Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
up! zei:@Daewoo-Chrevrolet: waarom neem je in je overzicht met verkoopcijfers altijd die specifieke auto's op? Allemaal auto's waarvan er 0 of 2 zijn verkocht in een maand, wat is de reden om juist deze specieke auto's te noemen (Q7 V12, Saab 9-3, Audi RS3 etc), ik kan het even niet plaatsen. Overigens heb je altijd mooie analyses in dit topic (net als rickm)![]()
up! zei:@Daewoo-Chrevrolet: waarom neem je in je overzicht met verkoopcijfers altijd die specifieke auto's op? Allemaal auto's waarvan er 0 of 2 zijn verkocht in een maand, wat is de reden om juist deze specieke auto's te noemen (Q7 V12, Saab 9-3, Audi RS3 etc), ik kan het even niet plaatsen. Overigens heb je altijd mooie analyses in dit topic (net als rickm)![]()
rickm zei:3000 Megane's in November. Heftig.
Op 30.000 verkochte auto's 3000 Megane's - da's (bijna) 10% marktaandeel.
Vraag mij af hoe vaak dat in NL gebeurd zal zijn. 10% door één model.
"Renault was vorige maand het best verkochte merk in Nederland met bijna 4.000 registraties, gevolgd door Volkswagen met circa 3.150 stuks en Peugeot met bijna 3.000 verkochte auto's. Opel en Citroën verkochten beide ruim 2.000 personenwagens en completeren de top-5.
Met 3.000 exemplaren was de Mégane in november verantwoordelijk voor driekwart van alle nieuwe Renaults en daarmee ook het best verkochte model in Nederland. De Ford Focus volgt als tweede met ruim 1.300 stuks op gepaste afstand. Van de Volkswagen Up! en Peugeot 107 werden ongeveer 1.200 exemplaren verkocht en de Peugeot 208 staat als vijfde genoteerd met 976 stuks".
adinsx zei:Zou me niks verbazen als PON nog even wat extra Polo's afzet (gevraagd of ongevraagd) om toch beste model van 2012 te worden.
Mégane in december zie ik niet zo snel geregistreerd worden ivm de leasemaatschappijen die het dan naar januari verschuiven.
Overigens, m'n pa (chef-werkplaats bij een dealer) ziet het succes van de Mégane ook wel positief. Die auto's komen toch 2 tot 3 keer per jaar binnen, en dat loopt lekker door nu. De verkoop is er minder blij mee, want op lease zit nou eenmaal minder marge.
Jazzzo zei:Opel mokka is toch niet zon succes..![]()
Jazzzo zei:https://bestsellingcarsblog.com/2012/12/05/netherlands-november-2012-renault-megane-hits-10-share/
Opel mokka is toch niet zon succes..
En het blijft toch opmerkelijk met de 107 c1 en aygo
adinsx zei:Zou me niks verbazen als PON nog even wat extra Polo's afzet (gevraagd of ongevraagd) om toch beste model van 2012 te worden.
Mégane in december zie ik niet zo snel geregistreerd worden ivm de leasemaatschappijen die het dan naar januari verschuiven.
Overigens, m'n pa (chef-werkplaats bij een dealer) ziet het succes van de Mégane ook wel positief. Die auto's komen toch 2 tot 3 keer per jaar binnen, en dat loopt lekker door nu. De verkoop is er minder blij mee, want op lease zit nou eenmaal minder marge.
Logisch dat je het niet ziet als je de verkeerde kant uit loopt te denken, maar met wat topografische kennis zou je toch wat moeten herkennen.Jazzzo zei:Hoe kom je precies aan de afkortingen "kolin" en "bratislava"?
Ah ik dacht daar zit een heel wetenschappelijk verhaal achterMWH zei:Logisch dat je het niet ziet als je de verkeerde kant uit loopt te denken, maar met wat topografische kennis zou je toch wat moeten herkennen.Jazzzo zei:Hoe kom je precies aan de afkortingen "kolin" en "bratislava"?Het zijn namelijk geen afkortingen, het zijn de productieplaatsen. Het PSA/Toyotatrio wordt in Kolin in Tsjechië gebouwd, het VAG-trio in Bratislava, Slowakije.
Jazzzo zei:@ami
Je mist subaru en suzuki en mis. Nog anderen
Verder denk ik ook dat langzaam de eerste chinezen nl binnenwandelen. Sommige dingen ben ik het niet met je eens maar de meeste wel![]()
Jazzzo zei:@ami ja daar kun je wel gelijk in hebben idd
Even een voorspelling van mij:
December 2012 wordt een historische maand qua verkoopcijfers;
1. Mazda 6
Jazzzo zei:Even een voorspelling van mij:
1. Mazda 6
Maar het is wel de laatste maand met20% bijtelling voor die auto, of maakt dat niet uit met registreren?Joël D. zei:Jazzzo zei:Even een voorspelling van mij:
1. Mazda 6
Ach welnee. Alleen maar leaseauto's en die worden niet geregistreerd in december.
Jazzzo zei:Maar het is wel de laatste maand met20% bijtelling voor die auto, of maakt dat niet uit met registreren?Joël D. zei:Jazzzo zei:Even een voorspelling van mij:
1. Mazda 6
Ach welnee. Alleen maar leaseauto's en die worden niet geregistreerd in december.
Astonished zei:Jazzzo zei:Maar het is wel de laatste maand met20% bijtelling voor die auto, of maakt dat niet uit met registreren?Joël D. zei:Jazzzo zei:Even een voorspelling van mij:
1. Mazda 6
Een heleboel auto’s vallen in januari in de 25% bijtelling, die nu nog in de 20% zitten.
Jazzzo zei:Maar het is wel de laatste maand met20% bijtelling voor die auto, of maakt dat niet uit met registreren?
Maar niet de station waar wss het meerendeel voor gaat kiezen.Daewoo-Chevrolet zei:Jazzzo zei:Maar het is wel de laatste maand met20% bijtelling voor die auto, of maakt dat niet uit met registreren?
De 6 sedan 2.2 SkyActiv-D heeft de komende jaren 20% bijtelling.
Kizashi zei:Dat Dacia het momenteel moeilijk heeft ligt denk ik grotendeels aan de idiote CO2 taks die ze hier verzonnen hebben om de kas te spekken.
Door de stokoude motoren met hoge uitstoot komt er automatisch een giga heffing bovenop .
Wellicht zorgt de nieuwe Sandero voor een sterke comeback in 2013 , afgelopen jaar bleek trouwens uit een onderzoek van de consumentenbond dat deze Dacia de betrouwbaarste europese auto is( waar die vorig jaar nog als afrader genoteerd stond
)
Mijn voorspelling voor 2013 : de Mitsubishi Mirage in de top 10 !
rickm zei:Moet je dit lezen, een kersvers TUV rapport: https://www.autobild.de/artikel/auto-bild-tuev-report-2013-3743278.html
Dacia wordt helaas gefileerd!
De Sandero II en de komende gefacelifte Duster (zie Autoplus.fr cover, nog één dag zichtbaar, dan komt de volgende editie) zijn hopelijk betrouwbaarder.
TUV technisch: de Polo en de Japanners doen het erg goed.
Wouter82 zei:@ Ami, in je betoog spreek je twee keer over 2014. Zullen we eerst eens afwachten wat er volgend jaar gaat gebeuren?![]()
Kizashi zei:rickm zei:Moet je dit lezen, een kersvers TUV rapport: https://www.autobild.de/artikel/auto-bild-tuev-report-2013-3743278.html
Dacia wordt helaas gefileerd!
De Sandero II en de komende gefacelifte Duster (zie Autoplus.fr cover, nog één dag zichtbaar, dan komt de volgende editie) zijn hopelijk betrouwbaarder.
TUV technisch: de Polo en de Japanners doen het erg goed.
Vreemd dat de Polo het daar goed doet terwijl hier de klachten over de TSI motoren maar blijven komenvan die Japanners is dat natuurlijk vanaf de jaren zeventig al zo .
consumentengids :
Aziatische auto's betrouwbaar
Opnieuw komen de beste auto's uit Japan, op de voet gevolgd door Zuid-Koreanen. Europese merken als Alfa Romeo en Peugeot zien we vaak onderin de betrouwbaarheidslijst. Sommige merken met niet zo'n beste reputatie lijken de weg naar boven te hebben gevonden. Bij het Italiaanse Fiat zet de oudere Stilo nog een van de slechtste scores neer, maar de nieuwere Panda en Bravo doen het bovengemiddeld goed. Ook bij Fiatdochter Alfa Romeo zien we dit beeld met de MiTo en Giulietta.
Volkswagen en zustermerken Audi en Seat zijn afgelopen jaar veel in het nieuws geweest vanwege problemen met de distributieketting van T(F)SI-turbomotoren. Ook bij onze geënquêteerden is het aantal motorproblemen bij deze merken bovengemiddeld. Bij de 10 minst betrouwbare modellen staan twee andere Volkswagens (de Touran en Passat) en liefst drie Peugeots (206, 307 en 308). Aanvoerder van de betrouwbaarheidslijst is de Toyota Urban Cruiser: 95% heeft geen enkel probleem ondervonden in het afgelopen jaar. De eerste Europese auto staat op een gedeelde vijfde plek: de Dacia Sandero. Wat misschien meespeelt, is dat de voor slechte Oost-Europese wegen ontworpen Sandero niet overladen is met moderne techniek. Wat er niet op zit, kan ook niet kapot. Dat betekent overigens niet dat auto's die wel zijn voorzien van moderne, complexere techniek per definitie onbetrouwbaar zijn. Zo scoren de Honda Insight, Toyota Prius en Lexus CT200h hoog, terwijl ze hybridetechniek hebben en meestal een hele waslijst aan elektronische snufjes.