Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
MWH zei:Waar ben je bang voor met meer kilometers? De techniek kan het wel aan. De vergoeding zal jouw drang naar perfectie vast niet ondersteunen, als het überhaupt de gebruikelijke kosten al dekt. Maar moet je voor die paar keer (ik begrijp dat je meestal nog steeds kan weg komen met het lenen van een auto) dan het hele jaar in een minder leuke auto gaan rijden? Meer kilometers (vergoed) rijden is meer kilometers genieten!
Nico GTR zei:Ik zou zeggen een auto is om mee te rijden toch? Ja je betaald in afschrijving en dat ga je vast merken. Aan de andere kant geeft het je ook een kans om vaker van auto te wisselen als je dat leuk vind.
Of je geniet gewoon enorm van de auto, knalt er een hoop herinneringen en kilometers bij en zet hem met 150.000 te koop.
Zijn zoveel opties....het is om gek van te worden.![]()
Barri zei:Ik vind het wel onzin, een auto is inderdaad gemaakt om te gebruiken. En zo exclusief is een Giulietta ook weer niet![]()
MWH zei:Je bent in dit topic bijna continu bezig om geld uit te geven aan rationeel bekeken zinloze verfraaiingen van de auto, en als het voor je werk moet mag het ineens niets kosten? Het één strookt niet echt met het ander hè. :T
Kristian zei:Ook een dieseltje gaat natuurlijk afschrijven. Plus ben je ook minder flexibel als het werk verandert en je weer minder gaat rijden. Ik zou ook lekker doorrijden met de Alfa.
Overigens herken ik de kronkel wel. Mooie auto voor de deur die serieus geld heeft gekost en dan zoveel mogelijk ontzien om kilometers en gebruikssporen te beperken. En in mijn geval ook geen bijzondere auto.
Barri zei:Sja mijn Focus schrijft ook af met 24000km per jaar, maar ik zit er dan wel prima bij. Anders had ik de Punto wel gehouden uiteraard. Dus verwen jezelf een beetje en accepteer dat autorijden geld kost.
uwbuurman zei:Hahaha, mijn BMW jaag ik elkaar 70k km omhoog. Couldn't care less. Ik rij echt heerlijk met dat ding, ergens zou ik denk ik geld kunnen besparen door genoemde Clio te kunnen rijden, of een ander spaarvarken. Maar mijn leven is te kort om niet leuk te rijden. Maar, ieder zijn keuze natuurlijk. Ik kan jouw inkomen niet met het mijne vergelijken. Dus maak lekker een keuze die bij jou past. Ik heb dat ook gedaan ;-)
Joe met trema l D met punt zei:Lekker doorrijden. Ik rij nu ook +- 25k km met de Civic. En wellicht over een paar maanden óf terug naar 7500 per jaar óf 35k per jaar. Je weet toch niet wat er gaat gebeuren. Je hebt nu een auto die naar je zin is.
Zadelsnuiver zei:Gewoon een Prius kopen!
Nee joh, die Alfa bevalt je goed, ding is gemaakt om mee te rijden; 1 + 1 = 2 klaar als een klont!
Moderator
Ja, dat is heel persoonlijk. Ik heb een collega die een hele loods vol oude Mercedessen heeft, en dagelijks (50dkm per jaar) reed hij een oud brik. Ik heb 'm wel eens gezegd: verkoop één klassieker en zorg dat je er voor al die kilometers lekker bij zit. Toch heeft het even geduurd voordat ie dat deed. Het is net waar je je prioriteiten legt. De Kever die ik heb (alweer 11 jaar) is natuurlijk onwijs leuk, maar ik rij er weinig mee. Dan investeer ik liever in iets waar ik al mijn kilometers mee maak.Brent zei:Haha, ik begrijp je compleet. Ben het er ook zeker mee eens dat autorijden geld kost, maar het geld stop ik dan toch liever in mijn hobbyauto('s). Hoe fijn en mooi ik de Giulietta ook vind, ik zou er nu nog wel afstand van kunnen nemen en een andere auto ervoor in de plaats laten komen zonder dat het me al te zwaar valt.
Haha, geweldig!Brent zei:Ik weet iig dat mijn vriendin vind dat ik niet zo raar moet doen en dat de Alfa sowieso niet weg mocht, want dan ging ze daarmee naar het werk. Wel naast de 500C want die mag al helemaal niet weg!![]()
MWH zei:Haha, geweldig!Brent zei:Ik weet iig dat mijn vriendin vind dat ik niet zo raar moet doen en dat de Alfa sowieso niet weg mocht, want dan ging ze daarmee naar het werk. Wel naast de 500C want die mag al helemaal niet weg!![]()
![]()
Barri zei:Ja, dat is heel persoonlijk. Ik heb een collega die een hele loods vol oude Mercedessen heeft, en dagelijks (50dkm per jaar) reed hij een oud brik. Ik heb 'm wel eens gezegd: verkoop één klassieker en zorg dat je er voor al die kilometers lekker bij zit. Toch heeft het even geduurd voordat ie dat deed. Het is net waar je je prioriteiten legt. De Kever die ik heb (alweer 11 jaar) is natuurlijk onwijs leuk, maar ik rij er weinig mee. Dan investeer ik liever in iets waar ik al mijn kilometers mee maak.Brent zei:Haha, ik begrijp je compleet. Ben het er ook zeker mee eens dat autorijden geld kost, maar het geld stop ik dan toch liever in mijn hobbyauto('s). Hoe fijn en mooi ik de Giulietta ook vind, ik zou er nu nog wel afstand van kunnen nemen en een andere auto ervoor in de plaats laten komen zonder dat het me al te zwaar valt.
MWH zei:Haha, geweldig!Brent zei:Ik weet iig dat mijn vriendin vind dat ik niet zo raar moet doen en dat de Alfa sowieso niet weg mocht, want dan ging ze daarmee naar het werk. Wel naast de 500C want die mag al helemaal niet weg!![]()
![]()
BartM94 zei:MWH zei:Haha, geweldig!Brent zei:Ik weet iig dat mijn vriendin vind dat ik niet zo raar moet doen en dat de Alfa sowieso niet weg mocht, want dan ging ze daarmee naar het werk. Wel naast de 500C want die mag al helemaal niet weg!![]()
![]()
We hebben ook allemaal dezelfde soort vriendin thuis zitten hé![]()
BartM94 zei:MWH zei:Haha, geweldig!Brent zei:Ik weet iig dat mijn vriendin vind dat ik niet zo raar moet doen en dat de Alfa sowieso niet weg mocht, want dan ging ze daarmee naar het werk. Wel naast de 500C want die mag al helemaal niet weg!![]()
![]()
We hebben ook allemaal dezelfde soort vriendin thuis zitten hé![]()
MWH zei:Je bent in dit topic bijna continu bezig om geld uit te geven aan rationeel bekeken zinloze verfraaiingen van de auto, en als het voor je werk moet mag het ineens niets kosten? Het één strookt niet echt met het ander hè. :T
MWH zei:Wauw, dat ziet er stoer uit! Dat kan ik ook nog overwegen... De Linea heeft net zo'n nepleren prutskwaliteit Fiat-stuur, waar de eerste scheur al in zit. Die stond dus toch al op de nominatie om eens aan te pakken/te vervangen. Wat kost dat zo'n beetje? (mag ook per pb)
Nico GTR zei:Die jongen is serieus goed met stuurtjes. Al flink wat van hem voorbij zien komen. Mijn Clio 3 RS krijgt ook een CM stuurtje![]()
Damianw26 zei:Gaaf! CMcustoms is heel goed. Mijn stuur staat ook op de nominatie voor een refurb, die heeft wat beschadigingen door het stuurslot iedere dag erop en eraf.
Barri zei:Eh Damian, een stuurslot op een up?
Zo'n stuurtje is wel gaaf zeg! Doet hij dat alleen of heeft ie een team voor dat werk?
Brent zei:Wat deze auto met ons deed? Het zorgde ervoor dat de bekende verkoopsites weer aangeslingerd werden, de Porsche liefde bij beiden weer flink aangewakkerd werd, helaas kwamen we ook tot de conclusie dat de auto's die wij dan zouden willen toch nog eventjes boven budget liggen. Nog maar even doorsparen dan.![]()
Micha D zei:Gaaf dat stuurtje, wat kost zoiets nou ongeveer? Ik heb ook nog een oud stuurtje wat ik graag met leer bekleed zou willen hebben voor in de Panda.
Damianw26 zei:Zo dan dat is heel herkenbaar, geweldig speelgoed! Vond de 992 eerst niet echt heel mooi, maar hij went snel. Zeker met sport design bumpers een prachtauto![]()
BartM94 zei:Brent zei:Wat deze auto met ons deed? Het zorgde ervoor dat de bekende verkoopsites weer aangeslingerd werden, de Porsche liefde bij beiden weer flink aangewakkerd werd, helaas kwamen we ook tot de conclusie dat de auto's die wij dan zouden willen toch nog eventjes boven budget liggen. Nog maar even doorsparen dan.![]()
Herkenbaar! Ik blijf ook verbazen hoe vaak ik nog aan het kijken ben, terwijl ik weet dat ik het niet moet doen.
Wel leuk zo'n Porsche. Maar naar jouw 500 zou ik omkijken, naar die 911 niet. Typisch hé![]()
MWH zei:Geweldig!"Die auto is te duur!" "Nieuwe velgen!" Ik vind ze ook wat op het randje, maar misschien dat het met ietsjes verlaging en wat betere foto's al heel anders oogt.
Jammer van de stalling van de 500L, maar het was natuurlijk eigenlijk een gelukje dat het tijdelijk zo vreselijk ideaal kon.
Elco zei:Op de Giulietta had ik nog niet gereageerd. Met een reden, want... ik heb nogal een mening over die auto. Ik vind 'm namelijk behoorlijk lelijk.
Er is één manier om het ontwerp voor mij acceptabel te maken. Dat is de combinatie van donkere koplampen met de nieuwste grille en... Giulia Q-wielen. Dan kan 'ie er mee door. En dat is precies zoals je 'm nu hebt staan. Goed bezig!![]()
BartM94 zei:En een tikkeltje omlaag gegooid zie ik!
Ik hou ervan. Sportief en toch originele uitstraling. Die 19'ers staan super en nog niet eens denkend aan 'net op het randje'![]()
BartM94 zei:En dan gewoon een vaste (bijv. H&R?) 35mm verlaging oid in combinatie met originele shocks? Heb ik namelijk goede ervaringen mee.
Als je een schroefset hebt blijf je maar lager schroeven![]()
Mieluh zei:Ik vind de velgen erg goed passen bij de auto, grote velgen vraagt inderdaad wel om een verlaging, de fotoshop ziet er goed uit!
Damianw26 zei:Wauw die QV velgen staan echt heel erg gaafEn een betere plek voor de 500 kun je haast niet krijgen
speedtouch zei:De Alfa ziet er prima uit, ergens een onderschatte auto vind ik!
Audi liefhebber zei:Hele mooie velgen onder de Alfa. Foto genomen in Oosterbeek (Utrechtseweg)?
BartM94 zei:Ja, die wielen staan de Alfa écht goed!![]()
Nico GTR zei:Echt super dikke wielen zijn dat!
Joe met trema l D met punt zei:Pfff, gaaf hoor!
Ik merk dat ik de laatste tijd steeds naar Giulietta's zit te kijken op Marktplaats, maar ik moet mezelf even beheersen ben ik bang.
Brent zei:Heb de auto gisteren in Photoshop even aangepakt, donkere spiegels en deurgrepen, raamomlijsting donker en het QV Launch Edition bumperpakket. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar het is wel een optie.