Corolla TS hybride of alle andere opties voor een gezin

Imago van een Sales woman: Volvo V40/V60 of Toyota Auris ?

• Totaal aantal stemmers
    30
  • Opiniepeiling gesloten .
BRG zei:
SeatIbizaLover zei:
Is BMW beetje goedkoper dan Audi ?

BMW 3-Serie
Touring 318i Executive | Xenon | Navigatie | Nette staat
€ 19.945201696.502 km

https://www.autotrack.nl/a/bmw-3-serie-benzine-2016-50286961

Geen leder,
Frigowit,
Afschuwelijke velgen,
De helft te weinig cilinders,
Daar kan een zichzelf respecterende vrouwelijke sales manager echt niet mee komen voorrijden :p

SeatIbizaLover zei:
spoiler alert zei:
Je kunt die Ibiza nog altijd naar de chiptuner brengen. Brengt nog een beetje leven in de brouwerij met +20pk en +35NM koppel.

Koste mij 700-1000 denk ik ? En daarna moet ik misschien toch verkopen.
Nee joh. 400 bij de grote namen, 250€ als je een beetje rond belt.

Die Talisman van de vorige pagina is niets?

https://www.autotrack.nl/a/renault-talisman-benzine-2018-50266581

Mooie uitvoering, wel ingevoerd.
Aangezien we toch van links naar rechts en van voor naar achter gaan.

Opel Insignia - 1.5 SIDI TURBO AUT. 165PK

opel-insignia-1-5-sidi-turbo-aut-165pk-led-xenon-half-leer-navi-lmv-pdc-esp.jpg

Je moet lekker short lease doen, kun je elke, bijvoorbeeld 3 maanden, een auto kiezen die past bij de ideeën, stemming, trend in de sales, twijfels en wat allemaal nog niet meer die je dan hebt.

Een auto uitzoeken moet leuk zijn, maar dit is toch niet leuk meer? Van links naar rechts en weer terug naar links omvervolgens via het midden weer naar rechts te gaan... o_O

Ik weet het niet meer,

Misschien ik moet mijn vrouw stiekem brengen naar een Opel/VW/Mazda dealer voor een proef ritje. Misschien zal zij van mening veranderen.

1) Haar klachten aan mijn Seat :

- Niet zwaar genoeg, hij waait te makkelijk tegen sterke wind. Inderdaad is mijn Seat's massa alleen 1105 kg. Misschien vanaf 1300 kg kan zij goed voelen
- Slecht suspensie: trillende dijen. Misschien een Duitser met meer dan 1300kg kan ook goed zijn
- Niet comfortabele chauffer stoel: Misschien veel D-segment stations hebben comfortabele stoelen ?
- Chauffer's stoel is niet verhoogbaar:: dit is makkelijk met alle auto's na 2016 denk ik
- Hoorbaar wind: misschien veel auto's kunnen dit goed doen, behalf een Aurid Hybride
- Niet groot genoeg: misschien alle D-segment auto's zijn goed genoeg voor haar.
- Slecht imago (de "aanzien" factor). ik gok dat mijn vrouw alleen zal iets tussen Merc, BMW, Audi, Volvo accepteren ? (Tergelijketijd wilt zij geen Audi/BMW/Merc want ze zijn "te veel", maar zij kan Audi accepteren omdat Audi mijn droom auto is)

2) Mijn eigen wens
- Mooiheid: Audi is Nr 1, Honda is Nr 2
- Laag operatie kosten (afschrijving + brandstof + onderhoud + weggenbelasting)
- Niet Frans.

Heb dit hele topic eens door zitten lezen maar het lijkt wel een grap... als ik de man was van de salestijgervrouw zou ik haar lekker zelf de auto laten uitzoeken. Dit schiet natuurlijk niet op.

Hugozer zei:
Heb dit hele topic eens door zitten lezen maar het lijkt wel een grap...

Op den duur zou je het wel gaan geloven.
Geregistreerd op 9/10/2020 en dan zo'n never ending story.
Doet wel heel erg denken aan de "fakers" uit lang vervlogen tijden.

Misschien is het verstandig om samen met je vrouw naar een hele grote occasion handelaar te gaan. Hier staan vele C en D segment auto's gewoon naast elkaar, en kun je ze gelijk met elkaar vergelijken. Zelf zou ik aanraden om ook gewoon naar Frans te kijken, vaak door vooroordelen uit het verleden bieden ze gewoon een erg goede prijs kwaliteit verhouding.

Zelf vind ik de Renault Talisman, zeker in een luxe Initiale Paris of Intens uitvoering een aanrader. Ze zijn relatief goedkoop, rijden erg goed, en staan bekend als betrouwbare auto's.

Maar als ze toch gewoon een Volvo V60 of V40 wil hebben, dan is er ook keus genoeg.

Misschien ik moet mijn vrouw stiekem brengen naar een Opel/VW/Mazda dealer voor een proef ritje. Misschien zal zij van mening veranderen.

Dan krijg je het zelfde als met de toyota. Dan word er van alles gezocht om in een V60 audi te komen

Zo'n Insignia of Talisman zijn gewoon dikke karren, veel luxe, jong gebruikt is er al veel afgeschreven en rijd goed en kwalitatief prima. (y)

Maar als ik dit lees;

Zij is ambitieus en wil de auto ten minsten geen negatieve invloed op haar cariere.brengt..
Zij denkt dat een Volvo een positive imago brengt.
Zij wilt een "juiste auto kwa imago, niet te slecht, niet te chic". En Volvo is een "serieus maar modeste auto", daarom heeft ze sinds lang Volvo gewild.

dan hoef je net met andere merken aan te komen, hoe goed ze ook zijn. Aan de andere kant, een V60 was dé auto. Andere auto's waren te chic en Audi had geen goed imago. maar dat is in enkele dagen ook veranderd ;)

ik zou zeggen; laat haar zelf zoeken wat ze wil. maar Audi A4 / BMW 3 serie / mercedes C-klasse zijn zelfde premium auto's met vergelijkbare prijskaartjes qua aanschaf en onderhoudskosten. Dat ligt nu eenmaal wat hoger. Rationeel kun je dat nooit goedpraten tegenover een vrijwel nieuwe corolla.

Hugozer zei:
Heb dit hele topic eens door zitten lezen maar het lijkt wel een grap... als ik de man was van de salestijgervrouw zou ik haar lekker zelf de auto laten uitzoeken. Dit schiet natuurlijk niet op.

Mijn gedachte, en echte salestijgers weten dondersgoed wat ze willen en gaan daarvoor. Die hoeven echt niet aan hun handje vastgehouden worden bij het uitzoeken van een auto.

BRG zei:
Hugozer zei:
Heb dit hele topic eens door zitten lezen maar het lijkt wel een grap...

Op den duur zou je het wel gaan geloven.
Geregistreerd op 9/10/2020 en dan zo'n never ending story.
Doet wel heel erg denken aan de "fakers" uit lang vervlogen tijden.

Deze is wel echt, hij was een jaar of 4-5 geleden ook actief als "Jan uit Assen" of iets in die trant. Had toen ook al de Ibiza en nog een andere spaardiesel geloof ik, was toen ook een episch topic geworden met Excels en kostenoverzichten tot de cent uitgerekend. Ook toen speelde de emoties van mevrouw een grote rol en zo te zien emmeren nu straks in 2021 gewoon nog lekker door :D best vermakelijk hoor daar niet van (y)

Als de vrouw in de sales zit, hoort daar toch een auto van de zaak bij? Of is ze toch niet zo goed en zit ze op de binnendienst? Als ze met andere zaken ook dit arrogante divagedrag (als ik het zo lees wil ze een grote auto voor de buitenwereld en plaatste ze zich boven anderen) vertoont, zou ik er als partner rap klaar mee zijn.

Ik heb het hele topic vanaf het begin met veel belangstelling gevolgd, maar ik denk zo langzamerhand dat het beter is om een andere vrouw uit te zoeken als een andere auto.
Kost waarschijnlijk ook minder moeite.

Dit wordt hem!!!

V60
benzine
automaat
geen import
T3
123.000 km
14.900 EUR

Met zijn strakke vormgeving, zijn hoge veiligheidsniveau en het geweldige comfort van deze Volvo V60, onderscheidt deze auto zich van de massa. Dit is een dealeronderhouden auto uit 2012 die 123295 kilometer op de teller heeft. Bij de uitrusting van deze auto horen onder meer 16 inch lichtmetalen velgen, extra getint glas, verstelbare lendensteunen, actieve hoofdsteunen, metallic lak, verwarmde ruitensproeiers, elektrisch bediende ramen, elektrisch verstelde en verwarmde buitenspiegels, led-dagrijverlichting en in delen neerklapbare achterbank.

Met spraakbediening of de knoppen op het stuur regelt u het audio-installatiesysteem en het navigatiesysteem met harde schijf, terwijl u uw blik op de weg gericht houdt. De electronic climate control zorgt voor een prettige binnentemperatuur. Met de hulp van de parkeersensoren kost inparkeren en uitparkeren u geen enkele moeite. Cruise control houdt automatisch de ingestelde snelheid vast. Zo kunt u zich volledig op het verkeer concentreren. Extra opties op deze auto zijn: verstelbaar stuur, boordcomputer, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en bagage afdekhoes.

Zoals u mag verwachten van deze Volvo V60 is hij uitgerust met een reeks aan actieve veiligheidssystemen. In een noodsituatie waarschuwt forward collision warning bij een dreigende aanrijding met een voorligger.

En als mevrouw die niet wil, dan kan ze opzouten!!!

Mercedes-Benz C-klasse Estate 350e plug-in hybrid 7g-tronic plus aut. Lease Edition

€ 22.495, 2015, 139.397 km

Afschrijving € 3.640
Brandstof1 € 1.284
Motorrijtuigenbelasting € 1.108
Verzekering € 1.197
Onderhoud € 1.412
Rentekosten4 € 329

Totaal per jaar € 8.971

Ben ik gek of dom ?
https://www.autotrack.nl/a/mercedes-benz-c-klasse-50356354#null

BMW 530d M zei:
Hugozer zei:

Mijn gedachte, en echte salestijgers weten dondersgoed wat ze willen en gaan daarvoor. Die hoeven echt niet aan hun handje vastgehouden worden bij het uitzoeken van een auto.

Als ik mijn vrouw's handen niet vaste houdt, ga zij meteen binnen een uur naar een dichtbijzijds garage snel een V60/A4 Avant/318i/C 350 kopen.
Dan ga ik huilen.

BRG zei:
Dit wordt hem!!!

V60
benzine
automaat
geen import
T3
123.000 km
14.900 EUR

Ik denk om een sticker van bouwjaar 2019 op dit auto plakken, dan het probleem is opgelost.

Dat was een grapje, maar de stof bekleding is vies, kan ik wassen om naar relatieve nieuw te maken ?

Al in al, dit moet het zijn (behalf de stof bekleding): T3 is misschien beter dan T2, en 14.900 is een mooie prijs, 123.000 km is niet te veel voor bj 2012. Benzine & automaat zijn goed. Misschien verbruik is klein bettje meer dan T2, maar rij gevoel is beter en veel minder afschrijving per jaar.

SeatIbizaLover zei:
Mercedes-Benz C-klasse Estate 350e plug-in hybrid 7g-tronic plus aut. Lease Edition

Afschrijving € 3.640
Brandstof1 € 1.284
Verzekering € 1.197
Onderhoud € 1.412
Rentekosten4 € 329

Totaal per jaar € 8.971

Ben ik gek of dom ?

Mooie wagen zeg!

SeatIbizaLover zei:
BMW 530d M zei:
Hugozer zei:

Als ik mijn vrouw's handen niet vaste houdt, ga zij meteen binnen een uur naar een dichtbijzijds garage snel een V60/A4 Avant/318i/C 350 kopen.
Dan ga ik huilen.

Waarom, zij blij en haar centen toch? Snap sowieso niet zo goed waarom jij je er zo mee aan het bemoeien bent in dit geval, je kan adviseren maar als zij een andere auto wil, dan mag dat toch zeker? Dat dat volgens jou dan niet zo verstandig is, het zij zo, misschien geeft ze je later wel gelijk. Als je een V60 (oid) wil, wil je geen Auris, hoe verstandig die laatste misschien ook is. Niet alles draait om 3 getallen achter de komma.

SeatIbizaLover zei:
Ben ik gek of dom ?

Allebei denk ik :p

Je moet je vrouw een schop onder haar kont geven, zeggen dat ze met haar prinsessengedrag moet stoppen en haar toekomstige manager moet vragen om een leaseauto. Vervolgens kan ze zelf een auto zoeken die bij haar wensen, imago, gevoel, enz. past. Jij hoeft er geen uren/dagen aan tijd in te steken, je bent niet verantwoordelijk en onder aan de streep nog steeds een stuk voordeliger uit.
Ik zie een win-win situatie.

Nico GTR zei:
SeatIbizaLover zei:

Afschrijving € 3.640
Brandstof1 € 1.284
Verzekering € 1.197
Onderhoud € 1.412
Rentekosten4 € 329

Totaal per jaar € 8.971

Ben ik gek of dom ?

Mooie wagen zeg!

8.971 Euro kwijt per jaar voor een Mercedes estate is niet te veel, toch ?
Ex-lease auto, 4 personen hebben dit gereden.

Nico GTR zei:
SeatIbizaLover zei:

Afschrijving € 3.640
Brandstof1 € 1.284
Verzekering € 1.197
Onderhoud € 1.412
Rentekosten4 € 329

Totaal per jaar € 8.971

Ben ik gek of dom ?

Mooie wagen zeg!

Deze kopen, strik er omheen en klaar. Daarna mag mevrouw wel een hele lekker biefstuk voor je bakken en verwacht ik ook een lekker toetje.

Zadelsnuiver zei:
Deze kopen, strik er omheen en klaar. Daarna mag mevrouw wel een hele lekker biefstuk voor je bakken en verwacht ik ook een lekker toetje.
Iets met trillende dijen zeker?

SeatIbizaLover zei:
Nico GTR zei:
SeatIbizaLover zei:

Afschrijving € 3.640
Brandstof1 € 1.284
Verzekering € 1.197
Onderhoud € 1.412
Rentekosten4 € 329

Totaal per jaar € 8.971

Ben ik gek of dom ?

Mooie wagen zeg!

Heb je er wel erg in dat deze auto opgeladen moet worden?
Het liefst 2x per dag. ( indien je lange stukken rijd )
Hoeft niet natuurlijk maar dan is hij minder zuinig.
Dus kosten voor opladen erbij en eventueel kosten voor aanleg oplaadmogelijkheid.
Heb je mogelijkheid om te laden bij je eigen huis en eventueel bij het werk?
Ook bij je nieuwe huis straks?
Verder gaat na een paar jaar de korting van de wegenbelasting af, weet niet hoe je die nu berekend hebt.

Verder wel een prachtige auto natuurlijk. ( is beige bekleding slim met jullie geknoei? ;) )

SeatIbizaLover zei:
Nico GTR zei:
SeatIbizaLover zei:

Afschrijving € 3.640
Brandstof1 € 1.284
Verzekering € 1.197
Onderhoud € 1.412
Rentekosten4 € 329

Totaal per jaar € 8.971

Ben ik gek of dom ?

Mooie wagen zeg!

Zie PB! ;)

SeatIbizaLover zei:

Afschrijving € 3.640
Brandstof1 € 1.284
Verzekering € 1.197
Onderhoud € 1.412
Rentekosten4 € 329

Totaal per jaar € 8.971

Ben ik gek of dom ?
Je wilt geen Lexus IS300h omdat het te 'premium' is, maar wel zo'n bak?
Je vergeet de electriciteit kosten. Ca 5 cent/km

haarr zei:
Die Talisman van de vorige pagina is niets?

https://www.autotrack.nl/a/renault-talisman-benzine-2018-50266581

Renault is eigenlijk ook een betrouwbaar merk mbt de motor. Maar zelf VW/Ford/Opel is ook een NO-NO voor mijn vrouw.
F'k my life !

ak2 zei:
Misschien is het verstandig om samen met je vrouw naar een hele grote occasion handelaar te gaan. Hier staan vele C en D segment auto's gewoon naast elkaar, en kun je ze gelijk met elkaar vergelijken. Zelf zou ik aanraden om ook gewoon naar Frans te kijken, vaak door vooroordelen uit het verleden bieden ze gewoon een erg goede prijs kwaliteit verhouding.

Zelf vind ik de Renault Talisman, zeker in een luxe Initiale Paris of Intens uitvoering een aanrader. Ze zijn relatief goedkoop, rijden erg goed, en staan bekend als betrouwbare auto's.

Maar als ze toch gewoon een Volvo V60 of V40 wil hebben, dan is er ook keus genoeg.

Wij hebben ook een Occasions center gevonden, 3 merken hebben wij probroberen

ak2 zei:

Wij hebben ook een Occasions center gevonden, 4 merken hebben wij probroberen

spoiler alert zei:
Je wilt geen Lexus IS300h omdat het te 'premium' is, maar wel zo'n bak?
Je vergeet de electriciteit kosten. Ca 5 cent/km

Ik weet niet wat ons boven grens nu is.

Heb net de IS300h bekeken, koffre rumte 450 L is ideal, ik moet nog kijken of zijn vorm van koffre ruimte minder praktisch is dan een typisch hatchback/station vorm.

Dit https://www.autohero.com/nl/lexus-is-serie/id/e2a321c7-3a38-4b1a-8602-db31ef0ca54d/ is goed want:

1) Plus punten
- Hybride: ideal, vooral is een Totyota's hybride.
- Lexus "imago": ik denk dat mijn vrouw zal hem ook accepteren.
- Lexus kwaliteit. Ik hoop dat hij goed geluid isolatie heeft.
- bj 2017 is al met genoeg afschrijving
- mooi interieur
- leder bekleding

2) Min punten
- LELIJK fascade van nieuwe Toyota / Lexus.
- LELIJK buiten vorm en gekke decoratie lijnen buiten.
- is niet breed genoeg. Dit is typisch voor een aziatische auto, hoewel dit small vorm helpt om zuinig te rijden, maar mijn vrouw zal zeker klagen. Zij is ook wel een Aziatisch, maar haar smaak van luxe is nu te "Caucazisch".

De laaste dagen hebben wij BMW, Audi, Mercedes en Volvo gereden.

1) Mercedes 2015 C350 e PLUG-IN HYBRID 279pk 7G-TRONIC Lease Edition Avantgarde, 140'000 km
- Plus: heeft een ERG ERG goed lucht-gebaseerd suspensie. De beste suspensie dat wij ooit hebben gereden, mijn vrouw is heel kritisch in suspensie (de fameuse "trillende dijen" :) ) en zij is meteen tevreden met dit. Score 10/10
- Min: wind isolatie heeft een score van 6/10, en banden geluid isolatie score is ook 6/10
- soepel en krachtige acceleratie 6/10: hij is 1800 kg, beste zwaar, maar met een 2.0 liter motor moet hij meer soepel en sneller in acceleratie zijn.
- buiten design: 8.5/10
- binnen design: 7/10

2) Audi A4 Avant (bj Oktober 2020) 2.0 TFSI 150 pk, 0 km.
- Suspensie 8.5/10
- wind isolatie 8.5/10
- banden geluid isolatie 8.5/10
- soepel en krachtige acceleratie: 9/10
- buiten design: 9/10
- binnen design: 9/10

3) Audi A4 Avant (bj 2017) 1.4 TFSI 150 pk 130'000 km
- Suspensie 7.5/10
- wind isolatie 6/10
- banden geluid isolatie 8/10
- soepel en krachtige acceleratie: 8/10
- buiten design: 9/10
- binnen design: 9/10

4) BMW bj 2018 Touring 318i M Sport Edition , 136 pk, 60'000 km
- Suspensie 7/10
- wind isolatie 5.5/10
- banden geluid isolatie: niet van toepassing, want geluid was veel maar misschien omdat de banden niet goed gepompen waren.
- soepel en krachtige acceleratie: 8/10. Het verbaasd mij voor een 3-cylinder
- buiten design: 7/10
- binnen design: 8/10

5) V60 2017 T2 122 pk 100'000 km
- Suspensie 7.5/10
- wind isolatie 8/10
- banden geluid isolatie: 8/10.
- soepel en krachtige acceleratie: 6/10. Het was maar 122pk, dus ik verwacht niet zo veel.
- buiten design: 7/10
- binnen design: 5/10

6) Seat Ibiza 1.2 TDI 75pk, bj 2011, 117'000 km
- Suspensie 5.5/10
- wind isolatie 5.5/10
- banden geluid isolatie: niet van toepassing, want de motor geluid is TE VEEL :).
- soepel en krachtige acceleratie: 3.5/10.
- buiten design: 6/10
- binnen design: 5/10

Wij hebben tot nu toe 3 keer een oud V60 van 3-4 jaar oud gereden, en de kwaliteit van V60 was consequent/consistent, kwa suspensie, wind geluid en banden geluid isolatie. Bravo voor Volvo, ze zijn erg bekend voor rij komfort.

We zijn 7 pagina’s ver en de conclusie is dezelfde als in je eerste post: mevrouw wil een V60.
Waar wacht je nog op?
Denk je nu echt dat ze plots overstag zal gaan voor iets anders?
Je zegt zelf dat je vrouw weet wat ze wil. V60 it will be!!!

Wat ik niet begrijp is dat nu je alles probeert om maar geen V60 te kopen je wel steeds het budget verder opschroeft.
Begon met 16k voor een diesel V60, toen bleek dat diesel niet handig was ging je naar 19k voor een benzine V60, maar nu zie ik opeens Mercedessen en Audi's langskomen voor bijna 25k. Zet daar voor de eerlijkheid dan ook een V60 voor dat budget naast!

Al met al denk ik dat deze V60 verreweg de beste "goedkope" oplossing is, indien je kan leven met iets hogere kilometerstand.

Ga je echter het budget wat verhogen dan heb je opeens veel meer keus uit dikke V60'en.

Dikke T3 uit 2017 met 75.171 kilometer

Nog een uit 2016 met 87.194 kilometer

Nog een mooie uit 2017 met 113.814 kilometer

En er staan er nog veel meer.
Bovenstaande allemaal met minimaal Automaat, Leer/Alcantara en Xenon.

SeatIbizaLover zei:
BMW 530d M zei:
Hugozer zei:

Dan ga ik huilen.

Wat een flauwekul. Jij komt zelf aanzetten met al die wagens in de meeste uiteenlopende prijsklassen. Jij, niet jouw vrouw. Die wil een V60. Nu lijkt, en zo begin jij het ook te brengen, alsof het aan jouw vrouw ligt, maar dat is niet zo. Ieder uur kom je met weer een ander merk/ type met allerlei voors en tegens en berekeningen. Dat laatste snap ik ook niet meer, want zoals Total Loss ook al aangeeft ga je van 16k naar 25k en struikel je wel over een kleine 1k verschil die je bijvoorbeeld op jaarbasis meer kwijt bent aan een Benz tov een Ford.
Mij bekruipt het gevoel dat dit een vorm van aandacht vragen is (geworden).

Inderdaad, jou vrouw wilde per se een V60. Dat had je al lang kunnen aftikken door een V60 met haar te gaan kopen.

Je bent zelf verder gaan zoeken en alles door gaan rekenen en ik denk dat je zelf nu meer over alles twijfelt dan de vrouw des huizes. De budgetten worden ook steeds opgehoogd. Je kijkt wel naar een audi A4 2.0 TFSI, dan kun je ook best naar een V60 T3 of T4 kijken.

Maar ik zag je opsomming, maar heb je echt daadwerkelijk met die auto's proefgereden? Of is het allemaal op papier berekend en bekeken?

Als ik zag wat je bij de C350e schreef;
- soepel en krachtige acceleratie 6/10:

En vervolgens bij een A4 2.0 TFSI
- soepel en krachtige acceleratie: 9/10

De audi gaat in 8,5 seconden naar de 100, heeft 150PK en 250Nm aan koppel (wat natuurlijk prima is)
De Merc gaat in 6,2 seconden naar de 100, heeft 280PK en 600Nm aan koppel wat vrijwel gelijk beschikbaar is ook nog door de elektrokoppels. Hij gaat af als een kanon als je dat wil. Misschien zelfs een beetje te krachtig voor een auto die eigenlijk bedoeld is om comfortabel kilometers te maken. Mijn vrouw schrok gewoon de eerste keer toen ik al het vermogen aan sprak :)

Ook zag ik dit staat bij de merc;

- Min: wind isolatie heeft een score van 6/10, en banden geluid isolatie score is ook 6/10

banden is gewoon erg afhankelijk van het merk. Dat kun je altijd wisselen. windgeluid; bij de mercedes kon je kiezen voor akoestisch glas. Mijn auto heeft het, en is dan echt super stil. Sommige premium merken hebben zelfs dubbelglas. Audi en BMW hebben misschien ook wel zoiets. Als je daar heel veel waarde aan hecht misschien een idee om eens in te verdiepen. + stille banden laten monteren.

Dit weekend dus gewoon 2 of 3 V60 modellen kijken die passen bij het oorspronkelijke budget.. En kopen :cool:;) hoe langer het duurt hoe moeilijker je het voor jezelf maakt

SeatIbizaLover zei:
Dan ga ik huilen.

SeatIbizaLover zei:
Mijn vrouw heeft gisteren NEE gezegd naar Ford (howel een van haar bazen dit ook rijdt). Kan ik misschien een Audi sticker hier plakken ?

Dit kan toch niet serieus zijn. :T

SeatIbizaLover zei:
De laaste dagen hebben wij BMW, Audi, Mercedes en Volvo gereden.

1) Mercedes 2015 C350 e PLUG-IN HYBRID 279pk 7G-TRONIC Lease Edition Avantgarde, 140'000 km
- Plus: heeft een ERG ERG goed lucht-gebaseerd suspensie. De beste suspensie dat wij ooit hebben gereden, mijn vrouw is heel kritisch in suspensie (de fameuse "trillende dijen" :) ) en zij is meteen tevreden met dit. Score 10/10
- soepel en krachtige acceleratie 6/10: hij is 1800 kg, beste zwaar, maar met een 2.0 liter motor moet hij meer soepel en sneller in acceleratie zijn.
- buiten design: 8.5/10
- binnen design: 7/10

Met afstand de krachtigst gemotoriseerde auto in het lijstje krijgt een zesje. De accu's zullen wel niet opgeladen zijn geweest? Maar dan nog...raar verhaal.

Lekker negeren dit topic en geen tijd meer aan verspillen. Rationele argumenten spelen geen rol. TS zoekt alleen bevestiging van z'n eigen hersenkronkels.

AsconaGT zei:
Maar ik zag je opsomming, maar heb je echt daadwerkelijk met die auto's proefgereden? Of is het allemaal op papier berekend en bekeken?

Ik heb daadwerkelijk met die auto proefgereden.
De Merc's accu was niet vol opgeladen.

Maar misschien ik heb hem niet genoeg testen.

Ik heb daadwerkelijk met die auto proefgereden.
De Merc's accu was niet vol opgeladen.

Alleen de benzinemotor van de benz is al 211 PK. Daar komt de elektromotor nog bij wat gecombineerd 280PK maakt. Ook als de accu niet opgeladen is gaat hij er belachelijk snel vandoor. Met remmen laad hij de accu ook op en de accu is nooit helemaal leeg namelijk. Altijd enorm veel vermogen beschikbaar. De audi A4 met 'slechts' 150PK komt niet eens een klein beetje in de buurt als je ze naast elkaar zet qua kracht.

Ik krijg het gevoel dat jou vrouw gewoon een V60 prima vind, maar jij zelf gewoon een 'roze bril' op hebt en graag de audi wil. Of wat is nu het probleem? Waarom geen audi A4 ? Blijkbaar vind jij die mooi. Jou vrouw vind het ook ineens het imago niet meer slecht. ik zeg; knopen doorhakken :cool:

AsconaGT zei:
Alleen de benzinemotor van de benz is al 211 PK. Daar komt de elektromotor nog bij wat gecombineerd 280PK maakt. Ook als de accu niet opgeladen is gaat hij er belachelijk snel vandoor. Met remmen laad hij de accu ook op en de accu is nooit helemaal leeg namelijk. Altijd enorm veel vermogen beschikbaar. De audi A4 met 'slechts' 150PK komt niet eens een klein beetje in de buurt als je ze naast elkaar zet qua kracht.

De testen van acceleratie tussen de auto's waren heel kort: vanaf 100kmph tot 140kmph, en ik was vaak afgeleid bij het verkeer en het bang zijn dat er een politiewagen in de buurt was. Misschien het gevoel was niet nauwkerig genoeg.

Ik krijg het gevoel dat jou vrouw gewoon een V60 prima vind, maar jij zelf gewoon een 'roze bril' op hebt en graag de audi wil. Of wat is nu het probleem? Waarom geen audi A4 ? Blijkbaar vind jij die mooi. Jou vrouw vind het ook ineens het imago niet meer slecht. ik zeg; knopen doorhakken :cool:

In het kopen van iets van meer dan 500 euro, de Audi is een van de erg weinige keers dat mijn vrouw en ik eens zijn :).

Wij hebben 2 Audi A4, 1 BMW en 1 Merc estate getesten, niet per se alleen de Audi, want
- Audi A4 2016 benzine heeft waarschijnlijk een paar problemen
- Wij hebben nog bijna nooit een Audi/BMW/Merc gereden :)
- Ik heb mijn vrouw overtuigen om meer te proeven zo dat wij later tevreden zijn met ons keus

Voor mijn vrouw is wind isolatie en suspensie belangrijkste, daarna het merk (moet Volvo of hoger zijn).

Voor nu zijn wij nog niet vaste om "alleen Audi" te zijn, want
- Alleen de interieur vanaf 2016 van A4 vind ik mooi, maar A4 vanaf 2016 zijn vaak duur (ten minste 23'000)
- BMW station zijn beetje goedkoper dan A4
- En tot mijn verbaas: zijn er Mercedes estate van 2015-2016 dat tussen 19'500-22'500 zijn met minder 120'000 km op teller. Bvb dit https://www.gaspedaal.nl/mercedes-benz/stationwagon?bmin=2015&kmax=120000&pmax=22500&srt=df-a&trns=14 (hier heb ik "Benzine" nog niet gekozen want misschien er ook goed hybride versies zijn).

Wat denk jij over Merc hybrid 2015, was de technologie binnen Benz "mature" genoeg, aangezien Toyota al jaren getesten maar Mercedes nog niet ?

Terug
Bovenaan