt niet echt chique, lijkt net alsof ze delen vergeten zijn te spuiten. Verder exterieur voorspelbaar maar mooie lijnvoering, rustig ontwerp.
 
Ik vind het er juist prima uitzien met het zwarte “kader” rondom de grill. En er ontstaat zo ook weer een familiegezicht met de EQ-modellen, dus prima voor de herkenbaarheid van de verschillende Mercedes-Benz modellen. Reken er dan ook maar op dat andere modellen als de C-Klasse en S-Klasse bij de eerstvolgende facelift ook een dergelijk zwart kader krijgen.
 
^^ dan heb je het over de 'elegance' uitvoering, neem ik aan; want die AMG versie is toch wel een gedrocht, wat mij betreft.

Maar ja, veel mensen vinden dat kennelijk mooi, tegenwoordig, zo'n AMG spijlen grille. Sprinters worden er ook mee uitgerust, samen met een strakke zonneklep boven de voorruit. :(
 
De grill met vertikale spijlen zal wel zijn voorbehouden aan de E63 AMG versie, op normale AMG uitvoeringen zal vast een grill met horizontale spijl komen zoals op de scoopfoto’s is te zien.
 
De grille zo verbonden met de koplampen vind ik niet echt passen bij een Benz. Haalt een stukje chique weg.
 
Het kan denk ik prima, als het maar strak en op de juiste manier wordt gedaan (en dat weten we nog niet).
Bovendien lijkt het een trend die je bij veel meer nieuwe auto’s ziet, bijvoorbeeld bij de Audi Q8 etron.
 
Wel bijzonder dat een onderdelenbedrijf in Rotterdam al een paar bumpers heeft liggen van de toekomstige E-Klasse…

zvXs2v6.jpg


nOQvYrD.jpg


GEZfjw1.jpg


1wbYfcX.jpg


j7LFcfv.jpg


zgnPVqa.jpg
 
Wacht eerst de officiële beelden maar eens af, wellicht is dan de conclusie dat het anders te saai was geweest. Een beetje frivoliteit moet immers kunnen. Kijk maar naar de BMW E46 of E60, eerst denk je “ai…” maar achteraf oogt het dikke prima.
 
3Vs7X6Z.jpg


dHs8BV9.jpg


VIZ24aN.jpg


Staat iemand dus oog in oog met de nieuwe E-Klasse, maakt ie zo’n foto van het interieur…. o_O
 
Veel is er toch niet te zien want afgedekt. Ben wel benieuwd naar de achterlampen want die worden volgens Jan/Joop héél bijzonder.. :T
 
Wordt een mooie wagen weer en ongetwijfeld zeer comfortabel, zo te zien zal introductie niet lang meer op zich laten wachten.
 
Benieuwd wanneer het doek eraf wordt getrokken. Had het eigenlijk al wel ergens in december of begin januari verwacht, omdat dat bij de vorige generaties ook zo was.
 
We weten eindelijk welke motor de nieuwe Mercedes E63 AMG gaat krijgen.

De kogel is door de kerk. Althans, daar lijkt het op. Voor lange tijd vroegen wij ons af: welke motor komt er in de komende Mercedes-AMG E63 te liggen? Want zoals jullie weten is Mercedes twee kanten op gegaan. De C63 (en de komende GLC63) krijgen een zeer potente viercilinder met 476 pk plus een elektromotor, uiteindelijk samen goed voor 680 pk.

Aan de andere kant zien we dat de AMG-GT63 4-Door leverbaar is met plug-in hybride aandrijflijn en dat we deze ook zien in de nieuwe S63 AMG E-Performance. Er gingen geruchten dat de E-Klasse, deze eventueel ook zou krijgen. Later kwam Autocar met het gerucht dat de E-Klasse juist de motor zou krijgen uit de C-Klasse. We kunnen je nu melden dat het beide niet gaat worden, wederom volgens Autocar.

Motor Mercedes E63 AMG

Zoals autobloglezer @mattr al goed voorspelde vorige week, krijgt de komende Mercedes E63 zes-in-lijn benzinemotor met elektromotor. De basis is dus de bekende M256 zescilinder, die voor de gelegenheid lekker wordt opgepompt. Vervolgens koppelt Mercedes er een 201 pk sterke elektromotor aan. Het accupakket is een ietwat teleurstellende 6,1 kWh-batterij. De focus ligt op prestaties, niet op maximale elektrische radius.

Verwacht dat je maximaal zo’n 15 km kunt halen op de accu. Reguliere PHEV’s van Mercedes redden soms wel 100 km, tegenwoordig. De reden dat Mercedes een 6,1 kWh-accupakket gebruikt, heeft te maken met gewicht. De accu weegt namelijk 89 kilo en dat is al zwaar zat. Maak je je over vermogen geen zorgen, want de combinatie moet minimaal goed zijn voor 710 pk en meer dan 1.000 Nm. Dat is niet heel erg veel meer dan wat de C63 levert, overigens. Maar een zes-in-lijn is altijd fijner dan een viercilinder.

Ook een E53

Uiteraard komt er ook een Mercedes-E53 AMG. Deze zal óók een zes-in-lijn krijgen en óók een elektromotor met accu, maar zal veel minder potent zijn. Qua vermogen moet je denken aan 510 pk. Volgens Autocar heeft de E53 AMG in principe dezelfde aandrijflijn als de Mercedes-Benz S580e PHEV. Daarmee zal BMW de laatste zijn die een V8 introduceert. De volgende M5 (de G90) zal de zelfde motorcombinatie krijgen als de BMW XM. De huidige Audi RS6 heeft nog een V8, maar Audi’s baas van de R&D-afdeling heeft al gezegd dat de volgende een plug-in wordt, alleen nog niet in welke vorm.

Al met al hoef je je geen zorgen te maken om te weinig pk’s in de dikke Duitse E-segmenters de komende jaren. De nieuwe Mercedes-Benz E63 AMG E-Performance komt in 2024 op de markt. De auto komt er als sedan en stationwagon. De BMW M5 (G90) staat gepland voor juli 2024 en de M5 Touring (G99) voor november 2024. Dat gaat nog een leuke dubbeltest worden!



Bron: Autoblog.nl
 
Volgens mij is nog niet bewezen dat de achterlichten doorlopen, ze zouden ook kunnen stoppen bij de kentekenplaat- uitsparing.
 
Hyacintrood is een prachtige kleur ja. Ook leverbaar geweest op de W212 en W213. Helaas nauwelijks verkocht.
 
Terug
Bovenaan