Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Brent zei:Nieuw stuurtje
Daar is hij dan, het nieuwe stuurtje. Gisteren naar Hengelo gereden om het stuur erin te laten zetten, gezellig (op 1,5m afstand) bijgepraat en toegekeken hoe Chico het stuur ging plaatsen. Het plaatsen was het punt niet, het probleem zat hem vooral in het loskrijgen van de airbag, dit kostte extra tijd aangezien dit niet even makkelijk loshalen is zoals bij MINI of BMW. Maar het is gelukt en het eindresultaat mag er zijn.
![]()
![]()
![]()
Nadat ik in Hengelo was geweest heb ik samen met een vriend van me de 500 compleet gepoetst en om te voldoen aan de eisen die er nu liggen zat altijd de auto ertussen qua afstand. Daarnaast was hij toch te druk met zijn eigen auto, dus elkaar goed ontlopen, haha.
![]()
Overigens zit Chico samen met een vriend van hem in een pand die in de "stickerwereld" zit, hij heeft dus een hele lading wrapfolie en zoals jullie kunnen zien op de foto is de chrome strip onder de kap nu ook voorzien van een zwarte folie. Gewoon eigenhandig gedaan, dus best trots.
![]()
Elco zei:Brent zei:Heb de auto gisteren in Photoshop even aangepakt, donkere spiegels en deurgrepen, raamomlijsting donker en het QV Launch Edition bumperpakket. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar het is wel een optie.
Oké, voeg dit lijstje maar toe aan de zaken waarvan ik vind dat de auto ze 'nodig heeft'. Zo transformeer je hem nog verder tot een fraaie auto. Deze voorbumper maakt 'm optisch een stuk breder, wat die nieuwe grille ook al doet. Zo op de foto langs de straat staat er ook al echt een mooie Giulietta. Die wielen zijn een topkeuze geweest.
Over wielen gesproken, dat stuurwiel van de 500 ziet er ook fantastisch uit. Echt vakwerk.
Barri zei:Dat stuur is goed! Heel gaaf.
BartM94 zei:Erg gaaf stuurtje! Zal wel fijner in de hand liggen, ipv het loslatend origineel plastic
Of was dat bij dit bouwjaar geen issue meer?
Damianw26 zei:Prachtig![]()
BartM94 zei:Mooie foto's weer van de mini 500!
Fijn dat de producten van Stipt ook naar behoren werken. Ik volg Rick ook verschillende kanalen, fijne video's elke keer.
Al wordt het soms wat commercieel![]()
Engineer2 zei:Dat is nog eens een serieuze update! Mooi werk. Knapt er zeker van op.
Damianw26 zei:Ben ook benieuwd naar de producten van stipt, heerlijk om die video's te bekijken. En erg mooi dat leer in de 500
En ook aan de andere 500 goed werk verricht, een net scheurvrij dashboard is zoveel beter![]()
Elco zei:Dat dashboard is echt een upgrade van jewelste, lijkt wel nieuw! Heerlijk is dat, daar kijk je toch elke rit weer op uit.
Ook bij de andere 500 heb je keurig resultaat neergezet. Het was natuurlijk al jong en fris, nu nog net een beetje mooier.
Over de gebruikte producten zou ik een mening kunnen hebben. Laatst heb ik de sticky buttons van een 8 jaar jonge Jaguar XJ L aangepakt. Dat ging met de juiste concentratie APC relatief eenvoudig en een liter onverdunde APC kost net 15 euro. Bij Stipt kost een minuscuul flesje 'Soft Touch Remover' al 50 euro! Ook het leer wordt met een lichte concentratie APC weer als nieuw en net als bij de producten van Stipt moet je het daarna alsnog voeden. Kortom, de meeste reinigers van Stipt kun je vervangen door een simpele APC. Het enige dat ze waarschijnlijk voor je hebben gedaan is het uitdokteren van de juiste concentratie.
Joe met trema l D met punt zei:Gaaf hoor! Altijd leuk om zo je auto telkens net wat beter te maken.
ginkelvanmichiel zei:Heel leuk! De 500 knapt daar enorm van op!
F Mitsi zei:Volgens mij vandaag gespot op de klinkenbergerweg! Om 17:05, de 500 met dakje open en koffer achterop![]()
Quadrifoglio Verde zei:Oei, de Giulietta ziet er wel erg mooi uit zo met die Giulia velgen! Zo'n oude Nuova 500 blijft ook altijd leuk en je maakt hem nog steeds mooier.
Moderator
Samsung zei:Gave auto's heb je! Die velgen onder de Alfa staan écht goed. Zulke wil ik ook nog een keer onder mijn Giulietta leggen.![]()
Barri zei:Heerlijk, al die kleine upgrades!
Wat kost zo'n stuurtje ongeveer? En hoe heb je dat gedaan? Een tweede exemplaar gekocht en die laten bekleden? Want je kan niet een tijdje zonder stuur... Het stuur van mijn Focus blijft maar plakken en aan één kant is de structuur ook een beetje uit het leer, dus ik moet er iets mee.
Zo'n Gallardo vond ik altijd heel wat. Maar heb er een keer mee gereden, en het is geen auto voor in ons land. Leuk voor de snelweg, maar verder niet echt. Nu heb ik ook niet zoveel met supercars
Kon je de 500 niet ombouwen naar een onbekleed dashboard eigenlijk? Dat vind ik altijd wel gaaf staan! Ook leuk bij een Giulietta: de delen in het dashboard in carrosseriekleur doen. Heb dat ooit eens gezien bij een rood exemplaar.
Brent zei:Ze kosten wat, maar dan heb je ook zeker wat.Moet wel zeggen dat je ook meteen een nieuwe fanclub krijgt bij de wasboxen want als je dan naast verlaagde Civic's of Golfjes staat krijg je toch vaak een duimpje of een "Hey mooie velgen man, hoeveel inch is dat!?"
Samsung zei:Brent zei:Ze kosten wat, maar dan heb je ook zeker wat.Moet wel zeggen dat je ook meteen een nieuwe fanclub krijgt bij de wasboxen want als je dan naast verlaagde Civic's of Golfjes staat krijg je toch vaak een duimpje of een "Hey mooie velgen man, hoeveel inch is dat!?"
Ik heb nog steeds de hoop dat ze een keer tweedehands voorbij komen, echter denk ik dat die kans erg klein is. Ben je ook nog van plan om de uitlaat te wijzigen in de dubbele uitlaat zoals op de QV of 2.0Jtdm?
BartM94 zei:Blijft een waanzinnig mooi model, zo'n Giulietta. Zeker met een 1.4T onder de kap.
Kan mijn oude GP T-jet ook maar moeilijk uit mijn gedachte zetten. Dan is een Giulietta met 1.4T een waardige opvolger voor de huidige P Evo.
Tsja, en grote wielen onder een hatch. Ik hou ervan![]()
Kristian zei:Leuk hoor die modificaties aan de auto's. Is toch wel een erg leuk onderdeel van de hobby om hem steeds mooier/beter te maken.
Mooi dat de Giulietta blijft, zonde om zo'n prachtige auto te verkopen ook. Nieuwe wielen staan ook geweldig.
Audi en BMW liefhebber zei:Mooie foto's van de Alfa zeg!
Damianw26 zei:Het is ook heerlijk touren met dit weerMooie foto's van de mini meeting, is eigenlijk onmogelijk om de leukste aan te wijzen, de 500 lijkt me het puurst rijden.
Nico GTR zei:Wat een geweldig ding die Datsun!Sorry Brent, maar ik moet een stem toevoegen voor de 100A en wat is die mooi zeg!
Haha, geweldig is dat hè! Auto's waar je voorheen niet aan dacht, of niets bij voelde, blijken ineens toch leuk te zijn als je je er een beetje in verdiept. Daar ben ik ook heel gevoelig voor... Alles is leuk.Brent zei:Het enige waar zo'n Datsun voor zorgt is dat mijn voorliefde voor klassiekers alsmaar verder aangewakkerd word, haha.![]()
BartM94 zei:Nico GTR zei:Wat een geweldig ding die Datsun!Sorry Brent, maar ik moet een stem toevoegen voor de 100A en wat is die mooi zeg!
Haha oeps, daar betrap ik mijzelf ook op!
Maar de 500 is ook een schatje! Die komt er hier ook nog 1 als vervanger van de Pick-up (Appels met peren natuurlijk)
MWH zei:Haha, geweldig is dat hè! Auto's waar je voorheen niet aan dacht, of niets bij voelde, blijken ineens toch leuk te zijn als je je er een beetje in verdiept. Daar ben ik ook heel gevoelig voor... Alles is leuk.Brent zei:Het enige waar zo'n Datsun voor zorgt is dat mijn voorliefde voor klassiekers alsmaar verder aangewakkerd word, haha.![]()
Mooie foto's ook van die meet, weer met zo'n mooi zonnetje.![]()
Barri zei:Gave plaatjes! Die Datsun is ook echt leuk. Jeugdsentiment, want de eerste 4 jaar van mijn leven had mijn moeder zo'n Datsun, een rode. De 88SU51.
BartM94 zei:Tuurlijk is die ook gaaf, maar die Datsun is gewoon een niet allerdaagse verschijning.
Geen idee of die in een laadbak past haha. 2,78 x 1,65![]()
BartM94 zei:1: Op een of andere manier krijg ik de indruk dat dit ook een screenshot van een game kan zijn. Het gras, de contrasten / kleuren
2: Ook lijkt door het lichtinval en belijning van de auto of hij in two-tone gespoten is. Wat uiteraard mooi door de pinstripe is afgewerkt
Zadelsnuiver zei:Gaaf ding zo'n trapauto, geen idee om hem wit te spuiten?![]()
Datsun ook een stoer ding! Doe mij dan liever jouw 500 maar kan het wel waarderen
Chevy was echt in recordtijd verkocht, en dat voor een gele autohoe doe je dat zo snel?
Engineer2 zei:Ik ben ook wel gecharmeerd van die Datsun. Leuk ook met jullie oude 500 erbij. Als je dan iets moderns erbij zet valt pas op hoe klein beide zijn.
Ik hoop dat die autospot jochies ook de klassieke 500 op de foto hebben gezet![]()
Nico GTR zei:Een trapauto...jaah ik had er ook een toen ik een jongetje van 4 was....een rode Renault Twingo.
Soms komen die leuke modellen ook in de Renault groepen wel voorbij, volgende keer maar alvast kopen. (just in case)