Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ja die is nog mooier. Maar waarschijnlijk niet haalbaar, nu is het in grote lijnen een 4-Serie ipv een geheel nieuw model.
 
HarmenA zei:
bofkontZ4 zei:
Dank je Barri, style 107.
Ook mijn top favoriet voor de E85.

Persoonlijk vind ik onderstaande velgen nog net iets beter staan, maar de eerste Z4 blijft een mooi en bijdetijds model. :)
2004_bmw_z4-3.0i-roadster-6-speed-manual_fullsizeoutput_1c416-16745.jpeg

Dat vind ik eigenlijk de minste velgen. Gisteren heb ik me nog net kunnen weerhouden om een set Styling 152 individual velgen te kopen voor de Z4. Helemaal zonder kapjes vind ik dat de mooiste velgen:

zR4ws80.jpg


17" vind ik ook te klein, 18" vult de wielkasten perfect.
 
Het is natuurlijk heel erg persoonlijk de style 152 indivudual vind ik niet echt geweldig.
Al zou ik een volledig volle originele individual met deze velgen zeker niet hebben laten staan.

Met die nieuwe 3.0 CSL heb ik helemaal niets, veel te schreeuwerig.
Al is de techniek natuurlijk geweldig, dat zullen de rijeigenschappen ongetwijfeld ook zijn.

Morgen even naar Eelde, zin in!
https://oldtimerproducties.nl/eelde-classics/
 
Snipe zei:
Ja, tof. Alleen toch net niet zo tof als de concept car uit 2015 helaas: die kijkt wat scherper uit z'n ogen en is niet zo chubby.

drsyjdpb38vq.jpg

Zo had het productiemodel inderdaad ook moeten worden, zeker gezien het geld wat je er voor betaald.

Ik vind het resultaat nu net niets, een vreemd gebouwde/verbouwde BMW M3.
 
Zeg het maar, wat vinden 'we' als Teutonen van de nieuwe Mercedes-AMG S63 E Performance? Wel fijn in ieder geval dat deze nog 'gewoon' een V8 heeft. :)
vwsyatsbw5fv_800.jpg


Misschien vind ik hem zoals onderstaand nog wel wat statiger eruit zien en dat hoort ook eigenlijk vooral bij een S-klasse.
okfy8l2bub34_800.jpg
 
Op de foto's ziet 'ie er goed uit, inderdaad. Zonde dat de tekst van de advertentie vol fouten staat. Heeft deze 320 echt maar 109 pk? Zo ja, wat is er dan met die andere 13 gebeurd? En: 'De E21 serie is geproduceerd van 1975 tot 1983 en werd verkocht als 316 met 90 pk, 318 met 98 pk en 320 met 109 pk.' Hoezo? Wat is er gebeurd met de 315 en de 323i? Je overleeft het allemaal wel, maar het geeft ook weer niet de indruk dat de verkoper verstand van zaken heeft.
 
Dat model klopt ook gewoon helemaal, wát een design! Dat schuine front, de lijn van het knipperlicht die overeenkomt met de hoek van de C-stijl, de afgeronde kofferklep, de lijn over de taille, de verhoudingen: alles klopt.

En nog even over die Z4 velgen: die bovenaan de pagina zijn de standaard velgen dacht ik? Die vind ik, net als Joël, ook het minst. Iets te klein en te lief design.
 
Snipe zei:
Op de foto's ziet 'ie er goed uit, inderdaad. Zonde dat de tekst van de advertentie vol fouten staat. Heeft deze 320 echt maar 109 pk? Zo ja, wat is er dan met die andere 13 gebeurd? En: 'De E21 serie is geproduceerd van 1975 tot 1983 en werd verkocht als 316 met 90 pk, 318 met 98 pk en 320 met 109 pk.' Hoezo? Wat is er gebeurd met de 315 en de 323i? Je overleeft het allemaal wel, maar het geeft ook weer niet de indruk dat de verkoper verstand van zaken heeft.

Als je het zelf meent beter te weten had je je kunnen beperken tot de opmerking dat het opgegeven vermogen van 109 pk betrekking heeft op de eerder geleverde E21 320i (4 cilinder, 1975-1977). Trouwens, ook jouw aanvulling (315 en 323i) maakt de opsomming van geleverde versies niet compleet.
 
Paul Jonkers zei:
Als je het zelf meent beter te weten

Het is geen kwestie van iets 'beter menen te weten'; een advertentietekst klopt wel of niet.

Nu mag iedereen wat mij betreft in z'n advertenties zetten wat 'ie wil, maar het spoort mij in ieder geval niet aan om in de auto te springen.
 
Wat mij daaraan vooral stoort is dat in de tekst staat dat de 320 (toevallig net de uitvoering die wordt aangeboden) de topmotorisering was. Maar dat is toch duidelijk de 323, met die mooie doppelauspuff.
 
Het is wel een hele mooie E21!

Ben laatst daar geweest, het gebrek aan aandacht om een mooie advertentie te schrijven klopt helemaal met het gevoel wat het bezoek me opleverde.
Er staan fantastische auto’s in een prachtig gebouw maar het is compleet zielloos. Erg jammer want met de juiste aandacht zou het echt heel mooi kunnen zijn,

Op dezelfde dag bezochten we ook The Gallery in Brummen. Daar zie je hoe het wèl kan.
 
ENTE zei:
Het is wel een hele mooie E21!

Ben laatst daar geweest, het gebrek aan aandacht om een mooie advertentie te schrijven klopt helemaal met het gevoel wat het bezoek me opleverde.
Er staan fantastische auto’s in een prachtig gebouw maar het is compleet zielloos. Erg jammer want met de juiste aandacht zou het echt heel mooi kunnen zijn,

Op dezelfde dag bezochten we ook The Gallery in Brummen. Daar zie je hoe het wèl kan.

Ik hou altijd veel van E21's, ik vind dit ook zo'n lekker kleurtje.
 
ENTE zei:
Het is wel een hele mooie E21!

Ben laatst daar geweest, het gebrek aan aandacht om een mooie advertentie te schrijven klopt helemaal met het gevoel wat het bezoek me opleverde.
Er staan fantastische auto’s in een prachtig gebouw maar het is compleet zielloos. Erg jammer want met de juiste aandacht zou het echt heel mooi kunnen zijn,

Op dezelfde dag bezochten we ook The Gallery in Brummen. Daar zie je hoe het wèl kan.

Nou dat dus precies!
Youngtimer treffen ooit geweest daar aantal jaren geleden, ziel/sfeerloos.
 
Het zal ongetwijfeld waanzinnig lekker rijden en zo te zien is ie in topstaat.
Ik pas, model en uitstraling zijn me net iets te ‘bovenste 3 knoopjes open en grove gouden schakelarmband’ achtig… iets wat een 6-serie al snel heeft m.i. en een Alpina in deze kleur al helemaal.

Neemt niet weg dat ie in al z’n ‘foutheid’ meer indruk maakt dan al het geparkeerde nieuwe spul rondom ‘m. Datdanweerwel!
 
ENTE zei:
Ik pas, model en uitstraling zijn me net iets te ‘bovenste 3 knoopjes open en grove gouden schakelarmband’ achtig… iets wat een 6-serie al snel heeft m.i. en een Alpina in deze kleur al helemaal.

Dat stadium is een nette 6-Serie (al dan niet Alpina) toch al heel lang voorbij?
 
Zou je denken ja.
Maar blijft er nog steeds omheen hangen. Ga maar eens checken bij oldtimer events….
 
ENTE zei:
Ik pas, model en uitstraling zijn me net iets te ‘bovenste 3 knoopjes open en grove gouden schakelarmband’ achtig… iets wat een 6-serie al snel heeft m.i. en een Alpina in deze kleur al helemaal.

Dat imago raakt 'ie alleen kwijt als ook normale mensen zich erin gaan vertonen - zoals jij bijvoorbeeld. Doe iets goeds voor de wereld: koop die kar en verbeter het imago van de E24!
 
Als een goed voornemen?

Ik vrees dat ik het imago alleen maar verder bergafwaarts zal trekken, Snipe.:T
 
Zo heren.. beste wensen allen. BPM verhogingen, HSB verhogingen, accijnsverhogingen. Wat een feest komend jaar.

Nu een maand of vier en 5000km met de BMW erop zitten. Geen storingen of problemen gelukkig. Wel regulier onderhoud, wat ik niet bij een dealer of garage wilde laten uitvoeren maar bij een eigen gekozen specialist (SPBA). Stond daar achter een G30 B5 in het groen. Dan lijken ze qua uiterlijk wel op elkaar, maar voelt zo een 2 liter hybride toch armzalig. Prachtige wagen die B5.






Verbruik is van 2,1/100 naar iets in de 4L/100km gestegen. Af en toe een wat langer stuk, meer op 'hybride' ipv 'max edrive' om toch wat meer van de gehele auto te genieten en het niet hebben van een laadplek. Ik rijd vrijwel alleen in de randstad, maar hoevaak ik inmiddels volle laadplekken, niet-stekker auto's op de laadplekken en trage laadpalen ben tegengekomen. Het is schrikbarend. En frustrerend.

Daarnaast ben ik tegen nog een probleem opgelopen met de BMW. De kofferbak is onhandig. Ja hij is lang, maar hij mist hoogte. In december naar schiphol met de W212 want de koffers en buggy pasten gewoon niet in de BMW. Na terugkomst in Nederland zijn we nog een weekje naar Frankrijk geweest, weer met de W212. Want, de kinderwagen met reiswieg gingen niet in de BMW samen met de trolleys.

En eigenlijk is er nog iets. Het grootste issue. De auto voelt niet als ik had verwacht in de praktijk. Het is niet de BMW die ik wil rijden. Het is - voor mij - niet de juiste auto in de praktijk. Terwijl in theorie de auto perfect is. Misschien had ik 'gewoon' een 530i moeten kopen. Maar dan heb ik een duurdere auto om te rijden dan de 212 die minder comfortabel is. Want. De 212 is écht comfortabel. Potverdorie wat had Mercedes-Benz in 2009 een steengoede auto op de markt gebracht.

Ooit reed ik een E39 520d H5. Een 528iA. Een E38 735i. Een E31 850i. E46 320d. Dat waren BMW's waar ik het juiste gevoel bij kreeg. De 530e begint te leven in sportstand, met hoogst illegale snelheden. Met normaal verkeer is hij saai en onhandig groot in parkeergarages. Met normaal verkeer is de E250 een fijnere metgezel. Ik rijd veel op de (a)cc en de hendel van de distronic is zo veel handiger geplaatst en werkt ook zo veel makkelijker dan die kleine onhandige ***knopjes op het stuur van de BMW die soms ook niet doet wat je wilt. Herkent hij dat het een 50 weg is dan gaat de cc ipv van 70 naar 60 met een 'grote' klik van 70 naar 50.

Dus maar het besluit genomen om de 5 weer weg te doen en in plaats van de W212 te vervangen voor een jongere S212 en dat ik die auto dan altijd kwijt ben, gaan we de W212 houden voor mijzelf en mag m'n vrouw een auto uitkiezen waar zij blij van wordt zodat onze dochter met papa en met mama veilig in de auto kan meerijden.

Toch een groter epistel dan ik had verwacht, blijkbaar zit er meer frustratie dan ik laat merken thuis. Maar ik denk dat jullie het ook echt begrijpen. Ben ook even kort wezen kijken naar een S213 maar dan vind ik een S212 beter aanvoelen (vooral het interieur).

Mijn doelstelling voor 2023: De W124 weer opknappen en genieten zolang het nog kan en mag van die zes-lijn-lijn en briljant doordachte eigenschappen die nog steeds in de 212 terug te zien zijn.
 
Beste wensen heren! Nog interessante autoplannen in et komende jaar?

Ik heb de Passat nu 2 jaar en die gaat voorlopig ook niet weg denk ik. Fijn gereedschap voor et geld, dieseltje sleurt er prima aan, alle benodigde opties zitten er wel op en werken ook goed. Inruil gaat me ook niet veel brengen ben ik bang. De auto van Mw. W212 is een wat ander verhaal. De Kona gaat weg ergens in de zomer en die gaan we niet een seconde missen. Verplicht EV rijden bij haar werk, maar een fatsoenlijke EV kost echt serieus geld en dan is er in de regel nog steeds geen zak aan om in te rijden. Zoals de vlag er nu bij hangt komt er een Teutoon als 2e auto en gaat ze declareren. Een E90, E60, W212 of F10 al naar gelang wat er tegen die tijd past qua motor en opties. Kan ik wel naar uitkijken. Et cabriootje blijft nog wel even. Misschien nog es wisselen voor een mooie E46, maar aan de Golf is ook nog genoeg werk te doen en dat is ook wel een leuk tijdverdrijf.
 
Autoplannen? Ik heb volgens mij al eerder wat gedachten gedeeld voor een derde auto. Ik heb nog steeds een reservering voor een ID.4. Met deze auto zou ik dan de meeste kilometers af gaan leggen, waarbij de Expedition er is wanneer nodig.

Maar... dat is een hoop geld voor een auto die ik eigenlijk niet wil, dus gaan langzaamaan op zoek naar een mooie Ford Bronco. Prijzen moeten nog iets zakken.

De X5 blijft voorlopig.
 
Twix zei:
Dus gaan langzaamaan op zoek naar een mooie Ford Bronco. Prijzen moeten nog iets zakken.

Ik vind de Ford Bronco ook wel een erg geslaagd ding qua uiterlijk, al moet ik hem nog voor het eerst in het echt zien.

Autoplannen?
Momenteel heb ik alleen (elektrisch) vervoer, maar dat reken ik niet echt als een 'auto', als liefhebber bezien. Moet wel zeggen dat het elektrisch rijden me erg goed bevalt.

Ik vind zoiets als onderstaand toch wel erg leuk.
mini-cooper-john-works-harman-kardon-apple-carplay-panoramadak-sport-automaat.jpg


mini-cooper-john-works-harman-kardon-apple-carplay-panoramadak-sport-automaat.jpg


Ik merk dat het bij mij niet meer per sé om de grootte van de auto of motorinhoud gaat, maar meer om het echt plezier hebben tijdens het rijden. Misschien maar eens proefritje maken ergens dit jaar.. :)
 
Als je comfort wil dan zit je met een W212 echt goed ja. Man, wat een heerlijke auto is dat.

Qua auto heb ik geen plannen. De Z4 bevalt mij erg goed en hoeft nergens heen. Zou ook niet weten wat er anders moet komen. E89 Z4 23i beviel me niet.
 
HarmenA zei:
Twix zei:
Dus gaan langzaamaan op zoek naar een mooie Ford Bronco. Prijzen moeten nog iets zakken.

Ik vind de Ford Bronco ook wel een erg geslaagd ding qua uiterlijk, al moet ik hem nog voor het eerst in het echt zien.

We hebben er een paar maanden terug een proefrit mee gemaakt. Eigelijk om hem af te schrijven als dagelijks vervoermiddel. Maar dat heeft eigenlijk averechts uitgepakt.
 
@SJ: al die modelcodes zeggen mij niet zoveel maar zo'n E-klasse lijkt me ook een verdomd fijne auto inderdaad! Ik ben erg blij met mijn Golf, maar had voor dat geld vorig jaar ook een tien jaar oudere Benz of BMW kunnen kiezen natuurlijk. Weet alleen niet helemaal of dat bij me past.

@Harmen: ja, zo'n Cooper S is echt leuk. Ik zit wel eens te kijken naar de generatie ervoor, maar die zijn technisch nogal matig.
 
JoelD zei:
Als je comfort wil dan zit je met een W212 echt goed ja. Man, wat een heerlijke auto is dat.

Qua auto heb ik geen plannen. De Z4 bevalt mij erg goed en hoeft nergens heen. Zou ook niet weten wat er anders moet komen. E89 Z4 23i beviel me niet.

En hoe bevalt de S213?
 
Op oudjaarsdag belande ik op de A27 tussen Lunetten en de Bilt achter de achterkant van een (nieuwe) 2 serie coupé:
Hoezo is de achterkant van deze auto, qua lichtarmaturen, zo afwijkend ten opzichte van wat BMW tegenwoordig heeft (in mijn ogen dan)?

Ik dacht eerst, serieus, de kont van een Alfa Romeo Giulia te zien.. o_O

Het was de blauwe kleur maar dan in de witte uitvoering (dus geen M uitvoering/pakket).

6kzyv05b1621_800.jpg

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-bmw-2-serie-coupe-direct-met-prijzen/

Vreemde eend in de bijt.. misschien wel lekker?
 
Durashift zei:
Op oudjaarsdag belande ik op de A27 tussen Lunetten en de Bilt achter de achterkant van een (nieuwe) 2 serie coupé:
Hoezo is de achterkant van deze auto, qua lichtarmaturen, zo afwijkend ten opzichte van wat BMW tegenwoordig heeft (in mijn ogen dan)?

Vreemde eend in de bijt.. misschien wel lekker?

In het echt komt die wat mij betreft ook een stuk beter over dan op de plaatjes. Hopelijk is dat met de nieuwe M2 ook zo..
2023-bmw-m2-coupe-128.jpg


Ik vind het wel leuk, zijn waarschijnlijk de modellen waarbij we over 30 jaar denken; "Ooow ja, die was er ook nog, wat een leuk ding eigenlijk!" Op de één of andere manier krijg ik er een hoog Alfasud-gehalte bij, al hoop ik dat deze 2-series wat langer meegaan. :p
 
Mooi vooruitzicht Bofkont! Je hebt er wel een lekkere auto aan. Straks weer lekker het dakje los, heerlijk. Ik heb er recent ook nog eens naast gestaan. Toch wel heel fijn, zo'n roadster.(y)
 
Deze week was ik in Obertauern voor een korte ski-trip, waar bij een hotel onderaan de piste een paar gecamoufleerde BMW’s stonden. Het was de nieuwe 5-Serie die later dit jaar op de markt zal komen, ook als i5. Het hotel bleek een vaste plek te zijn voor BMW om van daar uit nieuwe auto’s te testen in het bergachtige gebied. Volgens een testmedewerker die ik sprak stonden in de parkeergarage onder het hotel nog andere nieuwe modellen geparkeerd. Over de nieuwe 5 vertelde hij dat er weer diesels, benzineversies en dus de elektrische i5 leverbaar worden. Ook bevestigde hij dat de nieuwe 5 -in tegenstelling tot de 7- weer gewoon met een schuifdak besteld kan worden.

Uiteraard had ik -voordat de medewerker naar buiten kwam- al even een paar plaatjes geschoten.

u6hHOJf.jpg


vRNgVt6.jpg


PBgw1y1.jpg


hgMmnab.jpg
 
:) Ja ik voelde mij een moment een ware auto-spotter (op skischoenen:)).
Overigens reden we op de heenweg op de A9 voorbij Nürnberg richting München ook al een tijdje op met een nieuw SUV-model van BMW, volgens mij moet het de nieuwe X3 zijn geweest. Het was echter donker dus foto’s maken had weinig zin.
 
ENTE zei:
De echte scoops lees je in Teutonia:eek:

Je was begin november, vorig jaar, ff niet actief op AW? :T

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-bmw-5-serie-maakt-testronde/

Zelfde info qua motorisatie. Okay, schuifmans ontbrak.

Oh ja, de station komt ook weer. ;)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Pietzoveel zei:
bofkontZ4 zei:
Net een vers setje Michelin Pilot sport 5 gekocht voor de Z4, zin in het voorjaar!

Niet een beetje lawaaiig bandje voor een cabrio?

Voor die paar momenten dat Bofkont met gesloten kap rijdt?
 
^^^ Hey, psst…. ik breng het hier echt niet als groot nieuws hoor, vond het gewoon leuk om wat ik daar gezien en gehoord had hier even te melden in het Teutoonse café.
 
^^^ dat snap ik, is ook leuk. (y)
Doelde ook op de reactie van Ente. Maar misschien heb ik die niet goed geïnterpreteerd en de kwinkslag gemist. Hij leek zo geschrokken, vandaar. ;)
 
Mooi, om zo een toekomstig model te spotten. Ben benieuwd naar de 5. BMW komt dit jaar sowieso met een heel aantal opgefriste modellen. De X5 en de 8 bijvoorbeeld. (y)
 
funf zei:
Mooi, om zo een toekomstig model te spotten. Ben benieuwd naar de 5. BMW komt dit jaar sowieso met een heel aantal opgefriste modellen. De X5 en de 8 bijvoorbeeld. (y)

Verkacht is een beter woord. Lci van de 5 is te pruimen maar elke andere refresh of nieuw model is een stap axhteruit geweest tot dusver.
 
MB 300SL zei:
Welnee, Ente is niet zo schrikkerig ;)

:eek:


Onlangs ging me een groot gevaarte voorbij, leek een extreme Ioniq 5 ook helemaal in camouflagepak. Geen idee wat het was. Ook te laat om foto’s te maken.
Blijft leuk om zoiets te zien. In Zwolle centrum :T
 
Terug
Bovenaan