VW Golf VIII | Nieuw: Variant

2020-vw-golf-teaser.jpg

2020-vw-golf-teaser.jpg

2020-vw-golf-teaser.jpg

2020-vw-golf-teaser.jpg

2020-vw-golf-teaser.jpg

Die tekeningen van alle generaties zijn altijd leuk. Qua vorm grijpt het dash terug op de vorm van de Golf 2.

Op die nieuwe pagina nog maar een keer.

2020-vw-golf-teaser.jpg

2020-vw-golf-teaser.jpg

2020-vw-golf-teaser.jpg

2020-vw-golf-teaser.jpg

2020-vw-golf-teaser.jpg

In de schetsen van de zijkant/achterkant, mist er volgens mij een..

Flieger zei:

Volgens mij ook! Tussen de 1 en de 2e of tussen de 2e en de 3e. Ze lijken zoveel op elkaar dat ik het dus niet met zekerheid durf te zeggen ;-)

Wel mooi, die schetsen. Fraai om de evolutie en groei te zien.

Alfa FrankY zei:
Flieger zei:

Volgens mij ook! Tussen de 1 en de 2e of tussen de 2e en de 3e. Ze lijken zoveel op elkaar dat ik het dus niet met zekerheid durf te zeggen ;-)

Tja, ze lijken zoveel op elkaar dat ze het zelfs bij VW niet doorhebben dat er een ontbreekt :)

Alfa FrankY zei:
Flieger zei:

Juist het verschil tussen Golf 1, 2 en 3 is vrij groot. Zeker de stap van 2 naar 3 (oa geen ronde koplampen meer). Volgens mij ontbreekt de Golf 8 in dit rijtje.

MBdoubleyou zei:
Alfa FrankY zei:
Flieger zei:

Juist het verschil tussen Golf 1, 2 en 3 is vrij groot. Zeker de stap van 2 naar 3 (oa geen ronde koplampen meer). Volgens mij ontbreekt de Golf 8 in dit rijtje.

Precies, dit is heel duidelijk gewoon de I t/m de VII.

Het zou aardig zijn als we eens wat van die schetsen van VAG in het echt op de weg zouden zien, in plaats van wat er uiteindelijk van die schetsen terechtkomt...

Is de nieuwe hier op het forum nog niet getoond?:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/volkswagen-golf-8-betrapt/

Kijk nu nog eens goed. Het is gewoon de VIII die er nog niet bijstaat. Logisch ook want die schets vanaf schuinachter is al vrij oud.

Oja, bedankt :D

ps: alle foto's quoten is nogal onzinnig. Als je reageert onder mijn post snap ik heus wel dat je het tegen mij hebt :)

Curlew zei:
Oja, bedankt :D

ps: alle foto's quoten is nogal onzinnig. Als je reageert onder mijn post snap ik heus wel dat je het tegen mij hebt :)

Bizar genoeg wist ik al dat je over doe foto's ging mopperen nadat ik gepost had maar goed. Ben allang blij dat ik überhaupt kan posten op mijn telefoon tegenwoordig dus had even geen behoefte om dat aan te passen. ;)

Edit : Alsnog gequote foto's weggehaald ten behoeve van leesbaarheid.

Mooi opgeruimd interieur. Kwaliteit is nog even afwachten, al ziet de middentunnel er al goedkoper uit dan de Mazda3, die heeft tenminste leer en pianolak er op zitten: https://www.netcarshow.com/Mazda-3-2019-1024-83.jpg

Of je blij moet zijn met pianolak? Een keer je vinger erover heen en het zit onder de krassen.

Normaliter wordt er geklaagd dat een nieuw model Golf veel van hetzelfde is en dus behoudend. Maar wat ze nu met de koplampen hebben gedaan :confused: vraag me af of dat de juiste manier is om het ontwerp wat 'spannender' te maken. Beetje het idee van de achterlichten van de Kia Stinger...

Maar even wachten op betere foto's.

Op dat laatste beeld valt het dashboard me erg mee (en een pak hoogwaardiger dan het speelgoeddash in de ID.3), het front blijft huilen met de pet op.

Vanuit die hoek, in die kleur, en met die wieltjes oogt hij wel erg ongelukkig. En inderdaad, de vorm van de koplampen zint me (nog steeds) niet. Had er een stuk beter uitgezien zonder dat uitgerekte knipperlicht bovenop.

Edit: ja, ik denk dat hij er werkelijk beter zou uitzien zonder doorlopend knipperlicht.

Sl4XKaI.jpg

Curlew zei:
https://static.autoblog.nl/images/wp2019/golf-8-gelekt-00001.jpeg
Gompie, een witte met thuiskomertjes eronder. Ze laten maar gelijk de winkeldochteruitvoering lekken? Dan kan de officiële introductie alleen maar meevallen natuurlijk.

Lollig trouwens, die opmerking over 'pianolak'. Glimmend zwart plastic zul je bedoelen. Stofverzamelstrookjes zul je bedoelen. Kijken=krassen zul je bedoelen. Lijkt me een goede zaak als VW daar vanaf stapt, maar ik vermoed dat we dat spul nog wel op het dashboard gaan aantreffen.

Volkswagen-Golf_TSI_BlueMotion-2015-1024-16.jpg

Zelfs de huidige Golf heeft nog wat meer spul zodat het allemaal wat interessanter/hoogwaardiger oogt/voelt. De nieuwe Golf is meer op Seat niveau https://www.netcarshow.com/Seat-Tarraco-2019-1024-83.jpg

Het zal ongetwijfeld een ongelukkige hoek zijn, maar de proporties kloppen niet meer en die spiegels op stokjes accentueren dat alleen maar. Op de spionagefoto's maakte de auto ook al een plompe, mollige indruk, terwijl de Golf het toch generaties lang van zijn gedrongen, kloeke vorm moest hebben. Voor wie een mooie Golf wil, kan inmiddels ook bij Mercedes-Benz (A-klasse), Hyundai (i30) en Peugeot (308) terecht.

D Elzinga zei:
Vanuit die hoek, in die kleur, en met die wieltjes oogt hij wel erg ongelukkig. En inderdaad, de vorm van de koplampen zint me (nog steeds) niet. Had er een stuk beter uitgezien zonder dat uitgerekte knipperlicht bovenop.

Edit: ja, ik denk dat hij er werkelijk beter zou uitzien zonder doorlopend knipperlicht.

Dacht dat we die trend, ten tijde van bijv. de BMW E60 wel gehad hadden. De voorkant is toch wel één van de mindere kanten. Het interieur valt me reuze mee, al ben ik wel benieuwd of het qua kwaliteit het niveau van de Golf 7.5 doorzetten, of meer die van de ID3 (wat ik veel hard plastic vond) op gaat.

Ik ben vooral benieuwd naar de verhoudingen.

m1mym30bks1z_480.jpg

kwyycxob1n49_480.jpg

Hoewel ik het op plaatjes mee vind valleen vind ik de Polo ook echt niet mooi door de veranderende verhoudingen. Zelfde heb ik het idee als ik de A3 spy shots zie. Beetje raar uitgerekt en zwaarlijvig

Curlew zei:
Zelfde heb ik het idee als ik de A3 spy shots zie. Beetje raar uitgerekt en zwaarlijvig

En idem voor de Leon. Ik denk dat je een hatchback maar tot bepaalde maten kunt oprekken voor hij in visueel opzicht bezwijkt.

Hoppa 43k voor een 1.5 automaatje met een paar opties zonder echt gek te doen.
Vrees al voor de GTE en GTI van 50k plus.

Golf R

P56IQxm.jpg

CxJxk9B.jpg

Ev4DK1Z.jpg

Vdwo2aE.jpg

Meer foto's: https://www.carscoops.com/2020/02/2021-vw-golf-r-shows-up-completely-undisguised-looks-exactly-how-you-expected/

Bij de reeds gepresenteerde sportievere uitvoeringen irriteerde het me al, maar hier is het helemaal een raar gezicht: een opgepompte auto met diffuser, dikke velgen en een voorbumper die vooral uit enorme gaten bestaat, maar het grilletje tussen de koplampen is dicht, klein en zou je eerder op een of andere eco-spaarmobiel verwachten...

De Variant volgt uiteraard ook de uitgebreide facelift

pKhFe3L.jpg

ZZGlADy.jpg

RMgrJrF.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2020/05/2021-vw-golf-variant-makes-spy-photo-debut-as-the-peoples-compact-estate/

Het wil Volkswagen maar niet lukken om een mooie Golf Variant op papier te zetten. Jammer. De broertjes van Seat en Skoda zien er nog steeds beter uit wat mij betreft.

Voorlopig even helemaal geen Golf 8 meer, de uitleveringen zijn allemaal gestopt omdat er problemen zijn met de noodoproep functie.
Schijnt niet te functioneren.

ScaniaV8 zei:
Voorlopig even helemaal geen Golf 8 meer, de uitleveringen zijn allemaal gestopt omdat er problemen zijn met de noodoproep functie.
Schijnt niet te functioneren.

https://www.auto-motor-und-sport.de/kompaktklasse/vw-golf-8-auslieferungsstopp-rueckruf-e-call-notruf-koennte-versagen/ :

AUSLIEFERUNGSSTOPP FÜR VW GOLF 8
Elektronischer Notruf könnte versagen
VW hat bei internen Untersuchungen festgestellt, dass die "vollumfängliche Funktion des eCall/Notruf-Assistenten nicht gewährleistet" ist. Mitten in der Corona-Krise muss der Hersteller einen Rückruf für alle neuen Golf starten.

Offizieller Rückruf wohl schon nächste Woche

Bovenstaande twee berichten hebben weinig met dit onderwerp 'scoops' te maken.

Rutger DC zei:
Het wil Volkswagen maar niet lukken om een mooie Golf Variant op papier te zetten. Jammer. De broertjes van Seat en Skoda zien er nog steeds beter uit wat mij betreft.
Eens. Er zijn weinig modellen waarbij de stationwagon altijd minder is, maar de Golf is er eentje. De 3 en de 4 waren minder mooi en minder kenmerkend dan de hatch, idem voor de 6. De 7 is wel aardig maar vooral omdat het een kleine Passat is. Een Golf moet gewoon een hatchback zijn (of cabrio natuurlijk), het concept Golf Variant werkt gewoon niet heel lekker.

Als Seat een fraaie Leon ST kan neerzetten, moet VW ook een mooie Golf Variant kunnen maken. Bij de 7 en 8 gaat het fout bij de te lange achterportieren en te korte achterste zijruitjes.

2021-vw-golf-variant-spy-photo.jpg

Bron: https://www.motor1.com/news/429452/2021-vw-golf-variant-spy/

Serieus mislukte proporties. Zo mooi en chic als de Passat Variant is, zo onevenwichtig en banaal is de Golf Variant.

Terug
Bovenaan