Brent | La Famiglia : Alfa Giulietta 1.4MA TCT, Fiat 500C S, 1970 Fiat 500L *Mini update! Pag 8.*

De eerste 10.000 km's zijn bijna een feit!

De Giulietta iets meer dan 5 maanden in bezit nu en de eerste 10.000 km's zijn op een paar kilometer na een feit. Dat zijn meer kilometers dan ik van te voren bedacht had, voor sommigen zijn het er misschien niet zoveel maar vind het toch een "dingetje". Met de 107 reden we er in een jaar tijd 30.000 bij op, dus met de Giulietta valt het nog wel mee. Maar als ik het vergelijk met de Cooper S zijn het er een stuk meer geworden, daarmee reed ik 25.000 km in 2 jaar tijd. Nu heeft dit voornamelijk te maken met de afstand naar het werk die 2x verandert is in de tijd.

Maar nu komt het ding, misschien een rare kronkel want de Giulietta heeft nu net 74.000 km op de klok staan en zonder enig morren de 10.000 km's er bij aangereden, maar ik heb binnen het bedrijf waar ik werk een nieuwe functie erbij gekregen en dit geldt dat ik vaker bij de klant zal komen te zitten. Nu lukt het nog met het meenemen van een auto van een collega vanaf de zaak om daarmee de km's te maken.

Maar dit zal elkaar natuurlijk ook gaan kruisen en zal 1 van ons weg zijn met de auto als de ander hem evt wil gebruiken. Dus het voorstel gekregen om op km-vergoeding te gaan rijden op de dagen dat ik een auto nodig heb en hij niet tot mijn beschikking is. An sich niks mis mee natuurlijk, enige waar ik dan dus over "struikel" is dat het financieel aantrekkelijker is om een zuinigere auto te kopen en de km's er zo bij knallen op de Giulietta is misschien ook zonde van de "lage km-stand" die hij nu nog heeft. o_O
1k0.jpg

Ach, misschien maak ik me er te druk om en moet ik ook gewoon genieten van de auto, want hij rijdt nog steeds heerlijk en ben er ook echt zeer tevreden mee. Had laatst een offerte laten maken voor een diffuser met dubbele uitlaat, de offerte staat nog even open omdat ik eerst voor mezelf even uitgevogeld wil hebben wat ik zelf slim vind. Mij kennende zal er een niet logisch gevolg op komen, haha. Ook heb ik even een test stukje wrapfolie meegekregen van een bevriende stickerboer om te kijken of het is wat ik in mijn hoofd heb voor de raamomlijsting. :cool:

Waar ben je bang voor met meer kilometers? De techniek kan het wel aan. De vergoeding zal jouw drang naar perfectie vast niet ondersteunen, als het überhaupt de gebruikelijke kosten al dekt. Maar moet je voor die paar keer (ik begrijp dat je meestal nog steeds kan weg komen met het lenen van een auto) dan het hele jaar in een minder leuke auto gaan rijden? Meer kilometers (vergoed) rijden is meer kilometers genieten!

Ik zou zeggen een auto is om mee te rijden toch? Ja je betaald in afschrijving en dat ga je vast merken. Aan de andere kant geeft het je ook een kans om vaker van auto te wisselen als je dat leuk vind.

Of je geniet gewoon enorm van de auto, knalt er een hoop herinneringen en kilometers bij en zet hem met 150.000 te koop.

Zijn zoveel opties....het is om gek van te worden. :p

Ik vind het wel onzin, een auto is inderdaad gemaakt om te gebruiken. En zo exclusief is een Giulietta ook weer niet :)

MWH zei:
Waar ben je bang voor met meer kilometers? De techniek kan het wel aan. De vergoeding zal jouw drang naar perfectie vast niet ondersteunen, als het überhaupt de gebruikelijke kosten al dekt. Maar moet je voor die paar keer (ik begrijp dat je meestal nog steeds kan weg komen met het lenen van een auto) dan het hele jaar in een minder leuke auto gaan rijden? Meer kilometers (vergoed) rijden is meer kilometers genieten!

Misschien niet helemaal goed uitgelegd, maar het is niet dat ik bang ben dat de techniek het niet aankan of iets in die trant. Ik zou nu bijvoorbeeld kunnen kiezen om de Giulietta met een gunstige km-stand te koop te zetten en er waarschijnlijk nog een net bedrag voor vangen en een goedkopere en zuinigere auto ervoor terugkopen. Dus eigenlijk is het puur vanuit financieel oogpunt bekeken. o_O

En tot op heden is het inderdaad zo dat ik nog de andere auto kan gebruiken, maar dat is vooral even afwachten hoe dat zich uitpakt aangezien die collega vaak in Duitsland is met de auto voor meerdere dagen.

Nico GTR zei:
Ik zou zeggen een auto is om mee te rijden toch? Ja je betaald in afschrijving en dat ga je vast merken. Aan de andere kant geeft het je ook een kans om vaker van auto te wisselen als je dat leuk vind.

Of je geniet gewoon enorm van de auto, knalt er een hoop herinneringen en kilometers bij en zet hem met 150.000 te koop.

Zijn zoveel opties....het is om gek van te worden. :p

Dat is helemaal waar! En zoals ik eigenlijk al zei is het een misschien rare kronkel maar dat is gewoon puur vanuit financieel oogpunt bekeken. De auto zelf bevalt meer dan verwacht, haha.

Barri zei:
Ik vind het wel onzin, een auto is inderdaad gemaakt om te gebruiken. En zo exclusief is een Giulietta ook weer niet :)

Haha, het is zoals ik hierboven al schreef, puur uit financieel oogpunt bekeken, de auto heeft met 74.000 km op de klok natuurlijk een gunstigere restwaarde dan met 100k meer. Daarnaast zijn er natuurlijk genoeg alternatieven zoals bijv een Clio Dci oid te vinden welke ontiegelijk zuinig te rijden zijn. Maar daarom was ik benieuwd hoe men er hier tegenaan kijkt misschien dat ik daardoor een goede richting vind. :p

Je bent in dit topic bijna continu bezig om geld uit te geven aan rationeel bekeken zinloze verfraaiingen van de auto, en als het voor je werk moet mag het ineens niets kosten? Het één strookt niet echt met het ander hè. :T

Ook een dieseltje gaat natuurlijk afschrijven. Plus ben je ook minder flexibel als het werk verandert en je weer minder gaat rijden. Ik zou ook lekker doorrijden met de Alfa.

Overigens herken ik de kronkel wel. Mooie auto voor de deur die serieus geld heeft gekost en dan zoveel mogelijk ontzien om kilometers en gebruikssporen te beperken. En in mijn geval ook geen bijzondere auto.

Sja mijn Focus schrijft ook af met 24000km per jaar, maar ik zit er dan wel prima bij. Anders had ik de Punto wel gehouden uiteraard. Dus verwen jezelf een beetje en accepteer dat autorijden geld kost.

Hahaha, mijn BMW jaag ik elkaar 70k km omhoog. Couldn't care less. Ik rij echt heerlijk met dat ding, ergens zou ik denk ik geld kunnen besparen door genoemde Clio te kunnen rijden, of een ander spaarvarken. Maar mijn leven is te kort om niet leuk te rijden. Maar, ieder zijn keuze natuurlijk. Ik kan jouw inkomen niet met het mijne vergelijken. Dus maak lekker een keuze die bij jou past. Ik heb dat ook gedaan ;-)

Lekker doorrijden. Ik rij nu ook +- 25k km met de Civic. En wellicht over een paar maanden óf terug naar 7500 per jaar óf 35k per jaar. Je weet toch niet wat er gaat gebeuren. Je hebt nu een auto die naar je zin is.

Gewoon een Prius kopen! :p

Nee joh, die Alfa bevalt je goed, ding is gemaakt om mee te rijden; 1 + 1 = 2 klaar als een klont!

MWH zei:
Je bent in dit topic bijna continu bezig om geld uit te geven aan rationeel bekeken zinloze verfraaiingen van de auto, en als het voor je werk moet mag het ineens niets kosten? Het één strookt niet echt met het ander hè. :T

Haha, auw! Deze maakt pijnlijk duidelijk hoe ik te werk ga, misschien een goede verheldering.

Kristian zei:
Ook een dieseltje gaat natuurlijk afschrijven. Plus ben je ook minder flexibel als het werk verandert en je weer minder gaat rijden. Ik zou ook lekker doorrijden met de Alfa.

Overigens herken ik de kronkel wel. Mooie auto voor de deur die serieus geld heeft gekost en dan zoveel mogelijk ontzien om kilometers en gebruikssporen te beperken. En in mijn geval ook geen bijzondere auto.

Ja, zo'n dieseltje zal ook afschrijven en wie weet hoe lang het nog toegelaten wordt natuurlijk. Maar gelukkig ben ik niet de enige die de "kronkel" heeft, het is gewoon een fijne auto maar ik zou hem nog kwijt kunnen zonder er heel veel moeite mee te hebben. Ik snap ook prima dat mensen vinden dat ik "gewoon" moet doorrijden, dat zegt een deel van mijn hoofd ook maar stel de km's gaan er aan vliegen, dan rij ik liever in een auto waar het me niet boeit dan wel. En of ik nu met de Alfa in de file sta of in een bijvoorbeeld Clio, de file blijft even irritant. o_O

Barri zei:
Sja mijn Focus schrijft ook af met 24000km per jaar, maar ik zit er dan wel prima bij. Anders had ik de Punto wel gehouden uiteraard. Dus verwen jezelf een beetje en accepteer dat autorijden geld kost.

Haha, ik begrijp je compleet. Ben het er ook zeker mee eens dat autorijden geld kost, maar het geld stop ik dan toch liever in mijn hobbyauto('s). Hoe fijn en mooi ik de Giulietta ook vind, ik zou er nu nog wel afstand van kunnen nemen en een andere auto ervoor in de plaats laten komen zonder dat het me al te zwaar valt.

uwbuurman zei:
Hahaha, mijn BMW jaag ik elkaar 70k km omhoog. Couldn't care less. Ik rij echt heerlijk met dat ding, ergens zou ik denk ik geld kunnen besparen door genoemde Clio te kunnen rijden, of een ander spaarvarken. Maar mijn leven is te kort om niet leuk te rijden. Maar, ieder zijn keuze natuurlijk. Ik kan jouw inkomen niet met het mijne vergelijken. Dus maak lekker een keuze die bij jou past. Ik heb dat ook gedaan ;-)

Ik snap wat je zegt en het is ook geen kwestie mbt mijn inkomen, de file is en blijft hetzelfde al sta je in een Ferrari erin, de file blijft k*t. Het plezier van een leuke daily is er na een bepaalde periode ook vanaf heb ik gemerkt met de Cooper S, leuk om te hebben maar in de praktijk heb je er bar weinig aan in het dagelijkse verkeer. Het enige moment waar het leuk was was als je in het weekend een blokje om ging. Dat kan ik nu met 1 van de andere auto's.

Joe met trema l D met punt zei:
Lekker doorrijden. Ik rij nu ook +- 25k km met de Civic. En wellicht over een paar maanden óf terug naar 7500 per jaar óf 35k per jaar. Je weet toch niet wat er gaat gebeuren. Je hebt nu een auto die naar je zin is.

Eens! Het is ook niet dat het moet, het is vooral iets waar ik over na ga denken als ik in bed lig, haha.

Zadelsnuiver zei:
Gewoon een Prius kopen! :p

Nee joh, die Alfa bevalt je goed, ding is gemaakt om mee te rijden; 1 + 1 = 2 klaar als een klont!

Haha, duidelijk!

Eindstand zal denk ik als volgt zijn, zoals ik er dus nu over denk! Ik ga binnenkort gewoon in gesprek en even kijken wat het voorstel qua plus- en minpunten doet. Dan ga ik van daaruit rekenen en misschien valt het allemaal prima te overzien en misschien niet. Dat gaan we dus zien!

Ik weet iig dat mijn vriendin vind dat ik niet zo raar moet doen en dat de Alfa sowieso niet weg mocht, want dan ging ze daarmee naar het werk. Wel naast de 500C want die mag al helemaal niet weg! o_O

Brent zei:
Haha, ik begrijp je compleet. Ben het er ook zeker mee eens dat autorijden geld kost, maar het geld stop ik dan toch liever in mijn hobbyauto('s). Hoe fijn en mooi ik de Giulietta ook vind, ik zou er nu nog wel afstand van kunnen nemen en een andere auto ervoor in de plaats laten komen zonder dat het me al te zwaar valt.
Ja, dat is heel persoonlijk. Ik heb een collega die een hele loods vol oude Mercedessen heeft, en dagelijks (50dkm per jaar) reed hij een oud brik. Ik heb 'm wel eens gezegd: verkoop één klassieker en zorg dat je er voor al die kilometers lekker bij zit. Toch heeft het even geduurd voordat ie dat deed. Het is net waar je je prioriteiten legt. De Kever die ik heb (alweer 11 jaar) is natuurlijk onwijs leuk, maar ik rij er weinig mee. Dan investeer ik liever in iets waar ik al mijn kilometers mee maak.

Brent zei:
Ik weet iig dat mijn vriendin vind dat ik niet zo raar moet doen en dat de Alfa sowieso niet weg mocht, want dan ging ze daarmee naar het werk. Wel naast de 500C want die mag al helemaal niet weg! o_O
Haha, geweldig! :D

MWH zei:
Brent zei:

We hebben ook allemaal dezelfde soort vriendin thuis zitten hé o_O:LOL:

Barri zei:
Brent zei:
Ja, dat is heel persoonlijk. Ik heb een collega die een hele loods vol oude Mercedessen heeft, en dagelijks (50dkm per jaar) reed hij een oud brik. Ik heb 'm wel eens gezegd: verkoop één klassieker en zorg dat je er voor al die kilometers lekker bij zit. Toch heeft het even geduurd voordat ie dat deed. Het is net waar je je prioriteiten legt. De Kever die ik heb (alweer 11 jaar) is natuurlijk onwijs leuk, maar ik rij er weinig mee. Dan investeer ik liever in iets waar ik al mijn kilometers mee maak.

Ik rij ook niet heel veel met de oude 500, maar die heb ik met meerdere doelen gekocht waaronder helemaal naar mijn smaak brengen en langzaamaan leren sleutelen eraan. Dus daarin "investeren" voelt misschien logischer. Het liefst pas ik alle auto's helemaal aan naar mijn smaak en dat kan ook zomaar altijd nog de eindstand zijn. De enige reden waarom ik hierover ben gaan twijfelen is omdat ik met een zuinige(re) (minder zware?) auto natuurlijk bespaar op allemaal zaken waardoor er voor de leuke auto's geld extra overblijft.

MWH zei:
Brent zei:

Mag me gelukkig prijzen met het feit dat ze misschien nog wel erger is met de auto's dan ik met de auto's. :LOL:

BartM94 zei:
MWH zei:
Brent zei:

Dan mogen we allemaal niet klagen, ik ken vrouwen die totaal niet snappen hoe het zit met een auto hobby. :p

BartM94 zei:
MWH zei:
Brent zei:

Ik denk dat een ander soort vriendin ook niet zou werken in alle eerlijkheid. Dat stukje autoliefde kun je niet temmen. Dus als ze er niet mee om zou kunnen gaan had ik denk ik niet verder willen gaan. Gelukkig heb ik er ook zo een.

MWH zei:

Om deze quote wat kracht bij te zetten, hebben we van het weekend een bestelling geplaatst voor een custom lederen stuur bij CM Customs, waar ik ook het lederen stuur voor de Cooper S ooit vandaan gehaald heb. Mijn grootste frustratie bij de Fiat & Alfa is de afwerking van het stuur, het oogt mooi maar het mist het gevoel van luxe. Dus al een tijdje aan het appen met CM Customs over wat ik in mijn hoofd heb/had, eerst voor de Alfa maar dat werd uiteindelijk de Fiat door bovenstaande twijfels. Nu dus besloten om eerst maar eens een echt custom stuurtje te maken voor de Fiat, helemaal zoals wij denken (Chico, mijn vriendin en ik) dat hij moet zijn. De rode 12-uur markering vind mijn vriendin helemaal geweldig bij de andere rode details, verder is het eigenlijk gewoon een upgrade van kwaliteit. Nappa lederen afwerking, met geperforeerde lederen delen bij de duimen en onderop afgewerkt met weer een rood stiksel. :T

Enige nadeel? Het duurt nog zo'n 3 weken voordat hij klaar is. :p

Een snel Photoshop voorbeeld van hoe het eruit moet komen te zien:

1k0.jpg

Wauw, dat ziet er stoer uit! Dat kan ik ook nog overwegen... De Linea heeft net zo'n nepleren prutskwaliteit Fiat-stuur, waar de eerste scheur al in zit. Die stond dus toch al op de nominatie om eens aan te pakken/te vervangen. Wat kost dat zo'n beetje? (mag ook per pb)

Die jongen is serieus goed met stuurtjes. Al flink wat van hem voorbij zien komen. Mijn Clio 3 RS krijgt ook een CM stuurtje (y)

Gaaf! CMcustoms is heel goed. Mijn stuur staat ook op de nominatie voor een refurb, die heeft wat beschadigingen door het stuurslot iedere dag erop en eraf.

MWH zei:
Wauw, dat ziet er stoer uit! Dat kan ik ook nog overwegen... De Linea heeft net zo'n nepleren prutskwaliteit Fiat-stuur, waar de eerste scheur al in zit. Die stond dus toch al op de nominatie om eens aan te pakken/te vervangen. Wat kost dat zo'n beetje? (mag ook per pb)

Zoals je al gezien hebt heb je pb.

Nico GTR zei:
Die jongen is serieus goed met stuurtjes. Al flink wat van hem voorbij zien komen. Mijn Clio 3 RS krijgt ook een CM stuurtje (y)

Ik zal het hem alvast doorgeven, haha. Moet je nagaan dat je sommige speciale opdrachten (nog) niet hebt gezien, echt bizar wat hij kan maken. :T

Damianw26 zei:
Gaaf! CMcustoms is heel goed. Mijn stuur staat ook op de nominatie voor een refurb, die heeft wat beschadigingen door het stuurslot iedere dag erop en eraf.

Ja, een stuur die aan al je wensen voldoet zal bij jouw Up! ook zeker niet misstaan denk ik. :cool:

Eh Damian, een stuurslot op een up? o_O

Zo'n stuurtje is wel gaaf zeg! Doet hij dat alleen of heeft ie een team voor dat werk?

Barri zei:
Eh Damian, een stuurslot op een up? o_O

Zo'n stuurtje is wel gaaf zeg! Doet hij dat alleen of heeft ie een team voor dat werk?

Doet hij helemaal zelf, prachtig werk en echt een Pietje Precies. :cool:

Van de week werd ik geappt door een goede vriend van me, hij stelde alleen maar de vraag: "Ben je over 30 min thuis?" Nu wist ik dat zijn schoonvader een nieuwe auto gekocht had en had ik stiekem al zo'n vermoeden dat hij daarmee voor zou komen rijden. Vaak hij dit soort berichten stuurt komt hij langs met een verrassing, haha. Nu wist ik dat zijn schoonvader de auto afgelopen week op ging halen, dus 1+1 bleek inderdaad 2.

De desbetreffende auto is een hele jong gebruikte 911 (992) Carrera 4S, nu moet ik zeggen dat ik al wat auto's gewend ben en ook een aantal 911'jes qua rijden, maar toch stond ik ervan te kijken hoe deze auto rijdt. Het nam me een paar jaar terug in de tijd, waar ik in een 997 Turbo op pad was, het geluid komt toch redelijk in de buurt en de acceleratie idem dito. Zoals die vriend en ik al concludeerde: "Deze auto is bijna te goed!" en "Waarom zou je nog een 911 Turbo (S) uitbrengen?" :p

1k0.jpg

1k0.jpg

Wat deze auto met ons deed? Het zorgde ervoor dat de bekende verkoopsites weer aangeslingerd werden, de Porsche liefde bij beiden weer flink aangewakkerd werd, helaas kwamen we ook tot de conclusie dat de auto's die wij dan zouden willen toch nog eventjes boven budget liggen. Nog maar even doorsparen dan. :cool:

Brent zei:
Wat deze auto met ons deed? Het zorgde ervoor dat de bekende verkoopsites weer aangeslingerd werden, de Porsche liefde bij beiden weer flink aangewakkerd werd, helaas kwamen we ook tot de conclusie dat de auto's die wij dan zouden willen toch nog eventjes boven budget liggen. Nog maar even doorsparen dan. :cool:

Herkenbaar! Ik blijf ook verbazen hoe vaak ik nog aan het kijken ben, terwijl ik weet dat ik het niet moet doen.

Wel leuk zo'n Porsche. Maar naar jouw 500 zou ik omkijken, naar die 911 niet. Typisch hé (y)

Gaaf dat stuurtje, wat kost zoiets nou ongeveer? Ik heb ook nog een oud stuurtje wat ik graag met leer bekleed zou willen hebben voor in de Panda :D.

Zo dan dat is heel herkenbaar, geweldig speelgoed! Vond de 992 eerst niet echt heel mooi, maar hij went snel. Zeker met sport design bumpers een prachtauto (y)

Micha D zei:
Gaaf dat stuurtje, wat kost zoiets nou ongeveer? Ik heb ook nog een oud stuurtje wat ik graag met leer bekleed zou willen hebben voor in de Panda :D.

Stuur je van de week even een berichtje, vraag het voor je na!

Damianw26 zei:
Zo dan dat is heel herkenbaar, geweldig speelgoed! Vond de 992 eerst niet echt heel mooi, maar hij went snel. Zeker met sport design bumpers een prachtauto (y)

Ik was eerst ook huiverig bij het zien van de eerste beelden, maar moet zeggen dat ik het nu echt een mooie auto vind, zeker met het sport design pakket gewoon echt een dikke Sjaak.

"Grote" update voor de Giulietta

Zoals hier al aangegeven zat ik aardig in dubio over de Giulietta, de auto is heerlijk, bevalt goed maar weinig zin om flinke afschrijving te pakken als ik veel km's ga maken. Lang over lopen discussiëren met mezelf en de bazin, sommige mensen verklaarde me voor gek, andere mensen begrepen het juist weer volkomen. Eindstand: Nieuwe velgen!

Klinkt raar, maar het is toch zeker waar. De set die ik wilde, 19" Giulia Q velgen in het antraciet, kwamen bij mijn vrienden van Prins langs en ik kon het niet laten. Stiekem zijn de velgen eigenlijk een beetje aan de "net op het randje" kant, maar ik ben er heel blij mee. Verlagingsveren waren helaas niet op voorraad voor de Giulietta dus daar ga ik over een tijdje nog wat aan doen. :p

1k0.jpg

1k0.jpg

De eerste foto is gemaakt bij ons nieuwe kantoor waar we het geluk hebben van een parkeergarage met ruime parkeerplaats, dus ik ben helemaal tevreden. Overigens staan nu op de planning voor de Alfa, spiegelkappen en deurgrepen in het antraciet grijs (zoals de grill).

Is er ook nog "slecht" nieuws?

Helaas wel, ik had een mooie parkeerplaats voor de Classic 2 parkeerplaatsen naast de andere 500 waar ik in overleg met de eigenaar van het appartement geparkeerd stond. Helaas heeft die eigenaar het appartement nu aan iemand anders verhuurt (de vorige bewoner had geen auto) zonder mij in te lichten. Eindstand: Er lag een paar weken geleden een briefje bij mij op de Classic met daarop: "Je staat op onze parkeerplaats, graag zou ik in contact komen" (dit is een korte versie van het lange briefje) zo gezegd zo gedaan, gebeld, daarna bij die nieuwe bewoners langs geweest het verhaal uitgelegd. Toen kreeg ik te horen: "Ach, laat maar staan, ik snap dat je die graag binnen hebt staan, wij gebruiken de parkeerplaats nu alleen als de auto van mijn ouders er komt te staan, maar die kan ook buiten staan." (heeft ook een parkeerkaart van het centrum).

Dan denk je: Oo, mooi opgelost toch! Helaas was dit van korte duur, gisteren kreeg ik een appje met daarin: "We zouden toch graag de parkeerplaats zelf willen gaan gebruiken zodat we de auto daar neer kunnen zetten." Dus nu ben ik naarstig opzoek naar een parkeerplaats in een afgesloten garage in de buurt, gelukkig heb ik wel wat mensen die direct met opties kwamen, sommige alleen niet helemaal in de buurt. :p

Maar ook dat gaat vast weer goed komen, er zal vast wel ergens een plekje zijn waar ik hem kan neerzetten.

Geweldig! :D "Die auto is te duur!" "Nieuwe velgen!" Ik vind ze ook wat op het randje, maar misschien dat het met ietsjes verlaging en wat betere foto's al heel anders oogt.

Jammer van de stalling van de 500L, maar het was natuurlijk eigenlijk een gelukje dat het tijdelijk zo vreselijk ideaal kon.

Op de Giulietta had ik nog niet gereageerd. Met een reden, want... ik heb nogal een mening over die auto. Ik vind 'm namelijk behoorlijk lelijk.

Er is één manier om het ontwerp voor mij acceptabel te maken. Dat is de combinatie van donkere koplampen met de nieuwste grille en... Giulia Q-wielen. Dan kan 'ie er mee door. En dat is precies zoals je 'm nu hebt staan. Goed bezig! :)

BartM94 zei:
Brent zei:

Herkenbaar! Ik blijf ook verbazen hoe vaak ik nog aan het kijken ben, terwijl ik weet dat ik het niet moet doen.

Wel leuk zo'n Porsche. Maar naar jouw 500 zou ik omkijken, naar die 911 niet. Typisch hé (y)

Haha, ik weet ook zo goed dat ik dat soort dingen niet moet doen, maar toch blijft het altijd kriebelen. Hoe tevreden je ook mag zijn met iets, iets anders lijkt altijd leuker. Gelukkig heb ik dat alleen met auto's, andere zaken zijn nog veel duurder, hahaha. o_O

MWH zei:
Geweldig! :D "Die auto is te duur!" "Nieuwe velgen!" Ik vind ze ook wat op het randje, maar misschien dat het met ietsjes verlaging en wat betere foto's al heel anders oogt.

Jammer van de stalling van de 500L, maar het was natuurlijk eigenlijk een gelukje dat het tijdelijk zo vreselijk ideaal kon.

De auto op zich is niet te duur, het is gewoon een overweging geweest tussen de mogelijkheden, een goedkopere diesel met minder afschrijving of de Giulietta houden en dan gewoon verder waar we begonnen zijn.

Het is het laatste geworden, het sluit het eerste natuurlijk niet uit maar toch. Ik reed nog op winterbanden, was opzoek naar zomerbandjes, toen kwam deze zomerset voorbij met de velgen die ik wilde. Tjaa, dan is de keuze toch snel gemaakt. :T

Elco zei:
Op de Giulietta had ik nog niet gereageerd. Met een reden, want... ik heb nogal een mening over die auto. Ik vind 'm namelijk behoorlijk lelijk.

Er is één manier om het ontwerp voor mij acceptabel te maken. Dat is de combinatie van donkere koplampen met de nieuwste grille en... Giulia Q-wielen. Dan kan 'ie er mee door. En dat is precies zoals je 'm nu hebt staan. Goed bezig! :)

Haha, het klinkt bijna sarcastisch, maar toch bedankt! :eek: Moet zeggen dat ik de Giulietta een van de mooiste auto's vind in zijn klasse, maar die grill moest echt vernieuwd worden inderdaad. :p

Photoshopje

Heb de auto gisteren in Photoshop even aangepakt, donkere spiegels en deurgrepen, raamomlijsting donker en het QV Launch Edition bumperpakket. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar het is wel een optie. :cool:

1k0.jpg

En een tikkeltje omlaag gegooid zie ik!

Ik hou ervan. Sportief en toch originele uitstraling. Die 19'ers staan super en nog niet eens denkend aan 'net op het randje' (y)

BartM94 zei:
En een tikkeltje omlaag gegooid zie ik!

Ik hou ervan. Sportief en toch originele uitstraling. Die 19'ers staan super en nog niet eens denkend aan 'net op het randje' (y)

Ook verlaagd in Photoshop inderdaad, de verlagingsveren moet ik nog even op wachten helaas, deze waren niet op voorraad. :(

En dan gewoon een vaste (bijv. H&R?) 35mm verlaging oid in combinatie met originele shocks? Heb ik namelijk goede ervaringen mee.

Als je een schroefset hebt blijf je maar lager schroeven :p

Ik vind de velgen erg goed passen bij de auto, grote velgen vraagt inderdaad wel om een verlaging, de fotoshop ziet er goed uit!

BartM94 zei:
En dan gewoon een vaste (bijv. H&R?) 35mm verlaging oid in combinatie met originele shocks? Heb ik namelijk goede ervaringen mee.

Als je een schroefset hebt blijf je maar lager schroeven :p

Eibach Pro Kit raden ze bij Wim Prins aan, daar hebben ze deze combinatie vaak zo geleverd. :)

Mieluh zei:
Ik vind de velgen erg goed passen bij de auto, grote velgen vraagt inderdaad wel om een verlaging, de fotoshop ziet er goed uit!

Hij moet inderdaad omlaag, anders gaat het nog op een Stelvio lijken, haha. o_O

Zo, het gezeur met de Classic lijkt enigszins opgelost. We hadden een parkeerplaats om de hoek (in wat wij dachten een parkeergarage) gevonden, snel langsop gereden, het is inderdaad overdekt, maar geen deur die het afsluit wat voor mij toch een grote eis is. (Je kunt de parkeerplaats met een klaphekje afsluiten)

Ook een telefoonnummer gekregen van een autoverzamelaar bij mij uit de buurt die een grote loods schijnt te hebben voor zijn verzameling. Toen met mijn ouders het erover gehad en deze zeiden: "Waarom zet je hem niet bij ons in de garage?" Dus daarover nagedacht en tot de conclusie gekomen dat we dat gewoon iig tijdelijk gaan doen. Het was voor mij fijn om de auto vlakbij te hebben staan waardoor ik er makkelijk aan kan klooien, als ik de auto dan bij iemand in zijn loods zet is de toegang beperkt en zet ik hem in een niet compleet afgesloten garage dan slaap ik slecht. (Zeker omdat het aan de andere kant van het centrum is, dus ook niet makkelijk controleerbaar.)

Het voordeel bij mijn ouders is dat het gratis is, dat ik in een ruime garage op een paar fietsen na geen buren heb, ik er heel makkelijk kan klooien aan de auto en de huissleutel toch heb, dus ik kan er ook altijd bij. Enige nadeel is dat hij nu niet "vlakbij" meer staat maar een dorp verderop, dus iets omslachtiger met pakken maar wel een plek waar ik zeker weet dat ze er zuinig op zijn. :T

Op naar zijn nieuwe onderkomen:

De Classic heeft een nieuwe slaapplaats, zoals hierboven al beschreven gaat ze nu (tijdelijk) overnachten bij mijn ouders thuis. In een goed afgesloten garage met alarm erop, dus dat is wel een paar stappen beter dan een niet afgesloten, wel overdekte parkeerplaats in de buurt. :p Ben nog wel aan het rondkijken, maar persoonlijk vind ik dit een zeer goede plek omdat ik hier makkelijk toegang toe heb en er dus ook makkelijk kan klooien aan de auto.

Heb met mijn oude buurman afgesproken dat ik binnenkort met hem de auto even een beurtje ga geven als dat *piep* virus achter de rug is. Wat ik wel gedaan heb is de auto weer gepersonaliseerd met mijn favoriete sticker, die ik ook op de Cooper S had zitten, haha.

1k0.jpg

Op de MINI:

1k0.jpg

Ik heb vorige week toen ik even ergens moest stoppen snel een fotootje geschoten van de Alfa waar de velgen duidelijker zichtbaar zijn. Ik ben er heel blij mee. :eek:

1k0.jpg

Damianw26 zei:
Wauw die QV velgen staan echt heel erg gaaf(y)(y)(y) En een betere plek voor de 500 kun je haast niet krijgen

Niet normaal wat een verschil die velgen maken he, van een chique auto naar een sportief ogende auto, haha.

speedtouch zei:
De Alfa ziet er prima uit, ergens een onderschatte auto vind ik!

Helemaal met je eens, jammer dat de doorsnee auto's in het segment vaker geleverd werden. Qua looks vind ik deze auto veel mooier en tijdlozer. :T

Audi liefhebber zei:
Hele mooie velgen onder de Alfa. Foto genomen in Oosterbeek (Utrechtseweg)?

Zeker, rij iedere dag vanaf mijn werk via Oosterbeek naar huis, moest even wachten bij de Kruidvat dus van de gelegenheid gebruik gemaakt voor een fotootje, haha.

BartM94 zei:
Ja, die wielen staan de Alfa écht goed! ;)

:cool: :cool: :cool: :cool: :cool:

Pfff, gaaf hoor!

Ik merk dat ik de laatste tijd steeds naar Giulietta's zit te kijken op Marktplaats, maar ik moet mezelf even beheersen ben ik bang.

Nico GTR zei:
Echt super dikke wielen zijn dat!

Thanks! :cool:

Joe met trema l D met punt zei:
Pfff, gaaf hoor!

Ik merk dat ik de laatste tijd steeds naar Giulietta's zit te kijken op Marktplaats, maar ik moet mezelf even beheersen ben ik bang.

Haha, gewoon doen zou ik zeggen! :p

Nieuw stuurtje

Daar is hij dan, het nieuwe stuurtje. Gisteren naar Hengelo gereden om het stuur erin te laten zetten, gezellig (op 1,5m afstand) bijgepraat en toegekeken hoe Chico het stuur ging plaatsen. Het plaatsen was het punt niet, het probleem zat hem vooral in het loskrijgen van de airbag, dit kostte extra tijd aangezien dit niet even makkelijk loshalen is zoals bij MINI of BMW. Maar het is gelukt en het eindresultaat mag er zijn. :eek:

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

Nadat ik in Hengelo was geweest heb ik samen met een vriend van me de 500 compleet gepoetst en om te voldoen aan de eisen die er nu liggen zat altijd de auto ertussen qua afstand. Daarnaast was hij toch te druk met zijn eigen auto, dus elkaar goed ontlopen, haha.

1k0.jpg

Overigens zit Chico samen met een vriend van hem in een pand die in de "stickerwereld" zit, hij heeft dus een hele lading wrapfolie en zoals jullie kunnen zien op de foto is de chrome strip onder de kap nu ook voorzien van een zwarte folie. Gewoon eigenhandig gedaan, dus best trots. :p

1k0.jpg

Brent zei:
Heb de auto gisteren in Photoshop even aangepakt, donkere spiegels en deurgrepen, raamomlijsting donker en het QV Launch Edition bumperpakket. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar het is wel een optie.

Oké, voeg dit lijstje maar toe aan de zaken waarvan ik vind dat de auto ze 'nodig heeft'. Zo transformeer je hem nog verder tot een fraaie auto. Deze voorbumper maakt 'm optisch een stuk breder, wat die nieuwe grille ook al doet :cool:. Zo op de foto langs de straat staat er ook al echt een mooie Giulietta. Die wielen zijn een topkeuze geweest.

Over wielen gesproken, dat stuurwiel van de 500 ziet er ook fantastisch uit. Echt vakwerk.

Terug
Bovenaan