Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
[size=large] Novitec slijpt Fiat 500 fijn[/size]
Niet iedereen heeft zin om te wachten op de 500 Abarth, die dit najaar op de markt komt. Novitec bedient de ongeduldige pk-liefhebbers op hun wenken met de eigen interpretatie van een snelle Fiat 500.
Het krachtigste product van Novitec heeft de beschikking over 131 pk, 4 pk minder dan het vermogen dat de 500 Abarth gaat ophoesten. In tegenstelling tot de Abarth heeft de Novitec geen T-Jet motor aan boord: de tuner voorziet de bekende 1,4-liter zestienklepper van een supercharger om zo het extra vermogen te mobiliseren. De snelste 500 van Novitec sprint in 8,8 seconden naar 100 kilometer per uur, de topsnelheid ligt op 198 kilometer per uur.
De Duitse tuner voelt zich niet te min om ook de minder potente 500’s van wat extra pk’s te voorzien. Het vermogen van de 1,3-liter turbodiesel kan voor 335 euro (Duitse prijs) stijgen van 70 pk naar 83 pk. Dit zorgt voor een sprint van 0 tot 100 kilometer per uur in 11,9 seconden en een topsnelheid van 165 kilometer per uur.
Voor het ‘sportieve geluidje’ en natuurlijk ook het optische aspect zijn er nieuwe uitlaatsystemen. Ook zijn er nieuwe lichtmetalen wielen, met een diameter van 16 of 17 inch. Tenslotte kan Novitec de Fiat verlagen met 30 tot 80 millimeter.
Ik heb sinds woensdag 7 mei mijn fiat 500 1.2 Sport. En heb nu al mijn eerste probleem en heb er pas 500 km op zitten. Het probleem is het volgende: Wanneer je over niet geasfalteerde wegen rijdt hoor je geklapper en gebonk bij de vooras. Hij staat nu sinds woensdag 14 mei bij de garage en hebben nog steeds niks gevonden. Ze hebben al schokbrekers etc vervangen, maar ze kunnen het nog niet verhelpen. Heeft iemand ook last van dit probleem? of heeft iemand advies hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Deze bonkgeluiden uit de vooras laat mijn 500 1,2 ook zo af en toe horen. Ik heb er ruim 10000 km op zitten en het wordt niet erger, dus maak ik me er nog maar niet druk om. Ik heb zelf het idee dat het uit de ophangtriangels, stabilisator of bovenste veerschotel komt.
Mijn 1.2 laat ook nog wel eens wat geluiden horen uit de vooras als je over een drempel rijd. Het is een aantal weken weggeweest, maar nu hoor ik het soms weer.
Heel erg vreemd, iig goed om te lezen dat er meerdere problemen mee zijn. Even in de gaten houden dus.
Gister heeft de garage contact met me opgenomen over het bonk probleem. Het schijnt te komen door de stuurkogel. Deze beweegt niet soepel genoeg mee en dat veroorzaakt het gebonk. Ze gaan hem voor de zekerheid vervangen en krijg hem komende dinsdag weer terug. Hopen dat het dan allemaal weg is.
...en dan natuurlijk wel van de niéuwe 500.
Sinds de komst van de Fiat 500 gaan er geruchten dat er ook een cabrioletversie van verschijnt. In de vakpers heeft ontwerpbaas Roberto Giolito van Italië bevestigd dat er daadwerkelijk aan een dakloze 500 wordt gewekt. Hij onthult alvast dat de 500 cabriolet een stoffen dak krijgt. Dus geen gedoe met een zware coupécabriolet-constructie. Bij de Italianen is er nog geen enkele coupécabriolet, al gaat Ferrari die traditie met de California binnenkort breken.
Fiat ziet de 500 graag als concurrent van de Mini. Daarvan bestaat ook een open variant. Ook is er sinds kort de Clubman. En als de verwachtingen uitkomen, komt er ook een 500 ‘Giardinetta’ – een stationwagentje dus om aan die Mini concurrentie te gaan bieden. Maar dat bevestigt Giolito nog niet. Wanneer de nieuwe 500’s komen, is nog niet duidelijk maar wij zetten in op 2009 of 2010. Ze laten dus niet meer geweldig lang op zich wachten.
Gisteravond een gele 500 gezien. Wel van een afstand dus een foto heb ik niet kunnen maken. Stond wel geinig maar ik moet hem van dichtbij zien om echt mijn mening te kunnen vormen.
Hieronder een aantal foto's van mijn ex-demo, Fiat 500 1.4 16v Sport, helaas is hij afgelopen week verkocht met 7200 km op de klok. Het gaat om de Sport-uitvoering met een aantal extra's zoals;
-Climat control
-Rode remklauwen
-Chroompakket
-Striping over motorkap en dak
-Chromen spiegelkappen
-16'' Sport wielen
Ik lees een aantal pagina's terug over het probleem met de wielnaafdopjes dat de verf los laat. Dit kom inderdaad meer voor en bij mijn vorige Fiat 500 demo (Lounge uitvoering) was dit ook het geval, maar dat kwam vooral door de wasstraat. Met de zwarte ga ik niet door de wasstraat ivm behoud van de lak en nu heb ik er verder geen last van gehad.
Zo en daar zijn we dan, de geboorte van het eerste Nederlandse New500club heeft plaatsgevonden.
Samen met Pixel ben ik op het idee gekomen om een forum/club op te zetten voor de nieuwe 500. Aangezien we bij de oude club niet welkom zijn pakken we dit zelf wel op.
In eerste instantie host ik het zelf, mocht het echt wat gaan worden ga ik het extern hosten. Mogelijk word het dan ook een "officiele" club, maar laten we beginnen eerst een gezellig forum op te bouwen voor de Fiat 500 liefhebber.
Het verschil dat wij willen bieden is dat ook de oude 500 liefhebber/eigenaar welkom is. Immers onze passie is gelijk.. de Fiat 500!
Het forum is te benaderen via;
https://www.500forum.nl
En daar was het moment om extern te gaan, meer snelheid meer mogelijkheden en voor iedereen makkelijk te onthouden!
Vanaf vandaag kun je overal hetzelfde forum bereiken op https://www.500forum.nl !
Heel veel plezier op het forum daar, het oude forum gaat gesloten worden.
De forum is dus vanaf nu te bereiken op https://www.500forum.nl.
Ja inderdaad hamster. Als ik van mijn huis naar mijn school fiets (MLA in Oud-Zuid) kom ik er elke dag wel 2 tegen. Ook met bestickering van allemaal bedrijven enzo. Ik zag er ook een bij Mosckovicz bij de deur staan, weet niet of die van hem is.
Ik sta op het punt om een 500'tje aan te schaffen. Ik twijfel aan zetls in leder of stof in de lounge uitvoering. Omdat ik groot ben telt iedere centimeter en in eentje met stoffen zetels zit ik goed. Ik ben bang dat de lederen zetels in lounge uitvoering iets harder zijn en daardoor iets hoger lijken, waardoor het wel eens behoorlijk nipt kan worden..........Iemand ervaring, of is er helemaal geen verschil?
Persoonlijk zou ik ALTIJD het leer ontwijken. Ik houd er niet van om op de huid van een dood beest te zitten, maar goed, wat ik al schreef 'persoonlijk'. Dus lekker subjectief. Al weet ik niet hoeveel stof of leer verschilt t.a.v. je lengte. Stof lijkt me minder glijerig. Iig veel succes met oriënteren (ik zou er lekker in gaan zitten en uitgebreid proberen) en ik hoop over een paar maandjes wat foto's te zien hier!
Mijn moeder is toe aan een nieuwe auto. Gisteren heeft ze proefgereden in een Ypsilon, Grand Punto en de 500. Haar voorkeur ging in eerste instanstie uit naar de Ypsilon, ze vond de 500 maar een klein autootje, maar na de proefrit vond ze de 500 de beste en meest stevig aanvoelende auto van de drie! Ik las op het forum dat fiatdealers geen tot weinig korting geven. Kan iemand een indicatie geven wat een fiatdealer aan korting geeft? Voor zover het er nu voor staat zou ze voor een rode 1.2 lounge met te openen panoramadak gaan.
Het enige wat ze nog wil is een proefrit maken in een suzuki swift
@ Shady: ik ben benieuwd, gooi ze er maar op. Meestal zie ik ze met een pittig tempo-tje voorbij knallen en áls er één stil staat heb ik mijn camera niet bij me...
Dit vind ik iig nog steeds de mooiste velgen voor een 500 die ik tot nu toe gezien heb:
Mhhh...
Ik ben zojuist gebeld door mijn Fiat Dealer die mij vertelde dat míjn Fiat 500 is afgeleverd.
Natuurlijk direct even langs gegaan en een eerste foto gemaakt met mijn mobiel. Het regende geweldig, daarom is de foto ook niet geweldig.
Moet nog even een week geduld hebben om er in te mogen rijden. Maar leuk is die wel!