A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Het is een cola flesje.....de originele, grote mannen cola en niet de zero, light, cherry, vanille etc: een hij.

Weekje verder, het weer wordt warmer, dus voor as zaterdag de bandenwissel op de agenda gezet, maart roert zijn staart, apri doet wat ie wil.......ben niet veel meer op pad, dus de dagen dat er sneeuw is en op pad gaan vallen niet snel samen, nog maar niet over het nut of. niet van winterbanden te spreken.

Diante hier op het forum was zo aardig om een doosje van mij in zijn bus te leggen, een Corvette wieldop omgebouwd naar klok,.

De C1 draait zijn rondjes, de afgelopen week een 600 km, niet slecht met 1:19!!!

De CX5 heeft ook zijn software nukken, vooral bij het omschakelen tussen een “telefoon”gesprek, wat ik ook veelvuldig met whatsapp, telegram en teams doe. Bij afsluiten van de gesprekken door de beller lijkt dit niett volledig tot de CX5 door te dringen, scherm gaat terug naar bv navigatie, maar radio gaat niet op geluid. USB los en Dan werkt eea weer, maar........gisteren deed ook de volumeknop en de volume stuur bediening niets......niet harder of zachter te krijgen, geen mute optie........het is niet dagelijks......dat klopt rij er ook niet dagelijks in.

Maar eens bellen met de dealer. sinds het sporadisch is en uiteraard niet op commando te presenteren, ondanks een aardig idee te hebben van wat er gebeurt.

Dan toch maar besteld, een beetje voor het milieu; meer voor de Euro’s voor wat het waard is op de lange termijn, 12 zonnepanelen, roi net over de 4 jaar..

Hele kleine aanpassing, 2 strings een vol met optimizers, andere string een enkele optimizer. Hou ruimte over om de dakgoten van de opbouw schoon te maken, tegeldragers ter bescherming dakbedekking. Converter in de garage, geen kabels door het dak.

Hoe meer gaten hoe meer de kans op lekkage, vandaag wat in en om het huis rommelen, 1 m3 haardhout aan de kant, wat schilderwerk palen zetten, ladder opzij voor de converter, eens kijken hoe we het beste de leiding onder het huis kunnen krijgen, en dan vergeet ik vast nog wel wat.

Zonnepaneeltjes op het dak met schaduw simulatie.

https://live.staticflickr.com/65535/51068115763_d0190d49bc_h.jpg%5B/img

Wat goed die zonnepanelen!

Volgens mij duurt het nog wel even voordat we bandjes kunnen trappen Adrie, hoe gaat het de Mazda, is dat probleem inmiddels verholpen?

Peter, de Mazda doet zijn ding, inmiddels over de 60.000 km, als ik in de auto zit dat gaat het altijd naar de 500 km op een dag. Het schakelen tussen auto en telefoon werkt naar niet altijd van harte, deze week weer een haperend systeem waarbij geen van de knoppen het meer doet om de radio / navigatie / spraakherkenning te doen laten werken. Auto stil zetter, motor uit, op slot, 15 mtr van de auto weglopen, naar de blauwe lucht kijken, en jawel weer goed.

Zondag PCR test, maandag naar Denemarken, eerste keer sinds December en het is nodig.

Weer terug uit Denemarken, controle aan de grens, negatieve test laten zien, nog wat vragen over hoe en waarom en door. Hotel is alleen slapen je eten word voor de deur gezet, niet mijn ding dus alle maaltijden op kantoor gehad, ophalen bij de uitgifte en eten op je werkplek. Op kantoor bij verplaatsen / staand praten mondkapje op, veel desinfectie stations,

De reis zelf ging voorspoedig, ditmaal thuis de tank vol, wat rustiger rijden en in Denemarken weer vol, zo ook op de terugreis, dus niet uit de auto geweest in Duitsland. Mac 150 km/uur, en de reis duurde zodoende een 20 minuten langer.

Zelfde maatregelen als bij ons op de zaak, in Nederland. Ook onlangs zakelijk in hotel geweest, in Amersfoort. Daar ook zelfde als Denemarken.

20 minuten enkele reis, dat valt mee op dat eind. En scheelt dus halve tank?

Dat is dus het verschil tussen 1:7.5 en 1:12, wil het eens proberen met 130 km/uur max, de stap naar een EV met bereik van 500+ km is hierbij gezet.

Iemand hier een sedumdak zelf aangelegd?

We zitten in quarantaine, familielid in het ziekenhuis teste positief, zelf vrijdag getest en negatief, morgen nog een keer en dan zien wel wel. Bed in de gastenkamer ligt best goed.

Dus geen Corvette gestart dit week end, we in de tuin aan de gang geweest, Afdak is in de basis klaar, nog even dakleer en wat planten er op en klaar.

Nou had ik ondanks mij jonge leeftijd al wel een vaccin gehad, echter 5 dagen vóór de blootstelling.

We wachten af, voel me goed, alles smaakt.

Dat is inderdaad even spannend! Hopen op geruststellend nieuws de komende dagen, wie weet heeft het vaccin toch zijn werk al kunnen doen (y)

Oei oei, dat is minder Adrie! Strekte voor je, ook voor je vrouw en junior! Positief gezegd, gelukkig heb je je groene vingers en en rechterhanden kunnen gebruiken.

Fijn dat je een vaccin hebt, pa en ma hebben hem ook (nu) . Ze voelen zich nu wel wat veiliger, ondanks dat ze niet ineens uitbundiger ofzo zijn gaan doen, of de regels laten varen.

Ik duim voor je dat het "mee valt" en het vaccin zijn werk doet! Het zou leuk zijn wanneer we dit jaar toch een keer kunnen meeten, ik ben nog altijd knetter nieuwschierig naar de C1 ehm C3 bedoel ik (y)

Zo, we zijn er weer, enige rust is er, en ook de zonnepanelen, liggen er nu 6 dagen op en we gaan lekker: bijna 85kWh ondanks de toch niet al te beste omstandigheden.

51160321594_07c8c1c666_k.jpg

Dat is meer dan wat we gemiddeld per dag verbruiken, helemaal goed en tevreden.

Verder staat de C3 stil, het weer zit niet mee, de C1 doet zijn ding, de CX-5 op 65.000 km.

Weekje verder, de C3 gisteren weer van stal gehaald, sleutel om en lopen, en dat na twee maanden stil staan. De CX5 heeft niet veel werk.....

Afdak is redelijk klaar, de regen heeft niet echt geholpen, maar nog een paar uurtjes en het groene dak kan erop.

De zonnepanelen doen hun werk, gisteren was al een topdag met 26kWh, vandaag zal niet veel minder worden, nu in twee weken een 235kWh, gaat lekker, ben tevreden.

Van het week end weer lekker met de C3 op pad, wat een heerlijk iets toch altijd, deur open, starten, het ronken, de geur,, dan kan je hem weer binnen zetten.....maar nee een heerlijk ritje.

De C1 rijd veel KMters, deze maanden een 2500 km per maand, tijdelijk, dat dan weer wel. 1:21 is mogelijk, maar geen snelweg, wel de Hunnebed Highway, een gevaarlijke weg, vele malloten, van Skoda tot BMW rijder.

Zonnepanelen zijn werelds, beste dag 31.6 kWh, minste 9 kWh, gedachten gaan uit naar een warmtepomp voor tap water.

Het groene dak zit op de overkapping, 3 uurtjes voor 9m2, en wat een wereld van verschil.

Hahaha, ik sneak ook altijd kleine modificaties onder de neus van mijn vrouw haar auto. Meestal duurt het ook even voor ze het door heeft maar ben ook wel eens gevraagd iets weer weg te halen.

Deze C1 is best een guitig wagentje en rijden helemaal niet slecht. Als ik moest kiezen tussen de Punto en de C1 zou ik toch voor de Punto kiezen maar als zij er maar blij mee is toch?

Inmiddels weer twee keer op en neer naar Denemarken geweest, zijn toch altijd intensieve dagen, het verkeer zit grotendeels mee, dat is dan weer prettig. Inmiddels
71k km en eigenlijk geen problemen, al is de software van telefoon en auto niet super.

Dit week end de C3 naar de garage, nieuwe APK olie wissel en nog wat kleins.

Terugleveren van energie is ook lekker, 870 kWh volgens de slimme meter over de laatste 2 maanden, best tevreden mee.

Klinkt goed, allemaal, a3! Waar zet je doe 'vette nou neer? De vakgarage om de hoek of is het toch richting Wezep?

Vandaag naar Zellers USA cars in Roden gebracht, 2 jaar geleden door hun op Nl kenteken laten zetten, goede ervaring dus waarom wisselen? Olie, filter, bougies bekijken, even kijken naar de lekkage stuurbekrachtiging, is al eea aan vervangen, en stilstand is niet het beste.

Dit week end weer naar Denemarken, 3e keer in 5 weken, het is even nodig. Dinsdag weer terug, woensdag Duitsland, en dan een paar weken in NL.

Wellicht in die weken de badkamer verbouwen……..of toch nog even wachten…..

Ik hoop vóór de 19de, dat is APK d-day, heb geen haast, maar nooit druk, veel te doen, voelt een stuk beter.

Corvette is inderdaad weer thuis, extra rondje gereden met de buurman, 78 jaar oud, vond het heerlijk!

De CX5 staat over de 75k km, na de raam rubbers geen problemen meer gehad, zelfs geen nieuwe banden, ok, deels met winterbanden gereden, valt mij mee. Verbruik, ach neer uitschieters naar 1:10c dan 1:16, wat er moeilijk is te halen.

Aha, de Clio, stond al een maandje of 18 stil……frisse accu, en, jawel, draait weer lekker, kwam op temperatuur, thermostaat werkt, Fransoos, nu maar de accu losgehaald.

De C3 krijgt nieuwe boxen, gewoon omdat we er tijd voor hebben, 4x6 aan de voorzijde, 6x9 aan de achterzijde.

De C1 heeft nieuwe ruitenwisserbladen, alweer bijna een jaar in ons bezit.

Aha, de Clio, stond al een maandje of 18 stil……frisse accu, en, jawel, draait weer lekker, kwam op temperatuur, thermostaat werkt, Fransoos, nu maar de accu losgehaald.

De C3 krijgt nieuwe boxen, gewoon omdat we er tijd voor hebben, 4x6 aan de voorzijde, 6x9 aan de achterzijde.

De C1 heeft nieuwe ruitenwisserbladen, alweer bijna een jaar in ons bezit.

Lekker hoor. Cliootje liep erg netjes na die lange tijd. Leuk! En nieuwe speakertjes in de 'vette, ik snapmdat. Heb ook setje liggen voor de cabrio hier. Om dat het kan en beter kan. Leuk!

Buurman was helemaal blij, eerste keer onderuit gezeten in een auto.

En heten; weer bedankt, en ja we zijn aan de klus, heerlijk.

Even op en neer naar Denemarken geweest, het idee om met 100km/uur dit te doen kom niet. De gewoonte om het in gemiddeld 5.5 uur te doen en niet in 7 uur gaat niet zomaar weg.

Ik moet wel zeggen, er zijn een aantal plekken waar je van het gas af moet, soms voor een minuut of 5, maar de Elve tunnel en verder door Hamburg is altijd wel een 20 minuten. 60-80’km/uur stuk, dan bel
Ik altijd iemand om niet in gedachten te sukkelen.

Oh, kwam deze nog tegen: ik heb Google niet nodig, ik ben getrouwd:).

80k km beurt voor de CX5 staat voor eind deze maand geplanned, gaat de goede kant op, nog 2 jaartjes en wat anders.

Het is voor jou dus, kennelijk, gevaarlijker om in gedachten te sukkelen dan de afleiding van een telefoongesprek?

Knap, ik kan niet bellen en rijden tegelijk.. dan weet ik zeker dat ik naderhand een stukje weg 'kwijt' ben dat ik heb gereden. Of het telefoongesprek gaat heel stotterend..
(slechte carkit helpt dan niet mee).

CX5 is okay.. maar een paar extra tripjes vv DK om wat eerder einde contract te zijn is wel welkom, begrijp ik. ;)

@dura, telefoneren op hoge snelheid zit er bij mij ook niet in…….en de CX5, tevreden over de auto, het SUV deel was een zeer bewuste keuze. Volgende zal een wel sedan worden, Mazda, wie weet, of wellicht een BMW, Toyota, Volvo..

Terug
Bovenaan