De Nederlandse verkoopcijfers | mei 2025 op p. 132

osx zei:
(...) En is een 107 wel een Peugeot omdat Toyota er een Peugeot schildje opplakt? Zo niet dan zouden de Peugeot verkoopcijfers halveren.

Wat een onzin. In de hele autogeschiedenis zijn er auto's 'gerebadged' zoals dat zo mooi heet. Kijk anders maar even in dit topic: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,3432943

En nu ineens, omdat ze zo goed verkopen moeten we maar gaan sjoemelen in de cijfers? Nee tuurlijk niet. PSA en Toyota hebben deze auto samen gemaakt. En een 107 is gewoon een Peugeot. Punt.
 
Joël. zei:
PSA en Toyota hebben deze auto samen gemaakt. En een 107 is gewoon een Peugeot. Punt.

Voor mij is het toch een Toyota die ook als Peugeot en Citroën wordt geleverd. Ja, het is een joint-venture van PSA en Toyota, maar de productie geschiedt wel onder verantwoordelijkheid van de Japanners en ook de benzinemotor komt uit hun stal (de diesel zou er nooit zijn als de Fransozen die niet per se wilden). Het zou me niets verbazen als ook het design van een voor Toyota werkende designer is (kan nergens vinden wie hem heeft ontworpen).
 
Mach1 zei:
Wel voor C-segmenters en gezien de leeftijd van de Golf. Of is dat te ver doorgedacht voor jou? Laat mij gewoon mijn mening posten aub.

De leeftijd van de Golf? Volgens mij is de C1/107/Aygo van 2005 en de Golf van 2008, dus hoezo leeftijd? Oh, je bent de mening toegedaan dat de Golf VI in feite een facelift is van de Golf V; prima, dan denken we een geboortedatum verder: 2004. Da's precies een jaar ouder dan de C1/107/Aygo, dus hoezo leeftijd van de Golf? En het segment zegt al helemaal niets. Er staan ook C-segmenters én A-segmenters onderaan de lijst.

En als je je mening post, schrijf je er iets bij als "ik vind" i.p.v. doen alsof je feiten verkondigt.
 
Dan spreken we van 2003. Ik zal een beetje overal 'ik vind' voor gaan zetten.... stel je niet zo aan. Je kunt toch wel begrijpen dat dat stukje tekst mijn interpretatie van de verkoopcijfers is hoop ik.... Ga even alle stukjes die je niet aanstaan op deze site bekritiseren, dan ben je nog lang bezig.
 
Dennis_zw zei:
En het segment zegt al helemaal niets. Er staan ook C-segmenters én A-segmenters onderaan de lijst.

Dus omdat er ook C- en A-segmenters onderaan de lijst staan negeer jij het feit dat de algehele tendens is dat de grote aantallen nu in het B en vooral A-segment worden afgezet? Logisch... Segment zegt zeker wel iets.
 
Alvast een modellen Top 20 van de Spaanse Autoblog:

01lpunto.jpg


1. Peugeot 107 2.300
2. Volkswagen Polo 2.043
3. Fiat Punto 1.483
4. Citroën C1 1.470
5. Toyota Aygo 1.356
6. Volkswagen Golf 1.274
7. Skoda Fabia 1.168
8. Renault Twingo 1.026
9. Opel Corsa 946
10. Hyundai i10 940
11. Opel Astra 921
12. Toyota Auris 894
13. Renault Mégane 893
14. Ford Fiesta 876
15. Suzuki Alto 872
16. Chevrolet Spark 836
17. Seat Ibiza 809
18. Ford Focus 754
19. Fiat 500 675
20. Hyundai ix35 671

Bron: https://es.autoblog.com/2010/10/06/ventas-septiembre-2010-holanda/

Wel vreemd dat de Suzuki Alto, maar met name de Nissan Pixo, zo achterblijven bij de Tsjechische drieling. Ik had niet verwacht dat de ix35 hier net als voorganger Tucson weer zo'n grote hit zou worden, althans tot ik de prijzen zag. De Kia Sportage moet toch zeker dezelfde aantallen kunnen halen.
 
Mach1 zei:
Dus omdat er ook C- en A-segmenters onderaan de lijst staan negeer jij het feit dat de algehele tendens is dat de grote aantallen nu in het B en vooral A-segment worden afgezet? Logisch... Segment zegt zeker wel iets.

Jij negeert de Auris en de Mégane, want die staan vrijwel op hetzelfde niveau als de Astra, die je wel noemt. Je profiel geeft aan dat je alleen Opels en VW's hebt bezeten tot nu toe, dus ga ik toch vooral vermoeden dat je in je berichten niet objectief bent als het om die merken gaat. Daar ging het om.
 
Komop zeg Autoweek, waar blijven die lijsten? Zelfs een Spaanse Autoblog heeft ze nog eerder dan een 'toonaangevend' autoblad als Autoweek.
En zeg niet dat je het te druk hebt me de autobeurs in Parijs, want na 5 videotjes van 2 minuutjes per video is het op deze site wel gedaan.
 
LM. zei:
Komop zeg Autoweek, waar blijven die lijsten? Zelfs een Spaanse Autoblog heeft ze nog eerder dan een 'toonaangevend' autoblad als Autoweek.
En zeg niet dat je het te druk hebt me de autobeurs in Parijs, want na 5 videotjes van 2 minuutjes per video is het op deze site wel gedaan.

Je kan ze zelf toch ook even opzoeken? Hier staan ze ook.
 
Dennis_zw zei:
LM. zei:
Komop zeg Autoweek, waar blijven die lijsten? Zelfs een Spaanse Autoblog heeft ze nog eerder dan een 'toonaangevend' autoblad als Autoweek.
En zeg niet dat je het te druk hebt me de autobeurs in Parijs, want na 5 videotjes van 2 minuutjes per video is het op deze site wel gedaan.

Je kan ze zelf toch ook even opzoeken? Hier staan ze ook.

Is het niet de bedoeling van een autosite om zijn bezoekers zoveel mogelijk te informeren?
Die cijfers heb ik allang gezien, maar die staan niet in volgorde van meestverkocht.
 
Dennis_zw zei:
Mach1 zei:
Dus omdat er ook C- en A-segmenters onderaan de lijst staan negeer jij het feit dat de algehele tendens is dat de grote aantallen nu in het B en vooral A-segment worden afgezet? Logisch... Segment zegt zeker wel iets.

Jij negeert de Auris en de Mégane, want die staan vrijwel op hetzelfde niveau als de Astra, die je wel noemt. Je profiel geeft aan dat je alleen Opels en VW's hebt bezeten tot nu toe, dus ga ik toch vooral vermoeden dat je in je berichten niet objectief bent als het om die merken gaat. Daar ging het om.

Wat jij wil........... :confused: En je mist de Citroen, heb trouwens ook een Ford gehad.... Maar speciaal voor jou: De Megane en Auris doen het ook netjes. (Auris alleen door de hybrideverise want eerder was het ding aan de straatstenen niet kwijt te raken).

Nog meer wensen Dennis?
 
LM. zei:
Komop zeg Autoweek, waar blijven die lijsten? Zelfs een Spaanse Autoblog heeft ze nog eerder dan een 'toonaangevend' autoblad als Autoweek.

De lijsten hadden inderdaad al lang op deze site moeten staan! Sowieso voor de volledigheid.
 
Segmenten van augustus nog maar doen dan?

Code:
[hr][b]     0   100.0%      485    V     Totaal[/b]
     1    36.9%      179    V     Volkswagen Kombi
     2    19.8%       96    V     Mercedes-Benz Sprinter
     3    15.5%       75    V     Ford Transit
     4    12.4%       60    V     Volkswagen Crafter
     5     8.5%       41    V     Renault Trafic
     6     3.7%       18    V     Mercedes-Benz Vito
     7     1.0%        5    V     Opel Vivaro
     8     0.8%        4    V     Citroen Jumper
     9     0.4%        2    V     Volkswagen Caravelle
    10     0.4%        2    V     Fiat Ducato
    11     0.2%        1    V     Volkswagen Multivan
    12     0.2%        1    V     Fiat Scudo
    13     0.2%        1    V     Citroen Jumpy
[hr][b]     0   100.0%      205   T3     Totaal[/b]
     1    17.6%       36   T3     Lexus RX
     2    15.1%       31   T3     Porsche Cayenne
     3    14.6%       30   T3     BMW X5
     4     8.3%       17   T3     Mercedes-Benz M-klasse
     5     8.3%       17   T3     Land Rover Range Rover
     6     6.8%       14   T3     Volvo XC90
     7     6.8%       14   T3     Volkswagen Touareg
     8     5.4%       11   T3     BMW X6
     9     4.4%        9   T3     Audi Q7
    10     3.9%        8   T3     Mazda CX-7
    11     2.9%        6   T3     Toyota Land Cruiser
    12     2.0%        4   T3     Land Rover Discovery
    13     1.5%        3   T3     Nissan Murano
    14     1.5%        3   T3     Jeep Grand Cherokee
    15     1.0%        2   T3     Mazda Cx-9
[hr][b]     0   100.0%     2001   T2     Totaal[/b]
     1    26.7%      534   T2     Hyundai Ix35
     2    18.2%      364   T2     Kia Sportage
     3    10.6%      213   T2     Volkswagen Tiguan
     4     6.7%      134   T2     BMW X1
     5     5.8%      117   T2     Mitsubishi Asx
     6     5.5%      110   T2     Toyota RAV4
     7     5.5%      110   T2     Mitsubishi Outlander
     8     5.1%      103   T2     Audi Q5
     9     3.3%       67   T2     Volvo XC60
    10     2.7%       55   T2     Kia Sorento
    11     1.6%       32   T2     Hyundai Santa Fe
    12     1.2%       24   T2     Mercedes-Benz GLK
    13     1.0%       21   T2     Subaru Forester
    14     0.8%       17   T2     Land Rover Freelander
    15     0.8%       17   T2     BMW X3
    16     0.8%       16   T2     Jeep Patriot
    17     0.8%       16   T2     Honda CR-V
    18     0.6%       13   T2     Citroen C-crosser
    19     0.4%        9   T2     Ford Kuga
    20     0.3%        7   T2     Suzuki Vitara
    21     0.3%        7   T2     Peugeot 4007
    22     0.2%        4   T2     Chevrolet Captiva
    23     0.1%        3   T2     Opel Antara
    24     0.1%        2   T2     Nissan X-Trail
    25     0.1%        2   T2     Infiniti Ex
    26     0.1%        2   T2     Hyundai Tucson
    27     0.0%        1   T2     Mercedes-Benz G-klasse
    28     0.0%        1   T2     Jeep Compass
[hr][b]     0   100.0%      779   T1     Totaal[/b]
     1    61.7%      481   T1     Dacia Duster
     2    16.2%      126   T1     Skoda Yeti
     3    10.0%       78   T1     Suzuki SX4
     4     5.4%       42   T1     Toyota Urban Cruiser
     5     3.3%       26   T1     Daihatsu Terios
     6     3.0%       23   T1     Fiat Sedici
     7     0.4%        3   T1     Suzuki Jimny
[hr][b]     0   100.0%      207   P3     Totaal[/b]
     1    41.1%       85   P3     Ford S-MAX
     2    18.8%       39   P3     Renault Espace
     3    13.5%       28   P3     Dodge Journey
     4     9.2%       19   P3     Ford Galaxy
     5     7.2%       15   P3     Chrysler Voyager
     6     4.8%       10   P3     Seat Alhambra
     7     1.4%        3   P3     Peugeot 807
     8     1.4%        3   P3     Mitsubishi Grandis
     9     1.4%        3   P3     Citroen C8
    10     0.5%        1   P3     Volkswagen Sharan
    11     0.5%        1   P3     Honda Odyssey
[hr][b]     0   100.0%     1807   P2     Totaal[/b]
     1    19.9%      359   P2     Peugeot 5008
     2    14.8%      267   P2     Peugeot 3008
     3    12.3%      222   P2     Ford Focus C-MAX
     4    12.1%      218   P2     Renault Scenic
     5     9.9%      179   P2     Seat Altea
     6     8.2%      148   P2     Toyota Verso
     7     7.4%      133   P2     Opel Zafira
     8     6.6%      119   P2     Volkswagen Golf Plus
     9     4.6%       84   P2     Mercedes-Benz B-klasse
    10     2.8%       51   P2     Mazda 5
    11     1.4%       25   P2     Volkswagen Touran
    12     0.1%        1   P2     Toyota Corolla Verso
    13     0.1%        1   P2     Chrysler PT Cruiser
[hr][b]     0   100.0%     1045   P1     Totaal[/b]
     1    35.5%      371   P1     Opel Meriva
     2    21.5%      225   P1     Mercedes-Benz A-klasse
     3    13.0%      136   P1     Kia Venga
     4     8.7%       91   P1     Renault Modus
     5     7.7%       80   P1     Nissan Note
     6     4.1%       43   P1     Ford Fusion
     7     3.4%       36   P1     Hyundai Matrix
     8     2.9%       30   P1     Kia Soul
     9     2.0%       21   P1     Skoda Roomster
    10     0.5%        5   P1     Lancia Musa
    11     0.4%        4   P1     Nissan Cube
    12     0.3%        3   P1     Daihatsu Materia
[hr][b]     0   100.0%      212    L     Totaal[/b]
     1    24.1%       51    L     Peugeot Partner
     2    15.6%       33    L     Volkswagen Caddy
     3    15.1%       32    L     Citroen Berlingo
     4    12.7%       27    L     Renault Kangoo
     5     7.5%       16    L     Fiat Doblo
     6     7.1%       15    L     Peugeot Bipper
     7     7.1%       15    L     Opel Combo
     8     6.1%       13    L     Fiat Fiorino
     9     4.7%       10    L     Citroen Nemo
[hr][b]     0   100.0%      120    K     Totaal[/b]
     1    62.5%       75    K     Smart Fortwo
     2    37.5%       45    K     Toyota Iq
[hr][b]     0   100.0%       29    H     Totaal[/b]
     1    44.8%       13    H     Porsche 911
     2    20.7%        6    H     Maserati Grancabrio
     3    10.3%        3    H     Mercedes-Benz Sls Amg
     4    10.3%        3    H     Ferrari California
     5     6.9%        2    H     Nissan GT-R
     6     6.9%        2    H     Aston Martin DBS
[hr][b]     0   100.0%       84    G     Totaal[/b]
     1    48.8%       41    G     Peugeot Rcz
     2    14.3%       12    G     Audi TT
     3    11.9%       10    G     Mazda MX-5
     4     4.8%        4    G     BMW Z4
     5     3.6%        3    G     Porsche Cayman
     6     3.6%        3    G     Porsche Boxster
     7     3.6%        3    G     Mercedes-Benz SLK
     8     2.4%        2    G     Renault Wind
     9     2.4%        2    G     Nissan 370z
    10     1.2%        1    G     Lotus Elise
    11     1.2%        1    G     Ford Mustang
    12     1.2%        1    G     Audi Tt Rs
    13     1.2%        1    G     Alfa Romeo Spider
[hr][b]     0   100.0%       62    F     Totaal[/b]
     1    35.5%       22    F     Audi A8
     2    29.0%       18    F     Jaguar XJ
     3     9.7%        6    F     Porsche Panamera
     4     9.7%        6    F     Mercedes-Benz S-klasse
     5     8.1%        5    F     BMW 7-serie
     6     4.8%        3    F     Lexus LS
     7     1.6%        1    F     Mercedes-Benz Cl63
     8     1.6%        1    F     Maserati Quattroporte
[hr][b]     0   100.0%      891    E     Totaal[/b]
     1    34.6%      308    E     BMW 5-serie
     2    22.0%      196    E     Audi A6
     3    18.3%      163    E     Mercedes-Benz E-klasse
     4    14.6%      130    E     Volvo V70
     5     4.5%       40    E     Saab 9-5
     6     2.7%       24    E     Volvo S80
     7     1.8%       16    E     Jaguar XF
     8     0.8%        7    E     Chrysler 300C
     9     0.3%        3    E     Mercedes-Benz CLS
    10     0.2%        2    E     Citroen C6
    11     0.1%        1    E     Lexus GS
    12     0.1%        1    E     BMW 6-serie
[hr][b]     0   100.0%     2871    D     Totaal[/b]
     1    13.7%      393    D     Audi A4
     2    10.8%      311    D     BMW 3-serie
     3     9.9%      285    D     Volkswagen Passat
     4     9.2%      265    D     Opel Insignia
     5     7.9%      228    D     Toyota Avensis
     6     7.1%      203    D     Volvo V50
     7     6.2%      178    D     Ford Mondeo
     8     5.4%      154    D     Mercedes-Benz C-klasse
     9     5.2%      149    D     Citroen C5
    10     4.8%      137    D     Skoda Superb
    11     4.8%      137    D     Audi A5
    12     4.6%      132    D     Mazda 6
    13     2.1%       60    D     Renault Laguna
    14     1.8%       51    D     Volvo S60
    15     1.6%       46    D     Seat Exeo
    16     1.0%       30    D     Alfa Romeo 159
    17     0.8%       23    D     Volvo S40
    18     0.7%       19    D     Peugeot 407
    19     0.5%       15    D     Saab 9-3
    20     0.4%       11    D     Honda Accord
    21     0.3%       10    D     Mercedes-Benz CLC
    22     0.3%        9    D     Volvo C70
    23     0.3%        9    D     Subaru Legacy
    24     0.1%        4    D     Lexus IS
    25     0.1%        3    D     Infiniti G
    26     0.1%        3    D     Alfa Romeo Brera
    27     0.1%        2    D     Fiat Croma
    28     0.0%        1    D     Mercedes-Benz CLK
    29     0.0%        1    D     Dodge Avenger
    30     0.0%        1    D     Chrysler Sebring
    31     0.0%        1    D     Chevrolet Epica
[hr][b]     0   100.0%     6641    C     Totaal[/b]
     1    14.0%      929    C     Volkswagen Golf
     2    12.2%      809    C     Toyota Auris
     3     9.4%      624    C     Opel Astra
     4     9.3%      617    C     Renault Megane
     5     7.3%      488    C     Nissan Qashqai
     6     6.7%      448    C     Ford Focus
     7     6.3%      416    C     Toyota Prius
     8     3.9%      259    C     Peugeot 308
     9     3.5%      230    C     Citroen C4
    10     3.3%      221    C     Audi A3
    11     3.3%      217    C     Skoda Octavia
    12     2.3%      156    C     Seat Leon
    13     2.3%      150    C     Alfa Romeo Giulietta
    14     2.2%      147    C     Kia Ceed
    15     2.2%      144    C     Honda Civic
    16     2.0%      134    C     Honda Insight
    17     1.8%      119    C     Hyundai I30
    18     1.7%      113    C     BMW 1-serie
    19     1.0%       67    C     Mazda 3
    20     1.0%       65    C     Volvo C30
    21     0.9%       63    C     Hyundai I30 Cw
    22     0.8%       52    C     Mitsubishi Lancer
    23     0.5%       31    C     Fiat Bravo
    24     0.5%       31    C     Chevrolet Cruze
    25     0.4%       27    C     Volkswagen Scirocco
    26     0.3%       20    C     Volkswagen Eos
    27     0.3%       17    C     Volkswagen Jetta
    28     0.2%       16    C     Lancia Delta
    29     0.2%       11    C     Honda Cr-z
    30     0.1%        7    C     Dodge Caliber
    31     0.1%        6    C     Subaru Impreza
    32     0.0%        2    C     Toyota Corolla
    33     0.0%        2    C     Alfa Romeo 147
    34     0.0%        1    C     Volkswagen New Beetle
    35     0.0%        1    C     Chevrolet Nubira
    36     0.0%        1    C     Alfa Romeo GT
[hr][b]     0   100.0%     9580    B     Totaal[/b]
     1    14.6%     1396    B     Seat Ibiza
     2    14.3%     1367    B     Volkswagen Polo
     3    10.2%      973    B     Fiat Punto
     4     7.3%      697    B     Toyota Yaris
     5     6.1%      583    B     Opel Corsa
     6     5.4%      514    B     Ford Fiesta
     7     4.8%      460    B     Skoda Fabia
     8     4.7%      454    B     Peugeot 207
     9     4.6%      438    B     Renault Clio
    10     4.3%      416    B     Citroen C3
    11     3.0%      290    B     Dacia Sandero
    12     2.6%      246    B     Mazda 2
    13     2.4%      233    B     Suzuki Swift
    14     2.1%      198    B     Peugeot 206
    15     2.1%      197    B     Mini Mini
    16     1.9%      185    B     Chevrolet Aveo
    17     1.8%      175    B     Hyundai I20
    18     1.7%      164    B     Mitsubishi Colt
    19     1.5%      148    B     Citroen Ds3
    20     1.1%      107    B     Honda Jazz
    21     0.9%       84    B     Dacia Logan
    22     0.9%       84    B     Alfa Romeo Mito
    23     0.4%       43    B     Daihatsu Sirion
    24     0.4%       42    B     Mini Cooper Clubman
    25     0.3%       33    B     Subaru Justy
    26     0.3%       24    B     Citroen Xsara
    27     0.1%       12    B     Nissan Micra
    28     0.0%        4    B     Mini One D
    29     0.0%        4    B     Lancia Ypsilon
    30     0.0%        3    B     Mini Cooper D
    31     0.0%        2    B     Mini Cooper D Clubman
    32     0.0%        1    B     Mini Cooper S John Cooper Work
    33     0.0%        1    B     Mini Cooper S Clubman
    34     0.0%        1    B     Kia Rio
    35     0.0%        1    B     Hyundai Accent
[hr][b]     0   100.0%     9298    A     Totaal[/b]
     1    17.2%     1595    A     Peugeot 107
     2    11.6%     1078    A     Toyota Aygo
     3    10.5%      972    A     Citroen C1
     4     9.5%      882    A     Suzuki Alto
     5     7.9%      731    A     Renault Twingo
     6     7.1%      660    A     Fiat Panda
     7     6.2%      574    A     Chevrolet Spark
     8     5.7%      529    A     Ford Ka
     9     5.2%      487    A     Fiat 500
    10     5.2%      481    A     Hyundai I10
    11     3.8%      354    A     Nissan Pixo
    12     3.8%      351    A     Opel Agila
    13     3.7%      342    A     Kia Picanto
    14     1.1%      106    A     Suzuki Splash
    15     0.9%       81    A     Daihatsu Cuore
    16     0.6%       53    A     Volkswagen Fox
    17     0.2%       21    A     Chevrolet Matiz
    18     0.0%        1    A     Daihatsu Trevis
 
Om toch nog even wat om handen te hebben heb ik de registratiecijfers van de merken eens naast de verkoopcijfers gelegd.
In de eerste kolom, de toename in aantal van 1-1-2009 tot 1-1-2010, in de tweede kolom de verkoopcijfers, en in de laatste kolom dus het aantal sloop of export
Code:
   -4656    1630   -6286 Alfa-Romeo
     106      21      85 Aston-Martin
   12621   15509   -2888 Audi
      58      12      46 Bentley
   16077   12967    3110 BMW
     171      26     145 Cadillac
   -2006     467   -2473 Chrysler
   11214   20132   -8918 Citroen
    6163    4077    2086 Dacia
    2227    4873   -2646 Daewoo
   -3630    4638   -8268 Daihatsu
     -55       3     -58 Daimler
    1167     843     324 Dodge
     106      27      79 Ferrari
    5708   18231  -12523 Fiat
    4760   36801  -32041 Ford
    5354   10325   -4971 Honda
   13532   13489      43 Hyundai
     739     277     462 Jaguar
     213     489    -276 Jeep
   12578    7110    5468 Kia
    -201      14    -215 Lada
       8       2       6 Lamborghini
    -942     869   -1811 Lancia
    1437     479     958 Land-Rover
     585     548      37 Lexus
     139      12     127 Lotus
      60      45      15 Maserati
  -10683    4842  -15525 Mazda
   13532    9383    4149 Mercedes-Benz
    6333    2712    3621 Mini
   -4446    4354   -8800 Mitsubishi
  -11000   10171  -21171 Nissan
  -28235   26236  -54471 Opel
    6858   29928  -23070 Peugeot
    1838     483    1355 Porsche
   -4741   23716  -28457 Renault
    1039       1    1038 Rolls-Royce
    -735     524   -1259 Saab
    1391    9636   -8245 Seat
    9742    7779    1963 Skoda
     813     768      45 Smart
    -127       1    -128 Ssangyong
   -2623     916   -3539 Subaru
   -3783   13421  -17204 Suzuki
   29260   37593   -8333 Toyota
    4872   38660  -33788 Volkswagen
    5195   13984   -8789 Volvo
 
Geelhoed zei:
Om toch nog even wat omhanden te hebben heb ik de registratiecijfers van de merken eens naast de verkoopcijfers gelegd.
In de eerste colom, de toenale in aantal van 1-1-2009 tot 1-1-2010, in de tweede kolom de verkoopcijfers, en in de laatse kolom dus het aantal sloop of export

Dit mag wel even in het taalneuzelaarstopic.....
 
gearhead zei:
Geelhoed zei:
Om toch nog even wat omhanden te hebben heb ik de registratiecijfers van de merken eens naast de verkoopcijfers gelegd.
In de eerste colom, de toenale in aantal van 1-1-2009 tot 1-1-2010, in de tweede kolom de verkoopcijfers, en in de laatse kolom dus het aantal sloop of export

Dit mag wel even in het taalneuzelaarstopic.....

Precies - waarschijnlijk is 'Geelhoed' iemand uit Zuid Afrika, Chili of Pakistan met teveel tijd.
Hij gebruikte vervolgens een vertaalprogramma dat niet helemaal vlekkeloos werkte.

Sneu voor deze 'Geelhoed' wel - hij/zij kan er nix aan doen.
We waarderen namelijk zijn inzet voor dit Forum, en dit draadje in het bijzonder.
 
De Nederlandse verkoopcijfers van Sept 2010 staan er (eindelijk)

Wat een treurwilg Top 5 voor heel 2010 zeg: een drieling en 2 VeeWee's - janken :cry:

Wat een treurnis ook voor sommige merken:
Peugeot had 3 modellen (308,3008,5008) nodig wat de Megane in zijn uppie kan.
Een Megane zonder Scenic trouwens.

Nissan Juke (19) en Infiniti's (slechts 2!!!!) - hou maar op, stop de persen.
Dacia, Cit DS3 - klaar, over.

Maarrrrruh - de knallers van de maand!!
Kia & Skoda.
 
de Infiniti M heb ik maar in het E-segment gezet.

Code:
[hr][b]     0   100.0%      285    V     Totaal[/b]
     1    25.3%       72    V     Mercedes-Benz Sprinter
     2    24.6%       70    V     Opel Vivaro
     3    17.5%       50    V     Ford Transit
     4    12.6%       36    V     Volkswagen Kombi
     5     9.5%       27    V     Volkswagen Crafter
     6     2.1%        6    V     Mercedes-Benz Vito
     7     1.4%        4    V     Volkswagen Transporter
     8     1.4%        4    V     Volkswagen Caravelle
     9     1.4%        4    V     Mercedes-Benz Viano
    10     1.4%        4    V     Citroen Jumper
    11     1.1%        3    V     Fiat Scudo
    12     0.7%        2    V     Hyundai H200
    13     0.7%        2    V     Fiat Ducato
    14     0.4%        1    V     Citroen Jumpy
[hr][b]     0   100.0%      235   T3     Totaal[/b]
     1    17.4%       41   T3     BMW X5
     2    16.2%       38   T3     Volvo XC90
     3    11.1%       26   T3     Porsche Cayenne
     4     9.8%       23   T3     Lexus RX
     5     8.9%       21   T3     Audi Q7
     6     7.7%       18   T3     Mercedes-Benz M-klasse
     7     7.7%       18   T3     Land Rover Range Rover
     8     6.0%       14   T3     BMW X6
     9     5.5%       13   T3     Volkswagen Touareg
    10     3.4%        8   T3     Mercedes-Benz R-klasse
    11     3.4%        8   T3     Land Rover Discovery
    12     2.1%        5   T3     Toyota Land Cruiser
    13     0.4%        1   T3     Mitsubishi Pajero
    14     0.4%        1   T3     Jeep Grand Cherokee
[hr][b]     0   100.0%     2357   T2     Totaal[/b]
     1    28.5%      671   T2     Hyundai Ix35
     2    16.9%      399   T2     Kia Sportage
     3     8.9%      210   T2     Volkswagen Tiguan
     4     8.6%      203   T2     Mitsubishi Outlander
     5     7.5%      177   T2     Mitsubishi Asx
     6     6.1%      144   T2     Volvo XC60
     7     5.2%      123   T2     BMW X1
     8     3.8%       90   T2     Toyota RAV4
     9     2.9%       68   T2     Audi Q5
    10     2.5%       58   T2     Kia Sorento
    11     1.7%       41   T2     Honda CR-V
    12     1.2%       28   T2     Mercedes-Benz GLK
    13     1.1%       26   T2     Hyundai Santa Fe
    14     0.8%       19   T2     Subaru Forester
    15     0.8%       19   T2     Ford Kuga
    16     0.7%       16   T2     Jeep Patriot
    17     0.6%       14   T2     Peugeot 4007
    18     0.5%       12   T2     Citroen C-crosser
    19     0.4%        9   T2     Land Rover Freelander
    20     0.3%        6   T2     Chevrolet Captiva
    21     0.2%        5   T2     Suzuki Vitara
    22     0.2%        5   T2     BMW X3
    23     0.1%        3   T2     Nissan X-Trail
    24     0.1%        3   T2     Hyundai Tucson
    25     0.1%        2   T2     Opel Antara
    26     0.1%        2   T2     Mercedes-Benz G-klasse
    27     0.0%        1   T2     Subaru Tribeca
    28     0.0%        1   T2     Jeep Wrangler
    29     0.0%        1   T2     Jeep Compass
    30     0.0%        1   T2     Dodge Nitro
[hr][b]     0   100.0%      590   T1     Totaal[/b]
     1    33.7%      199   T1     Dacia Duster
     2    30.3%      179   T1     Skoda Yeti
     3    21.2%      125   T1     Suzuki SX4
     4     6.4%       38   T1     Toyota Urban Cruiser
     5     4.4%       26   T1     Daihatsu Terios
     6     2.9%       17   T1     Fiat Sedici
     7     1.0%        6   T1     Suzuki Jimny
[hr][b]     0   100.0%      223   P3     Totaal[/b]
     1    28.7%       64   P3     Ford S-MAX
     2    14.8%       33   P3     Renault Espace
     3    13.9%       31   P3     Ford Galaxy
     4    12.6%       28   P3     Volkswagen Sharan
     5     9.0%       20   P3     Mitsubishi Grandis
     6     9.0%       20   P3     Dodge Journey
     7     5.4%       12   P3     Chrysler Voyager
     8     3.1%        7   P3     Seat Alhambra
     9     1.8%        4   P3     Peugeot 807
    10     1.3%        3   P3     Citroen C8
    11     0.4%        1   P3     Toyota Sienna
[hr][b]     0   100.0%     2536   P2     Totaal[/b]
     1    20.2%      513   P2     Renault Scenic
     2    14.6%      370   P2     Peugeot 5008
     3    10.7%      272   P2     Peugeot 3008
     4     9.5%      240   P2     Volkswagen Golf Plus
     5     8.7%      221   P2     Opel Zafira
     6     8.0%      204   P2     Ford Focus C-MAX
     7     6.7%      171   P2     Volkswagen Touran
     8     6.6%      168   P2     Mercedes-Benz B-klasse
     9     6.4%      162   P2     Toyota Verso
    10     4.8%      121   P2     Seat Altea
    11     3.7%       93   P2     Mazda 5
    12     0.0%        1   P2     Kia Carens
[hr][b]     0   100.0%     1266   P1     Totaal[/b]
     1    29.2%      370   P1     Opel Meriva
     2    21.2%      269   P1     Mercedes-Benz A-klasse
     3    16.7%      212   P1     Kia Venga
     4    11.1%      140   P1     Ford Fusion
     5     7.8%       99   P1     Nissan Note
     6     4.8%       61   P1     Kia Soul
     7     4.6%       58   P1     Renault Modus
     8     2.4%       31   P1     Skoda Roomster
     9     0.8%       10   P1     Hyundai Matrix
    10     0.6%        7   P1     Nissan Cube
    11     0.4%        5   P1     Lancia Musa
    12     0.3%        4   P1     Daihatsu Materia
[hr][b]     0   100.0%      190    L     Totaal[/b]
     1    36.3%       69    L     Renault Kangoo
     2    21.6%       41    L     Citroen Berlingo
     3    13.7%       26    L     Peugeot Partner
     4     8.4%       16    L     Peugeot Bipper
     5     5.3%       10    L     Volkswagen Caddy
     6     5.3%       10    L     Fiat Fiorino
     7     4.7%        9    L     Fiat Doblo
     8     4.2%        8    L     Citroen Nemo
     9     0.5%        1    L     Opel Combo
[hr][b]     0   100.0%      142    K     Totaal[/b]
     1    57.7%       82    K     Toyota Iq
     2    42.3%       60    K     Smart Fortwo
[hr][b]     0   100.0%       13    H     Totaal[/b]
     1    30.8%        4    H     Porsche 911
     2    15.4%        2    H     Mercedes-Benz Sls Amg
     3    15.4%        2    H     Mercedes-Benz SL
     4    15.4%        2    H     Ferrari California
     5     7.7%        1    H     Nissan GT-R
     6     7.7%        1    H     Mercedes-Benz Sl63
     7     7.7%        1    H     Bentley Brooklands
[hr][b]     0   100.0%       52    G     Totaal[/b]
     1    44.2%       23    G     Peugeot Rcz
     2    15.4%        8    G     BMW Z4
     3     7.7%        4    G     Renault Wind
     4     7.7%        4    G     Mazda MX-5
     5     5.8%        3    G     Mercedes-Benz SLK
     6     3.8%        2    G     Porsche Cayman
     7     3.8%        2    G     Nissan 370z
     8     3.8%        2    G     Audi TT
     9     1.9%        1    G     Porsche Boxster
    10     1.9%        1    G     Lotus Evora
    11     1.9%        1    G     Chevrolet Camaro
    12     1.9%        1    G     Alfa Romeo Spider
[hr][b]     0   100.0%       73    F     Totaal[/b]
     1    28.8%       21    F     Audi A8
     2    24.7%       18    F     Mercedes-Benz S-klasse
     3    15.1%       11    F     BMW 7-serie
     4    12.3%        9    F     Porsche Panamera
     5    11.0%        8    F     Jaguar XJ
     6     2.7%        2    F     Volkswagen Phaeton
     7     2.7%        2    F     Maserati Quattroporte
     8     2.7%        2    F     Aston Martin Rapide
[hr][b]     0   100.0%     1139    E     Totaal[/b]
     1    34.9%      398    E     BMW 5-serie
     2    25.5%      291    E     Volvo V70
     3    18.3%      208    E     Mercedes-Benz E-klasse
     4    15.3%      174    E     Audi A6
     5     2.5%       28    E     Volvo S80
     6     1.6%       18    E     Jaguar XF
     7     1.1%       12    E     Saab 9-5
     8     0.4%        4    E     Lexus GS
     9     0.2%        2    E     Mercedes-Benz CLS
    10     0.2%        2    E     Chrysler 300C
    11     0.1%        1    E     Toyota Camry
    12     0.1%        1    E     Infiniti M
[hr][b]     0   100.0%     3817    D     Totaal[/b]
     1    17.1%      652    D     Volkswagen Passat
     2    16.3%      621    D     Ford Mondeo
     3     8.6%      328    D     Opel Insignia
     4     7.6%      292    D     Mercedes-Benz C-klasse
     5     7.4%      284    D     BMW 3-serie
     6     7.2%      274    D     Volvo V50
     7     5.5%      211    D     Citroen C5
     8     5.3%      202    D     Toyota Avensis
     9     4.3%      165    D     Audi A4
    10     4.1%      156    D     Skoda Superb
    11     3.9%      148    D     Volvo S60
    12     2.5%       94    D     Audi A5
    13     2.1%       81    D     Renault Laguna
    14     2.1%       80    D     Mazda 6
    15     1.0%       37    D     Alfa Romeo 159
    16     0.7%       28    D     Volvo S40
    17     0.7%       25    D     Seat Exeo
    18     0.6%       23    D     Saab 9-3
    19     0.6%       23    D     Peugeot 407
    20     0.5%       20    D     Honda Accord
    21     0.5%       18    D     Subaru Legacy
    22     0.4%       17    D     Volvo C70
    23     0.4%       15    D     Mercedes-Benz CLC
    24     0.2%        7    D     Lexus IS
    25     0.1%        4    D     Fiat Croma
    26     0.1%        3    D     Chevrolet Epica
    27     0.1%        2    D     Hyundai Sonata
    28     0.1%        2    D     Alfa Romeo Brera
    29     0.0%        1    D     Mercedes-Benz CLK
    30     0.0%        1    D     Mercedes-Benz C63
    31     0.0%        1    D     Infiniti G
    32     0.0%        1    D     Chrysler Sebring
    33     0.0%        1    D     Chevrolet Malibu
[hr][b]     0   100.0%     8593    C     Totaal[/b]
     1    14.8%     1273    C     Volkswagen Golf
     2    10.8%      926    C     Opel Astra
     3    10.5%      899    C     Toyota Auris
     4    10.4%      891    C     Renault Megane
     5     8.7%      746    C     Ford Focus
     6     6.8%      585    C     Skoda Octavia
     7     6.3%      543    C     Nissan Qashqai
     8     5.5%      469    C     Toyota Prius
     9     3.4%      296    C     Peugeot 308
    10     2.9%      245    C     Citroen C4
    11     2.4%      210    C     Audi A3
    12     2.1%      178    C     Honda Civic
    13     2.0%      170    C     Volvo C30
    14     1.7%      146    C     Kia Ceed
    15     1.6%      139    C     BMW 1-serie
    16     1.4%      118    C     Hyundai I30 Cw
    17     1.3%      116    C     Alfa Romeo Giulietta
    18     1.3%      110    C     Honda Insight
    19     1.1%       98    C     Seat Leon
    20     1.1%       98    C     Hyundai I30
    21     0.8%       73    C     Fiat Bravo
    22     0.7%       59    C     Mazda 3
    23     0.4%       38    C     Mitsubishi Lancer
    24     0.4%       37    C     Volkswagen Scirocco
    25     0.3%       28    C     Chevrolet Cruze
    26     0.3%       22    C     Volkswagen Eos
    27     0.3%       22    C     Lancia Delta
    28     0.2%       21    C     Volkswagen Jetta
    29     0.2%       16    C     Honda Cr-z
    30     0.1%        7    C     Subaru Impreza
    31     0.1%        7    C     Dodge Caliber
    32     0.0%        4    C     Alfa Romeo GT
    33     0.0%        2    C     Chevrolet Nubira
    34     0.0%        1    C     Alfa Romeo 147
[hr][b]     0   100.0%    11725    B     Totaal[/b]
     1    16.8%     1972    B     Volkswagen Polo
     2    12.7%     1493    B     Fiat Punto
     3    10.0%     1178    B     Skoda Fabia
     4     8.1%      951    B     Opel Corsa
     5     7.3%      856    B     Ford Fiesta
     6     6.9%      814    B     Seat Ibiza
     7     5.4%      630    B     Suzuki Swift
     8     4.8%      562    B     Peugeot 207
     9     4.2%      494    B     Toyota Yaris
    10     3.5%      405    B     Hyundai I20
    11     3.3%      384    B     Renault Clio
    12     3.3%      382    B     Citroen C3
    13     1.8%      214    B     Mitsubishi Colt
    14     1.5%      177    B     Peugeot 206
    15     1.2%      145    B     Mini Mini
    16     1.2%      144    B     Mazda 2
    17     1.2%      141    B     Audi A1
    18     1.2%      139    B     Dacia Sandero
    19     1.1%      134    B     Alfa Romeo Mito
    20     0.9%      107    B     Citroen Ds3
    21     0.7%       87    B     Honda Jazz
    22     0.7%       85    B     Chevrolet Aveo
    23     0.4%       47    B     Dacia Logan
    24     0.4%       44    B     Mini Cooper Clubman
    25     0.3%       37    B     Daihatsu Sirion
    26     0.3%       35    B     Citroen Xsara
    27     0.2%       25    B     Subaru Justy
    28     0.2%       18    B     Nissan Micra
    29     0.1%        7    B     Mini Cooper D
    30     0.1%        7    B     Lancia Ypsilon
    31     0.0%        3    B     Mini Cooper S Clubman
    32     0.0%        2    B     Mini Cooper D Clubman
    33     0.0%        1    B     Mini One D
    34     0.0%        1    B     Mini Cooper S John Cooper Work
    35     0.0%        1    B     Lada Kalina
    36     0.0%        1    B     Kia Rio
    37     0.0%        1    B     Hyundai Getz
    38     0.0%        1    B     Hyundai Accent
[hr][b]     0   100.0%    12304    A     Totaal[/b]
     1    18.5%     2282    A     Peugeot 107
     2    11.7%     1437    A     Citroen C1
     3    10.9%     1346    A     Toyota Aygo
     4     8.4%     1030    A     Renault Twingo
     5     7.5%      928    A     Hyundai I10
     6     7.0%      867    A     Suzuki Alto
     7     6.8%      840    A     Chevrolet Spark
     8     5.7%      704    A     Fiat Panda
     9     5.6%      689    A     Fiat 500
    10     4.1%      499    A     Ford Ka
    11     3.9%      485    A     Opel Agila
    12     3.9%      474    A     Nissan Pixo
    13     3.6%      447    A     Kia Picanto
    14     0.9%      108    A     Daihatsu Cuore
    15     0.6%       79    A     Suzuki Splash
    16     0.6%       70    A     Volkswagen Fox
    17     0.1%       17    A     Chevrolet Matiz
    18     0.0%        2    A     Daihatsu Trevis
 
Ik vind de Renault Wind nog steeds wat vreemd ingedeeld tussen een SLK en een TT bijvoorbeeld.
 
Note niet? Van die andere snap ik het wel. Van de Note dus niet. Is toch de wel succesvolle broer van de Modus.
 
rickm zei:
Note + Juke + Cube........helemaal nix

Jammer

Jammer ja, de Note heeft alleen 2006 als topjaar gehad.
De Juke is misschien te vroeg om over te oordelen, je moet die auto zien en ik vind hem zelf wel iets hebben. De Cube lijkt inderdaad niet aan te slaan, misschien de prijs?
 
speedtouch zei:
rickm zei:
Note + Juke + Cube........helemaal nix

Jammer

Jammer ja, de Note heeft alleen 2006 als topjaar gehad.
De Juke is misschien te vroeg om over te oordelen, je moet die auto zien en ik vind hem zelf wel iets hebben. De Cube lijkt inderdaad niet aan te slaan, misschien de prijs?

Maar Nederland is dan ook een stipje in vergelijk tot een dozijn wereldsteden waar tienduizenden van die Note's en Cube's rijden.
Ook de Juke vindt zijn weg ('weg' ;-) vast & zeker (voor de Belgen: zeker & vast).
 
De 107 blijft het veel beter doen dan zijn broertjes. Is daar een aanbieding van oid?
 
Geelhoed zei:
De 107 blijft het veel beter doen dan zijn broertjes. Is daar een aanbieding van oid?

Klopt, maar als je de advertenties op dit moment leest, hebben ze allemaal acties (bijv. Panda € 5.800, onder voorwaarden).
Bij de 107 krijg je op dit moment 3 jaar garantie (net als bij Toyota overigens) alsmede zéér aantrekkelijke financieringsvoorwaarden (0% rente).
 
Citroën Xsara zou wellicht beter in P1 of P2 passen, aangezien dat alleen nog maar Picasso's zijn.

Stom trouwens dat die weer zijn samengevoegd, terwijl de i30 gesplitst is in hatchback en CW... o_O
 
bigwade zei:
Nissan Qashqai hoort in T2
Kia Sorento, Hyundai Santa Fe, Mercedes-Benz G-klasse horen in T3, denk ik

Nissan Qashqai zou inderdaad in T2 kunnen of bij bij P2.
De Sorento, Santa Fe en G-Klasse staan goed naar mijn mening.
 
Oktober is bijna voorbij.

'We' zijn qua verkoopcijfers weer op weg naar een top maand (+34%)

Bronneke: automotive-online.nl
 
rickm zei:
Oktober is bijna voorbij.

'We' zijn qua verkoopcijfers weer op weg naar een top maand (+34%)

Bronneke: automotive-online.nl


Oktober IS voorbij - + 41% (!)
'We' zijn een uitzondering aan het worden in Europa.
 
Oktober: https://www.dealersupportnet.nl/Files/merken%20PC%20ytm%2010-2010.pdf

1 Volkswagen 5.313 12,10%
2 Toyota 3.705 8,44%
3 Peugeot 3.270 7,45%
4 Škoda 3.251 7,40%
5 Renault 3.235 7,37%
6 Fiat 2.980 6,79%
7 Ford 2.828 6,44%
8 Citroën 2.264 5,15%
9 Opel 2.240 5,10%
10 Suzuki 1.482 3,37%
11 Volvo 1.426 3,25%
12 Seat 1.335 3,04%
13 Kia 1.308 2,98%
14 Audi 1.263 2,88%
15 Hyundai 1.091 2,48%
16 BMW 1.059 2,41%
17 Nissan 975 2,22%
18 Mercedes-Benz 964 2,19%
19 Chevrolet 791 1,79%
20 Dacia 555 1,26%
21 Mitsubishi 471 1,07%
22 Alfa Romeo 405 0,92%
23 Honda 385 0,88%
24 Mazda 375 0,85%
25 Mini 306 0,70%
26 Daihatsu 104 0,24%
27 Saab 84 0,19%
28 Smart 81 0,18%
29 Lexus 50 0,11%
30 Subaru 50 0,11%
31 Porsche 45 0,10%
32 Land Rover 44 0,10%
33 Dodge 42 0,10%
34 Jaguar 30 0,07%
35 Lancia 21 0,05%
36 Chrysler 18 0,04%
37 Jeep 12 0,03%
38 Infiniti 4 0,01%
39 Ferrari 3 0,01%
40 Maserati 3 0,01%
41 Bentley 2 0,00%
42 Tesla 2 0,00%
43 Think 2 0,00%
44 Aston Martin 1 0,00%
45 Lada 1 0,00%
46 Lotus 1 0,00%

Skoda op 4 en 7,4% marktaandeel :LOL: Volkswagen neemt nu wel heel veel afstand van de rest. Opel op 9 :eek: De Corsa ecoFLEX wordt nu van groot belang. Verder klimmen Alfa Romeo en Saab uit het dal met mooie cijfers. En heeft Daihatsu nog bestaansrecht nu de yen op de korte termijn niet goedkoper lijkt te worden?
 
Zow, opel op plaats 9. Dat is wel historisch laag, zeker gezien men de Meriva en Astra druk aan het uitleveren is....en men met de Corsa Ecoflex ook in dat segment wat te bieden heeft.
 
Zeker netjes van Skoda, maar ook Seat gaat wat beter sinds de Ibiza EcoMotive. De cijfers van Saab vallen me tot nu toe gewoon tegen. 84 stuks... Ben benieuwd welk model er op de eerste plaats staat, waarschijnlijk de 107 of Polo. VW heeft over 2010 nu een ruime voorsprong van 6000 auto's op nummer 2 Toyota. De positie van Opel valt me zwaar tegen.
 
Mach1 zei:
Zeker netjes van Skoda, maar ook Seat gaat wat beter sinds de Ibiza EcoMotive. De cijfers van Saab vallen me tot nu toe gewoon tegen. 84 stuks... Ben benieuwd welk model er op de eerste plaats staat, waarschijnlijk de 107 of Polo. VW heeft over 2010 nu een ruime voorsprong van 6000 auto's op nummer 2 Toyota. De positie van Opel valt me zwaar tegen.

Ik denk de Fabia: 2.007 stuks. Het zou ook goed de Polo kunnen zijn, maar Volkswagen heeft meer volumemodellen.
Mij valt Honda vies tegen. De verkopen van de Civic Hybrid zijn ineengezakt en de Insight doet niet veel. De Jazz Hybrid zal vermoedelijk ook geen groot succesnummer worden. Belangrijker wordt de Brio (productieversie New Small Concept), de A-segmenter die in 2011 leverbaar moet worden.

De verkopen van Daihatsu zullen met creativiteit weer de weg omhoog moeten kunnen vinden. En dat betekent dat Daihatsu moet kijken naar andere productielocaties van waaruit Daihatsu modellen naar Europa kan importeren: Maleisië (bij Perodua) of Indonesië. Verder is er één toekomstige (introductie over een maand of wat) Toyota die smeekt om een Daihatsu-logo: de Indiase Etios. Deze nieuwe budget hatchback moet in India gaan concurreren met de Maruti-Suzuki Swift, Tata Indica, Ford Figo, Nissan Micra e.a. en krijgt 1.2 en 1.5 liter benzinemotoren en een 1.4 D-4D dieselmotor.
De in Europa verkochte Alto, Pixo, Micra, Spark, i10 en i20 komen al uit India en zijn concurrerend geprijsd - dan moet de "Daihatsu Charade" hier ook prijskaartjes van het niveau Cuore kunnen krijgen, vanaf 10 mille dus. En de dieselmotor, die Daihatsu al jarenlang niet meer in haar gamma heeft, vergroot de kansen in Zuid-Europa aanzienlijk.
Als ik dat inzie, moet Daihatsu Europe dat toch ook kunnen inzien?

ToyotaEtios1.jpg


ToyotaEtios2.jpg
 
Skoda op weg naar de # 1 plaats - waar gaat dit over?????
Hoe ver kan de Neanderthaler zakken??

Historisch feit als een Fabia aan kop gaat!
Als dat zo is ga ik naar een Skoda dealert om een beschuitje met muisjes te scoren.
 
En dan te bedenken dat de Fabia voor de GreenLine-versie aan de straatstenen niet te slijten was!!!! :)
 
Mach1 zei:
En dan te bedenken dat de Fabia voor de GreenLine-versie aan de straatstenen niet te slijten was!!!! :)

Dat heb je als de financiële omstandigheden (minus BPM - waarvan de fabrikant/importeur volgens mij een deel inpikt-, geen wegenbelasting) veranderen.

even offtopic:

Eigenlijk worden de veelrijders (want die kopen vaak diesel, dus Polo Diesel, Punto, Corsa etc.) beloond omdat ze zoveel rijden. Ik zal wel de enige zijn die niet gelooft in het CO2 verhaal, laat staan in het fileterugdringen verhaal.
 
speedtouch zei:
Mach1 zei:
En dan te bedenken dat de Fabia voor de GreenLine-versie aan de straatstenen niet te slijten was!!!! :)

Dat heb je als de financiële omstandigheden (minus BPM - waarvan de fabrikant/importeur volgens mij een deel inpikt-, geen wegenbelasting) veranderen.

Klopt, het voorbeeld van de Fabia onderstreept dit. Nu het financieel aantrekkelijk is willen mensen ineens wel een Fabia :confused:.
 
Terug
Bovenaan